Είναι γνωστό ότι, έχουν παρέλθει πολλά χρόνια, κατά τα οποία δεν πραγματοποιήθηκαν διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, κυρίως στον τομέα της Ειδικής Αγωγής, λόγω των μνημονιακών πολιτικών που ακολουθήθηκαν.
Από το 2020 και μετά, έχουν πραγματοποιηθεί οι εξής διορισμοί:
α) στην Ειδική Αγωγή, 5.910 διορισμοί εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), εκ των οποίων 4.485 κατά το έτος 2020 και 1.425, κατά το έτος 2022 και
β) στη Γενική Αγωγή, 18.762 διορισμοί εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκ των οποίων 11.699, κατά το έτος 2021 και 7.063, το έτος 2022. Είναι, ωστόσο, προφανές ότι, παρά το ύψος των προσλήψεων αυτών, οι πραγματοποιηθέντες έως τώρα διορισμοί εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ αδυνατούν να καλύψουν τα ήδη υφιστάμενα μεγάλα κενά σε θέσεις διδασκόντων στην Εκπαίδευση, τα οποία οξύνθηκαν και διογκώθηκαν, μεταξύ 2008 και 2019, εξ’ αιτίας και της χρηματοπιστωτικής κρίσης, που χτύπησε σφοδρά, τότε, την χώρα μας και κατ’ επέκταση, την ζώνη του ευρώ.
Το τελευταίο είναι φανερό, ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ για το σχολικό έτος 2022-2023, που έχουν πραγματοποιηθεί, έως τώρα, προς κάλυψη των αντίστοιχων κενών θέσεων, ένεκα των οποίων έπρεπε να πραγματοποιηθούν διορισμοί, με την γενική εικόνα να έχει ως εξής:
α) στην Ειδική Αγωγή προσλήφθηκαν 11.445 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ σε ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης και
β) στη Γενική Αγωγή προσλήφθηκαν, αντίστοιχα, 18.225 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δηλαδή, συνολικά, προσλήφθηκαν 29.670 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ, σε όλο το εκπαιδευτικό φάσμα, αριθμός, που κατά κοινή ομολογία, αδυνατεί παντελώς να καλύψει τα προαναφερθέντα κενά. Επομένως, κρίνεται αναγκαία η άμεση πραγματοποίηση νέων διορισμών, και μάλιστα μαζικών, κατά το έτος 2023, προκειμένου να καλυφθούν τα εν λόγω κενά και να λειτουργήσει εύρυθμα και αποτελεσματικά το πάσχον εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
- Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας αναφορικά με τον συνολικό αριθμό των νέων διοριστέων εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, όπως και αντίστοιχων μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ για το έτος 2023;
2. Σκοπεύετε να ενισχύσετε το εθνικό σύστημα Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης, διά μαζικών διορισμών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ, στην Γενική και στην Ειδική Αγωγή, κατά το έτος 2023;
Η ερωτώσα Βουλευτής
Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου