Φρόσω Καρασαρλίδου: Τι συμβαίνει στην Παιδεία

 

unnamed 3

Είναι εντυπωσιακή η αναντιστοιχία ανάμεσα στην πραγματικότητα που μας παρουσιάζει η ελληνική κυβέρνηση και τα μέσα της λίστας Πέτσα για την Παιδεία, από την επώδυνη πραγματικότητα την οποία βιώνουμε.

Η ελληνική κυβέρνηση, αντί να επενδύσει στις δημόσιες υποδομές που τόσο χρειαζόμαστε (ιδιαίτερα μέσα σε αυτή τη συγκυρία της πανδημίας), επέλεξε να χρηματοδοτήσει δίχως φειδώ, τους διαφημιστές και τους ιδιοκτήτες μέσων επικοινωνίας για να στήσει έναν μηχανισμό παραποίησης της αλήθειας (βεβαίως με χρήματα του ελληνικού λαού που μέσα σε αυτή τη συγκυρία ματώνει).

Αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ κοντά μας και είναι και πολύ επώδυνη για να μπορεί να συγκαλυφθεί.

unnamed 2

Αυτό φάνηκε καθαρά στον τομέα της Παιδείας.

Μέσα στο δίμηνο της καραντίνας και μέσα στο καλοκαίρι δεν έγινε τίποτα απολύτως για να προετοιμαστούν και να αναδιαμορφωθούν οι εκπαιδευτικές δομές προκειμένου να περιοριστεί ο κίνδυνος για μαθητές, για γονείς και για δασκάλους.

Η Ελλάδα, λόγω έλλειψης προσλήψεων, πιθανά έχει τον μεγαλύτερο μέσο όρο ηλικίας εκπαιδευτικών στην Ευρώπη. Και δε μπορεί κανένας να κατηγορήσει τον δάσκαλο που φοβάται ή τον καθηγητή που έχει κάποιο νόσημα και ανησυχεί. Τους τιμούμε, όπως τιμούμε και τους γιατρούς, όπως τιμούμε και τους νοσηλευτές στα νοσοκομεία, που προσπαθούν να κρατήσουν τις δημόσιες δομές όρθιες, μέσα σε αυτό το αντίξοο κλίμα.

Η κυβέρνηση, που τόσο πολύ καυχιέται για την οργανωτική της δεινότητα δεν έκανε απολύτως τίποτα για να προστατεύσει την εκπαίδευση και τους ανθρώπους της. Δίχως κανέναν απολύτως δισταγμό στέλνει μαθητές και δασκάλους σε σχολεία συνωστισμένα και κακοσυντηρημένα, όπου το μόνο που θα επικρατεί θα είναι ο φόβος και ο δισταγμός. Την ίδια στιγμή κουνά το δάχτυλο και μοιράζει ευθύνες σε δήθεν “πολίτες φταίχτες” με τη συνδρομή καλοπληρωμένων μέσων.

unnamed 4

Στην Ημαθία, η ΔΟΕ πρόσφατα ανακοίνωσε τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μας λείπουν εν συνόλω 117 εκπαιδευτικοί προκειμένου η εκπαιδευτική διαδικασία να παραμείνει στα ίδια επίπεδα (δε μιλάμε για βελτίωση αλλά για συντήρηση).

Οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στο νομό τηρούν σιγή ιχθύος. Οργανικό κομμάτι του κόμματός τους, δε θα μπορούσαν και αυτοί παρά να αδιαφορούν για την παιδεία γενικά και την Ημαθία ειδικότερα.

unnamed

Αλλά εμείς ενδιαφερόμαστε.
Και γι’ αυτό τους ρωτώ: Θα μπορέσουμε να θέσουμε μαζί το ζήτημα της ασφάλειας στην εκπαιδευτική διαδικασία που ξεκινά;

Η κυβερνητική αμέλεια διασπά το συμβόλαιο εμπιστοσύνης που έχουμε υπογράψει με τους πολίτες του νομού. Τους στέλνει απροστάτευτους σε ένα βατερλό για το οποίο έχει την μεγάλη και απόλυτη ευθύνη.
Μπορούν να ξεκινήσουν έστω και τώρα οι διαδικασίες να βρεθούν διαθέσιμοι χώροι προκειμένου η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνει με μεγαλύτερη ασφάλεια για μαθητές και δασκάλους, και να τηρούνται οι αποστάσεις που συνιστούν οι ειδικοί;

