Αρχική Blog Σελίδα 6648

Ουκρανία: Ο πρόεδρος Ζελένσκι καταδικάζει τις “υποσχέσεις” που δεν τήρησαν οι δυτικοί – δηλώνει ότι παιδί πέθανε από αφυδάτωση στην πολιορκημένη Μαριούπολη

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελέσνκι καταδίκασε σήμερα τις “υποσχέσεις” που δεν τήρησαν οι δυτικοί για να προστατεύσουν την Ουκρανία από τις ρωσικές επιθέσεις.

“Σήμερα είναι 13 ημέρες που ακούμε υποσχέσεις. Δεκατρείς ημέρες που μας λένε ότι θα μας βοηθήσουν στον αέρα, ότι θα υπάρξουν αεροσκάφη, ότι θα μας τα παραδώσουν”, δήλωσε σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του που αναρτήθηκε στο Telegram.

“Όμως την ευθύνη γι’αυτό φέρουν επίσης αυτοί που δεν μπόρεσαν να πάρουν μια απόφαση στη Δύση εδώ και 13 ημέρες. Αυτοί που δεν εγγυήθηκαν την ασφάλεια του ουκρανικού αέρα από τους Ρώσους δολοφόνους”, πρόσθεσε. “Η ανθρωπιά, η οποία πρέπει να επικρατήσει στις παγκόσμιες πρωτεύουσες, πρέπει να υπερισχύσει του φόβου”, σημείωσε.

Ο Ζελένσκι ζητεί την επιβολή ζώνης απαγόρευσης των πτήσεων πάνω από την Ουκρανία, αλλά αυτή η επιλογή αποκλείστηκε κατηγορηματικά από τις ΗΠΑ, όπως και το ΝΑΤΟ. Το Σάββατο, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν προειδοποίησε ότι θα θεωρούσε μια τέτοια ζώνη “ως συμμετοχή στην ένοπλη σύγκρουση”.

Την ίδια ώρα στο πεδίο, οι ρωσικές δυνάμεις συνεχίζουν να αναπτύσσονται γύρω από πόλεις ή να τις βομβαρδίζουν κατά την δέκατη τρίτη ημέρα σήμερα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Ο Ουκρανός πρόεδρος υπογράμμισε ότι ένα παιδί πέθανε από αφυδάτωση στην πολιορκημένη Μαριούπολη, η οποία έχει μείνει χωρίς παροχή νερού, ηλεκτρικού ρεύματος ή θέρμανση για μέρες.

“Το 2022 από αφυδάτωση”, σημείωσε ο Ζελένσκι στο βιντεοσκοπημένο μήνυμά του, παρομοιάζοντας την ανθρωπιστική κρίση  που συνδέεται με τον ρωσικό βομβαρδισμό ουκρανικών πόλεων με αυτήν που είχε προκληθεί από την εισβολή των Ναζί κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο θάνατος του παιδιού δεν έχει καταστεί δυνατό μέχρι στιγμής να επαληθευτεί από ανεξάρτητη πηγή, επισημαίνει το Reuters. Η Μόσχα χαρακτηρίζει τις ενέργειές της στην Ουκρανία “ειδική στρατιωτική επιχείρηση” για τον αφοπλισμό της γειτονικής της χώρας και τη σύλληψη ηγετών, τους οποίους χαρακτηρίζει “νεοναζί” και αρνείται ότι βάζει στο στόχαστρο αμάχους.

Τουλάχιστον 21 άμαχοι έχασαν χθες, Δευτέρα, τη ζωή τους από ρωσικά αεροπορικά πλήγματα κατά της πόλης Σούμι, η οποία βρίσκεται κοντά στα σύνορα Ουκρανίας-Ρωσίας, ανακοίνωσαν σήμερα οι ουκρανικές αρχές.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ινδία: 108 θάνατοι εξαιτίας της COVID-19, 3.993 κρούσματα του νέου κορονοϊού σε 24 ώρες

Το υπουργείο Υγείας της Ινδίας ανακοίνωσε σήμερα ότι τις προηγούμενες 24 ώρες υπέκυψαν 108 ασθενείς εξαιτίας επιπλοκών της COVID-19 και επιβεβαιώθηκαν 3.993 κρούσματα του SARS-CoV-2.

Επισήμως, ο απολογισμός των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού στο γιγαντιαίο κράτος της Ασίας με 1,35 δισεκ. κατοίκους ανέρχεται σε 515.210 νεκρούς επί συνόλου 42.971.308 μολύνσεων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γερμανία: Τα κρούσματα του νέου κορονοϊού ξεπέρασαν τα 16 εκατομμύρια, οι θάνατοι εξαιτίας της COVID-19 είναι πλέον 124.450

Στη Γερμανία επιβεβαιώθηκαν 156.799 κρούσματα του SARS-CoV-2 τις προηγούμενες 24 ώρες, με το σύνολό τους να φθάνει τα 16.026.216, δείχνουν οι αριθμοί που δημοσιοποίησε σήμερα το Ινστιτούτο Ρόμπερτ Κοχ, ο φορέας επιδημιολογικής επιτήρησης της χώρας.

