Αρχική Blog Σελίδα 6646

ΟΗΕ-Ρωσία-Ουκρανία: Αυξάνονται οι θάνατοι και οι τραυματισμοί αμάχων στην Ουκρανία

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα δήλωσε σήμερα πως έχει επιβεβαιώσει 1.424 θύματα μεταξύ των αμάχων αφότου ξεκίνησε η σύγκρουση στην Ουκρανία πριν από δύο εβδομάδες — 516 σκοτώθηκαν και 908 τραυματίστηκαν– αλλά πιστεύει πως οι πραγματικοί αριθμοί είναι “αρκετά μεγαλύτεροι”.

Ο απολογισμός των θυμάτων μεταξύ των αμάχων αυξήθηκε από 1.335 χθες, Τρίτη –474 άμαχοι σκοτώθηκαν και 861 τραυματίστηκαν–, αφότου ξεκίνησε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου.

Οι περισσότερες απώλειες μεταξύ των αμάχων προκλήθηκαν από εκρηκτικά όπλα, ανέφερε σήμερα η υπηρεσία. Επικαιροποιημένα στοιχεία για τα θύματα μεταξύ αμάχων από τις πόλεις Βολνοβάχα, Μαριούπολη και Ιζιούμ είναι σε διαδικασία επιβεβαίωσης εν μέσω ισχυρισμών για εκατοντάδες απώλειες μεταξύ των αμάχων, πρόσθεσε.

Η Ρωσία αρνείται ότι θέτει στο στόχαστρο αμάχους κατά την επίθεσή της στην Ουκρανία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ουκρανία: «Παράλογες» χαρακτηρίζει ο Μπλίνκεν τις προτάσεις του Κρεμλίνου για ανθρωπιστικούς διαδρόμους προς τη Ρωσία

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Άντονι Μπλίνκεν δήλωσε σήμερα ότι οι ρωσικές προτάσεις για τη δημιουργία ανθρωπιστικών διαδρόμων από την Ουκρανία προς τη Ρωσία είναι «παράλογες», καλώντας τη Μόσχα να επιτρέψει στους αμάχους να απομακρυνθούν με ασφάλεια.

«Είναι προσβλητικό να προτείνουν στους Ουκρανούς να ζητήσουν καταφύγιο από την ίδια κυβέρνηση που επέδειξε τέτοια περιφρόνηση για τη ζωή τους», είπε ο Μπλίνκεν σε δημοσιογράφους μετά τη συνάντηση που είχε στην Ουάσινγκτον με την υπουργό Εξωτερικών της Βρετανίας Λιζ Τρας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Αθηνών

Aπαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων τίθεται σε ισχύ  στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Αθηνών, ενόψει της εκδήλωσης δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Η απαγόρευση ισχύει από τις 10 το βράδυ της Τετάρτης μέχρι και την ύφεση των καιρικών φαινομένων.

Η  Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών στο ρεύμα της εθνικής οδού προς Αθήνα από το 484ο χιλιόμετρο (Διόδια Μαλγάρων) έως το 474ο χιλιόμετρο (κόμβος Κλειδίου).

Η Γενική Περιφερειακή Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας ανακοίνωσε την απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από το 471ο χιλιόμετρο (όρια με Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης) έως το 400ο  χιλιόμετρο (όρια με Διεύθυνση Αστυνομίας Λάρισας).

Από τις εν λόγω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εξαιρούνται:

-τα οχήματα έκτακτης ανάγκης (Ε.Κ.Α.Β., Πυροσβεστική Υπηρεσία κλπ.)

-τα οχήματα οδικής βοήθειας

-τα οχήματα που μεταφέρουν αλάτι

-τα οχήματα που κατευθύνονται από κόμβο Κλειδίου προς Εγνατία Οδό (Βέροια, Κοζάνη κλπ)

-τα οχήματα που έχουν τελικό προορισμό μέχρι και την πόλη της Λαμίας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κων. Μπούμπας: «Αναγκαία η στήριξη των επιχειρήσεων λόγω του αυξημένου ενεργειακού κόστους»

ΕΡΩΤΗΣΗ

  Του Κωνσταντίνου Μπούμπα , Βουλευτή Σερρών

Προς:   Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων

            Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

ΘΕΜΑ: «Αναγκαία η στήριξη των επιχειρήσεων λόγω του αυξημένου ενεργειακού κόστους»

Κύριε , κύριε Υπουργέ,

Όπως πληροφορούμαστε, το αυξημένο ενεργειακό κόστος, όχι απλά συνεχίζει να ταλανίζει τις επιχειρήσεις, αλλά σε πολλές περιπτώσεις, απειλεί την ίδια τους την επιβίωση. Η ενεργειακή κρίση, μετά και τα καινούρια δεδομένα, που δημιουργούνται από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις και πλήττει ανεπανόρθωτα όλους τους κλάδους των επιχειρήσεων. Η επιδότηση του ενεργειακού κόστους δίνει μια ανάσα στις επιχειρήσεις και είναι αναγκαίο να συνεχιστεί για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση.

Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν επαρκεί για να για να καλυφθεί η ζημία που υφίστανται οι τελευταίες και οι οικονομικές συνέπειες φαντάζουν, πλέον, καταστροφικές για όλους: καταναλωτές, νοικοκυριά, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Ιδιαίτερα μείζον είναι το θέμα για τις ενεργοβόρες βιομηχανικές επιχειρήσεις, που αδυνατούν να μετακυλήσουν στην κατανάλωση τις υπέρμετρες επιβαρύνσεις που υφίστανται από τον πολλαπλασιασμό του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ . Υπουργοί :

Ποια μέτρα σκοπεύετε να λάβετε, αφενός, για να μη μετακυλιστεί στην κατανάλωση η τεράστια αύξηση του ενεργειακού κόστους των επιχειρήσεων, και αφετέρου, για να εξασφαλιστεί η επιβίωσή τους στις κρίσιμες συνθήκες που περνάει η χώρα μας;

Ο ερωτών Βουλευτής

Κωνσταντίνος Μπούμπας

ΛΟΤΤΟ: Κλήρωση & διαλογή της 9ης-03-2022

Οι τυχεροί αριθμοί του ΛΟΤΤΟ:

ΝΙΚΗΤΡΙΑ ΣΤΗΛΗ

1 2 3 14 21 28 + 26

Κατηγορίες επιτυχιών                Επιτυχίες                    Κέρδη ανά επιτυχία

6 ΤΖΑΚ-ΠΟΤ
5+1 50.000,00
5 17 1.500,00
4 547 30,00
3 9.876 1,50

 

Ο Γ. Οικονόμου για τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου της 9ης Μαρτίου 2022

Συνεδρίασε στις 9 Μαρτίου, μέσω τηλεδιάσκεψης, υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, το Υπουργικό Συμβούλιο. Μετά την εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού (που έχει ήδη διανεμηθεί) οι αρμόδιοι Υπουργοί ανέπτυξαν τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις της Κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα:

  1. Ο  Υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης  και η Αναπληρώτρια Υπουργός, Μίνα Γκάγκα,  παρουσίασαν νομοθετικές  πρωτοβουλίες για: α) Τη μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, β) Την κύρωση της επιμέρους δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τον εξοπλισμό του νέου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης.

α) Μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Στόχος του νομοσχεδίου είναι όλοι οι πολίτες να αποκτήσουν τον προσωπικό τους ιατρό, ο οποίος θα τους καθοδηγεί, θα λειτουργεί ως σύμβουλος και θα διαχειρίζεται τις παραπομπές, για την ολοκληρωμένη παροχή ποιοτικών υπηρεσιών φροντίδας. Επίσης, αναδιοργανώνονται διοικητικά οι υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, εδραιώνεται ένα ισχυρό δίκτυο με συμμετοχή και συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών ενισχύει την πρόληψη, την προαγωγή της υγείας και τη διαχείριση των χρόνιων παθήσεων στην κοινότητα.

Το προτεινόμενο νομοσχέδιο επανασχεδιάζει το σύστημα εγγραφής των πολιτών, ενοποιεί τις δημόσιες δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και δημιουργεί το νέο πλαίσιο για συνεργασία με τις ιδιωτικές δομές ΠΦΥ. Στοχεύει στην καθολική εφαρμογή του θεσμού του προσωπικού ιατρού και στην εγγραφή του συνόλου του πληθυσμού με την εισαγωγή κινήτρων και αντικινήτρων.

Η μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας θα στηριχθεί στην παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στους πολίτες μέσω της  ισότιμης και καθολικής πρόσβασης όλου του πληθυσμού. Όλοι οι πολίτες θα εγγραφούν σε προσωπικό ιατρό, ο οποίος θα αποτελέσει τον σύμβουλο υγείας για τον καθένα. Θα υπάρξει υποχρεωτική εγγραφή των πολιτών, σε συνδυασμό με την ελεύθερη επιλογή παρόχου εκ μέρους του ασθενή, ώστε να παρέχεται ολοκληρωμένη και συνεχής φροντίδα υγείας στο άτομο.

Τέλος, θα υπάρξει αλλαγή στον τρόπο αποζημίωσης των ιατρών και θα γίνεται κατ’ άτομο. Επιλύεται το πρόβλημα των οικονομικών μεγεθών αναφορικά με τις αποζημιώσεις των παρόχων και την ποιότητα της παροχής των υπηρεσιών.

Παράλληλα, παρουσιάστηκε ο τρόπος λειτουργίας των απογευματινών χειρουργείων και η δυνατότητα απασχόλησης ιδιωτών στην Πρωτοβάθμια και στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

β) Κύρωση επιμέρους δωρεάς Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τον εξοπλισμό του νέου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης.

Στο προτεινόμενο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται όλες οι αναγκαίες ενέργειες για την υλοποίηση και ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση της κατασκευής και λειτουργίας του νέου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης ΙΣΝ. Το νέο νοσοκομείο θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προδιαγραφές και θα αναβαθμίσει τις υποδομές υγείας της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, αλλά και της Νοτιοανατολικής Πελοποννήσου γενικότερα.

Με την υλοποίηση του νέου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης ΙΣΝ, το Υπουργείο Υγείας και το ΙΣΝ φιλοδοξούν στη δημιουργία μιας σύγχρονης μονάδας υγείας που θα αποτελέσει πρότυπο νοσηλείας, περίθαλψης και φροντίδας με την εφαρμογή καινοτόμων συστημάτων οργάνωσης και λειτουργίας. Στόχος είναι η δημιουργία ενός νέου σύγχρονου νοσηλευτικού παραδείγματος, βασισμένου στις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, το οποίο ως πρότυπο ορθών ιατρικών νοσηλευτικών και λειτουργικών πρακτικών θα συμβάλλει στη βελτίωση και τη βιώσιμη ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας της χώρας μας.

Το νέο Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ΙΣΝ θα παρέχει ένα ευρύ φάσμα ιατρικών και νοσηλευτικών υπηρεσιών για τον ενήλικο και παιδικό πληθυσμό της περιοχής της Νοτιοανατολικής Πελοποννήσου και ειδικότερα της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας. Οι νέες εγκαταστάσεις θα δώσουν τη δυνατότητα ανάπτυξης της ψηφιακής λειτουργίας των κλινικών υπηρεσιών, της σύγχρονης διαχείρισης και συντήρησης του Νοσοκομείου, καθώς και της διασύνδεσής του με άλλες συνεργαζόμενες Μονάδες Υγείας. Παράλληλα, θα αναπτυχθεί η εκπαίδευση και η έρευνα στις νέες τεχνολογίες  με στόχο τη συνεχή εξέλιξη της δυναμικότητας, ικανότητας και αποτελεσματικότητας του προσωπικού προς την κατεύθυνση δημιουργίας ενός σύγχρονου νοσοκομείου που αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα της ψηφιακής τεχνολογίας στην πρόοδο της ποιότητας και λειτουργίας του.

  1. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας  Σκρέκας, και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς, παρουσίασαν  νομοσχέδιο για την αστική ανάπλαση και αναζωογόνηση.

Το προτεινόμενο νομοσχέδιο:

-Θεσπίζει πλαίσιο για αστική αναζωογόνηση και την ανάπλαση των πόλεων, των οικισμών και των τμημάτων αυτών.

-Θεσπίζει πλαίσιο για τη διαδικασία παρέμβασης για την αποκατάσταση και επανάχρηση των εγκαταλελειμμένων κτισμάτων ή τμημάτων κτισμάτων.

-Περιλαμβάνει τροποποιήσεις των διατάξεων που αφορούν τις ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις.

-Περιλαμβάνει ειδικές πολεοδομικές και χωροταξικές ρυθμίσεις για την επίλυση ειδικότερων ζητημάτων. Για παράδειγμα:

α) Δίνεται η δυνατότητα να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν πιλοτικές εγκαταστάσεις πλωτών φωτοβολταϊκών.

β) Πραγματοποιούνται μικρές βελτιώσεις του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ) προκειμένου να επιτευχθεί ενιαία ερμηνεία κάθε ειδικότερης ρύθμισης σχετικά με την κατασκευή κτιρίων.

γ) Επιχειρείται να δοθεί τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών η εξέταση των θεμάτων των οποίων χρονίζει στα Συμβούλια που εφαρμόζουν την πολεοδομική νομοθεσία.

δ) Πραγματοποιούνται σημειακές τροποποιήσεις των νομοθετικών ρυθμίσεων που αφορούν τον έλεγχο οικοδομικών αδειών και αυθαιρέτων κατασκευών, προκειμένου εν συνεχεία να καταστεί δυνατή η πλήρης ενεργοποίηση της διαδικασίας ελέγχου μέσω ελεγκτών. Με τον τρόπο αυτό θα εντοπιστούν υφιστάμενα αυθαίρετα, αλλά θα αποφευχθεί και η δημιουργία νέων αυθαιρέτων.

ε) Επιλύονται μεμονωμένα ζητήματα, των οποίων έχει λάβει γνώση το Υ.Π.ΕΝ.

Βασικός στόχος του νομοσχεδίου είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών μέσω της αναβάθμισης του αστικού περιβάλλοντος, πάντοτε υπό τις προϋποθέσεις που επιτάσσει το άρθρο 24 του Συντάγματος. Ειδικότεροι στόχοι:

-Δημιουργούμε ένα συνεκτικό, απλό και σύγχρονο πλαίσιο για την αστική αναζωογόνηση και την ανάπλαση των πόλεων, των οικισμών και των τμημάτων αυτών. Μέσω του πλαισίου αυτού ο φορέας ανάπλασης θα δύναται να εκπονήσει και να υλοποιήσει προγράμματα κλιματικής ουδετερότητας, έξυπνης πόλης, διαχείρισης αρχιτεκτονικής κληρονομιάς κ.ά.

-Δίνουμε τη δυνατότητα παρέμβασης για την αποκατάσταση και επανάχρηση των εγκαταλελειμμένων κτισμάτων ή τμημάτων κτισμάτων που εντοπίζονται σε φορέα διαχείρισης -υπό ειδικώς οριζόμενες προϋποθέσεις- σεβόμενοι το δικαίωμα της ιδιοκτησίας, αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις, την αδυναμία ή την απουσία ενδιαφέροντος αποκατάστασης από πλευράς των ιδιοκτητών. Στόχος είναι να αποφευχθεί ή να αρθεί ο κίνδυνος για τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια που προκαλείται από τα εγκαταλελειμμένα κτίσματα, η αναβάθμιση των περιοχών με πλήθος τέτοιων κτιρίων, η αξιοποίηση των ήδη υφιστάμενων κτισμάτων, η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.

-Βελτιώνουμε τις ρυθμίσεις για της ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις για τη διασφάλιση των κοινοχρήστων χώρων.

-Δημιουργούμε πλαίσιο για την αδειοδότηση και λειτουργία πιλοτικών εγκαταστάσεων πλωτών φωτοβολταϊκών συστημάτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας σε θαλάσσιο χώρο, δεδομένου ότι η υπερκαινοτόμος τεχνολογία των πλωτών φωτοβολταϊκών συνιστά μια εξαιρετικά φιλική για το περιβάλλον και διεθνώς ανερχόμενη μέθοδο παραγωγής ενέργειας, που μπορεί να λειτουργήσει ταυτόχρονα και ως μοχλός ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία.

-Επιλύουμε επιμέρους πολεοδομικά ζητήματα με στόχο την επίσπευση των διαδικασιών, την αποφυγή ταλαιπωρίας των πολιτών και την ανάπτυξη.

  1. Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, παρουσίασε νομοθετικές πρωτοβουλίες για: α) Την αναβάθμιση της αστυνομικής εκπαίδευσης, β) την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/69 για τη θέσπιση τεχνικών προδιαγραφών για τα όπλα συναγερμού και σηματοδοσίας.

α) Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου «Αναβάθμιση της αστυνομικής εκπαίδευσης, εκσυγχρονισμός του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας της Σχολής Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Αστυνομικών Εκπαιδεύσεων» προωθείται η ολιστική αναβάθμιση της αστυνομικής εκπαίδευσης. Οι προωθούμενες ρυθμίσεις έχουν ως στόχο την:

-Αναβάθμιση της Σχολής Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας.

-Σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Αστυνομικών Εκπαιδεύσεων, με σύγχρονη και ευέλικτη δομή λειτουργίας.

-Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, με έμφαση στο υψηλό ποιοτικό επίπεδο και τις διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης.

-Επίτευξη συνδυασμού ακαδημαϊκής και αστυνομικής εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας με την ενίσχυση της συμμετοχής των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

-Περαιτέρω εμπέδωση και ενίσχυση διαδικασιών αξιοκρατίας.

-Ενθάρρυνση της συμμετοχής στη Διαρκή Επιμόρφωση και Μετεκπαίδευση των Στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας.

Ειδικότερα, οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου προβλέπουν ένα νέο νομικό πλαίσιο για την εισαγωγή νέων δομών οργάνωσης και λειτουργίας, που θα εγγυώνται τη διαρκή αναβάθμιση, ευελιξία, προσαρμογή και ανταπόκριση της παρεχόμενης αστυνομικής εκπαίδευσης στις ανάγκες των σύγχρονων κοινωνικών μεταβολών και του διαρκώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος ασφαλείας.

Λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τις ειδικές απαιτήσεις της αστυνομικής εκπαίδευσης, το πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας της Σχολής Αξιωματικών και της Γενικής Διεύθυνσης Αστυνομικών Εκπαιδεύσεων που εισάγεται, δημιουργεί τις θεσμικές προϋποθέσεις και δομές, ώστε να αξιοποιηθούν η διεθνής εμπειρία για την αστυνομική εκπαίδευση, αλλά και οι βέλτιστες πρακτικές από άλλες Αστυνομικές Ακαδημίες κρατών-μελών της Ε.Ε. και να δημιουργηθούν σταθερές και μόνιμες βάσεις συνεργασίας με πανεπιστημιακά και ερευνητικά Ιδρύματα με σκοπό την εξασφάλιση της βέλτιστης ποιοτικά γνώσης.

β) Το σχέδιο νόμου «Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την εκτελεστική Οδηγία (Ε.Ε.) 2019/69 της Επιτροπής της 16ης  Ιανουαρίου 2019 για τη θέσπιση τεχνικών προδιαγραφών για τα όπλα συναγερμού και σηματοδοσίας δυνάμει της Οδηγίας 2021/555 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Μαρτίου 2021 σχετικά με τον έλεγχο της απόκτησης και της κατοχής όπλων»  ρυθμίζει το νομικό πλαίσιο και τις προϋποθέσεις διάθεσης των όπλων συναγερμού και σηματοδοσίας στην αγορά, ώστε να απαλλαχθούν από τους ελέγχους με βάση το νομικό πλαίσιο για τα πυροβόλα όπλα, τους οποίους υφίστανται βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας.

Με την ενσωμάτωση στην εσωτερική έννομη τάξη της Εκτελεστικής Οδηγίας (Ε.Ε.) 2019/69 της Επιτροπής, η χώρα μας ανταποκρίνεται προς τις ευρωπαϊκές της δεσμεύσεις. Στο νομοσχέδιο επισημαίνεται ότι ορισμένες συσκευές που είναι σχεδιασμένες για να δίνουν σήμα συναγερμού, για σηματοδοσία ή για διάσωση, οι οποίες διατίθενται επί του παρόντος στην αγορά, μπορούν να μετατραπούν εύκολα σε πυροβόλα όπλα με τη χρήση κοινών εργαλείων.

Ως εκ τούτου, προκειμένου να καταταχθούν τα ως άνω αντικείμενα στα όπλα συναγερμού και σηματοδοσίας για τους σκοπούς της Οδηγίας 91/477/ΕΟΚ και να απαλλαγούν από τους ελέγχους που εφαρμόζονται στα πυροβόλα όπλα, οι συσκευές θα πρέπει να είναι τέτοιες, ώστε να μην μπορούν να τροποποιηθούν με τη χρήση κοινών εργαλείων με σκοπό να εκτοξεύουν ή να καθίστανται ικανές να μετατραπούν για να εκτοξεύουν σφαίρα, βολίδα ή βλήμα μέσω της ενέργειας εκρηκτικής ύλης.

Η Εκτελεστική Οδηγία (Ε.Ε.) 2019/69 προβλέπει τις απαραίτητες τεχνικές προδιαγραφές και διασφαλίζει το μη αναστρέψιμο της μετατροπής των όπλων συναγερμού και σηματοδοσίας ή μέρους αυτών σε πυροβόλα όπλα.

  1. Ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας  Τσιάρας, παρουσίασε νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/1937 για την προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβάσεις του εθνικού και ενωσιακού δικαίου. 

Με τη νέα ρύθμιση καθιερώνεται ένα αποτελεσματικό πλέγμα προστασίας των προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις τόσο του ενωσιακού όσο και του εθνικού δικαίου, ώστε τα πρόσωπα αυτά να ενθαρρύνονται να προβαίνουν σε κρίσιμες αποκαλύψεις δημοσίου συμφέροντος.

Πρόκειται για ένα νομοθέτημα που εισάγει για πρώτη φορά στο εσωτερικό δίκαιο ρυθμίσεις για την προστασία των μαρτύρων δημοσίου συμφέροντος. Η ρύθμιση αυτή επιβάλλεται από το ενωσιακό δίκαιο, καθώς συνιστά εναρμόνιση της εσωτερικής έννομης τάξης με Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καθιερώνεται, έτσι, ένα σύστημα διαύλων αναφοράς (εσωτερικών και εξωτερικού) και ένα αποτελεσματικό πλέγμα προστασίας των προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις του ενωσιακού και του εθνικού δικαίου, χωρίς τη θέσπιση του οποίου τα πρόσωπα δεν θα ενθαρρύνονταν να αποκαλύπτουν τις παραβιάσεις αυτές, με τις κατάλληλες ασφαλιστικές δικλείδες για την αποφυγή κατάχρησης του θεσμού.

  1. Ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, από κοινού με τον Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, Άγγελο Μπίνη, παρουσίασε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Καταπολέμησης της Διαφθοράς.

Η ακεραιότητα, η διαφάνεια και η λογοδοσία συνιστούν βασικές αρχές και πυλώνες μιας δημοκρατικής και ευνομούμενης Πολιτείας, η οποία αποφασίζει και πράττει με γνώμονα την πρόοδο και ευημερία των πολιτών της. Η πολυπλοκότητα και η συνθετότητα των φαινομένων διαφθοράς καθιστούν την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπισή της απόλυτη προτεραιότητα για κάθε σύγχρονη δημοκρατική Πολιτεία.

Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς (Ε.Σ.Σ.Κ.Δ. ή Εθνικό Σχέδιο), το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο, αποτελεί:

1.Το εθνικό πλαίσιο για την ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του φαινομένου της διαφθοράς στη χώρα και την ενσωμάτωση διεθνών καλών πρακτικών.

2.Ένα δυναμικό εργαλείο πολιτικής τετραετούς ορίζοντα για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση, παρακολούθηση και αξιολόγηση οριζόντιων και τομεακών δράσεων.

