H διάταξη για τη συμμετοχή των πολιτικών κομμάτων στις εκλογές και οι παρακολουθήσεις, η προεκλογική τακτική της Νέας Δημοκρατίας και τα μετεκλογικά σενάρια τίθενται επί τάπητος, μεταξύ άλλων, στη συνέντευξη του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη στην ηλεκτρονική εφημερίδα www.political.gr.
Απαντώντας, εν πρώτοις, σε ερώτημα για τις τηλεφωνικές παρακολουθήσεις και το ρόλο της Αρχής Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών, ο υπουργός Επικρατείας διευκρινίζει ότι «η κυβέρνηση δεν βρίσκεται σε αντιπαράθεση με την Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών, ούτε είναι η θέση της να αντιπαρατίθεται με ανεξάρτητες αρχές. Ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ κατέστη, εξ αντικειμένου, μέρος της πολιτικής αντιπαράθεσης με την επιλογή να αλλάξει ο τρόπος ενημέρωσης των πολιτικών αρχηγών και της Βουλής για τα θέματα άρσης απορρήτου επικοινωνιών. Ενόσω για είκοσι χρόνια η ερμηνεία των οικείων διατάξεων ήταν ότι η συγκεκριμένη ενημέρωση αφορά μόνον γενικά και αποπροσωποποιημένα στοιχεία, χωρίς να έχει μεσολαβήσει λόγος που να δικαιολογεί την αλλαγή, επελέγη διαφορετικός τρόπος ενημέρωσης, μετά από αίτημα του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αναζήτησε προς τούτο η Αρχή στοιχεία από τους παρόχους τηλεπικοινωνιών, μολονότι όλες οι εισαγγελικές διατάξεις άρσης απορρήτου, στις οποίες καταγράφονται και οι σχετικοί τηλεφωνικοί αριθμοί, βρίσκονται στο αρχείο της».
Και, στο «δια ταύτα», «οφείλουμε όλοι να αντιλαμβανόμαστε ότι λειτουργούμε σε ένα συντεταγμένο πλαίσιο με καθορισμένες αρμοδιότητες για τη Βουλή, την κυβέρνηση, τις διοικητικές αρχές, όπως εν προκειμένω η ΑΔΑΕ, και τη δικαιοσύνη, η οποία είναι και ο τελικός κριτής σχετικά με την ερμηνεία των διατάξεων του Συντάγματος και της νομοθεσίας. Σε κάθε περίπτωση, η ανεξαρτησία της Αρχής είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και δεν τίθεται σε καμία περίπτωση υπό αμφισβήτηση».
Κληθείς, εξ άλλου, να σχολιάσει τη στάση, στο θέμα, του Ευάγγελου Βενιζέλου, ο υπουργός Επικρατείας απαντά ότι δεν υπεισέρχεται στα παραγωγικά αιτία της βούλησης του πρώην αντιπροέδρου. Εξάλλου, συμπλήρωσε, «ο ίδιος είναι πολυγραφότατος και, συνήθως, τοποθετείται δημόσια σε ζητήματα επικαιρότητας, ενώ και η πολυσχιδής πολιτική του δράση δικαιολογεί τις παρεμβάσεις του αυτές». Υπενθυμίζει, ταυτοχρόνως πάντως, ότι κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει «την απόπειρα της κυβέρνησης ΣυΡιζΑ-ΑνΕλ όχι απλώς να στοχοποιήσει τον κ. Βενιζέλο και εννέα ακόμη σημαίνοντα πρόσωπα της πολιτικής ζωής του τόπου, αλλά να τον σύρει ενώπιον ειδικού δικαστηρίου, χρησιμοποιώντας μέσα τα οποία αποδεικνύεται σήμερα ότι ήταν απολύτως αναξιόπιστα και επικίνδυνα. Ευτυχώς, η υπόθεση δεν προχώρησε διότι η δικαιοσύνη κατέρριψε το προσχηματικό και πολιτικά υποκινούμενο κατηγορητήριο».
Για τη διάταξη που αφορά στους όρους συμμετοχής των πολιτικών κομμάτων στις εκλογές, ο Γ. Γεραπετρίτης υπογραμμίζει την υποχρέωση της πολιτικής τάξης «να εξαντλήσει κάθε συνταγματική δυνατότητα ώστε να μην διαβούν το κατώφλι της Βουλής όσοι αντιστρατεύονται τα θεμέλια του Συντάγματος. Δεν είναι ζήτημα κομματικού καιροσκοπισμού αλλά θεμελιώδους δημοκρατικής ευαισθησίας. Υπό την έννοια αυτή, θεωρώ αυτονόητο ότι θα υπάρξει το αναγκαίο διαβουλευτικό πνεύμα για να θωρακιστεί η δημοκρατική τάξη. Μια τέτοια ρύθμιση, βεβαίως, θα πρέπει να σέβεται τις συνταγματικές εγγυήσεις και να είναι νομικά οριοθετημένη, καταλαμβάνοντας μόνο τις περιπτώσεις εκείνες που συνιστούν γνήσια απειλή για το πολίτευμα. Δίπλα στην πολιτική καταδίκη από το εκλογικό σώμα θα πρέπει, πιστεύω, να υπάρξει και η αναγκαία νομοθετική παρέμβαση».
Ερωτηθείς για το πώς θα καταφέρει η κυβέρνηση να πείσει κοινωνικές ομάδες όπως οι νέοι, οι γυναίκες αλλά και εκείνους που τους απωθεί η πολιτική, επισημαίνει πως, «πέρα από τις γενικές πολιτικές που αφορούν συνολικά την κοινωνία, αναπτύξαμε δώδεκα συνολικά εθνικά σχέδια δράσης που συνιστούν οριζόντιες διυπουργικές πολιτικές, μεταξύ των οποίων το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων και το Εθνικό Σχέδιο ΛΟΑΤΚΙ+.
Ενώ, στο ερώτημα πότε θα είναι καλύτερο για την Ελλάδα να έχει εθνικές εκλογές, σε σχέση και με τις τουρκικές κάλπες, επισημαίνει ότι «δεν έχει τόσο σημασία ο χρονισμός των δύο εκλογών, όσο να διατηρήσει η πατρίδα μας μία ισχυρή και σταθερή κυβέρνηση, με χαρακτηριστικά που θα της επιτρέψουν να συνεχίσει την πορεία εθνικής ανάτασης και υπερηφάνειας».
Στο ερώτημα, ακολούθως, ποια, κατά τη γνώμη του, θα είναι τα μεγάλα αβαντάζ στην προεκλογική στρατηγική του κυβερνώντος κόμματος, ο Γ. Γεραπετρίτης απαντά πως θα έδινε προτεραιότητα «στην οικονομική ανάκαμψη, την κοινωνική συνοχή και τη διεθνή παράσταση της χώρας. Στο πεδίο της οικονομίας, η Ελλάδα έχει σημειώσει τεράστια βήματα ενίσχυσης της θέσης της με δώδεκα αναβαθμίσεις από διεθνείς οίκους, που μας φέρνουν ένα βήμα πριν από την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας και της πλήρους κανονικότητας, με διπλασιασμό των εξαγωγών, με προσέλκυση επενδυτικών κολοσσών, με μεγάλη μείωση του λόγου του δημοσίου χρέους έναντι του ΑΕΠ και με ρυθμό ανάπτυξης υπερδιπλάσιο έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου».
