ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ_Αγκυλώσεις του συστήματος σε περιπτώσεις ανηλίκων ΑμεΑ μαθητών που δικαιούνται υποστήριξη από ειδικό βοηθητικό προσωπικού

Απ’ ό,τι φαίνεται, και παρά την λίαν πρόσφατη σχετική τροπολογία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που υπερψηφίσθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, περί εξάλειψης της περιττής γραφειοκρατίας εις βάρος των ΑμεΑ, απαράδεκτες αγκυλώσεις και καθυστερήσεις συνεχίζουν να υφίστανται και να ταλαιπωρούν τους εν λόγω συνανθρώπους μας, και μάλιστα, τους ανήλικους εξ΄ αυτών χρήζοντες βοηθείας. Χαρακτηριστικό περί τούτου είναι το παράδειγμα μαθητή, ο οποίος, βάσει αρμόδιας διάγνωσης και σχετικού εγγράφου, δικαιούται ειδικού βοηθητικού προσωπικού κατά την φοίτηση στο σχολείο του για την εξυπηρέτηση καθημερινών αναγκών του. Ο εν λόγω μαθητής, τα στοιχεία του οποίου βρίσκονται στην διάθεσή μας, φοιτά πλέον στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου και ασφαλώς, εξακολουθεί να χρήζει της σχετικής υποστηρικτικής αρωγής. Εν τούτοις, παρά το παραπάνω αυτονόητο, εκ του αρμοδίου Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ, πρώην ΚΕΔΔΥ), πληροφορηθήκαμε ότι χρειάζεται να διενεργηθεί επαναξιολόγηση της υπάρχουσας γνωμάτευσης του ανωτέρω μαθητή, προκειμένου να συνεχίσει να παρέχεται προς υποστήριξή του το απαραίτητο ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Μάλιστα, επειδή η επαναξιολόγηση αυτή ήταν προγραμματισμένο να λάβει χώρα κατά τον μήνα Σεπτέμβριο 2022, δηλαδή, την περίοδο ακριβώς της έναρξης του τρέχοντος σχολικού έτους, σε  περίπτωση ενδεχόμενης έγκρισης του σχετικού αιτήματος, το εν λόγω προσωπικό αναμένεται ότι θα ξεκινήσει να υποστηρίζει τον ως άνω μαθητή, το νωρίτερο, περί τον προσεχή Δεκέμβριο.

Ανακύπτει, συνεπώς, το ερώτημα, πώς ακριβώς θα εξυπηρετείται στις ανάγκες του κατά την ώρα που βρίσκεται στο σχολικό περιβάλλον ο παραπάνω χρήζων άμεσης υποστήριξης και βοηθητικού προσωπικού μαθητής, κατά την διάρκεια αυτών των μηνών. Πλην αυτού, ελλοχεύει, επίσης, ο κίνδυνος να μην μπορεί να εξυπηρετηθεί ο τελευταίος ικανοποιητικά εκ των ενόντων, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να απωλέσει μεγάλο μέρος της σχολικής χρονιάς του ή και όλη την σχολική χρονιά,  εξ’ αιτίας απουσιών.

Είναι φανερό, εκ των ανωτέρω παρατεθέντων ότι, επείγει από μέρους σας η λήψη πρωτοβουλιών, στο μέτρο της δικαιοδοσίας που σας αναλογεί, προς άμεση εφαρμογή των όσων επί της ουσίας προβλέπει η πρόσφατη τροπολογία, περί της οποίας λόγος έγινε προηγουμένως, προκειμένου να εκλείψουν παντελώς τα όποια φαινόμενα περιττής γραφειοκρατίας επί του θέματος και να φθάσουμε, επιτέλους, στην αυτόματη και γρήγορη διεκπεραίωση των σχετικών διαδικασιών.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

  

Ερωτώνται οι κ. κ Υπουργοί:

 

  1. Για ποιον λόγο οι χρήζοντες ειδικού βοηθητικού προσωπικού ΑμεΑ μαθητές, βάσει υπαρχόντων σχετικών έγκυρων διαγνώσεων και γνωματεύσεων, στερούνται αίφνης το προσωπικό αυτό, κατά τη μετάβασή τους από την πρωτοβάθμια (Δημοτικό σχολείο) στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, με αποτέλεσμα να οφείλεται να υποβληθούν, εκ νέου σε διαδικασία αξιολόγησής τους από τις αρμόδιες Υπηρεσίες των ΚΕΣΥ, πρώην ΚΕΔΔΥ;
  2. Πότε ακριβώς πρόκειται να τεθούν σε πλήρη εφαρμογή τα προβλεπόμενα περί εξομάλυνσης και απάλειψης των περιττών γραφειοκρατικών διεργασιών και φάσεων, που αφορούν στα ΑμεΑ, όπως προβλέπεται από την ως άνω αναφερόμενη πρόσφατη σχετική τροπολογία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων;

Η ερωτώσα Βουλευτής

 

Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου

Προηγούμενο άρθροΣημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ, Γιάννη Οικονόμου, στον τηλεοπτικό σταθμό «ΑΝΤ1»
Επόμενο άρθροΓΕ.Π.Α.Δ. Κεντρικής Μακεδονίας: 8-11-2022 Ενημερωτικό Δελτίο τελευταίου 24ωρου