3.Έναν αποτελεσματικό μηχανισμό συντονισμού της δράσης των φορέων άσκησης δημόσιας πολιτικής, στο πλαίσιο του οποίου αναπτύσσονται συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα και την Κοινωνία των Πολιτών.

Οι προτεραιότητες του Ε.Σ.Σ.Κ.Δ. είναι:

  1. Η πρόληψη, ο εντοπισμός και η αντιμετώπιση φαινομένων απάτης και διαφθοράς.
  2. Η προώθηση των αρχών της διαφάνειας, της ακεραιότητας και της λογοδοσίας στον δημόσιο βίο.
  3. Η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας, η ανάπτυξη κουλτούρας μηδενικής ανοχής απέναντι στη διαφθορά και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών στους θεσμούς.

Η επίτευξη των στόχων του Ε.Σ.Σ.Κ.Δ. ενισχύει την εθνική προσπάθεια, ώστε να εξαλειφθούν οι συνθήκες που ευνοούν την ανάπτυξη και εκδήλωση φαινομένων διαφθοράς, να ενδυναμωθεί η αποτελεσματικότητα των ελεγκτικών μηχανισμών και να ενισχυθεί η ακεραιότητα, η λογοδοσία και η διαφάνεια.

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας έχει ξεκινήσει από τις αρχές του 2021 τον σχεδιασμό του Εθνικού Σχεδίου για τη χρονική περίοδο 2022-2025, αξιοποιώντας τις εμπειρίες και τα διδάγματα από την παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης της προηγούμενης περιόδου αναφοράς (Ε.Σ.Σ.Κ.Δ. 2018-2021).

Για πρώτη φορά, η κατάρτιση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου υπήρξε αποτέλεσμα εκτεταμένης διαβούλευσης. Στο πλαίσιο αυτής, έλαβαν χώρα μεταξύ Μαΐου και Νοεμβρίου 2021, πλέον των σαράντα τεσσάρων (44) συναντήσεων με τη συμμετοχή των βασικότερων φορέων σχεδιασμού και υλοποίησης δημόσιων πολιτικών, φορέων του ιδιωτικού τομέα, καθώς και οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών. Η οριστικοποίηση του περιεχομένου των δράσεων που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο του Ε.Σ.Σ.Κ.Δ που παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο, εγκρίθηκε στις 15.11.2021 από την Κεντρική Συντονιστική Επιτροπή που συνεστήθη για την εκπόνηση του Σχεδίου αυτού.

Όραμα του Ε.Σ.Σ.Κ.Δ. 2022-2025 συνιστά η εμπέδωση των αρχών της ακεραιότητας, της λογοδοσίας και της διαφάνειας στο σύνολο των δράσεων και λειτουργιών της Πολιτείας, της κοινωνίας και της οικονομίας. Οι βασικοί στόχοι του Σχεδίου είναι:

-Η συστηματική άνοδος της Ελλάδας στις αξιολογήσεις των Διεθνών Οργανισμών.

-Η διαρκής ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών απέναντι στους θεσμούς και

-Η σταθερή βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στη χώρα.

Πυρήνα του σχεδιασμού της δομής και της λογικής παρέμβασης του νέου Σχεδίου αποτελεί η συστημική και πολυτομεακή στρατηγική προσέγγιση. Ταυτόχρονα, βασικό ζητούμενο συνιστά η συνοχή και η σαφήνεια του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου, ώστε να είναι κατανοητό από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, αλλά και το σύνολο της κοινωνίας.

Στο Ε.Σ.Σ.Κ.Δ. 2022-2025 εξειδικεύθηκαν εκατόν είκοσι εννέα (129) δράσεις, με τη συμμετοχή είκοσι τεσσάρων (24) φορέων πολιτικής. Οι κατηγορίες δράσεων, που περιέχονται στο Σχέδιο, είναι :

Νομοθεσία: Κωδικοποίηση και απλούστευση, Ενσωμάτωση Ευρωπαϊκών Οδηγιών, Ενίσχυση Πλαισίου Πειθαρχικών Κυρώσεων, Εισαγωγή Ρυθμίσεων σε τομείς Υψηλού Κινδύνου.

Στρατηγική-Συντονισμός: Αναβάθμιση Ελεγκτικών Μηχανισμών, Προγραμματισμός Ελέγχων βάσει ανάλυσης διακινδύνευσης.

Επιχειρησιακή ικανότητα: Επιμόρφωση, Οδηγοί – Μεθοδολογίες – Πρότυπα, Ανάπτυξη κωδίκων δεοντολογίας, Σύστημα Παρακολούθησης και Αξιολόγησης.

Ψηφιακός μετασχηματισμός: Ψηφιακά Εργαλεία Ανάλυσης Κινδύνου Ελέγχων, Ενιαία Πύλη Υποδοχής Καταγγελιών, Ψηφιακές Υποδομές, Ψηφιακά Αποθετήρια.

Ενημέρωση- Ευαισθητοποίηση: Ενίσχυση της Συμμετοχής των Πολιτών, Συμπράξεις, Στοχευμένες παρεμβάσεις, εκπαίδευση, Δημοσιότητα-Προβολή.

Οι βασικοί εμπλεκόμενοι και ο ρόλος τους στην υλοποίηση του Ε.Σ.Σ.Κ.Δ:

-Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ) είναι υπεύθυνη για την κατάρτιση, την παρακολούθηση της προόδου υλοποίησης των δράσεων, τον απολογισμό, την αξιολόγηση και την επικαιροποίηση του Ε.Σ.Σ.Κ.Δ, καθώς και τον συντονισμό των απαιτούμενων ενεργειών για την υλοποίησή του, σε συνεργασία με το σύνολο των συναρμόδιων Φορέων.

-Η Κεντρική Συντονιστική Επιτροπή (ΚΣΕ) έχει την ευθύνη για τον συντονισμό και την εποπτεία της διαβούλευσης και την οριστικοποίηση του περιεχομένου των δράσεων που περιλαμβάνονται στο Ε.Σ.Σ.Κ.Δ. Επίσης, εγκρίνει μεταβολές που αφορούν στο περιεχόμενο και τον χρονοπρογραμματισμό των δράσεων του Ε.Σ.Σ.Κ.Δ. Στις εργασίες της ΚΣΕ συμμετέχουν εκπρόσωποι της Προεδρίας της Κυβέρνησης, των Υπουργείων Εσωτερικών, Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το Ελεγκτικό Συνέδριο μετέχει στις εργασίες της επιτροπής με καθεστώς παρατηρητή. Των εργασιών του οργάνου προεδρεύει ο Διοικητής της ΕΑΔ.

-Το Υπουργικό Συμβούλιο εγκρίνει το Ε.Σ.Σ.Κ.Δ. με Π.Υ.Σ. που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και οποιεσδήποτε μεταβολές που αφορούν στη δομή, στους στρατηγικούς ή/και ειδικούς στόχους του Σχεδίου και επιπρόσθετα παρακολουθεί την πορεία υλοποίησης του Σχεδίου σε ετήσια βάση.

  1. Ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, από κοινού με τον Ειδικό Γραμματέα Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού Γιάννη Μαστρογεωργίου, παρουσίασε τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες για τον μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό στη χάραξη δημοσίων πολιτικών.

Η Ελληνική Κυβέρνηση, ήδη, από το Μάρτιο του 2021 συνέστησε Ομάδα Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού υπό τον Πρωθυπουργό.  Η Ομάδα μέσα σε ένα χρόνο οργάνωσε το έργο της πάνω σε 3 άξονες:

-Να χτίσει σταδιακά και όσο το δυνατόν πιο κατανοητά, το brand και την αξία του Foresight για το σύνολο της Κοινωνίας. Οργανώθηκε η επαφή με την ακαδημαϊκή κοινότητα, με μεγάλες επιχειρήσεις, με οργανώσεις πολιτών. Η αξία της διαμόρφωσης του μέλλοντος έγκειται, άλλωστε- και πολλαπλασιάζεται – στη συμμετοχικότητα της δράσης. Το Foresight είναι από τις πιο «δημοκρατικές» διαδικασίες. 

-Να παραδώσει στον Πρωθυπουργό μία βασική μελέτη ως αφετηρία της δράσης της, με τίτλο Megatrends 2040. Ποιες είναι, δηλαδή, οι τάσεις που έρχονται από το μέλλον και που είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα μας επηρεάσουν τα επόμενα χρόνια, ώστε να διαμορφώσουμε τις κατάλληλες πολιτικές.

-Να συντονιστεί με το ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον του Foresight, ξεκινώντας μία δομημένη σχέση με την Ε.Ε., τον ΟΟΣΑ, την ΟΥΝΕΣΚΟ και άλλους διεθνείς οργανισμούς που έχουν αντίστοιχες δομές Foresight, ανταλλάσσοντας γνώση και μοντέλα λειτουργίας. Αυτή τη στιγμή η ελληνική αντιπροσωπεία Foresight στην ΕΕ είναι από τις πλέον ενεργές.

-Ένα χρόνο μετά η Ομάδα με απόφαση του Πρωθυπουργού μετεξελίχθηκε σε Ειδική Γραμματεία Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού. Σκοπός της Γραμματείας είναι η δημιουργία του οικοσυστήματος Foresight εντός της Κυβέρνησης με τη συμμετοχή κάθε υπουργείου. Το Foresight στη δημόσια πολιτική σημαίνει την ενσωμάτωση των στρατηγικών προβλέψεων στο έργο της κυβέρνησης, ώστε η χώρα να αξιοποιεί πλήρως τις γνώσεις, τις πληροφορίες και την έρευνα για τη διαμόρφωση διαχρονικά βιώσιμων πολιτικών, και να ενισχύει τις δυνατότητες όσον αφορά την προετοιμασία και τη χάραξη τεκμηριωμένων πολιτικών με στόχο την καλύτερη δυνατή προετοιμασία.

-Μέρος της αποστολής της γραμματείας είναι να οργανώνει τις προσπάθειες για την τοποθέτηση των στρατηγικών προβλέψεων στο επίκεντρο της χάραξης πολιτικής της Ελλάδας. Η Γραμματεία, μέσω του δικτύου με τα Υπουργεία και σταδιακά με πολλούς φορείς του Δημοσίου, οργανώνει τις ασκήσεις πολυετούς προγραμματισμού. Οι ασκήσεις αυτές  πραγματοποιούνται μέσω συμμετοχικής και διατομεακής διαδικασίας προβλέψεων, υπό την καθοδήγηση των στελεχών της Γραμματείας, ούτως ώστε κάθε πληροφορία που μπορεί να είναι χρήσιμη στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της Κυβέρνησης να εντάσσεται στο μείγμα της συνδιαμόρφωσης των δημόσιων πολιτικών. Άλλωστε κάθε πολιτική πρωτοβουλία ενέχει μέσα της την μελλοντική εξέλιξη ως γενεσιουργό αιτία. Προκύπτει είτε από ανάγκη βελτίωσης, είτε από ανάγκη πρόληψης.

-Σε επίπεδο Ε.Ε.: Το πανευρωπαϊκό δίκτυο Foresight, οι «υπουργοί για το μέλλον», ορίζονται από κάθε κράτος μέλος και κατόπιν πρόσκλησης του Αντιπροέδρου Σέφτσοβιτς συναντώνται άτυπα τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο. Αποστολή τους είναι να συζητούν και να συμφωνούν με την Επιτροπή σχετικά με τις κύριες στρατηγικές προτεραιότητες του θεματολογίου στρατηγικών προβλέψεων της Επιτροπής, να προβαίνουν σε απολογισμό της προόδου, να συζητούν βασικά ζητήματα που έχουν σημασία για το μέλλον της Ευρώπης και να συμφωνούν για τις επακόλουθες ενέργειες. Οι εργασίες αυτές τροφοδοτούν τον στρατηγικό προγραμματισμό της Ε.Ε..

Οι στρατηγικές προβλέψεις έχουν ως στόχο:

-Να οργανώσουν ασκήσεις προβλέψεων σχετικά με μελλοντικά ζητήματα με σκοπό να διερευνηθούν τρόποι επίτευξης των φιλοδοξιών που αποτελούν πολιτικές προτεραιότητες της Κυβέρνησης, να αναλυθούν οι βασικές τάσεις, οι κίνδυνοι και τα αναδυόμενα ζητήματα και να καθοριστούν θέματα ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα. Οι ασκήσεις αυτές περιλαμβάνουν τη δημοσίευση τακτικής έκθεσης στρατηγικών προβλέψεων.

-Να συμβάλλουν στη διαμόρφωση σημαντικών πρωτοβουλιών πολιτικής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι πολιτικές της Ελλάδας βασίζονται σε σαφή κατανόηση των μελλοντικών τάσεων και των αναδυόμενων ζητημάτων, των πιθανών σεναρίων και των συναφών προκλήσεων και ευκαιριών.

-Ενισχύουν τον προβληματισμό των φορέων χάραξης πολιτικής για το μέλλον και αποτελούν την έμπνευση για τη διαμόρφωση μακροπρόθεσμων στρατηγικών σχετικά με βασικά ζητήματα πολιτικής, π.χ. σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τις πρώτες ύλες, την ασφάλεια, την υγεία, τη δημογραφική εξέλιξη, το περιβάλλον, την ενέργεια.

Τηλεδιάσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τους Περιφερειάρχες

«Είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι έχει αυξηθεί η απορρόφηση των περιφερειακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ από εκεί που το παραλάβαμε. Είναι σίγουρα μια μεγάλη επιτυχία την οποία την πιστωνόμαστε όλοι. Και επίσης σημαντικό είναι το γεγονός ότι θα έχουμε στη διάθεσή μας λίγο παραπάνω από 2 δισ. ευρώ πρόσθετους πόρους για το επόμενο ΕΣΠΑ.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης γνωρίζει πόσο επιμένω στην τήρηση των σχετικών χρονοδιαγραμμάτων για την ψήφιση του νόμου για να μπορέσουμε και εμείς να είμαστε συνεπείς ως προς το χρονοδιάγραμμα των προσκλήσεων, έτσι όπως παρουσιάστηκε. Θέλουμε να έχουμε ένα ΕΣΠΑ το οποίο να “τρέχει” με πλήρεις ρυθμούς και να φαίνεται η απορρόφησή του», σημείωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην τηλεδιάσκεψη που είχε με τους 13 Περιφερειάρχες της χώρας.

Με εισηγητές τον Πρόεδρο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη και τον Περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη στην τηλεδιάσκεψη συζητήθηκαν εκτός από το ΕΣΠΑ 2021-2027, και τα θέματα του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης, του Ταμείου Ανάκαμψης και του προσωπικού των Περιφερειών.

Ειδικά για το ΕΣΠΑ, για την περίοδο 2014-2020 η πρόοδος υλοποίησης των περιφερειακών προγραμμάτων κρίνεται ικανοποιητική καθώς ο μέσος όρος δαπανών ανέρχεται σήμερα στο 72%, έναντι ποσοστού απορρόφησης 25% τον Ιούλιο του 2019. Για την περίοδο 2021-2027, στα 13 περιφερειακά προγράμματα κατανέμονται αυξημένοι πόροι σε σχέση με το ΕΣΠΑ 2014-2020, δηλαδή 8.066 εκατ. ευρώ, έναντι 5.980 εκατ. ευρώ στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Το σχετικό νομοσχέδιο για το νέο ΕΣΠΑ αναμένεται να εισαχθεί αύριο στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και για ψήφιση στην Ολομέλεια την επόμενη Παρασκευή.

Από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, για το 2022 προβλέπεται αυξημένο Όριο Πληρωμών 200 εκατ. ευρώ, έναντι 160 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ οι δαπάνες λόγω φυσικών καταστροφών σε επίπεδο πιστώσεων δεν θα προσμετρούνται και θα δίνονται με υπερδέσμευση, κατόπιν έγκρισης της Επιτροπής Κρατικής Αρωγής και της διαθεσιμότητας των πόρων από το ΓΛΚ.

Παράλληλα από το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοινώθηκε η έκτακτη ενίσχυση ρευστότητας προς τις Περιφέρειες για την αντιμετώπιση του αυξημένου ενεργειακού κόστους συνολικού ύψους 8 εκατ. ευρώ, μέσω έκδοσης νέας συμπληρωματικής ΚΑΠ. Το ύψος της αντιστοιχεί σε μία πρόσθετη μηνιαία ΚΑΠ και έρχεται να προστεθεί στην τακτική επιχορήγηση που λαμβάνουν οι Περιφέρειες. Το ποσό αυτό πρόκειται να καταβληθεί σε δύο ισόποσες δόσεις: 4 εκατ. ευρώ εντός του Μαρτίου και 4 εκατ. ευρώ μέχρι τις αρχές Μαΐου.

Συζητήθηκαν επίσης η ενίσχυση των Περιφερειών σε ανθρώπινο δυναμικό και οι αναπτυξιακές δυνατότητες που δίνουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία του Υπουργείου Εσωτερικών για την υλοποίηση έργων αιχμής που βελτιώνουν στην πράξη την καθημερινότητα των πολιτών.

Στην τηλεδιάσκεψη μετείχαν από την πλευρά της κυβέρνησης ο Υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, ο Υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης Γιάννης Τσακίρης, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων & ΕΣΠΑ Δημήτρης Σκάλκος, η Γενική Γραμματέας Ανθρώπινου Δυναμικού Βιβή Χαραλαμπογιάννη, ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Θανάσης Κοντογεώργης και ο Διοικητής της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης του Υπουργείου Οικονομικών Νίκος Μαντζούφας.

