Αρχική Blog Σελίδα 6654

Καλαφάτης: «Στόχος μας η μείωση αντικοινωνικών συμπεριφορών στα σχολεία»

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας για τη Σχολική Διαμεσολάβηση από τον Υφυπουργό Εσωτερικών αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας – Θράκης κ. Σταύρο Καλαφάτη

10 3 2022 032

 

Ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης κ. Σταύρος Καλαφάτης, υπέγραψε, σήμερα, Μνημόνιο Συνεργασίας, με εκπροσώπους του Ινστιτούτου Κατάρτισης Διαμεσολαβητών του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης, για τη Σχολική Διαμεσολάβηση.

Αμέσως μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας, ο κ. Καλαφάτης δήλωσε:

«Δυστυχώς, και στη χώρα μας, υπάρχουν φαινόμενα ενδοσχολικής βίας, μεμονωμένα βέβαια, τα οποία και θέλουμε να εξαλείψουμε. Η σχολική διαμεσολάβηση αναγνωρίζεται, διεθνώς, ως η καλύτερη πρακτική αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού. Με την πολιτική αυτή, ένας μαθητής αναλαμβάνει το ρόλο του διαμεσολαβητή, για να επιλύσει ειρηνικά την οποιαδήποτε μορφή σύγκρουσης μεταξύ άλλων μαθητών.

Με την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Τομέα Μακεδονίας και Θράκης, του Ινστιτούτου Κατάρτισης Διαμεσολαβητών του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης, σκοπεύουμε στη μείωση των αντικοινωνικών συμπεριφορών στα σχολεία. Σκοπεύουμε να απελευθερώσουμε τους δασκάλους και τους καθηγητές από το ρόλο του αστυνόμου. Κυρίως σκοπεύουμε να συνηθίσουν οι μαθητές να λύνουν τις διαφορές τους, σε συνεργασία, ώστε να διαχειρίζονται με τον ίδιο τρόπο, μελλοντικά, τις όποιες διαφορές έχουν στη ζωή τους.

Πρώτο βήμα είναι η εκπαίδευση και των μαθητών, αλλά και των εκπαιδευτικών. Ο Τομέας Μακεδονίας και Θράκης του Υπουργείου Εσωτερικών μπαίνει στην πρώτη γραμμή για να μειωθούν και, σταδιακά, να εκλείψουν φαινόμενα ενδοσχολικής βίας. Τα παιδιά μας αξίζουν καλύτερη Δημόσια Παιδεία και ασφαλές περιβάλλον μάθησης και εκπαίδευσης».

Το Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν, ακόμη, η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Διαμεσολάβησης του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Μαρία Πρωτοπαπαδάκη, η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης δρ. Ζωή Βαζούρα, η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης δρ. Χρυσούλα Κεχαΐδου, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης κ. Αθανάσιος Φροσύνης, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης κ. Ανδρέας Μαυρίδης. Κατά την υπογραφή του Μνημονίου παρέστη ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Δημήτρης Φινοκαλιώτης.

Οι υπογράφοντες συμφώνησαν να εργαστούν από κοινού για την υλοποίηση δράσεων με στόχο την ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και προώθηση του θεσμού της σχολικής διαμεσολάβησης ως μεθόδου ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων, που συμβάλλει στην αντιμετώπιση και εξάλειψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

ΕΛΓΑ: Πορίσματα εκτίμησης ζημιών από την Βροχόπτωση της 12ης Οκτωβρίου 2021 στην τ.κ. Νησίου

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

Ανακοινώνεται ότι ο ΕΛ.Γ.Α. απέστειλε, χθες 09/03/2022:

  • τον πίνακα µε τα πορίσματα εκτίμησης των ζημιών από το ζημιογόνο αίτιο ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΗ της 12/10/2021 στις καλλιέργειες παραγωγών της ∆/Τ.Κ ΝΗΣΙΟΥ

Τα πορίσματα αυτά είναι στη διάθεση των ενδιαφερομένων παραγωγών για 10 ημερολογιακές ημέρες, δηλαδή μέχρι την 21/03/2022. Κάθε ενδιαφερόμενος παραγωγός μπορεί να πληροφορηθεί τα πορίσματα των πραγματογνωμοσυνών και όποιος διαφωνεί µε αυτά, μπορεί να υποβάλει αίτηση επανεκτίμησης μέσα στην παρακάτω προθεσμία των 10 ημερολογιακών ημερών.

Χρονικό διάστημα υποβολής ενστάσεων
Από 09/03/2022 έως 21/03/2022

Ο Πίνακας αυτός περιέχει µόνο τα αποτελέσματα των επιτόπιων πραγματογνωμοσυνών που διενήργησαν οι γεωπόνοι εκτιμητές του ΕΛ.Γ.Α. στα αγροτεμάχια, όπως αυτά δηλώθηκαν από τους καλλιεργητές τους. Σε καμιά περίπτωση δεν εκφράζει την αποζημιώσιμη παραγωγή των ζημιωθέντων αγροτεμαχίων και το ύψος της αποζημίωσης που προκύπτει από αυτή και δεν δημιουργεί δέσμευση στον Οργανισμό για καταβολή αποζημίωσης.

Υπενθυμίζεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την καταβολή της σχετικής αποζημίωσης είναι:

  • η εμπρόθεσμη, υποβολή από τον παραγωγό δήλωσης Καλλιέργειας/Εκτροφής στην οποία θα αναφέρονται και οι ζημιωθείσες καλλιέργειες.
  • η εμπρόθεσμη καταβολή της αντίστοιχης ασφαλιστικής εισφοράς υπέρ ΕΛ.Γ.Α.

Ο
Ανταποκριτής ΕΛ.Γ.Α.
Τ.Κ. Νησίου

Γεώργιος Σαμαράς

Η  Γ΄ Τάξη του ΕΠΑ.Λ. Αλεξάνδρειας ανακοινώνει τους λαχνούς  που κερδίζουν τα δώρα από την κλήρωση

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του ΕΠΑ.Λ. Αλεξάνδρειας ευχαριστούμε θερμά όλους όσους μας βοήθησαν με την αγορά λαχνών για την οικονομική ενίσχυση της πολυήμερης εκπαιδευτικής μας εκδρομής.

Οι  αριθμοί των λαχνών που κερδίζουν τα δώρα είναι οι:

Νο: 4665  –  Samsung Galaxy Α32 5G

No: 2805  –  200€ ΚΑΥΣΙΜΑ

No: 0603  –  100€ Δωροεπιταγή από το «BLACK LIST»

No: 4129  –  100€ Δωροεπιταγή από το «SORELLE CLO PROJECT»

Παρακαλούνται οι κάτοχοι των παραπάνω λαχνών να προσέλθουν μέχρι την Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022 στο ΕΠΑ.Λ Αλεξάνδρειας για να παραλάβουν το δώρο που τους αντιστοιχεί.

Με Εκτίμηση,

Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης του ΕΠΑ.Λ.  Αλεξάνδρειας

Η εισαγωγική τοποθέτηση από την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Γιάννη Οικονόμου

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται στο Παρίσι όπου συνεδριάζει εκτάκτως, για άλλη μια φορά, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο με ατζέντα τη στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης -τη σημασία της οποία ανέδειξε προ πολλού ο Πρωθυπουργός- την ανάγκη ενίσχυσης των αμυντικών προϋπολογισμών των κρατών-μελών,  τη μείωση της ενεργειακής εξάρτησης της Ένωσης, την ανθεκτικότητα των οικονομιών μας και  την γρήγορη μετάβαση στην πράσινη οικονομία με ταχύτερη είσοδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο ενεργειακό ισοζύγιο.