Οι θάνατοι 324 ασθενών εξαιτίας επιπλοκών της COVID-19 αύξησαν τον απολογισμό των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού στη χώρα στους 124.450 νεκρούς, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πώς επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία ο πόλεμος στην Ουκρανία

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει προκαλέσει διακοπές σε εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων και ώθησε τις εταιρείες να αναστείλουν τις αποστολές στη Ρωσία και προκαλεί μεγάλα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναφέρει το Automotive News Europe.

Η Hyundai δεν είναι βέβαιη πότε θα ξαναρχίσει η ρωσική παραγωγή. Δεν έχει αποφασίσει πότε θα αρχίσει να λειτουργεί στο εργοστάσιό της στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας, επικαλούμενη τα συνεχιζόμενα προβλήματα με την παράδοση εξαρτημάτων.

Η Audi θα μειώσει τη γερμανική παραγωγή λόγω της κρίσης στην Ουκρανία. Η παραγωγή των μοντέλων Α4 και Α5 στο εργοστάσιο της Audi στο Ίνγκολστατ της Γερμανίας, αναστέλλεται από τις 7 έως τις 11 Μαρτίου. Στο Neckarsulm, η παραγωγή των μοντέλων Α6 και Α7 σταμάτησε από τις 7 έως τις 18 Μαρτίου. Περαιτέρω περικοπές παραγωγής είναι πιθανό να ακολουθήσουν, ανακοίνωσε η Audi.

Η Mercedes-Benz αναγκάζεται να μειώσει τις βάρδιες στα ευρωπαϊκά εργοστάσια της. Η Mercedes-Benz αναμένει να μειώσει την παραγωγή σε ορισμένα ευρωπαϊκά εργοστάσιά της, καθώς οι προμήθειες ανταλλακτικών που παράγονται στην Ουκρανία είναι περιορισμένες. Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι θα προσαρμόσει τον προγραμματισμό των βαρδιών της σε μεμονωμένα εργοστάσια και πως έχει στόχο να αποφύγει τις πλήρεις στάσεις παραγωγής.

Οι εξαγωγές VW, Porsche, Bentley στη Ρωσία σταμάτησαν λόγω κυρώσεων. Ο Όμιλος Volkswagen προσχώρησε στην έξοδο των εταιρειών του από τη Ρωσία, αναστέλλοντας τις εξαγωγές και την τοπική παραγωγή στη χώρα ως απάντηση στην εισβολή στην Ουκρανία. Η κίνηση επηρεάζει τα δύο εργοστάσια της VW στη Ρωσία που παράγουν μοντέλα της μάρκας Volkswagen και της Skoda, δήλωσε η εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων και των πολυτελών αυτοκίνητων Porsche, Lamborghini και Bentley, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην ελίτ της Ρωσίας.

Η VW προειδοποιεί για περισσότερες περικοπές παραγωγής καθώς η κρίση στην Ουκρανία πλήττει τους προμηθευτές της. Η Volkswagen αναμένει να αδρανοποιήσει προσωρινά περισσότερα εργοστάσια, συμπεριλαμβανομένου του κύριου εργοστασίου της στο Βόλφσμπουργκ, καθώς οι επιπτώσεις από τις ελλείψεις βασικών ανταλλακτικών από προμηθευτές στην Ουκρανία αυξάνονται.

Η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη καταρρέει καθώς η ροή των καλωδίων σταματάει. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, η BMW και η Porsche, προσπαθούν να αποκτήσουν καίριες καλωδιώσεις για την κατασκευή των αυτοκινήτων τους, καθώς οι προμηθευτές στη δυτική Ουκρανία έχουν κλείσει λόγω της ρωσικής εισβολής στη χώρα. Η έλλειψη σε καλώδια έχει σαν αποτέλεσμα να σταματήσει η παραγωγή σε εργοστάσια αυτοκινήτων στη Γερμανία.

Η Volkswagen θα σταματήσει την παραγωγή αυτή την εβδομάδα σε δύο εργοστάσια ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που έπληξε τις παραδόσεις εξαρτημάτων. Η παραγωγή συμπαγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία VW, Audi και Cupra που κατασκευάζονται στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου VW θα επηρεαστεί.

Η Porsche αναστέλλει την παραγωγή Macan, Panamera λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία. Η Porsche διακόπτει την παραγωγή της στο εργοστάσιό της στη Λειψία, η οποία κατασκευάζει τα Macan και Panamera καθώς η σύγκρουση στην Ουκρανία διακόπτει την αλυσίδα εφοδιασμού της.

