Αρχική Blog Σελίδα 6688

Τηλεδιάσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τους Περιφερειάρχες

«Είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι έχει αυξηθεί η απορρόφηση των περιφερειακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ από εκεί που το παραλάβαμε. Είναι σίγουρα μια μεγάλη επιτυχία την οποία την πιστωνόμαστε όλοι. Και επίσης σημαντικό είναι το γεγονός ότι θα έχουμε στη διάθεσή μας λίγο παραπάνω από 2 δισ. ευρώ πρόσθετους πόρους για το επόμενο ΕΣΠΑ.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης γνωρίζει πόσο επιμένω στην τήρηση των σχετικών χρονοδιαγραμμάτων για την ψήφιση του νόμου για να μπορέσουμε και εμείς να είμαστε συνεπείς ως προς το χρονοδιάγραμμα των προσκλήσεων, έτσι όπως παρουσιάστηκε. Θέλουμε να έχουμε ένα ΕΣΠΑ το οποίο να “τρέχει” με πλήρεις ρυθμούς και να φαίνεται η απορρόφησή του», σημείωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην τηλεδιάσκεψη που είχε με τους 13 Περιφερειάρχες της χώρας.

Με εισηγητές τον Πρόεδρο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη και τον Περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη στην τηλεδιάσκεψη συζητήθηκαν εκτός από το ΕΣΠΑ 2021-2027, και τα θέματα του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης, του Ταμείου Ανάκαμψης και του προσωπικού των Περιφερειών.

Ειδικά για το ΕΣΠΑ, για την περίοδο 2014-2020 η πρόοδος υλοποίησης των περιφερειακών προγραμμάτων κρίνεται ικανοποιητική καθώς ο μέσος όρος δαπανών ανέρχεται σήμερα στο 72%, έναντι ποσοστού απορρόφησης 25% τον Ιούλιο του 2019. Για την περίοδο 2021-2027, στα 13 περιφερειακά προγράμματα κατανέμονται αυξημένοι πόροι σε σχέση με το ΕΣΠΑ 2014-2020, δηλαδή 8.066 εκατ. ευρώ, έναντι 5.980 εκατ. ευρώ στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Το σχετικό νομοσχέδιο για το νέο ΕΣΠΑ αναμένεται να εισαχθεί αύριο στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και για ψήφιση στην Ολομέλεια την επόμενη Παρασκευή.

Από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, για το 2022 προβλέπεται αυξημένο Όριο Πληρωμών 200 εκατ. ευρώ, έναντι 160 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ οι δαπάνες λόγω φυσικών καταστροφών σε επίπεδο πιστώσεων δεν θα προσμετρούνται και θα δίνονται με υπερδέσμευση, κατόπιν έγκρισης της Επιτροπής Κρατικής Αρωγής και της διαθεσιμότητας των πόρων από το ΓΛΚ.

Παράλληλα από το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοινώθηκε η έκτακτη ενίσχυση ρευστότητας προς τις Περιφέρειες για την αντιμετώπιση του αυξημένου ενεργειακού κόστους συνολικού ύψους 8 εκατ. ευρώ, μέσω έκδοσης νέας συμπληρωματικής ΚΑΠ. Το ύψος της αντιστοιχεί σε μία πρόσθετη μηνιαία ΚΑΠ και έρχεται να προστεθεί στην τακτική επιχορήγηση που λαμβάνουν οι Περιφέρειες. Το ποσό αυτό πρόκειται να καταβληθεί σε δύο ισόποσες δόσεις: 4 εκατ. ευρώ εντός του Μαρτίου και 4 εκατ. ευρώ μέχρι τις αρχές Μαΐου.

Συζητήθηκαν επίσης η ενίσχυση των Περιφερειών σε ανθρώπινο δυναμικό και οι αναπτυξιακές δυνατότητες που δίνουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία του Υπουργείου Εσωτερικών για την υλοποίηση έργων αιχμής που βελτιώνουν στην πράξη την καθημερινότητα των πολιτών.

Στην τηλεδιάσκεψη μετείχαν από την πλευρά της κυβέρνησης ο Υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, ο Υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης Γιάννης Τσακίρης, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων & ΕΣΠΑ Δημήτρης Σκάλκος, η Γενική Γραμματέας Ανθρώπινου Δυναμικού Βιβή Χαραλαμπογιάννη, ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Θανάσης Κοντογεώργης και ο Διοικητής της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης του Υπουργείου Οικονομικών Νίκος Μαντζούφας.

Γ.Οικονόμου: “Ο κ. Τσίπρας είναι, κυριολεκτικά, εκτός τόπου και χρόνου”

Δήλωση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, απάντηση στην τοποθέτηση του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στη συνεδρίαση του Πολιτικού Κέντρου του ΣΥΡΙΖΑ:

«Την ώρα που ο όλος ο πλανήτης ανησυχεί για τον πόλεμο στην Ουκρανία, την ώρα που η Ευρώπη είναι αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη γεωπολιτική κρίση από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά, την ώρα που οι πολίτες αναζητούν σταθερότητα, ο κ. Τσίπρας θεωρεί ότι ο Πρωθυπουργός θα οδηγήσει την χώρα σε εκλογές που μάλιστα είναι πολύ πιθανόν να είναι και διπλές. Είναι, κυριολεκτικά, εκτός τόπου και χρόνου. Η Ελλάδα σε αυτή τη δύσκολη ώρα, χρειάζεται αρραγή ενότητα, σταθερότητα και αποφασιστικότητα».

Συνάντηση Κυρ. Μητσοτάκη με εκπροσώπους της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην Αλβανία

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με αντιπροσωπεία της Δημοκρατικής Ένωσης Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας «ΟΜΟΝΟΙΑ» και του Κόμματος Ένωσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, με την οποία συζήτησε διεξοδικά, βασικά ζητήματα που απασχολούν τους ομογενείς μας στην Αλβανία.

Κατά τη συνάντηση δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην κατοχύρωση του δικαιώματος αυτοπροσδιορισμού των μελών της μειονότητας, μέσα από την υιοθέτηση σχετικής νομοθεσίας από το αλβανικό κράτος, ειδικά ενόψει της διεξαγωγής απογραφής πληθυσμού το ερχόμενο φθινόπωρο.

