Ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

Ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

Καλό μεσημέρι και Χρόνια Πολλά,

Ιστορικής σημασίας ήταν η επίσκεψη που πραγματοποίησε στον Καναδά ο Πρωθυπουργός. Είναι η πρώτη φορά που μετά από 41 χρόνια, Έλληνας Πρωθυπουργός επισκέφθηκε τον Καναδά με τον οποίο μας ενώνουν ισχυρά δεσμά εξ’ αιτίας και της πολυπληθούς ελληνικής παροικίας.

Ο Πρωθυπουργός συναντήθηκε με τον Καναδό ομόλογό του Τζαστίν Τριντό.

Υπογράμμισε τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και το φιλικό προς τις επενδύσεις επιχειρηματικό περιβάλλον που έχει ήδη προσελκύσει σημαντικές καναδικές επενδύσεις στην Ελλάδα, ενώ πρόσθεσε ότι υπάρχει περαιτέρω περιθώριο βελτίωσης.

Οι δύο ηγέτες αναφέρθηκαν, στη σημαντική παρουσία ελληνικών επιχειρήσεων στον Καναδά, καθώς και στη μεγάλη δυναμική που μπορεί να αναπτυχθεί στον τομέα του τουρισμού ανάμεσα στις δύο χώρες. Συζητήθηκε επίσης η πρόκληση της κλιματικής αλλαγής και η αντιμετώπιση των ακραίων καιρικών φαινομένων.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διάρκεια της συνάντησης στην ανάγκη συντονισμού, ετοιμότητας και εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση πυρκαγιών, καθώς και των μεγα-πυρκαγιών.

Ο Πρωθυπουργός τόνισε τις πρωτοβουλίες της Ελλάδας στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθώς και στη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού και την ενεργειακή ασφάλεια της Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης μέσω της διασυνδεσιμότητας.

Οι δύο ηγέτες έκαναν ιδιαίτερη αναφορά στην ελληνική κοινότητα. Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε τη σημασία του δικαιώματος της επιστολικής ψήφου, ενώ αναφέρθηκε στη στρατηγική για τον απόδημο Ελληνισμό. Ο Τζαστίν Τριντό ανέφερε πως οι δύο χώρες έχουν βαθείς και αναπτυσσόμενους δεσμούς, χαρακτήρισε μάλιστα εντυπωσιακή την αλλαγή στο τοπίο της Ελληνικής Οικονομίας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Τζαστίν Τριντό παραβρέθηκαν στην υπογραφή της συμφωνίας για την αγορά επτά πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair τύπου DHC 515, πέντε εκ των οποίων θα χρηματοδοτηθούν με πόρους του ΕΣΠΑ στο πλαίσιο του προγράμματος «ΑΙΓΙΣ» και τα υπόλοιπα δύο μέσω του μηχανισμού πολιτικής προστασίας rescEU.

Στόχος αυτής της αγοράς είναι να ενισχύσουμε τις δυνάμεις της Πολιτικής Προστασίας και ταυτόχρονα να προστατευθούμε αποτελεσματικά από τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.

——

Με απόφαση των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή», του ΕΣΠΑ 2021-2027 δράση για την απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας ανέργων νέων, προϋπολογισμού 200 εκ. ευρώ.

Η δράση, η οποία συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, περιλαμβάνει ενέργειες προετοιμασίας και απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας, με σκοπό την ένταξη στην αγορά εργασίας έως 25.000 ανέργων νέων, και θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ανοικτού τύπου προγραμμάτων, δηλαδή θα παραμείνει ανοικτή ως προς την υποβολή των αιτήσεων, μέχρι την κάλυψη των θέσεων ή την εξάντληση του προϋπολογισμού.

Ωφελούμενοι της δράσης είναι άνεργοι ηλικίας 18 – 29 ετών, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων της ΔΥΠΑ, απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης, οι οποίοι βρίσκονται εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης και κατάρτισης.

—-

Ξεπέρασαν τις 110.000 οι επιχειρήσεις που έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία διασύνδεσης των ταμειακών τους μηχανών με τα συστήματα POS. Τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφονται περίπου 5.000 διασυνδέσεις ημερησίως. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγραμμάτων. Σημειώνεται πως, προκειμένου να διευκολύνει την υλοποίηση του έργου, η ΑΑΔΕ έχει ήδη ξεκινήσει την αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων για την ενημέρωση των υπόχρεων επιχειρήσεων.

—–

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Δράσεις δημόσιας υγείας – Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας»

Το νομοσχέδιο αφορά:

–             στη διεύρυνση της δυνατότητας των ιατρών του Ε.Σ.Υ. να ασκούν ιδιωτικό έργο αξιοποιώντας την κλινική εμπειρία τους, και στη θέσπιση των αναγκαίων προς τούτο όρων και προϋποθέσεων.

–             στον προσδιορισμό της φύσης του εισοδήματος των ιατρών Ε.Σ.Υ. από τη διενέργεια απογευματινών χειρουργείων ως εισόδημα από άσκηση ιδιωτικού έργου.

–             στην αντιμετώπιση άμεσων ζητημάτων των υγειονομικών δομών και Υγειονομικών Περιφερειών, καθώς και ζητημάτων που άπτονται της χορήγησης ιατρικών και νοσηλευτικών ειδικοτήτων.

–             στον εξορθολογισμό και την συγκράτηση της φαρμακευτικής δαπάνης.

–             στην προώθηση ταχείας υλοποίησης των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας.

Βασικά ζητήματα που ρυθμίζονται μέσα από το νομοσχέδιο είναι μεταξύ άλλων:

–             η υλοποίηση δράσεων για την πρόληψη ψυχικών και αναπτυξιακών προβλημάτων παιδιών που ανακύπτουν κατά τη βρεφική ηλικία, την εφηβεία και την ενηλικίωσή τους.

–             η επέκταση της πρόσβασης σε δωρεάν προληπτικές εξετάσεις κατά του καρκίνου του μαστού για τις γυναίκες 45-74 ετών.

–             η υλοποίηση των δράσεων πρόληψης με δωρεάν εξετάσεις του προγράμματος «Σπύρος Δοξιάδης» σε απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές.

–             η επικαιροποίηση του πλαισίου της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής με σκοπό την εξυπηρέτηση των σύγχρονων αναγκών.

Ο εκσυγχρονισμός του Εθνικού Συστήματος Υγείας, η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ασθενείς και η ενίσχυση του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού είναι καίριες προτεραιότητες για την Κυβέρνηση γι’ αυτό άλλωστε, ήδη, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης προχωρά μια σειρά από ανακαινίσεις νοσοκομείων και κέντρων υγείας, έχει ξεκινήσει μια σειρά προσλήψεων στο ΕΣΥ οι οποίες, μόνο για το 2024, θα είναι 6.500. Λειτουργεί, επιπλέον, ένα σχέδιο για την αναβάθμιση των υπηρεσιών του ΕΚΑΒ που ξεκίνησε ήδη από το καλοκαίρι προκειμένου να καλύψει τις αυξημένες και έκτακτες ανάγκες που είχαν δημιουργηθεί τότε.

