Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

Σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό πραγματοποιήθηκε για το πρόγραμμα «Σπίτι μου ΙΙ» το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει από τον Ιανουάριο. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης αποφασίστηκε η εφαρμογή δύο περαιτέρω διευκολύνσεων για όσους υποβάλουν αίτηση συμμετοχής.

Πρώτον, με στόχο την διεύρυνση της περιμέτρου των δικαιούχων, επιλέξιμοι δεν θα είναι μόνο οι πολίτες που πληρούσαν τα εισοδηματικά κριτήρια το 2023, αλλά και όσοι τα ικανοποιούσαν μεσοσταθμικά σε βάθος τριετίας. Έτσι δεν θα αποκλειστούν νοικοκυριά που κατάφεραν να αυξήσουν το εισόδημά τους.

Δεύτερον, στο νέο πρόγραμμα η προέγκριση που λαμβάνει κάθε αιτών στα πρώτα στάδια θα παραμένει σε ισχύ έως την εξάντληση των διαθέσιμων πόρων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν το μέγιστο δυνατό χρονικό περιθώριο ώστε να οριστικοποιήσουν την υπογραφή συμβολαίου για την αγορά σπιτιού.

Με το νέο αυτό πρόγραμμα, ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ στοχεύουμε στο να αποκτήσουν περίπου 20.000 συμπολίτες μας το δικό τους σπίτι πληρώνοντας δόση δανείου χαμηλότερη από ένα ενοίκιο.

Ιδιαίτερα ικανοποιητικά είναι τα πρώτα στοιχεία για την αποτελεσματικότητα της νομοθετικής πρωτοβουλίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης για τη μεταφορά δικαστηριακής ύλης σε δικηγόρους.

Ειδικότερα, από την ημέρα εφαρμογής της νομοθετικής ρύθμισης, περίπου 10.000 υποθέσεις έχουν μεταφερθεί προς επίλυση από τους Δικαστές στους Δικηγόρους.

Αυτές αφορούν στην ίδρυση Σωματείων, σε εγγραφές και εξαλείψεις προσημειώσεων καθώς και σε έκδοση κληρονομητηρίων. Ταυτόχρονα, στο ίδιο διάστημα έχουν εκδοθεί από τους Δικηγόρους, περίπου 125.000 ένορκες βεβαιώσεις.

Με τον τρόπο αυτό μεταφέρεται ύλη στους δικηγόρους, η οποία μέχρι προσφάτως απασχολούσε αποκλειστικά τα δικαστήρια, χωρίς όμως να υφίσταται αντιδικία. Με τις παραπάνω παρεμβάσεις επιδιώκεται η αποφόρτιση των δικαστηρίων από διαδικασίες που μπορούν να διενεργηθούν από τους δικηγόρους με σκοπό την άμεση και αποτελεσματική ολοκλήρωση νομικών ενεργειών και κατ’ επέκταση την επιτάχυνση της απονομής της Δικαιοσύνης, προς όφελος των πολιτών.

Στην Γαλλία μετέβη σήμερα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας για την τελετή καθέλκυσης της φρεγάτας «ΝΕΑΡΧΟΣ» η οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της NAVAL στη Λοριάν.

Νωρίτερα ο Υπουργός μετέβη στο Ναυτικό Κλιμάκιο του Πολεμικού Ναυτικού στη Λοριάν, όπου ενημερώθηκε από τον Διοικητή για το πρόγραμμα ναυπήγησης των Φρεγατών Belharra.

Με την καθέλκυση της «Νέαρχος», η Ελλάδα υλοποιεί ακόμα ένα σημαντικό βήμα, στο στρατηγικό σχέδιο  για τον εκσυγχρονισμό των ναυτικών της δυνάμεων. Η ισχύς και τα προηγμένα συστήματα των φρεγατών Belharra, αναμένεται να αναβαθμίσουν κατακόρυφα το επίπεδο της αποτρεπτικής ισχύος του Πολεμικού Ναυτικού και με την ένταξη των συνολικά τριών πλοίων αυτής της κλάσης, ο ελληνικός στόλος, αποκτά συγκριτικά πλεονεκτήματα στις ναυτικές επιχειρήσεις, προκειμένου να ανταποκριθεί με επιτυχία στον αναβαθμισμένο ρόλο του, για  την ασφάλεια και την σταθερότητα στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.

—-

 

Καταβάλλεται την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024 το οικονομικό βοήθημα σε τρίτεκνες και πολύτεκνες αγρότισσες μητέρες, συνταξιούχους ή ασφαλισμένες του e-ΕΦΚΑ, πρώην ΟΓΑ, οι οποίες δήλωσαν συμμετοχή στο Πρόγραμμα Παροχής Οικονομικών Βοηθημάτων του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας που χειρίζεται ο ΟΠΕΚΑ και πληρούσαν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.

Το βοήθημα ανέρχεται στα 700 ευρώ για τις τρίτεκνες και στα 1000 ευρώ για τις πολύτεκνες μητέρες, ενώ το συνολικό ποσό που θα καταβληθεί φέτος ανέρχεται σε 2 εκατομμύρια ευρώ και αφορά 2.651 αγρότισσες μητέρες.

Όπως τόνισε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφία Ζαχαράκη αναγνωρίζεται η τριτεκνική ιδιότητα σε σχεδόν 200.000 χιλιάδες οικογένειες, κάτι που αποτελούσε αίτημα δεκαετιών των τριτέκνων καθώς μέχρι τώρα μία οικογένεια έχανε τα δικαιώματα της τριτεκνίας, όταν ένα παιδί ενηλικιώνονταν ή ολοκλήρωνε τις σπουδές του.

Με την δια βίου ισχύ της  τριτεκνίας:

  • Αυξάνεται η ποσόστωση για τις προσλήψεις στο δημόσιο στους τρίτεκνους, ώστε να ανέλθει σε ίδιο ποσοστό με τους πολύτεκνους από 12% σε 16%.
  • Οι πρόνοιες που ισχύουν για τους πολύτεκνους έχουν ήδη επεκταθεί στους τρίτεκνους και σε ότι αφορά στη συμμετοχή τους στα στεγαστικά προγράμματα. Ενδεικτικά στο πρόγραμμα «Σπίτι μου» η χορήγηση των δανείων σε τρίτεκνους ήταν με μηδενικό επιτόκιο.

