Στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του έργου Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» παραδόθηκαν στον ΟΣΕ για χρήση 190 χλμ. γραμμής στο βόρειο τμήμα του άξονα, πλήρως εξοπλισμένα με σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα.
Η ολοκλήρωση του έργου σηματοδότησης και του ETCS, στο βόρειο αυτοτελές τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Πλατύ – Προμαχώνας, έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια. Συγκεκριμένα, μετά τη διεξαγωγή των προβλεπόμενων δοκιμών, διενεργήθηκαν οι διοικητικές παραλαβές προς χρήση, με την υπογραφή πρωτοκόλλων μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ, του ΟΣΕ και της αναδόχου «Κοινοπραξίας ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. – ALSTOM Transport S.A.» των συστημάτων σηματοδότησης του τμήματος ΤΧ1 (Θεσσαλονίκη) – Στρυμόνας – Προμαχώνας και του συστήματος τηλεδιοίκησης για το σύνολο του άξονα Πλατύ – ΤΧ1 – Προμαχώνας και ΤΧ1 -ΤΧ5.
Πλέον, στα αντίστοιχα τμήματα του άξονα, είναι προς χρήση από τον ΟΣΕ το εγκατεστημένο σύστημα ETCS επί γραμμής (Σύστημα Αυτόματης Προστασίας Συρμών), το οποίο έχει εγκατασταθεί από τη σύμβαση «Προμήθεια Συστήματος Γραμμής ETCS Επιπέδου 1 με Συναφείς Υπηρεσίες». Ειδικότερα, υπεγράφη μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ, του ΟΣΕ και της αναδόχου κοινοπραξίας «Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – THALES RAIL SIGNALLING SOLUTIONS GESMB» πρωτόκολλο παράδοσης περαιωμένου τμήματος ETCS στα τμήματα γραμμής Πλατύ – ΤΧ1, μήκους 38 χλμ. και ΤΧ1 – ΤΧ5, μήκους 7 χλμ., αλλά και πρωτόκολλο παράδοσης για δοκιμαστική λειτουργία του τμήματος ΤΧ1 – Προμαχώνας, μήκους 145 περίπου χλμ. Τονίζεται, ότι με την ολοκλήρωση του συνόλου των έργων στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη ότι ο χρόνος της διαδρομής θα μειωθεί σε 3:15′ από 3:57′ που είναι σήμερα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