Επιτακτική η ανάγκη μείωσης των θανατηφόρων τραυματισμών σε δυστυχήματα που εμπλέκονται αυτοκίνητα

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρετίζει την έναρξη της ισχύος του Γενικού Κανονισμού Ασφάλειας (GSR) ως μέρος των προσπαθειών της ΕΕ να μειώσει στο μισό τον αριθμό των θανατηφόρων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ έως το 2030.

Οι δρόμοι της ΕΕ είναι μακράν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο. Ενώ σήμερα υπάρχουν 45 εκατ. περισσότερα μηχανοκίνητα οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους από το 2008, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ έχουν μειωθεί κατά περίπου 50% από τότε.

«Η διατήρηση αυτής της τάσης είναι σημαντική για έναν κλάδο που υπερηφανεύεται για το σχεδιασμό, την παραγωγή και την πώληση ασφαλών οχημάτων σε πιθανώς μια από τις πιο απαιτητικές αγορές του κόσμου. Πράγματι, μεγάλο μέρος των 59 δισ. ευρώ που επενδύει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ε&Α ετησίως αφιερώνεται σε τεχνολογίες που σχετίζονται με την ασφάλεια», σημειώνει η ACEA.

O Γενικός Κανονισμός Ασφάλειας (GSR) καθορίζει αυστηρότερους νέους κανονισμούς ατυχημάτων και τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες ασφάλειας που πρέπει να περιλαμβάνονται στάνταρ στους νέους τύπους οχημάτων από αυτόν τον μήνα.

Αυτές οι τεχνολογίες περιλαμβάνουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) όπως:

-Ανίχνευση αντιστροφής.

-Συστήματα διατήρησης λωρίδας έκτακτης ανάγκης.

-Προηγμένο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης – ένα σύστημα που ξεκινά αυτόματα τους ελιγμούς πέδησης εάν επίκειται σύγκρουση.

-Έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας – ένα σύστημα που βοηθά τον οδηγό να μην επιταχύνει.

-Σήμα διακοπής έκτακτης ανάγκης.

-Προειδοποίηση για υπνηλία και προσοχή οδηγού.

-Καταγραφείς δεδομένων συμβάντων, που θα υποστηρίξουν την έρευνα ατυχημάτων στο μέλλον.

Επιπλέον, τα επαγγελματικά οχήματα θα περιλαμβάνουν:

-Προειδοποίηση σύγκρουσης πεζού και ποδηλάτη.

-Πληροφορίες για τυφλά σημεία, που εντοπίζουν ευάλωτους χρήστες του δρόμου που εισέρχονται στην περιοχή του τυφλού σημείου του οχήματος.

-Άμεση ορατότητα για τους οδηγούς, η οποία αυξάνει τις ορατές περιοχές για να είναι ορατοί οι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου.

-Παρακολούθηση πίεσης ελαστικών.

Πολλά από αυτά τα συστήματα ασφαλείας είναι φυσικά ήδη ευρέως διαδεδομένα και χρησιμοποιούνται σήμερα, αλλά τώρα θα είναι στάνταρ σε όλους τους νέους τύπους οχημάτων, με περαιτέρω βελτιώσεις.

«Δεν υπάρχει φυσικά κανένα περιθώριο εφησυχασμού. Όλοι συμφωνούν ότι τα θύματα από τροχαία ατυχήματα πρέπει να μειωθούν περαιτέρω, με στόχο να εργαστούμε προς το Vision Zero. Ωστόσο, η τεχνολογία οχημάτων δεν είναι ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει να συνδυαστεί με ασφαλέστερη συμπεριφορά του οδηγού, καλύτερη επιβολή των υφιστάμενων κανόνων κυκλοφορίας και βελτιωμένη οδική υποδομή», αναφέρει η ACEA.

ΑΠΕ-ΜΠΕ / Σπύρος Ρέκκας
Προηγούμενο άρθροΙταλία: «Εμβολιαστείτε αμέσως κατά του κορονοϊού, ο στόχος είναι να αποφύγουμε τις εισαγωγές σε νοσοκομεία και ΜΕΘ» δήλωσε ο υφυπουργός Υγείας 
Επόμενο άρθροΟλλανδία-Covid-19: Η υποπαραλλαγή ΒΑ.2.75 “κένταυρος” εντοπίστηκε σε έναν ασθενή