Πρόκειται για  πυλώνες που συγκροτούν μια νέα ευρωπαϊκή αντίληψη, την οποία καλείται να οικοδομήσει η Ένωσή μας ώστε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο νέο γεωπολιτικό περιβάλλον και να διασφαλίσει το ευρωπαϊκό κεκτημένο στον τρόπο ζωής των πολιτών

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, εκτός των άλλων τρομακτικών συνεπειών, έχει σημαντικές επιπτώσεις και στην παγκόσμια οικονομία με τις τιμές του φυσικού αερίου -και όχι μόνο- να εκτινάσσονται στα ύψη. Το πρόβλημα είναι πανευρωπαϊκό και η λύση δεν μπορεί παρά να είναι ευρωπαϊκή.

Ήδη -όπως είναι γνωστό- ο Πρωθυπουργός πέτυχε να ενταχθεί στα Συμπεράσματα του προηγούμενου Συμβουλίου Κορυφής ρητή αναφορά στην ανάγκη για μια κοινή ευρωπαϊκή απάντηση στις ενεργειακές ανατιμήσεις.

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας του Πρωθυπουργού, το θέμα τέθηκε και στη Σύνοδο των Υπουργών Ενέργειας, μετά από αίτημα της Ελλάδας που αποδέχθηκε η γαλλική Προεδρία, για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού μηχανισμού αλληλεγγύης απέναντι στην ενεργειακή κρίση.

Ακολούθησε χθες  η παρέμβαση του Πρωθυπουργού  προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Επικεντρώθηκε στην ανάγκη αντιμετώπισης της αυξανόμενης οικονομικής απειλής που αφορά την χονδρική αγορά του φυσικού αερίου και υπογραμμίζει πως θα πρέπει άμεσα και αποφασιστικά να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο αυτό, ώστε να αποτρέψουμε το ενδεχόμενο να επιφέρει επιπλέον κόστος στις ζωές των ευρωπαίων πολιτών. Ο Πρωθυπουργός τόνισε επίσης ότι στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας επιβάλλεται να αναλάβουμε γρήγορες και άμεσες δράσεις. Τόνισε ότι η κατάσταση είναι ασυνήθιστη και ότι οι ασυνήθιστες εποχές επιβάλλουν ασυνήθιστα μέτρα. Προτείνει λοιπόν την άμεση εφαρμογή έξι προσωρινών μέτρων.

  1. Πλαφόν στις τιμές του Ταμείου Μεταφοράς Τίτλων, το οποίο θα έχει ως σημείο αναφοράς την ιστορικά υψηλότερη τιμή του αερίου πριν από την κρίση.
  2. Ημερήσιο Όριο Τιμών ως Προστατευτικό Μέτρο: Ένα εύρος διακύμανσης στις τιμές του Ταμείου Μεταφοράς Τίτλων, για παράδειγμα της τάξεως του +/- 10%.
  3. Καθορισμός Τιμών σε περίπτωση Έκτακτης Ανάγκης: Καθορισμός τιμών στο Ταμείο Μεταφοράς Τίτλων, ως μέτρο έκτακτης ανάγκης στην περίπτωση που υπάρξουν ανακοινώσεις που αφορούν τις ροές φυσικού αερίου μέσω αγωγών από τη Ρωσία.
  4. Πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους στην χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, για παράδειγμα της τάξεως του 5%, βάσει της παρακολούθησης του κόστους παραγωγής από τους ρυθμιστές της αγοράς και το Σταθμισμένο Κόστος Παραγωγής Ενέργειας (LCOE) στις μονάδες παραγωγής.

5.Εμπόριο με Φυσική Παράδοση: Να εξεταστεί το ενδεχόμενο να επιτραπεί, η επιλογή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, που θα επιτρέπει τις συναλλαγές μόνο με φυσική παράδοση.

6.Αύξηση της ρευστότητας στην αγορά φυσικού αερίου συνδέοντας τις αγορές Η.Π.Α./ Ε.Ε./ Ασίας. Για παράδειγμα, ενισχύοντας τη συνεργασία με την Κίνα όσον αφορά τα φορτία Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), με πιθανό πλαφόν στο κόστος μεταφοράς για να εξουδετερωθούν τα όποια κίνητρα κερδοσκοπίας.

Αποδεικνύεται έτσι με τον τρόπο αυτό ότι η Ελλάδα κινείται ταυτόχρονα τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε εθνικό επίπεδο. Υπογραμμίζεται ότι -όπως είναι γνωστό- η στήριξη καταναλωτών, επιχειρήσεων και αγροτών για την κάλυψη σημαντικού μέρους -όχι όλου προφανώς- των ενεργειακών ανατιμήσεων θα συνεχιστεί για όσο διαρκεί η κρίση, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα -όπως ξεκαθάρισε και ο Πρωθυπουργός- θα ανακοινωθούν και θα δρομολογηθούν στοχευμένα μέτρα για την στήριξη των οικονομικά ασθενέστερων συμπολιτών μας.

Η Ελλάδα είναι στην Ευρώπη και με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη δυναμώνει τη φωνή της και διεκδικεί, μαζί με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, λύσεις που καμία χώρα από μόνη της δεν μπορεί να πετύχει. Την ώρα που η Ευρώπη είναι αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη γεωπολιτική κρίση από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, την ώρα που η Ευρώπη χειμάζεται από τις επάλληλες κρίσεις ακρίβειας, την ώρα που καταλύεται η διεθνής νομιμότητα η Ελλάδα χρειάζεται αρραγή ενότητα, σταθερότητα και αποφασιστικότητα. Η Ελλάδα χρειάζεται ευθύνη. Η  ευθύνη, όμως, είναι συνάρτηση της λογικής ανάλυσης  και της κατανόησης της διεθνούς και εγχώριας πραγματικότητας.

Το λέω αυτό γιατί συχνά η κριτική που γίνεται στην Κυβέρνηση από την Αξιωματική Αντιπολίτευση αποδεικνύει άγνοια και αδυναμία κατανόησης της κατάστασης. Όπως και με την πανδημία έτσι και τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Τσίπρας διακινούν μια σειρά από μύθους. Θα αναφερθώ σήμερα σε 4 από αυτούς.

Πρώτος μύθος. Η εθνική διατίμηση που προτείνει ο κ. Τσίπρας θα οδηγούσε σε απομόνωση τη χώρα και σε επιδότηση των εγχώριων παραγωγών ενέργειας που θα εξακολουθούσαν να αγοράζουν ακριβά  με λεφτά των φορολογουμένων.

Δεύτερος μύθος. Σε ό,τι αφορά τα περί λιγνίτη. Μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα, η παραγωγή ρεύματος από λιγνίτη  δεν ήταν φθηνότερη από την παραγωγή ρεύματος με φυσικό αέριο ή ΑΠΕ. Όσες λιγνιτικές μονάδες έκλεισαν στη χώρα είναι αυτές που το κλείσιμό τους είχε προγραμματιστεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση γιατί είχε ξεπεραστεί το όριο λειτουργίας τους και για αυτό η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προέκρινε -και σωστά- το κλείσιμό τους και όχι τις επενδύσεις για να τις αναβαθμίσει και να τις εκσυγχρονίσει. Σήμερα όλες οι διαθέσιμες λιγνιτικές μονάδες της Δ.Ε.Η. λειτουργούν κανονικά  ανάλογα με την ζήτηση από τον διαχειριστή, στην κατεύθυνση του να έχουμε συμφερότερο κόστος, όπου αυτό μπορεί να είναι εφικτό ή να έχουμε και τις αναγκαίες εφεδρείες που το σύστημα έχει ανάγκη.

