ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ: Με την αναδιάρθρωση των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επήλθε και η κατάργηση της γραμμής Δράμας – Αλεξανδρουπόλεως

ΕΡΩΤΗΣΗ

Του:  Κωνσταντίνου Χήτα, Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ  «Με την αναδιάρθρωση των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επήλθε και η κατάργηση της γραμμής Δράμας – Αλεξανδρουπόλεως»

Κύριε Υπουργέ,

Από την 15η Μαΐου με ανακοίνωσή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έθεσε σε εφαρμογή το αναδιαρθρωμένο πρόγραμμα δρομολογίων, με αποτέλεσμα να ενταθεί έτι περαιτέρω η σιδηροδρομική απομόνωση της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Η Δράμα απώλεσε τη σιδηροδρομική Εγνατία με σταθμό την πόλη και διαγράφηκε ουσιαστικά από τον χάρτη των σιδηροδρομικών δικτύων. Η ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει μεταξύ των άλλων, «…Η διαδρομή Δράμα – Αλεξανδρούπολη καταργείται, ενώ προστίθενται νέες συνθέσεις μεταξύ Δράμας, Ξάνθης, Κομοτηνής και Αλεξανδρουπόλεως».

Ουσιαστικά, το ενιαίο δρομολόγιο Δράμας – Αλεξανδρουπόλεως δεν υφίσταται. Η συγκεκριμένη διαδρομή τα τελευταία έτη, λόγω της εγκαταλείψεως του σιδηροδρομικού δικτύου της Θράκης, πραγματοποιείται κατά το ήμισυ με λεωφορεία. Έστω όμως και κατ’ αυτόν τον τρόπο υπήρχε ενιαίο επιβατικό δρομολόγιο Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρουπόλεως, το οποίο όμως βάση της ανωτέρω αναδιαρθρώσεως δεν υφίσταται πλέον. Με τα σημερινά δρομολόγια, ο υποψήφιος επιβάτης μετακινείται με δρομολόγιο λεωφορείου από Κομοτηνή έως Δράμα από την οποία όμως το μοναδικό δρομολόγιο για Θεσσαλονίκη είναι στις 06:15, το οποίο δεν το προλαβαίνει, με αποτέλεσμα, αν επιλέξει τη διαδρομή λεωφορείο και τρένο, να χρειάζεται δύο ημέρες για να φθάσει στη Θεσσαλονίκη.

Η ανωτέρα αναδιάρθρωση προκάλεσε αντιδράσεις στη Θράκη και τη Δράμα. Πλέον αυτού, καταργήθηκε και το τοπικό δρομολόγιο του Σαββατοκύριακου μεταξύ Σερρών και Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να υπάρχει αυτές τις δύο ημέρες μόνο το ένα δρομολόγιο Δράμας – Θεσσαλονίκης. Το Σαββατοκύριακο δε υπάρχει μεγάλη μετακίνηση επιβατών, διότι η περιοχή από τη Βυρώνεια και έως την Καστανούσα (εκλογική σας περιφέρεια), και πέραν αυτής στερείται στερείται ουσιαστικά ΚΤΕΛ για τη μετακίνησή τους. Σημειωτέον ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιχορηγείται με 50 εκ. ευρώ ανά έτος για τη λειτουργία των αποκαλουμένων έστω και «αγόνων γραμμών».

Με δεδομένα όλα τα ανωτέρω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Τι προτίθεστε να πράξετε περί της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής συνδέσεως Δράμας – Αλεξανδρουπόλεως;
  1. Τι προτίθεστε να πράξετε για την επαναφορά των καταργημένων τοπικών δρομολογίων του Σαββατοκύριακου της διαδρομής Σερρών – Θεσσαλονίκης, λόγω και της τουριστικής περιόδου για τη λίμνη Κερκίνη, Άνω Πορόια κλπ.;

Ο ερωτών Βουλευτής ΧΗΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Η ερώτηση απαντήθηκε από τους  αρμόδιους εδώ ,εδώ κι εδώ.

Προηγούμενο άρθροΠρόγραμμα Επισκέψεων της Νέας Δημοκρατίας από 3 έως 6 Οκτωβρίου
Επόμενο άρθροΗλεκτρονικές απάτες που σχετίζονται με επιδόματα και εφορία – Τι να προσέχουν οι πολίτες