Ενημέρωση των Πολιτικών Συντακτών από τον Υπουργό Επικρατείας & Κυβερνητικό Εκπρόσωπο

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Άκη Σκέρτσο

 Καλημέρα σε όλες και όλους.

Όσοι και όσες παρακολούθησαν τη χθεσινοβραδινή τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών, πιστεύω  ότι αντιλήφθηκαν απολύτως αυτό που επισημαίνουμε εδώ και καιρό ενόψει των κρίσιμων εκλογών της 21ης Μαΐου: Ότι η μόνη σαφής, η μόνη καθαρή θέση διακυβέρνησης της χώρας είναι η πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας.

Τι είδαμε εχθές το βράδυ; Έναν πολιτικό αρχηγό, τον Πρωθυπουργό, να παρουσιάζει με σοβαρότητα και αίσθημα ευθύνης  -παρά τη σφιχτή διαδικασία της τηλεαναναμέτρησης-  τις προτεραιότητες του για την επόμενη τετραετία ώστε να συγκλίνει η Ελλάδα περισσότερο με την Ευρώπη σε μισθούς, δυναμική ανάπτυξη οικονομίας και των επενδύσεων, στη λειτουργία του Κράτους, στην ασφάλεια των συνόρων μας, στην υγεία και την παιδεία, για να γίνουμε όλοι -συλλογικά και ατομικά-  καλύτεροι.

Είδαμε και ακούσαμε έναν πολιτικό αρχηγό, τον Πρωθυπουργό,  να αναγνωρίζει ότι προφανώς η Κυβέρνηση του δεν έλυσε  όλα τα προβλήματα , να αναγνωρίζει λάθη και αστοχίες, να αποφεύγει όμως τον τοξικό λόγο και την παρελθοντολογία και να κοιτάζει μπροστά και στις ρεαλιστικές λύσεις για να θεραπευθούν οι παθογένειες στη χώρα μας.

Εχθές το βράδυ όμως είδαμε και κάτι άλλο την πλήρη απομόνωση ενός πολιτικού αρχηγού, του κ. Τσίπρα, από την υπόλοιπη Κεντροαριστερά και  Αριστερά ως προς το περιβόητο σχέδιό του για «προοδευτική διακυβέρνηση» και κυβερνήσεις συνεργασίας. Είδαμε να καταρρέει σαν πύργος από τραπουλόχαρτα η δήθεν συμμαχία της αριστεράς, και να αναδεικνύεται αυτό που πραγματικά είναι: Μια πρόταση ακυβερνησίας και παραλυσίας, χωρίς πραγματικές προγραμματικές συγκλίσεις και με πολλές ετερόκλητες στρατηγικές.

Το ΚΚΕ επανέλαβε ότι δεν πρόκειται να συμπράξει σε μια τέτοια κυβέρνηση ούτε καν να δώσει ανοχή σε επιμέρους προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Ανδρουλάκης ξαναείπε εμμέσως το «ούτε Μητσοτάκης-ούτε Τσίπρας» χωρίς πάλι να μας διαφωτίσει ποιον θέλει για Πρωθυπουργό.

Ο κ. Βελόπουλος καταλάβαμε ότι και θέλει και δεν θέλει συνεργασίες.

Ο κ. Βαρουφάκης ήθελε αλλά δεν τον θέλουν οι άλλοι, ξεκαθάρισε  πάντως ότι δεν εγκαταλείπει τη «Δήμητρα» του που όμως αποτάσσεται ο κ. Τσίπρας, έχοντας ωστόσο ένα κορυφαίο στέλεχος του, τον πρώην Υπουργό Οικονομικών,  τον κ. Τσακαλώτο να οραματίζεται κάτι παρεμφερές, τα τοπικά νομίσματα. Κοινώς, μια σύγχρονη βαβέλ! Το λέγαμε από καιρό.

Έγινε, νομίζω, σαφές γιατί ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να απαξιώσει τη συγκεκριμένη τηλεαναμέτρηση, γιατί ακριβώς θα καταδείκνυε -όπως και έγινε-  ότι «ο βασιλιάς είναι γυμνός», ότι η συνεργασία για την οποία μιλάει, είναι -για να δανειστώ αυτό που ξαναείπε ο κ. Κουτσούμπας που έχει την πιο καθαρή θέση από όλους- μια συνεργασία μούφα! Όσο και αν ο κ. Τσίπρας έκανε εχθές το βράδυ ανοίγματα και εκκλήσεις και προσκλήσεις.

Μάθαμε βεβαίως και κάποια πράγματα που δεν ήταν ευρύτερα  γνωστά: όπως ότι ο κ. Τσίπρας έχει τελικά κρυφή ατζέντα φορολόγησης εκ νέου των επιχειρήσεων, ότι ο κ. Ανδρουλακης θα καταργήσει εν μέρει τις δωρεάν γονικές παροχές ακίνητης περιουσίας, ότι ο κ. Βελόπουλος είναι και αυτός υπέρμαχος των παράλληλων νομισμάτων και ότι ο κ. Βαρουφάκης δεν έχει ιδέα πως θα διαχειριστεί μια πιθανή κρίση στα σύνορα, αν οψέποτε γινόταν κυβερνητικός εταίρος, αντιθέτως υποστηρίζει την κατάργηση της υποχρεωτικής στράτευσης.

Όχι ότι δεν θα την επιδιώξει ο κ. Τσίπρας αυτή τη συνεργασία -ανεξαρτήτως του τι ελέχθη στο debate- εφόσον οι αριθμοί από την  κάλπη της 21ης Μαΐου το επιτρέψουν- το είπε άλλωστε και ο κ. Ζουράρις «θα συμμαχήσουμε και με τον κ. Βελόπουλο ακόμη και με το διάβολο αν χρειαστεί».

Για όλους αυτούς τους λόγους, η χαλαρή ψήφος διαμαρτυρίας στην κάλπη της απλής αναλογικής της 21ης Μαΐου προς κάποιον από τους εκπροσώπους της Αντιπολίτευσης ενέχει σοβαρό κίνδυνο να οδηγηθούμε σε  σχήματα περιορισμένης κυβερνητικής ευθύνης με πολύ δυσάρεστες συνέπειες.

Με όσα αντιφατικά και εξωπραγματικά ακούστηκαν από τους επιθυμητούς εταίρους του ΣΥΡΙΖΑ, είναι προφανές ότι θα ήταν μια κυβέρνηση του ελάχιστου κοινού παρονομαστή. Μια κυβέρνηση εν τέλει της παραλυσίας, των παρατεταμένων διαβουλεύσεων μέχρι να γεφυρωθούν αγεφύρωτες διαφορές, άρα μια συνθήκη πολιτικής αστάθειας που τελικά ανακόπτει την εθνική προσπάθεια να πάμε όλοι μαζί μπροστά και πιο μακριά.

Αυτή η Βαβέλ πάντως  δεν φαίνεται να ενοχλεί τον κ. Τσίπρα αφού όπως παραδέχτηκε  σε πρόσφατη συνέντευξη του στο «Mega» ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα «άναρχο κόμμα και είναι υγεία να υπάρχουν πολλές  φωνές αφού έχουν για συγκολλητική ουσία τις ιδέες τους».  Μόνο που για να κυβερνηθεί μια χώρα και μάλιστα μια χώρα σαν την Ελλάδα που είναι σε μετάβαση και σε κίνηση προς τα εμπρός χρειάζονται όχι μόνο ιδέες και θεωρίες παιγνίων ή εύηχες δημαγωγικές κορώνες αλλά και κυρίως καλά μελετημένα, κοστολογημένα και υλοποιήσιμα σχέδια, κοστολογημένα που δεν θα θέτουν σε κίνδυνο τη δημοσιονομική ευστάθεια της χώρας αλλά και τη δυναμική ανάπτυξης της οικονομίας όπως είναι το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας.

Χωρίς να δημιουργούν τον κίνδυνο νέας εποπτείας και επιστροφής στις χειρότερες μέρες του 2015, όπως συμβαίνει με το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ των 83 δισ. ευρώ που ούτε στο debate τελικά μάθαμε από τον κ. Τσίπρα από που θα βρει τα λεφτά. Το μόνο χειρότερο πράγμα από ένα πρόγραμμα που κοστολογείται ως δημοσιονομικά εξωφρενικό , όπως αυτό του ΣΥΡΙΖΑ, είναι ένα  πρόγραμμα που δεν μπορεί να κοστολογηθεί διότι βρίθει από αόριστες προτάσεις και γενικότητες, από τίποτα συγκεκριμένο ώστε να μπορεί να αποτιμηθεί με ακρίβεια. Και αυτό δυστυχώς είναι το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χθες το βράδυ  έκανε μια σαφή πρόταση στους  πολιτικούς αρχηγούς: Να στείλουν όλοι και επίσημα τα προγράμματα τους είτε στο Γ.Λ.Κ. είτε στην Τράπεζας της Ελλάδος για να κοστολογηθούν ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες -προ της κάλπης- πόσο στοιχίζει κάθε μέτρο, πόσο θα μας στοιχίσει κάθε μέτρο. Δεν ακούσαμε από κανένα αρχηγό να ανταποκρίνεται στην πρόταση του Πρωθυπουργού, η οποία παραμένει στο τραπέζι.

Φαίνεται όμως ότι ο κ. Τσίπρας συνειδητά ποντάρει στο «μαύρο» και αναφέρομαι στη στάση του ΣΥΡΙΖΑ στην υπόθεση του κόμματος Κασιδιάρη. Ήταν προφάσεις εν αμαρτίαις  όλα όσα έλεγε για να δικαιολογήσει ότι δεν ψήφισε τη διάταξη μας προκειμένου να μην μπει στη Βουλή υπό το μανδύα πολιτικού κόμματος μια εγκληματική οργάνωση και δικαιωθήκαμε από τον Άρειο Πάγο. Ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να ψαρέψει στα  θολά όπως είπαμε από την πρώτη στιγμή και επιβεβαιώνεται από την επίσημη ανακοίνωση του μορφώματος Κασιδιάρη για τη στάση που πρέπει να κρατήσουν οι ψηφοφόροι του στις επικείμενες εκλογές, ξεκάθαρα υπέρ της αντιπολίτευσης. Δεν πρόκειται φυσικά να κάνω αναπαραγωγή από αυτό το βήμα το τι λέει μια εγκληματική οργάνωση. Θα θυμίσω μόνο ξανά ποιος έδωσε τη μάχη να μείνει εκτός Βουλής η εγκληματική οργάνωση και ποιος ήταν απών.

Η Ελλάδα του 2023 είναι καλύτερη από την Ελλάδα του 2019 και του 2015. H Ελλάδα αλλάζει. Θα παραθέσω μόνο μερικά  πρόσφατα παραδείγματα για το τι σημαίνει στην πράξη για τις ζωές των ανθρώπων το δίλημμα «μπροστά ή πίσω»:

-Ολοκληρώθηκε με  επιτυχία η διαδικασία των εξετάσεων της «ελληνικής PISA» για μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου στη Νεοελληνική Γλώσσα και στα Μαθηματικά. Η συμμετοχή ήταν σχεδόν καθολική σε 579 από τα 600 σχολεία. Παρά τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών ομοσπονδιών και την απεργία που έχει εξαγγελθεί από την ΑΔΕΔΥ η οποία  κρίθηκε παράνομη και καταχρηστική. Τι είναι η PISA; Είναι οι εξετάσεις που θα γίνονται πανελλήνια κάθε χρόνο για να αξιολογούνται τις γνώσεις που παίρνουν τα ελληνόπουλα στα δημόσια σχολεία. Δηλαδή, πόσο καλά το εκπαιδευτικό σύστημα εξοπλίζει με γνώσεις τα παιδιά μας. Βλέποντας τα αποτελέσματα στα Μαθηματικά, στη Γλώσσα, μπορούμε να παρέμβουμε πλέον θετικά , αυτό σημαίνει αξιολόγηση και να βελτιώσουμε και το υλικό το οποίο δίνουμε στα παιδιά στα βιβλία, και τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η διδασκαλία. Είναι ένα πολύ βασικό εργαλείο για να έχουμε για να έχουμε καλύτερο δωρεάν δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.

Η μεταρρύθμιση αυτή αφορά τους πολλούς ή τους λίγους; Τους έχοντες  ή είναι προς όφελος των λιγότερο προνομιούχων παιδιών που θέλουν να πηγαίνουν σε ένα καλό δημόσιο σχολείο; Αυτή η μεταρρύθμιση καταψηφίστηκε από την Αντιπολίτευσης.

Παράδειγμα δεύτερο: Ολοκληρώθηκε η α’ φάση του πιλοτικού προγράμματος για τους Προσωπικούς Βοηθούς των ατόμων με αναπηρία στην Περιφέρεια Αττικής που καλύπτει  1.000 άτομα. Ξεκινά η δεύτερη φάση που θα καλύψει επιπλέον 1.000 ωφελούμενους, στις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας. Η σχετική πλατφόρμα υποβολής των αιτήσεων άνοιξε από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.  Πρόκειται για ένα πρόγραμμα με στόχο την ένταξη των αναπήρων στην κοινωνική και οικονομική ζωή, που υλοποιείται με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έως το 2025 και ακολούθως θα χρηματοδοτηθεί μέσω ΕΣΠΑ. Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης είναι για τους λίγους όπως ισχυρίζεται η αντιπολίτευση ή για τους πολλούς και ευάλωτους;

Παράδειγμα τρίτο: Το Υπουργείο Περιβάλλοντος ζήτησε προχθές με επιστολή του και κοινοποίηση των σχετικών αποφάσεων από όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες πολεοδομίας και φορείς,  να προχωρήσουν σε αναστολή των αδειών λειτουργίας και την  κατεδάφιση παράνομων κατασκευών γνωστών επιχειρήσεων στη Μύκονο στις οποίες καταγράφηκαν σοβαρές πολεοδομικές αυθαιρεσίες. Ο Δήμος Μυκόνου προχώρησε χθες στην σφράγιση της μιας εκ των δυο επιχειρήσεων, αυτής που βρίσκεται στον Πάνορμο Μυκόνου όπου έχουν διαπιστώσει αυθαιρεσίες χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων.

Αντίστοιχα το Υπουργείο Τουρισμού προχωρά σήμερα στην ανάκληση μιας ακόμη άδειας για τη συγκεκριμένη επιχείρηση. Ενώ αναμένουμε αύριο την δικαστική απόφαση του διοικητικού Εφετείου Αθηνών που θα κρίνει ως άμεσα εκτελεστή ή όχι την κατεδάφιση αυθαιρέτων κατασκευών στην έτερη επιχείρηση. Είπαμε ότι δεν θα επιτρέψουμε να υπάρχουν περιοχές της Ελλάδα όπου δεν θα εφαρμόζεται ο νόμος. Η μάχη με το βαθύ κράτος είναι δύσκολη και επίπονη αλλά είμαστε αποφασισμένοι να την δώσουμε. Και τη δίνουμε σε μια από τις πιο εμβληματικές περιοχές της χώρας όπου κάποιοι για αρκετά χρόνια νόμιζαν ότι είναι πάνω από το νόμο με την ανοχή δυστυχώς και κρατικών υπηρεσιών.

Παράδειγμα τέταρτο: Ξεκίνησε χθες το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω-Αλλάζω θερμοσίφωνα»  που προβλέπει την επιχορήγηση των νοικοκυριών για να αντικαταστήσουν την παλιά ενεργοβόρα οικιακή συσκευή με νέους σύγχρονης τεχνολογίας ηλιακούς θερμοσίφωνες. Η επιχορήγηση είναι έως και το 60% του κόστους αγοράς νέου ηλιακού θερμοσίφωνα, φτάνοντας τα 900 ευρώ. Έτσι θα μειωθεί σημαντικά το μέσο ενεργειακό κόστος της ελληνικής οικογένειας και επιπλέον η χαμηλότερη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας συνεπάγεται μικρότερη παραγωγή από ορυκτά καύσιμα ή μη ανανεώσιμες πηγές. Το πρόγραμμα αυτό αφορά πάνω από 120.000 δικαιούχους , έχει προϋπολογισμό  100 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Επειδή ακούμε στο χθεσινό debate λαϊκίστικες κορώνες για την ενεργειακή φτώχεια και αόριστες ιδέες πως θα αντιμετωπιστεί, αυτό το συγκεκριμένο μέτρο την αυξάνει ή τη μειώνει; Είναι υπέρ των λίγων ή υπέρ των πολλών; Και δεν είναι το μόνο που πήραμε και υλοποιούμε αυτά τα τέσσερα χρόνια. Από την επόμενη εβδομάδα και εντός του  Ιουνίου ξεκινούν τα εξής 4 προγράμματα που αθροίζουν σωρευτικά μαζί με το προηγούμενο σε 1,2 δισ. ευρώ ενισχύσεις.

  1. «ΕξοικονομώΑνακαινίζω» που απευθύνεται σε νέους 18-39 ετών εντάσσεται στο φιλόδοξο σχέδιο «ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ» για να φτιάξουν το σπίτι τους «καινούργιο» είτε αυτό στο οποίο διαμένουν είτε ένα κενό σπίτι που στη συνέχεια θα το νοικιάσουν σε άλλους. Η επιδότηση για την ενεργειακή αναβάθμιση και ανακαίνιση του ακινήτου φτάνει τις 30.000 ευρώ. Το πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, το σχετικό ΦΕΚ είναι έτοιμο και η πλατφόρμα για υποβολή αιτήσεων ανοίγει στις 18 Μαΐου .
  1. Άλλο πρόγραμμα το «Produce e-green». Δίνουμε επενδυτικά κίνητρα σε επιχειρήσεις που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην πράσινη βιομηχανία (σε παραγωγικές μονάδες) με αιχμή την αλυσίδα προϊόντων της ηλεκτροκίνησης και των ΑΠΕ. Όσοι συμμετάσχουν θα μπορούν να επιδοτηθούν για το σύνολο της επένδυσης τους προκειμένου να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα, φορτιστές, μπαταρίες, να ανακυκλώνουν μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, να παράγουν φωτοβολταϊκά panels ή μέρη ανεμογεννήτριας ! Επιπλέον επιδοτούμε επιχειρήσεις που θα παράγουν προϊόντα εξοικονόμησης ενέργειας όπως αντλίες θερμότητας, ηλεκτρικούς θερμοσίφωνες Έχει προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ, αύριο δημοσιεύεται η απόφαση στο ΦΕΚ και η σχετική πλατφόρμα ανοίγει στις 30 Μαΐου.
  1. Την ίδια ημέρα, στις 30 Μαΐου, θα ανοίξει η πλατφόρμα για το Νέο πρόγραμμα Εξοικονομώ 2023 για νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα και με παλαιά σπίτια. Έχει προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ και η σχετική ΚΥΑ υπογράφεται τις προσεχείς ημέρες. Θυμίζω η επιδότηση θα κυμανθεί μεταξύ 40 και 75% ανάλογα με τα εισοδήματα του δικαιούχου.
  1. Στα μέσα Ιουνίου, θα ανοίξει η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Εξοικονομώ για Επιχειρήσεις» ύψους 200 εκατ. ευρώ με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αφορά μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που είναι και η πλειονότητα στο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον.

Έτσι, με έργα και όχι με λόγια, αντιλαμβανόμαστε εμείς την παραγωγική στήριξη της κοινωνίας , των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων αλλά και την ενεργειακή μετάβαση που πρέπει να κάνουμε ως οικονομία και χώρα.   Αυτό κάναμε επί 4  χρόνια, αυτό θέλουμε και είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε εφόσον μας εμπιστευτούν ξανά οι πολίτες.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να περάσω στη θεματική ενότητα της σημερινής ενημέρωσης που αφορά τη σύγκριση των πολιτικών μας για την ενέργεια, το περιβάλλον και το κλίμα κατά την περίοδο 2015-2019 με 2019-2023. Δηλαδή όσα  υλοποιήσουμε από την  πράσινη ατζέντα μας παρά τις εξωγενείς κρίσεις -οικονομική λόγω πανδημίας , την ενεργειακή και πληθωριστική – λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΕΝΕΡΓΕΙΑ  2019-2023  

 

Slide 2-5 ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

 

Slide 6 ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ

 

Slide 7 ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

 

Slide 8 ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΔΙΚΤΥΑ

 

 Slide 9 ΠΡΟΛΗΨΗ – ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΑΣΙΚΩΝ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

 

 Slide 10-11 ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΑΣΙΚΩΝ & ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

 

Slide 12-14 ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ

 

Slide 15-16 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΑΠΟΒΛΗΤΑ

 

Όλα αυτά δείχνουν ότι έχουμε μια Κυβέρνηση πιστεύει αυθεντικά στην ενεργειακή μετάβαση, έχει πρόγραμμα και το υλοποιεί με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Ως προς το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού:

-Επισκέπτεται τις Περιφερειακές Ενότητες Τρικάλων και Μαγνησίας. Στην πόλη των Τρικάλων πήρε μέρος σε συζήτηση με τον Δήμαρχο Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου με θέμα «Για τις πόλεις που θέλουμε», στο Μουσείο Τσιτσάνη. Στη συνέχεια,  ο κ. Μητσοτάκης θα μεταβεί στον Βόλο, όπου στις 19:00 θα μιλήσει σε εκδήλωση της Νέας Δημοκρατίας στο Εκθεσιακό Κέντρο της πόλης.

-Αύριο θα επισκεφθεί τα νησιά του βορείου και Νοτίου Αιγαίου όπου θα παρουσιάσουμε μαζί με κυβερνητικό κλιμάκιο τα αναπτυξιακά σχέδια για τις δυο νησιωτικές μας περιφέρειες με τα οποία κλείνει ένας κύκλος 12 περιφερειακών αναπτυξιακών σχεδίων για όλη την Ελλάδα με στόχο να αμβλύνουμε τις ενδοπεριφερειακές και διαπεριφερειακές ανισότητες.

-Την Κυριακή ο Πρωθυπουργός θα επισκεφθεί το Λαύριο και παραχωρήσει συνέντευξη στους εκπροσώπους του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου από το Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου. Και την Κυριακή παραχωρεί συνέντευξη στην εφημερίδα «Καθημερινή της Κυριακής».

-Τη Δευτέρα ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα μεταβεί στην Κρήτη  στο Ηράκλειο όπου θα μιλήσει σε ανοιχτή συγκέντρωση.

Είμαι στη διάθεσή σας για κάθε ερώτηση.

ΚΩΝ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ: Καλό μεσημέρι, κύριε Εκπρόσωπε. Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι ο κ. Ανδρουλάκης δεν ήταν υπό παρακολούθηση διότι αποτελούσε εθνικό κίνδυνο. Πώς το ξέρει ο Πρωθυπουργός, αφού έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι δεν ξέρει και δεν πρέπει να ξέρει ποιος παρακολουθείται και για ποιον λόγο και γιατί. Παράλληλα, έκανε λόγο, για πρώτη φορά, για σκάνδαλο υποκλοπών. Ποιοι παρακολουθούσαν, κύριε Εκπρόσωπε, και για ποιον λόγο τους κυρίου Φλώρο και Ανδρουλάκη; Γιατί εκδιώχθηκαν οι κύριοι Δημητριάδης και Κοντολέων; Και επειδή ανακύπτουν ποινικές ευθύνες, μετά τη δήλωση του Πρωθυπουργού, θα αποδοθούν;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Η υπόθεση των παρακολουθήσεων είναι μια πολύ σοβαρή πολιτική υπόθεση, για την οποία ό,τι ήταν να πούμε και να κάνουμε πολιτικά, κοινοβουλευτικά, το έχουμε κάνει. Θυμίζω, έχουν εξαντληθεί όλες οι συζητήσεις στο Κοινοβούλιο, έχουν αναληφθεί νομοθετικές πρωτοβουλίες, έχει βελτιωθεί το πλαίσιο λειτουργίας της ΕΥΠ, έχει θωρακιστεί περαιτέρω εσωτερικά η λειτουργία της, έχει θωρακιστεί, επίσης, περαιτέρω με πρόσθετα φίλτρα η δυνατότητα νόμιμης παρακολούθησης και πολιτικών προσώπων. Από εκεί και πέρα, η υπόθεση είναι στα χέρια της Δικαιοσύνης. Αυτό το οποίο έχω να πω, σε σχέση με την αναφορά του Πρωθυπουργού για το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων, είναι ότι αναφερόταν στο δημοσίευμα του Economist και διάβασε τη συγκεκριμένη αναφορά, όπου η Ελλάδα -σύμφωνα με τον  Economist-  έχει ανέβει κατά 14 θέσεις στον δείκτη αξιολόγησης της λειτουργίας της Δημοκρατίας, που συντάσσει ο Economist κάθε χρόνο. Επομένως, η αναφορά αφορούσε το δημοσίευμα του Economist και δεν αποτελούσε κάποια αναφορά ή πολιτικό χαρακτηρισμό.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Οπότε μας λέτε ότι το χαρακτήρισε σκάνδαλο χωρίς να το εννοεί ως τέτοιο;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Επαναλαμβάνω ότι μιλάμε για μία σοβαρή πολιτική υπόθεση, που έχει απασχολήσει το Κοινοβούλιο, έχει εξαντληθεί ο διάλογος που μπορεί να γίνει γι’ αυτό και πλέον η υπόθεση είναι στα χέρια της Δικαιοσύνης.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Ακριβώς. Γι’ αυτό τον λόγο επιμένουμε κι εμείς και σας ρωτάμε. Και χθες το βράδυ ο Πρωθυπουργός είπε ο ίδιος ότι οι εξηγήσεις που έχουν δοθεί δεν είναι επαρκείς. Πώς προκύπτει ότι έχει εξαντληθεί το θέμα, επειδή βρίσκεται στο Κοινοβούλιο; Σας θυμίζω, επίσης, ότι ο κ. Ανδρουλάκης χθες έδωσε μία δήλωση, που είπε ότι κάποιοι πρέπει να πάνε φυλακή. Νομίζετε ότι έχουν ειπωθεί όλα;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Σας θυμίζω ότι, εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, πρόκειται για μία σοβαρή πολιτική υπόθεση. Έχει απασχολήσει εκτενώς τον πολιτικό διάλογο και την πολιτική αντιπαράθεση. Όλες οι πρωτοβουλίες, οι οποίες έπρεπε να έχουν αναληφθεί από την Κυβέρνηση, έχουν αναληφθεί. Οι ευθύνες για την υπόθεση αυτή έχουν αναληφθεί σε πολιτικό επίπεδο και πλέον η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια της Δικαιοσύνης.

