Εδώ και 182 χρόνια, από την ημέρα που ο βασιλιάς Όθωνας (1838) ταύτισε την επανάσταση του 1821 με την εκκλησία και όρισε ημέρα γιορτής για την επέτειο της εξέγερσης την 25η Μαρτίου, δεν ήταν ΠΟΤΕ Αρχιεπίσκοπος απών από την δοξολογία στον Μητροπολιτικό Ναό των Αθηνών. Μέχρι προχθές που ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν παρέστη και την δοξολογία τέλεσε ένας απλός παππάς!
Η απουσία του Αρχιεπισκόπου δεν προκάλεσε έκπληξη σε όσους γνωρίζουν τα ενδότερα της εκκλησίας και της πολιτικής. Η εκκλησία κι ο Αρχιεπίσκοπος είναι έντονα δυσαρεστημένοι με τον πρωθυπουργό εξ αιτίας των μέτρων που έλαβαν και ουσιαστικά συμπαρέσυραν και την εκκλησιαστική κανονικότητα. Κι αν κάποιος ακούσει διάφορους κορυφαίους εκκλησιαστικούς παράγοντες για το πως εκφράζονται για τον Κυριάκο Μητσοτάκη, θα συνειδητοποιήσει ότι η απουσία του Αρχιεπισκόπου ήταν μελετημένη. Κι είναι απίστευτο να είναι παρών στην Κωνσταντινούπολη ο Οικουμενικός Πατριάρχης και να τιμά την εθνική και θρησκευτική γιορτή αλλά όχι στην Αθήνα ο Αρχιεπίσκοπος! Που νόμισε ότι θα …τιμωρήσει τον Μητσοτάκη και προχώρησε σε …επικοινωνία με τους πιστούς μέσω … προσωπικού μηνύματος!
Να πούμε κάτι ακόμη; Δεν έστειλε καν να τελέσει την Δοξολογία ένας εκ των δέκα Επισκόπων που έχει και περιτριγυρίζουν δίπλα του, χωρίς ουσιαστικό έργο !
Ερώτηση: Ποιον τιμώρησε; Τον Μητσοτάκη που σωστά έκλεισε τις εκκλησίες ή την ίδια την εκκλησία και τους πιστούς της;
Ερώτηση: Θεωρεί ότι με αυτόν τον τρόπο πλήττει την κυβέρνηση και σιγοντάρει τον αγαπημένο του Αλέξη Τσίπρα;
Ερώτηση: Θεωρεί κάποιος από το περιβάλλον του ότι με …επαναστατικές πράξεις σαν κι αυτή του Μητροπολίτη Κυθήρων (που άνοιξε τις εκκλησίες για να ψαλθούν οι Χαιρετισμοί) πλήττεται ο στόχος τους, τουτέστιν ο Μητσοτάκης;
Ερώτηση: Θεωρεί ο Αρχιεπίσκοπος ότι με γεροντικά πείσματα στηρίζει την μοναδικότητά του αναφορικά με την πνευματική του αποστολή; Τόσο προς το ποίμνιο όσο και προς τους ιερείς;
Προσέξτε: Ας μην ισχυριστεί κάποιος ότι ο Αρχιεπίσκοπος δεν πήγε στη Μητρόπολη λόγω μέτρων για τον κορωνοϊό. Πολύ περισσότερο αφού μέχρι προσφάτως, παρά τα μέτρα της κυβέρνησης, εκείνος δεν έκλεινε τις εκκλησίες. Άρα δεν φοβόταν μα …αντιστεκόταν….
Κι ίσως η πανδημία μαζί με πάρα πολλά άλλα που αλλάζει στις ζωές μας, αλλάξει και τα κακώς κείμενα στην εκκλησία. Όπως το απαράδεκτο δεδομένο για τη διακονία των προκαθημένων της, εφόρου ζωής κι ανεξαρτήτου ηλικίας…
Εν κατακλείδι ο Ιερώνυμος συνεχίζει τα μεγάλα κι ιστορικά λάθη του. Πέραν του ότι επέτρεψε στον τέως πρωθυπουργό να εντάξει την εκκλησία στον προεκλογικό του σχεδιασμό με τον υποτιθέμενο διαχωρισμό κράτους και εκκλησίας από τον οποίο τραυματίστηκε σοβαρά το κύρος της εκκλησίας, που φάνηκε ότι νοιάζεται ΜΟΝΟ για την κρατική μισθοδοσία, έγιναν κι άλλα. Όπως η ανεπίτρεπτη ψυχρότητα με το Φανάρι που βάλλεται πανταχόθεν. Και τώρα, πάλι, φαίνεται να παίζει παιγνίδι που δεν αρμόζει στον πνευματικό –και μόνο-ρόλο του. Κι επειδή ο Ιερώνυμος δεν είναι πολιτικά αφελής, είναι ακατανόητη η συνεχιζόμενη ταύτιση του ίδιου με τον Αλέξη τσίπρα. Φυσικά ο ίδιος μπορεί να κάνει ότι θέλει αλλά ως Αρχιεπίσκοπος οφείλει να μένει μακριά από τις πολιτικές και κομματικές σκοπιμότητες… Κι η προχθεσινή απουσία του από ένα τόσο σημαντικό γεγονός, μόνο ως πολιτική σκοπιμότητα ερμηνεύεται… Με την οποία, δεν συμφωνεί η μεγάλη πλειοψηφία της νοήμονος κοινωνίας… Εξ ου και οι αντιδράσεις που δημιουργήθηκαν…