Τρίτος μύθος. Η  Δ.Ε.Η., αφού γλίτωσε την χρεοκοπία στην οποία την οδηγούσε η Κυβέρνηση του κ. Τσίπρα, έχει μέχρι σήμερα δώσει 800 εκατ. ευρώ προκειμένου να απορροφήσει μέρος του κόστους για τους πελάτες της. Ταυτόχρονα  η Κυβέρνηση από τον Σεπτέμβριο μέχρι καις ήμερα, έχει διαθέσει συνολικά πάνω από 2 δισ. ευρώ για την κάλυψη μέρους των ανατιμήσεων στο ηλεκτρικό ρεύμα και το φυσικό αέριο και η πολιτική αυτή θα συνεχιστεί για όσο χρειαστεί.

Τελευταίος μύθος τα όσα ακούγονται για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλώντας κανείς για την μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πρέπει να υπολογίσει ότι η φορολογία αυτή καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι δημοσίων εσόδων από τα οποία χρηματοδοτούνται κρίσιμα κοινωνικά αγαθά, στην υγεία, στην παιδεία, στην ασφάλεια των πολιτών και αλλού. Όταν λείψουν λοιπόν αυτοί οι πόροι που χρειάζονται προκειμένου να συνεχίσουν να χρηματοδοτούνται κρίσιμα κοινωνικά αγαθά, οφείλουν όσοι το υποστηρίζουν να πουν και πως θα αναπληρωθούν. Προτείνουν νέους φόρους που θα επιβαρύνουν όλους, ή επιπλέον δανεισμό, που θα μεγαλώσει το δημόσιο χρέος και πάλι θα επιβαρύνει τους φορολογούμενους, το σύνολο της ελληνικής οικονομίας μάλιστα σε ένα διεθνές περιβάλλον που δεν είναι ευνοϊκό για το δανεισμό έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση τελευταία; Πρέπει λοιπόν να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν σκεφτόμαστε την αξιοποίηση των φορολογικών εργαλείων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Την ίδια στιγμή η Κυβέρνηση, όπως έκανε στη διάρκεια της πανδημίας, έτσι και τώρα, μαζί με την αντιμετώπιση των πρωτόγνωρων εξωγενών προκλήσεων, συνεχίζει τις μεταρρυθμίσεις για τη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος, τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Κράτους, αλλά και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Στο πλαίσιο αυτό εγκρίθηκε χθες από το Υπουργικό Συμβούλιο -μεταξύ άλλων- το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Στόχος του νομοσχεδίου είναι όλοι οι πολίτες να αποκτήσουν τον προσωπικό τους γιατρό, ο οποίος θα λειτουργεί ως σύμβουλός τους και θα διαχειρίζεται τις παραπομπές για την ολοκληρωμένη παροχή ποιοτικών υπηρεσιών φροντίδας και υγείας.

Αναδιοργανώνονται, παράλληλα, διοικητικά οι υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, εδραιώνεται ένα ισχυρό δίκτυο με συμμετοχή και συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα,  προωθείται η  ψηφιοποίηση των υπηρεσιών,  ενισχύεται η πρόληψη, αναβαθμίζεται η διαχείριση των χρόνιων παθήσεων συμπολιτών μας. Χρόνιες αδυναμίες και παθογένειες στην παροχή υπηρεσιών υγείας ανήκουν πια στο παρελθόν, το οποίο είμαστε αποφασισμένοι να αφήσουμε οριστικά πίσω μας.

Δ.Ε.Υ.Α  Αλεξάνδρειας: Διακοπή Νερού

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

Η Δ.Ε.Υ.Α  Αλεξάνδρειας  ανακοινώνει ότι  στις 11/03/2022   ημέρα  Παρασκευή   και  ώρα  : από 08:30 π.μ  έως και 13:00  μ.μ , θα  γίνει  διακοπή νερού για την έκτακτη αποκατάσταση βλάβης ύδρευσης στο εσωτερικό δίκτυο του κεντρικού  τμήματος της Αλεξάνδρειας, στα παρακάτω οικοδομικά τετράγωνα που περιλαμβάνει τις οδούς:

  1. Επι της οδού  Δ.Βετσοπούλου  (μονοί αριθμοί

( από την οδό  Αλ Παπάγου εως  την οδό  Μ. Αλεξάνδρου ). 

  1. Επι της οδού Σοφ.Βενιζέλου  

( από την οδό Δ.Βετσοπούλου  εως  την οδό Ν.Πλαστήρα ). 

Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας .

                                                                                                Εκ της Τεχνικής

                                                                                       Υπηρεσίας της ΔΕΥΑ ΑΛ

Κοινή ανακοίνωση του Υπεύθυνου ΚΤΕ Εργασίας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Γιώργου Μουλκιώτη και του Γραμματέα του Τομέα Εργασίας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Χρήστου Μέγα.

Το πρόβλημα δεν είναι οι… άνεργοι, αλλά πώς θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας

Αντί για νέες και καλές θέσεις εργασίας η κυβέρνηση ανακοίνωσε νέους υποδιοικητές, κίνητρα -όχι για τους ανέργους αλλά- για τους υπαλλήλους, ενώ αλλάζει το όνομα του… κακόηχου, για τις συντηρητικές ιδέες της, ΟΑΕΔ.

Στόχος της ΝΔ είναι η μείωση του αριθμού των εγγεγραμμένων στον ΟΑΕΔ ανέργων, οι οποίοι ξεπέρασαν το 1,1 εκ. τον Ιανουάριο του 2022, στοιχεία που «τσαλακώνουν» την δήθεν αναπτυξιακή διακυβέρνηση της.

Μέσα από περιπτωσιολογικές αναφορές ο υπουργός Εργασίας εισέφερε τελικά εισοδηματικά κριτήρια για την χορήγηση της… Κάρτας Δωρεάν μετακίνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ για το κρίσιμο θέμα της έλλειψης στέγης, γενικόλογα εξήγγειλε «εκμίσθωση, ανοικοδόμηση και συμπράξεις».

Τι αλήθεια εμποδίζει την κυβέρνηση, να εφαρμόσει τον προ 40ετίας νόμο ώστε να διαγράφονται όσοι άνεργοι αρνηθούν τρεις φορές τις προσφερόμενες-κατάλληλες θέσεις εργασίας; Απλούστατα, ο ΟΑΕΔ δεν προσφέρει τέτοιες θέσεις. Δυστυχώς, η διαμεσολάβηση του Οργανισμού Απασχόλησης στην αγορά εργασίας κυμαίνεται κοντά στο αναιμικό 1% (επί των θέσεων εργασίας που δημιουργεί η οικονομία)!

Μέσα στην κρίση, με την ακραία ακρίβεια οι εργαζόμενοι που κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς δουλειά και οι άνεργοι που διαβιούν χωρίς εισόδημα, χρειάζονται στήριξη, δηλαδή επιμήκυνση και ενίσχυση του επιδόματος ανεργίας και οπωσδήποτε πραγματικές ευκαιρίες απασχόλησης.

Το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ επαναφέρει την πρότασή του για ενίσχυση του πρωτογενούς (καθετοποίηση επώνυμων προϊόντων) και, κυρίως, του δευτερογενούς τομέα (Ταμείο Ανάκαμψης), την δημιουργία Δικτύων, την διασύνδεση των εκπαιδευτικών μας ιδρυμάτων, την παροχή κινήτρων και φορολογικών (επιχειρήσεις) αντικινήτρων για την δημιουργία νέων και καλών θέσεων εργασίας.

Επίσης, κάθε πολίτης που στερείται απασχόλησης, με προτεραιότητα στους νέους και τους μακροχρόνια ανέργους (πέραν των 12 μηνών), θα πρέπει εντός 6 μηνών να έχει μια πρόταση για εργασία, επιδοτούμενη κατάρτιση ή εξειδίκευση.

Ειδικά για το μεγάλο πρόβλημα της λαϊκής κατοικίας ο ΟΑΕΔ θα πρέπει να κινητοποιήσει τα τεράστια αποθεματικά από τις εισφορές υπέρ Εργατικούς Κατοικίας ώστε να προφέρει φθηνή-επιδοτούμενη στέγη στους ανέργους, τους μισθωτούς, τους χαμηλοσυνταξιούχους και, κυρίως, τα νέα ζευγάρια.

Τα κονδύλια, από εθνικούς, κοινωνικούς και κοινοτικούς πόρους, υπάρχουν. Δεν πρέπει να σπαταλούνται όμως για την επικοινωνιακή αλλαγή λογότυπου στον ΟΑΕΔ.

Το πρόβλημα δεν είναι οι εγγεγραμμένοι άνεργοι, αλλά πώς θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας!

Λέσχη Κινηματογράφου και Πολιτισμού Αλεξάνδρειας ΚΙΝΗΜΑΤΟΔΡΑΣΙΣ: Προβολή ταινίας “Ο τερματοφύλακας της Λίβερπουλ”

Η λέσχη ΚΙΝΗΜΑΤΟΔΡΑΣΙΣ προβάλει την Κυριακή 13 Μαρτίου στις 18:30 την Νορβηγική βραβευμένη κωμωδία του 2010 «Ο τερματοφύλακας της Λίβερπουλ» (THE LIVERPOOL GOALIE ) σε σκηνοθεσία του Arild Andresen.

NFI Eng pos BW

Διάρκεια :  90 λεπτά

Ηλικίες : 9+

Στην ταινία πρωταγωνιστούν:

Ask van der Hagen, Susanne Boucher, Mattis Asker, Jostein Skranes Brox, Kåre Conradi, Kyrre Hellum, Andrine Sæther, Tore Sagen, Fridtjov Såheim, Trude Bjercke Strøm, Erik ThorstvedtΟ 13χρονος Τζο δεν μπορεί να παίξει ποδόσφαιρο επειδή φοβάται τη μπάλα. Η μητέρα του τον έχει φοβίσει πάρα πολύ από τότε που ο μπαμπάς του πέθανε πριν χρόνια σε ένα τρομερό ατύχημα. Είναι πεπεισμένος, μετά το θάνατο του πατέρα του, ότι η ζωή είναι επικίνδυνη. Στο σχολείο αποφεύγει τα πάντα όπως το ποδόσφαιρο και τα όμορφα κορίτσια. Με τους συμμαθητές του, προσπαθεί να είναι καλά, συλλέγει κάρτες ποδοσφαίρου και κάνει αυτό που του αρέσει. Έτσι ο Τζο έχει τη ζωή του φαινομενικά υπό έλεγχο και εμπνευσμένος από την Μαρί η οποία γίνεται η κοπέλα των ονείρων του…

Η προβολή γίνεται με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Νορβηγίας και του Νορβηγικού Ινστιτούτου Κινηματογράφου.

Η προβολή θα γίνει στον χώρο της ΚΙΝΗΜΑΤΟΔΡΑΣΙΣ στην οδό Σ. Βενιζέλου 9 στην Αλεξάνδρεια και θα τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα κατά του Κορωναιού.

Λέσχη Κινηματογράφου και Πολιτισμού Αλεξάνδρειας ΚΙΝΗΜΑΤΟΔΡΑΣΙΣ

Eνημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, βρίσκεται στο Παρίσι όπου συνεδριάζει εκτάκτως, για άλλη μια φορά, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο με ατζέντα τη στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης -τη σημασία της οποία ανέδειξε προ πολλού ο Πρωθυπουργός- την ανάγκη ενίσχυσης των αμυντικών προϋπολογισμών των κρατών-μελών,  τη μείωση της ενεργειακής εξάρτησης της Ένωσης, την ανθεκτικότητα των οικονομιών μας και  την γρήγορη μετάβαση στην πράσινη οικονομία με ταχύτερη είσοδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο ενεργειακό ισοζύγιο.

Πρόκειται για  πυλώνες που συγκροτούν μια νέα ευρωπαϊκή αντίληψη, την οποία καλείται να οικοδομήσει η Ένωσή μας, ώστε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο νέο γεωπολιτικό περιβάλλον και να διασφαλίσει το ευρωπαϊκό κεκτημένο στον τρόπο ζωής των πολιτών.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, εκτός των άλλων τρομακτικών συνεπειών, έχει σημαντικές επιπτώσεις και στην παγκόσμια οικονομία με τις τιμές του φυσικού αερίου -και όχι μόνο- να εκτινάσσονται στα ύψη. Το πρόβλημα είναι πανευρωπαϊκό και η λύση δεν μπορεί παρά να είναι ευρωπαϊκή.

Ήδη -όπως είναι γνωστό- ο Πρωθυπουργός πέτυχε να ενταχθεί στα Συμπεράσματα του προηγούμενου Συμβουλίου Κορυφής ρητή αναφορά στην ανάγκη για μια κοινή ευρωπαϊκή απάντηση στις ενεργειακές ανατιμήσεις.

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας του Πρωθυπουργού, το θέμα τέθηκε και στη Σύνοδο των Υπουργών Ενέργειας, μετά από αίτημα της Ελλάδας που αποδέχθηκε η γαλλική Προεδρία, για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού μηχανισμού αλληλεγγύης απέναντι στην ενεργειακή κρίση.

Ακολούθησε, χθες, η παρέμβαση του Πρωθυπουργού  προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Επικεντρώθηκε στην ανάγκη αντιμετώπισης της αυξανόμενης οικονομικής απειλής που αφορά τη χονδρική αγορά του φυσικού αερίου και υπογραμμίζει πως θα πρέπει άμεσα και αποφασιστικά να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο αυτό, ώστε να αποτρέψουμε το ενδεχόμενο να επιφέρει επιπλέον κόστος στις ζωές των ευρωπαίων πολιτών. Ο Πρωθυπουργός τόνισε, επίσης, ότι στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας επιβάλλεται να αναλάβουμε γρήγορες και άμεσες δράσεις. Τόνισε ότι η κατάσταση είναι ασυνήθιστη και ότι οι ασυνήθιστες εποχές επιβάλλουν ασυνήθιστα μέτρα. Προτείνει, λοιπόν, την άμεση εφαρμογή έξι προσωρινών μέτρων.

  1. Πλαφόν στις τιμές του Ταμείου Μεταφοράς Τίτλων, το οποίο θα έχει ως σημείο αναφοράς την ιστορικά υψηλότερη τιμή του αερίου πριν από την κρίση.
  2. Ημερήσιο Όριο Τιμών ως Προστατευτικό Μέτρο: Ένα εύρος διακύμανσης στις τιμές του Ταμείου Μεταφοράς Τίτλων, για παράδειγμα της τάξεως του +/- 10%.
  3. Καθορισμός Τιμών σε περίπτωση Έκτακτης Ανάγκης: Καθορισμός τιμών στο Ταμείο Μεταφοράς Τίτλων, ως μέτρο έκτακτης ανάγκης στην περίπτωση που υπάρξουν ανακοινώσεις που αφορούν τις ροές φυσικού αερίου μέσω αγωγών από τη Ρωσία.
  4. Πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους στην χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, για παράδειγμα της τάξεως του 5%, βάσει της παρακολούθησης του κόστους παραγωγής από τους ρυθμιστές της αγοράς και το Σταθμισμένο Κόστος Παραγωγής Ενέργειας (LCOE) στις μονάδες παραγωγής.
  5. Εμπόριο με Φυσική Παράδοση: Να εξεταστεί το ενδεχόμενο να επιτραπεί, η επιλογή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, που θα επιτρέπει τις συναλλαγές μόνο με φυσική παράδοση.
  6. Αύξηση της ρευστότητας στην αγορά φυσικού αερίου συνδέοντας τις αγορές Η.Π.Α./ Ε.Ε./ Ασίας. Για παράδειγμα, ενισχύοντας τη συνεργασία με την Κίνα όσον αφορά τα φορτία Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), με πιθανό πλαφόν στο κόστος μεταφοράς για να εξουδετερωθούν τα όποια κίνητρα κερδοσκοπίας.