Συζητήθηκε, επίσης, η εν εξελίξει κτηματολογική εγγραφή στην Αλβανία, η οποία θα πρέπει να διασφαλίσει πλήρως και αδιαμφισβήτητα τα περιουσιακά δικαιώματα των μελών της μειονότητας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επαναβεβαίωσε την απόλυτη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης προς τους ομογενείς μας και τους ενημέρωσε ότι θα κατατεθεί εντός της εβδομάδας και θα ψηφιστεί τη μεθεπόμενη εβδομάδα ρύθμιση για την αύξηση της Εθνικής Σύνταξης των ομογενών και παλιννοστούντων.

Υπογράμμισε ακόμη ότι ο πλήρης σεβασμός των δικαιωμάτων της μειονότητας βρίσκεται στο επίκεντρο των διμερών σχέσεων της Ελλάδας με την Αλβανία, καθώς και της ενταξιακής πορείας της γειτονικής χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Γενικός Πρόεδρος ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ Βασίλης Κάγιος, ο Πρόεδρος Κόμματος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Ευάγγελος Ντούλες, ο Αντιπρόεδρος της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ Γιώργος Τζουμάκας και ο Γενικός Γραμματέας της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ Δημήτρης Μαλιούκης. Από την πλευρά της κυβέρνησης συμμετείχαν η Διευθύντρια του Διπλωματικού Γραφείου του Πρωθυπουργού Πρέσβης Ελένη Σουρανή, η Πρέσβης Άννα-Μαρία Μπούρα και η Αναπληρώτρια Κυβερνητική Εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη.

Γ. Οικονόμου: “Η Ελλάδα με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι στην Ε.Ε. για να δυναμώσει τη φωνή της και να διεκδικήσει, μαζί με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, λύσεις που καμία χώρα δεν μπορεί να επιτύχει από μόνη της”

Απάντηση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, στη δήλωση του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης:

«Την ώρα που ο Πρωθυπουργός, παράλληλα με τα μέτρα σε εθνικό επίπεδο, ηγείται μιας πανευρωπαϊκής προσπάθειας πειστικής, δυναμικής και μακροπρόθεσμης απάντησης στο δύσκολο πρόβλημα της ενεργειακής κρίσης, ώστε να ανακουφιστούν, κατά το δυνατόν, νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ο κ. Τσίπρας επιμένει στην ξεπερασμένη από τις εξελίξεις και αναποτελεσματική στρατηγική των συνθημάτων και των απλοϊκών προσεγγίσεων.

Η Ελλάδα με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι στην Ε.Ε. για να δυναμώσει τη φωνή της και να διεκδικήσει, μαζί με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, λύσεις που καμία χώρα δεν μπορεί να επιτύχει από μόνη της. Ο κ. Τσίπρας δυστυχώς, σε ώρες κρίσιμες και δύσκολες για όλον τον πλανήτη, είναι εγκλωβισμένος ξανά στη στρατηγική που ακολούθησε και στο παρελθόν, του ποντικιού που βρυχάται, πιστεύοντας ότι έτσι θα φοβίσει το τέρας. Η ευθύνη είναι συνάρτηση της λογικής ανάλυσης  και της κατανόησης της διεθνούς και εγχώριας πραγματικότητας, πολιτικές αρετές που στερείται ο κ. Τσίπρας.

Ειδικότερα τώρα:

  • Η εθνική διατίμηση που προτείνει ο κ. Τσίπρας οδηγεί σε απομόνωση τη χώρα και σε επιδότηση των εγχώριων παραγωγών ενέργειας με λεφτά των φορολουγουμένων. Αντίθετα, αυτό που προτείνει ο Πρωθυπουργός – ανάμεσα στα άλλα- και που αναγνωρίζει και ως ανάγκη η Ε.Ε. είναι πλαφόν στην τιμή του TFT δηλαδή στη χονδρική αγορά του φυσικού αερίου διεθνώς, ώστε να αντιμετωπιστούν φαινόμενα κερδοσκοπίας τη στιγμή που αυξάνονται οι τιμές, δίχως να μειώνεται η παροχή αερίου.
  • Στα της απολιγνιτοποίησης οι τέσσερις λιγνιτικές μονάδες που έκλεισαν είναι αυτές που είχαν – ορθώς- προγραμματιστεί να κλείσουν επί ΣΥΡΙΖΑ, διότι είχαν ολοκληρώσει τις προβλεπόμενες ώρες λειτουργίας. Σύμφωνα με έρευνα του ΑΠΘ μέχρι πολύ πρόσφατα οι λιγνιτικές μονάδες σε καμία ώρα της ημέρας δεν είναι φθηνότερες από τις ΑΠΕ και το φυσικό αέριο, που λειτουργούν παράλληλα.
  • Η ΔΕΗ αφού γλίτωσε την χρεωκοπία στην οποία την οδήγησε η Κυβέρνηση του κ. Τσίπρα έχει μέχρι σήμερα δώσει 800 εκ. ευρώ προκειμένου να απορροφήσει μέρος του κόστους για τους πελάτες της, κάτι που προφανώς θα ήταν αδύνατον, αν συνεχιζόταν η καταστροφική πολιτική της περιόδου ΣΥΡΙΖΑ.
  • Η Κυβέρνηση έχει διαθέσει συνολικά πάνω από 2 δισ. ευρώ μέχρι σήμερα, προκειμένου να μετριαστούν οι επιπτώσεις από τις ανατιμήσεις σε ρεύμα και φυσικό αέριο και η στήριξη αυτή θα συνεχιστεί.
  • Με νομοθετική ρύθμιση της Κυβέρνησης δεν μπορεί το περιθώριο μεικτού κέρδους ανά μονάδα προϊόντος να υπερβαίνει το αντίστοιχο περιθώριο προς της 1ης Σεπτεμβρίου 2021.
  • Η Κυβέρνηση πολύ σύντομα θα παρουσιάσει επιπλέον μέτρα στήριξης, σχεδιασμένα και κοστολογημένα, έτσι ώστε να έχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον περιορισμό των συνεπειών της ακρίβειας στη ζωή των πολιτών.
  • Την 1η Μαΐου θα υπάρξει νέα αύξηση του κατώτατου μισθού, αύξηση που δεν μπορεί να έρθει νωρίτερα αφού απαιτούνται συγκεκριμένες νομικές διαδικασίες και συνεννοήσεις.

Στα λόγια του αέρα του κ. Τσίπρα, η Κυβέρνηση προσπαθεί συνεχώς με συγκεκριμένα μέτρα και ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες προκειμένου να αμβλυνθούν οι συνέπειες μιας πρωτοφανούς παγκόσμιας κρίσης».

Άρση των Προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων επί της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ (χ/θ 231+200 έως χ/θ 277+000)

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ

Αποβλέποντας στην ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της οδικής κυκλοφορίας, την πρόληψη
των τροχαίων ατυχημάτων, την εξυπηρέτηση και ασφάλεια του κοινού, κατόπιν αυτοψίας του Τ.Τ. Βέροιας και λόγω ύφεσης των δυσμενών καιρικών φαινομένων,

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

Άρθρο 1ο

– Από έκδοση της παρούσης, την άρση του αποκλεισμού της δεξιάς λωρίδας κυκλοφορίας στο τμήμα της ΕΓΑΝΤ’ΙΑ ΟΔΟΥ, από την χ/θ 231+200 έως την χ/θ 227+000 (Ανισόπεδο Κόμβο Πολυμύλου) με κατεύθυνση την Ηγουμενίτσα.

Δείτε την απόφαση.

Κυρ. Μητσοτάκης: “Είναι ξεκάθαρο στην Ευρώπη ότι θα πρέπει να απεξαρτηθούμε από το ρωσικό αέριο όσο πιο γρήγορα γίνεται”

Συνέντευξη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην τηλεόραση του πρακτορείου Bloomberg και στις δημοσιογράφους Francine Lacqua και Anna Edwards

Francine Lacqua: Αν είσαι ανάμεσα στους παγκόσμιους ηγέτες, αν είσαι ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας, φυσικά και θέλεις να προσπαθήσεις να μετριάσεις τον αντίκτυπο που έχουν οι τιμές ενέργειας στους πολίτες, γι’ αυτό και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης -που είναι σε ζωντανή σύνδεση μαζί μας τώρα έθεσε αυτό το πολύ σαφές Σχέδιο Έξι Σημείων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Κύριε Πρωθυπουργέ, αναφέρεστε, πρώτα απ’ όλα, σε ένα πλαφόν στις τιμές του Ταμείου Μεταφοράς Τίτλων, στο εύρος των διακυμάνσεων, ώστε για παράδειγμα να μην υπάρχουν μεγάλες αυξομειώσεις, καθορισμός τιμών με βάση την πίεση στην αγορά. Αλλά το κύριο ερώτημα, κ. Πρωθυπουργέ -έχουμε τα έξι σημεία που είναι σαφή- το κύριο ερώτημα είναι ποιος θα πληρώσει γι’ αυτό; Συνεπώς, η Ευρώπη θα πρέπει να συνεχίσει να βγαίνει στην αγορά, να ανταγωνίζεται στην παγκόσμια αγορά. Άρα ανταγωνίζεστε την Ασία αλλά και την Κίνα για το LNG. Ποιος θα πληρώσει αυτό τον λογαριασμό;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Καταρχάς, Francine, επιτρέψτε μου να σας αναλύσω γρήγορα το σκεπτικό αυτής της πρότασης. Είμαι ένας κεντροδεξιός πολιτικός που πιστεύει στις ελεύθερες αγορές που  λειτουργούν εύρυθμα. Το πραγματικό ερώτημα είναι εάν η χονδρική αγορά φυσικού αερίου λειτουργεί αυτή τη στιγμή σωστά ή αν έχει πάψει να λειτουργεί με βάση τα θεμελιώδεις αρχές της προσφοράς και της ζήτησης. Αν απλώς προβάλετε το γράφημα σχετικά με τις διακυμάνσεις στο δείκτη TTF τις τελευταίες εβδομάδες, πιστεύω ότι είναι απολύτως προφανές ότι αυτή δεν είναι πλέον μια αγορά που λειτουργεί σωστά.

Συνεπώς, με βάση αυτό, τίθεται το ερώτημα εάν πρέπει να κάνουμε μια πιο δραστική παρέμβαση, ουσιαστικά για την επανεκκίνηση της αγοράς, την εξισορρόπησή της, ώστε να φροντίσουμε να αποφύγουμε υπερβολικές διακυμάνσεις, που ουσιαστικά δεν έχουν καμία σχέση με τους θεμελιώδεις κανόνες προσφοράς και ζήτησης. Αυτή είναι η ουσία της πρότασής μου προς την Επιτροπή. Κατανοώ ότι πρόκειται για μια τολμηρή πρόταση, αλλά τουλάχιστον θέτει ξεκάθαρα την ουσία του διλήμματος στο Συμβούλιο, το οποίο θα συζητήσει αυτό το θέμα αύριο.

22 03 09 0015 DPD8384

Francine Lacqua: Κύριε Πρωθυπουργέ, θα έπρεπε σε αυτήν την περίπτωση η ΕΕ να χρησιμοποιήσει κεφάλαια από το έκτακτο πρόγραμμα έκδοσης ομολόγων ώστε να γεφυρώσει αυτό το χάσμα;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Θα είχε τη δυνατότητα να το κάνει εφόσον το επιλέξει. Και πάλι, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως όταν συγκροτήσαμε το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το NextGenerationEU, στη διάρκεια της πανδημίας, υπήρχαν πολλοί ευρωπαίοι ηγέτες που θεώρησαν ότι αυτό ήταν εντελώς αδιανόητο, ακόμη και λίγους μήνες πριν αυτό συσταθεί.

Αντιμετωπίζουμε λοιπόν μια πολύ ακραία κατάσταση. Αν κοιτάξετε τον αντίκτυπο που έχουν αυτές οι αυξήσεις τιμών στους λογαριασμούς ρεύματος, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, θα καταλάβετε την πίεση που υφίστανται οι πολίτες μας. Ασφαλώς επιδοτούμε τους λογαριασμούς ρεύματος -όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες το κάνουν- αλλά πιστεύω ότι χρειάζεται μια πιο συστηματική παρέμβαση. Υπάρχουν και άλλες ιδέες που έχουν κατατεθεί, για παράδειγμα από την Ισπανία, σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί στην πραγματικότητα η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Συνεπώς, αυτό που υποστηρίζω είναι μια πανευρωπαϊκή λύση σε ένα, ουσιαστικά, ευρωπαϊκό πρόβλημα.

Francine Lacqua: Και πάλι, πρόκειται για τολμηρές προτάσεις. Οι συγκεκριμένες προτάσεις, ωστόσο, μπορούν να βοηθήσουν, αλλά και πάλι, θα μπορούσαν να πλήξουν τη ρευστότητα. Επειδή το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει αρκετό φυσικό αέριο. Πώς μπορεί, λοιπόν, να το αντιμετωπίσει αυτό η Ευρώπη;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Η παροχή αερίου ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει. Και αυτό εγείρει το ερώτημα: για ποιον λόγο βλέπουμε αυτές τις ιδιαίτερα δραματικές αυξήσεις στις τιμές του φυσικού αερίου ενώ η προσφορά αερίου παραμένει εν πολλοίς σταθερή; Γι’ αυτό το λόγο υποστηρίζω πως έχουμε ένα θεμελιώδες πρόβλημα μιας αγοράς που δεν λειτουργεί σωστά. Προφανώς, σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα οι Επίτροποι θα θέσουν σε εφαρμογή ένα τολμηρό πλάνο ώστε η Ευρώπη να απεξαρτηθεί ταχύτερα από το φυσικό αέριο. Αλλά, και πάλι, αυτή είναι μια διαδικασία που δεν μπορεί να υλοποιηθεί από τη μια μέρα στην άλλη.

Επομένως, εγώ τάσσομαι υπέρ μιας βραχυπρόθεσμης παρέμβασης στη δομή διαμόρφωσης των τιμών στη χονδρική αγορά αερίου. Και, βεβαίως θα συζητήσουμε το πόσο γρήγορα θα μπορέσουμε να κινηθούμε σε ό,τι αφορά την απεξάρτηση από τον άνθρακα, σχετικά με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, και αναφορικά με την ατζέντα «Fit for 55». Έχουμε ήδη λάβει τις αποφάσεις μας. Αλλά η απομάκρυνση από το αέριο με γρήγορο ρυθμό, φυσικά, απαιτεί περισσότερο χρόνο από αυτόν που έχουμε αυτή τη στιγμή στη διάθεσή μας.

22 03 09 0012 DPD8277

Anna Edwards: Καλημέρα κ. Πρωθυπουργέ. Σχετικά με αυτό, θα ήθελα να σας θέσω το εξής ερώτημα: έχει η Ευρώπη το περιθώριο να εφαρμόσει αυτό το «Σχέδιο Έξι Σημείων» που αφορά μία βραχυπρόθεσμη λύση, υποθέτω, σε ένα πολύ πιο μακροπρόθεσμο πρόβλημα, το οποίο είναι η έκθεση στην παροχή αερίου από τη Ρωσία; Έχει η Ευρώπη το περιθώριο να κάνει αυτό και ταυτόχρονα να κάνει πράξη το δύσκολο έργο της προσπάθειας διαφοροποίησης των ενεργειακών πηγών της; Δεν θα μπορούσε αυτό να αποτελέσει περισπασμό από το μακροπρόθεσμο πρότζεκτ;

 Κυριάκος Μητσοτάκης: Όχι, δεν πιστεύω πως θα αποτελέσει περισπασμό. Γιατί πιστεύω ότι θα πρέπει να κάνουμε και τα δύο ταυτόχρονα. Επαναλαμβάνω: τάσσομαι υπέρ μιας βραχυπρόθεσμης λύσης σε ένα πρόβλημα που προέκυψε με πολύ έντονο τρόπο τους τελευταίους μήνες, χωρίς όμως να αντανακλά τις θεμελιώδεις αρχές της προσφοράς και της ζήτησης.

Ταυτόχρονα, είναι ξεκάθαρο στην Ευρώπη ότι θα πρέπει να απεξαρτηθούμε από το ρωσικό αέριο όσο πιο γρήγορα γίνεται. Όπως προείπα, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη. Θα έλεγα πως ήδη έχουμε ένα δυναμικό σχέδιο στο πλαίσιο της ατζέντας «Fit for 55» για το πώς θα μειώσουμε σταδιακά την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα.

Επομένως, αυτό που υποστηρίζω είναι ότι θα πρέπει να δούμε τόσο τον μεσοπρόθεσμο, όσο και τον μακροπρόθεσμο ορίζοντα, όμως και η βραχυπρόθεσμη αναταραχή είναι τόσο μεγάλης κλίμακας. Και επιβάλλει ένα τόσο μεγάλο βάρος στους καταναλωτές, αλλά και στις επιχειρήσεις μας, το οποίο δεν θα είναι πλέον διαχειρίσιμο στο πλαίσιο των εθνικών προϋπολογισμών μας.

22 03 09 0017 DPD8461

Anna Edwards: Προφανώς υπάρχουν πολλές απόψεις στην Ευρώπη, σχετικά με το εάν θα πρέπει να απαγορευτεί τώρα η εισαγωγή ενέργειας από την Ρωσία, σε συνέχεια των όσων συνέβησαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, και σε κάποιο βαθμό και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Κύριε Πρωθυπουργέ, η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες που επιθυμεί να δει απαγόρευση στις εισαγωγές ενέργειας από τη Ρωσία στην Ευρώπη και με τι χρονοδιάγραμμα;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν θεωρώ πως μια άμεση απαγόρευση στις εισαγωγές φυσικού αερίου από τη Ρωσία είναι μια ρεαλιστική πρόταση αυτή την στιγμή.

Francine Lacqua: Θεωρείτε πως η Μόσχα θα σταματήσει πρώτη τις αποστολές και δεν θα χρειαστεί καν να επεξεργαστούμε το ενδεχόμενο απαγόρευσης, κ. Πρωθυπουργέ; Γιατί θα κάνουν πρώτα αυτοί αυτό το βήμα και θα σταματήσουν να πουλάνε στην Ευρώπη;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν το γνωρίζω. Αν κάτι τέτοιο συμβεί, βεβαίως θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για αυτό το ενδεχόμενο. Για παράδειγμα, η Ελλάδα εισάγει κάτι παραπάνω από 2 BCMs ρωσικού αερίου. Έχουμε σχέδια έκτακτης ανάγκης. Έχουμε εγκαταστάσεις για Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG).

Κάνουμε σημαντικές επενδύσεις σε επίπεδο αναβάθμισης των δυνατοτήτων μας σε επίπεδο πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU), για να μπορέσουμε να εισάγουμε και περισσότερο Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο μεσοπρόθεσμα. Επομένως, υπάρχουν σχέδια έκτακτης ανάγκης. Αυτό που περιγράφετε εσείς προφανώς είναι το χειρότερο πιθανό σενάριο. Εμείς πρέπει να είμαστε έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο.

Αλλά με ρωτήσατε εάν πιστεύω ότι μονομερώς, ως Ευρώπη, μπορούμε να απομακρυνθούμε από το ρωσικό φυσικό αέριο από τη μια στιγμή στην άλλη. Και η απάντησή μου είναι ότι προφανώς αυτό δεν είναι μια ρεαλιστική πρόταση.

Francine Lacqua: Κύριε Πρωθυπουργέ, σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.

Eurobank-7 ΗΜΕΡΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Ανάκτηση του μεγαλύτερου μέρους των απωλειών της πανδημίας σε όρους πραγμα-τικού ΑΕΠ το 2021

Το 2021 ξεκίνησε με υψηλή αβεβαιότητα λόγω του 2ου lockdown και έκλεισε με εντεινόμενη ανησυχία λόγω της ενεργειακής κρίσης. Τις τελευταίες μέρες ο βαθμός αβεβαιότητας έχει οξυνθεί λόγω των αλυσιδωτών αντιδράσεων που προκαλεί η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Την περασμένη Παρασκευή, η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε τους εθνικούς λογαριασμούς του 4ου τριμήνου 2021 και την πρώτη εκτίμηση για το σύνολο του έτους. Μετά τη βαθιά ύφεση το 2020 (9,0%), η ελληνική οικονομία ανέκαμψε ταχέως, καταγράφοντας ρυθμό μεγέθυνσης της τάξης του 8,3% (βλέπε Σχήμα 1).

Ορισμένα κεντρικά συμπεράσματα που δύνανται να εξαχθούν από την ανάγνωση των εθνικών λογαριασμών είναι τα ακόλουθα:

  1. Η ελληνική οικονομία, παρά την υψηλή δημοσιονομική παρέμβαση (€16,9 δισεκ. το 2021 από €23,1 δισεκ. το 2020 σύμφωνα με την Εισηγητική Έκθεση Προϋπολογισμού 2022), δεν υπεραπέδωσε σε σύγκριση με τις πρόσφατες εκτιμήσεις επίσημων οργανισμών όπως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (πρόβλεψη για αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ κατά 8,5% το 2021). Παρά ταύτα, η επίδοση της οικονομίας ήταν σαφώς καλύτερη από τις αρχικές εκτιμήσεις. Πριν από 12 μήνες, η μέση εκτίμηση της αγοράς για τον πραγματικό ρυθμό μεγέθυνσης το 2021 ήταν στο 3,5% (πηγή Focus Economics, βλέπε Πίνακα 1), ενώ η κορύφωση της κυκλικής ανάκαμψης από την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19 αναμενόταν το 2022. Τελικώς επετεύχθη ένα χρόνο νωρίτερα. Το υψηλό μέγεθος των μέτρων στήριξης, η ανθεκτικότητα-προσαρμοστικότητα των φορέων της οικονομίας στο 2ο lockdown, οι υψηλότερες του αναμενομένου τουριστικές εισπράξεις (€10,7 δισεκ., 58,6% των ταξιδιωτικών εσόδων του 2019) και η μεγάλη αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής ερμηνεύουν σε έναν βαθμό το προαναφερθέν αποτέλεσμα.
  2. Παρά την αυξημένη αβεβαιότητα, οι επενδύσεις παγίων ενισχύθηκαν κατά 19,6% σε ετήσια βάση το 2021, με τη συμμετοχή τους στο ΑΕΠ να ενισχύεται στο 12,8%, ωστόσο να παραμένει η χαμηλότερη ανάμεσα στα κράτη μέλη της ΕΕ-27 (22,0% στην ΕΕ-27 και την Ευρωζώνη). Η κατηγορία του μηχανολογικού εξοπλισμού και οπλικών συστημάτων είχε την υψηλότερη συνεισφορά στην άνοδο των επενδύσεων παγίων (αύξηση 41,1%, συνεισφέροντας το 53,7% της συνολικής ενίσχυσης των επενδύσεων παγίων) και ακολούθησαν: κατοικίες (αύξηση 26,5%, συνεισφορά 12,8%), μεταφορικός εξοπλισμός (αύξηση 31,9%, συνεισφορά 12,2%), εξοπλισμός τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνίας (αύξηση 18,1%, συνεισφορά 9,5%), άλλες κατασκευές (αύξηση 4,8%, συνεισφορά 6,4%) και άλλα προϊόντα (αύξηση 6,0% συνεισφορά 6,3%).
  3. Το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών και υπηρεσιών παρέμεινε σε σχετικά υψηλά επίπεδα το 2021 (βλέπε Σχήμα 2), καθότι η εγχώρια ζήτηση, ήτοι η συνολική κατανάλωση και οι συνολικές επενδύσεις, συνεισέφεραν προσεγγιστικά τα 9/10 της αύξησης του πραγματικού ΑΕΠ και οι καθαρές εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών το υπόλοιπο 1/10.

Λαμβάνοντας υπόψιν την ύφεση το 2020 και την ανάκαμψη το 2021, το ετήσιο πραγματικό ΑΕΠ της Ελλάδας το 2021 ήταν μικρότερο κατά 1,4% σε σύγκριση με το 2019 (σε επίπεδο τριμήνου, το πραγματικό ΑΕΠ της Ελλάδας το 4ο τρίμηνο 2021 ήταν ίσο με το αντίστοιχο του 4ου τριμήνου 2019). Στο Σχήμα 3 παρουσιάζονται οι αντίστοιχες επιδόσεις των χωρών της ΕΕ-27 (εκτός της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Σλοβακίας και της Ιρλανδίας).

Η κατάταξη των οικονομιών έχει ως εξής (πραγματικό ΑΕΠ 2021 vs 2019): Εσθονία 5,2%, Λουξεμβούργο 5,0%, Λιθουανία 4,8%, Σλοβενία 3,5%, Πολωνία 3,0%, Ουγγαρία 2,1%, Δανία 2,0%, Σουηδία 1,7%, Κροατία 1,5%, Φινλανδία 0,9%, Ολλανδία 0,8%, Λετονία 0,8%, Μάλτα 0,3%, Βέλγιο 0,3%, Κύπρος 0,3%, ΕΕ-27 -0,9%, Ευρωζώνη -1,4%, Ελλάδα -1,4%, Γαλλία -1,4%, Γερμανία -1,8%, Αυστρία -2,6%, Τσεχία -2,7%, Ιταλία -3,0%, Πορτογαλία -3,9% και Ισπανία -6,4%.

Συνεπώς, σε όρους μεταβολής του πραγματικού ΑΕΠ στη διετία της πανδημίας, η επίδοση της ελληνικής οικονομίας ήταν παρόμοια με αυτή της Ευρωζώνης, καλύτερη σε σύγκριση με άλλες χώρες του Νότου όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ιταλία, αλλά χειρότερη σε σχέση με την Κροατία, τη Μάλτα και την Κύπρο.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου.

Κων. Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο: “Η στήριξη επιχειρήσεων, νοικοκυριών και αγροτών θα συνεχιστεί όσο διαρκεί η ενεργειακή αναστάτωση”

Εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου

Καλημέρα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να ευχηθώ και περαστικά στον Υπουργό Επικρατείας, ο οποίος ασθενεί από Covid και βρίσκεται στην οικία του. Καθώς το γεωπολιτικό περιβάλλον συνταράσσεται ακόμα από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, τα εκεί πολεμικά δεδομένα προκαλούν αλυσιδωτές συνέπειες στα πεδία της ενέργειας και της παγκόσμιας οικονομίας.

Οι διεθνείς εξελίξεις επηρεάζουν έτσι όλο και δραματικότερα τις εθνικές προκλήσεις κάθε χώρας. Και σε έναν κόσμο ο οποίος αλλάζει ταχύτατα, ενώ ταυτόχρονα αλληλοεξαρτάται, όλα αυτά τα προβλήματα γίνονται ακόμα πιο σύνθετα. Μπορούν όμως να βρεθούν λύσεις αν αυτές είναι τολμηρές και συντονισμένες.

Συνεπώς, ο πολιτικός χρόνος πυκνώνει, αναδεικνύοντας νέες προτεραιότητες: η μάχη για την ειρήνη και τη νομιμότητα πρωτίστως να συνδυαστεί με πρωτοβουλίες, τολμηρές πρωτοβουλίες, για την αμυντική και ενεργειακή πολιτική της Ευρώπης. Η πολεμική ένταση στην Ουκρανία να περιχαρακωθεί από περιφερειακές ζώνες ασφάλειας στην ήπειρό μας. Και, βέβαια, η πολιτική να παρέμβει, επαναφέροντας τις αγορές ενέργειας στο ρόλο τους και θωρακίζοντας το εισόδημα των πολιτών, τις επιχειρήσεις, από υπερβολικές διεθνείς ανατιμήσεις.

22 03 09 0002 DPC5398

Με αυτούς τους προσανατολισμούς η κυβέρνηση κινείται στο εσωτερικό μέτωπο, αλλά ταυτόχρονα κινείται και στο ευρωπαϊκό πλαίσιο, αλλά και στο πεδίο της εγγύτερης περιοχής μας. Σε ό,τι αφορά το πρώτο, το εσωτερικό μέτωπο, να επαναλάβω τη δέσμευσή μας ότι η στήριξη επιχειρήσεων, νοικοκυριών και αγροτών θα συνεχιστεί όσο διαρκεί η ενεργειακή αναστάτωση. Το επόμενο δεκαήμερο, μάλιστα, πιστεύω ότι θα είμαστε σε θέση, με τους συναρμόδιους Υπουργούς, να ανακοινώσουμε και να δρομολογήσουμε ένα πλήρες πρόσθετο πρόγραμμα στήριξης, αξιοποιώντας τόσο εθνικούς όσο και ευρωπαϊκούς πόρους.

Όμως, ένα πανευρωπαϊκό πρόβλημα απαιτεί και πανευρωπαϊκή απάντηση. Πριν βρεθώ, λοιπόν, αύριο στο έκτακτο Συμβούλιο Κορυφής στις Βερσαλλίες με επιστολή μου στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την κα Ursula von der Leyen, πρότεινα μία πολιτική παρέμβαση έξι σημείων στη διαμόρφωση της εμπορικής αξίας του φυσικού αερίου στη χονδρεμπορική αγορά. Κι αυτό γιατί, χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει αληθινό πρόβλημα παραγωγής, ποσότητας και τροφοδοσίας του καυσίμου, οι τιμές έχουν εκτοξευτεί κερδοσκοπικά, με πρόσχημα την κρίση στην Ουκρανία.

Και, προφανώς, οι συνέπειες αυτής της κατάστασης επιδρούν στους λογαριασμούς ηλεκτρικού των καταναλωτών αλλά και στις οικονομίες όλων των κρατών. Θυμίζω ότι τα πιο πολλά κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν σημαντική ηλεκτροπαραγωγή από φυσικό αέριο. Είναι συνεπώς η ώρα της ευρωπαϊκής πολιτικής, η οποία σε ακραίες συνθήκες -το τονίζω σε ακραίες συνθήκες, όπως αυτές που βιώνουμε τώρα -οφείλει να πάρει τολμηρά ριζοσπαστικά μέτρα, που θα αποσυνδέουν τη γεωπολιτική από την ενεργειακή κρίση. Μέτρα έκτακτου χαρακτήρα αλλά και μέτρα άμεσης δράσης.

