ΔΙΑΛΕΞΗ
΄ΔΥΣΛΕΞΙΑ – ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ: ΤΕΣΤ & ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗ΄
Δρ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ Θ. ΠΑΥΛΙΔΗΣ
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ &
Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
Σας προσκαλούν στη ΔΙΑΛΕΞΗ, του Καθηγητή Γεωργίου Θ. Παυλίδη,
στο ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017 700 μμ
Ο διεθνώς καταξιωμένος Καθηγητής Γεώργιος Θ. Παυλίδης θα αναφερθεί στις πρόσφατες ανακαλύψεις και στην παγκοσμίως αναγνωρισμένη εφεύρεσή του, την διεθνώς πρωτοποριακή βιολογική μέθοδο γνωστή ως ΄Τεστ Παυλίδη΄, που ανέπτυξε ο Έλληνας εφευρέτης όταν ήταν καθηγητής σε γνωστά πανεπιστήμια του εξωτερικού (Αγγλία, Αμερική).
Επίσης θα παρουσιάσει τα σημαντικά ευρήματα για τις Μαθησιακές Δυσκολίες, Δυσλεξία και Διάσπαση Προσοχής, από την Πρόγνωση, Διάγνωση μέχρι και την επιτυχή Αντιμετώπισή τους με τη Μέθοδο Παυλίδη.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Στους Εκπαιδευτικούς που θα παρακολουθήσουν τη διάλεξη, θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.
Πληροφορίες:
‘Dyslexia Centers – Pavlidis Method’ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ): 2333- 304949
Κε Καθηγητά, Ποια είναι τα Συμπτώματα της Δυσλεξίας & της Διάσπασης Προσοχής (ΔΕΠΥ);
ΔΥΣΛΕΞΙΑ – ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ: Tα αίτια των όλων των ειδών των μαθησιακών δυσκολιών είναι: νοητικά – ψυχολογικά, περιβαλλοντικά και εμφανίζονται με συχνότητα 1 αγόρι προς 1 κορίτσι. Το 15 – 22% έχουν μαθησιακές δυσκολίες, κάθε είδους.
ΔΥΣΛΕΞΙΑ (Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία Ανάγνωσης-Γραπτών)
Η δυσλεξία είναι το κοινό χαρακτηριστικό των διασήμων Αϊνστάιν, Έντισον, Kέννεντυ, Ουάσιγκτον, Τσόρτσιλ, Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Τομ Κρουζ, Σ. Σταλόνε, Τζον Λένον, Γ. Ντίσνεϊ, Πικάσο, Σπίλμπεργκ, Στηβ Τζομπς και Μπιλ Γκέϊτς.
Η δυσλεξία είναι θειο δώρο, μόνον όμως όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε έγκαιρα και σωστά. Αντιθέτως, η άγνοια χειροτερεύει την ειδική μαθησιακή δυσκολία τους, που εμφανίζεται στην ανάγνωση (πολύ αργή, με πολλά λάθη), στην τρομερή ανορθογραφία και στη δυσκολία τους να εκφράζονται γραπτώς, καθώς στη μεταφορά της σκέψης στο γραπτό. Αποδίδουν πολύ καλύτερα στα Προφορικά από τα γραπτά και στα Πρακτικά από τα θεωρητικά μαθήματα. Η πνευματική τους ικανότητα είναι ανώτερη από την αντίστοιχη σχολική τους επίδοση. Δυσκολεύονται περισσότερο στις Ξένες γλώσσες, ιδίως στα Αγγλικά που άλλα ακούς και άλλα γράφεις. Επιπλέον κολλούν τις λέξεις, παραλείπουν τα σημεία στίξης και ξεχνούν να βάζουν τόνους. Μπορούν ακόμη και να γράψουν 3 φορές την ίδια λέξη στην ίδια πρόταση, με 3 διαφορετικούς τρόπους.
Η Δυσλεξία είναι Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία στην Ανάγνωση και στα γραπτά. Εμφανίζεται τουλάχιστον το >5% του πληθυσμού, διεθνώς. Οι Δυσλεξικοί παρουσιάζουν πολύ μεγάλη δυσκολία στην Ανάγνωση (πολύ Αργή, με λάθη, άλλα βλέπουν και άλλα διαβάζουν, δεν χρωματίζουν τη φωνή τους), στην ορθογραφία (ανορθόγραφοι, μολονότι γνωρίζουν τους γραμματικούς κανόνες).
Η δυσλεξία, η δυσορθογραφία και η δυσαριθμησία είναι ιδιαίτερα κρυφές και παραπλανητικές, γιατί δεν φαίνονται στην καθημερινή προφορική επικοινωνία, αφού δεν παρουσιάζουν προβλήματα λόγου, αντιθέτως είναι εξαιρετικά ευφυείς και δημιουργικοί.
Η Δυσλεξία και η ΔΕΠΥ, που συνήθως συνυπάρχουν, έχουν Βιο-νευρολογική και κυρίως Κληρονομική αιτία (άρα υπάρχουν από τη Γέννα). Συνεπώς, με το κατάλληλο τεστ βιολογικό, όπως το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ μπορούν να Προγνωσθούν – Διαγνωσθούν από την Προσχολική Ηλικία.
Είναι επιτακτική ανάγκη η έγκαιρη και αντικειμενική βιολογική πρόγνωση –διάγνωση για να βελτιώσουμε τη Συμπεριφορά, τον Αυτοέλεγχο, την Κοινωνικότητα και τη Σχολική Επίδοση, ώστε να αποφύγουμε τα δευτερογενή ψυχοκοινωνικά προβλήματα (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση, Bullying, δυσκολίες στις σχέσεις), που δημιουργούνται από την καθημερινή αποτυχία & από την αρνητική-επικριτική αντιμετώπιση στο σπίτι και στο σχολείο, λόγω άγνοιας.
Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: (Δυσλεξία = πρόβλημα αργής ανάγνωσης, Δυσορθογραφία= ανορθόγραφος, Δυσαριθμησία= πρόβλημα στη μαθηματική λογική ή στις πράξεις) και η Διάσπαση Προσοχής, Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και Υπερκινητικότητα συχνότατα συνυπάρχουν.
Οι ψυχο-περιβαλλοντικοί παράγοντες μπορούν να βελτιώσουν ή να χειροτερέψουν την κατάσταση, αλλά ποτέ δεν μπορούν να προκαλέσουν την δυσλεξία, τη δυσορθογραφία, τη δυσαριθμησία ή τη Διάσπαση Προσοχής.
Για τη διάγνωσή τους 2 είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις:
- Τουλάχιστον Κανονικό IQ, 2. Βιολογική αιτία. Δηλαδή, δεν γίνονται, αλλά γεννιούνται έτσι.
Η Διάσπαση Προσοχής, Παρορμητικότητα και Υπερκινητικότητα καθώς και η Δυσλεξία, η Δυσορθογραφία και η Δυσαριθμησία μπορούν να διαγνωσθούν και να αντιμετωπισθούν οποτεδήποτε, αλλά το χθες είναι προτιμότερο του σήμερα και αυτό του αύριο.
Η βιολογική πρόγνωση από την προσχολική ηλικία (π.χ. με το βιολογικό Τεστ Παυλίδη) και η ακριβής, έγκαιρη διάγνωση οδηγούν στην εξατομικευμένη-αποτελεσματική αντιμετώπιση, στην αποφυγή των αρνητικών ψυχο-εκπαιδευτικών συνεπειών (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση) και από την αποτυχία στην επιτυχία.
ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ (ΔΕΠΥ) (Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Συμπεριφοράς, Αυτοελέγχου & Οργάνωσης)
Εμφανίζεται στο 10-11% στα Παιδιά Σχολικής Ηλικίας και από αυτούς περισσότεροι από το 70% εξακολουθούν να παρουσιάζουν τα Συμπτώματα και στην ενήλικη ζωή.
Η Διαταραχή της Ελλειμματικής Προσοχής, Παρορμητικότητας (ανυπομονησίας) και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) αποτελείται από τρεις υποκατηγορίες συμπτωμάτων που όχι πάντοτε, αλλά συνήθως συνυπάρχουν:
- Διάσπαση Προσοχής (Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Αφηρημένος, Ονειροπόλος, Ανοργάνωτος, Ξεχασιάρης, Διασπάται εύκολα από εξωτερικούς ερεθισμούς)
- Παρορμητικότητα (Ανυπόμονος, Προβλήματα Αυτοελέγχου, Έντονος θυμός, Διακόπτει τους άλλους, Δεν μπορεί να περιμένει στη σειρά, ΠΡΙΝ σκεφτεί ενεργεί, Ριψοκίνδυνος)
- Υπερκινητικότητα (Αεικίνητος – Πειραχτήρι – Ζιζάνιο). Εμφανίζεται συχνότερα στα αγόρια.
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των ατόμων με διάσπαση προσοχής και της δυσλεξίας με την οποία συχνότατα συνυπάρχει, είναι η κακοδιαχείριση και η αντίληψη του χρόνου.
Δυστυχώς, διεθνώς τόσο η δυσλεξία και οι άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως και η διάσπαση προσοχής διαγιγνώσκονται υποκειμενικά, γι’ αυτό οι διαγνώσεις συχνά είναι διαφορετικές-αντικρουόμενες. Μόνον αντικειμενικά, βιολογικά τεστ μπορούν να επιτύχουν αξιόπιστη και έγκαιρη διάγνωση, ακόμη και πρόγνωση από την Προσχολική ηλικία, π.χ. με το μοναδικό διεθνώς βιολογικό τεστ του έλληνα εφευρέτη-καθηγητή Παυλίδη (γνωστό ως ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ).
Τι είναι το Βιολογικό ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ (Οφθαλμοκίνησης), Σε Τι Υπερέχει Διεθνώς, ώστε να επισκέπτονται τα 33 «DYSLEXIA CENTERS – PAVLIDIS METHOD” στην Ελλάδα, από 5 Ηπείρους και από 36 χώρες, και μάλιστα από τις πλέον προηγμένες;
Η oφθαλμοκίνηση αντικατοπτρίζει τον τρόπο λειτουργίας ή δυσλειτουργίας του εγκεφάλου και όχι της όρασης. Επειδή οι νευρολογικές διαταραχές φανερώνονται στην οφθαλμοκίνηση και επειδή και η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής είναι νευρολογικής-κληρονομικής αιτιολογίας, γι’ αυτό και απεικονίζονται στην οφθαλμοκίνηση, από την προσχολική ηλικία.
