Η ελευθερία του λόγου κι η Σώτη Τριανταφύλλου… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Στις 15 Νοεμβρίου 2015, αμέσως μετά την σφαγή στο θέατρο Bataclan του Παρισιού, η συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου είχε γράψει ένα άρθρο στο οποίο μεταξύ άλλων ανέφερε:

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

«Ο Μάρκο Πόλο είχε γράψει ότι φανατικός μουσουλμάνος είναι αυτός που σου κόβει το κεφάλι, ενώ μετριοπαθής είναι εκείνος που σε κρατάει για να σου κόψουν το κεφάλι».

Τότε, κάποιος κ. Παν. Δημητράς, διαχειριστής του blog «Racist Grimes Watch», της έκανε μήνυση επειδή θεώρησε το κείμενο της συγγραφέως  ψευδές και επίμεμπτο.

Η Σώτη Τριανταφύλλου, λοιπόν, θα δικαστεί τον επόμενο μήνα για… δημόσια υποκίνηση μίσους με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο. Μόνο και μόνο επειδή ανέφερε μια ρήση του Μάρκο Πόλο.

Κι όσοι εκφράζαμε επιφυλάξεις για την ψήφιση αυτού του νόμου δικαιωνόμαστε, αφού μετατρέπεται σε «εργαλείο» στα χέρια φανατικών οπαδών της λογοκρισίας και της ελευθερίας της άποψης.

Ο μηνυτής, αν θεωρούσε ότι είχε προσβληθεί η αντιρατσιστική του συνείδηση, θα μπορούσε να καθίσει και να καταθέσει τα δικά του επιχειρήματα με ένα δικό του άρθρο, μέσω του οποίου θα της απαντούσε. Μα προτίμησε την προσφυγή στα δικαστήρια.

Κι είναι απορίας άξιο για ποιον λόγο ο μηνυτής κώφευσε  όταν ο Νίκος Φίλης, ως υπουργός Παιδείας, αρνήθηκε να αποδεχτεί τον όρο «Γενοκτονία» για τους Πόντιους.

Είναι απορίας άξιο για ποιον λόγο ο μηνυτής δεν προσέφυγε στη Δικαιοσύνη εναντίον εκείνων που κάποιους εξ ημών μας αποκαλούσαν … νενέκους και … γερμανοτσολιάδες, όταν ταχθήκαμε εναντίον του «Όχι» στο θλιβερό δημοψήφισμα του 2015. Κι όταν κάποιοι έγραφαν στα social media ότι πρέπει όλοι εμείς να …τσακιστούμε!

Αυτά όμως είναι ήσσονος σημασίας και σε τελική ανάλυση δεν ενδιαφέρει την ουσία.

Η ουσία είναι ότι αυτός ο νόμος είναι προπύργιο της ανελευθερίας της έκφρασης.

Αύριο, επί παραδείγματι, κάποιος «ανησυχών» πολίτης θα προσφύγει στα δικαστήρια επειδή κάποιος άλλος αρνείται τα θαύματα. Ή κάποιος τρίτος εκφράζει ιδεολογήματα (όπως η εξωκοινοβουλευτική Αριστερά) του πολιτικού του λόγου με τα οποία υποκινεί οιαδήποτε βία. Αύριο, ακόμη κι όποιος εκφράσει την ευχή «Χριστός Ανέστη» μπορεί να διωχθεί, επειδή κάποιος θα θεωρήσει ότι επιχειρείται προσηλυτισμός εις βάρος του.

Μπορούμε να καταθέσουμε πάμπολλα παραδείγματα εφαρμογής τούτου του ανελεύθερου νόμου, τα οποία μπορεί να δημιουργήσουν άπειρες σχιζοειδείς καταστάσεις.

Κι η δίκη της Σώτης Τριανταφύλλου τον επόμενο μήνα, δεν θα είναι μια απλή δίκη.

Θα κριθεί η παρεμβατική κι αυθαίρετη εν πολλοίς ερμηνεία του νόμου από τους αστυνόμους της σκέψης. Θα κριθεί το δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης, του λόγου, του Συντάγματός μας.

Νομικός δεν είμαι, , αλλά νομίζω κι ελπίζω ότι το δικαστήριο μιας ελεύθερης κι ευρωπαϊκής Ελλάδας μπορεί να βγάλει ασπροπρόσωπη τη Δημοκρατία μας…

Και να γράψει ιστορία.

 

 

Προηγούμενο άρθροΓαλλία- προεδρικές εκλογές: Άνοιξαν οι κάλπες για τον δεύτερο γύρο
Επόμενο άρθροΓαλλία: Οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα ξεκινούν και πάλι αύριο, παρά την αβεβαιότητα για τη στάση των ΗΠΑ
*Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.