Φ. Καρασαρλίδου: “Η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο για την παιδεία επιχειρεί επίθεση στο δημόσιο σχολείο”

Η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο για την παιδεία που κατέθεσε εν μέσω πανδημίας χωρίς κανέναν διάλογο με τους φορείς και με μια προσχηματική διαβούλευση επιχειρεί μια επίθεση στο δημόσιο σχολείο,

μια οπισθοδρόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης της χώρας μας.

Κάθε εκπαιδευτική και παιδαγωγική προσέγγιση αδυνατεί να κατανοήσει τις εμμονές στο παρελθόν, τις αναχρονιστικές και συντηρητικές επιλογές.

Αναχρονιστικές ρυθμίσεις για τη διαγωγή και αυστηροποίηση των ποινών ενάντια σε κάθε σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση!

  • Καθιστά το σχολείο ένα εξεταστικό κέντρο αυξάνοντας τα εξεταζόμενα μαθήματα στη βαθμίδα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης που είναι το Γυμνάσιο και θεσμοθετώντας την “τράπεζα θεμάτων” στο Λύκειο ώστε να εξαναγκαστούν οι οικογένειες να προσφύγουν στα φροντιστήρια.
  • Υποβαθμίζει τη γενική παιδεία αφαιρώντας οτιδήποτε ενισχύει την κριτική ματιά των μαθητών, απομακρύνει σύγχρονα, ζωντανά, απαιτητικά μαθήματα, όπως π.χ. η Κοινωνιολογία και άλλα μαθήματα κοινωνικών επιστημών, υποβαθμίζοντας έτσι τις ανθρωπιστικές σπουδές όχι για να εξυπηρετήσει την κλασική αλλά τους νοσταλγούς μιας ιδεοληπτικής αντίληψης για τα κλασικά γράμματα!
  • Υποβαθμίζει την επαγγελματική εκπαίδευση απαξιώνοντας την σπουδαία αναβάθμιση που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ με καινοτομίες όπως το πρόγραμμα “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”, το πρόγραμμα της “Μαθητείας”, της ενισχυτικής διδασκαλίας στα ΕΠΑΛ, του εκπαιδευτικού ψυχολόγου, του συμβούλου-καθηγητή κλπ. Το ηλικιακό όριο των 17 ετών που δεν το απέσυρε αλλά επιφυλάχθηκε να το καταθέσει σε άλλο νομοσχέδιο είναι χαρακτηριστικό, όπως επίσης και η πρόθεσή της να επιστρέψει στις επαγγελματικές σχολές των απαξιωμένων γνώσεων και μαθητών με χαμηλές προσδοκίες και χαμηλές δυνατότητες, π.χ. ο ψυκτικός απ’ το Περιστέρι, ώστε να στραφούν στα ιδιωτικά ΙΕΚ που τόσο πολύ στηρίζει!
  • Αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς ως εχθρούς, τιμωρητικά, ως αντίπαλους, όχι ως συνεργάτες σε ένα κοινό όραμα!

Οφείλουμε να μην το επιτρέψουμε αυτό, το οφείλουμε στη δημοκρατική παράδοση των μεγάλων Ελλήνων παιδαγωγών και στο όραμά τους για ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο!

Προηγούμενο άρθροΔΙΕΚ Βέροιας: Προτάσεις Ειδικοτήτων στο ΙΕΚ Βέροιας
Επόμενο άρθροΛειτουργία Γραφείου του «Συμπαραστάτητου Δημότη και της Επιχείρησης» του Δήμου Νάουσας