Για τη συνάντηση του Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας με τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας κ. Ευθυμία Γώτη για προβλήματα σχολικών μονάδων και την έγκαιρη κάλυψη των κενών

Την Τρίτη 9 Ιουλίου 2024 το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας πραγματοποίησε συνάντηση με τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας κ. Ευθυμία Γώτη.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με αφορμή τα προβλήματα του Δ.Σ. Καψόχωρας-Νησελίου, όπως αυτά γνωστοποιήθηκαν στο σωματείο μας από τη διεύθυνση της σχολικής μονάδας, αλλά τέθηκαν επίσης και όλα τα θέματα που αφορούν την έγκαιρη κάλυψη των κενών και τη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Στη συνάντηση εκ μέρους του Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας παρόντες ήταν η Γ. Γραμματέας Κοκοζίδου Άννα και το μέλος Τσεχελίδης Ιωάννης.

Καταρχάς, τα μέλη του Δ.Σ. έκαναν μια αναφορά στις ιδιαιτερότητες του Δ.Σ. Καψόχωρας-Νησελίου (πολλά παιδιά με μαθησιακά προβλήματα, με διαγνώσεις και δύσκολο οικογενειακό περιβάλλον) δηλώνοντας πως ο ΣΕΠΕ Ημαθίας στηρίζει τα αιτήματα του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας  για να λειτουργήσει το σχολείο ως 4/θέσιο,  ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά και η λειτουργία του Ολοήμερου σχολείου και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, που απαιτείται, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες του σχολείου.

Η κ. Γώτη παρότι αναγνώρισε πως το συγκεκριμένο σχολείο έχει πολλές ιδιαιτερότητες, επέμεινε στη θέση ότι ο μικρός αριθμός των μαθητών δε δικαιολογεί διαφορετική αναλογία μαθητών-εκπαιδευτικών από αυτή που αποφάσισε η Δ/νση, καθιστώντας υπεράριθμους 3 εκπαιδευτικούς. Όμως πίσω από τους αριθμούς που επικαλούνται για να δικαιολογήσουν την πολιτική των περικοπών,  κρύβονται μικρά παιδιά, μαθητές με ιδιαίτερες ανάγκες και μορφωτικά δικαιώματα που το σωματείο μας δεν τα βάζει στον κόφτη των δημοσιονομικών αντοχών της οικονομίας.

Στη συνέχεια τα μέλη του Δ.Σ. έθεσαν τις πάγιες θέσεις του κλάδου για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Πιο συγκεκριμένα ξεκαθαρίσαμε πως:

α) Από 1η Σεπτεμβρίου πρέπει να λειτουργούν όλες οι σχολικές μονάδες με καλυμμένα όλα τα κενά, σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα (δασκάλων και ειδικοτήτων).

β) Πρέπει να καλύπτονται σε μία φάση όλα τα κενά κι όχι να σέρνονται μέχρι τέλους της χρονιάς, γεγονός που δημιουργεί πολλά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων.

γ) Ο κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να διδάσκει το γνωστικό αντικείμενό του.

δ) Με τον αγιασμό πρέπει να λειτουργούν όλες οι απαραίτητες υποστηρικτικές δομές (Τμήματα Ένταξης, Τμήματα ΖΕΠ, Παράλληλες Στηρίξεις, Ενισχυτική Διδασκαλία).

Η κ. Γώτη αρκέστηκε σε ευχολόγια και γενικολογίες χωρίς να δεσμευτεί σε κανένα αίτημα. Πιο συγκεκριμένα δήλωσε ότι όλοι το ίδιο επιθυμούμε και μακάρι το Υπουργείο να έλυνε όλα τα προβλήματα εξ’ αρχής και μόλις εμφανίζονται, με όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους έγκαιρα, υποστηρικτικές δομές κ.λπ., αλλά κανείς δεν μπορεί να μας διασφαλίσει ότι έτσι θα λειτουργήσουν τα σχολεία και φέτος και η ίδια δεν μπορεί να υποσχεθεί ότι θα λειτουργήσει η Ενισχυτική Διδασκαλία στο Δ.Σ. Καψόχωρας-Νησελίου του χρόνου. Αναγνώρισε ότι οι καθυστερημένες προσλήψεις δημιουργούν πρόβλημα στη λειτουργία των σχολείων και φέρνουν μεγάλη αναστάτωση με τις αλλαγές στα προγράμματα. Αμφισβήτησε τη δυνατότητα του ΚΕΔΑΣΥ να προτείνει να παρακολουθήσουν Ενισχυτική Διδασκαλία οι 2 μαθητές (που εγκρίθηκαν για Τμήμα Ένταξης, το οποίο όμως δε λειτουργεί, λόγω μικρού αριθμού μαθητών). Δήλωσε ότι σε αυτή τη φάση δεν καλύπτουν θέσεις Ενισχυτικής Διδασκαλίας, παρά μόνο κανονικών μαθημάτων, επιβεβαιώνοντας την εκτίμηση και τους φόβους μας πως οι κρίσιμες υποστηρικτικές δομές θα καλυφθούν (εάν καλυφθούν) σε δεύτερο ή τρίτο χρόνο, πράγμα που σημαίνει πως και την επόμενη σχολική χρονιά πολλά παιδιά θα στερηθούν για μικρότερο ή μεγαλύτερο χρονικό διάστημα την υποστηρικτική δομή που έχουν ανάγκη.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης διαπιστώθηκε η ταύτιση της Διεύθυνσης με την αυστηρά λογιστική αντιμετώπιση εκ μέρους της κυβέρνησης των ζητημάτων διαχείρισης του προσωπικού, με τις αντιεκπαιδευτικές – αντιπαιδαγωγικές κατευθύνσεις του Υπουργείου και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας. Κοινός παρονομαστής όλων των επιλογών της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας είναι η εξοικονόμηση πόρων και εκπαιδευτικών.

Κάνουμε ξεκάθαρο πως το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας δε θα δεχτεί καμία αλλαγή η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα τη σωματική, ψυχική και πνευματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών και την υποβάθμιση του μορφωτικού έργου που παρέχεται στους μαθητές.

Δε θα επιτρέψουμε να γυρίσουμε τα σχολεία μας δεκαετίες πίσω.  Δε γίνεται τον 21ο αιώνα να μιλάμε για συνδιδασκαλίες, για παρεχόμενη εκπαίδευση πολλών ταχυτήτων. Να χωρίζονται οι μαθητές σε παιδιά και αποπαίδια.

Δεν ανεχόμαστε να αντιμετωπίζονται οι εκπαιδευτικοί ως αναλώσιμοι και το Δημόσιο Σχολείο ως ΚΟΣΤΟΣ. Οι εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι που διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων κόντρα στα τεράστια προβλήματα που δημιουργούνται από τις πολιτικές που εφαρμόζονται από το ΥΠΑΙΘ και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας θα είναι κοντά στους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολικών μονάδων, στις ανάγκες και στις ιδιαιτερότητές τους, θα στηρίζει με κάθε τρόπο τα αιτήματα για την πιο αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων, θα παρακολουθεί τις εξελίξεις και θα πιέζει για τη διασφάλιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των συναδέλφων μας.

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΖΥΓΙ

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

             Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                      Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                                                        ΚΟΚΟΖΙΔΟΥ ΑΝΝΑ

Προηγούμενο άρθροΕπέκταση εφαρμογής του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης για παραπεμπτικά διαγνωστικών εξετάσεων στους ασφαλισμένους του ΥΠΕΘΑ
Επόμενο άρθροΕννέα υποτροφίες για προγράμματα σπουδών επαγγελματικής εκπαίδευσης σε νέους από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας