Δράσεις εξωστρέφειας από το 1ο Γενικό Λύκειο Αλεξάνδρειας.

Αδιαμφισβήτητη  αναγκαιότητα στη σημερινή εποχή είναι η στενή σχέση και η σύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας με την κοινωνία (τοπική κοινότητα). Η σχέση αυτή είναι αμφίδρομη, αφού, από τη μια η τοπική κοινωνία μπορεί να συμβάλλει στην αποτελεσματική παρουσία του σχολείου και από την άλλη ένα εξωστρεφές σχολείο συμβάλλει στη διαμόρφωση της κοινωνίας.

 

Όταν το σχολείο επικεντρώνεται στην εκπαιδευτική του αποστολή – παραμερίζοντας άλλες «λειτουργίες» – ουσιαστικά αυτοπεριορίζεται σε ένα χώρο “κλειστό”. Ένα σχολείο που δεν μπορεί να ανοίξει παράθυρα επικοινωνίας, να δημιουργήσει διαύλους συνεργασίας και να χτίσει γέφυρες μάθησης με την κοινωνία είναι καταδικασμένο στη απομόνωση.

Είναι φανερό ότι στοιχεία που δίνουν οξυγόνο, ζωή, εξωστρέφεια, δυναμική σε ένα σχολείο είναι οι πολιτιστικές, αθλητικές, κοινωνικές και άλλες παράλληλες δραστηριότητές του. Αυτές,  μαζί με καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα, ανοίγουν δρόμους σε μια «άλλη – διαφορετική» μαθησιακή διαδικασία και φέρνουν το σχολείο στο επίκεντρο του κοινωνικού ιστού.

Πρόθεση και προσπάθεια της εκπαιδευτικής κοινότητας στο 1ο ΓΕ.Λ. Αλεξάνδρειας είναι να αναδείξουμε ένα σχολείο ανοιχτό που διδάσκει/μεταδίδει στα μέλη του τις ανθρωπιστικές αξίες του σεβασμού, της αλληλεγγύης, της συνεργασίας, της αποδοχής του άλλου, όμοιου ή του διαφορετικού. Ένα σχολείο που εμπλέκεται ενεργητικά, σταθερά και ουσιαστικά στο πολιτιστικό και κοινωνικό γίγνεσθαι του τόπου μας.  Ένα σχολείο που αφουγκράζεται το σήμερα, δικτυώνεται με την τοπική κοινωνία, χτίζει γέφυρες επικοινωνίας με την κοινότητα και γέφυρες φιλίας – συνεργασίας με άλλα σχολεία.

Στο πλαίσιο αυτό, το τελευταίο διάστημα, μαθητές του σχολείου συμμετείχαν στις παρακάτω δράσεις:

  1. Την Τρίτη , 21-03-2022, το σχολείο μας παρουσίασε δράση με θέμα:«Συμπερίληψη προσφύγων στην εκπαιδευτική κοινότητα» με στόχο την ενημέρωση, τη γνωριμία και την αποδοχή μαθητών από διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα. Οι μαθητές μας με οδηγό την ενσυναίσθηση, παρουσίασαν το ταξίδι των προσφύγων από τις χώρες τους στη δική μας χώρα μέσα από αφηγήσεις, απαγγελίες, εικόνες, φωτογραφίες, εικαστικές δημιουργίες -αφίσες και πίνακες ζωγραφικής- και μουσική. Την εκδήλωση επιμελήθηκαν η εκπαιδευτικός Μιχάκη Αικατερίνη με τους μαθητές: Κόντρα Άντζελα, Παναγιωτοπούλου Σωτηρία, Ταβλαντά Ευδοκία, Ρακοπούλου Γεωργία, Κύρμπεη Δημήτρη, Στεφούλη Ελένη, Καραολανίδου Ραφαηλία, Καραολανίδου Κυριακή. Στους διαδρόμους του σχολείου υπάρχει πλέον θεματική ενότητα με σχετικά έργα μαθητών.

 

  1. Την Παρασκευή, 1-04-2022, υλοποιήθηκε η εκδήλωση «Ποίηση και Περιβάλλον» (Διαθλάσεις της φύσης στη νεοελληνική ποίηση). Η σχέση ανθρώπου και περιβάλλοντος έχει απασχολήσει την λογοτεχνία από τις απαρχές της, καθώς αποτελεί έναν από τους πιο νευραλγικούς ανθρώπινους προβληματισμούς. Έτσι, μέσα σε αυτό τοπλαίσιο, η λογοτεχνία και ειδικότερα η ποίηση, μπορούν να εξυπηρετήσουν τους στόχους της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, προωθώντας τις φιλοπεριβαλλοντικές στάσεις μέσω μίας διαθεματικής διδακτικής πράξης. Μέσα από μια ιστορική αναδρομή στη νεοελληνική γραμματεία, οι μαθητές παρουσίασαν τις άπειρες αντανακλάσεις της φύσης στη νεοελληνική λογοτεχνία, άλλοτε ως συμβόλου  κι άλλοτε ως σκηνικού δράσης, άλλοτε ως μεταφοράς μιας συναισθηματικής κατάστασης κι άλλοτε ως φορέα υπέρτατων αξιών. Την εκδήλωση επιμελήθηκε η φιλόλογος Τσιαπανίτη Στέλλα με τους μαθητές: Κακαλέ Δήμητρα, Κατρανίτσα Γεωργία, Καμπούρη Μαργαρίτα, Κύρμπεη Δημήτρη, Στεφούλη Ελένη, Καραολανίδου Ραφαηλία, Καραολανίδου Κυριακή. Θερμές ευχαριστίες στον εκπαιδευτικό Σπαθάκη Στάθη που συνόδευσεστο πιάνο.
  2. Επίσκεψη του 1ου ΓΕΛ στην ΔΟΜΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Την Πέμπτη14 Απριλίου μαθητές της Α’  τάξης του 1ου ΓΕΛ Αλεξάνδρειας, συνοδευόμενοι από τον Διευθυντή του σχολείου, κ. Κούγκα Κωνσταντίνο και τις εκπαιδευτικούς Μιχάκη Αικατερίνη, Ακρίβη Ελένη, Προγοπούλου Αθηνά, Τσιαπανίτη Στέλλα και Κικκή Ευαγγελία επισκέφτηκαν την Ανοιχτή Δομή Προσφύγων Αλεξάνδρειας στο πρώην στρατόπεδο «Γ.ΠΕΛΑΓΟΥ». Η επίσκεψη υλοποιήθηκε στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος «Συμπερίληψη προσφύγων στη σχολική και τοπική κοινότητα» που αφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων.

fda 1

dfasd 1

Τους μαθητές υποδέχτηκαν ο Διοικητής της Δομής κ. Παράσχου Κίμων και η Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων κα. Σερενίδου Χρυσή. Ο κ. Παράσχου αναφέρθηκε στα έργα υποδομής , στη συντήρηση των εγκαταστάσεων, στις υπηρεσίες καθαριότητας και φύλαξης, αλλά και στη μείωση του προσφυγικού πληθυσμού. Στη συνέχεια οι μαθητές ενημερώθηκαν από τους:

  • κ. Πένκη Ιωάννη, για το πρόγραμμα δραστηριοτήτων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης από τη MKO DRC
  • κ. Fatima Nazari, για τα προγράμματα παιδικής προστασίας, δημιουργικής απασχόλησης και απασχόλησης γυναικών
  • κ. Ναζλίδου Έλενα, εκπρόσωπο του ΕΟΔΥ , για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και το υψηλό ποσοστό εμβολιασμού
  • κ. Κουκουλιάτα Γλυκερία, εκπρόσωπο του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης, για τις δράσεις του οργανισμού
  • κ. Σιμιτόπουλο Κώστα, υπεύθυνο εργασιακής απασχόλησης για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό

wasd 1

Θερμές ευχαριστίες στον κ. Yasin Akhoondzadeh για τις υπηρεσίες διερμηνείας που πρόσφερε.

Στο κλείσιμο της επίσκεψης οι μαθητές μας από το Αφγανιστάν  ξενάγησαν τους συμμαθητές τους στους χώρους της Δομής αλλά και στη χώρα τους μέσα από βίντεο και φωτογραφίες, έκθεση εικαστικών δημιουργιών και τους κάλεσαν να χορέψουν σε ρυθμούς της χώρας τους.

Σημείωση για τους αναγνώστες. Μείνετε συντονισμένοι. Ακολουθούν σύντομα και άλλες δράσεις που θα δημιουργήσουν αίσθηση με την παρεμβατικότητα του σχολείου.

Από το 1ο ΓΕ.Λ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

Προηγούμενο άρθροΠασχαλινές ευχές από το Σύλλογο Διδασκόντων και το Διευθυντή του 1ου Γενικού Λυκείου Αλεξάνδρειας
Επόμενο άρθροΕπέστρεψε από την Βαρκελώνη η ομάδα Erasmus+ του τομέα Πληροφορικής του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Βέροιας