Η Nissan αναστέλλει τις εξαγωγές οχημάτων στη Ρωσία και  αναμένει στάσεις στη παραγωγή της. Η Nissan ανέστειλε τις εξαγωγές οχημάτων προς τη Ρωσία λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα που σχετίζονται με τη σύγκρουση στην Ουκρανία. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία πούλησε 53.000 οχήματα στη Ρωσία πέρυσι, αναμένει «περαιτέρω προκλήσεις» που θα οδηγήσουν σε διακοπές της τοπικής παραγωγής.

Εν τω μεταξύ, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας, η AvtoVAZ, θα σταματήσει την λειτουργία των εργοστασίων της στο Togliatti και στο Izhevsk από τις 9 έως τις 11 Μαρτίου, καθώς αντιμετωπίζει ελλείψεις στις προμήθειες ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν για περισσότερες επιπτώσεις στην παραγωγή από την κρίση στην Ουκρανία

Η ένωση γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών VDA δήλωσε ότι οι συνέπειες από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία διαταράσσουν τις μεταφορες καθώς και τις οικονομικές συναλλαγές και ότι προετοιμάζεται για ελλείψεις σε μια σειρά πρώτων υλών. Ανέφερε ότι ο αντίκτυπος από τη σύγκρουση στη ναυτιλία, τις σιδηροδρομικές και αεροπορικές μεταφορές επιδεινώνει τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού σε μια εποχή που τα επίπεδα αποθεμάτων ήταν ήδη χαμηλά.

Η Toyota αναστέλλει την παραγωγή και τις εισαγωγές οχημάτων στη Ρωσία. Η Toyota θα σταμάτησε την παραγωγή στο ρωσικό εργοστάσιό της από την Παρασκευή, ενώ οι εισαγωγές οχημάτων στη χώρα έχουν επίσης σταματήσει επ’ αόριστον λόγω διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού. Η Toyota είναι η κορυφαία ιαπωνική μάρκα της Ρωσίας, παράγει περίπου 80.000 οχήματα στο εργοστάσιό της στην Αγία Πετρούπολη, το οποίο απασχολεί 2.000.

Η Honda ανέστειλε τις πωλήσεις οχημάτων στη Ρωσία. Η Honda Motor Co σταματά τις εξαγωγές αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στη Ρωσία και ενσωματώνεται στην αυξανόμενη λίστα παγκόσμιων εταιρειών που επιλέγουν να μην δραστηριοποιηθούν στη χώρα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Η Ford ανέστειλε τις ρωσικές επιχειρήσεις μετά την εισβολή στην Ουκρανία. Η Ford Motor, ως απάντηση στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, είπε ότι ενημέρωσε τον εταίρο της κοινοπραξίας Sollers ότι αναστέλλει αμέσως τις δραστηριότητές της στη Ρωσία μέχρι νεωτέρας.

Οι μετοχές της Renault συντρίβονται από τις ανησυχίες για την έκθεση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Ρωσία. Οι μετοχές της Renault, της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που είναι περισσότερο εκτεθειμένη στη Ρωσία, υποχώρησαν στο χαμηλότερο κλείσιμό τους από τον Νοέμβριο του 2020, καθώς χώρες σε όλο τον κόσμο κλιμακώνουν τα μέτρα τιμωρίας του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν για την εισβολή στην Ουκρανία.

Οι βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Jaguar Land Rover και Aston Martin διέκοψαν τις αποστολές οχημάτων στη Ρωσία, καθώς οι κυρώσεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία είχαν δημιουργήσει αυξανόμενα εμπορικά εμπόδια για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Stellantis, συγκροτεί ομάδες εργασίας καθώς εντείνονται οι επιπτώσεις της κρίσης στην Ουκρανία στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Stellantis έχει δημιουργήσει δύο ομάδες εργασίας για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Μία από τις ομάδες εργασίας έχει αναλάβει τη παρακολούθηση των κυρώσεων που επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ και τους δυτικούς συμμάχους τους στη Ρωσία και πώς η αυτοκινητοβιομηχανία θα συμμορφωθεί με αυτές. Η άλλη παρακολουθεί το προσωπικό της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ουκρανία. Οι εργαζόμενοι ήταν ασφαλείς από την τελευταία ενημέρωση.

Οι Volvo, GM, VW, Daimler Truck ανέστειλαν τις αποστολές στη Ρωσία. Η Volvo ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει τις αποστολές αυτοκινήτων στη ρωσική αγορά μέχρι νεωτέρας, ενώ η Volkswagen ανέστειλε προσωρινά τις παραδόσεις σε τοπικές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων που βρίσκονται ήδη στη Ρωσία. Η Daimler Truck δήλωσε επίσης ότι θα παγώσει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες στη Ρωσία με άμεση ισχύ, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας της με τη ρωσική εταιρεία κατασκευής φορτηγών Kamaz.