—-

Υπεγράφη από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η σύμβαση για την «Κατασκευή αγωγού μεταφοράς νερού από λιμνοδεξαμενή Ξεριά Αλμυρού Ν. Μαγνησίας».

Ο αγωγός, συνολικού μήκους 5.100 μέτρων, θα εξυπηρετήσει 6.400 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης, συνεισφέροντας στην ορθολογική διαχείριση των υδάτινων αποθεμάτων και στη βελτίωση της απόδοσης των καλλιεργειών. Η κατασκευή του αγωγού, προϋπολογισμού 3,5 εκατ. ευρώ, αποτελεί ζωτικής σημασίας παρέμβαση για την υποστήριξη του πρωτογενούς τομέα στη Μαγνησία, αναδεικνύοντας τη δέσμευση του Υπουργείου στην υλοποίηση έργων που ενισχύουν τις τοπικές κοινωνίες και την εθνική οικονομία.

Παράλληλα, με τα έργα για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας δρομολογούνται και έργα για την ανάπτυξή της. Έργα που συμβάλλουν στην ανασυγκρότηση της περιοχής, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

—-

Ο Πρωθυπουργός θα μεταβεί στη Νέα Υόρκη όπου θα μετάσχει στις εργασίες της 79ης Συνόδου της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ. Ο Πρωθυπουργός θα απευθύνει την ομιλία του ενώπιον της Γενικής Συνέλευσης την Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα αναλαμβάνει το διάστημα 2025-2026 την θέση του μη μόνιμου μέλους του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Ο Πρωθυπουργός αναμένεται να εστιάσει στις μεγάλες, παγκόσμιες γεωπολιτικές και τεχνολογικές προκλήσεις.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στην Αμερική ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει διμερείς συναντήσεις με αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων, θα απευθύνει ομιλία σε ομογενειακές οργανώσεις, ενώ θα έχει και συναντήσεις με επενδυτές όπου θα έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει το νέο τοπίο που διαμορφώνει για την ελληνική οικονομία η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, καθώς και τα στοιχεία που δείχνουν ότι η ελληνική οικονομία είναι η δεύτερη υψηλότερα αναπτυσσόμενη οικονομία στην Ε.Ε.

Για το πλήρες πρόγραμμα θα ακολουθήσουν νεότερες ανακοινώσεις.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, ποια είναι η θέση της Κυβέρνησης για το ζήτημα με την αγορά χαλιών από το Υπουργείο Τουρισμού;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αντιλαμβανόμαστε ότι το Υπουργείο Τουρισμού εξ αντικειμένου είναι ένα Υπουργείο που επενδύει στην εξωστρέφεια. Δίνει μεγάλη σημασία στην εικόνα για τους προφανείς λόγους. Σίγουρα πρέπει να δείχνουμε ιδιαίτερη προσοχή όταν μιλάμε για χρήματα Ελλήνων φορολογούμενων. Από εκεί και πέρα, κρατάμε την μεγάλη εικόνα όπου δείχνει ότι για άλλη μια χρονιά, με συστηματική δουλειά, κατεγράφη ένα ρεκόρ, ένα συνολικό ρεκόρ με πολύ μεγάλο όφελος για την ελληνική οικονομία και κατ’ επέκταση για τους Έλληνες πολίτες στον τουρισμό, και σχεδιάζουμε την επόμενη χρονιά.