Παράλληλα, οι απολαβές των γιατρών του ΕΣΥ αυξήθηκαν κατά 10%, ενώ αύξηση νομοθετήθηκε και για τις αποζημιώσεις των εφημεριών τους. Τέλος, στον προϋπολογισμό του 2024 προβλέφθηκε η αύξηση κατά 20% της επιχορήγησης στα νοσοκομεία.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, μέσα από το στρατόπεδο της Θήβας, όπου υπηρετεί ως οπλίτης, επιμένει στο γεγονός ότι η Κυβέρνηση δεν μπορεί να εγγυηθεί αδιάβλητες εκλογές. Θα ήθελα την απάντηση της Κυβέρνησης για αυτή την πολύ βαριά κατηγορία από τον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ο κ. Κασσελάκης γίνεται συνειδητά υπονομευτής του πολιτεύματος με αυτή την άνευ προηγουμένου απαράδεκτη και επικίνδυνη δήλωσή του. Φέτος, το 2024, συμπληρώνονται 50 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Θα γιορτάσουμε 50 χρόνια ισχυρής και στέρεης Δημοκρατίας. Μέσα σε αυτά τα 50 χρόνια, κάποια εκ των οποίων ήταν ταραχώδη, δύσκολα χρόνια, με έντονες πολιτικές εντάσεις και αντιπαραθέσεις, έχουν γίνει πολλές διαδικασίες βουλευτικών εκλογών. Διαδικασίες οι οποίες ήταν, όπως είπα, σε δύσκολους καιρούς. Την δεκαετία του ’80 με μια πολύ πιο έντονη πολιτικοποίηση, πολλαπλές εκλογικές διαδικασίες στο τέλος αυτής της δεκαετίας και στις αρχές της δεκαετίας του ’90, εκλογές και δημοψηφίσματα πέραν του χαρακτήρα τους, το ένα μετά το άλλο, σε χρόνια κρίσης, μνημονίων, έντασης, με πολλούς πολίτες στους δρόμους και πάρα πολύ μεγάλη αγωνία για το μέλλον της χώρας, ουδείς ποτέ ήρθε να αμφισβητήσει αυτό το κεκτημένο, του αδιάβλητου των εκλογών. Ο κ. Κασσελάκης περνάει ουσιαστικά σε μία άλλη πίστα και από την πολιτική γελοιοποίηση της θέσης του αρχηγού του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, γίνεται, όπως είπα και στην αρχή της απάντησής μου, συνειδητός υπονομευτής του πολιτεύματος. Το να σταθούμε, λοιπόν, απέναντι με όλες μας τις δυνάμεις σε αυτή την λογική, δεν είναι κομματικό καθήκον ή κυβερνητική υποχρέωση, είναι καθήκον όλων των δημοκρατικών πολιτών. Οι φωνές αυτές είναι επικίνδυνες και είμαι βέβαιος ότι δεν εκφράζουν ούτε τα στελέχη, ακόμα και του ίδιου του του κόμματος, τουλάχιστον στη συντριπτική τους πλειοψηφία. Δεν θέλω να το πιστέψω. Τις είχαν ψελλίσει κάποιοι πριν τις εκλογές του 2023, διαψεύστηκαν και, ξέρετε, είναι πάρα πολύ επικίνδυνο γιατί στην εκλογική διαδικασία συμμετέχουν άνθρωποι, δικηγόροι, δικαστές, άνθρωποι που έχουν δώσει όρκο για να έχουν αυτή την ιδιότητα, να ασκούν το κάθε λειτούργημα. Είναι κάτι το οποίο είναι συνολικά επικίνδυνο. Και ξέρετε και κάτι; Ένας άνθρωπος ο οποίος θέλει κάποια στιγμή να κυβερνήσει αυτή τη χώρα, όπως ο ίδιος ο Πρόεδρος του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης δηλώνει, παρουσιάζει την Ελλάδα ως μια τριτοκοσμική χώρα. Θέλει, δηλαδή, ο ίδιος μια χώρα η οποία έχει ξεφύγει από τα πολύ δύσκολα, έχει πάει σε ένα άλλο επίπεδο ανάπτυξης, δημιουργίας θέσεων εργασίας, θέλει να την επιστρέψει σε μια πολύ επικίνδυνη συζήτηση, η οποία δεν γινόταν ούτε εκείνα τα χρόνια, τα πολύ δύσκολα χρόνια.

ΣΩΤ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ: Μέσα στο τριήμερο μιλήσατε για οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα που θέλουν να ρίξουν, όπως είπατε, την εκλεγμένη Κυβέρνηση και να φέρουν αστάθεια στη χώρα. Ποια είναι αυτά τα συμφέροντα; Έχουν ονοματεπώνυμο; Και γιατί να ρίξουν την Κυβέρνηση; Και αν πιστεύετε, τέλος, ότι η πρόταση δυσπιστίας που καταθέτει το ΠΑΣΟΚ, υπαγορεύτηκε από αυτά τα συμφέροντα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα μου δώσετε τη δυνατότητα να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά και να σας πω ότι όλη αυτή η συζήτηση που ξεκίνησε αυτό το Σαββατοκύριακο, είναι μια ξεχωριστή, μια διαφορετική συζήτηση, σε σχέση με τη συνολική συζήτηση για το δυστύχημα των Τεμπών.

Γιατί, ξέρετε, κάποιοι προσπαθούν -που συνδέεται προφανώς με την προσπάθεια τυμβωρυχίας- να στοχοποιήσουν συνειδητά τον Πρωθυπουργό, την Κυβέρνηση, εμάς, τους βουλευτές ενός κόμματος. Και όλοι μας είμαστε άνθρωποι, οι οποίοι και εμείς, προφανώς όχι όσο οι συγγενείς των θυμάτων, πονέσαμε με αυτό το οποίο συνέβη πριν από περίπου έναν χρόνο. Δεν υπάρχει άνθρωπος που έχει παιδιά και να μην συγκλονίστηκε με το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Δεν υπάρχει πατέρας, μητέρα, αδελφός, φίλος, που να μην ένιωσε πρωτοφανή συναισθήματα στην είδηση του χαμού 57 αθώων ανθρώπων.

Αυτή είναι η πιο σημαντική συζήτηση, η πιο σοβαρή συζήτηση. Και προφανώς, όλοι θέλουμε να αποδοθούν ευθύνες από τη Δικαιοσύνη και μόνο τη Δικαιοσύνη, αμερόληπτα και αντικειμενικά, χωρίς αστερίσκους και εξαιρέσεις.

Νιώθω την ανάγκη να το πω αυτό, γιατί θεωρώ ότι ο λόγος που πολλές φορές συμβαίνει ένα μέρος της αντιπολίτευσης να μας στοχοποιεί, να μας επιτίθεται, να μας παρουσιάζει ως κάτι το οποίο θεωρώ ότι δεν είναι κανένας από εμάς στην πραγματικότητα, είναι γιατί πολλοί, εκμεταλλευόμενοι ένα πρόσφορο έδαφος για fake news, για παραπλανητικούς τίτλους, για διάδοση φημών, για να βάζουν πολλές φορές το κάρο μπροστά από το άλογο.

Δηλαδή, πριν καλά-καλά τοποθετηθεί η Δικαιοσύνη, να εμφανίζουν μια εικόνα, η οποία είναι πολύ εύκολο να γίνει αποδεκτή από ένα πολύ μεγάλο μέρος της κοινωνίας, γιατί υπάρχει οργή, υπάρχει θυμός, όπως σε κάθε τραγικό γεγονός, σε κάθε τραγικό δυστύχημα. Αυτό είναι κάτι, το οποίο πρέπει να το σταματήσουμε και να αφήσουμε τη Δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της.

Ας πάρουμε, λοιπόν, τα πράγματα από την αρχή, γιατί θεωρώ ότι η ιστορία αυτή έχει συνοχή, απαντώντας προεισαγωγικά στην ερώτησή σας. Δηλαδή, για να την καταλάβει κάποιος πρέπει να την ακούσει από την αρχή μέχρι το τέλος.

Η αρχή είναι το δημοσίευμα αυτό στην εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ». Το δημοσίευμα αυτό, λοιπόν, προσπαθεί με έναν παραπλανητικό τίτλο, περισσότερο δηλαδή στον τίτλο και σε συνέχεια στο εσωτερικό του δημοσιεύματος, να θέσει εν αμφιβόλω, μέσα από μια παράθεση γεγονότων, ουσιαστικά το πώς μεταφέρθηκε το ζήτημα του ανθρώπινου λάθους, να χτίσει κάποιες κατηγορίες περί μονταζιέρας, να δημιουργήσει συνειρμούς περί προσπάθειας κάποιων -ποιοι, άραγε, θα μπορούσαν να είναι αυτοί κατά το δημοσίευμα αρχικά- να χειραγωγήσουν την κοινή γνώμη και να την στρέψουν μόνο στο ανθρώπινο λάθος.

Να τα πάρουμε, λοιπόν, τα πράγματα με τη σειρά, από το πιο σημαντικό, το πρώτο, που είναι η ίδια η έρευνα της Δικαιοσύνης. Γιατί αυτό είναι κάτι ιερό, είναι κάτι που δεν συγκρίνεται με τίποτε άλλο και δεν πρέπει να υπάρχουν σκιές.

Και όσο κι αν, δύο-τρεις μέρες μετά, βλέπουμε ότι αυτό δεν το υπονοούν κάποιοι καν,  τις πρώτες ημέρες -για να συνεννοηθούμε και αναφέρομαι και στα πολιτικά κόμματα- μέχρι και εκεί το πήγαιναν.

Υπάρχει καμία αμφισβήτηση για το γεγονός ότι το σύνολο των συνομιλιών πήγαν αυτούσιες και χωρίς καμία επεξεργασία στη Δικαιοσύνη; Η απάντηση είναι, όχι. Δεν το αμφισβητεί, λοιπόν, αυτό κανείς.

Άρα, το πρώτο και κυριότερο είναι ότι η δικαστική έρευνα προχώρησε με τα σωστά, με τα πλήρη, χωρίς επεξεργασία, στοιχεία. Σημαντικό. Η έρευνα, μάλιστα, αυτή, έναν χρόνο μετά, ξεκινώντας από την ομολογία του σταθμάρχη, την προφυλάκισή του, έχει, όπως φαίνεται, καταλήξει -δεν είναι αμετάκλητη καταδίκη για να μην παρεξηγηθώ- σε κάτι που κανείς δεν αμφισβητεί: Στη συνδρομή του ανθρώπινου λάθους. Προσέξτε. Όχι μόνο του ανθρώπινου λάθους.

Αυτό που από την πρώτη στιγμή είπε η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός: τη συνδρομή και του ανθρώπινου λάθους. Είναι κάτι το οποίο ουδείς μέχρι σήμερα δεν το έχει αμφισβητήσει. Είναι και άλλες πτυχές που εξετάζονται από τη Δικαιοσύνη; Προφανώς και είναι. Γι΄ αυτό και είναι μία δικαστική έρευνα εν εξελίξει.

Δεύτερο δεδομένο. Υπήρχε απόπειρα χειραγώγησης της κοινής γνώμης επί τη βάσει αυτού του δημοσιεύματος ή θα μπορούσε κάποιος να το κάνει αυτό ή θα είχε συμφέρον; Η απάντηση είναι πάλι, όχι. Γιατί εδώ έρχεται η ουσιαστική κατηγορία του δημοσιεύματος. Γιατί δεν θα μπορούσε κάποιος με την αλλοίωση, όπως λέγεται, μιας συνομιλίας, την 1η Μαρτίου το βράδυ σε κάποια sites, να χειραγωγήσει για κάτι την κοινή γνώμη;

Πρώτον. Γιατί το μεσημέρι της ίδιας ημέρας είχαν μεταδώσει τα Μέσα και ο υπογράφων το δημοσίευμα και πολλοί άλλοι συνάδελφοί σας, ότι είχε ομολογήσει ο σταθμάρχης. Το μεσημέρι, δηλαδή, μαθαίνουν οι Έλληνες πολίτες ότι ο σταθμάρχης ομολογεί, ενημερώνονται γι΄ αυτό. Άρα, αυτές οι συνομιλίες που βγήκαν, μια εκ των οποίων θεωρείται αποτέλεσμα μονταζιέρας. (Το αν, πού, πώς, διέρρευσαν συνομιλίες είναι αντικείμενο δικαστικής διερεύνησης, όχι μόνο σε αυτή, σε όλες τις υποθέσεις, αυτό δεν είναι δουλειά της Κυβέρνησης, είναι δουλειά της Δικαιοσύνης) Κλείνω εδώ την παρένθεση, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, όμως, το ξεκαθαρίζω, την ίδια μέρα το μεσημέρι, οι πολίτες είχαν μάθει ότι ο ίδιος είχε ομολογήσει.

Δεύτερος λόγος που δεν θα μπορούσε να γίνει και δεν έγινε απόπειρα χειραγώγησης της κοινής γνώμης. Ήταν η μόνη συνομιλία αυτή; Η απάντηση είναι πάλι, όχι. Όλες οι υπόλοιπες συνομιλίες, όσες βγήκαν από εκείνη τη μέρα και στο εξής, συνηγορούσαν στο συμπέρασμα της συνδρομής και του ανθρώπινου λάθους. Καμία άλλη συνομιλία, γιατί και για καμία άλλη συνομιλία δεν υπάρχει αμφισβήτηση, δεν έλεγε το αντίθετο, ούτως ώστε να έρθει η δήθεν κακιά Κυβέρνηση που θέλει να παραπλανήσει τον κόσμο να εμφανίσει μια αλλοιωμένη συνομιλία για να δημιουργήσει εντυπώσεις. Καθαρό και αυτό.

Τρίτος λόγος. Αμέσως μετά, την επομένη, πήγαν οι συνομιλίες στη Δικαιοσύνη, όπως ξέρετε και από την ανακοίνωση της Αστυνομίας. Από 3 Μαρτίου, όλα τα Μέσα και όσα έβγαλαν τις συνομιλίες, 1η Μαρτίου και η Δημόσια Τηλεόραση, η ΕΡΤ, κάνει σαφές ότι από όλες τις συνομιλίες αυτή δεν αναφερόταν στο επίμαχο δρομολόγιο. Ξεκαθαρίζει, δηλαδή, στους πολίτες ότι «κοιτάξτε, να δείτε, αυτή η συνομιλία αναφέρεται σε έναν άλλον μηχανοδηγό». Δηλαδή, έναν χρόνο πριν, το θέμα και ως προς την ποινική του διάσταση, που ποτέ δεν δημιουργήθηκε, και ως προς τη διάσταση του τι ξέρει ο κόσμος, έχει λυθεί, έχει ξεκαθαριστεί.

Έρχεται, λοιπόν, μετά από έναν χρόνο η εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ», για ένα θέμα, το οποίο ως προς την πολιτική του και την ποινική του διάσταση σε σχέση με τα Τέμπη -το ξαναλέω- όχι σε σχέση με τη διαρροή συνομιλιών, αυτό είναι ζήτημα της Δικαιοσύνης, που φαίνεται από όλα τα στοιχεία ότι δεν θα έχει κανένα δόλο η Κυβέρνηση να το κάνει, δεν προκύπτει από πουθενά αυτή η κατηγορία, αλλά χτίζεται ένα αφήγημα μονταζιέρας στον τίτλο -προσέξετε το αυτό- και ανασύρει ένα θέμα, έναν χρόνο μετά, το οποίο έχει λυθεί από όλα τα sites και όλα τα Μέσα.

Και τι κάνει, σε ένα πρόσφορο έδαφος που έχει καλλιεργηθεί λόγω της οργής των πολιτών, λόγω των υπόλοιπων διαδόσεων τα οποία διακινούνται -και όλα τα ερευνά η Δικαιοσύνη, όπως έχουμε πει- και βάζει άλλο ένα αφήγημα, το οποίο εντάσσεται στην ευρύτερη επιχειρηματολογία περί δήθεν συγκάλυψης, για μονταζιέρα, από ποιον; Μην κοροϊδευόμαστε, τι θέλουν να πουν, το λένε και στις αναλύσεις τους, από την Κυβέρνηση.

Καταρρίπτεται, λοιπόν, αυτό με επιχειρηματολογία της Κυβέρνησης την ίδια μέρα. Και έρχεται ο κ. Ανδρουλάκης, ο πρόθυμος κ. Ανδρουλάκης και καταθέτει πρόταση δυσπιστίας, για ένα θέμα το οποίο σημείο-σημείο έχει αποδομηθεί και ως προς την ουσία της δικαστικής διερεύνησης του δυστυχήματος των Τεμπών και ως προς την ουσία της ενδεχόμενης -το έχουμε απαντήσει με στοιχεία- παραπλάνησης της κοινής γνώμης, σημείο-σημείο.

Ο κ. Ανδρουλάκης δεν κατέθεσε πρόταση δυσπιστίας για τα χίλια μύρια όσα που έχει προσάψει στην Κυβέρνηση, για όλες τις υποθέσεις, κράτους Δικαίου, έρευνας της Δικαιοσύνης, αντισυνταγματικού, όπως ο ίδιος είπε δήθεν, νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, για την υπόθεση των Τεμπών, τόσα που έχει πει, για συγκάλυψη, για χίλια δύο, τόσες ευκαιρίες είχε. Και θεώρησε «τυχαία» σκόπιμο να καταθέσει πρόταση δυσπιστίας για ένα δημοσίευμα, το οποίο ανέσυρε ένα μη θέμα, ως προς τις διαστάσεις που σας είπα, ένα χρόνο μετά. Ήρθαν στη συνέχεια και τα υπόλοιπα κόμματα, τα οποία προφανώς συντάχθηκαν, στο πλαίσιο της αντιπολιτευτικής τους λογικής, με την πρόταση δυσπιστίας. Γι΄ αυτό και αναφερόμαστε συγκεκριμένα στον κ. Ανδρουλάκη. Για τον κ. Κασσελάκη έχω απαντήσει στην προηγούμενη ερώτηση συναδέλφου σας και τι κάνει; Κάτι άλλο, κάτι ξεχωριστό. Εδώ, λοιπόν, αν ενώσει κανείς αυτά τα κομμάτια αυτού του παζλ, δεν είναι και δύσκολο, βγάζει τα συμπεράσματά του.

Και προφανώς, δεν είναι η πρώτη φορά που ισχυρά συμφέροντα θέλουν κυβερνήσεις όχι ισχυρές. Και αυτό δεν έχει να κάνει με το ότι αυτό είναι μια κίνηση δικής μας επίδειξης δύναμης, σε καμία περίπτωση. Θεωρούμε ότι οι ισχυρές κυβερνήσεις είναι σημαντικές για να λύνουν τα προβλήματα των πολιτών, για να δημιουργούν θέσεις εργασίας, να αντιμετωπίζουν κρίσεις, όπως η εισαγόμενη ακρίβεια. Και δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό και συμβαίνει και τώρα. Και προφανώς αυτά τα συμφέροντα, που δεν είναι σε πληθυντικό αριθμό, όπως κάνουν άλλοι πολιτικοί χώροι, όταν μιλάμε για μια συγκεκριμένη εφημερίδα, δεν είναι γενικά και αόριστα.

Ήμασταν πολύ συγκεκριμένοι. Ταυτίζονται, τουλάχιστον ταυτίζονται, με έναν συγκεκριμένο πολιτικό αρχηγό και κατατίθεται η πρόταση δυσπιστίας. Καλοδεχούμενη, λοιπόν, η πρόταση δυσπιστίας από τον κ. Ανδρουλάκη. Είναι η ευκαιρία να μιλήσουμε με στοιχεία και για την αιτία κατάθεσής της και πώς οδηγηθήκαμε σε αυτή την κατάθεση. Να απαντήσουμε με πρώτον τον Πρωθυπουργό, με απόλυτο σεβασμό, στους συγγενείς των θυμάτων και στους Έλληνες πολίτες, με στοιχεία και με απόλυτο σεβασμό στη Δικαιοσύνη γι΄ αυτό το τραγικό δυστύχημα, που όλοι θέλουμε την αλήθεια. Και να σας πω και κάτι. Δεν θα κάναμε, προφανώς, όλη αυτή τη συζήτηση, αν και κάθε δημοσίευμα παραπλανητικού τίτλου είναι πρόβλημα, αν το θέμα αυτό αφορούσε ένα άλλο ζήτημα, ένα οικονομικό θέμα, ένα ζήτημα άλλης υπόθεσης.

Όλο αυτό έγινε σε ένα τραγικό δυστύχημα. Όλο αυτό έγινε στις πλάτες ανθρώπων οι οποίοι ψάχνουν δικαίωση. Ένα τέτοιο δημοσίευμα και όλη αυτή η χρησιμοποίησή του από τα υπόλοιπα κόμματα, γιατί από ένα σημείο και μετά το πήραν συγκεκριμένα κόμματα και κυρίως το ΠΑΣΟΚ και το έκαναν πρόταση δυσπιστίας και μάλιστα, το χρησιμοποίησαν με μια ρητορική πολύ επικίνδυνη, σε μια υπόθεση η οποία μας πληγώνει όλους. Και αυτή τη στιγμή, η Δικαιοσύνη την ερευνά. Άρα, ουσιαστικά πήγαν να επενδύσουν στον ανθρώπινο πόνο αυτοί, οι οποίοι έκαναν τη συγκεκριμένη πρόταση δυσπιστίας.

Και κάτι τελευταίο. Επειδή νομίζω ότι τα επιχειρήματα είναι συντριπτικά για το ότι δεν υπήρχε ούτε το οποιοδήποτε ψεγάδι για τη Δικαιοσύνη, ούτε το οποιοδήποτε ψεγάδι για την παραπλάνηση της κοινής γνώμης στο συγκεκριμένο θέμα -και νομίζω ότι σας έχουμε παραθέσει όλα τα στοιχεία, τα οποία είναι στη διάθεσή σας, και τα βίντεο που βγήκαν από την ΕΡΤ και τα λοιπά- ας είναι αυτή η ιστορία μια ευκαιρία για να καταλάβουν πολλοί συμπολίτες μας, που έχουν από την οργή τους θεωρήσει ότι υπάρχει η οποιαδήποτε συγκάλυψη, που όχι δεν υπάρχει, πόσο εύκολα διακινούνται κάποια ψέματα και πολλές φορές γίνονται «αλήθειες» ενώ δεν είναι.

Να καταλάβουν όλοι ότι πρέπει να αφήσουμε τους δικαστές να κάνουν ήσυχοι τη δουλειά τους. Να τους αφήσουμε να βγάλουν την αλήθεια, όπως εκείνοι πιστεύουν. Να κάνουν τις έρευνές τους. Να σταματήσουμε να κάνουμε ένα σοβαρό, πολύ σοβαρό ζήτημα, ένα τραγικό δυστύχημα που χάθηκαν τόσα νέα παιδιά, πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Δεν είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα, που όλοι θέλουμε να μαθευτεί η αλήθεια.

Ν. ΑΡΜΕΝΗΣ: Ωστόσο, λέτε ότι υπήρχε μια συνομιλία που διέρρευσε σε κάποια Μέσα, η οποία είχε αλλοιωθεί και το ζήτημα είναι ότι, αφού το γνώριζε αυτό η Κυβέρνηση εδώ και έναν χρόνο, τι έκαναν οι αρμόδιες Αρχές, τι έκανε η Κυβέρνηση για να βρει ποιος ήταν πίσω από αυτό, από αυτή την αλλοίωση.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Στη χώρα μας υπάρχουν τρεις εξουσίες με πλήρη διάκριση, με βάση το Σύνταγμα: η Εκτελεστική, η Νομοθετική και η Δικαστική. Δεν αντιλέγει κανείς ότι ένα ζήτημα διαρροής υλικού, σε κάθε υπόθεση -γιατί για να συνεννοηθούμε δεν είναι η πρώτη φορά που ακούτε ως δημοσιογράφοι ότι δυστυχώς και παρατύπως προφανώς, εγώ θα πω, διαρρέει ένα υλικό κάπου, δεν είναι πρώτη φορά που το ακούτε, αλλά αυτό είναι δουλειά της Δικαιοσύνης να το εξετάσει και να το αξιολογήσει- δεν βαραίνει την Κυβέρνηση. Και είναι άλλης τάξεως μεγέθους ένα ζήτημα διαρροής υλικού, που φαίνεται ότι δεν παραπλανά την κοινή γνώμη και δεν αλλοιώνει την ουσία της υπόθεσης με ένα θέμα ενδεχόμενης χειραγώγησης της κοινής γνώμης για ένα τραγικό δυστύχημα. Δείτε λίγο τη διαφορά του επιπέδου. Άλλο πράγμα το ότι κακώς διέρρευσαν κάποιες συνομιλίες, όπου διέρρευσαν, από όποιον διέρρευσαν και άλλο πράγμα να βγάζει κανείς το συμπέρασμα ότι υπάρχει ενδεχόμενο μονταζιέρας από την Κυβέρνηση. Είναι εντελώς διαφορετικά θέματα που είναι πάρα-πάρα πολύ σημαντικό να τα ξεχωρίσουμε.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Πως λέτε ότι ένα δημοσίευμα είναι παραπλανητικό, από τη στιγμή που δεν έχει ολοκληρωθεί η δικαστική έρευνα; Πως λέτε ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας έχει αποδειχθεί ότι υπήρχε και το δικό του λάθος από τη στιγμή που δεν έχει ολοκληρωθεί αυτή η έρευνα; Γνωρίζετε πράγματα από την ουσία της υπόθεσης;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Μισό λεπτό. Αμφισβητεί κανείς ότι ο άνθρωπος αυτός είναι προφυλακισμένος και έχει ομολογήσει; Εσείς το αμφισβητείται αυτό; Το αμφισβητεί κάποιο Μέσο; Έχει ομολογήσει…

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν έχει κριθεί αυτό ακόμη. Δεν έχει τελειώσει η διαδικασία.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Μα, το είπα αυτό. Το είπα. Είπα επί λέξη ότι δεν έχει αμετάκλητα υπάρξει κάποια δικαστική απόφαση. Αλλά είναι κοινός τόπος σ’ αυτή τη χώρα, εδώ και ένα χρόνο, ότι ο άνθρωπος αυτός ομολόγησε και έχει προφυλακιστεί από τη Δικαιοσύνη. Άρα το θέμα «ανθρώπινο λάθος» σε επίπεδο, τουλάχιστον, προδικασίας – γιατί προφανώς η Δικαιοσύνη σε πρώτο και σε δεύτερο βαθμό αξιολογεί την υπόθεση– έχει κριθεί. Σε επίπεδο προδικασίας. Είναι κάτι το οποίο έως τώρα υπάρχει ως δεδομένο. Και ξαναλέω. Εδώ, δεν τίθεται μόνο ζήτημα έμμεσης αμφισβήτησης, που αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει αμφισβήτηση στη δικαστική έρευνα. Το δημοσίευμα μιλάει για «μονταζιέρα», άρα χειραγώγηση της κοινής γνώμης. Δεν μιλάει για παράνομη διαρροή. Δεν λέει γιατί διέρρευσε ένα υλικό. Ξεκινάει από τη διαρροή του υλικού και φτάνει σε ένα αφήγημα προσπάθειας παραπλάνησης του κοινού. «Ήθελαν» γράφουν «να εμφανίσουν μια άλλη συνομιλία για να πείσουν τον κόσμο για το ανθρώπινο λάθος». Τη στιγμή που αυτό είχε γίνει ως ομολογία λίγες ώρες πριν και όλες οι υπόλοιπες συνομιλίες μιλούσαν για ανθρώπινο λάθος. Εκεί είναι η ουσία.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Το «δεν αμφισβητεί κανείς το ότι τα στοιχεία μεταφέρθηκαν αυτούσια από την Αστυνομία στη Δικαιοσύνη», που είπατε προηγουμένως, πως το ξέρετε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το λέει, ακόμα, σήμερα το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ. Το λένε ότι τελικά – δύο μέρες μετά συμφωνήσαμε –  ότι η Δικαιοσύνη, το είπε η Αστυνομία στην ανακοίνωσή της, πήρε αυτούσια τα στοιχεία. Συμφωνούμε, ευτυχώς, όλοι δύο μέρες μετά. Γιατί, ξέρετε, είναι και επικίνδυνο να τίθεται εν αμφισβήτηση το θέμα του ανθρώπινου λάθους.

Δ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ήθελα να σας ρωτήσω κάτι παραμένοντας στο θέμα των Τεμπών. Ο Πρωθυπουργός είχε εξαγγείλει, λίγο μετά την τραγωδία, ότι θα υπάρξει διεθνής διαγωνισμός για την πλήρωση των θέσεων της Διοίκησης του ΟΣΕ. Μπορείτε να μας πείτε γιατί αυτός ο διαγωνισμός δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα και αν υπάρχει πρόθεση να γίνει;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι προφανές ότι ό,τι έχει εξαγγελθεί θα υλοποιηθεί. Λεπτομέρειες διαδικαστικές και για τη συγκεκριμένη περίπτωση του ΟΣΕ και για όλους τους υπόλοιπους Οργανισμούς, που βγαίνουν προκηρύξεις, μετά το νέο νόμο του Υπουργείου Εσωτερικών, ανακοινώνονται από τα Υπουργεία. Ήδη, ψηφίσαμε ένα νόμο συνολικά για τις διοικήσεις του δημοσίου. Βγαίνουν προκηρύξεις. Προφανώς, προχωρά και η συγκεκριμένη υπόθεση, για τις λεπτομέρειές της, θα μου επιτρέψετε να επανέλθω, αφού μιλήσω με το αρμόδιο Υπουργείο.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, όταν κατατεθεί – όπως αναμένεται – η πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης θα ξεκινήσει άμεσα η συζήτηση στη Βουλή ή θα κάνει η Κυβέρνηση χρήση του δικαιώματος για έναρξη της συζήτησης έως και 48 ώρες μετά; Και ο Πρωθυπουργός θα ζητήσει -η Κυβέρνηση- να μετατραπεί αυτή η διαδικασία σε ψήφο εμπιστοσύνης προς την Κυβέρνηση;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Οι απαντήσεις αυτές θα δοθούν από την κοινοβουλευτική πλειοψηφία, από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας. Θα μου επιτρέψετε να σας παραπέμψω σ’ αυτό, αφού κατατεθεί η πρόταση δυσπιστίας, τη διαβάσουμε και αμέσως, προφανώς, χωρίς χρονοτριβή θα πάρετε και τις σχετικές απαντήσεις.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, σε προηγούμενη απάντησή σας, προ ολίγου, κατάλαβα και ήθελα αν μπορείτε να μας δώσετε περισσότερες διευκρινήσεις ένα συσχετισμό σε σχέση με τον εκδότη του «Βήματος» και τον χρονισμό της απόφασης του ΠΑΣΟΚ και του κ. Ανδρουλάκη να καταθέσει πρόταση δυσπιστίας. Υπάρχει κάποιος συσχετισμός και αν ναι, ποιος είναι αυτός;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εμείς δεν επιτιθέμεθα σε πρόσωπα. Εμείς παραθέτουμε γεγονότα και βλέπουμε ταύτιση συμφερόντων ή ρητορικής. Όταν τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους δεν χρειάζεται περαιτέρω εξήγηση. Βγαίνει ένα δημοσίευμα στο οποίο εμείς έχουμε δώσει μια σειρά από απαντήσεις για το ότι έχει μια συγκεκριμένη επιδίωξη η οποία αποδομείται σημείο-σημείο. Και την ίδια μέρα ένας Πρόεδρος κόμματος, που έχει πει τα χίλια μύρια όσα για την Κυβέρνηση και ουδέποτε έκανε πρόταση δυσπιστίας, για όλα αυτά που έχει πει, κάνει για το δημοσίευμα. Συνδέστε τα κομμάτια του παζλ – όπως σας είπα – και βγάζετε πολύ εύκολα συμπεράσματα.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, στο Υπουργικό Συμβούλιο της 9ης Μαρτίου ο κύριος Υφυπουργός είπε μεταξύ άλλων πως «προσωπικά, ακούγοντας τους επίμαχους διαλόγους το βράδυ του δυστυχήματος αισθάνθηκα αυτό που πιστεύω αισθανθήκατε κι εσείς και αισθάνθηκαν όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες, οργή άλλα και ντροπή».  Σε ποιους διαλόγους αναφερόταν; Γιατί, τώρα, είμαστε ένα χρόνο μετά, αλλά τότε οι διάλογοι που προκαλούσαν αυτά τα συναισθήματα, ήταν οι χαλκευμένοι διάλογοι που κυκλοφορούσαν, ανεξαρτήτως των δημοσιευμάτων. Και επιτρέψτε μου να επιμείνω στην ερώτηση του συναδέλφου, ένα χρόνο, μετά γιατί δεν έχει κάνει η Κυβέρνηση, το Μέγαρο Μαξίμου, δική της έρευνα, όπως σε άλλα ζητήματα στο πολιτικό επίπεδο. Γιατί ο Πρωθυπουργός αναφερόταν στους διαλόγους και ο κάθε πολίτης μπορεί να καταλάβαινε ό,τι καταλάβαινε.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ξεκινάω με τη δεύτερη, γιατί είναι πολύ πιο σύντομη απάντηση και κακώς το συγκρίνετε με άλλες υποθέσεις, γιατί οι άλλες υποθέσεις είχαν πολιτικές προεκτάσεις, γιατί αναφερόντουσαν σε πρόσωπα τα οποία είχαν μια πολιτική ιδιότητα, είτε στην κυβέρνηση, είτε ήταν εν δυνάμει υποψήφιοι ευρωβουλευτές. Όταν, λοιπόν, σε κάποια υπόθεση υπάρχει μία εμπλοκή, η οποία είχε να κάνει και με μία ορισμένη διαδικασία, κάνεις κι εσύ τη δική σου έρευνα, χωρίς να υποκαθιστάς την έρευνα της Δικαιοσύνης, για να πάρεις κάποιες αποφάσεις, εφόσον βλέπεις ότι κάποια πράγματα είναι ξεκάθαρα. Αυτό τ’ αφήνουμε στην άκρη. Τώρα, γιατί δεν έκανε έρευνα η κυβέρνηση, για ένα θέμα διαρροής δεδομένων, γιατί από το 2019 δεν λειτουργεί στο Μέγαρο Μαξίμου παρα- υπουργείο Δικαιοσύνης. Μπορεί σε άλλες χρονικές περιόδους να χρησιμοποιείτο το παρα- υπουργείο Δικαιοσύνης, όπως έχει καταγγείλει πρώην υπουργός Δικαιοσύνης και μαζί με τη Δικαιοσύνη να κάνει και εντός εισαγωγικών «η Δικαιοσύνη έρευνα». Εμείς σεβόμαστε τη διάκριση των εξουσιών και δεν κάνουμε δικαστικές έρευνες, ούτε βγάζουμε αποφάσεις, ούτε κάνουμε τους εισαγγελείς, ούτε κάνουμε τους ανακριτές, ούτε θέλουμε να στείλουμε ανθρώπους κατηγορούμενους, επειδή έτσι μας βολεύει. Τώρα, σας ευχαριστώ πολύ για την ερώτησή σας, γιατί το Υπουργικό Συμβούλιο, είπατε ημερομηνία 9 Μαρτίου εάν δεν κάνω λάθος;

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Μάλιστα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Στις 9 Μαρτίου ο Πρωθυπουργός αναφερόταν στις συνομιλίες, όλες τις συνομιλίες, συμπεριλαμβανομένης και της επίμαχης συνομιλίας, η οποία από τη δημόσια τηλεόραση, από τις 4 Μαρτίου 2023, είχε βγει αποκατεστημένη. Άρα, όταν μιλούσε ο Πρωθυπουργός στις 9 Μαρτίου, όλες οι συνομιλίες για τις οποίες κανείς δεν είχε υποβάλει κάποια αμφισβήτηση και η επίμαχη συνομιλία, για την οποία έγινε αποκατάσταση από όλα τα σάιτς και από τη δημόσια τηλεόραση, 3 και 4 Μαρτίου, ήταν στο δημόσιο διάλογο. Και μου δίνετε την ευκαιρία να επαναλάβω ακριβώς αυτό. Αυτοί οι οποίοι προσπαθούν να πείσουν ότι η κυβέρνηση πήγε να χτίσει μία «μονταζιέρα», για να επηρεάσει την κοινή γνώμη, αγνοούν ότι 3, 4 Μαρτίου και μέχρι και σήμερα, όλα τα μέσα, όλα τα μέσα συμπεριλαμβανομένης και της δημόσιας τηλεόρασης, έχουν πει αυτό το οποίο έγραψε ένα χρόνο μετά ο κύριος Λαμπρόπουλος στο «Βήμα της Κυριακής». Ότι δηλαδή, πόσες είναι όλες οι συνομιλίες; Έστω ότι είναι δέκα· ήταν πολλές οι συνομιλίες. Από τις δέκα, λάβετε υπόψη σας για τη συγκεκριμένη υπόθεση τις εννιά. Γιατί η δέκατη ―έστω ότι είναι δέκα― αφορά άλλο τρένο. Το είχαμε πει αυτό· τα σάιτς, τα κανάλια, οι εφημερίδες. Άρα, ποια παραπλάνηση ακριβώς; Δεν υπάρχει δηλαδή· αυτό δεν βασίζεται πουθενά, στερείται οποιασδήποτε λογικής· και όμως, γι’ αυτό έγινε πρόταση δυσπιστίας. Καλοδεχούμενη, το ξανά λέω, και θα τα πούμε όλα στη Βουλή.

ANT. KOTZΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, η ερώτηση θα είναι σαφής: Έχει εργαστεί η εταιρία Majoritas και η εταιρία Questia για τη Νέα Δημοκρατία από το 2018 έως το 2023; Σημειώνεται ότι η εταιρεία Majoritas καταγράφεται διεθνώς, ως εταιρεία που χειραγώγησε την κοινή γνώμη κι έκανε επιχειρήσεις μαύρης προπαγάνδας σε Σερβία και Ρουμανία.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Προσωπικά, όσο ήμουν εγώ στη Νέα Δημοκρατία και όσο μπορώ να γνωρίζω, ακούω πρώτη φορά τα ονόματα αυτά. Δεν ήμουν, βέβαια, ο αρμόδιος για το συγκεκριμένο κομμάτι και σε κάθε περίπτωση θα σας πω, επειδή όλο τα αφήγημα για το δημοσίευμα ξεκινάει από αυτό που με ρωτάτε και φθάνει μέχρι και στο θέμα ουσιαστικά χειραγώγησης των εκλογέων και της κοινής γνώμης, ότι αυτά είναι πολύ επικίνδυνα μονοπάτια. Και δεν είναι επικίνδυνα μονοπάτια επειδή πήρε η Νέα Δημοκρατία 40,5%. Γιατί ουσιαστικά με έναν έμμεσο τρόπο αμφισβητείται η λαϊκή βούληση. Αμφισβητείται, δηλαδή, η επιλογή του κάθε πολίτη. Είτε ήταν η Νέα Δημοκρατία, είτε ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ ή οποιοδήποτε κόμμα. Ας μην υποτιμούμε τη νοημοσύνη των πολιτών, ας μην αμφισβητούμε τις επιλογές τους, είναι κυρίαρχος ο Ελληνικός Λαός. Και το ξανά λέω, επειδή αυτό εντάσσεται σ’ ένα ευρύτερο αφήγημα, που καταλήγει σε αυτήν την επικίνδυνη πρόταση που έκανε ο κύριος Κασσελάκης. Πρέπει να προσέχουμε θεωρώ περισσότερο, όταν φθάνουμε στο σημείο ν’ αμφισβητούμε τις κορυφαίες διαδικασίες του πολιτεύματος, της Δημοκρατίας μας, που είναι οι βουλευτικές εκλογές.

ANT. KOTZΑΪ: Απλά, κάτι συμπληρωματικό: Δεν είναι η πρώτη φορά που είχε ακουστεί η σχέση της κυβέρνησης με την εταιρεία Majoritas. Και το Γενάρη του 2023, σε άλλο ρεπορτάζ, άλλου δημοσιογραφικού ομίλου, είχαν βγει τέτοια στοιχεία, οπότε δεν είναι η πρώτη φορά. Άρα, η απάντηση της κυβέρνησης είναι ότι δεν υπάρχει σχέση της συγκεκριμένης εταιρείας.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Σας το ξανά λέω, σε σχέση με την κυβέρνηση, σίγουρα δεν υπάρχει καμία σχέση, αλλά επειδή εγώ εδώ εκπροσωπώ την κυβέρνηση και για να είναι πλήρης η απάντηση, προφανώς αυτή η ερώτηση πρέπει ν’ απευθυνθεί και στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, για να σας δώσει την αντίστοιχη απάντηση. Σχετικά με την κυβέρνηση, πραγματικά όχι. Και το ξανά λέω, όμως, δεν μπορούμε να δεχθούμε άκριτα μια σειρά από χαρακτηρισμούς και αιτιάσεις σε σχέση με την οποιαδήποτε εταιρεία, που προσωπικά εγώ δεν την γνωρίζω, μόνο και μόνο επειδή λέγονται σ’ ένα δημοσίευμα και να φτιάχνουμε μύθους και τους μύθους αυτούς να τους μετατρέπουμε σε υποτιθέμενες αλήθειες, που είναι ψέματα. Έχει μεγάλη διαφορά αυτό.

ANT. KOTZΑΪ: Κάτι τελευταίο: Άρα, με τη Νέα Δημοκρατία είναι ανοιχτό; Εννοώ δεν γνωρίζετε.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν είπα ότι είναι ανοιχτό, είπα ότι δεν μπορώ να σας απαντήσω. Δεν είπα ούτε ότι είναι ανοιχτό, ούτε ότι είναι κλειστό, είπα ότι δεν είμαι ο αρμόδιος, ούτε μπορώ να σας απαντήσω.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Ήθελα να ρωτήσω, αύριο αναμένεται να συνεδριάσει το Υπουργικό Συμβούλιο ή έχει αλλάξει κάτι στον προγραμματισμό;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κοιτάξτε να δείτε, περιμένουμε την κατάθεση της πρότασης δυσπιστίας, εφόσον είναι εν εξελίξει μια τέτοια συζήτηση, δεν θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει Υπουργικό Συμβούλιο. Αμέσως μετά το πέρας της συζήτησης και μετά την ψηφοφορία στη Βουλή θα γίνει, προφανώς, το προγραμματισμένο Υπουργικό Συμβούλιο.

Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Θέλετε να μας πείτε γιατί τα συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα δεν θέλουν μια ισχυρή κυβέρνηση;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ε, νομίζω, αυτό είναι μια ιστορική συζήτηση, η οποία κρατάει πάρα πολλά χρόνια και είναι μια ευρύτερη συζήτηση την οποία δεν είναι αυτή τη στιγμή ο χώρος να την κάνουμε. Αλλά νομίζω ότι η ιστορία έχει πάρα πολλά ξεχωριστά παραδείγματα, για να μην τα προσωποποιούμε, που καταλήγουν σε τέτοια συμπεράσματα. Εγώ μπορώ να σας μιλάω με γεγονότα και το τι συμβαίνει σε αυτήν τη χρονική περίοδο, εκπροσωπώντας την κυβέρνηση.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Επειδή χαρακτηρίσατε προηγουμένως τον κύριο Ανδρουλάκη του ΠΑΣΟΚ, τον χαρακτηρίσατε πρόθυμο. Και οι άλλοι που στηρίζουν αυτή την πρόταση δυσπιστίας που υπέβαλε ο κύριος Ανδρουλάκης, πρόθυμοι είναι και αυτοί ή παραπλανήθηκαν;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν μίλησε κανείς για παραπλάνηση. Ο κύριος Ανδρουλάκης έσπευσε να καταθέσει πρόταση δυσπιστίας και τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης αποφάσισαν να συνταχθούν με την πρόταση αυτή. Αλλά η αρχή με μια συγκεκριμένη διατύπωση και για τον συγκεκριμένο λόγο, γιατί η Ιστορία θα γράψει τον λόγο για τον οποίον έγινε. Υπήρχε η δυνατότητα και μία εβδομάδα πριν και ένα μήνα πριν, όπου η κυβέρνηση δήθεν ψήφιζε «αντισυνταγματικά νομοσχέδια», «παραβίαζε βάναυσα το Κράτος Δικαίου» και πόσα έχουν ακουστεί.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Θέλετε να μας εξηγήσετε, όμως, λίγο παραπάνω αυτό το πρόθυμος, δηλαδή έχει κάποιον λόγο, υπονοείτε κάποιον λόγο για τον κύριο Ανδρουλάκη, που προβαίνει σε αυτήν την κίνηση;

Γιατί ζητάτε και άλλες περιπτώσεις, έχετε κάποιες συγκεκριμένες περιπτώσεις, τις οποίες θεωρείτε ότι θα έπρεπε να έχει προβεί σε αυτές τις κινήσεις; Έχει κίνητρο σήμερα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εγώ δεν υπονοώ τίποτα. Κατ’ αρχάς, η λέξη πρόθυμος είναι πολύ εύκολο να γίνει κατανοητή και από εσάς και από αυτούς που μας ακούνε. Δεν νομίζω ότι είναι μια δύσκολη λέξη, η λέξη πρόθυμος.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Πολιτικά, πολιτικά ρωτάω, πώς το ερμηνεύετε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Πρόθυμος, έσπευσε. Και αν συγκρίνει κανείς, ένας άνθρωπος ο οποίος καταγγέλλει την κυβέρνηση αυτή για ό,τι πιθανό και απίθανο θα μπορούσε κανείς να φανταστεί και δεν επιλέγει να κάνει αυτά για τα οποία ο ίδιος λέει -εμείς δεν συμφωνούμε με αυτά, αλλά τα λέει- πρόταση δυσπιστίας και κάνει γι’ αυτό το πρωτοσέλιδο, αυτό φανερώνει και μία πραγματικότητα. Νομίζω ότι δεν μπορώ να το κάνω πιο σαφές, είναι ξεκάθαρο.

Ευχαριστώ πολύ.

Προηγούμενο άρθροΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής: Πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης
Επόμενο άρθροΤριπλή συνεδρίαση για τις δράσεις του νέου ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρουσία Τζιτζικώστα