Αποδεικνύεται έτσι, με τον τρόπο αυτό, ότι η Ελλάδα κινείται ταυτόχρονα τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε εθνικό επίπεδο. Υπογραμμίζεται ότι -όπως είναι γνωστό- η στήριξη καταναλωτών, επιχειρήσεων και αγροτών για την κάλυψη σημαντικού μέρους -όχι όλου προφανώς- των ενεργειακών ανατιμήσεων θα συνεχιστεί για όσο διαρκεί η κρίση, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα -όπως ξεκαθάρισε και ο Πρωθυπουργός- θα ανακοινωθούν και θα δρομολογηθούν στοχευμένα μέτρα για την στήριξη των οικονομικά ασθενέστερων συμπολιτών μας.

Η Ελλάδα είναι στην Ευρώπη και με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη δυναμώνει τη φωνή της και διεκδικεί, μαζί με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, λύσεις που καμία χώρα από μόνη της δεν μπορεί να πετύχει. Την ώρα που η Ευρώπη είναι αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη γεωπολιτική κρίση από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, την ώρα που η Ευρώπη χειμάζεται από τις επάλληλες κρίσεις ακρίβειας, την ώρα που καταλύεται η διεθνής νομιμότητα, η Ελλάδα χρειάζεται αρραγή ενότητα, σταθερότητα και αποφασιστικότητα. Η Ελλάδα χρειάζεται ευθύνη. Η  ευθύνη, όμως, είναι συνάρτηση της λογικής ανάλυσης  και της κατανόησης της διεθνούς και εγχώριας πραγματικότητας.

Το λέω αυτό γιατί συχνά η κριτική που γίνεται στην Κυβέρνηση από την Αξιωματική Αντιπολίτευση αποδεικνύει άγνοια και αδυναμία κατανόησης της κατάστασης. Όπως και με την πανδημία, έτσι και τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Τσίπρας διακινούν μια σειρά από μύθους. Θα αναφερθώ σήμερα σε 4 από αυτούς.

Πρώτος μύθος. Η εθνική διατίμηση που προτείνει ο κ. Τσίπρας θα οδηγούσε σε απομόνωση τη χώρα και σε επιδότηση των εγχώριων παραγωγών ενέργειας που θα εξακολουθούσαν να αγοράζουν ακριβά  με λεφτά των φορολογουμένων.

Δεύτερος μύθος. Σε ό,τι αφορά τα περί λιγνίτη. Μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα, η παραγωγή ρεύματος από λιγνίτη  δεν ήταν φθηνότερη από την παραγωγή ρεύματος με φυσικό αέριο ή ΑΠΕ. Όσες λιγνιτικές μονάδες έκλεισαν στη χώρα είναι αυτές που το κλείσιμό τους είχε προγραμματιστεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση γιατί είχε ξεπεραστεί το όριο λειτουργίας τους και για αυτό η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προέκρινε -και σωστά- το κλείσιμό τους και όχι τις επενδύσεις για να τις αναβαθμίσει και να τις εκσυγχρονίσει. Σήμερα όλες οι διαθέσιμες λιγνιτικές μονάδες της Δ.Ε.Η. λειτουργούν κανονικά  ανάλογα με τη ζήτηση από τον διαχειριστή, στην κατεύθυνση του να έχουμε συμφερότερο κόστος, όπου αυτό μπορεί να είναι εφικτό ή να έχουμε και τις αναγκαίες εφεδρείες που το σύστημα έχει ανάγκη.

Τρίτος μύθος. Η  Δ.Ε.Η., αφού γλίτωσε την χρεοκοπία στην οποία την οδηγούσε η Κυβέρνηση του κ. Τσίπρα, έχει μέχρι σήμερα δώσει 800 εκατ. ευρώ προκειμένου να απορροφήσει μέρος του κόστους για τους πελάτες της. Ταυτόχρονα , η Κυβέρνηση από τον Σεπτέμβριο μέχρι και σήμερα, έχει διαθέσει συνολικά πάνω από 2 δισ. ευρώ για την κάλυψη μέρους των ανατιμήσεων στο ηλεκτρικό ρεύμα και το φυσικό αέριο και η πολιτική αυτή θα συνεχιστεί για όσο χρειαστεί.

Τελευταίος μύθος τα όσα ακούγονται για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλώντας κανείς για την μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πρέπει να υπολογίσει ότι η φορολογία αυτή καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι δημοσίων εσόδων από τα οποία χρηματοδοτούνται κρίσιμα κοινωνικά αγαθά, στην υγεία, στην παιδεία, στην ασφάλεια των πολιτών και αλλού. Όταν λείψουν λοιπόν αυτοί οι πόροι που χρειάζονται προκειμένου να συνεχίσουν να χρηματοδοτούνται κρίσιμα κοινωνικά αγαθά, οφείλουν όσοι το υποστηρίζουν να πουν και πως θα αναπληρωθούν. Προτείνουν νέους φόρους που θα επιβαρύνουν όλους ή επιπλέον δανεισμό, που θα μεγαλώσει το δημόσιο χρέος και πάλι θα επιβαρύνει τους φορολογούμενους, το σύνολο της ελληνικής οικονομίας μάλιστα σε ένα διεθνές περιβάλλον που δεν είναι ευνοϊκό για το δανεισμό έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση τελευταία; Πρέπει, λοιπόν, να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν σκεφτόμαστε την αξιοποίηση των φορολογικών εργαλείων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Την ίδια στιγμή η Κυβέρνηση, όπως έκανε στη διάρκεια της πανδημίας, έτσι και τώρα, μαζί με την αντιμετώπιση των πρωτόγνωρων εξωγενών προκλήσεων, συνεχίζει τις μεταρρυθμίσεις για τη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος, τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Κράτους, αλλά και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Στο πλαίσιο αυτό εγκρίθηκε χθες από το Υπουργικό Συμβούλιο -μεταξύ άλλων- το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Στόχος του νομοσχεδίου είναι όλοι οι πολίτες να αποκτήσουν τον προσωπικό τους γιατρό, ο οποίος θα λειτουργεί ως σύμβουλός τους και θα διαχειρίζεται τις παραπομπές για την ολοκληρωμένη παροχή ποιοτικών υπηρεσιών φροντίδας και υγείας.

Αναδιοργανώνονται, παράλληλα, διοικητικά οι υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, εδραιώνεται ένα ισχυρό δίκτυο με συμμετοχή και συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα,  προωθείται η  ψηφιοποίηση των υπηρεσιών,  ενισχύεται η πρόληψη, αναβαθμίζεται η διαχείριση των χρόνιων παθήσεων συμπολιτών μας. Χρόνιες αδυναμίες και παθογένειες στην παροχή υπηρεσιών υγείας ανήκουν πια στο παρελθόν, το οποίο είμαστε αποφασισμένοι να αφήσουμε οριστικά πίσω μας.