Καταθέτω ξανά την πρόταση που καταθέσαμε από Ιούλη, να αναζητηθούν προσωρινοί χώροι έστω και τώρα (υπάρχουν σε δήμους και φορείς) ώστε οι μεγαλύτερες τάξεις μαθητών να «σπάσουν». Το σκάνδαλο δεν είναι ότι δεν έχουν βρεθεί αίθουσες αλλά ότι δεν έχετε προσπαθήσει να αναζητήσατε ΜΙΑ. Δεν ασχοληθήκατε με αυτό το “δευτερεύον” ζήτημα. Αντιθέτως, όταν σας παροτρύναμε να λάβετε τα αναγκαία μέτρα, εσείς υπερψηφίσατε προ δυο μηνών εν μέσω πανδημίας, την παγκόσμιας πρωτοτυπίας και ασύγκριτης ανευθυνότητας ΑΥΞΗΣΗ του αριθμού μαθητών στο δημοτικό, από 22 σε 25.unnamed 1

Οι 700 καταλήψεις σχολείων στη χώρα, δε γίνονται από “ ακραίους” ή “ψεκασμένους” μαθητές. Οι μαθητές αυτοί αντίθετα αμφισβητούν την ακραία αμέλεια της κυβέρνησης. Τα αιτήματά τους είναι εύλογα. Ζητούν μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό. Παρουσιάζω τα αιτήματά τους:

  • Να λυθεί το ζήτημα με την πολύωρη χρήση μάσκας που δυσκολεύει το μάθημα. Μικρότερες διδακτικές ώρες, επαρκή διαλείμματα.
  • Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη στην κατεύθυνση των 15 μαθητών στην τάξη.
  • Προσλήψεις καθηγητών- να καλυφθούν όλα τα κενά.
  • Επαρκές προσωπικό καθαριότητας.
  • Με ευθύνη Υπουργείου Παιδείας, Περιφερειών και Δήμων να βρεθούν κατάλληλοι χώροι για σχολεία με σοβαρά κτηριακά προβλήματα.
  • Ασφαλείς, συχνές και δωρεάν μεταφορές για τους μαθητές.
  • Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
  • Καμία σκέψη για κάμερες στις σχολικές αίθουσες.
  • Να εξασφαλιστούν οι όροι για να πραγματοποιηθούν οι σχολικές εκδρομές ή έστω άλλες ψυχαγωγικές- εκπαιδευτικές μαθητικές δραστηριότητες.

Αυτά δεν είναι “ακραία” αιτήματα. Ακραία είναι η φίμωσή τους.

unnamed 1 1

Από κει και πέρα, πρέπει να ξεφύγουμε από την αμεσότητα της κρίσιμης αυτής συγκυρίας και να σκεφτούμε πώς να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα στα σχολεία.
Όχι μόνο για φέτος, αλλά και για το μέλλον.

Γι’ αυτό αντί να στρέφουμε την αγανάκτησή μας στη χρήση μάσκας να τη στρέψουμε στα εξής:
– στην θεώρηση ότι οι εκπαιδευτικοί είναι αναλώσιμοι. Δεν είναι!
– στην θεώρηση ότι τα παιδιά αρκεί να στοιβαχτούν σε μια αίθουσα χωρίς να μεριμνούμε για τις συνθήκες που επικρατούν στην αίθουσα. Θέλουμε λιγότερα παιδιά σε κάθε αίθουσα, με ασφαλείς συνθήκες εκπαίδευσης και καλύτερη ποιότητα στις παραδόσεις.
– στο συντηρητικό πρόγραμμα μαθημάτων που σκοτώνει τη δημιουργικότητα των παιδιών.
– στην παντελή έλλειψη ενημέρωσης για το Bullying (είναι σημαντική η πρόταση για δημιουργία, υποστήριξη και χρήση ανώνυμης σχολικής γραμμής για καταγγελίες)
– στην έλλειψη παιδοψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών.

Περιμένω να μου προσθέσετε και άλλα σε αυτή τη λίστα. Προτιμώ να σχεδιάζουμε παρέα την επόμενη μέρα στα σχολεία της Ημαθίας, για τα οποία μοχθήσαμε να τα κρατήσουμε όσο το δυνατόν πιο αλώβητα μέσα στην περίοδο των μνημονίων, και να τα αναβαθμίσουμε στον λιγοστό χρόνο που κυβερνήσαμε, αφού βγάλαμε τη χώρα από τα μνημόνια.

#ΠαιδείαΓιαΌλους
#ΚανείςΑποκλεισμένος

unnamed 2

 

Προηγούμενο άρθροΜ. Αλέξανδρος Αγ. Μαρίνας: Ανακοίνωση απόκτησης του ταλαντούχου Κωνσταντίνου Σοφιανίδη
Επόμενο άρθροΣυζήτηση του Κυρ. Μητσοτάκη με τον ιστορικό και συγγραφέα Yuval Noah Harari στο Athens Democracy Forum 2020