Η Μεσόγειος και βέβαια το Αιγαίο αποτελεί δημοφιλή προορισμό κρουαζιέρας για φέτος ενώ ειδικά η Ελλάδα λόγω του «κόκκινου χαλιού» που έχει στρώσει στις εμπλεκόμενες εταιρίες αλλά και´ των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που έχει (ομορφιές , εναλλακτικοί προορισμοί , εμβολιασμοί σε νησιά) μπορεί να αποκτήσει τα επόμενα χρόνια ιδιαίτερη δυναμική στη συγκεκριμένη αγορά.
Ειδικά, δε,το luxury-πολυτελείας κομμάτι της μπορεί να δώσει ώθηση στην προσπάθεια για επανεκκίνηση και ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού συνολικά καθώς οι ποιοτικής στάθμης επιβάτες κρουαζιέρας συνήθως επιστρέφουν για διακοπές στου προορισμούς που επισκέπτονται. Αυτά ανέφερε ο Roberto Martinoli πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κρουαζιέρας Silversea Cruises, μιλώντας στα ΜΜΕ το Σάββατο κατά την επίσημη παρουσίαση, εν όψει της έναρξης του homeporting στην Ελλάδα (Πειραιάς και Ηράκλειο) των δυο εκ των τεσσάρων πλοία της στη Σούδα παρουσία εκπροσώπων της πολιτείας και τοπικών αρχών.
Πρόκειται για το το Silver Explorer και το Silver Moon, ένα νεότευκτο υπερπολυτελές πλοίο κρουαζιέρας, που ναυπηγήθηκε τον Αύγουστο του 2020 και θα ξεκινήσει φέτος για πρώτη φορά κρουαζιέρες από Πειραιά στις 18/6 με σταθμούς νησιά του Αιγαίου, την Κύπρο και το Ισραήλ.
Να σημειωθεί ότι τα προηγούμενα χρόνια η εταιρία επιχειρήσεις μόνο ένα πλοίο στη χώρα για home porting.
Όπως είπε ο κ. Martinoli η ζήτηση που παρουσιάζει ο luxury τομέας κρουαζιέρας στον οποίο εξειδικεύεται και η Silversea στις ΗΠΑ είναι ιδιαίτερα έντονη, γεγονός που σηματοδοτεί μια γρηγορη ανάκαμψη του κλάδου της κρουαζιέρας μετά το πλήγμα που δέχθηκε από την πανδημία covid 19.
Ο επικεφαλής της εταιρίας που εξαγοράστηκε το 2019 από την Royal Caribbean είπε ότι την επόμενη χρονιά σχεδιάζει ιδιαίτερα έντονη παρουσία στην Ελλάδα ς για να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση. Η Silversea τώρα διαθέτει ένα στόλο από δέκα κρουαζιερόπλοια ενώ ναυπηγεί επιπλέον οκτώ με το σύνολο των κρεβατιών των πλοίων από τα 2.700 να αυξηθεί στα 6.000 κρεβάτια. Αναφέρεται δε σε τουρίστες υψηλής στάθμης με τοπικό αποτύπωνα στους προορισμούς που είναι τετραπλάσιο από το αντίστοιχο της «μαζικής» κρουαζιέρας. Οπως αναφέρεται ο επιβάτης της Silversea αφήνει κατά μέσο όρο 300 -400 δολάρια σε κάθε λιμάνι προσέγγισης ενώ βέβαια on board οι προμήθειας οι γεύσεις κτλ έχουν έντονο τοπικό χρώμα με συνέργειες από τοπικούς προμηθευτές – σεφ κτλ. Η τοπικότητα, είναι σύμφωνα με τους υπεύθυνους της εταιρείας, βασικό στοιχείο στην προτίμηση των πελατών, άρα και στην πολιτική της.
Για φέτος η Silversea Cruises εχει προγραμματίσει 60 αναχωρήσεις από Πειραιά και άλλες 30 από το Ηράκλειο Κρήτης και όπως όπως αναφέρει ο εκπρόσωπος της εταιρίας στην Ελλάδα, Σπύρος Αλμπέρτης, αποτελεί έκφραση εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό και ειδικότερα την ελληνική κρουαζιέρα. «Η εταιρία δείχνει έμπρακτα την προτίμησή της στη χώρα, που μπορεί να αναπτύξει μεγάλη δυναμική τα απόμενα χρόνια στις υψηλής ποιότητας κρουαζιέρες» αναφέρει ο κ. Αλμπέρτης ενώ σημειώνει ότι ήδη η ζήτηση και από τους πελάτες της από μεγάλες αγορές είναι υψηλή. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις άνοιξε το πρώτο πλάνο ταξιδιού ουσιαστικά έκλεισε με κρατήσεις.
Σύμφωνα με τον Γιάννη Γελασάκη, ναυτικό πράκτορα της Silver Sea Cruises «η παρουσία τεσσάρων πλοίων της εταιρία στα Ελληνικά νερά δημιουργεί ισχυρή βάση για ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού σε μια δύσκολη περίοδο αλλά και τόνωσης της κίνησης σε λιμάνια της χώρας, που δεν είναι και συνήθεις προορισμοί της κρουαζιέρας».
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία αναμένεται να συμπεριλάβει πάνω από 20 νέους προορισμούς στην Ελλάδα όπως π.χ. τη Σύρο, εκτός από τα συνηθισμένα λιμάνια που είναι η Σαντορίνη,. Μύκονος, Ρόδος, Κέρκυρα κ.λ.π. .
Όπως αναφέρεται, επίσης, η Silver Seas Cruises εφαρμόζει πολύ αυστηρά πρωτόκολλα προστασίας από το κορονοϊό ακολουθώντας τόσο τα ευρωπαϊκά όσο και τα αμερικάνικα πρωτόκολλα ενώ θα διαθέτει και «πλοίο καραντίνας» για το προσωπικό της εταιρείας.
Επίσης το πλήρωμα και οι επισκέπτες που εμβολιάσθηκαν θα πρέπει να έχουν και αρνητικό τεστ 72 ωρών, ενώ θα κάνουν και self test πριν την επιβίβαση στο πλοίο. Επιπλέον στο πλοίο όλοι οι επισκέπτες και το πλήρωμα θα φοράνε μάσκες, θα τηρούν τις ενδεδειγμένες αποστάσεις ενώ βέβαια και το πλοίο θα λειτουργεί με το 75% της συνολικής χωρητικότητας.
Επιπλέον στις εκδρομές θα τηρηθεί το σχέδιο της bubble shorex και με βάση την κατάσταση στα νησιά σε μεταγενέστερο στάδιο μπορεί να επιτραπούν οι ελεύθερες αποβιβάσεις στα λιμάνια.
Σημειώνεται ότι η Silversea Cruises εξειδικεύεται στις Ultra Luxury κρουαζιέρες και ανήκει στον Όμιλο της Royal Caribbean. Διαθέτει 10 κρουαζιερόπλοια πολυτελείας και «πιάνει» 900 λιμάνια σε όλο τον κόσμο.
Τα στελέχη της εταιρείας τόνισαν ότι ο κλάδος ανακάμπτει δυναμικά, ενώ ανέφεραν ότι ήδη έχει κλειστεί το 40% των θέσεων για το 2022. Για την κρουαζιέρα μάλιστα του ενός μηνός που καλύπτει τον γύρο του κόσμου, οι θέσεις έκλεισαν μέσα σε 24 ώρες!
Η διοίκηση της εταιρείας τέλος, εξέφρασε την ικανοποίησή της για την στήριξη του ελληνικού Υπουργείου Τουρισμού στον κλάδο.