Ευχαριστώ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Ν. ΑΡΜΕΝΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, υπάρχει περίπτωση πρόωρων εκλογών, με αφορμή τις εξελίξεις στην ενέργεια, τις ανατιμήσεις; Είναι κάτι που προβλέπει ο Αλέξης Τσίπρας.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Οι προβλέψεις αυτές είναι εκτός τόπου και χρόνου. Η Ελλάδα χρειάζεται σταθερότητα, χρειάζεται αρραγή ενότητα, χρειάζεται αποφασιστικότητα. Μέλημα του Πρωθυπουργού είναι κάθε μέρα που περνά, να παίρνουμε εκείνες τις αποφάσεις -και στο εσωτερικό και σε συνεργασία με τους εταίρους μας στο εξωτερικό- για να έχουμε την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση των πολύ δυσμενών συνεπειών, των πρωτοφανών δυσμενών εξελίξεων, που ζούμε σε παγκόσμιο επίπεδο.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Παρ’ όλα αυτά, μιας και τέθηκε η ερώτηση, επειδή έχουν επανέλθει εκ νέου σενάρια και για πρόωρες εκλογές και για αλλαγή του εκλογικού νόμου, έχει πει και ο Πρωθυπουργός και εσείς ότι στις εκλογές θα πάμε με τον ισχύοντα εκλογικό νόμο. Επίσης, όμως, έχει εκτιμηθεί ότι θα πάμε και σε δεύτερες εκλογές. Θα γίνουν και οι δεύτερες εκλογές με τα όσα προβλέπει ο νόμος; Δηλαδή, το νομοσχέδιο που έχει ψηφίσει η δική σας Κυβέρνηση;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε απαντήσει πολλές φορές. Οποιαδήποτε συζήτηση περί εκλογών αυτή τη χρονική στιγμή, είναι εκτός τόπου και χρόνου.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Προβληματίζει την Κυβέρνηση το ενδεχόμενο αναβάθμισης του ρόλου της Τουρκίας λόγω του ρόλου που παίζει και στο ουκρανικό; Είχαμε σήμερα τη συνάντηση Ουκρανίας-Ρωσίας. Βλέπουμε, επίσης, ότι κάνει άνοιγμα η Άγκυρα και στο Ισραήλ με την ευκαιρία. Είναι όντως απομονωμένος ο κ. Ερντογάν (Recep Tayyip Erdoğan) ή αναβαθμίζεται ο ρόλος του τελικά;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κατ’ αρχάς, η ελληνική Κυβέρνηση με την πολιτική της έχει αναβαθμίσει το γεωστρατηγικό και γεωπολιτικό αποτύπωμα της χώρας πολύ σημαντικά το τελευταίο διάστημα. Αυτό προκύπτει μέσα από τις ισχυρές διμερείς συμφωνίες που έχουμε υπογράψει. Αυτό προκύπτει μέσα από τις πρωτοβουλίες που παίρνει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός σε επίπεδο Ε.Ε., για μια σειρά από ζητήματα, παλαιότερα για την κλιματική αλλαγή, για την πανδημία, τώρα για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Η χώρα μας έχει ένα ιδιαίτερο πολιτικό, ιστορικό και ηθικό βάρος στην Ε.Ε., που της επιτρέπει να πρωταγωνιστεί σε μια σειρά από κρίσιμες αποφάσεις και να συμμετέχει στις συζητήσεις εκείνες που αφορούν τον τρόπο αντιμετώπισης των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η Ευρώπη και ο πλανήτης μας με βάση τις τελευταίες εξελίξεις. Από εκεί και πέρα, οποιαδήποτε κίνηση γίνεται προς την κατεύθυνση ταύτισης με το πνεύμα της Διεθνούς Κοινότητας περί καταδίκης απερίφραστης κάθε μορφής αναθεωρητισμού και επεκτατισμού, θεωρούμε ότι είναι μια κίνηση προς τη θετική κατεύθυνση.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Χθες, στο Υπουργικό, επρόκειτο να τεθεί και ένα νομοσχέδιο από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, τον κ. Τσιάρα, 2019/1937 βάσει υποχρέωσης της χώρας. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, υπήρξε ένταση από Υπουργούς της Κυβέρνησης, με αποτέλεσμα να αποσυρθεί το νομοσχέδιο. Έχετε κάποιο σχόλιο γι’ αυτό; Πού βρίσκεται το νομοσχέδιο; Πρόκειται για την περαιτέρω προστασία προστατευόμενων μαρτύρων από ό,τι έχουμε διαβάσει.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν υπήρξε καμία ένταση. Στα Υπουργικά Συμβούλια υπάρχει εκτεταμένη και αναλυτική συζήτηση, με όλους να καταθέτουν τις απόψεις τους. Πρόκειται για την υποχρέωση ενσωμάτωσης μιας Κοινοτικής Οδηγίας, η οποία εγκρίθηκε και θα κατατεθεί στη Βουλή, σύμφωνα με τον κυβερνητικό προγραμματισμό, στην ώρα της. Από εκεί και πέρα, είναι σαφές ότι η Κυβέρνηση θα πάρει όλα τα αναγκαία θεσμικά μέτρα, προκειμένου να μην ξαναζήσουμε στη χώρα μας προσπάθειες εργαλειοποίησης της Δικαιοσύνης και των θεσμικών δυνατοτήτων που υπάρχουν, προκειμένου να εξοντωθούν οι πολιτικοί αντίπαλοι, κάτι που το ζήσαμε και που αποτελούσε μελανό σημείο και στην ιστορία της Δικαιοσύνης και στην ιστορία της πολιτικής, με την απόπειρα ενοχοποίησης, κατασυκοφάντησης -στη βάση στρεβλών και ανύπαρκτων στοιχείων- κορυφαίων πολιτικών προσωπικοτήτων της χώρας, το προηγούμενο διάστημα. Είναι χρέος της συντεταγμένης Πολιτείας, όχι της Κυβέρνησης, θεσμικά να θωρακιστούμε, παράλληλα με τις υποχρεώσεις που έχουμε στην Ε.Ε., έτσι ώστε να μην ξαναζήσουμε τέτοιου είδους στιγμές.