Μ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ: Καλό μεσημέρι, κ. Εκπρόσωπε. Διαβάσαμε την ερώτηση που κατέθεσαν στον κ. Χατζηδάκη 11 βουλευτές της Ν.Δ.. Είναι κάποιου είδους σήμα αυτό στην Κυβέρνηση; Είναι κάποια εσωτερική αντιπολίτευση; Πώς το ερμηνεύετε όλο αυτό; Γιατί, από ό,τι φαίνεται, έτσι ερμηνεύεται γενικότερα και από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, που αναφέρθηκαν σε αυτό. Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι, απλά κάποιοι ανακάλυψαν πολύ καθυστερημένα την δουλειά που κάνει μια σωστά οργανωμένη κοινοβουλευτική ομάδα και ποιος είναι ο ρόλος των βουλευτών. Οι βουλευτές έχουν ως βασική υποχρέωση να κάνουν ερωτήσεις, να απευθύνουν ερωτήσεις. Και, προφανώς, ρωτάνε τους καθ’ ύλην αρμόδιους Υπουργούς για διάφορα σημαντικά κοινωνικά θέματα και, αντιστοίχως, οι Υπουργοί έχουν την υποχρέωση να απαντήσουν και, μάλιστα, εδώ επειδή είναι ένα μείζον ζήτημα, το οποίο εθίγη από τους βουλευτές της Ν.Δ., η απάντηση ήρθε και πολύ συντομότερα από την προβλεπόμενη προθεσμία από το Υπουργείο Οικονομικών και τον κ. Χατζηδάκη και την Γενική Γραμματέα. Ξέρετε, και επειδή είναι σημαντικό να μιλάμε με αριθμούς στον κόσμο, με στοιχεία, ζήτησα και πήρα τις ερωτήσεις οι οποίες έχουν γίνει και στην πρώτη τετραετία, στην προηγούμενη -δηλαδή- κοινοβουλευτική περίοδο 2019 -2023, αλλά και αυτόν τον λίγο παραπάνω από έναν χρόνο της δεύτερης τετραετίας. Έχει ενδιαφέρον ο αριθμός. Οι γραπτές ερωτήσεις στην πρώτη τετραετία ήταν 3.784. Οι ερωτήσεις, αντιστοίχως, αυτής -δηλαδή- της κατηγορίας -όπως αυτή που συζητάμε- στην δεύτερη τετραετία, σε αυτόν τον ένα χρόνο και λίγο παραπάνω, είναι 624. Άρα ξεπερνάνε αθροιστικά σε αυτά τα πέντε και κάτι χρόνια τις 4.000 και προσεγγίζουν τις 4.500 και συνολικά ως προς τα μέσα κοινοβουλευτικού ελέγχου, με όλες -δηλαδή- τις άλλες δυνατότητες που έχουν οι βουλευτές, όπως είναι οι αναφορές. Για να γίνομαι πιο σαφής- στην πρώτη τετραετία είχαμε 8.045 και σε αυτό τον έναν χρόνο και κάτι της δεύτερης τετραετίας 1.236, δηλαδή σχεδόν 10.000 παρεμβάσεις, κυρίως μέσω ερωτήσεων, έχουν γίνει από τους βουλευτές της Ν.Δ. -μιλάμε μόνο για την κοινοβουλευτική ομάδα της Ν.Δ. – προς τους καθ’ ύλην αρμόδιους Υπουργούς. Και, μάλιστα, δόθηκε η ευκαιρία και να ασχοληθούμε, ως προς το ζήτημα του δημόσιου λόγου, με αυτό το πολύ σημαντικό θέμα των κόκκινων δανείων και να προβάλλουμε και την πολιτική μας και πολλά πράγματα που όλοι οι βουλευτές της Ν.Δ. και της προηγούμενης τετραετίας και οι 158 αυτής της τετραετίας έχουν ψηφίσει. Π.χ. να θυμίσουμε, γιατί αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία να το κάνουμε και για πολιτικούς λόγους, ότι στην χώρα που η Αριστερά και η Κεντροαριστερά διερρήγνυαν για πολλές δεκαετίες τα ιμάτιά τους ότι είναι οι προστάτες των αδύναμων και αυτών που είναι ευάλωτοι, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη μείωσε τα κόκκινα δάνεια από το 40% το 2019 στο 7,5% το 2024. Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι αυτή που τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ανέρχονταν σε 92,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2024 ανέρχονται σε 70,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι η Κυβέρνηση η οποία ψήφισε μια σειρά από νόμους που προστατεύουν τους ευάλωτους, ουσιαστικά και όχι στα λόγια, και όχι με πορείες και πανό, χωρίς αντίκρισμα, αλλά με ουσία, όπως για παράδειγμα την υποχρεωτική εφαρμογή μιας απόφασης εξωδικαστικού συμβιβασμού, εφόσον την θέλει ο δανειολήπτης, την υποχρεωτική ενημέρωση με κάθε λεπτομέρεια στον δανειολήπτη και αν αυτό δεν συμβαίνει τα πρόστιμα φτάνουν μέχρι και τις 500.000 ευρώ κατόπιν καταγγελίας του δανειολήπτη. Αυτή την στιγμή που μιλάμε και με το πρόγραμμα «Ηρακλής», που έχουμε αιτηθεί να επεκταθεί, βρισκόμαστε σε μια διαδικασία που έχει ως αποτέλεσμα την μεγαλύτερη σειρά ρυθμίσεων μη εξυπηρετούμενων δανείων. Φτάνουν τα 7,5 δισ. μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα. Είναι δεδομένο, όμως, ότι χρειάζονται πάντοτε περισσότερα. Και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και σε αυτό συμβάλλει και η δουλειά που γίνεται από την κοινοβουλευτική ομάδα της Ν.Δ..

