Αρχική Blog Σελίδα 6750

Ο Χ. Γκόκας για την Τροπολογία θέσπισης πλαφόν στο μεικτό κέρδος

Χρήστος Γκόκας, Εισηγητής του Κινήματος Αλλαγής για την Τροπολογία θέσπισης πλαφόν στο μεικτό κέρδος:

“Η Κυβέρνηση, που κωφεύει στις προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, κατέθεσε την τροπολογία που προβλέπει τα ελάχιστα από εκείνα που μπορεί να κάνει. Την υπερψηφίζουμε για να μην έχει κανένα άλλοθι. Την υπερψηφίζουμε όμως, επισημαίνοντας το ατελέσφορο της διαδικασίας των ελέγχων λόγω της αδυναμίας των αρμόδιων υπηρεσιών, καθώς και την παγίωση ποσοστών κέρδους που μπορεί να περιέχουν κερδοσκοπία του προηγούμενου διαστήματος, η οποία ως απόλυτο μέγεθος μπορεί να δώσει και μεγαλύτερα κέρδη εφόσον θα αυξηθούν οι τιμές αγοράς των πρώτων υλών.”

ΚΙΝ.ΑΛ: “Πρωταθλήτρια στην ανεργία η Ελλάδα”

Κοινή ανακοίνωση του Υπεύθυνου ΚΤΕ Εργασίας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Γιώργου Μουλκιώτη και του Γραμματέα του Τομέα Εργασίας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Χρήστου Μέγα.

Η χώρα μας «κατέκτησε» ένα ακόμη ρεκόρ. Μετά το χρέος, το έλλειμμα και τον πληθωρισμό, αναδείχθηκε και πρωταθλήτρια Ευρώπης στην ανεργία με 13,3% τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.

Είναι προφανές ότι η διευθέτηση του χρόνου εργασίας (10ωρη ημερήσια απασχόληση) που υιοθέτησε το υπουργείο Εργασίας στέκεται εμπόδιο στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Η Eurostat καταρρίπτει, όμως, και το… «brain gain» της Κυβέρνησης, καθώς το 31,4%, των νέων κάτω των 25 ετών βρίσκονται αντιμέτωποι με την ανεργία, έναντι των 28,7% τον Δεκέμβριο 2021 (αύξηση κατά 2,7%).

Το ΠΑΣΟΚ ζητά την επαναφορά του βασικού μισθού στα 751 ευρώ, την διευθέτηση του χρόνου εργασίας μέσα από Συλλογικές Διαπραγματεύσεις, την θέσπιση κινήτρων για πλήρη και καλά αμειβόμενη εργασία και την επέκταση των επιδομάτων ανεργίας σε περισσότερους δικαιούχος και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Η κοινωνία πρέπει να μείνει όρθια, οι νέοι πρέπει να βρουν διέξοδο.

Στ. Αραχωβίτης: Η Κυβέρνηση οδηγεί το ελληνικό superfood, την Κορινθιακή Σταφίδα, σε κατάρρευση

H κυβέρνηση της ΝΔ διατυμπανίζει και αναμασά τα περί ποιότητας, προστιθέμενης αξίας και διατροφικής αξίας των ελληνικών τροφίμων. Δυστυχώς όμως, μόνο στα λόγια και για την επικοινωνία.

Γιατί στην πράξη, όταν προκύπτει η ανάγκη να στηρίξει έμπρακτα ένα εμβληματικό προϊόν, με ισχυρή εξαγωγική δυναμική, με υψηλή διατροφική αξία, ένα superfood, όπως η Κορινθιακή σταφίδα, τότε ξεκινούν οι καθυστερήσεις, οι παλινωδίες και εν τέλει η απραξία.

Το 2021, έγκαιρα και σε όλους τους τόνους, αναδείξαμε το πρόβλημα στη διάθεση της σταφίδας παραγωγής 2020, που δημιούργησαν τα περιοριστικά μέτρα λόγω της υγειονομικής κρίσης. Ταυτόχρονα, προειδοποιήσαμε και για τις σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις που αυτά τα αδιάθετα αποθέματα θα είχαν στην τιμή της σταφίδας. Πράγματι, πάει ήδη μισός χρόνος που καταγράφεται μια δραματική μείωση της τιμής στον παραγωγό έως και κατά 50% για τη σταφίδα της  παραγωγικής περιόδου που μόλις έκλεισε. Και αυτή η εξέλιξη, με τη σειρά της, συμπιέζει ακόμη περισσότερο το εισόδημα των σταφιδοπαραγωγών αλλά και συμπαρασύρει όλο τον κύκλο προστιθέμενης αξίας και εξαγωγών.

Η Κυβέρνηση αρκέστηκε σε αυτήν την εγκληματική ολιγωρία, αφήνοντας τους παραγωγούς με μόνη αναμενόμενη στήριξη την συνδεδεμένη ενίσχυση που θεσπίστηκε το 2017 από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Ετσι, ενώ η νέα καλλιεργητική περίοδος, οι εργασίες και η λίπανση ξεκινούν, η οικονομική ασφυξία των σταφιδοπαραγωγών απειλεί με μαρασμό το μοναδικό αυτό προϊόν και τις σταφιδοπαραγωγές περιοχές της Πελοποννήσου κι όχι μόνο.

Με την Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε σήμερα ο βουλευτής και Τομεάρχης Αγροτ. Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Στ. Αραχωβίτης,  επαναφέρει και μεταφέρει στην Κυβέρνηση της ΝΔ την ευθύνη ότι δεν έχει ακόμη στηρίξει έμπρακτα αυτό το μοναδικό προϊόν, αλλά και για το ότι αδιαφόρησε και για τις υπόλοιπες προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Στο πλαίσιο της επείγουσας και φλέγουσας ανάγκης για ανθρωπιστική βοήθεια στην Ουκρανία, έχει ιδιαίτερη σημασία αν η Κυβέρνηση υλοποιήσει την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για ενεργοποίηση της δυνατότητας του κράτους να λειτουργήσει ως «αγοραστής ύστατης καταφυγής» για την απορρόφηση αδιάθετων ποσοτήτων σταφίδας σε κοινωνικές δομές και σε προγράμματα σίτισης, εθνικά ή συγχρηματοδοτούμενα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:

03.03.2022

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Θέμα: Κίνδυνος κατάρρευσης της Κορινθιακής Σταφίδας

 Η κορινθιακή σταφίδα αποτελεί ένα εμβληματικό προϊόν για τη χώρα μας και η στήριξή της θα πρέπει να είναι ολόπλευρη και με κάθε μέσο και εργαλείο που η κυβέρνηση έχει στη διάθεσή της. Η υγειονομική κρίση με τις επιπτώσεις των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν, περιόρισαν την διάθεση της σταφίδας στις αγορές με αποτέλεσμα τον σχηματισμό πλεονασμάτων αδιάθετων ποσοτήτων ήδη από το 2020.

Η μη έγκαιρη λήψη μέτρων κατά τον πρώτο χρόνο της πανδημίας στην κατεύθυνση της απορρόφησης των πλεοναζουσών ποσοτήτων οδήγησαν στην δραματική μείωση της τιμής στον παραγωγό έως και κατά 50% την παραγωγική περίοδο που μόλις έκλεισε.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ πρότεινε την παρέμβαση του κράτους ως «αγοραστή ύστατης καταφυγής» με θετικές επιπτώσεις τόσο στην απορρόφηση των πλεοναζουσών ποσοτήτων όσο και στην συγκράτηση της τιμής στον παραγωγό. Οι προτάσεις αυτές δεν εισακούστηκαν από την ηγεσία του Υπουργείου.

  • Επειδή το εξαιρετικά δυσμενές πλαίσιο βλάπτει πρώτα και κύρια το ίδιο αυτό το μοναδικό προϊόν που παράγει η χώρα μας
  • Επειδή η μη διάθεση των αποθεμάτων έχει σαν αποτέλεσμα την συνεχή και συνεχιζόμενη πίεση στην τιμή του προϊόντος που με τη σειρά της συμπιέζει έτι περαιτέρω το ήδη πληγέν εισόδημα των παραγωγών αλλά και των λοιπών δραστηριοποιούμενων στην αλυσίδα αξίας που στηρίζει το προϊόν και τις εξαγωγές

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός,

  1. Σκοπεύει η Κυβέρνηση να στηρίξει την σταφίδα ως εμβληματικό προϊόν από την διαφαινόμενη κατάρρευση της τιμής στον παραγωγό, και αν ναι με ποιους τρόπους;
  1. Εξετάζει, έστω και τώρα, την ενεργοποίηση της δυνατότητας του κράτους να λειτουργήσει ως «αγοραστής ύστατης καταφυγής» για την απορρόφηση αδιάθετων ποσοτήτων σταφίδας σε κοινωνικές δομές και προγράμματα σίτισης, εθνικά ή συγχρηματοδοτούμενα ή και στην αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στις εμπόλεμες περιοχές όπως η Ουκρανία;

O ερωτών βουλευτής

Κ. Σκανδαλίδης: “Σε Ποιους Πάνε Τα ‘Εργα;”

Τμήμα ομιλίας του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του Κινήματος Αλλαγής, Κώστα Σκανδαλίδη στο νομοσχέδιο του Υπουργείου και Υποδομών και Μεταφορών «Πρότυπες προτάσεις για έργα υποδομής και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

Θέλω από την αρχή να είμαι ευθύς. Ποιος είναι ο πραγματικός στόχος του νομοσχεδίου;

Η Κυβέρνηση επιθυμεί να παρακάμψει ενωσιακούς κανόνες και βάζοντας τα 200 εκατομμύρια πλαφόν, έχει προφανή στόχο να κατευθύνει συγκεκριμένα μεγάλα δημόσια έργα σε συγκεκριμένους παρόχους.

Εν όψη των αναμενόμενων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης που πρόκειται να διατεθούν στη χώρα τους επόμενους δύο μήνες, καλό θα ήταν να συνδέουμε αυτή την σπουδή με τις ευρύτερες πολιτικές εξελίξεις και του πιθανού χρόνου των εκλογών.

Για όσους μπορούν να διαβάζουν τα σημεία των καιρών…

 Νέα παρέμβαση Άγγελου Τόλκα στη Βουλή για στήριξη café – εστίασης: “Δώστε έγκαιρα χώρο στα καταστήματα”

Εκ νέου παρέμβαση στη Βουλή έκανε την Πέμπτη 3/3/2021 ο Άγγελος Τόλκας για την στήριξη της εστίασης με τη χρήση επιπλέον εξωτερικών χώρων και σύμφωνα και με τα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Πιο συγκεκριμένα, ο Βουλευτής Ημαθίας ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ  κατέθεσε ερώτηση προς τους κκ Υπουργούς Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών για την άμεση στήριξη ενός κλάδου, ο οποίος έχει υποστεί τεράστιο πλήγμα από τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Μέσα από την πρωτοβουλία του ζητά να δοθεί εκ νέου η άδεια ώστε, μετά από σχετική άδεια των Δήμων, να αναπτυχθούν σε ανοιχτούς χώρους και να λειτουργήσουν με ασφάλεια τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Συνάντηση Γ. Φραγγίδη με εκπροσώπους της ΠΟΙΟ-ΠΦΥ

Συνάντηση με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιατρών Οδοντιάτρων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΟΙΟ-ΠΦΥ) είχαν χθες ο υπεύθυνος του κοινοβουλευτικού τομέα υγείας του Κινήματος Αλλαγής κ. Γιώργος Φραγγίδης, η Γραμματέας της Κοινοβ. Ομάδας κ. Λιακούλη Ευαγγελία και ο Δ/ντης της Κοινοβ. Ομάδας κ. Γλαβίνας Θανάσης. Από την πλευρά της ΠΟΙΟ – ΠΦΥ συμμετείχαν οι κ.κ. Μπούρος Χάρης, Θεσσαλονικεύς Νίκος, Γώγου Μαρία, Διούδη Μαρία, και Μπράτσου Αλεξάνδρα.

unnamed 10

Κατά τη συζήτηση επισημάνθηκε ο σημαντικός ρόλος της ΠΦΥ για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος υγείας αλλά και την προστασία και αναβάθμιση της δημόσιας υγείας. Όλοι οι συνομιλητές έκαναν την κοινή διαπίστωση ότι συνθήκες της πανδημίας απέδειξαν τη σημαντικότητα της ΠΦΥ αλλά ανέδειξαν επίσης τα δομικά προβλήματα και τις δυσλειτουργίες της, απόρροια της παραμέλησής της και των συνεχών πειραματισμών που έχει υποστεί.

Τέτοια προβλήματα είναι η ελλιπής στελέχωση, η απουσία οργανογράμματος και καθηκοντολογίου, η ανισοκατανομή του προσωπικού στις δομές ΠΦΥ και αναλογικά με τον εξυπηρετούμενο πληθυσμό, κ.ά. Η συζήτηση επεκτάθηκε και σε θέματα συνδικαλιστικής φύσεως που απασχολούν το προσωπικού των δομών της ΠΦΥ.

Από όλους τους συμμετέχοντες στη συνάντηση υπογραμμίστηκε η αναγκαιότητα επαναχάραξης της πολιτικής για την ΠΦΥ, στο πλαίσιο μιας γενικότερης ανασύστασης του συστήματος υγείας

Συμμετοχή του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη σε εκδήλωση «Η διαμόρφωση του ψηφιακού μας μέλλοντος, προκλήσεις και προοπτικές» της Βουλής των Ελλήνων

Σε εκδήλωση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό συμμετείχε το πρωί της Πέμπτης ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης. Η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο της Διάσκεψης για το Μέλλον της Ευρώπης και οργανώθηκε από την αρμόδια ομάδα εργασίας της Βουλής των Ελλήνων.