Στο πεδίο της κοινωνίας, σημειώνει «τη μεγάλη μείωση της ανεργίας κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες, τη μείωση φορολογικών και ασφαλιστικών βαρών που αναστήλωσαν τη μεσαία τάξη, τη σημαντική ενίσχυση σε προσωπικό και υποδομές στην παιδεία και στην υγεία και τη μεγιστοποίηση της συμμετοχής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό μας μίγμα, που διασφαλίζει βιώσιμη περιβαλλοντικά ανάπτυξη». Στο διεθνές πεδίο, αναφέρει, «πέρα από την ενίσχυση της εθνικής άμυνας, καταγράφουμε τις μεγάλες στρατηγικές συνεργασίες με τη Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη συνεπή θέση μας στη συμπαγή συμμαχία του δυτικού κόσμου απέναντι στον αναθεωρητισμό και την επιθετικότητα, τη διεύρυνση της κυριαρχίας μας με την επέκταση των χωρικών μας υδάτων και τις μεγάλες ελληνικές πρωτοβουλίες που έγιναν δεκτές σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το ψηφιακό πιστοποιητικό εμβολιασμού και το μηχανισμό ενεργειακής αποκατάστασης. Μια Ελλάδα αξιόπιστη σε όλα τα επίπεδα», σημειώνει κλείνοντας.
Στο ερώτημα δε, αν οι πολίτες έχουν να περιμένουν μία επόμενη δέσμη μέτρων στήριξης, δηλώνει πως «όσο η ελληνική οικονομία αναπτύσσεται παραγωγικά, χωρίς επιπλέον φόρους και επιβαρύνσεις για τους πολίτες, και δημιουργείται νέος δημοσιονομικός χώρος, είναι αυτονόητο ότι θα συνεχιστεί η στοχευμένη ενίσχυση της κοινωνίας. Βεβαίως, αυτό θα πρέπει να συντελείται με σύνεση και όχι με όρους δημαγωγικής πλειοδοσίας, που θα οδηγούσε τη χώρα σε επικίνδυνες ατραπούς. Τα παραδείγματα χωρών που ήρθαν στα πρόθυρα καταστροφής όταν επιχείρησαν μεγάλα δημοσιονομικά ανοίγματα οφείλουν να μας κρατούν σε εγρήγορση», υποστηρίζει εξ άλλου.
Ο υπουργός Επικρατείας δηλώνει, ακόμη, πεπεισμένος ότι «οι πολίτες θα εμπιστευτούν την παρούσα κυβερνητική πλειοψηφία για να συνεχίσει το έργο το οποίο ξεκίνησε. Και αυτό γιατί οι πολίτες αντιλαμβάνονται ότι παρά τις όποιες αστοχίες ή καθυστερήσεις υπήρξαν, έχουμε το πολιτικό σθένος και το συγκροτημένο πρόγραμμα να οδηγήσουμε την πατρίδα μας ακόμη πιο μπροστά. Σε ένα διεθνές περιβάλλον γεμάτο από απρόσμενες προκλήσεις και ασύμμετρες επιβουλές, η χώρα δεν αντέχει πειράματα αλλά χρειάζεται σταθερότητα, συνέπεια και σύνεση. Μια Ελλάδα αυτοδύναμη με το βλέμμα όχι μόνο στο σήμερα αλλά και στις επόμενες γενιές. Αυτή την Ελλάδα οραματιζόμαστε».
Κλείνοντας με το ερώτημα των προσωπικών του σχεδίων, ο Γ. Γεραπετρίτης τονίζει πως ποτέ δεν επεδίωξε να αναλάβει δημόσιες θέσεις και αξιώματα. «Αισθάνομαι ως βαθιά υποχρέωση να υπηρετώ τη χώρα μου και θεωρώ εξαίρετη τιμή τη θητεία μου στην Βουλή των Ελλήνων και στην ελληνική κυβέρνηση. Προσπάθησα να σταθώ αντάξιος της τιμής αυτής, υπηρετώντας με γνώμονα το συμφέρον της πατρίδας μου και των Ελλήνων πολιτών. Αυτή ήταν η μοναδική μου προδιάθεση τόσο ως πανεπιστημιακού δασκάλου όσο και ως πολιτικού. Αυτό θα συνεχίσω να πράττω από όποια θέση κι αν βρεθώ στο μέλλον», καταλήγει.
ΑΠΕ-ΜΠΕ