Είναι το μοναδικό διεθνώς βιολογικό Τεστ το οποίο με υψηλή ακρίβεια Προγιγνώσκει-Διαγιγνώσκει αντικειμενικά τη Δυσλεξία, τη Διάσπαση Προσοχής και την Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και μάλιστα από την Προσχολική ηλικία. Είναι ασφαλές και το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο εξεταζόμενος είναι να παρακολουθεί σιωπηλά με το βλέμμα του ένα φωτεινό ερεθισμό στην οθόνη του Η/Υ, ενώ αυτομάτως καταγράφονται και αναλύονται οι οφθαλμοκινήσεις του με ακρίβεια 1 χιλιοστού του δευτερολέπτου από το Φωτο-ηλεκτρονικό σύστημα δικής μας επινόησης (αναγνωρισμένο με διεθνείς πατέντες).
Το PAVLIDIS TEST είναι αναγνωρισμένο με διεθνείς πατέντες. Έχουν αποκτήσει το φωτο-ηλεκτρονικό μας σύστημα της Οφθαλμοκίνησης, τα πλέον διεθνώς φημισμένα πανεπιστήμια, όπως το Harvard, Βoston, Penn State, Columbia, Δανίας, Φιλανδίας, κλπ. (βλέπε www.dyslexiacenters.gr)
Ποια είναι τα Πλεονεκτήματα του ΤΕΣΤ και της ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΑΥΛΙΔΗ, σε σχέση με τα διεθνώς χρησιμοποιούμενα διαγνωστικά ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ για τη Δυσλεξία και με τα διαγνωστικά ερωτηματολόγια για τη ΔΕΠΥ
Διεθνώς για να διαγνωσθεί ο μαθητής ως δυσλεξικός, πρέπει να υστερεί στην ταχύτητα και στην ευχέρεια της Ανάγνωσης τουλάχιστον κατά 1,5 έτος, από τον μέσο όρο της τάξης του. Συνεπώς, με τα κλασσικά ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ που χρησιμοποιούνται διεθνώς, μπορεί να διαγνωσθεί ως Δυσλεξικός, το νωρίτερο μετά τα μέσα της 2ας δημοτικού.
Η διάγνωση με ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ πραγματοποιείται από εξειδικευμένους Ειδικούς Παιδαγωγούς και Ψυχολόγους και είναι υποκειμενική (=ανακριβής). Η διάγνωση της ΔΕΠΥ είναι ακόμη πιο υποκειμενική (= ανακριβής) και πραγματοποιείται με ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν οι εκπαιδευτικοί και κυρίως οι γονείς.
Το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ έχει τα εξής σημαντικά Πλεονεκτήματα:
Στο μοναδικό διεθνώς βιολογικό Test (διεθνώς γνωστό ως Pavlidis Test).
- Δεν βασίζεται ούτε στην ανάγνωση ούτε στην γραφή, αλλά σε σημαντικές βιολογικές-αντικειμενικές και ακριβείς μετρήσεις (οφθαλμοκίνηση). Άρα, μπορεί να εφαρμοστεί Προσχολικά, για την Ακριβή Πρόγνωση της Δυσλεξίας και τη Διάγνωση της ΔΕΠΥ.
- Προλαμβάνει-μειώνει τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη ΔΕΠΥ, συνεπώς και τα σοβαρά δευτερογενή ψυχο-κοινωνικά προβλήματα (π.χ. Χαμηλή Αυτοπεποίθηση, Αυτοεκτίμηση, Bullying) που δημιουργεί η ταπεινωτική, καθημερινή σχολική-μαθησιακή αποτυχία και η αρνητική-επικριτική συμπεριφορά στο σπίτι και συχνά στο σχολείο, λόγω άγνοιας.
- Τόσο η Δυσλεξία, όσο και η ΔΕΠΥ Αντιμετωπίζονται επιτυχώς, αν γίνει έγκαιρη, έγκυρη και σωστή Διάγνωση και Αντιμετώπιση.
- Η Πρόγνωση και η έγκαιρη και έγκυρη Διάγνωση καθιστούν αποτελεσματικότερη την Αντιμετώπιση.
- Η Αντιμετώπιση με τη ΜΕΘΟΔΟ ΠΑΥΛΙΔΗ (με πολυμέσα και Tablets) έχει αποδειχθεί από εκτεταμένες έρευνες Αγγλικών πανεπιστημίων, ότι είναι Αποτελεσματικότερη περισσότερο από 6 φορές στην Ορθογραφία και 8 φορές στην Παράληψη τόνων, από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στα Ελληνικά σχολεία.
Το ΤΕΣΤ & Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗ εφαρμόζονται Αποκλειστικά στα 33 Κέντρα Δυσλεξίας ‘Dyslexia Centers – Pavlidis Method’