ΕΡΩΤΗΣΗ
Της: Αναστασίας – Αικατερίνης Αλεξοπούλου, Βουλευτού Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών
Προς: Τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Τον κ. Υπουργό Προστασίας του Πολίτη
Υπ’όψιν: κ. Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων
ΘΕΜΑ: «Εκμετάλλευση καινοτόμου εργασίας μαθητών για την προειδοποίηση σεισμικών δραστηριοτήτων»
Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με διαδικτυακό δημοσίευμα (https://www.thetoc.gr/koinwnia/best-of-internet/exupni-efarmogi-mathites-stin-kriti-mas-proeidopoioun-gia-to-pote-tha-kanei-seismo/), μια ομάδα εκπαιδευτικών και μαθητών από το Ηράκλειο Κρήτης παρουσίασε, πρόσφατα, την καινοτόμα εργασία της, η οποία αφορά στην συγγραφή κώδικα για την εκπαίδευση «STEM» (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά). Η εν λόγω εργασία, αποτελεί σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης για τον σεισμό, όπως, δε, διαβάζουμε χαρακτηριστικά στο προαναφερθέν δημοσίευμα: “Οι σεισμοί είναι πολύ συνηθισμένοι και μάλιστα σε περιοχές όπως η Ελλάδα. Προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματα των μαθητών, οι ασκήσεις προετοιμασίας για σεισμό είναι πολύ συχνές καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και παρ’ όλα αυτά η κατάσταση δημιουργεί αρκετό άγχος κάθε φορά που συμβαίνει αυτό το φυσικό φαινόμενο. Αυτή η συσκευή αρχικά ανιχνεύει τα συνήθως ανεπαίσθητα πρωτεύοντα κύματα και προτρέπει τους μαθητές να μπουν έγκαιρα κάτω από τα θρανία τους, ενώ, μόλις τα δευτερεύοντα κύματα αρχίζουν να εξασθενούν, χρησιμοποιεί ένα σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης (Με τη μορφή Ασαφούς Λογικής) για να τους καθοδηγήσει, μέσα στον κατάλληλο χρόνο, ώστε να εγκαταλείψουν με ασφάλεια τη σχολική αίθουσα, ενώ ταυτόχρονα, εξασφαλίζει ότι αυτή η εκκένωση ήταν επιτυχής”.
Είναι, εκ των ανωτέρω, σαφές, ότι πρόκειται για ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και ωφέλιμη καινοτομία, η οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί εμπράκτως από την Πολιτεία, στο πλαίσιο αντιμετώπισης των έντονων σεισμικών φαινομένων που παρατηρούνται συχνά στη χώρα, τα οποία μάλιστα σε αρκετές των περιπτώσεων προκαλούν ολέθριες συνέπειες με απώλειες σε ανθρώπινες ζωές και υλικές δομές. Θα πρέπει, λοιπόν, να εξεταστεί εκ των αρμοδίων το ενδεχόμενο, η συσκευή αυτή να τύχει περαιτέρω προώθησης και να στηριχθεί η εν λόγω προσπάθεια από το επίσημο κράτος, έτσι ώστε να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η λειτουργικότητά της και να καταστεί χρήσιμο εργαλείο στην επιτυχή καταπολέμηση των φονικών πολλές φορές σεισμών, μέσω της έγκαιρης προειδοποίησης.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Ποιες είναι οι προθέσεις σας ως προς το ενδεχόμενο στήριξης της ως άνω προσπάθειας της ομάδας εκπαιδευτικών και μαθητών από το Ηράκλειο Κρήτης, που αφορά στην κατασκευή συσκευής συστήματος τεχνητής νοημοσύνης, η οποία θα προειδοποιεί εγκαίρως για σεισμικές δραστηριότητες;
- Υφίσταται πολιτικό πλαίσιο στήριξης, προώθησης και υιοθέτησης από την Πολιτεία ανάλογων επιτυχών καινοτομιών προερχομένων από τον εκπαιδευτικό και μαθητικό κόσμο της χώρας; Αν ναι, ποιες είναι οι κατευθυντήριες γραμμές καταγραφής, αξιολόγησης και προώθησης ανάλογων πλάνων και πρωτοβουλιών και ποια Δημόσια Αρχή αξιολογεί και αναδεικνύει τις ως άνω καινοτομίες;
Η ερωτώσα βουλευτής
Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου