Την πρώτη ημέρα της δημαρχίας του, πρωτοχρονιά του 2024, έκανε την Αθήνα Παλαιστίνη. Δεκάδες σημαίες της Παλαιστίνης ανέμιζαν μπροστά στο τηλεοπτικό κοινό! Κι η εικόνα που έκανε τον γύρο της οικουμένης, έκανε τον θεατή να νομίζει ότι η Αθήνα είναι Ραμάλα!
Αμέσως μετά άρχισε να τσακώνεται με όποιον έβρισκε μπροστά του με αφορμή την πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας, που ήθελε να τη γεμίσει πάλι αυτοκίνητα. Στο δε μεγάλο και εμβληματικό έργο της Αθήνας, το γήπεδο του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό, έβαλε πάγο, αφού ακόμη δεν γνωρίζουμε σαφείς ημερομηνίες έναρξης και παράδοσης του έργου. Εν πάση περιπτώσει, με μικρά και μεγάλα, ο νέος δήμαρχος της Αθήνας που εξέλεξαν οι Αθηναίοι δια της μεγάλης αποχής τους, επιχειρεί να βρίσκεται στην Αριστερή πραγματικότητα. Η οποία όμως, ουδεμία σχέση έχει με τον Δήμο.
Έταξε και μνημείο για τους νεκρούς των Τεμπών… στην Αθήνα. Όχι όμως για τους νεκρούς στη Μάνδρα και στο Μάτι! Αυτοί ήταν προφανώς άνθρωποι άλλου Θεού για τον Χάρη Δούκα! Ενώ, την ώρα που τάσσεται υπέρ του Μετρό στα Εξάρχεια, δηλώνει ότι δεν θέλει να κοπούν τα δέκα καχεκτικά δέντρα της πλατείας και ν’ αντικατασταθούν με κανονικά και υγιή στο τέλος του έργου. Συμπεριφέρεται ως να είναι όμηρος των… αντιεξουσιαστών που δηλώνουν οικολόγοι και πρωτίστως της ΑΝΤΑΡΣΥΑ! Τα ίδια και στον λόφο του Στρέφη, τα ίδια και με το εμβληματικό κτίριο της οδού Ερμού, που είχε ανακληθεί η χρήση του από τον σύλλογο αρχαιολόγων, που νέμετο η ΑΝΤΑΡΣΥΑ.
Τώρα και μέχρι να μειώσει τη θερμοκρασία της Αθήνας κατά 5 βαθμούς, όπως υποσχέθηκε προεκλογικά, ο δήμαρχος εισηγείται την ακύρωση της πασχαλινής συναυλίας που είχε εγκριθεί εδώ κι ένα χρόνο. Προφανώς για να μας δείξει ότι ο δήμος έχει… συνέχεια!
Είχε προηγηθεί η διαφωνία του ΚΚΕ στο δημοτικό συμβούλιο, που απείλησε δια του δημοτικού συμβούλου Σοφιανού, ότι η συναυλία αν γίνει… δεν θα γίνει από αντιδράσεις διαδηλωτών! Του ΠΑΜΕ βεβαίως βεβαίως! Όλοι αυτοί, ανακάλυψαν την Παλαιστίνη αφού πρώτα γκρεμίστηκε ο κομμουνισμός! Βλέπετε, η Σοβιετική Ένωση τασσόταν υπέρ της δημιουργίας του κράτους του Ισραήλ.
Η συναυλία στην οποία θα μετείχαν τα μουσικά σύνολα του δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με την Πρεσβεία του Ισραήλ, δεν θα γίνει, λέει, για «λόγους ασφαλείας».
Το θέμα είναι ότι το ΚΚΕ κι η εξωκοινοβουλευτική ΑΝΤΑΡΣΥ, ασκούν τη δύναμή του στους δρόμους καθημερινά και στις απαιτήσεις του υποχωρούν σχεδόν οι πάντες. Ούτε αποφάσεις λαμβάνουν υπόψη τους, ούτε καν νόμους. Κι ο δήμαρχος των Αθηναίων, που ευελπιστεί ότι θα έρθει η στιγμή που θα εκφράσει όλη την Κεντροαριστερά –ίσως και την Αριστερά- υποκύπτει.
Το ζήτημα όμως δεν είναι το ΚΚΕ, ούτε η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ. Είναι ο δήμαρχος των Αθηναίων. Είτε επειδή είναι όμηρος όσων τον εξέλεξαν, είτε επειδή υπηρετεί προσωπικές πολιτικές. Είναι και το ΠαΣοΚ που τον εξέλεξε και τώρα σιγά σιγά τον λούζεται.
Για την ιστορία, να τονίσουμε ότι η συμφωνική ορχήστρα κι η χορωδία του δήμου Αθηναίων, θα τιμούσαν με τις ερμηνείες τους λατρευτικά μουσικά έργα και την προτεσταντική, την ορθόδοξη και την καθολική εκκλησιαστική παράδοση. Θα ερμήνευαν ακόμη τον μνημειώδη ψαλμό 114 του Mendelssohn για οκτάφωνη χορωδία και ορχήστρα, το « Μεγάλο Ρωσικό Πάσχα» του Rimsky-Korsakov, που αφορά λειτουργία της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, ενώ θα έκλεινε με το Ρέκβιεμ του Gabriel Fauré· συγκριτικά με τα μεγαλόπνοα αριστουργήματα των Verdi, Brahms και Berlioz! Έργα που συγκινούν κι εκστασιάζουν ακόμη κι όσους δεν έχουν ιδιαίτερα στενή σχέση με τη θρησκεία.
Προφανώς, άλλες είναι οι βουλές του δημάρχου, ο οποίος είναι σαφές ότι έχει άλλες προτεραιότητες και πρωτίστως στόχους.
Όμως, η Αθήνα δεν μπορεί να είναι φέουδό του. Πολύ περισσότερο αφού η πρωτεύουσα αποτελεί τον κορυφαίο επενδυτικό και τουριστικό προορισμό Ισραηλινών πολιτών. Κι όταν η συγκεκριμένη εκδήλωση ήταν μια μεγάλη γιορτή αγάπης!
Δεν μένει να δούμε στην Αθήνα κι εκείνες τις πινακίδες που τοποθετούσαν κάποτε Αριστεροί δήμαρχοι κι ανέφεραν ότι οι δήμοι τους είναι… αποπυρηνικοποιημένες περιοχές!
Κατά τα άλλα, κάποιους ενοχλούσε ο Μπακογιάνης….