ΣΩΤ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ: Από τη μία, ο κ. Ανδρουλάκης χθες είπε ότι κάποιοι πρέπει να μπουν φυλακή, από την άλλη, όμως, είπε και ότι είναι θετικός στην αναθεώρηση του άρθρου 16, για τα μη κρατικά πανεπιστήμια. Γενικότερα, πώς κρίνετε τη συνολική του εικόνα χθες; Διότι ο κ. Ανδρουλάκης μπορεί να είναι ένας εν δυνάμει εταίρος σας σε μία περίπτωση συγκυβέρνησης.

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Ο κ. Ανδρουλάκης θα πρέπει να ερωτηθεί ο ίδιος και θα πρέπει να είναι λίγο πιο προσεκτικός ως προς την εκφορά κάποιων τοξικών χαρακτηρισμών ή τοποθετήσεων. Δεν είναι θεσμική σωστή νομίζω αυτή η τοποθέτηση. Θα πρέπει να αφήσουμε τη Δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της. Από εκεί και πέρα, εμείς σεβόμαστε την ανεξαρτησία και τη λειτουργία της Δικαιοσύνης. Στα χέρια της είναι αυτή η υπόθεση. Η θέση του για το άρθρο 16 είχε αρκετή ασάφεια, όπως υπάρχουν ασάφειες και σε άλλες προγραμματικές θέσεις του ΠΑΣΟΚ. Γι’ αυτό λέμε ότι  μία συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ, με τους όρους που έχει βάλει ο Αρχηγός του, θα οδηγήσει σε επιβράδυνση και όχι σε επιτάχυνση ως προς τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν στη χώρα.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Θα σας πάω σε ένα άλλο θέμα, πέραν του debate. Ο Πρωθυπουργός πρόσφατα έχει αναφερθεί πολλές φορές στο ΑΣΕΠ, λέγοντας, ουσιαστικά αποδίδοντας στο ΑΣΕΠ τις καθυστερήσεις στις προσλήψεις γιατρών στην Υγεία. Δεδομένου ότι οι προσλήψεις των γιατρών του Ε.Σ.Υ. εξαιρούνται από το ΑΣΕΠ και αυτό φαντάζομαι ότι το γνωρίζει ο Πρωθυπουργός, προς τί αυτή η στοχοποίηση του ΑΣΕΠ; Σχεδιάζετε, μετά τις εκλογές, να ψαλιδίσετε κι’ άλλο τις αρμοδιότητές του;

ΑΚ. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Κάθε άλλο. Αντιθέτως, αποτελεί προγραμματική μας δέσμευση και στόχο να ενδυναμώσουμε περαιτέρω τον ΑΣΕΠ, με στόχο οι προσλήψεις που προγραμματίζονται και εγκρίνονται από το Υπουργικό Συμβούλιο στο τέλος κάθε έτους να εκτελούνται εντός του επόμενου έτους που αφορούν και την περίοδο για την οποία έχουν δρομολογηθεί και έχουν σχεδιαστεί. Να μην καθυστερούν, δηλαδή, πέραν του έτους, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των Υπουργείων και των φορέων που πρέπει να στελεχωθούν με κρίσιμο προσωπικό.

Κ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, προχθές, στην εκδήλωση στο Ζάππειο για την Ευρώπη, ο κ. Σαμαράς έκανε λόγο για άνωθεν εντολές από σκοτεινές δυνάμεις που διαλύουν την Ευρώπη με την εισαγωγή παράνομων απ’ έξω, ενώ ανέφερε ότι «πιθηκίζουμε» για πόσα είναι τα φύλα, εξοργίζοντας, απ’ ό,τι είδαμε, τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα. Αν είναι εφικτό, μία καθαρή απάντηση θα θέλαμε. Αυτή η αντίληψη εκφράζει και είναι θέση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη; Και αν θεωρείτε ότι είναι εντός ενός φιλελεύθερου ευρωπαϊκού πλαισίου.

ΑΚ. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Αυτό το οποίο καταδείχθηκε στην εκδήλωση, κατά την «Ημέρα της Ευρώπης», είναι ότι η Νέα Δημοκρατία είναι η μόνη και βασική ευρωπαϊκή Παράταξη που έβαλε και κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη, παρά τα σχέδια κάποιων πολιτικών οι οποίοι κρίθηκαν επικίνδυνοι εκ του αποτελέσματος. Δεν νομίζω ότι υπάρχει θέμα για σχολιασμό οποιουδήποτε άλλου θέματος.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Λυπάμαι, αλλά θα πρέπει να επιστρέψω στο λεγόμενο από τον Economist σκάνδαλο των παρακολουθήσεων. Ο Πρωθυπουργός, χθες, εκτός των άλλων παραδέχτηκε πως έγιναν οι παρακολουθήσεις του κ. Χατζηδάκη του κ. Φλώρου και είπε ο ίδιος ότι οι εξηγήσεις δεν ήταν επαρκείς. Πριν από λίγους μήνες τον θυμόμαστε στη Βουλή να διαψεύδει τα δημοσιεύματα του «Documento» και να ωρύεται πως δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο.

ΑΚ. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Όχι, δεν έγινε αυτό χθες στο debate, αυτό το οποίο αναφέρετε.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Δεν παραδέχτηκε, σε συγκεκριμένη ερώτηση, πως οι εξηγήσεις που έχουν δοθεί γι’ αυτές τις παρακολουθήσεις δεν ήταν επαρκείς;

ΑΚ. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Όχι. Δεν έγινε αυτό. Αυτό στο οποίο απάντησε αφορούσε αποκλειστικά τον κ. Ανδρουλάκη και αυτό το οποίο είπε είναι ότι εκ του αποτελέσματος, εφόσον δεν συνεχίστηκε η νόμιμη παρακολούθηση, προκύπτει ότι δεν υφίστατο  ζήτημα εθνικού κινδύνου από τον κ. Ανδρουλάκη. Δεν είπε κάτι άλλο, ούτε έκανε κάποια άλλη κρίση.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Οπότε, διαψεύδετε τις παρακολουθήσεις;

ΑΚ. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Δεν γνωρίζουμε και είναι στα χέρια της Δικαιοσύνης αυτή η υπόθεση.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, αποφύγατε -και καταλαβαίνω βεβαίως, είναι λογικό- να σχολιάσετε τις δηλώσεις του κ. Σαμαρά στην εκδήλωση στο Ζάππειο. Όμως, ο κ. Σαμαράς έθεσε ένα συγκεκριμένο ιδεολογικό πλαίσιο, σκληρό δεξιό πλαίσιο, «τραμπικό» θα έλεγε κανείς και χθες ο κ. Βελόπουλος σε ένα αντίστοιχο πλαίσιο κινήθηκε, θέλοντας να πάρει ψηφοφόρους και από τη Νέα Δημοκρατία, προφανώς, με την Παναγία τη γκέισα και όλα αυτά. Σας ανησυχεί επομένως ότι μπορεί να έχει απώλειες η Νέα Δημοκρατία προς τα δεξιά της;

ΑΚ. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Αυτό το οποίο μπορώ να σας πω είναι ότι, σε ό,τι αφορά τα ζητήματα του σεβασμού των ατομικών δικαιωμάτων, τα ζητήματα ελευθεριών, η Κυβέρνηση έχει συντάξει μία φιλόδοξη στρατηγική για την εμπέδωση και επέκταση της ισότητας των δικαιωμάτων σε όλους τους πολίτες. Αυτή η στρατηγική ήδη υλοποιείται και θα ολοκληρωθεί εντός της επόμενης τετραετίας, εφόσον μας εμπιστευτούν οι πολίτες.

Γ. ΣΕΡΕΤΗΣ: Ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδας, σε δηλώσεις του προσφάτως, είπε ότι δεν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος στην Ελλάδα για να χωρέσουν όλες αυτές οι εξαγγελίες που γίνονται προεκλογικά και πρόσθεσε ότι «καταλαβαίνω ότι τα προεκλογικά που λένε πολλοί δεν πρόκειται να εφαρμοστούν». Εκτιμάτε, πρώτον, ότι η αναφορά του κ. Στουρνάρα αφορά και το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας; Και δευτερευόντως, στο εναπομείναν χρονικό διάστημα μέχρι τις πρώτες ή και τις δεύτερες εκλογές είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης να εξαγγείλει νέα μέτρα στήριξης προς κοινωνικές κατηγορίες με ανάλογο δημοσιονομικό κόστος;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Ο κ. Στουρνάρας έχει δίκιο να ανησυχεί και νομίζω ότι αναφέρεται στα προγράμματα των υπολοίπων κομμάτων, τα οποία δεν έχουν κοστολογηθεί, όπως είπαμε. Το δικό μας πρόγραμμα είναι κοστολογημένο από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και ενταγμένο στο Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο Σταθερότητας και Ανάπτυξης 2023-2026. Έχει υποβληθεί στην Κομισιόν, το γνωρίζει η Τράπεζα της Ελλάδος. Γι’ αυτό και καλούμε όλα τα κόμματα να προστρέξουν είτε στο Γ.Λ.Κ. -εμείς έχουμε κάνει τη μέτρηση- είτε στην Τράπεζα της Ελλάδος και να έρθουν με υπεύθυνο τρόπο να ενημερώσουν τους πολίτες για το πραγματικό κόστος των προτάσεών τους, που δυστυχώς εκτοξεύουν τις δημοσιονομικές δαπάνες και δημιουργούν μια μεγάλη τρύπα στον Προϋπολογισμό του Κράτους.