Ν. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, να πάμε στην ουσία των ερωτημάτων που έθεσαν οι 11 βουλευτές. Και με βάση τις απαντήσεις που έδωσε η Γενική Γραμματέας, η κ. Αλαμπάση, φαίνεται ότι υπάρχει μια διάσταση και θα φέρω ως παράδειγμα ότι, όπως αναφέρατε κι εσείς, τα 90 δισεκατομμύρια μη εξυπηρετούμενα δάνεια μειώθηκαν στα 70 δισεκατομμύρια. Πρέπει να μάθουν οι περισσότεροι που ασχολούνται ότι η μείωση δεν προέρχεται επειδή βρέθηκαν λεφτά, αλλά από τους πλειστηριασμούς. Και η αδυναμία του εξωδικαστικού μηχανισμού και των μέτρων που έχει εφαρμόσει η Κυβέρνηση δεν αποδίδουν, αποδεικνύεται ότι τον Αύγουστο σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίου Χρέους, της κ. Αλαμπάση, το ύψος των ρυθμίσεων έφτασε στα 7,2 δισεκατομμύρια και των servicers ανέρχονται μόλις στο 1,9 δισεκατομμύρια. Άρα, τα 5,3 δισεκατομμύρια είναι του δημοσίου ρυθμίσεις. Στο σύνολο των 70 δισεκατομμυρίων, όταν έχεις ρυθμίσει μόνο 1,9 δισ. υπάρχει πρόβλημα. Ανέφερα αυτά τα στοιχεία για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε. Και έρχομαι στο ερώτημα. Η Κυβέρνηση προτίθεται να δει πιο θετικά, γιατί η πρώτη απάντηση δεν έδινε αυτό το μήνυμα, να δει στην ουσία τα θέματα που έβαλαν οι 11 βουλευτές; Και ένα έτσι, λίγο σκωπτικό ερώτημα. Οι απαντήσεις της κ. Αλαμπάση οι οποίες δεν ταυτίζονται με τα πραγματικά προβλήματα των δανειοληπτών, είναι πρόθυμη η Κυβέρνηση ή η κ. Αλαμπάση να ανοίξει το γραφείο της προς τους δανειολήπτες για να μάθει τι πραγματικά συμβαίνει στην αγορά; Γιατί οι βουλευτές δεν τα έβγαλαν από το μυαλό τους. Αυτή είναι η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν καθημερινά από τους πολίτες και τους ψηφοφόρους. Είναι κρίσιμα τα θέματα που έβαλαν και εγώ πιστεύω ότι η Κυβέρνηση πρέπει να τα δει ουσιαστικά. Αν τα παραβλέψει θα έχει θέμα. Όσο για την Αντιπολίτευση -συγγνώμη για το σχόλιο- αυτοί βολεύονται με το μαξιλάρι του ύπνου.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η Αντιπολίτευση δεν είναι το θέμα μας, οπότε πάμε στην ουσία. Η απάντησή μου η προηγούμενη επικεντρώθηκε στην ουσία του ζητήματος και όχι στην ερώτηση αυτή καθ΄ αυτή, για την οποία μάλιστα σας παρέθεσα και στοιχεία. Έχω εδώ κάποιους αριθμούς. Το ληξιπρόθεσμο ιδιωτικό χρέος, ως ποσοστό του συνολικού ιδιωτικού χρέους, ένας αριθμός που δεν μπορεί να λέει ψέματα, έχει παρουσιάσει σημαντική μείωση σχεδόν δέκα ποσοστιαίων μονάδων. Δεδομένο πρώτο. Δεδομένο δεύτερο. Οι ρυθμίσεις, άρα όχι οι πλειστηριασμοί, οι ρυθμίσεις του εξωδικαστικού μηχανισμού κινούνται πλέον σε επίπεδα ιστορικού υψηλού, συγκριτικά με όλα τα προηγούμενα χρόνια και μάλιστα, για να είμαστε και δίκαιοι, από τότε που ξέσπασε η οικονομική κρίση στη χώρα και αρχίσαμε να ακούμε πολύ πιο έντονα για ζητήματα «κόκκινων» δανείων και φόβου πλειστηριασμών. Τον Αύγουστο μόνο του 2024 συνολικά καταγράφονται 22.214 επιτυχείς ρυθμίσεις για αρχικές οφειλές ύψους 7,52 δισ. ευρώ, ενώ σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023, συγκρινόμαστε μόνο με τον προηγούμενο χρόνο, δεν πάμε πίσω από το 2019, έχει καταγραφεί αύξηση των ρυθμίσεων κατά 50,36%. Ακόμα περισσότερο υπενθυμίζεται, για να πάμε πιο πίσω, πως το 2019 οι αντίστοιχες ρυθμίσεις του εξωδικαστικού μηχανισμού κυμαίνονταν σε απογοητευτικά επίπεδα, μόλις 2.200 ρυθμίσεων συνολικά. Και υπάρχουν και πάρα πολλά πράγματα που εφαρμόζονται ήδη, που αναφέρονται στην ερώτηση, όπως είναι η δημοσίευση στατιστικών στοιχείων που λένε αναλυτικά κάποια από αυτά τα οποία σας παρέθεσα: Η προδικασία πριν την επιβολή κατάσχεσης, κάτι το οποίο δεν υπήρχε και τώρα πλέον έχει ψηφιστεί από την Κυβέρνηση Μητσοτάκη, από την Κυβέρνηση της Ν.Δ.. Η υποχρεωτική λειτουργία πλατφόρμας προσωποποιημένης ενημέρωσης για τους δανειολήπτες. Και, προσέξτε, αυτά τα οποία έχουμε πει και έχουμε ψηφίσει πλέον και τα έχουν ψηφίσει όλοι οι βουλευτές της Ν.Δ., έχουν αποτέλεσμα. Και έχουν αποτέλεσμα στην εφαρμογή μιας ουσιαστικής κοινωνικής πολιτικής. Υπάρχουν δύο δρόμοι για να αντιμετωπίσεις αυτό το φλέγον ζήτημα. Το ένα είναι να φωνάζεις «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη». Είναι πολύ ωραία τα συνθήματα. Μεγάλωσαν γενιές και γενιές στη μεταπολιτευτική Ελλάδα. Ο άλλος τρόπος είναι να πηγαίνεις στη Βουλή και με την Κοινοβουλευτική σου Ομάδα να προτείνεις και στη συνέχεια να ψηφίζονται διατάξεις, οι οποίες έχουν αυτό το αποτέλεσμα. Το ξαναλέω: Αυτά είναι δημόσια. Αλλά προκαλώ -και αυτό δεν απευθύνεται μόνο στην Αντιπολίτευση, απευθύνεται σε όποιον ασκεί δημόσιο λόγο και κριτική, έτσι όπως προβλέπεται στη Δημοκρατία μας, στην Κυβέρνηση- να μου πει κάποιος, από τότε που ξέσπασε η κρίση και σε συνέχεια του νόμου Κατσέλη και της προστασίας της πρώτης κατοικίας, επειδή άλλαξαν αρκετές Κυβερνήσεις, ποια άλλη Κυβέρνηση κατέστησε υποχρεωτική την εφαρμογή μιας απόφασης υπέρ του δανειολήπτη, κάτι το οποίο ήταν το νούμερο ένα αίτημα των δανειοληπτών και ήταν αίτημά τους που ικανοποιήθηκε από την Κυβέρνηση. Άρα, η Κυβέρνηση ακούει τους δανειολήπτες, για να απαντήσω και στο ερώτημά σας. Ποια άλλη Κυβέρνηση έφτιαξε όλη αυτή τη διαδικασία ενημέρωσης, προσωποποιημένης ενημέρωσης; Γιατί δεν υπήρχαν λίγες περιπτώσεις που λόγω κακής ενημέρωσης, εγώ θα πω και κάποιες φορές δολίως κακής ενημέρωσης, χάνονταν ρυθμίσεις. Αυτό πλέον δεν μπορεί να συμβεί. Ποια άλλη Κυβέρνηση έβαλε, ψήφισε και προβλέπονται πλέον πρόστιμα μέχρι και 500.000 ευρώ για τη μη τήρηση της συγκεκριμένης νομοθεσίας; Και, εν πάση περιπτώσει, οι αριθμοί, δεν είναι μια η κατηγορία, που επιβεβαιώνονται. Τα «κόκκινα» δάνεια, από το 40% πήγαν στο 7,5%. Δεν είναι πλειστηριασμοί όλες αυτές οι περιπτώσεις, ούτε καν ένα μέρος αυτών των περιπτώσεων δεν είναι πλειστηριασμοί. Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια από τα 92 έπεσαν στα 70, όχι γιατί έγιναν πλειστηριασμοί σε αυτές τις περιπτώσεις. Και το ξαναλέω, οι ρυθμίσεις ως προς το ιδιωτικό χρέος δεν αυξάνονται μόνο από το 19 στο 24, αλλά χρόνο με τον χρόνο. Γιατί, πράγματι, πάρα πολύ καίριας σημασίας διατάξεις ψηφίστηκαν στη δεύτερη τετραετία, τον τελευταίο χρόνο, από την παρούσα Κ.Ο. της Ν.Δ.. Και επαναλαμβάνω, η Κυβέρνηση ακούει, προφανώς και τα αιτήματα των ευάλωτων ομάδων και τα αιτήματα των συλλόγων που εκπροσωπούν δανειολήπτες και υλοποιεί συγκεκριμένες διατάξεις. Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Και είμαστε εδώ να ακούσουμε και άλλες προτάσεις. Αλλά ήδη υπάρχουν αποτελέσματα.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Σας ακούμε, λίγο-πολύ, να απαντάτε στην κριτική και των βουλευτών σας πως τα περισσότερα ζητήματα που θέτουν αντιμετωπίζονται. Ο κ. Κακλαμάνης, σήμερα το πρωί, είπε πως έθεσαν πέντε συγκεκριμένα ερωτήματα και δεν πήραν απάντηση. Μάλιστα, μιλάει και για μια υποτιμητική ουσιαστικά αντιμετώπιση από τον κ. Χατζηδάκη, που έβαλε τη Γενική Γραμματέα να απαντήσει και ήθελαν απάντηση από τον Υπουργό. Πρώτα απ΄ όλα, βλέπουμε μέσα σε αυτούς τους βουλευτές, βουλευτές που δεν ψήφισαν την ισότητα στον γάμο για τα ομόφυλα και άλλους βουλευτές, οι οποίοι ασκούν συχνά κριτική για τις λαϊκές αγορές κ.ο.κ.. Είχε εικόνα το Μέγαρο Μαξίμου για τη συγκεκριμένη κίνηση; Και από τη στάση σας απέναντι στην κριτική τους, ούτε αυτή την κριτική, την εσωκομματική, μπορεί να λάβει υπόψη η Κυβέρνηση στην πολιτική της; Τα κάνει όλα καλά;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι δεν απευθύνεστε σε εκπρόσωπο κυβέρνησης που λέει ότι τα κάνει όλα καλά. Πολλές φορές έχουμε παραδεχτεί λάθη και έχουμε εν κινήσει διορθώσει αστοχίες, έχουμε παραδεχτεί αστοχίες, είτε αφορούν αυτές συμπεριφορές, είτε πολιτικές που πρέπει να υλοποιούνται με άλλον τρόπο. Άρα, σε αυτό νομίζω ότι έχουμε δώσει δείγματα γραφής. Τώρα, ως προς το αν είχε εικόνα η Κυβέρνηση, επαναλαμβάνω, συμπεριλαμβανομένων και των αναφορών, έχουμε συνολικά άσκηση 9.200 μέσων κοινοβουλευτικού ελέγχου αναφορές, ερωτήσεις. Μάλιστα, οι ερωτήσεις, σας είπα, είναι 3.784 στην πρώτη τετραετία και τον τελευταίο χρόνο 624 ερωτήσεις. Πήρε παραπάνω δημοσιότητα; Καλώς πήρε παραπάνω δημοσιότητα. Αλλά, πιστέψτε με, τυχαίνει ως καθ΄ ύλην αρμόδιος για τα ζητήματα επικοινωνίας και ενημέρωσης, αυτό το χαρτοφυλάκιο έχω, έχω απαντήσει πολλές φορές και σε βουλευτές του κόμματος που ανήκω, της Ν.Δ. και πολλές εκ των ερωτήσεων έχουν βελτιώσει και το καθεστώς που διέπει τη λειτουργία των Μέσων. Αυτό είναι κάτι, το οποίο μόνο καλό μπορεί να κάνει. Και θα σας πω, επειδή προσπαθήσατε να συνδέσετε και το ζήτημα της ισότητας στον γάμο, που εκεί δεν υπήρχε και κομματική πειθαρχία, το καταλαβαίνουμε, ελλείψει Αντιπολίτευσης, το οποίο -το έχω πει πολλές φορές και σε συνεντεύξεις μου- δεν είναι καλό ούτε για την Κυβέρνηση, για να σας προλάβω, ότι κάποιοι ψάχνουν να βρουν διάφορους δράκους στο παραμύθι, δεν υπάρχουν δράκοι. Και αυτό αποδεικνύεται από τη συνοχή της Ν.Δ.. Ίσως κάποιοι μαθαίνουν, πενήντα χρόνια μετά, και τη διαφορά της Ν.Δ.. Είναι πολλοί λόγοι που άντεξε πενήντα χρόνια ως μια μεγάλη παράταξη, ως κόμμα εξουσίας. Το έχω πει, πολλές φορές, ένας από τους βασικούς λόγους είναι ότι μέσα στη Ν.Δ., επειδή είναι επίκαιρα τα εσωκομματικά με άλλα κόμματα, έχουμε ουσιαστική δημοκρατία. Διαδικασίες, οι οποίες υπάρχουν, σεβασμός στην Κ.Ο., έλεγχο της νομοθετικής από την εκτελεστική εξουσία. Και μέσα από αυτή τη διαδικασία, όλοι κοιτάμε να γινόμαστε καλύτεροι προς το συμφέρον των πολιτών.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Πέρα από την αγορά περσικών χαλιών που κόστισαν περίπου 18.000 ευρώ και προκάλεσε πολλές αντιδράσεις χθες, βγήκαν και άλλα στοιχεία για άλλες αγορές με απευθείας αναθέσεις δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Μάλιστα, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι είναι κατινιές να ασχολούμαστε με το συγκεκριμένο ζήτημα, αναφερόμενος στην αγορά των δύο περσικών χαλιών και δεν γίνεται το Υπουργείο να είναι αχούρι. Θέλουμε μια ξεκάθαρη θέση από τη Κυβέρνηση. Θεωρείτε ότι ήταν προκλητικές οι συγκεκριμένες απευθείας αναθέσεις και αγορά με τέτοιες μεγάλες τιμές ή όχι, πέρα από το αν το Υπουργείο Τουρισμού τα πήγε καλά;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχετε κάθε δικαίωμα να ρωτάτε ό,τι θέλετε και να σχολιάζετε ό,τι πιστεύετε και εμείς υποχρέωση να απαντάμε. Νομίζω ότι έχω απαντήσει αναλυτικά σε προηγούμενη ερώτηση.

Ν. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: Για να γίνει σαφές, η Κυβέρνηση αφήνει κάποιο περιθώριο να δει τα ερωτήματα των βουλευτών που έθεσαν ή θεωρεί ότι έχει κλείσει και δεν χρειάζεται περαιτέρω βελτίωση;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχω απαντήσει, χρησιμοποιώντας την έκφραση αυτή αρκετές φορές από χθες, ότι εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Είναι δεδομένο ότι θα τα δούμε όλα. Προφανώς, κάποια τα οποία έχουν ήδη υλοποιηθεί, τα έχουμε υλοποιήσει. Και το κυριότερο που οφείλει να κάνει το αρμόδιο Υπουργείο και το κάνει, πιστέψτε με, με πολύ ενθαρρυντικά, για να μην πω κάτι περισσότερο, αποτελέσματα, είναι να παρακολουθεί την εφαρμογή αυτών που έχουν ψηφιστεί. Γιατί ζούμε σε μια χώρα που για πάρα πολλά χρόνια οι νόμοι ψηφίζονταν, αλλά δεν εφαρμόζονταν. Είναι μια ευθύνη, την οποία την έχουν αναλάβει κατά καιρούς διάφορα κόμματα και δεν έχουμε βγάλει ποτέ κανείς την ουρά μας απ΄ έξω, όποιος το έχει κάνει, κακώς το έχει κάνει. Άρα, το ξαναλέω, το αντίθετο θα κάνουμε από το να κλείσουμε τα μάτια μας σε αυτή την ερώτηση. Αλλά ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία για να αναφέρουμε στοιχεία, τα οποία δείχνουν ότι τελικά μια κεντροδεξιά κυβέρνηση μπορεί να παράγει ουσιαστική κοινωνική πολιτική, σε αντίθεση με κάποιους που ήταν κατ΄ ευφημισμό κοινωνικά ευαίσθητοι.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, η κυρία Μπακογιάννη είπε, αναφερόμενη στις εσωκομματικές εκλογές στο ΠΑΣΟΚ, ότι υπάρχει ένας υποψήφιος που αν εκλεγεί, ο Μητσοτάκης θα κάνει πάρτι. Ποιος είναι αυτός ή ποια, για να μην είμαστε σεξιστές;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν το γνωρίζω αυτό το οποίο με ρωτάτε. Δεν πρόλαβα να δω και τη δήλωση και, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν μπορώ να ερμηνεύσω εγώ την κυρία Μπακογιάννη, κάτι είχε στο μυαλό της, προφανώς, για να το πει. Εγώ θεωρώ ότι, χωρίς να υποβαθμίζω τη σημασία των εξελίξεων σε κάθε κόμμα, είναι κάτι το οποίο δεν μας αφορά, δεν μπορούμε να το σχολιάσουμε ως Κυβέρνηση. Και νομίζω ότι το αποτέλεσμα των επόμενων βουλευτικών εκλογών, που θα γίνουν σχεδόν σε τρία χρόνια, – έχουμε ξεπεράσει λίγο παραπάνω από έναν χρόνο –, θα εξαρτηθεί από την αποτελεσματικότητα της Κυβέρνησης και το πόσο πολύ θα απαντήσουμε με επιτυχία στα αιτήματα των πολιτών. Κανείς δεν είπε ότι θα εξαφανιστούν τα προβλήματα, αλλά σίγουρα ο κόσμος περιμένει να δει το ποσοστό της αποτελεσματικότητας, όπως το είδε και το 2023 και μας έδωσε άλλη μία τετραετία. Άρα, εκεί, νομίζω, ότι πρέπει να εστιάσουμε και αυτό θα κάνουμε.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, αρχές Οκτωβρίου θα βγει, σύμφωνα με πληροφορίες, το πόρισμα της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, – που συνεδρίασε και προχθές η Αρχή –, για να καταλήξει κατά πόσο η διαρροή προσωπικών δεδομένων Ελλήνων των εξωτερικού έγινε από φυσικά πρόσωπα ή από τη Νέα Δημοκρατία διά στελεχών της, στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων τους. Είπατε στο προηγούμενο briefing ότι δεν ξέρετε αν ο κ. Κορομηλάς, που εμπλέκεται στην υπόθεση αυτή που ερευνά η Αρχή, έχει παραιτηθεί. Μάθατε μήπως εάν είναι ακόμη μέλος και εάν έχει κάποια ιδιότητα στο κόμμα; Δεύτερον, επίσης είπατε ότι η έρευνα που έγινε από το Μαξίμου ισχύει στο ακέραιο. Το έχετε πει επανειλημμένως αυτό. Το ερώτημα είναι: Ποιος ήταν ο επικεφαλής που έτρεξε την έρευνα του Μαξίμου; Σε δημοσιεύματα  γραφόταν ότι την έρευνα την έτρεξε ο Μυλωνάκης. Ισχύει αυτό; Είναι ένα σοβαρό ζήτημα σεβασμού προσωπικών δεδομένων, γι’ αυτό το ρωτάω.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν έκανε κάποιος παραβίαση, ούτε θα μπορούσε να κάνει παραβίαση προσωπικών δεδομένων και ούτε ήταν μία αστυνομική έρευνα, οπότε ας μην μεγαλοποιούμε αυτό το οποίο εμφανίζουμε ως έρευνα. Είναι τα στοιχεία τα οποία γνωρίζει μια κυβέρνηση και στο πλαίσιο της λογοδοσίας τα αναφέρει. Από εκεί και πέρα, δεν έχει την ιδιότητα που είχε ο κ. Κορομηλάς, αλλά αλίμονο αν ετίθετο ζήτημα διαγραφής, όσο κι αν κάποιοι προσπάθησαν να αναγάγουν ένα ζήτημα, με τη σοβαρότητα που έχει η προστασία των προσωπικών δεδομένων σε άλλης τάξεως μεγέθους ζήτημα. Αυτό είχε την αξία που είχε, άρα δεν υπήρχε ποτέ ζήτημα διαγραφής κανενός στελέχους και το έχουμε απαντήσει πάρα πολλές φορές, Έχω απαντήσει πολλές φορές γι’ αυτό το θέμα. Επίκειται το πόρισμα της Αρχής. Θα καταλογίσει ευθύνες, όπως εκείνη πιστεύει. Από εκεί και πέρα, η Νέα Δημοκρατία, το έχω πει πάρα πολλές φορές, έχει απαντήσει διά υπομνημάτων, με τους εκπροσώπους της. Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να βιαζόμαστε, ας περιμένουμε το πόρισμα. Δεν είναι δουλειά του Εκπροσώπου της Κυβέρνησης να βγάζει πορίσματα ή να προδικάζει μία απόφαση. Το έχω πει πολλές φορές.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κάτι τελευταίο σε αυτό. Επειδή το είπατε και την προηγούμενη φορά και σήμερα, είπατε ότι έχει μεγαλοποιηθεί το συγκεκριμένο ζήτημα. Γιατί το λέτε αυτό; Θεωρείτε ότι η πραγματική αξία του ζητήματος είναι, ας πούμε, πιο μικρή, δεν είναι τόσο σημαντικό;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το αντίθετο. Εγώ δεν είπα αυτό. Είπα ότι υπάρχει ένας στρουθοκαμηλισμός σε ένα μέρος, ας πούμε, αυτών οι οποίοι ασκούν κριτική από την Αντιπολίτευση, και δεν αναφέρομαι στους δημοσιογράφους, γιατί κάποιοι ξαφνικά ανακάλυψαν ότι υπάρχει ζήτημα με το τι μηνύματα και τι mails λαμβάνουμε και θεωρούν ότι όλο αυτό ξεκίνησε από αυτή την αποστολή των e-mails της πρώην ευρωβουλευτού της Νέας Δημοκρατίας. Πράγματι, είναι ένα ζήτημα τα μηνύματα και τα mails που λαμβάνουμε και σε προεκλογικές περιόδους, αλλά και σε ουδέτερο χρόνο και όχι μόνο από πολιτικά πρόσωπα. Αλλά το να αντιμετωπίζουμε μία διαδικασία που, ενδεχομένως, να μην έπρεπε να σταλεί κάτι. Το «ενδεχομένως»  το λέω γιατί δεν είμαι η Δικαιοσύνη να βγάλει πόρισμα, έτσι; Μην παρεξηγηθώ. Μιλάμε για μια εν εξελίξει υπόθεση και να στοχοποιούμε ανθρώπους και πρόσωπα, χωρίς να έχει βγει μία απόφαση, σαν να είναι κοινοί εγκληματίες, γιατί υπήρχαν, ας πούμε,  και κάποιοι τίτλοι και πρωτοσέλιδα  που είχαν μία υπερβολή, εντάξει, νομίζω ότι δεν προσφέρει κάτι. Ο καθένας, όμως, αντιμετωπίζει ένα ζήτημα με τον τρόπο που επιλέγει να το αντιμετωπίσει. Δεν θα κάνουμε εμείς υποδείξεις.

Ν. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ:    Κύριε Εκπρόσωπε, για την Υπουργό Τουρισμού. Μου κάνει εντύπωση που η Υπουργός πριν παραγγείλει αυτό που θέλει και θεωρεί αναγκαίο, δεν έχει δει τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του Ιουλίου. Η Σαντορίνη και η Μύκονος σημείωσαν πτώση 8% περίπου, στην τουριστική κίνηση και μου κάνει μου κάνει εντύπωση πως ένας Υπουργός δεν ξέρει ότι τα έσοδα δεν πάνε καλά και μπαίνει στα έξοδα. Αλλά και το δεύτερο ερώτημα είναι: η κ. Υπουργός πρέπει να μας πει από ποιες άλλες δαπάνες θα κόψει για την προβολή του τουρισμού, για να πάρει αυτά που θεωρούσε η ίδια αναγκαία και το ποσό δεν είναι 18.000, σύμφωνα με ρεπορτάζ, ξεπερνάει τα 80.000 το κόστος. Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:   Έχω απαντήσει νομίζω, το έχουμε εξαντλήσει το θέμα. Ο τουρισμός είναι μια από τις περιπτώσεις, που μπορούμε να τις χαρακτηρίσουμε από πολύ έως πάρα πολύ επιτυχείς, ως προς την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής και βέβαια πίσω από αυτή την επιτυχία κρύβεται και η προσπάθεια και το φιλόξενο πνεύμα και ο συντονισμός και η οργάνωση, κάτι το οποίο επιμερίζεται και σε πολλά άλλα υπουργεία, αλλά και στον συντονισμό τον κεντρικό από το Υπουργείο Τουρισμού. Πάμε, γιατί ακόμα, έχουμε ακόμα ένα χρονικό διάστημα μπροστά μας, για άλλη μια χρονιά ρεκόρ. Και βέβαια ήταν και πάρα πολύ σημαντικές και οι ανακοινώσεις από τον Πρωθυπουργό και στη συνέχεια η εξειδίκευση τους από την αρμόδια Υπουργό, την κ. Κεφαλογιάννη, ως προς την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Ας περιμένουμε να δούμε λοιπόν και πως θα εφαρμοστούν, αλλά ας μην πυροβολούμε τα πόδια μας. Έχουμε καταφέρει πάρα πολλά και μάλιστα καταφέραμε και αντέξαμε και κυρίως άντεξαν και οι άνθρωποι του τουρισμού, οι εργαζόμενοι, μετά από μια πρωτοφανή υγειονομική κρίση.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:  Θα μας πείτε για το ραντεβού ή πιθανό ραντεβού του Πρωθυπουργού με τον κ. Ερντογάν στις ΗΠΑ; Βλέπουμε μια όξυνση της ρητορικής πάλι. Επιθέσεις στον κ. Δένδια, συγκεκριμένα από τουρκικής πλευράς. Με τι  επιδιώξεις πάμε στις ΗΠΑ;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχουμε απαντήσει πολλές φορές ποιος είναι ο στόχος της Κυβέρνησης. Η Κυβέρνηση πιστεύει στον διάλογο, ο διάλογος έχει μόνο θετικά να δώσει μέχρι τώρα. Έχει δώσει μόνο θετικά, γιατί πολύ απλά για μας ο διάλογος δεν σημαίνει αφέλεια ή de facto Συμφωνία. Δεν βάζουμε ποτέ, ούτε καν στη συζήτηση ζητήματα κόκκινων γραμμών, ζητήματα κυριαρχίας. Το λέω κάθε φορά και οφείλω να το επαναλαμβάνω και εγώ και ο Υπουργός Άμυνας και ο Υπουργός Εξωτερικών και κάθε φορά που του δίνεται η δυνατότητα και ο Πρωθυπουργός και νομίζω πλέον έχει δώσει και δείγματα γραφής η Κυβέρνηση, για αυτό ως προς τη συνάντηση, συνολικά η εξειδίκευση του προγράμματος του Πρωθυπουργού, επίκειται. Όταν είναι βέβαιο αυτό, θα ανακοινωθεί ως προς το επιμέρους πρόγραμμα, σας έκανα μια γενική περιγραφή σήμερα.