Ειδικότερα, ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης συμμετείχε ως ομιλητής στην πρώτη θεματική ενότητα με τίτλο «Η διαμόρφωση του ψηφιακού μας μέλλοντος, προκλήσεις και προοπτικές» μαζί με την Εκτελεστική Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδια για την προετοιμασία της Ευρώπης για την ψηφιακή εποχή, Margrethe Vestager.

Αρχικά το λόγο έλαβε η Margrethe Vestager, η οποία αναφέρθηκε στη μεγάλη πρόοδο που καταγράφει τα δύο τελευταία χρόνια η Ελλάδα στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού. Στάθηκε ιδιαίτερα στη συμβολή της χώρας μας στη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Ψηφιακού Πιστοποιητικού COVID και στη χρησιμότητα ψηφιακών εργαλείων όπως το MyHealth app. Περαιτέρω, συνεχάρη την Κυβέρνηση για την έγκριση του Σχεδίου «Ελλάδα 2.0», που αφορά την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Στη συνέχεια, η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρθηκε στις προκλήσεις της επόμενης ημέρας για την Ευρώπη, εστιάζοντας στους τέσσερις βασικούς πυλώνες της ψηφιακής δεκαετίας μέχρι το 2030: τις ψηφιακές δεξιότητες, την ασφάλεια και τον ψηφιακό μετασχηματισμό δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Η Margrethe Vestager στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα της ανθρωποκεντρικής φιλοσοφίας για τον σχεδιασμό της ευρωπαϊκής ψηφιακής στρατηγικής. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, θέλουμε ο ψηφιακός μετασχηματισμός να οδηγεί σε περισσότερη ανάπτυξη και θέσεις εργασίας.

Κατόπιν, τον λόγο έλαβε ο Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη στρατηγική της Ελλάδας αναφορικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Όπως σημείωσε, η Ελλάδα καλείται να επιλύσει τις εκκρεμότητές της με το παρελθόν και να ανταποκριθεί σε έναν κόσμο συνεχούς μεταβολής των τεχνολογικών εργαλείων. Στη συνέχεια, μίλησε για την εκθετική πρόοδο που καταγράφει η χώρα την τελευταία διετία, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην αύξηση των ψηφιακών υπηρεσιών από τις 501 προ gov.gr στις περισσότερες από 1.340 που διατίθενται σήμερα, καθώς επίσης και στην αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών από τα 8,8 εκατομμύρια το 2018 στα 567 εκατομμύρια το 2021.

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης στάθηκε στον ρόλο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο θα επιτρέψει στη χώρα να υλοποιήσει ταχύτερα το σύνολο της ψηφιακής της στρατηγικής. Διατύπωσε, επίσης, την πεποίθηση ότι το ελληνικό κράτος είναι μεταρρυθμίσιμο και θα συνεχίσει να αλλάζει προς όφελος των Ελλήνων πολιτών. Ανέφερε, τέλος, ότι η Ελλάδα συμμετέχει ενεργά στις διεργασίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις νομοθετικές προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσον αφορά τους Κανονισμούς για την Τεχνητή Νοημοσύνη, τις Ψηφιακές Υπηρεσίες και τις Ψηφιακές Αγορές.

Πριν από το πέρας της εκδήλωσης, ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης απάντησε σε ερωτήσεις μελών της Βουλής των Ελλήνων, καθώς επίσης και πολιτών και μαθητών, οι οποίοι παρακολούθησαν την εκδήλωση διαδικτυακά.

Ακολουθούν σημεία από την τοποθέτηση του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης:

«Η σημερινή συζήτηση γίνεται στη σκιά των γεγονότων της Ουκρανίας. Η Ελλάδα στέκεται απέναντι στα γεγονότα αυτά, με μια κοινή εθνική στάση, η οποία μάλιστα αναδείχθηκε προχθές στη Βουλή των Ελλήνων. […] Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, “η Ελλάδα βρίσκεται στη σωστή πλευρά της Ιστορίας, δίπλα στους ομογενείς της, δίπλα σε μία χώρα η οποία δέχεται εισβολή”».

«Η σημερινή εκδήλωση είχε την ενεργό εμπλοκή της Μαριέττας Γιαννάκου, μιας πολιτικού που έφυγε πρόωρα από κοντά μας πριν από λίγες ημέρες και η οποία γνώριζε να συνδυάζει τον πολιτισμό και τη μετριοπάθεια, με την αποφασιστικότητα και τις αταλάντευτες θέσεις για την ευρωπαϊκή προοπτική της Ελλάδας, μέσα σε μια ισχυρή Ευρώπη. […] Υπηρέτησε στο ελληνικό κοινοβούλιο ούσα από τις ξεχωριστές γυναίκες που πίστεψαν στην ενωμένη Ευρώπη και είδαν τους αγώνες τους να δικαιώνονται».

«Η παρέμβαση της ΕΕ στην τεχνολογία έχει να κάνει με το κατά πόσο το πολιτικό δύναται να επιδρά επί του τεχνολογικού, δηλαδή το κατά πόσο μπορούμε ως Ε.Ε να παρεμβαίνουμε υπέρ της ενδυνάμωσης του πολίτη και ουσιαστικά να καθορίζουμε τον τρόπο με τον οποίο οι αξίες μας ως κράτη μέλη, ως πολίτες της ΕΕ αντανακλώνται στην τεχνολογική εξέλιξη. Δηλαδή, οι αξίες πρέπει να μην είναι μόνο στα βιβλία του νόμου, αλλά και στις οθόνες του κώδικα. Υπό αυτή την έννοια, αυτό είναι κάτι το οποίο τα περασμένα χρόνια η ΕΕ το είχε θεμελιώσει, το είχε κάνει και το κάνει εκτενέστατα».

«Είμαστε ως ΕΕ ρυθμιστική υπερδύναμη και πρέπει να μπορέσουμε στοχευμένα να γίνουμε τεχνολογική υπερδύναμη, αντλώντας το σύνολο των δυνατοτήτων μας και των υποδομών μας, στηριζόμενοι σε αυτές, για να μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε σε ένα διεθνές σκηνικό το οποίο συνεχώς αλλάζει και μάλιστα αλλάζει με αυξανόμενη ταχύτητα».

«Αυτή τη στιγμή στην ΕΕ έχουμε μεγάλες παρεμβάσεις οι οποίες προωθούνται σε συμφωνία με το GDPR: είναι ο Κανονισμός για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, ο Κανονισμός για τις Ψηφιακές Αγορές, ο Κανονισμός για την Τεχνητή Νοημοσύνη. […] Αυτές οι τρεις μεγάλες νομοθετικές πρωτοβουλίες, με τον τρόπο που προωθούνται, συμβάλλουν ακόμη περισσότερο σε έναν κοινό στόχο, ότι η πρόοδος τα επόμενα χρόνια θα συντελεστεί με βάση τις αξίες μας».

«Μερικές σημειακές παρεμβάσεις μπορούν να είναι καταλυτικές. […] Όλα αυτά τα πολλά, τα μικρά, τα λίγα, εν τέλει είναι πάρα πολύ μεγάλα γιατί αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο κινούνται οι αγορές και αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο εμείς ως πολίτες μπορούμε να αντλούμε χρησιμότητα από την τεχνολογία κι όχι να δίνουμε τη μέγιστη δυνατή υπεραξία σε εκείνη από μόνη της. Χρησιμοποιούμε εμείς την τεχνολογία, η τεχνολογία είναι ένα εργαλείο. Αυτό το κάνουμε μέσα από σωστή ρύθμιση και μέσα από σωστές νομοθετικές πρωτοβουλίες».

«Το παράδειγμα του MyHealth app αντανακλά μια φιλοσοφία σε σχέση με την κυριότητα των δεδομένων, δηλαδή το να μου ανήκουν τα δεδομένα μου. Αυτή είναι μια ευρύτερη ευρωπαϊκή προσέγγιση που πρέπει να τη δούμε να συμβαίνει σε όλες τις πλατφόρμες. […] Άρα, λοιπόν, η συζήτηση που πρέπει να γίνει είναι γύρω από το σε ποιον ανήκουν τα δεδομένα: σε εμένα ή στην πλατφόρμα; Σε αυτό η Ε.Ε έχει μία πολύ μεγάλη παρέμβαση κι έχει πάρα πολλά να πει».

«Κάποιες ρυθμίσεις πρέπει να είναι κοινές, για να μπορέσουν κάποια πράγματα να πάνε γρηγορότερα. Πρέπει να υπάρξει μια κοινή προσέγγιση. Επίσης, αυτό έχει να κάνει και με το πως κάθε χώρα σχεδιάζει τη δική της προοπτική πάνω σ’ αυτό που λέμε “ψηφιακός μετασχηματισμός”».

«Όταν σχεδιάζαμε το πρόγραμμα του ψηφιακού μετασχηματισμού της Ελλάδας, βασικά κοιτούσαμε δύο πράγματα: το πεδίο και τον ορίζοντα. Το πεδίο είναι το τι δουλεύει καλά αυτή τη στιγμή. Τι έχουμε αυτή τη στιγμή στο πεδίο από συστήματα τα οποία δουλεύουν καλά και τα οποία μπορούμε να αξιοποιήσουμε περαιτέρω με μια απλή σύνδεση ή με μια πρόσθετη υπηρεσία on top. […] Όταν λέμε ότι πρέπει να κοιτάζουμε τον ορίζοντα, έχει να κάνει με το να κοιτάζουμε το τι κάνουν οι άλλοι καλά. Η ΕΕ κι ο ΟΟΣΑ έχουν αυτή τη στιγμή κάποιες καλές πρακτικές, οι οποίες υπήρχαν και οι οποίες καλές πρακτικές χρειάστηκε εμείς οι ίδιοι να τις βρούμε και να μπορέσουμε να ανιχνεύσουμε το τι είναι συμβατό στο δικό μας πλαίσιο. […] Θα πρέπει να υπάρξει μια βάση δεδομένων καλών πρακτικών, πρέπει να υπάρχει μια μήτρα για να μάθουμε ο ένας από τον άλλον».

«Η συζήτηση περί τεχνολογίας όπως αναπτύσσεται αυτή τη στιγμή έχει έναν δυϊσμό. Το ένα κομμάτι της συζήτησης αφορά καθ’ αυτό το πως κλείνεις τις εκκρεμότητές σου με το χτες, […] το να μετατρέψω το χαρτί σε πληροφορία– Τρίτη βιομηχανική επανάσταση και πίσω. Και το άλλο κομμάτι, το οποίο αναφέρθηκε και πριν από την Αντιπρόεδρο, αφορά το μετά. Αφορά δηλαδή το να μπορούμε να ρυθμίσουμε τις αναδυόμενες τεχνολογίες της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης και κυρίως τα δεδομένα, κυρίως δηλαδή την ιδιωτικότητα μας και το πως προστατεύουμε το άτομο, το πως προστατεύεται ο πολίτης σ’ ένα τέτοιου τύπου περιβάλλον. Αυτά τα δύο μαζί υιοθετούν αυτό το δυϊσμό και γι’ αυτά τα δύο έχουμε μία στρατηγική, αλλά πρέπει πρώτα να μπορούμε να απαντήσουμε και στα δύο με το βέλτιστο δυνατό τρόπο».

«Χάρηκα πάρα πολύ που άκουσα την Αντιπρόεδρο της Επιτροπής να λέει ότι πρέπει να διευρύνουμε το φάσμα των τεχνολογικών επιλογών του πως θα δώσουμε μεγάλες ταχύτητες, γιατί η οπτική ίνα θα αυξηθεί στη χώρα το επόμενο χρονικό διάστημα μέσα από ευρύτατα προγράμματα. Αλλά και πάλι, αυτό δεν είναι επαρκές από μόνο του. Για να πιάσουμε και τους ευρύτερους στόχους, πρέπει να γίνουν κι άλλα πράγματα. Βλέπουμε τώρα να έρχεται διαδικτυακή πρόσβαση, διαδικτυακές υπηρεσίες μέσω μικροδορυφόρων. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Ο αρμόδιος επίτροπος ο κύριος Μπρετόν δουλεύει αυτή τη στιγμή πάνω σ’ ένα ενδελεχές σχέδιο, για το ποια θα είναι η ευρωπαϊκή παρέμβαση. Με δεδομένη τη γεωγραφική θέση της Ελλάδας, αυτό είναι ένα πολύ ενδιαφέρον σχέδιο».

«Το Ταμείο Ανάκαμψης έχει ήδη ξεκινήσει και υλοποιείται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό. Αποκτάμε διαρκώς συστήματα που δεν είχαμε κι έτσι τρέχουμε πάρα πολύ γρήγορα. Αυτό εκ των πραγμάτων εντάσσεται σ’ ένα πολιτικό πλαίσιο και είμαστε σε μια εποχή εκθετικών φαινομένων. Εκθετικό φαινόμενο σημαίνει ότι κάτι αλλάζει δραματικά γρήγορα, με πάρα πολύ μεγάλες ταχύτητες, τις οποίες δεν είμαστε αναγκαστικά σε θέση να τις αντιληφθούμε, τις αντιλαμβανόμαστε στην πορεία».

«Η τεχνολογία διαρκώς τρέχει, απλώς τώρα τρέχει γρηγορότερα και αυτό μπορεί κανείς να το δει και σε συγκεκριμένα πράγματα τα οποία υπάρχουν γύρω μας και το πως αυτά άλλαξαν τις τελευταίες δεκαετίες. Αυτό συμβαίνει σε πάρα πολλούς τομείς κι αυτό θα συνεχίζει και θα αλλάζει διαρκώς όσο υπάρχουν αναδυόμενες πλατφόρμες».

