ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Κυρία Υπουργέ,
Όπως πληροφορούμαστε από καταγγελίες μη διορισμένων ακόμα καθηγητών, υφίσταται χάος, όσον αφορά στις προσλήψεις εντός των αρμοδίων προς τούτο Υπηρεσιών του Υπουργείου σας, εξ’ αιτίας των υπεράριθμων προσλήψεων και των πλασματικών κενών στην Α/θμια εκπαίδευση, ενώ, ταυτόχρονα, εξακολουθεί να απαξιώνεται η Β/θμια εκπαίδευση με κυνισμό, δείχνοντας αναλγησία, ακόμα και στον κλάδο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα, εκατοντάδες μαθητές να προστρέχουν σε ιδιωτική παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη ή σε αρκετές περιπτώσεις να μένουν αβοήθητοι. Όλα τα παραπάνω έρχονται να επιβεβαιώσουν οι μαρτυρίες αναπληρωτών φιλολόγων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, οι οποίοι, αμέσως μετά την τοποθέτησή τους, διαπιστώνουν ότι, δεν πληρούνται οι θέσεις, προκειμένου, ο εκάστοτε μαθητής να παρακολουθεί τις 11 και 12 ώρες που δικαιούται, σύμφωνα με την διάγνωση και την αξιολόγηση των ΚΕΔΑΣΥ ή ακόμα χειρότερα, επαληθεύουν ότι η παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη λειτουργεί με 7 μαθητές ανά έναν εκπαιδευτικό συνοδό, γεγονός που στην πράξη την ακυρώνει. Όλα αυτά, εύλογα, οδηγούν σε απόγνωση τους αναπληρωτές φιλολόγους Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης οι οποίοι, αντί να αφοσιώνονται απρόσκοπτα στο εκπαιδευτικό έργο τους, κατάντησαν να αναζητούν σχολική μονάδα, λίγο πριν ηχήσει το πρώτο κουδούνι.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται η κ .Υπουργός:
1) Προτίθεσθε, έμπρακτα και αδιακρίτως, αφού αφουγκρασθείτε τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που έχουν ελαφριές αναπτυξιακές αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες αλλά και των οικογενειών τους, ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας, καθώς και τις πραγματικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης, να παράσχετε τις όποιες απαραίτητες ειδικές αρωγές προς όσους μαθητές τις χρειάζονται;
2) Θα προβείτε στην αξιοποίηση μεγάλου μέρους των διαθέσιμων πιστώσεων για τον κλάδο «ΠΕ02» στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), ανακουφίζοντας τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, που έχουν ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης στην Β/θμια εκπαίδευση, εξασφαλίζοντας απερίφραστα πλήρη και όχι μερική κάλυψη των κενών της τελευταίας στον κλάδο της ΕΑΕ;
3) Θα λάβετε την αναγκαία πρόνοια για να δοθεί η οφειλόμενη προτεραιότητα στην στελέχωση των σχολείων της Β’/θμιας εκπαίδευσης με διδάσκοντες του κλάδου της Ειδικής Αγωγής;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Κωνσταντίνος Μπούμπας
Μαρία Αθανασίου