Η αθόρυβη δουλειά στο Ανάπτυξης – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Νίκος Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Σε μια εποχή που η δημόσια ζωή συχνά εγκλωβίζεται στη στείρα αντιπαράθεση και στον θόρυβο των εντυπώσεων, υπάρχουν στιγμές που η πολιτική ξαναβρίσκει την ουσία της: να δίνει λύσεις, να φέρνει αποτέλεσμα, να αποκαθιστά την εμπιστοσύνη. Όταν οι αριθμοί στις έρευνες δεν είναι απλώς ποσοστά, αλλά καθρέφτης της κοινωνικής αποδοχής, τότε αναγνωρίζεται το έργο που γίνεται — άλλοτε αθόρυβα, άλλοτε με αποφασιστικότητα. Και αυτήν ακριβώς την εικόνα αποτυπώνει η πρόσφατη έρευνα της MRB για τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Ανάπτυξης.

Είναι σαφές, ότι εκεί στο Σύνταγμα και στο υπουργείο Ανάπτυξης γίνεται σοβαρή δουλειά. Και δη συστηματικά. Το λέω αυτό με αφορμή την τελευταία έρευνα της MRB, όπου έχουν ισχυρότατη αποδοχή οι τελευταίες πρωτοβουλίες του Τάκη Θεοδωρικάκου.

Α. Η επιστροφή χρημάτων που απαιτούνται απ’ όσους είχαν λάβει χρήματα για επενδυτικούς σκοπούς και δεν τα χρησιμοποίησαν επί τούτου. Ήταν η πρώτη φορά που συνέβη αυτό, στα πλαίσια της δέσμευσης Θεοδωρικάκου για διαφάνεια και λογοδοσία. Ήδη οι επιστροφές έχουν υπερβεί το ποσό των 70 εκ. ευρώ και έπεται συνέχεια.
Είναι σαν να επιστρέφει η δικαιοσύνη στη θέση της, εκεί όπου για χρόνια επικρατούσε σιωπή και ατιμωρησία.

Προσέξτε: Στην έρευνα της MRB, η αποδοχή αυτής της πρωτοβουλίας αγγίζει το 62% σε όλα τα κοινωνικά στρώματα και γεωγραφικές περιφέρειες. Ενώ, δεν μπορεί παρά να δημιουργεί προβληματισμούς το γεγονός ότι το 28% διαφωνεί με την πρωτοβουλία Θεοδωρικάκου/κυβέρνησης, να επιστρέψουν τα «κλεμμένα» στα κρατικά ταμία!

Β. Η δημιουργία Αρχής προστασίας του καταναλωτή και ελέγχου της αγοράς. Η Αρχή θα είναι ανεξάρτητη από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, που θα συνεχίσει να επιτελεί τη δική της αρμοδιότητα, αναφορικά με τα καρτέλ της αγοράς. Θα λειτουργεί ως ασπίδα για τον πολίτη, μια πυξίδα που θέτει όρια στην ασυδοσία της αγοράς. Η νέα Αρχή, θα ακολουθήσει το απολύτως επιτυχημένο μοντέλο της ΑΑΔΕ, με στόχο τον έλεγχο της αγοράς και την αντιμετώπιση των προβλημάτων και την τήρηση της νομιμότητας και των κανόνων.
Προσέξτε: Στην ίδια έρευνα, η αποδοχή αυτής της σημαντικής μεταρρύθμισης υπερβαίνει το 71%, ενώ πάλι υπάρχει ποσοστό της τάξης του 20%, που το αρνείται.

Γ. Η δημιουργία -σε σύντομο χρονικό διάστημα ψηφιακής εφαρμογής που θα λειτουργεί ως τα μάτια των καταναλωτών. Θα μπορούν να φωτογραφίζουν τις τιμές των προϊόντων κι αυτό να καθίσταται επίσημη καταγγελία, όταν υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Η τεχνολογία γίνεται το μάτι του καταναλωτή, η φωνή του αδύναμου μέσα στον θόρυβο της αγοράς.

Αυτές οι πρωτοβουλίες κυβέρνησης/Θεοδωρικάκου, συμφώνως με την έρευνα, διαθέτουν την αποδοχή του συντριπτικού ποσοστού της κοινωνίας. Κι αποτελούν συνέχεια άλλων πρόσφατων σημαντικών πρωτοβουλιών του υπουργείου Ανάπτυξης.

Α. Όπως η παρέμβαση με τους συνεχείς ελέγχους, που συγκράτησε τις τιμές των καυσίμων, αμέσως μετά την άνοδο της τιμής του πετρελαίου, που παρατηρήθηκε στις διεθνείς αγορές, συνεπεία της πολεμικής αντιπαράθεσης Ισραήλ – Ιράν. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε μια εποχή που οι διεθνείς αγορές φλέγονται, η χώρα κρατάει αναμμένο το λυχνάρι της ισορροπίας.

Β. Όπως, η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας, μέσα από τον ελεύθερο ανταγωνισμό και την προστασία των καταναλωτών. Ας μη ξεχνάμε τα πρόστιμα 2,2 εκ. ευρώ που επιβλήθηκαν σε εταιρείες για παραπλανητικές εκπτώσεις.

Γ. Όπως, η έμφαση που δίνεται με τον αναπτυξιακό νόμο κυβέρνησης/Θεοδωρικάκου στις παραμεθόριες περιοχές και τα 900 εκατ. ευρώ που θα δοθούν την επόμενη διετία. Με τον πρώτο λόγο στην εθνική ασφάλεια αλλά και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και, κυρίως, της βιομηχανίας, για να προσεγγιστεί και γίνει πράξη ο παραγωγικός μετασχηματισμός της Οικονομίας. Είναι η συνάντηση της πατρίδας στα σύνορα, όπου η ανάπτυξη γίνεται ΚΑΙ πράξη εθνικής αυτοπεποίθησης.

Δ. Όπως η παρέμβαση του Ανάπτυξης, στην απόφαση της Εθνικής Ασφαλιστικής να προκαταβάλουν οι ασφαλισμένοι τα έξοδα νοσηλείας τους. Μια απόφαση κατά παράβαση κάθε λογικής και δεοντολογίας. Τα αντανακλαστικά που έδειξε το υπουργείο Ανάπτυξης ήταν πρωτοφανή για τα ειωθότα του δημοσίου και η ασφαλιστική εταιρεία υπαναχώρησε τελικά.

Σε μια δημόσια σφαίρα, λοιπόν, που συχνά καταναλώνεται σε άγονες αντιπαραθέσεις, η ψύχραιμη παρατήρηση των στοιχείων δείχνει κάτι απλό: υπάρχουν πολιτικές που αποδίδουν, θεσμοί που θωρακίζονται, πρωτοβουλίες που βρίσκουν έρεισμα στην κοινωνία. Δεν χρειάζεται να αγιοποιήσουμε κανέναν, αρκεί να αναγνωρίσουμε ότι η σοβαρότητα, όταν συνοδεύεται από αποτέλεσμα, αποτελεί ζητούμενο και σπάνιο κεφάλαιο στην πολιτική μας ζωή. Κι αυτό, εντέλει, είναι που καταγράφει με σαφήνεια η έρευνα της MRB.

Προηγούμενο άρθροΠρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Κυριακής 21 Σεπτεμβρίου 2025
Επόμενο άρθροΔημοσκοπικά δεδομένα μετά τη ΔΕΘ: Τι δείχνει η κοινή γνώμη – Γράφει ο Ζαχαρίας Ζούπης