Γ. ΣΕΡΕΤΗΣ: Η Κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει σε νέες εξαγγελίες μέτρων στήριξης μέχρι τις πρώτες εκλογές ή όχι;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Το πρόγραμμά μας είναι οριστικοποιημένο, είναι κοστολογημένο, είναι στα 9 δισ. ευρώ, όπως έχουμε πει, για την τετραετία σωρευτικά.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Χθες, ο Πρωθυπουργός ζήτησε από τα κόμματα να υποβάλλουν το πρόγραμμά τους στο Γ.Λ.Κ., το ζητήσατε και εσείς, τώρα, πριν από λίγο. Τις προηγούμενες μέρες σας έχουμε δει να επιδεικνύετε ένα χαρτί, έναν υπολογισμό και να λέτε πως είναι από το Γ.Λ.Κ., κοστολόγηση προγράμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Από πού ήταν αυτός ο υπολογισμός τελικά;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Από το Γ.Λ.Κ., από τη Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής και όλες τις αρμόδιες Υπηρεσίες, οι οποίες εμπλέκονται και έχουν την αρμοδιότητα να κοστολογήσουν τα μέτρα ενός οικονομικού προγράμματος. Έχει γίνει εκτενής ενημέρωση από τον κ. Σκυλακάκη, ο οποίος είχε κάνει δύο ανακοινώσεις. Γραμμή-γραμμή, εξηγεί και κοστολογεί το κάθε μέτρο του ΣΥΡΙΖΑ με βάση τις εκτιμήσεις των Υπηρεσιών του Γ.Λ.Κ.. Επαναλαμβάνω ότι αυτή η μέτρηση δεν έγινε μόνο τώρα. Γίνεται διαχρονικά, εδώ και τέσσερα χρόνια. Όποτε κάποιο κόμμα της Αντιπολίτευσης κάνει κάποια οικονομική εξαγγελία, αυτή μετριέται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Γ.Λ.Κ. και το Υπουργείο Οικονομικών βγάζει μια ανακοίνωση που κοστολογεί τα μέτρα. Δεν είδα ποτέ, στο παρελθόν τουλάχιστον, τα τελευταία τέσσερα χρόνια να εξεγείρονται τα κόμματα της Αντιπολίτευσης γι’ αυτές τις ανακοινώσεις και τις κοστολογήσεις. Αν θέλετε τη γνώμη μου, οποιοδήποτε κόμμα θέλει να θεωρείται υπεύθυνο, πρέπει πριν ανακοινώσει το πρόγραμμά του να το έχει μετρήσει με βάση τον μόνο αρμόδιο φορέα. Αυτός είναι είτε το Γ.Λ.Κ., είτε η Τράπεζα της Ελλάδος που έχει τη σχετική ικανότητα για να μπορέσει να κάνει αυτή την κοστολόγηση, εφόσον θα το κάνουν. Δεν μπορούμε να εμπιστευόμαστε μόνο κομματικές εκτιμήσεις και χωρίς να υπάρχει αναλυτική κοστολόγηση γραμμή-γραμμή. Αυτό δεν το έχουμε δει από τον ΣΥΡΙΖΑ.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Μιλάτε για το τι συμβαίνει κατά παράδοση τα προηγούμενα χρόνια. Αναφέρεστε σε εξαγγελίες ή σε νομοσχέδια που υποβάλλονται…

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Αναφέρομαι σε εξαγγελίες. Αναφέρομαι, για παράδειγμα, σε εξαγγελίες που έκανε ο κ. Τσίπρας στη Δ.Ε.Θ. του 2022, στη Δ.Ε.Θ. του 2021, στη Δ.Ε.Θ. του 2020. Το Υπουργείο Οικονομικών, αμέσως μετά από αυτές τις ανακοινώσεις, βγάζει παγίως κάποιες ανακοινώσεις δικές του που κοστολογεί και αξιολογεί το πρόγραμμα. Αυτό γίνεται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες, δεν βγαίνει από κάπου…

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Τις βγάλατε εσείς, η Κυβέρνησή σας στο Γ.Λ.Κ..

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Η μέτρηση γίνεται από το Γ.Λ.Κ., από τις αρμόδιες Υπηρεσίες που έχουν τη φυσική αρμοδιότητα και αποκλειστική αρμοδιότητα, με βάση το Σύνταγμα, να κοστολογούν τον Προϋπολογισμό και τις δαπάνες του Κράτους.

ΣΩΤ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ: Θέλετε να ξεκαθαρίσετε εάν θα υπάρξει και δεύτερο market pass για το δεύτερο εξάμηνο, σε περίπτωση που επιμείνει ο πληθωρισμός στα τρόφιμα;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Αυτό αναφέρθηκε χθες από τον Πρωθυπουργό, ότι μπορεί να είναι ένα ενδεχόμενο, σε περίπτωση που δούμε έναν επίμονο πληθωρισμό, ο οποίος, όμως, με βάση τα τελευταία στοιχεία που βγήκαν και χθες, είναι σε σημαντική αποκλιμάκωση. Χθες, είδαμε ότι τον Απρίλιο ο πληθωρισμός ήταν πλέον στο 3%. Ο στόχος είναι για 2%, άρα θα είμαστε στην εκτίμηση που έχουμε βάλει στον Προϋπολογισμό μας ότι ο πληθωρισμός φέτος θα κινηθεί μεταξύ 4% με 4,5% σε ετήσια βάση. Είναι μια σημαντική αποκλιμάκωση. Από εκεί και πέρα, έχουμε αποδείξει ότι με βάση την καλή πορεία της οικονομίας που εμείς μπορούμε να εγγυηθούμε και να υποστηρίξουμε, όποτε προκύπτει πρόσθετο μέρισμα ανάπτυξης, αυτό πηγαίνει στους πιο ευάλωτους για να στηρίξει τα εισοδήματά τους.

ΣΠ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Πληροφορηθήκαμε ότι στα διαλείμματα της χθεσινής τηλεμαχίας, ο κ. Τσίπρας πρότεινε στον Πρωθυπουργό να γίνει ένα ακόμη debate, εφόσον υπάρξουν δεύτερες εκλογές. Ποια είναι η δική σας θέση;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Η θέση έχει διατυπωθεί από τον Πρωθυπουργό, ότι αυτό στην ώρα του θα κριθεί σε περιβάλλον πλέον ενισχυμένης αναλογικής, μετά την κάλπη της 21ης Μαΐου και εφόσον υπάρχουν αποτελέσματα που θα οδηγήσουν σε δεύτερη κάλπη.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Για τον ΑΣΕΠ θα θέλατε να μας διευκρινίσετε πώς θα γίνει η ενίσχυσή του; Μπορείτε να μας δώσετε ένα περίγραμμα;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Βεβαίως. Θα γίνει μέσα και από ενίσχυση σε προσωπικό, αλλά και με ψηφιακές υποδομές που θα βελτιωθούν με διαδικασίες θωράκισης και αναβάθμισης και των συστημάτων αξιολόγησης, αλλά και των ανθρώπινων πόρων που έχει το ΑΣΕΠ. Είναι ένα πρόγραμμα που εντάσσεται στη συνολικότερη μεταρρύθμιση του Δημοσίου.

ΓΑΒΡ. ΣΕΡΕΤΗΣ: Σε μια ανακοίνωση που εξεδόθη πριν από λίγο, από το ΠΑΣΟΚ, με αφορμή τη συνέντευξη που έδωσε ο Πρόεδρός του στον «ΣΚΑΪ», εάν δεν απατώμαι, μεταξύ άλλων γίνεται λόγος για την πορεία της οικονομίας και ισχυρίζεται ο κ. Ανδρουλάκης ότι η Κυβέρνηση έχει ένα αφήγημα ότι η οικονομία πάει πολύ καλά και ο ίδιος πιστεύει ότι η οικονομία, αντιθέτως,  δεν πάει καλά, διότι όπως είπε και ο κ. Στουρνάρας το χρέος, όχι μόνο παραμένει το μεγαλύτερο της Ευρώπης, αλλά έχει αυξηθεί και έχει ανέβει 50 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας τα 400 δισ. ευρώ, ενώ το Α.Ε.Π. δεν είναι ποιοτικό και κάνει μια γενικότερη ανάλυση για την πορεία της οικονομίας. Αν θέλετε, παρακαλώ, να το σχολιάσετε και αυτό.

