Ανακοίνωση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, για τη δήλωση των μελών του ΣΥΡΙΖΑ στην Εξεταστική Επιτροπή:
Αν ένα συμπέρασμα προκύπτει από την ανακοίνωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, είναι ότι δεν καταλαβαίνουν το αντικείμενο της τροπολογίας. Με τη γνωστή συνταγή των προκατασκευασμένων απαντήσεων και του πολιτικού αχταρμά μπερδεύουν διαφορετικά και άσχετα μεταξύ τους πράγματα.
Απόδειξη του ότι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν μπήκαν καν στον κόπο να διαβάσουν τη σχετική τροπολογία αποτελούν τόσο το γεγονός ότι η ενημερωτική καμπάνια του 2020 δεν συνδέεται κατά κανένα τρόπο με την τροπολογία, όσο και το σημερινό ρεπορτάζ της «Αυγής» που περιγράφει τα ακριβώς αντίθετα από αυτά που προβλέπει η τροπολογία.
Τους ενημερώνουμε, λοιπόν, για να μην εκτίθενται περισσότερο:
Η συγκεκριμένη τροπολογία αποτελεί τεχνική βελτίωση του ΠΔ 261/97 και δεν σχετίζεται με κανέναν τρόπο με το αντικείμενο της τρέχουσας Εξεταστικής Επιτροπής. Η κατάθεση της τροπολογίας τη συγκεκριμένη στιγμή κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στις απαραίτητες διαδικασίες τηλεοπτικής καμπάνιας, χωρίς τις καθυστερήσεις, τεχνικές ασάφειες και γραφειοκρατικά προβλήματα, για την επέκταση της εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού και για την ενημέρωση σε σχέση με την αναμνηστική δόση. Για τους ίδιους λόγους ταχύτητας και επιπλέον διαφάνειας, η ρύθμιση καταλαμβάνει εκκρεμείς καταβολές.
Πιο συγκεκριμένα, με την προτεινόμενη ρύθμιση δίνεται η δυνατότητα στις αναθέτουσες Αρχές (Υπουργεία) να πληρώνουν απευθείας τα Μ.Μ.Ε. για την προβολή/καταχώρηση του διαφημιστικού μηνύματος με βάση πάντοτε το δεσμευτικό σχέδιο (media plan) που έχει καταθέσει ο ανάδοχος που προέκυψε από τη διαγωνιστική διαδικασία με βάση το Ν. 4412/2016 και άρα χωρίς να έχει οποιαδήποτε διακριτική ευχέρεια. Έτσι, προκύπτουν τα ακόλουθα οφέλη:
(α) Αποφεύγεται οποιοδήποτε ενδεχόμενο σύγκρουσης συμφερόντων, αφού σε διαφορετική περίπτωση εκείνος που θα έφτιαχνε το media plan, θα πλήρωνε ταυτόχρονα και τα Μέσα.
(β) Είναι ξεκάθαρο ότι για να πληρώσουν οι αναθέτουσες Αρχές (Υπουργεία), θα πρέπει εκείνος που κατάρτισε το media plan να προσκομίσει όλα τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία (εντολές, αποδεικτικά προβολής κτλ.).
(γ) Με δεδομένο ότι τα χρήματα και τις πληρωμές θα τις διαχειρίζονται οι αναθέτουσες Αρχές και όχι οι ανάδοχοι, περιορίζεται ουσιωδώς η πιθανότητα αδιαφανών συναλλαγών (επιστροφών κτλ.) μεταξύ των Μ.Μ.Ε. που θα προβάλουν τα μηνύματα και των αναδόχων που καταρτίζουν το media plan.
(δ) Κατά κανόνα, οι δαπάνες για την προβολή/καταχώρηση των μηνυμάτων στα Μ.Μ.Ε. είναι πολύ μεγαλύτερες σε σχέση με το υπόλοιπο αντικείμενο διαφημιστικών υπηρεσιών του Δημοσίου και εφόσον θα πληρώνονται απευθείας από τους δημόσιους φορείς (πάντοτε με βάση το πλάνο του αναδόχου που έχει προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία), δίνεται η δυνατότητα η διαφημιστική προβολή του δημοσίου να γίνεται έγκαιρα και γρήγορα, ενώ η διαγωνιστική διαδικασία για τον ανάδοχο θα μπορεί να είναι πιο σύντομη.
(ε) Τέλος, εισάγεται εξουσιοδοτική διάταξη για τη ρύθμιση κάθε αναγκαίας λεπτομέρειας ως προς τη διαμόρφωση του τιμοκαταλόγου και των τελικών τιμών που προσφέρονται στους δημόσιους φορείς με σκοπό την ενίσχυση της διαφάνειας και τις πιο ανταγωνιστικές τιμές στην ανάθεση των σχετικών υπηρεσιών.
Καλούμε, λοιπόν, τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ όσο δύσκολο και αν τους είναι, να διαβάζουν το περιεχόμενο των ρυθμίσεων πριν να βγάζουν ανακοινώσεις.