Ο προμηθευτής τεχνολογίας αυτοκινήτων Aptiv μετέφερε την παραγωγή μεγάλου όγκου από την Ουκρανία. Η Aptiv μετέφερε την παραγωγή μεγάλου όγκου ανταλλακτικών για οχήματα εκτός Ουκρανίας τους τελευταίους δύο μήνες πριν από τις εχθροπραξίες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Kevin Clark.

ΑΠΕ-ΜΠΕ / Σπύρος Ρέκκας

Ουκρανία: Υπάρχει “ζωτικής σημασίας ανάγκη” να προστατευθούν οι γυναίκες και τα κορίτσια που υποφέρουν εξαιτίας της ρωσικής εισβολής, σύμφωνα με οργανώσεις αρωγής

Υπάρχει “ζωτικής σημασίας ανάγκη” να προστατευθούν οι γυναίκες και τα κορίτσια που υποφέρουν εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, προειδοποιούν σήμερα ανθρωπιστικές οργανώσεις.

Η πλειονότητα των 1,7 εκατομμυρίων ανθρώπων που έχουν εγκαταλείψει την Ουκρανία είναι γυναίκες και παιδιά. Η σύγκρουση, η κρίση και ο εκτοπισμός θέτει τις γυναίκες σε αυξημένο κίνδυνο σεξουαλικής και σωματικής βίας και κακοποίησης, ανακοίνωσε η Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης για την αντιμετώπιση Καταστροφών (DEC).

Η προειδοποίηση αυτή γίνεται σήμερα Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και καθώς οι γυναίκες που υπολογίζεται ότι θα γεννήσουν τους ερχόμενους τρεις μήνες στην Ουκρανία υπολογίζονται σε 80.000.

Σε αυτές περιλαμβάνονται πολλές που δεν θα μπορούν να λάβουν την απαραίτητη υγειονομική φροντίδα για τον τοκετό και αυτό θα μπορούσε να τον καταστήσει απειλητική για την ζωή τους εμπειρία, σύμφωνα με το Ταμείο του ΟΗΕ για τον Πληθυσμό.

Η Σούζι Μάντιγκαν, υψηλόβαθμη ανθρωπιστική σύμβουλος για θέματα φύλου και προστασίας της Care International, σήμείωσε ότι “η σύγκρουση στην Ουκρανία και ο οφειλόμενος σε αυτήν εκτοπισμός χωρίζει οικογένειες, αφήνοντας γυναίκες και παιδιά που προσπαθούν να βρουν ασφάλεια εκτεθειμένους και ευάλωτους”.

“Οι γυναίκες που φεύγουν για να γλιτώσουν από καταστροφές αντιμετωπίζουν παντού τον πραγματικό κίνδυνο έμφυλης βίας και κακοποίησης όταν αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σπίτι τους”, πρόσθεσε.

“Αν αρχίσεις να εξαρτάσαι από άλλους για τις βασικές ανάγκες της επιβίωσης, η εκμετάλλευση γίνεται πραγματική απειλή”, υπογράμμισε.

Η Care International βρίσκεται μεταξύ 15 οργανώσεων αρωγής της DEC που εδρεύουν στη Βρετανία και δραστηριοποιούνται στην Ουκρανία και σε γειτονικές χώρες για να ενισχύσουν τις προσπάθειες για την αντιμετώπιση της αυξανόμενης ανθρωπιστικής ανάγκης που δημιουργείται από την κατάσταση αυτή, την οποία ο ΟΗΕ έχει περιγράψει ως την ταχύτερα αυξανόμενη προσφυγική κρίση στην Ευρώπη μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η DEC, η οποία παρέχει σε γυναίκες και οικογένειες τρόφιμα, στέγη, πόσιμο νερό, είδη υγιεινής, υγειονομική περίθαλψη και χώρους φιλικούς για παιδιά, όπως και ψυχοκοινωνική υποστήριξη, συμπεριλαμβανομένης μετατραυματικής παροχής συμβουλών, έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής περισσότερες από 100 εκατομμύρια στερλίνες (περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ) σε Ανθρωπιστική της Έκκληση για την Ουκρανία.

“Σου σπαράζει την καρδιά να σκέφτεσαι την κατάσταση που αντιμετωπίζουν γυναίκες και παιδιά που εγκατέλειψαν τα σπίτια τους, φοβούμενοι για τη ζωή τους, πολλοί από τους οποίους αφήνοντας πίσω μέλη των οικογενειών τους, για τα οποία θα ανησυχούν απελπιστικά”, δήλωσε η Ρεμπέκα Φροντ, ηθοποιός και υποστηρίκτρια του Ερυθρού Σταυρού Βρετανίας και κάλεσε τον κόσμο να προσφέρει την υποστήριξή του, σημειώνοντας ότι “οι δωρεές στην DEC θα διασφαλίσουν ότι η βοήθεια θα φτάσει σε αυτούς που την χρειάζονται, γρήγορα”.

Η Αλεξάντρα Πάρνμπγιορκ, σύμβουλος για θέματα φύλου σε έκτακτες ανάγκες της οργάνωσης Plan International, σημείωσε ότι η πλειονότητα των θανάτων γυναικών στον κόσμο κατά τον τοκετό σημειώνονται στη διάρκεια ανθρωπιστικών κρίσεων.

“Σε αυτές τις καταστάσεις, γυναίκες και κορίτσια ξέρουν τι θέλουν και τι χρειάζονται”, επισήμανε, προσθέτοντας ότι “πρέπει να συνεργαστούμε μαζί τους για να εξασφαλίσουμε ότι έχουν πρόσβαση στην κατάλληλη υγειονομική περίθαλψη και προστατεύονται από τη σεξουαλική και έμφυλη βία”.

Τεράστιοι αριθμοί γυναικών, παιδιών και νέων ανθρώπων φτάνουν στα σύνορα της Ουκρανίας με την Πολωνία, τη Ρουμανία, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία και την Μολδαβία, έχοντας μαζί τους μόνον ό,τι μπορούν να κουβαλήσουν.

“Υπάρχουν βαθιά ανησυχητικές πληροφορίες για ρατσισμό κατά εγχρώμων προσφύγων, μεταξύ των οποίων μητέρες με μωρά που αναγκάζονται να περιμένουν περισσότερο σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν χωρίς κατάλυμα, και πληροφορίες για νεαρές φοιτήτριες που έχουν εγκλωβιστεί στα σύνορα για αρκετές μέρες χωρίς κατάλυμα και τουαλέτες”, δήλωσε επίσης η ανθρωπιστική σύμβουλος της ActionAid UK Νίκη Ιγνατίου.

“Οι γυναίκες και τα κορίτσια που φτάνουν στα σύνορα χρειάζονται επειγόντως τροφή, νερό, κατάλυμα και είδη πρώτης ανάγκης, όπως σαπούνι, προϊόντα για την εμμηνόρροια και εσώρουχα”, υπογράμμισε και σημείωσε ότι “ψυχολογική υποστήριξη και ασφαλείς χώροι για να προληφθεί η έμφυλη βία θα είναι επίσης ζωτικής σημασίας τις ερχόμενες εβδομάδες”.

Η DEC αντιμετωπίζει επίσης έναν αριθμό συνεχιζόμενων ανθρωπιστικών κρίσεων στον κόσμο που θέτουν γυναίκες και παιδιά σε κίνδυνο.

Τα χρήματα που έχουν συγκεντρωθεί από προηγούμενες και συνεχιζόμενες εκκλήσεις της DEC εξακολουθούν να διατίθενται στο Αφγανιστάν, την ΛΔ Κονγκό, τη Σομαλία, το Νότιο Σουδάν, τη Συρία, την Υεμένη και καταυλισμούς προσφύγων Ροχίνγκια, όπως και ευάλωτων κοινοτήτων που επλήγησαν από την πανδημία του νέου κορονοϊού.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φυσικό αέριο: Η Ευρώπη έχει λύσεις για να ανεξαρτητοποιηθεί από το ρωσικό φυσικό αέριο (γάλλος υπουργός Οικονομίας)

Η Ευρώπη έχει λύσεις για να ανεξαρτητοποιηθεί από το ρωσικό φυσικό αέριο, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Οικονομίας της Γαλλίας Μπρουνό Λεμέρ, προσθέτοντας ότι επιδιώκει να επιταχύνει την εφαρμογή τους ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την πρόκληση του χειμώνα 2022-2023.

Επιβεβαιώνοντας ότι οι τιμές του φυσικού αερίου θα παραμείνουν «κλειδωμένες» για τους καταναλωτές στην Γαλλία, ο υπουργός Οικονομίας αναφέρθηκε σε μία σειρά ευρωπαϊκών λύσεων για την αντιμετώπιση του «σοκ του φυσικού αερίου» που συνδέεται με την ρωσο-ουκρανική σύρραξη και τις συνέπειές της στην ευρωπαϊκή οικονομία.

«Η ανεξαρτησία δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, η Γαλλία είναι εξαρτημένη κατά 20% για την τροφοδοσία της σε ρωσικό φυσικό αέριο, ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 40%, η Γερμανία είναι στο 55% και ορισμένες χώρες είναι απολύτως εξαρτημένες (…) για παράδειγμα για την  Φινλανδία το 100% του ρωσικού αερίου προέρχεται από την Ρωσία», υπενθύμισε ο γάλλος υπουργός στο περιθώριο επίσκεψής του στην μονάδα παραγωγής υδρογόνου Air Liquide στην Νορμανδία προσθέτοντας ότι υπάρχει ανάγκη για «συλλογική ευρωπαϊκή λύση» για το θέμα.

Μεταξύ των λύσεων, ο Μπρουνό Λεμέρ αναφέρθηκε στην ανάγκη «επιτάχυνσης της αποθήκευσης φυσικού αερίου το καλοκαίρι», «στην πλήρωση κατά 90% των αποθεμάτων για την αντιμετώπιση του χειμώνα του 2022». «Η πρόκληση δεν είναι για τώρα, είναι για τον χειμώνα 2022-2023», υπενθύμισε.

«Δεύτερη δυνατότητα: ομαδικές αγορές, από κοινού, για την συγκρότηση μετώπου και την επίτευξη λιγότερο υψηλής ταρίφας», είπε. «Τρίτο πράγμα, η επιδίωξη διαφοροποίησης των προμηθειών» με άλλους παραγωγούς.

Τέταρτη λύση: η βελτίωση της λειτουργίας των τερματικών σταθμών LNG. «Υπάρχουν επτά στην Ισπανία, τέσσερις στην Γαλλία και δεν υπάρχει δυστυχώς κανένας στην Γερμανία. Μπορούμε να βελτιώσουμε την λειτουργία των τερματικών σταθμών για να έχουν μεγαλύτερη απόδοση», δήλωσε ο γάλλος υπουργός.

Απέναντι στο «σοκ του  φυσικού αερίου», ο Μπρουνό Λεμέρ αναφέρθηκε στην δυνατότητα εκμετάλλευσης της βιομάζας και του βιοαερίου, «εναλλακτικών λύσεων που παράγονται στην Γαλλία και θα επιτρέψουν να ανεξαρτητοποιηθούμε από το ρωσικό φυσικό αέριο».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ισπανία: Σουπερμάρκετ θέτουν περιορισμούς στην αγορά ηλιελαίου, καθώς οι καταναλωτές σπεύδουν να κάνουν αποθέματα φοβούμενοι ελλείψεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία

Πολλά ισπανικά σουπερμάρκετ άρχισαν να πωλούν με το δελτίο το ηλιέλαιο, ώστε οι καταναλωτές να μην μπορούν να κάνουν αποθέματα επειδή φοβούνται μήπως υπάρξουν ελλείψεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

«Λόγω της κατάστασης στην Ουκρανία έχουμε προβλήματα στον ανεφοδιασμό με ηλιέλαιο. Για αυτόν τον λόγο επιτρέπεται η αγορά μόνο τριών μπουκαλιών του ενός λίτρου ή μια συσκευασίας των πέντε λίτρων ανά πελάτη την ημέρα» αναφέρεται, με μικρά γράμματα, στα ράφια πολλών σουπερμάρκετ της αλυσίδας Corte Inglés στη Μαδρίτη.

Οι περιορισμοί κατέστησαν αναγκαίοι επειδή οι καταναλωτές «στράφηκαν στο ηλιέλαιο» προκαλώντας μια «μη φυσιολογική ζήτηση» του προϊόντος αυτού, σύμφωνα με την Asedas, την ισπανική Ένωση Προμηθευτών Σουπερμάρκετ. Ορισμένοι καταναλωτές φοβούνται ότι θα παρουσιαστούν ελλείψεις, επειδή η Ουκρανία αποφάσισε την Κυριακή, εν μέσω του πολέμου, ότι οι εξαγωγές ορισμένων αγροτικών προϊόντων, μεταξύ των οποίων είναι και το ηλιέλαιο, θα επιτρέπονται στο εξής κατόπιν ειδικής άδειας των αρχών.

Ο Πριμιτίβο Φερνάντεθ, ο διευθυντής της Εθνικής Ένωσης Βιομηχανιών Βρώσιμων Ελαίων (Anierac) διαβεβαίωσε ότι «προς το παρόν δεν υπάρχει κίνδυνος έλλειψης». Η Ουκρανία κατέχει την πρώτη θέση στον κόσμο όσον αφορά την παραγωγή και τις εξαγωγές ηλιελαίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΗΠΑ: Ο πρόεδρος Μπάιντεν ανακοίνωσε την απαγόρευση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε σήμερα ότι διέταξε την απαγόρευση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου, εντείνοντας τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία και «επιφέροντας ένα νέο ισχυρό πλήγμα στον Πούτιν», όπως είπε.

Η απόφαση αυτή ελήφθη «σε στενό συντονισμό» με τους συμμάχους των ΗΠΑ», πρόσθεσε. «Δεν θα συμβάλλουμε στη χρηματοδότηση του πολέμου του Πούτιν», τόνισε ο Αμερικανός πρόεδρος.

Η Ευρώπη αρνείται προς το παρόν να εφαρμόσει εμπάργκο στην εισαγωγή ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου, δύο προϊόντων που καλύπτουν αντίστοιχα το 30% και το 40% των αναγκών της.

Οι ΗΠΑ εξάγουν ενεργειακούς πόρους, δηλαδή παράγουν περισσότερο πετρέλαιο και φυσικό αέριο απ’ όσο καταναλώνουν, υπενθύμισε ο Μπάιντεν. «Εμείς μπορούμε να πάρουμε αυτήν την απόφαση, ενώ άλλοι δεν μπορούν», εξήγησε.

«Όμως εργαζόμαστε στενά με την Ευρώπη και τους εταίρους μας για να εφαρμόσουμε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική ώστε να περιορίσουμε την εξάρτησή μας από τη ρωσική ενέργεια».

«Παραμένουμε ενωμένοι στην πρόθεσή μας να διατηρήσουμε μια εντεινόμενη πίεση στον Πούτιν και την πολεμική μηχανή του», πρόσθεσε ο Μπάιντεν.

Το ρωσικό πετρέλαιο αντιστοιχεί μόνο στο 8% των εισαγωγών στις ΗΠΑ και στο 4% της κατανάλωσης πετρελαϊκών προϊόντων. Οι ΗΠΑ δεν εισάγουν ρωσικό φυσικό αέριο.

Ο Μπάιντεν τόνισε ότι η Ουκρανία δεν θα γίνει ποτέ το συνώνυμο της νίκης για τον Πούτιν. Ο Ρώσος πρόεδρος «μπορεί να συνεχίζει, με κάθε κόστος, την προώθησή του, με τρομακτικό τίμημα, όμως είναι σαφές ότι η Ουκρανία δεν θα γίνει ποτέ το συνώνυμο της νίκης του. Ο Πούτιν μπορεί τελικά να καταλάβει μια πόλη, αλλά δεν θα μπορέσει ποτέ να κρατήσει τη χώρα».

Ο γερουσιαστής Κρις Κουνς είπε στο τηλεοπτικό δίκτυο CNN ότι οι τιμές του φυσικού αερίου θα αυξηθούν στις ΗΠΑ και η αύξηση θα είναι «δραματική» στην Ευρώπη. «Αυτό είναι το κόστος όταν αντιστέκεσαι για την ελευθερία και στέκεις στο πλευρό του ουκρανικού λαού, αλλά θα μας κοστίσει», πρόσθεσε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αυτοκίνητο: «Μαύρο κουτί» από το καλοκαίρι και στα αυτοκίνητα

Από τις 6 Ιουλίου αλλάζουν όλα τα τεχνικά δεδομένα στο αυτοκίνητο, καθώς όλα τα νέας γενιάς αυτοκίνητα θα έχουν «μαύρο κουτί», που θα δίνει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα, τόσο για τον τρόπο με τον οποίο οδηγεί κάποιος, όσοι και για τις συνθήκες λίγα δευτερόλεπτα πριν από ένα ατύχημα.

Οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι από τις 6 Ιουλίου να παρέχουν στα αυτοκίνητα που θα πάρουν έγκριση τύπου, συσκευές καταγραφής των δεδομένων οδήγησης. Αυτή η συσκευή θα μπορεί να δίνει απαντήσεις στις συνθήκες που επικράτησαν λίγο πριν από το ατύχημα, καθώς και κάποια δεδομένα των συνθηκών οδήγησης του αυτοκινήτου, ώστε να δοθεί μια πιο σαφής εικόνα για την υπαιτιότητα των εμπλεκομένων οδηγών σε ένα ατύχημα.

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι το «μαύρο κουτί» αποτελούσε αποκλειστικότητα των αεροπλάνων. Έτσι από τις 6 Ιουλίου όσα αυτοκίνητα λαμβάνουν έγκριση τύπου για να βγουν προς πώληση θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν το «μαύρο κουτί». Η απόφαση αυτή δεν αφορά προς το παρόν τα αυτοκίνητα που έχουν λάβει έγκριση κυκλοφορίας και κυκλοφορούν σήμερα. Όμως από τις 7 Ιουλίου του 2024 θα υπάρχει η υποχρέωση από τους κατασκευαστές και στα καινούρια αυτοκίνητα που θα πωλούνται από εκείνη την περίοδο και έπειτα, να έχουν «μαύρο κουτί».

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία η αλλαγή αυτή έχει ως στόχο την αύξηση του επιπέδου ασφάλειας. Το Electronic Data Recorder (EDR),το μαύρο κουτί δηλαδή, είναι μια συσκευή καταγραφής δεδομένων συμβάντων (EDR), παρόμοια με το «μαύρο κουτί» των αεροπλάνων η οποία θα καταγράφει πληροφορίες που σχετίζονται μόνο με τα ατυχήματα.