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Νομίζω ότι θα ήταν καλό να διαβάσει τις Εκθέσεις της Κομισιόν, της Eurostat, του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, των Financial Times, τον Economist, την Standard & Poor’s, των οίκων αξιολόγησης, οι οποίοι διαβάζουν με τον ακριβώς αντίθετο τρόπο τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας. Βλέπουν αυτό το οποίο δεν λέει, λέγοντας μισή αλήθεια, ο κ. Ανδρουλάκης. Διότι, ναι μεν, το χρέος μας παραμένει υψηλό, ωστόσο σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση δημοσίου χρέους σε όλον τον κόσμο, όχι μόνο στην Ευρώπη, τα τελευταία χρόνια. Αυτό είναι αποτέλεσμα της δυναμικής ανάκαμψης της οικονομίας, με διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από την υπόλοιπη Ευρώπη. Πετύχαμε ένα πρωτογενές πλεόνασμα μικρό, ένα χρόνο νωρίτερα, το 2022, του αναμενόμενου και αυτού που είχαμε προϋπολογίσει. Δεσμευόμαστε στο σχέδιο δημοσιονομικής σταθερότητας και ανάπτυξης που έχουμε καταθέσει με ορίζοντα το 2023-2027, ότι η Ελλάδα θα παράγει πρωτογενή πλεονάσματα τα επόμενα χρόνια, ότι θα έχει διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από την υπόλοιπη Ευρώπη και ότι θα ακολουθήσει μία δημοσιονομικά υπεύθυνη πολιτική. Συνεπώς, νομίζω ότι αυτή η ανάγνωση είναι καταστροφολογική, που αφήνει εκτός της εικόνας κρίσιμα στοιχεία που βλέπουν όλοι οι διεθνείς οργανισμοί, όλοι οι διεθνείς επενδυτές, γι’ αυτό και έχουμε σημειώσει αυτό το ρεκόρ ξένων άμεσων επενδύσεων σε επίπεδο εικοσαετίας. Δεν είναι μία μονοδιάστατη ανάπτυξη αυτή η οποία συμβαίνει. Οι επενδύσεις που έρχονται αφορούν όλους τους κλάδους της οικονομίας. Την περασμένη χρονιά είχαμε επενδύσεις 1 δισ. ευρώ στη μεταποίηση. Άρα, το παραγωγικό μας υπόδειγμα αλλάζει, σημειώνουμε ρεκόρ εξαγωγών, πλέον. Είμαστε σε εξαγωγές στο 50% του Α.Ε.Π.. Αυτό το ποσοστό στα χρόνια της κρίσης ήταν στο 25%. Κάθε χρόνος που περνάει βελτιώνεται το μερίδιο. Οι εξαγωγές στα αγροτικά μας προϊόντα, πλέον, από 6,5 δισ. σε αξία το 2019, έχουν φθάσει τα 9 με 9,5 δισ. ευρώ. Υπάρχει ένας συνολικός μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας και αυτό οφείλεται στις πολλές και σημαντικές μεταρρυθμίσεις και στη φιλοεπενδυτική και φορολογική πολιτική που ακολουθούμε.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, τις τελευταίες ημέρες έχουμε δει αντιδράσεις από την Αντιπολίτευση για μία σειρά δραστηριοτήτων Υπουργών της Κυβέρνησής σας. Ο κ. Θεοδωρικάκος να προωθεί την υποψηφιότητά του από λογαριασμούς του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ο κ. Πλεύρης από το Υπουργείο Υγείας να στέλνει email για προεκλογική του συγκέντρωση, η κυρία Κεραμέως από το Υπουργείο Παιδείας, επίσης σε ΕΛΜΕ και καταγγελίες από εργαζόμενους του ΟΑΕΔ για τον Διοικητή, για διαφημιστική προβολή και κατασπατάληση χρημάτων και ούτω κάθ’ εξής. Εσείς δεν διεκδικείται τον σταυρό, ωστόσο, επιβεβαιώνετε, διαψεύδετε μια τέτοια κατάχρηση;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Αυτό που γνωρίζω για την κυρία Κεραμέως -τα υπόλοιπα που αναφέρατε δεν τα γνωρίζω- είναι ότι το συγκεκριμένο email έχει φύγει από προσωπικό της λογαριασμό και όχι από υπηρεσιακό ή υπουργικό email. Διαψεύδουμε, επομένως, αυτήν την είδηση, είναι fake news. Αντίστοιχα μπορεί να είναι και τα υπόλοιπα. Θα τα διερευνήσουμε, σε κάθε περίπτωση. Παράκληση, επειδή βρισκόμαστε στο τέλος μιας προεκλογικής περιόδου, να μείνουμε λίγο μακριά από τη διασπορά ψευδών ειδήσεων.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Υπάρχει ντοκουμέντο φωτογραφικό με την υπογραφή της ως Υπουργού Παιδείας, ωστόσο.

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Μα είναι Υπουργός Παιδείας, αλλά έχει φύγει από προσωπικό email, όχι από υπηρεσιακό email. Έχει μεγάλη διαφορά. Εσείς λέτε ότι χρησιμοποιεί τα υπηρεσιακά email για να στέλνει να διακινεί προεκλογικό υλικό.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Δεν το λέω εγώ, η καταγγελία από την ΕΛΜΕ Καβάλας το λέει.

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Επαναλαμβάνω ότι το email είναι προσωπικό από το πολιτικό της γραφείο και υπογράφει με την ιδιότητά της. Είναι Υπουργός Παιδείας, δεν είναι κάτι άλλο.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Προηγούμενο άρθροΟμιλία Παρασκευής Χαρίλα – Πρώτη των Πρώτων 2022
Επόμενο άρθροΤοποθετήσεις Νίκου Ανδρουλάκη, Προέδρου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στο Debate των πολιτικών αρχηγών