Το 2ο Auto Forum συνδιοργανώθηκε από την Εthos Events, τον Ι.Ο.Α.Σ. και το περιοδικό ΧΡΗΜΑ, στην Αθήνα στις 7/11/2018.
Συμμετείχαν και μίλησαν εκπρόσωποι της Πολιτείας, του Δημοσιογραφικού κόσμου, της Ευρωπαϊκής Οδικής Ασφάλειας, του Ι.Ο.Α.Σ., του Ε.Μ.Π., του Σ.Ε.Α.Α., του Ομίλου Σαρακάκη, των Γιατρών, της Τροχαίας Α.Ο., της Αττικές Διαδρομές Α.Ε., της Εθνικής Ασφαλιστικής, κ.α.
Το 2ο Auto Forum παρουσίασε την πρόοδο που έχει συντελεστεί στην αυτοκίνηση στον τομέα της ασφάλειας (ενεργητικής και παθητικής), αναδεικνύοντας όλα όσα συμβαίνουν σήμερα αλλά και έρχονται στο άμεσο μέλλον από την αυτοκινητοβιομηχανία και επηρεάζουν την οδική ασφάλεια στην Ευρωπαϊκή ένωση, αλλά και στη χώρα μας.
Συμμετείχα με την ιδιότητα του Πρόεδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.
Στην ομιλία μου αναφέρθηκα στο έργο της Επιτροπής, η οποία εκτός των άλλων, προωθεί τη συνεργασία του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στο θέμα της οδικής ασφάλειας. Αναφέρθηκα σε παραδείγματα ιδιωτικών επιχειρήσεων, δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων που εφαρμόζουν συγκεκριμένα προγράμματα για την ενημέρωση των μαθητών, τονίζοντας ότι το δημόσιο θα πρέπει να επιβραβεύει τις εταιρείες που παρουσιάζουν έργο και επιδόσεις.
Ι. Mercedes Benz Ελλάς ΑΕΕ
Οι εξελίξεις στην αυτοκίνηση που σύντομα θα μπουν στη ζωή μας, στοχεύουν στην Οδική Ασφάλεια και στο περιβάλλον:
- Διασυνδεσιμότητα
- Αυτόνομη οδήγηση
- Shared
- Ηλεκτροκίνηση
- Εταιρεία προμήθειας και διακίνησης υγρών καυσίμων οχημάτων – Shell
Στα πλαίσια της κοινωνικής εταιρικής της ευθύνης η Shell προέβη σε δράσεις με στόχο την βραχυπρόθεσμη αλλά και μακροπρόθεσμη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, όπως:
- Τηλεοπτικά SPOTS τροχαίων ατυχημάτων και των άμεσων συνεπειών τους – απόλυτα εύστοχη δράση.
- Δημιούργησε σχολή οδικής απόλαυσης.
- Διοργανώνει σεμινάρια κυκλοφοριακής αγωγής.
- Μέσα από το Shell Driving Academy, δόθηκε η ευκαιρία σε πολλά σχολεία να μάθουν τους βασικούς κανόνες οδήγησης.
ΙΙΙ. Ιδιωτικό εκπαιδευτήριο – “ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Α.Ε.”
Δράσεις που αφορούν τους μαθητές του εκπαιδευτηρίου:
- Στο νηπιαγωγείο
- Δύο χρόνια μετά στην Δ’ Δημοτικού
- Η επανάληψη κάθε δύο χρόνια στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
ΙV. Καινοτόμες έρευνες Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα
- Η μαθητική εικονική επιχείρηση “Helm.e.t”, των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων « ΜΠΟΥΓΑ»
Πρωταρχικός σκοπός και στόχος της ομάδας Helm.e.t, είναι :
- Η ευαισθητοποίηση των πολιτών, ενηλίκων / ανηλίκων για την αναγκαιότητα χρήσης κράνους,
- Σχεδιασμός τεχνολογίας για τη χρήση κράνους,
- Δημιουργία κατάλληλης νοοτροπίας και παιδείας από μικρή ηλικία,
- Κυκλοφοριακή Αγωγή από το Δημοτικό, με σκοπό την πλήρη ένταξη του στο σχολικό πρόγραμμα.
Σχεδίασαν και προωθούν το Noctua Kit, το έξυπνο κράνος, περιγράφεται συνοπτικά:
Το σύστημα πιστοποιεί ότι το κράνος έχει φορεθεί, σε ένα ανθρώπινο κεφάλι – και δεν έχουμε βάλει στο κράνος κάποιο άλλο αντικείμενο προκειμένου να ξεγελάσουμε το μηχανισμό
- 5ο Εργαστηριακό Κέντρο Νέας Φιλαδέλφειας
Το Εργαστηριακό Κέντρο είναι μια δημόσια σχολική μονάδα που εξυπηρετεί στα εργαστήρια πολλά σχολεία ΕΠΑΛ και ΙΕΚ. Αξιοσημείωτες είναι οι διακρίσεις και τα βραβεία σε διαγωνισμούς για καινοτόμες και χρηστικές ιδέες καλυτέρευσης των συνθηκών της ασφάλειας και ιδιαίτερα της οδικής.
Σταχυολογούνται μερικές τέτοιες διακρίσεις:
- Το 1993 σε Πανελλαδικό επίπεδο πρώτο βραβείο – και το δεύτερο πανευρωπαϊκό βραβείο στο Παρίσι. Μια κατασκευή από έναν άνθρωπο με ειδικές ανάγκες, που είναι στο κρεβάτι, να ελέγχει μέσω PLC (προγραμματιζόμενος λογικός ελεγκτής), οτιδήποτε αφορούσε στην καθημερινότητά του.
- Το 2013 Βραβείο Καινοτομίας και Αριστείας από το Υπουργείο Παιδείας με τρία συνεργαζόμενα ΕΠΑΛ, Φιλαδέλφειας, Δράμας και Ηρακλείου Κρήτης.
Για το κράνος σε δίκυκλα – πρόταση στον αρμόδιο υπουργό – να δίνεται δωρεάν σε κάθε νέο οδηγό που αποκτά το δίπλωμα οδήγησης μοτοσικλέτας, δηλαδή να χορηγείτε το κράνος με το σύστημα να μην παίρνει μπροστά η μηχανή, εφόσον δεν φοριέται κράνος .
- Εταιρεία παραγωγής δομικών υλικών – “ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ”
H εταιρεία έχοντας στη διάθεσή της ένα ενεργό στόλο με περισσότερα από 500 οχήματα – κυρίως βαρέα – τα οποία μεταφέρουν καθημερινά πρώτες ύλες, υλικά, και τα προϊόντα της .
Τα οχήματα αυτά διανύουν κάθε χρόνο περισσότερα από 15 εκατ. Χιλιόμετρα στους ελληνικούς δρόμους, δηλαδή περίπου 150 εκατ. Χιλιομετρικούς τόνους, σε ένα οδικό περιβάλλον που κάνει την εργασία των οδηγών ιδιαίτερα επικίνδυνη.
Η προσέγγιση έγινε έτσι, ώστε να εξαλειφθούν τα οδικά ατυχήματα λόγω των μεταφορικών δραστηριοτήτων της εταιρείας. Εκδόθηκαν τρεις κανόνες οι οποίοι βασίστηκαν σε τρία εταιρικά πρότυπα υγείας και ασφάλειας:
- Ασφάλεια του κινητού εξοπλισμού
- Ασφάλεια μεταφορών σε όλα τα στάδια
- Ασφαλής μεταφορά προσωπικού
Απόρροια της εφαρμογής του προγράμματος :
▲ Από το 2008 ΔΕΝ υπήρξε κανένα θανατηφόρο ατύχημα
▲ Από το 2010 ΔΕΝ σημειώθηκε κανένα σοβαρό συμβάν
Ουρσουζίδης Ν. Γιώργος
Πρόεδρος Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής
Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων