Ενοχλήθηκαν από το λογότυπο αλλά όχι από τους …μουσαμάδες! – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, το 2019, παρέλαβε το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης απολύτως τελματωμένο. Το δε έργο είχε καταντήσει ανέκδοτο από τα μέσα της δεύτερης πρωθυπουργικής θητείας του Ανδρέα Παπανδρέου, στα 1987. Θυμόσαστε την περίφημη φωτογραφία στο εργοτάξιο του Μετρό, με τον Τσίπρα να σκύβει για να δει αν …έρχεται συρμός; Ή την άλλη με τα εγκαίνια …μουσαμάδων; Θυμόσαστε τη φωτό με τον Σπίρτζη, τη Νοτοπούλου και τον πατέρα Παππά, σε ακίνητο βαγόνι σε εργοτάξιο; Κωμωδία!

Νίκος Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Κι αυτό το ανέκδοτο, αυτή η κωμωδία γίνεται πράξη μέσα σε πέντε χρόνια. Με απόλυτη τήρηση χρονοδιαγραμμάτων, με κομμένο τον γόρδιο δεσμό των αρχαιοτήτων κι ένα σωρό άλλα προβλήματα. Ταυτοχρόνως, δεν ακούστηκε καν κάποιος υπαινιγμός για τη διάθεση των περισσοτέρων από 2 δις ευρώ του προϋπολογισμού, όταν όλοι (ειδικά στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρειο Ελλάδα) περίμεναν  να διαψευστεί ο Μητσοτάκης και να …τελειώσει τη θητεία του…

Τις τελευταίες ημέρες, έχει διχαστεί πάλι η Ελλάδα εξ αιτίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης και του λογοτύπου του. Η γκρίνια κι η μιζέρια της άγνοιας βρίσκονται πάλι στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας κι ο κάθε πικραμένος έχει άποψη για κάτι που δεν γνωρίζει ή κατανοεί τι είναι. Η εσωστρέφεια της πόλης εξήχθη σε όλη την Ελλάδα. Χώρια που βρέθηκαν πάλι οι πρωταθλητές της μακακίας που θεωρούν ότι κάποιοι … έκλεψαν επειδή το λογότυπο είναι ένα …τίποτα που στοίχισε 30 χιλιάδες ευρώ! Χωρίς να σκεφτούν (αν μπορούν) ότι μέσα από τα δις που κόστισε το πιο ωραίο και σύγχρονο μετρό της Ευρώπης χωρίς να ακουστεί το παραμικρό, κάποιοι θα περίμεναν να…κονομήσουν από τα 30 χιλιάδες ευρώ του λογοτύπου! Έχουμε πει ότι ο μακάκας είναι αήττητος!

Ποιος κάθισε από αυτούς να διαβάσει και να μάθει ότι τα 30 χιλιάδες ευρώ δεν ήταν για να φτιάξει κάποιος ένα  «μ» μέσα σε κύκλο, αλλά και για να γίνουν οι φωτεινές ταμπέλες, να στηθούν στις εισόδους, να σηματοδοτηθούν όλοι οι σταθμοί εσωτερικά κι ότι άλλο απαιτείται. Όλοι ή οι περισσότεροι άκουσαν ή παρασύρθηκαν από τους σπεκουλαδόρους της Αριστεράς και τα θλιβερά τρολς κι η διαδικτυακή μακακία πήγε σύννεφο!

Η αλήθεια είναι ότι η πλειοψηφία των διαμαρτυρομένων, δεν νοιάζεται για το λογότυπο και στο «μ» (από «μ» άλλωστε αρχίζει κι η μακακία τους) αλλά στο ότι έγινε κι εγκαινιάζεται το μετρό. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ήταν χαρούμενοι αν δεν είχε τελειώσει και συνεχιζόταν το κυκλοφοριακό χάος της πόλης.

Μια άλλη αλήθεια είναι ότι οι… αγανακτισμένοι δεν μπορούν να κατανοήσουν ή έστω να προσεγγίσουν το σκεπτικό πίσω από το λογότυπο. Όπου υπάρχει ξεκάθαρο το βυζαντινό παρελθόν της Θεσσαλονίκης.  Ίσως να ήθελαν τον Βουκεφάλα…

Από την άλλη πλευρά, τι συμβολίζει το λογότυπο του μετρό της Αθήνας; Είναι απλό, είναι παιδικό, είναι σύνθετο; Τίποτα από αυτά. Απλά είναι το μετρό της Αθήνας μ’ ένα γραφιστικό «Μ». Όπως σε όλο τον κόσμο, πλην της Γερμανίας και της Αγγλίας όπου αντί για «Μ» ή «μ», έχουν το «U»…

Ας τελειώνουμε λοιπόν με τη μακακία. Έγινε κοτζάμ έργο, το πλέον σύγχρονο της Ευρώπης στα χρονοδιαγράμματα που αρχικά έθεσε αυτή η κυβέρνηση, έγινε ένα έργο που αλλάζει τη Θεσσαλονίκη και κάποιοι ασχολούνται με το λογότυπό του… Αυτοί που δεν έβγαλαν άχνα στα εγκαίνια μουσαμάδων…

Είστε καλά ρε μακάκες;

 

Η φωτό εμπεριέχει λογότυπα από τα σημαντικότερα μετρό του κόσμου, όπου το «Μ» είναι γραμμένο παντοιοτρόπως.

Προηγούμενο άρθροΠρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων του Σαββάτου 16 Νοεμβρίου 2024
Επόμενο άρθροΒ. Σπανάκης: Έμφαση στην εκπαίδευση υπαλλήλων της αυτοδιοίκησης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών