Δύσκολο εγχείρημα! – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Η εξαγωγή ελληνικών φρούτων και λαχανικών αποτελεί ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα. Σύμφωνα με τους ειδικούς πρόκειται για ευπαθή προϊόντα, με αποτέλεσμα η μεταφορά τους να πρέπει να γίνει σε αρκετές περιπτώσεις με αεροπλάνο, κάτι που σημαίνει ότι αυξάνεται σημαντικά το κόστος των εξαγωγών. Επίσης τα ποιοτικά κριτήρια που θέτουν οι τρίτες χώρες είναι ιδιαίτερα αυστηρά. Τα ελληνικά προϊόντα, ωστόσο ξεχωρίζουν λόγω της υψηλής τους διατροφικής αξίας αλλά και την γεύσης τους με αποτέλεσμα να γίνονται τα τελευταία χρόνια ανάρπαστα σε όλον τον κόσμο.

Δημήτρης Χριστούλιας
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

Οι προσπάθειες των εξαγωγέων φαίνεται να πιάνουν τόπο καθώς εκτός από την Κίνα στην τελική ευθεία βρίσκεται η υπογραφή πρωτοκόλλων για την εξαγωγή φρούτων με την Κορέα, την  Ινδονησία, το Βιετνάμ, την Ταϊβάν και την Βραζιλία. Στόχος είναι να εξαχθούν σε αυτές τις χώρες ακτινίδια, κεράσια, μήλα, φράουλες, πορτοκάλια και μανταρίνια.

Παράλληλα πριν από λίγες ημέρες υπογράφτηκε διμερή πρωτόκολλα συνεργασίας για να εξαχθούν ακτινίδια στην Αργεντινή και στην Βραζιλία.

Οι εξαγωγές φρούτων και λαχανικών παρουσιάζουν  μεγάλη ανάπτυξη τα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Όπως προκύπτει από στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής και Διακίνησης Φρούτων, Λαχανικών και χυμών Incofruit Hellas από το 2009 έως το 2018 οι εξαγωγές φρούτων και λαχανικών, νωπών και μεταποιημένων αυξήθηκαν κατά 49,6% σε αξία και 55,3% σε ποσότητες. Μάλιστα είναι αξιοσημείωτο ότι το 2018 οι εξαγωγές φρούτων και λαχανικών ανήλθαν στα 2,071 δισ. ευρώ και οι εισαγωγές στα 825,4 εκατ. ευρώ με το εμπορικό πλεόνασμα να ανέρχεται στο 1,246 δισ. ευρώ , αντισταθμίζοντας πλήρως το εμπορικό έλλειμμα που καταγράφεται στην κατηγορία κρεάτων και γαλακτοκομικών προϊόντων συνολικούς ύψους 1,232 δισ. ευρώ.

Προηγούμενο άρθροΟ Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα
Επόμενο άρθροΧρ. Σπίρτζης: Σε τρείς ώρες κι ένα τέταρτο το ταξίδι με το γρήγορο τρένο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ιστορική η σημερινή ημέρα για τον Σιδηρόδρομο
Δημοσιογράφος REALnews Οικονομικό ρεπορτάζ