ΔΗΜ. ΓΚΑΤΣΙΟΣ: Κύριε Υπουργέ, μετά τις Βερσαλλίες, ο Πρωθυπουργός έχει την επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη. Θα ήθελα να ρωτήσω, τι αναμένει η Αθήνα από τη συνάντηση του κ. Μητσοτάκη με τον Πρόεδρο Ερντογάν (Recep Tayyip Erdoğan), ποια είναι η ατζέντα, τι θα συζητηθεί.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Τόσο στη χθεσινή τοποθέτηση στο Υπουργικό Συμβούλιο, όσο και προχθές στο briefing, έχουμε θέσει το πλαίσιο και το πνεύμα με το οποίο προσέρχεται ο Πρωθυπουργός και έχει αποδεχθεί την πρόσκληση σε γεύμα του κ. Ερντογάν (Recep Tayyip Erdoğan). Το γεγονός ότι με την Τουρκία έχουμε διαφωνίες, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να συζητάμε. Ο Πρωθυπουργός προσέρχεται με ρεαλισμό στη συζήτηση αυτή. Οι θέσεις μας είναι γνωστές. Είναι θέσεις που εδράζονται στο Διεθνές Δίκαιο και αυτό μας δίνει επιπλέον αυτοπεποίθηση. Από την άλλη, είναι σαφές ότι και οι δύο χώρες, παρά τις διαφορές μας, αντιμετωπίζουμε μια σειρά από κοινές προκλήσεις που έχουν διαμορφωθεί, μετά από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, που αφορούν την ευρύτερη περιοχή μας. Είναι προς το συμφέρον και των δύο χωρών να αναζητήσουμε θετικούς τρόπους αντιμετώπισης των προκλήσεων αυτών, πολλώ δε μάλλον σε ένα πνεύμα που έχει διαμορφωθεί διεθνώς παντού, στην Ε.Ε., στο ΝΑΤΟ. Ένα πνεύμα απερίφραστης καταδίκης κάθε απόπειρας αναθεωρητισμού, αμφισβήτησης του Διεθνούς Δικαίου, κατάφωρης παραβίασης της ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητας χωρών.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, δεδομένου ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία θα έχει πολλαπλές συνέπειες, ιδίως στον αγροτικό τομέα, στην αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή, καθώς εκτός από το κόστος της ενέργειας, όπως ξέρετε, αυξάνεται πάρα πολύ το κόστος των λιπασμάτων γιατί σταματούν οι εξαγωγές από Ρωσία, αυξάνεται το κόστος των ζωοτροφών γιατί σταματούν οι εξαγωγές από Ουκρανία. Ήθελα, λοιπόν, να ρωτήσω αν έχει καταλήξει η Κυβέρνηση ποια μέτρα θα πάρει για τη στήριξη των αγροτών, αν εξετάζεται, για παράδειγμα, να αυξηθεί η επιδότηση στο λογαριασμό του ρεύματος, να υπάρξει κάποια επιδότηση για λιπάσματα και ζωοτροφές;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Οι αγρότες μας, όπως και όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες πολίτες, βρίσκονται αντιμέτωποι με τις εξαιρετικά δυσμενείς συνέπειες των ανατιμήσεων. Από το προηγούμενο διάστημα έχουν ανακοινωθεί και εφαρμόζονται κάποια μέτρα ανακούφισης του αγροτικού κόσμου απέναντι σε αυτό το ράλι ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά, που χρειάζονται οι αγρότες μας προκειμένου να καλλιεργήσουν. Υπήρξε, επίσης, στήριξη και στο ρεύμα. Και, όπως είπε χθες ο Πρωθυπουργός στο Υπουργικό Συμβούλιο, αναμένεται το επόμενο δεκαήμερο και μια νέα δέσμη μέτρων, η οποία θα ανακοινωθεί αναλυτικά και συγκεκριμένα, για να ξέρει ο καθένας τι μπορεί να περιμένει και πόσο θα σταθούμε στο πλευρό του για να μετριάσουμε -επαναλαμβάνω δεν μπορούμε να μηδενίσουμε- τις συνέπειες. Έχουμε δυσκολίες, θα εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε δυσκολίες. Η προσπάθεια και η βούλησή μας είναι να κάνουμε ό,τι μπορούμε, -επαναλαμβάνω να κάνουμε ό,τι μπορούμε- για να μετριάσουμε τις συνέπειες και το αποτύπωμα αυτών των ανατιμήσεων στις ζωές όλων μας.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Επάνω σε αυτό, ευρύτερα στον αγροτικό τομέα, επειδή υπάρχουν εκτιμήσεις και για την Ελλάδα και διεθνώς για επισιτιστική κρίση, που αναμένεται να επέλθει εξαιτίας του πολέμου, εξετάζει η Κυβέρνηση κάποιο σχέδιο για την αντιμετώπιση μιας τέτοιας πιθανότητας;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Προς το παρόν, δεν έχουμε τέτοιου είδους ενδείξεις, ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια επισιτιστική κρίση στη χώρα μας. Παρακολουθούμε τα σενάρια και τις εξελίξεις και ανάλογα, εάν χρειαστεί να παρέμβουμε και να λάβουμε μέτρα, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έχει κάνει τον κατάλληλο σχεδιασμό, προκειμένου να ανταπεξέλθουμε σε οποιαδήποτε δυσκολία παρουσιαστεί. Αλλά, επαναλαμβάνω, προς το παρόν δεν έχουμε ενδείξεις αντιμετώπισης τέτοιου κινδύνου εδώ που είμαστε σήμερα.

COSMOTE TV: Μεγάλος Χορηγός του 24ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Πανελλήνια πρεμιέρα για το επεισόδιο «Μ. Καραγάτσης» της επιτυχημένης σειράς παραγωγής της COSMOTE TV «Η Γενιά του ‘30»

Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης «ανοίγει» τις πόρτες του για 24η συνεχή χρονιά και από τις 10 έως τις 20 Μαρτίου θα «φιλοξενήσει» συνολικά 233 ντοκιμαντέρ μικρού και μεγάλου μήκους. Η COSMOTE TV στηρίζει για μια ακόμη φορά, ως Μεγάλος Χορηγός, τον σημαντικότερο θεσμό ντοκιμαντέρ της χώρας μας.

Το 24ο ΦΝΘ θα βρίσκεται στην ιστορική του έδρα, στις αίθουσες Ολύμπιον και Παύλος Ζάννας, καθώς και στις αίθουσες του Λιμανιού (Φρίντα Λιάππα, Τώνια Μαρκετάκη, Τζον Κασσαβέτης, Σταύρος Τορνές). Παράλληλα, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει ταινίες και διαδικτυακά, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του Φεστιβάλ.

3 ντοκιμαντέρ παραγωγής & συμπαραγωγής COSMOTE TV

Στο φετινό πρόγραμμα του φεστιβάλ, η COSMOTE TV θα συμμετέχει με τρία ντοκιμαντέρ παραγωγής και συμπαραγωγής της.

Πανελλήνια πρεμιέρα θα κάνει, στο πλαίσιο του φεστιβάλ, το επεισόδιο «Μ. Καραγάτσης», της δραματοποιημένης σειράς ντοκιμαντέρ παραγωγής COSMOTE TV «Η Γενιά του΄30», σε σκηνοθεσία Γιώργου Γκικαπέππα. Οι δραματοποιημένοι ήρωες του πιο πολυδιαβασμένου Έλληνα πεζογράφου παρουσιάζουν στον θεατή μια κοινωνία με πολλαπλά πρόσωπα, την οποία ο τολμηρός Καραγάτσης δεν δίστασε ποτέ να αναδείξει και να σαρκάσει, δημιουργώντας την ανάγλυφη τοιχογραφία μερικών από τους πιο σάρκινους και αληθινούς χαρακτήρες της ελληνικής πεζογραφίας. Η ειδική προβολή του επεισοδίου θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 18 Μαρτίου στις 19.30 στην αίθουσα «Τώνια Μαρκετάκη» (Λιμάνι Θεσσαλονίκης), ενώ η Α΄ τηλεοπτική προβολή του ντοκιμαντέρ θα γίνει το Σάββατο 7/5 (21.00), αποκλειστικά στο COSMOTE HISTORY HD.