Β. ΣΑΜΑΡΑ:  Κύριε Εκπρόσωπε, κατά τον διάλογο που είχαν νωρίτερα μπροστά στις κάμερες, ο κ. Μητσοτάκης με τον κ. Χριστοδουλίδη, αναφέρθηκαν στον ρόλο της Ελλάδας και της Κύπρου, ως πυλώνας σταθερότητας στην περιοχή, αλλά δεν αναφέρθηκαν καθόλου στο θέμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης των δύο χωρών. Περιμένουμε εκεί κάποιες εξελίξεις; Θεωρεί η Κυβέρνηση ότι θα μετέχει η Κύπρος στο Μετοχικό Κεφάλαιο τελικά;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:   Δεν μπορώ να γνωρίζω και την κατάληξη της συνάντησης, γιατί έπρεπε να αναχωρήσω για την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, λίγο πριν την ολοκλήρωσή της. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι είναι ένα πολύ σημαντικό έργο και για την Ευρώπη και για την Ελλάδα και κυρίως για την Κύπρο. Επιθυμεί η Κυβέρνηση την ευτυχή κατάληξη αυτών των συζητήσεων, πολύ και προσωπικά ο Πρωθυπουργός και για αυτό και γίνονται όλες αυτές οι συσκέψεις. Μπορώ να σας πω ότι είμαστε αισιόδοξοι, προσέχοντας τι λέμε, ότι θα υπάρξει θετική έκβαση ως προς το οικονομικό σκέλος, γιατί αυτό είναι το ζήτημα. Αυτή είναι η διάσταση η οποία συζητείται, του συγκεκριμένου έργου και θα έχουμε θετικά νέα σύντομα, αλλά ας περιμένουμε, γιατί είναι εν εξελίξει αυτές οι συζητήσεις, που το ξαναλέω, δεν έχουν καμία σχέση με γεωπολιτικής φύσεως ζητήματα όλα αυτά τα οποία έχουν γραφτεί και έχουν ακουστεί. Είναι αποκυήματα επιστημονικής φαντασίας.