Στην περίπτωση του EDR, υπάρχει μεγάλη συζήτηση για το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων. Όμως το EDR θα καταγράφει μόνο την δυναμική κατάσταση του οχήματος πριν από τη σύγκρουση και σε καμία περίπτωση δεν θα καταγράφει ήχο ή βίντεο. Η καταγραφή θα έχει να κάνει για κάποια ελάχιστα δευτερόλεπτα, ενώ μετά τη σύγκρουση θα ενεργοποιείται ένα αυτόματο σύστημα ειδοποίησης σύγκρουσης (ACN).

Οι πληροφορίες θα είναι εμπιστευτικές και θα εξασφαλίζεται η ανωνυμία τους. Μάλιστα δεν θα περιέχουν κανένα στοιχείο αναγνώρισης του αυτοκινήτου, του ιδιοκτήτη ή του οδηγού του. Θα μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν από τις δικαστικές αρχές σε περίπτωση ατυχήματος, προκειμένου να βγουν σωστές αποφάσεις για την υπαιτιότητα ενός οδηγού.

Το «μαύρο κουτί» στα αυτοκίνητα θα καταγράφει από την ταχύτητα του αυτοκινήτου και το φρενάρισμα έως και την ακριβή θέση του αυτοκινήτου. Σημειώνεται ότι ήδη σε πολλές χώρες του εξωτερικού χρησιμοποιείται το «μαύρο κουτί» εδώ και πολλά χρόνια από χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Επίσης, σε παλαιότερη έρευνα, είχε αποδειχθεί πως οι οδηγοί που είχαν τοποθετήσει το μαύρο κουτί στο αυτοκίνητό τους ήταν πιο προσεκτικοί και συμμετείχαν σε λιγότερα τροχαία ατυχήματα από τους οδηγούς που δεν διέθεταν καταγραφέα δεδομένων. Μάλιστα οι θάνατοι των νέων οδηγών που είχαν στο όχημά τους «μαύρο κουτί» μειώθηκαν σε ποσοστό περίπου 30%.

ΑΠΕ-ΜΠΕ / Κυριάκος Παρασίδης

Ν. Δένδιας: Η πρόληψη μελλοντικών πανδημιών πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητά μας

«Η πρόληψη μελλοντικών πανδημιών πρέπει να είναι η πρώτη μας προτεραιότητα», ανέφερε ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, σε δηλώσεις του μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος, στην «Παγκόσμια Σύνοδο Κορυφής για την ετοιμότητα σε περίπτωση πανδημίας» του CEPI.

«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε την απώλεια περισσότερων ανθρώπινων ζωών. Ο κόσμος δεν μπορεί να ξαναζήσει φόβο και αβεβαιότητα», σημείωσε. «Η προηγούμενη περίοδος έχει μεταμορφώσει τη ζωή μας», τόνισε ο κ. Δένδιας και πρόσθεσε: «Η ανάγκη για μία συντονισμένη παγκόσμια αντίδραση είναι πιο εμφανής από ποτέ. Η παραγωγή και η δίκαιη διανομή των εμβολίων είναι -και πρέπει να είναι- ο κύριος στόχος μας».

Όπως υπενθύμισε ο υπουργός, η Ελλάδα έχει κάνει ό,τι μπορεί για να συμβάλει σε αυτήν τη συλλογική προσπάθεια με τη δωρεά περισσότερων από 7 εκατομμυρίων δόσεων, είτε διμερώς είτε μέσω της COVAX, ενώ έχει συνεισφέρει 3 εκατομμύρια ευρώ για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων του COVAX. «Αυτή είναι μία απτή απόδειξη της αλληλεγγύης της Ελλάδας. Είναι επίσης ένα μέσο για να χτίσουμε γέφυρες και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για να έρθουν οι λαοί πιο κοντά», επεσήμανε.

Επίσης,  κ. Δένδιας αναφέρθηκε στο πρόσφατο ταξίδι του στη Σενεγάλη, όπου επισκέφθηκε το Ινστιτούτο Παστέρ του Ντακάρ και ενημερώθηκε για τις δυνατότητες παραγωγής εμβολίων. «Πρόκειται για ενθαρρυντικές ενδείξεις. Είναι ενδείξεις ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να προετοιμαστούμε για το μέλλον», υπογράμμισε.

Ο υπουργός Εξωτερικών τόνισε, ακόμη, τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει το CEPI στην αντιμετώπιση της πανδημίας. «Η Ελλάδα είναι υπερήφανη που συνέβαλε στους στόχους του Συνασπισμού με δωρεά 1,5 εκατομμυρίου ευρώ», σημείωσε. «Υποστηρίζουμε το πεντανετές σχέδιο του Συνασπισμού για την επιτάχυνση της ανάπτυξης των εμβολίων, καθώς και τη δυνατότητα δίκαιης και ισότιμης πρόσβασης σε αυτά», κατέληξε ο κ. Δένδιας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