Στο πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ περιλαμβάνονται και οι παρακάτω συμπαραγωγές της COSMOTE TV:

  • «Οι ουρανοί της Μακεδονίας φλέγονται – Στα Φτερά του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου» του Δημήτρη Χατζημαλλή: Στο Βαλκανικό μέτωπο (Σερβία, Βουλγαρία, Ελλάδα, Τουρκία) κατά την διάρκεια του Μεγάλου Πολέμου διαδραματίστηκαν γεγονότα, άγνωστα στο ευρύ κοινό, που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του πολέμου και τη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος. Ιστορίες τόλμης και ανδρείας που καταγράφηκαν ως θρύλοι από τους πρώτους αεροπόρους. Προβολή στο online τμήμα του Φεστιβάλ.
  • «Οι μαθητές του Ουμπέρτο Πρίμο» της Αλεσάντρα Μαϊολέτι: Μία αφήγηση της ιστορίας του Ολοκαυτώματος στην Ελλάδα. Στο επίκεντρο, οι περιπέτειες, οι ελπίδες και τα όνειρα εννιά Εβραίων μαθητών του ιταλικού σχολείου Umberto Primo. Η ταινία σε συμπαραγωγή COSMOTE TV θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, την Κυριακή 13/3 (18:30), αίθουσα Τζον Κασσαβέτης

Το πρόγραμμα του 24ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Η αυλαία του 24ου ΦΝΘ θα ανοίξει την Πέμπτη 10/3 με την ταινία «Πώς να επιβιώσετε σε μια πανδημία (How to Survive a Pandemic)» του υποψήφιου για Όσκαρ Ντέιβιντ Φρανς, ενώ θα «πέσει» την Κυριακή 20/3 με την προβολή της ταινίας «Τυφλή φιλοδοξία (Blind Ambition)» των Γουόρικ Ρος και Ρομπ Κόου.

Από το πλούσιο πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης ξεχωρίζουν, μεταξύ άλλων, το μεγάλο αφιέρωμα «Post Reality», που εξερευνά τη μετα-πραγματικότητα και την αλλαγή εποχής που διανύουμε, το spotlight στη Φινλανδή δημιουργό Βίρπι Σουούταρι, το ξεχωριστό αφιέρωμα στο έργο της auteur από τη Λετονία, Λάιλα Πακάλνινα, αλλά και οι δυναμικές δράσεις, τα βραβεία και οι συνεργασίες που φιλοξενούνται στην Αγορά.

Περισσότερα για το πρόγραμμα προβολών και τις δράσεις του 24ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, εδώ.

ΑΕΑ: Αποτελέσματα ελέγχων για τα μέτρα αποφυγής της διάδοσης του κορωνοϊού

Συνεχίστηκαν και χθες οι εντατικοί έλεγχοι που πραγματοποιούνται σε όλη τη χώρα από τις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας για την εφαρμογή των μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης του κορωνοϊού.

 

Χθες,  Τετάρτη 9 Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν σε όλη την επικράτεια 61.843 έλεγχοι, από τους οποίους οι 33.126 στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Βεβαιώθηκαν συνολικά 111 παραβάσεις και 1 αναστολή λειτουργίας καταστήματος. Παράλληλα, επιβλήθηκαν και 12 πρόστιμα για παραβίαση του αντικαπνιστικού νόμου.

Αναλυτικά οι έλεγχοι και τα αποτελέσματα:

  • 41 παραβάσεις για μη χρήση μάσκας κ.λπ. συναφείς παραβάσεις και επιβλήθηκαν 37 πρόστιμα των 300 ευρώ και 4 πρόστιμα των 150 ευρώ, ως ακολούθως:
  • 9 στη Δυτική Ελλάδα,
  • 8 στη Θεσσαλονίκη,
  • 7 στην Ήπειρο,
  • 6 στην Αττική,
  • 3 στην Πελοπόννησο,
  • 2 στη Θεσσαλία,
  • 2 στο Βόρειο Αιγαίο,
  • 2 στη Δυτική Μακεδονία,
  • 1 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και
  • 1 στην Κεντρική Μακεδονία.

Από την έναρξη εφαρμογής των νέων μέτρων (7 Νοεμβρίου 2020), έχουν βεβαιωθεί συνολικά 104.498 ομοειδείς παραβάσεις και επιβλήθηκαν 100.933 διοικητικά πρόστιμα των 300 ευρώ και 3.565 των 150 ευρώ.

  • 6παραβάσεις για περιορισμό μετακίνησης με επιβολή ισάριθμων προστίμων των 300 ευρώ στο Βόρειο Αιγαίο.

Από την έναρξη εφαρμογής των μέτρων (7 Νοεμβρίου 2020), έχουν βεβαιωθεί συνολικά 196.754 ομοειδείς παραβάσεις

  • 63 παραβάσεις για κανόνες λειτουργίας καταστημάτων, ιδιωτικών επιχειρήσεων κ.λπ. παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας (απαγόρευση λειτουργίας, μη χρήση μάσκας, ποσοστό τ.μ. επιφανείας ανά άτομο κ.α.).

Στις παραπάνω περιπτώσεις επιβλήθηκαν οι ακόλουθες κυρώσεις για παραβίαση αναστολής λειτουργίας κ.λπ. συναφείς παραβάσεις των σχετικών διατάξεων και συγκεκριμένα:

Στην Κεντρική Μακεδονία,

  • 5000 ευρώ πρόστιμο σε ιδιοκτήτη καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, με επιβολή 15ήμερης αναστολής λειτουργίας, για είσοδο πελάτη χωρίς τα απαραίτητα πιστοποιητικά και 1 παράβαση στον πελάτη,
  • 1 παράβαση των 300 ευρώ, σε κατάστημα για μη ανάρτηση πινακίδας μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού ατόμων,
  • 6 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από ιδιοκτήτες και πελάτες καταστημάτων και 1 παράβαση σε επιβάτη οχήματος.

Στη Δυτική Μακεδονία ,

  • 5000 ευρώ πρόστιμο σε άτομο για μη τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων κατά την είσοδό του στη χώρα,
  • 000 ευρώ πρόστιμο σε άτομο για παραβίαση καραντίνας,
  • 1 παράβαση των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας από εργαζόμενο καταστήματος.

Στη Θεσσαλονίκη, 6 παραβάσεις των 300 ευρώ, σε καταστήματα για μη ανάρτηση πινακίδας μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού ατόμων.

Στην Αττική, 1 παράβαση των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας από εργαζόμενο καταστήματος.

Στη Στερεά Ελλάδα, 12 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από πελάτες καταστημάτων.

Στα Ιόνια Νησιά, 6 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από πελάτες καταστήματος.

Στην Ήπειρο, 5 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από πελάτες καταστημάτων.

Στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, 7 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας από ιδιοκτήτες, εργαζόμενους και πελάτες καταστημάτων. Επιπλέον 1 παράβαση σε χώρο αναμονής λεωφορείων.

Στο Βόρειο Αιγαίο, 2 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας από εργαζόμενο και πελάτη καταστημάτων.

Στην Κρήτη,

  • 2 παραβάσεις των 300 ευρώ, σε καταστήματα για μη ανάρτηση πινακίδας μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού ατόμων,
  • 1 παράβαση σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος για υπέρβαση μέγιστου αριθμού ατόμων εντός του καταστήματος,
  • 3 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας από εργαζόμενους καταστημάτων.

Στη Θεσσαλία, 2 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας από πελάτες καταστημάτων.

Στην Πελοπόννησο, 4 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας από εργαζόμενους καταστημάτων.

Από την έναρξη εφαρμογής των νέων μέτρων (7 Νοεμβρίου 2020) έχουν βεβαιωθεί συνολικά 32.929 ομοειδείς παραβάσεις και έχουν συλληφθεί 3.024 άτομα.

  • Τέλος, βεβαιώθηκε 1 παράβαση για μη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας PLF (PassengerLocatorForm) από ταξιδιώτη. Από την έναρξη εφαρμογής των νέων μέτρων (7 Νοεμβρίου 2020) έχουν βεβαιωθεί συνολικά 610 ομοειδείς παραβάσεις.

Οι έλεγχοι συνεχίζονται με αμείωτη ένταση για την προστασία της δημόσιας υγείας.