Νέα ήθη και έθιμα στην εξυπηρέτηση του Έλληνα φορολογούμενου θέλει να φέρει ο Γενικός Γραμματέας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) Γιώργος Πιτσιλής.
Ο επικεφαλής της ΓΓΔΕ κατά της διάρκειάς επίσκεψης στις ΗΠΑ, επισκέφθηκε τα κεντρικά γραφεία του Internal Revenue Service (IRS), δηλαδή της κεντρικής υπηρεσία εσόδων των ΗΠΑ. Επί τρεις ημέρες, ενημερωνόταν, με κάθε λεπτομέρεια, από υψηλόβαθμα στελέχη του IRS για το πως λειτουργεί ο Οργανισμός, ο οποίος συγκεντρώνει ετησίως φορολογικά έσοδα ύψους 3,3 δισ. ευρώ και επεξεργάζεται σχεδόν 240 εκατ. φορολογικές δηλώσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Γ. Πιτσιλής έχει δώσει ήδη εντολή στα στελέχη της ΓΓΔΕ να επεξεργασθούν πρόταση για το πως θα μπορούσε να λειτουργήσει στην Ελλάδα. το σύστημα που εφαρμόζει το IRS στην Αμερική. Πως θα μπορούσε να λειτουργήσει ένα αντίστοιχο σύστημα προσαρμοσμένο στις εγχώριες ανάγκες. Πρόκειται ουσιαστικά για Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, στα πρότυπα των Κέντα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργούν στην χώρα μας. Στην Αμερική σε κάθε Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων λειτουργεί τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο απαντά και επιλύει τα προβλήματα των πολιτών. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα προσωπικού συμβούλου, προκειμένου να γνωρίζει σε βάθος τα προβλήματα συγκεκριμένων φορολογούμενων. Παράλληλα αν κάποιος πολίτης δεν καταφέρει να εξυπηρετηθεί τηλεφωνικά γιατί θα πρέπει για παράδειγμα να προσκομίσει κάποια χαρτιά, μπορεί να κλείσει ραντεβού με ένα υπάλληλο συγκεκριμένου Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων. Ακόμη και αν δεν κλείσει ραντεβού και υπάρχει διαθέσιμος υπάλληλος, ο φορολογούμενο έχει το δικαίωμα να ζητήσει να εξυπηρετηθεί. Μάλιστα, εάν δεν μπορεί κανείς να τον εξυπηρετήσει μπορεί να ζητήσει να εξυπηρετηθεί από έναν υπάλληλο άλλου Κέντρου, μέσω βιντεοκλήσης. Η κάθε επίσκεψη φορολογούμενου δεν πρέπει να ξεπερνά τα 45 λεπτά της ώρας, ενώ στόχος είναι να δίνεται λύση σε μια και μόνο επίσκεψη. Οι υπάλληλοι υπόκεινται σε έλέγχο στη περίπτωση που δεν εξυπηρετήσουν τους φορολογούμενους στην προβλεπόμενη χρονική προθεσμία.
Μέσα από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων θα δίνεται η δυνατότητα να υπάρχει πιο στενή συνεργασία με μεγάλες επιχειρήσεις, ώστε να επιλύονται θέματα όσο νωρίτερα γίνεται όταν ανακύπτουν. Το γεγονός αυτό είναι επωφελές και για την επιχείρηση η οποία θα επιλύει εγκαίρως και πριν πάρει ανεξέλεγκτη μορφή ένα πρόβλημα αλλά και για τη φορολογική διοίκηση, ώστε να αποκτά εγκαίρως εικόνα για το τι συμβαίνει σε ένα συγκεκριμένο κλάδο της οικονομίας.
Παράλληλά, η φορολογική διοίκηση δημιουργεί ένα μηχανισμό ώστε πιο δομημένα και οργανωμένα να λαμβάνει παράπονα και υποδείξεις από τους φορολογούμενους, ώστε να βελτιώνει συνεχώς τις υπηρεσίες που παρέχει.
Όλα αυτά και άλλα πολλά από την αμερικάνικη φορολογική κουλτούρα θέλει να υιοθετήσει στην χώρα μας ο γενικός γραμματέας της ΓΓΔΕ Γ. Πιτσιλής.