Α. ΚΟΤΖΑΙ:  Κύριε Εκπρόσωπε, σύμφωνα με δημοσίευμα της αγγλόφωνης έκδοσης της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, διαρρήκτες μπήκαν στο κτίριο του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής, στο κέντρο της Αθήνας και αφαίρεσαν 30 υπολογιστές. Πρώτον, να μας κάνετε για ενημέρωση για αυτό και δεύτερον, αν γνωρίζετε, εάν στα λάπτοπ υπήρχαν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ή κάτι άλλο.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:   Ναι, δεν έχουμε ενημέρωση ότι υπήρχε κάτι τέτοιο, αλλά γενικά περιμένουμε ενημέρωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Ήδη μας έχουν πει ότι το θέμα ερευνάται κατά προτεραιότητα. Όταν έχουμε κάτι θα σας ενημερώσω.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:  Για την ιστορική απόφαση του ΟΗΕ, όσον αφορά το Ισραήλ. Περί αποχώρησης των ισραηλινών στρατευμάτων κατοχής εντός 12 μηνών και την επιστροφή των προσφύγων με ταυτόχρονη καταβολή αποζημιώσεων. Στήριξε την απόφαση και η χώρα μας. Είναι αποφασισμένη η χώρα μας να προχωρήσει σε κυρώσεις σε περίπτωση που δεν εφαρμοστεί η απόφαση;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:   Κοιτάξτε να δείτε, έχουμε νομίζω μια ξεκάθαρη στάση στο θέμα αυτό, δεν μπορώ εγώ να προεξοφλώ επόμενες κινήσεις, ως προς την εξωτερική πολιτική της χώρας. Έχει διατυπωθεί η θέση μας ρητά και κατηγορηματικά και προφανώς συντασσόμαστε με τις κινήσεις του ΟΗΕ. Η αλήθεια είναι ότι όλοι μας θέλουμε να βρεθεί μια λύση σε όλο αυτό το οποίο βλέπουμε, πριν και πάνω από όλα για τους ανθρώπους, οι οποίοι χάνονται ή ζούνε, – αυτό το οποίο ζούνε, που δεν μπορείς  καν να το φανταστείς, αν δεν έχεις βρεθεί σε αυτό το σημείο. Έχουμε επαναλάβει πολλές φορές λοιπόν την βούληση μας και τη θέση μας, αλλά δεν θέλω να προσθέσω κάτι αυτή τη στιγμή περισσότερο.

Ευχαριστώ.

Προηγούμενο άρθροΗ Κυβέρνηση οδηγεί τα σχολεία σε οικονομική ασφυξία!
Επόμενο άρθροΠαναγιώτης Μυργιώτης: Χωρίς Χριστό υπάρχει ευτυχία;;