Νέα πτώση της τάξεως του 6% σημείωσαν οι πωλήσεις στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.
Στην δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων αλλά και στην υπερφορολόγηση των νοικοκυριών αποδίδουν εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου τη νέα μείωση της κατανάλωσης, ειδικά τον μήνα Σεπτέμβριο όπου κλήθηκαν να πληρώσουν τη δεύτερη δόση του φόρου εισοδήματος και την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ.. «Η ελληνική οικογένεια έχει αρχίσει να στερείται πλέον και βασικά αγαθά όπως είναι τα τρόφιμα», τονίζουν στο εκπρόσωποι καταναλωτικών οργανώσεων.
Στα απολύτως απαραίτητα περιορίζουν τις αγορές τους οι καταναλωτές, ακόμη και όταν πρόκειται για την αγορά βασικών αγαθών όπως είναι τα τρόφιμα. Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται από τη συνεχή πτώση των πωλήσεων που εμφανίζουν τα μεγάλα καταστήματα τρόφιμων τα τελευταία έξι μνημονιακά χρόνια Μάλιστα, η πτώση της κατανάλωσης συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, καθώς και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου ανέρχεται σε ποσοστό της τάξης του 6%. Υποχώρηση η οποία από τις αρχές του έτους μεταφράζεται σε απώλεια κοντά στο μισό δισεκατομμύριο ευρώ.
Σε οικονομικό αδιέξοδο βρίσκονται χιλιάδες νοικοκυριά, με εκπροσώπους καταναλωτικών οργανώσεων να υποστηρίζουν ότι «η φτωχοποίηση των νοικοκυριών δεν έχει τέλος».
Την κατάσταση αυτή έρχονται να την επιβεβαιώσουν και στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, σύμφωνα με τα οποία η μέση μηνιαία δαπάνη των ελληνικών νοικοκυριών, μειώθηκε κατά περίπου 41 ευρώ το 2015. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το μεγαλύτερο μερίδιο των δαπανών αφορά τα είδη διατροφής (20,7%) και ακολουθούν η στέγαση (13,3%) και οι μεταφορές (12,8%), ενώ οι υπηρεσίες εκπαίδευσης αντιστοιχούν στο μικρότερο μερίδιο των δαπανών (3,3%).
Η μεγαλύτερη μεταβολή δαπανών – έναντι του 2014 – παρατηρείται στα διαρκή αγαθά (μείωση 8,6%), ενώ έπεται η δαπάνη για εκπαίδευση (μείωση 8,1%) και τα διάφορα αγαθά και υπηρεσίες (μείωση 5,3%).
Ας σημειωθεί ότι οι περισσότερες κατηγορίες δαπανών (11 στις 12) παρουσιάζουν πτώση, με τη μικρότερη να καταγράφεται στην αναψυχή και τον πολιτισμό (1,1%). Η μοναδική κατηγορία, στην οποία παρατηρείται αύξηση της μέσης δαπάνης, είναι η υγεία (1,2%).
Όσον αφορά τις δαπάνες στα είδη διατροφής, παρατηρείται μείωση της μηνιαίας δαπάνης για καφέ, τσάι και κακάο (7,0%), μεταλλικά νερά, αναψυκτικά, χυμούς φρούτων και λαχανικών (5,3%), γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά (5,0%), αλεύρι, ψωμί και δημητριακά (4,6%), κρέας (3,7%), ψάρια (2,0%) και φρούτα (0,6%).
Αντίθετα, καταγράφεται αύξηση της μηνιαίας δαπάνης για τα λοιπά είδη διατροφής (24,0%), ζάχαρη, μαρμελάδες, μέλι κ.λπ. (5,9%), λαχανικά (0,7%) και λίπη – έλαια (0,6%).
Υ.Γ. Υπομονή λίγους μήνες ακόμη… Το 2017 έρχεται η ανάπτυξη!