Αν σκεφτούμε ότι οι τιμές του φυσικού αερίου ήταν πριν την κρίση στα 30 ευρώ ανά θερμική μεγαβατώρα και τώρα έφτασαν τα 300 ευρώ, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι ο εχθρός μας δεν είναι μόνο ο πόλεμος, αλλά μία βασική δυσλειτουργία με κερδοσκοπικά αίτια στην αγορά του φυσικού αερίου. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που συνδυάζεται με την ανάγκη συγκρότησης ενός Ειδικού Ταμείου απορρόφησης των αυξήσεων στην ενέργεια. Και, προφανώς, εντάσσεται στον ευρύτερο ευρωπαϊκό σχεδιασμό για την αποσύνδεση των χωρών- μελών της Ένωσης από το ρωσικό πετρέλαιο και το ρωσικό αέριο.

Εξάλλου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε χθες στο δημόσιο διάλογο μια σειρά από προτάσεις οι οποίες θα συζητηθούν και αύριο στο έκτακτο Συμβούλιο Κορυφής. Όμως η πρότασή μας έχει μία συγκεκριμένη και ρεαλιστική στόχευση, και αυτή είναι η αποσύνδεση των πολεμικών εξελίξεων από το ράλι των τιμών και η διακοπή της αλληλοτροφοδότησης αυτών των δύο κρίσεων. Γίνεται, συνεπώς, σαφές ότι η Αθήνα συμμετέχει δυναμικά στην ατζέντα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, αύριο στο Παρίσι, με θέσεις για όλα όσα θα συζητηθούν.

Για τη στρατηγική αυτονομία, για την οποία θυμίζω ότι ήμασταν από τις πρώτες χώρες που αναδείξαμε τη σημασία της, για την ανάγκη ενίσχυσης των αμυντικών προϋπολογισμών των κρατών-μελών. Αλλά, ταυτόχρονα, θα προσέλθουμε με θέσεις και για τη μείωση της ενεργειακής μας εξάρτησης, για την ανθεκτικότητα των οικονομιών μας, για το πώς μπορούμε να κάνουμε πράξη την πιο γρήγορη μετάβαση στην πράσινη οικονομία, την ταχύτερη είσοδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο ενεργειακό ισοζύγιο.

Θυμίζω, εξάλλου, ότι σήμερα οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειες είναι μακράν η φθηνότερη μορφή ενέργειας και η μόνη η οποία μπορεί να συμπιέσει προς τα κάτω το συνολικό κόστος της ενέργειας στην Ευρώπη. Γιατί οι τέσσερις αυτοί πυλώνες συγκροτούν τελικά μια νέα ευρωπαϊκή αντίληψη την οποία καλείται να οικοδομήσει η Ένωσή μας, ώστε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο νέο γεωπολιτικό περιβάλλον.

Παράλληλα, πέραν του εθνικού και του ευρωπαϊκού πλαισίου, σε ένα άλλο επίπεδο, την Κυριακή -όπως γνωρίζετε- επισκέπτομαι την Κωνσταντινούπολη για να τιμήσω τον Οικουμενικό Πατριάρχη, την Κυριακή της Ορθοδοξίας. Και θα συναντηθώ επίσης με τον Πρόεδρο Erdoğan, την πρόσκληση του οποίου αποδέχθηκα. Πάγια θέση μου, άλλωστε, είναι ότι τα «παράθυρα» του διαλόγου μένουν πάντα ανοιχτά, όπως κλειστές μένουν και οι πόρτες μας απέναντι σε οποιαδήποτε απειλή.

Ταξιδεύω, λοιπόν, στην Τουρκία την Κυριακή με διάθεση παραγωγική, πολύ περισσότερο όταν τις δυο χώρες μας απασχολούν ήδη ευρύτερα περιφερειακά θέματα.  Συνεπώς, ως γείτονες στον χάρτη, ως εταίροι στο ΝΑΤΟ, καλούμαστε να δοκιμαστούμε και στο πεδίο που επιβάλλει η διεθνής συγκυρία. Να κρατήσουμε, δηλαδή, την περιοχή μας μακριά από οποιαδήποτε πρόσθετη γεωπολιτική κρίση και φυσικά να συνταχθούμε με το συμμαχικό πνεύμα το οποίο καταδικάζει τον ιστορικό αναθεωρητισμό και την παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου, αλλά και των συνόρων.

22 03 09 0022 DPD8070

Όπως έχω πει, το γεγονός ότι διαφωνούμε δεν σημαίνει ότι, ειδικά σε αυτή τη συγκυρία, δεν πρέπει να συζητούμε. Η Ελλάδα μάλιστα έχει κάθε λόγο να επιδιώκει τη συζήτηση, καθώς οι θέσεις μας εδράζονται στη διεθνή νομιμότητα.Οι προσδοκίες μου, συνεπώς, είναι μετρημένες και ρεαλιστικές. Γι’ αυτό και προσέρχομαι σε αυτήν τη συνάντηση με την αυτοπεποίθηση την οποία μας προσφέρουν οι τεκμηριωμένες εθνικές μας απόψεις.

Συνεχίζονται, τέλος -για να έρθω και στην ατζέντα του σημερινού Υπουργικού Συμβουλίου- οι σημαντικές κυβερνητικές δράσεις, σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό μας. Από τα μεγάλα θέματα που θα μας απασχολήσουν σήμερα, επιτρέψτε μου να σταθώ, να ζητήσω την προσοχή σας, ειδικά στο μείζον ζήτημα της αναδιοργάνωσης της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει στόχο όλοι οι Έλληνες πολίτες να μπορούν να έχουν πλέον προσωπικό γιατρό, ο οποίος θα τους παρακολουθεί και θα τους συμβουλεύει.

Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για την ανάγκη η περιπέτεια του Covid να αποτελέσει την αφορμή για σημαντικές παρεμβάσεις στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και προφανώς σημαντική παρέμβαση χωρίς την ουσιαστική αναβάθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας δεν νοείται. Οπότε, θα αναμένουμε με πολύ ενδιαφέρον τις εισηγήσεις και τις προτάσεις του Υπουργείου Υγείας.

Κλείνοντας, να πω ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία μετέθεσε τον δημόσιο διάλογο αποκλειστικά στις τραγικές εξελίξεις στην Ανατολική Ευρώπη, δεν έχουμε τελειώσει όμως ακόμα με την πανδημία. Παρατηρούμε τις τελευταίες μέρες πάλι μία μικρή αύξηση των κρουσμάτων. Κατά συνέπεια, μην θεωρούμε ότι πρέπει καθ’ οποιονδήποτε τρόπο να «σφυρίξουμε λήξη» στην υγειονομική αυτή περιπέτεια μόνο και μόνο επειδή έχει σταματήσει να απασχολεί την επικαιρότητα.

Θα πρέπει να εξακολουθούμε να τηρούμε τους βασικούς κανόνες προστασίας και, προφανώς, η επιμονή μας θα εξακολουθεί να στρέφεται στην ανάγκη να συνεχίσουμε το πρόγραμμα του εμβολιασμού. Καθώς θα βαίνουμε προς την άνοιξη και το καλοκαίρι, είναι δεδομένο ότι η κατάσταση θα βελτιώνεται, αλλά θα ετοιμάσουμε από τώρα ένα σχέδιο προετοιμασίας της χώρας για το τι θα συμβεί από τον Σεπτέμβριο και μετά, το οποίο θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε σε επόμενο Υπουργικό Συμβούλιο.

ΚΙΝ.ΑΛ: “Ο κ. Γεωργιάδης ψεύδεται και επιμένει να κάνει δηλώσεις για έναν τομέα που δεν τον γνωρίζει”

Κοινή Δήλωση Γιώργου Αρβανιτίδη και Χάρη Δούκα με αφορμή τη χθεσινή συνέντευξη του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Α. Γεωργιάδη

Ο Γιώργος Αρβανιτίδης αρμόδιος Τομεάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος του Κινήματος Αλλαγής και ο Γραμματέας του Τομέα Ενέργειας του Κινήματος Αλλαγής Χάρης Δούκας, με αφορμή τη χθεσινή τηλεοπτική συνέντευξη του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Α. Γεωργιάδη όπου μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «οι λιγνιτικές μονάδες δουλεύουν στο φουλ», έκαναν την ακόλουθη κοινή δήλωση:

«Ο κ. Γεωργιάδης ψεύδεται και επιμένει να κάνει δηλώσεις για έναν τομέα που δεν τον γνωρίζει. Τους πρώτους μήνες του έτους, με την έκρηξη των τιμών του φυσικού αερίου, η αξιοποίηση του λιγνίτη στην Ελλάδα ήταν στο 1/3 της δυναμικότητας των μονάδων. Ακόμη και τις τελευταίες δύο βδομάδες, όπου είχαμε πλέον εξωφρενικές τιμές στο φυσικό αέριο, η αξιοποίηση προσέγγισε μόλις το 50%. Η χώρα, η οικονομία και οι πολίτες δεν έχουν ανάγκη από παραπλανητικές δηλώσεις και λανθασμένα στοιχεία. Έχουν ανάγκη από έναν νέο ενεργειακό σχεδιασμό, ο οποίος θα οδηγεί με ασφάλεια και διαφάνεια στην ενεργειακή μας αυτονομία».

Η Formula 1 για 12η συνεχόμενη χρονιά στην COSMOTE TV

Η Formula 1, η κορυφαία διοργάνωση μηχανοκίνητου αθλητισμού, θα «τρέχει» και το 2022 ζωντανά στην COSMOTE TV. Η δράση των τριημέρων από όλα τα Grand Prix, το παρασκήνιο, το ρεπορτάζ και οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών θα μεταδίδονται ζωντανά στα κανάλια COSMOTE SPORT HD, ενώ οι Κυριακάτικοι αγώνες θα «παίζουν» παράλληλα και σε ποιότητα UHD από το COSMOTE SPORT4K.

Έπειτα από το συγκλονιστικότερο φινάλε των τελευταίων ετών, η Formula 1 είναι έτοιμη να εκκινήσει με το Grand Prix του Μπαχρέιν, το τριήμερο 18-20 Μαρτίου. Η νέα σεζόν αναμένεται ακόμα πιο εντυπωσιακή, αφού ο καινούργιος σχεδιασμός των μονοθεσίων και οι νέοι κανονισμοί θα αυξήσουν ακόμη περισσότερο τον ανταγωνισμό.

Επτά από τις δέκα ομάδες διατήρησαν το ίδιο οδηγικό δίδυμο. Ο Τζορτζ Ράσελ μετακινήθηκε στη Mercedes, με τον Άλεξ Άλμπον να παίρνει τη θέση του στη Williams. Ο Βάλτερι Μπότας αντικατέστησε τον Κίμι Ραϊκόνεν στην Alfa Romeo και ο Γκουάνγιου Ζου, της Alfa Romeo, είναι ο μοναδικός rookie της σεζόν. Πώς θα αντιδράσει ο Λιούις Χάμιλτον μετά την επεισοδιακή απώλεια του περσινού πρωταθλήματος;

Είναι έτοιμος ο Μαξ Φερστάπεν να υπερασπιστεί τον τίτλο του; Θα καταφέρουν οι Ferrari και McLaren να κατακτήσουν τον τίτλο; Οι απαντήσεις θα δοθούν στις πίστες. H έμπειρη δημοσιογραφική ομάδα της COSMOTE TV, αποτελούμενη από τους Κώστα Ψάρρα, Γιάννη-Μάριο Παπαδόπουλο, Βιδιάνο Ρούσσο, Χρήστο Βασιλείου και Χρήστο Κυριαζή, θα μεταφέρει όλη τη δράση και το παρασκήνιο, με πλούσιο ρεπορτάζ.

Ο απόλυτος προορισμός μηχανοκίνητου αθλητισμού

Και το 2022, οι συνδρομητές της COSMOTE TV θα απολαμβάνουν τις μεγαλύτερες διοργανώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού. Formula 1, Formula 2, Formula 3, MotoGP, Moto2, Moto3, WRC, ERC, WRX, Extreme E, W Series, Rookies Cup και Moto-E θα προσφέρουν κορυφαίο θέαμα, μέσα από τα κανάλια COSMOTE SPORT. Και για όσους δεν προλαβαίνουν, η εκπομπή «GRAND PRIX», με τον Αντρέα Παλομπαρίνι, μέσα από την πλούσια θεματολογία της και με στιγμιότυπα από τους σημαντικότερους ελληνικούς αγώνες, θα μεταφέρει κάθε εβδομάδα όλη τη δράση από τους 2 και 4 τροχούς.