«Στην πανδημία η ΕΕ διάλεξε τον δρόμο της ενδυνάμωσης. Η Ελληνική Κυβέρνηση διάλεξε επίσης τον δρόμο της ενδυνάμωσης και αυτό είναι κοινή αξία όλων μας, είναι μια αξία αυταπόδεικτη. Έτσι, λοιπόν, εμείς πήραμε μια υφιστάμενη στρατηγική η οποία ήταν να δημιουργήσουμε ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες και το κράτος να συνεχίσει να λειτουργεί, να βοηθήσουμε το σύνολο των πολιτών να συμμετάσχουν με έναν καλύτερο και ευκολότερο τρόπο στην κρατική λειτουργία, χωρίς να περιμένουν σε δεκάδες ή εκατοντάδες ουρές και τη μετατρέψαμε και σε εργαλείο καταπολέμησης του ιού.

Αυτό είναι το αξιακό υπόβαθρο όλων των πολιτών της Ε.Ε κι αυτό ακριβώς είναι το οποίο θα συνεχίσουμε να κάνουμε σ’ ένα περιβάλλον αναδυόμενων προκλήσεων, σε ένα περιβάλλον που διαρκώς αλλάζει, αλλά πάντα με μία σταθερή πεποίθηση ότι το ελληνικό κράτος είναι μεταρρυθμίσιμο και θα συνεχίσει να είναι το επόμενο διάστημα και διαρκώς θα αλλάζει και θα βελτιώνει τις υπηρεσίες του απέναντι στους Έλληνες πολίτες. Η τεχνολογία είναι μέσο, δεν είναι σκοπός, ως μέσο το αντιλαμβανόμαστε και ως μέσο το εντάσσουμε στο συνολικό αξιακό μας πλαίσιο».

Κυρ. Μητσοτάκης:Κανείς δεν περίμενε ότι ο Πρόεδρος Πούτιν θα έπαιρνε την απόφαση να εισβάλει στην Ουκρανία

Κανείς δεν περίμενε ότι ο Πρόεδρος Πούτιν θα έπαιρνε την απόφαση να εισβάλει στην Ουκρανία, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξη του στην τηλεόραση του Alpha αναφερόμενος στον πόλεμο στην Ουκρανία. 

«Δεν το περιμέναμε γιατί πραγματικά είμαστε μπροστά σε ένα νέο κόσμο. Αποτελεί την αναίρεση του καθεστώτος ειρήνης και ασφάλειας. Μιλάμε για ένα νέο ψυχρό πόλεμο για τον οποίο κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πώς θα τελειώσει. Ο Πούτιν επέλεξε να επιβάλλει το δικό του τρόπο ζωής σε μια άλλη χώρα. Αφορά αυτό όλους μας και γι’αυτό υπήρξε αυτή η καθολική αντίδραση.

Αναφέρομαι στον Πρόεδρο Πούτιν και όχι στη Ρωσία γιατί πιστεύω ότι η πλειοψηφία του ρωσικού λαού δεν ήθελε αυτόν τον πόλεμο. Σήμερα πολιορκείται η Μαριούπολη. Συντελείται ανθρωπιστική καταστροφή. Απολύτως επιβεβλημένο να σταματήσουν τώρα οι εχθροπραξίες. Η Ρωσία σήμερα είναι παγκόσμια απομονωμένη. Είδατε το ψήφισμα στον ΟΗΕ» είπε ο πρωθυπουργός.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κατανομή κατά νομό στην Κεντρική Μακεδονία των 2.550 νέων κρουσμάτων κορονοϊού

Τα 2.550 νέα κρούσματα που ανακοινώθηκαν από τον ΕΟΔΥ για την Κεντρική Μακεδονία κατανέμονται ανά νομό ως εξής:

-1.807 κρούσματα στην ΠΕ Θεσσαλονίκης

-129 κρούσματα στην Π.Ε Ημαθίας

-103  κρούσματα στην Π.Ε. Κιλκίς

-115  κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας

-96  κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας

-152 κρούσματα στην Π.Ε. Σερρών

-147 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής

-1 κρούσματα στο Άγιον Όρος

Γεωγραφική κατανομή των 15.783 κρουσμάτων κορονοϊού που ανακοίνωσε σήμερα ο ΕΟΔΥ

Η γεωγραφική κατανομή των 15.783 κρουσμάτων covid-19 που ανακοίνωσε σήμερα ο ΕΟΔΥ έχει ως εξής:

735 κρούσματα στην Π.Ε. Ανατολικής Αττικής

928 κρούσματα στην Π.Ε. Βόρειου Τομέα Αθηνών

190 κρούσματα στην Π.Ε. Δυτικής Αττικής

743 κρούσματα στην Π.Ε. Ε Δυτικού Τομέα Αθηνών

1.509 κρούσματα στην Π.Ε. Κεντρικού Τομέα Αθηνών

680 κρούσματα στην Π.Ε. Νοτίου Τομέα Αθηνών

604 κρούσματα στην Π.Ε. Πειραιώς

112 κρούσματα στην Π.Ε. Νήσων

1.807 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης

1 κρούσμα στο Άγιον Όρος

239 κρούσματα στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας

17 κρούσματα στην Π.Ε. Άνδρου

96 κρούσματα στην Π.Ε. Αργολίδας

77 κρούσματα στην Π.Ε. Αρκαδίας

70 κρούσματα στην Π.Ε. Άρτας

467 κρούσματα στην Π.Ε. Αχαΐας

138 κρούσματα στην Π.Ε. Βοιωτίας

12 κρούσματα στην Π.Ε. Γρεβενών

80 κρούσματα στην Π.Ε. Δράμας

136 κρούσματα στην Π.Ε. Έβρου

309 κρούσματα στην Π.Ε. Εύβοιας

22 κρούσματα στην Π.Ε. Ευρυτανίας

53 κρούσματα στην Π.Ε. Ζακύνθου

153 κρούσματα στην Π.Ε. Ηλείας

129 κρούσματα στην Π.Ε Ημαθίας

914 κρούσματα στην Π.Ε. Ηρακλείου

15 κρούσματα στην Π.Ε. Θάσου

63 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσπρωτίας

13 κρούσματα στην Π.Ε. Θήρας

4 κρούσματα στην Π.Ε. Ιθάκης

9 κρούσματα στην Π.Ε. Ικαρίας

297 κρούσματα στην Π.Ε. Ιωαννίνων

176 κρούσματα στην Π.Ε. Καβάλας

27 κρούσματα στην Π.Ε Καλύμνου

90 κρούσματα στην Π.Ε. Καρδίτσας

18 κρούσματα στην Π.Ε. Καρπάθου

62 κρούσματα στην Π.Ε. Καστοριάς

2 κρούσματα στην Π.Ε Κέας-Κύθνου

134 κρούσματα στην Π.Ε. Κέρκυρας

61 κρούσματα στην Π.Ε. Κεφαλληνίας

103 κρούσματα στην Π.Ε. Κιλκίς

268 κρούσματα στην Π.Ε Κοζάνης

218 κρούσματα στην Π.Ε. Κορινθίας

89 κρούσματα στην Π.Ε. Κω

80 κρούσματα στην Π.Ε. Λακωνίας

385 κρούσματα στην Π.Ε Λάρισας

148 κρούσματα στην Π.Ε. Λασιθίου

129 κρούσματα στην Π.Ε. Λέσβου

42 κρούσματα στην Π.Ε. Λευκάδας

14 κρούσματα στην Π.Ε. Λήμνου

302 κρούσματα στην Π.Ε. Μαγνησίας

207 κρούσματα στην Π.Ε. Μεσσηνίας

15 κρούσματα στην Π.Ε Μήλου

19 κρούσματα στην Π.Ε. Μυκόνου

31 κρούσματα στην Π.Ε. Νάξου

105 κρούσματα στην Π.Ε. Ξάνθης

16 κρούσματα στην Π.Ε. Πάρου

115 κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας

96 κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας

75 κρούσματα στην Π.Ε. Πρέβεζας

168 κρούσματα στην Π.Ε. Ρεθύμνου

69 κρούσματα στην Π.Ε. Ροδόπης

181 κρούσματα στην ΠΕ Ρόδου

69 κρούσματα στην Π.Ε. Σάμου

152 κρούσματα στην Π.Ε. Σερρών

12 κρούσματα στην Π.Ε. Σποράδων

27 κρούσματα στην Π.Ε. Σύρου

11 κρούσματα στην Π.Ε. Τήνου

214 κρούσματα στην Π.Ε. Τρικάλων

216 κρούσματα στην Π.Ε. Φθιώτιδας

70 κρούσματα στην Π.Ε. Φλώρινας

38 κρούσματα στην Π.Ε. Φωκίδας

147 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής

266 κρούσματα στην Π.Ε. Χανίων

98 κρούσματα στην Π.Ε Χίου

368 κρούσματα υπό διερεύνηση