Έρχεται νομοσχέδιο για το υπαίθριο εμπόριο – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το νέο νομοσχέδιο για το υπαίθριο εμπόριο. Στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης και οι συνεργάτες τους βάζουν τις τελευταίες πινελιές σε ένα σχέδιο νόμου το οποίο αλλάζει συθέμελα και επιχειρεί να βάλει τάξη μετά από πολλά χρόνια στην λειτουργία του υπαίθριου, του στάσιμου και του πλανόδιου εμπορίου εναρμονίζοντας την νομοθεσία με όσα ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

Σύμφωνα με πληροφορίες της πρόκειται για ένα νομοσχέδιο «σκούπα» το οποίο θα επιφέρει σαρωτικές αλλαγές σε έναν τομέα της αγοράς, ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις λειτουργεί άναρχα, χωρίς να τηρούνται οι νόμοι και οι κανόνες με αποτέλεσμα να βρίσκουν πρόσφορο έδαφος όσοι θέλουν να πουλήσουν τα προϊόντα τους χωρίς να έχουν άδειες λειτουργίας ενώ πολλοί είναι αυτοί φοροδιαφεύγουν καθότι λείπουν βασικά εργαλεία εποπτείας ων δραστηριοποιούμενων. Πρακτικές που δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό στους εκατοντάδες νόμιμους πωλητές αλλά και μεγάλη ζημία στα δημόσια έσοδα. Το νομοσχέδιο, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, αναμένεται να ολοκληρωθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες προκειμένου να παρουσιασθεί και να συζητηθεί στο υπουργικό συμβούλιο που θα πραγματοποιηθεί, υπό τον πρωθυπουργό, στο τέλος Ιανουαρίου ή στις αρχές ου επόμενου μήνα.

Στόχος είναι το νομοσχέδιο για το υπαίθριο εμπόριο να ψηφισθεί τον Φεβρουάριο, με τις διατάξεις του να έχουν άμεση εφαρμογή. Σημειώνεται ότι  υπαίθριο εμπόριο αποτελεί εμπορική δραστηριότητα που ασκείται σε ανοικτό χώρο, όπως η πώληση προϊόντων σε λαϊκές και λοιπές οργανωμένες υπαίθριες αγορές. Αντίστοιχα στάσιμο εμπόριο είναι η άσκηση υπαίθριας εμπορικής δραστηριότητας από πωλητή που δεν μετακινείται από το καθορισμένο από την αρμόδια αρχή σταθερό σημείο σε αντίθεση με το «πλανόδιο εμπόριο» που αφορά την άσκηση υπαίθριας εμπορικής δραστηριότητας από πωλητή που μετακινείται με ή χωρίς τη χρήση οποιουδήποτε αυτοκινούμενου ή ρυμουλκούμενου οχήματος.

Οι αλλαγές στην νομοθεσία έρχονται μετά από περίπου τέσσερα χρόνια, δηλαδή μετά από το 2017 οπότε είχε τροποποιηθεί για τελευταία φορά η ισχύουσα νομοθεσία για το υπαίθριο εμπόριο. Τα τελευταία χρόνια αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι αντί να βελτιώνονται οι συνθήκες στο υπαίθριο εμπόριο, εντάθηκε η παραοικονομία και υποβαθμίσθηκε το επάγγελμα.