Γ.Οικονόμου: “Ο κ. Τσίπρας είναι, κυριολεκτικά, εκτός τόπου και χρόνου”

Δήλωση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, απάντηση στην τοποθέτηση του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στη συνεδρίαση του Πολιτικού Κέντρου του ΣΥΡΙΖΑ:

«Την ώρα που ο όλος ο πλανήτης ανησυχεί για τον πόλεμο στην Ουκρανία, την ώρα που η Ευρώπη είναι αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη γεωπολιτική κρίση από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά, την ώρα που οι πολίτες αναζητούν σταθερότητα, ο κ. Τσίπρας θεωρεί ότι ο Πρωθυπουργός θα οδηγήσει την χώρα σε εκλογές που μάλιστα είναι πολύ πιθανόν να είναι και διπλές. Είναι, κυριολεκτικά, εκτός τόπου και χρόνου. Η Ελλάδα σε αυτή τη δύσκολη ώρα, χρειάζεται αρραγή ενότητα, σταθερότητα και αποφασιστικότητα».

Συνάντηση Κυρ. Μητσοτάκη με εκπροσώπους της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην Αλβανία

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με αντιπροσωπεία της Δημοκρατικής Ένωσης Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας «ΟΜΟΝΟΙΑ» και του Κόμματος Ένωσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, με την οποία συζήτησε διεξοδικά, βασικά ζητήματα που απασχολούν τους ομογενείς μας στην Αλβανία.

Κατά τη συνάντηση δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην κατοχύρωση του δικαιώματος αυτοπροσδιορισμού των μελών της μειονότητας, μέσα από την υιοθέτηση σχετικής νομοθεσίας από το αλβανικό κράτος, ειδικά ενόψει της διεξαγωγής απογραφής πληθυσμού το ερχόμενο φθινόπωρο.

Συζητήθηκε, επίσης, η εν εξελίξει κτηματολογική εγγραφή στην Αλβανία, η οποία θα πρέπει να διασφαλίσει πλήρως και αδιαμφισβήτητα τα περιουσιακά δικαιώματα των μελών της μειονότητας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επαναβεβαίωσε την απόλυτη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης προς τους ομογενείς μας και τους ενημέρωσε ότι θα κατατεθεί εντός της εβδομάδας και θα ψηφιστεί τη μεθεπόμενη εβδομάδα ρύθμιση για την αύξηση της Εθνικής Σύνταξης των ομογενών και παλιννοστούντων.

Υπογράμμισε ακόμη ότι ο πλήρης σεβασμός των δικαιωμάτων της μειονότητας βρίσκεται στο επίκεντρο των διμερών σχέσεων της Ελλάδας με την Αλβανία, καθώς και της ενταξιακής πορείας της γειτονικής χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Γενικός Πρόεδρος ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ Βασίλης Κάγιος, ο Πρόεδρος Κόμματος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Ευάγγελος Ντούλες, ο Αντιπρόεδρος της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ Γιώργος Τζουμάκας και ο Γενικός Γραμματέας της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ Δημήτρης Μαλιούκης. Από την πλευρά της κυβέρνησης συμμετείχαν η Διευθύντρια του Διπλωματικού Γραφείου του Πρωθυπουργού Πρέσβης Ελένη Σουρανή, η Πρέσβης Άννα-Μαρία Μπούρα και η Αναπληρώτρια Κυβερνητική Εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη.

Γ. Οικονόμου: “Η Ελλάδα με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι στην Ε.Ε. για να δυναμώσει τη φωνή της και να διεκδικήσει, μαζί με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, λύσεις που καμία χώρα δεν μπορεί να επιτύχει από μόνη της”

Απάντηση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, στη δήλωση του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης:

«Την ώρα που ο Πρωθυπουργός, παράλληλα με τα μέτρα σε εθνικό επίπεδο, ηγείται μιας πανευρωπαϊκής προσπάθειας πειστικής, δυναμικής και μακροπρόθεσμης απάντησης στο δύσκολο πρόβλημα της ενεργειακής κρίσης, ώστε να ανακουφιστούν, κατά το δυνατόν, νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ο κ. Τσίπρας επιμένει στην ξεπερασμένη από τις εξελίξεις και αναποτελεσματική στρατηγική των συνθημάτων και των απλοϊκών προσεγγίσεων.

Η Ελλάδα με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι στην Ε.Ε. για να δυναμώσει τη φωνή της και να διεκδικήσει, μαζί με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, λύσεις που καμία χώρα δεν μπορεί να επιτύχει από μόνη της. Ο κ. Τσίπρας δυστυχώς, σε ώρες κρίσιμες και δύσκολες για όλον τον πλανήτη, είναι εγκλωβισμένος ξανά στη στρατηγική που ακολούθησε και στο παρελθόν, του ποντικιού που βρυχάται, πιστεύοντας ότι έτσι θα φοβίσει το τέρας. Η ευθύνη είναι συνάρτηση της λογικής ανάλυσης  και της κατανόησης της διεθνούς και εγχώριας πραγματικότητας, πολιτικές αρετές που στερείται ο κ. Τσίπρας.

Ειδικότερα τώρα:

  • Η εθνική διατίμηση που προτείνει ο κ. Τσίπρας οδηγεί σε απομόνωση τη χώρα και σε επιδότηση των εγχώριων παραγωγών ενέργειας με λεφτά των φορολουγουμένων. Αντίθετα, αυτό που προτείνει ο Πρωθυπουργός – ανάμεσα στα άλλα- και που αναγνωρίζει και ως ανάγκη η Ε.Ε. είναι πλαφόν στην τιμή του TFT δηλαδή στη χονδρική αγορά του φυσικού αερίου διεθνώς, ώστε να αντιμετωπιστούν φαινόμενα κερδοσκοπίας τη στιγμή που αυξάνονται οι τιμές, δίχως να μειώνεται η παροχή αερίου.
  • Στα της απολιγνιτοποίησης οι τέσσερις λιγνιτικές μονάδες που έκλεισαν είναι αυτές που είχαν – ορθώς- προγραμματιστεί να κλείσουν επί ΣΥΡΙΖΑ, διότι είχαν ολοκληρώσει τις προβλεπόμενες ώρες λειτουργίας. Σύμφωνα με έρευνα του ΑΠΘ μέχρι πολύ πρόσφατα οι λιγνιτικές μονάδες σε καμία ώρα της ημέρας δεν είναι φθηνότερες από τις ΑΠΕ και το φυσικό αέριο, που λειτουργούν παράλληλα.
  • Η ΔΕΗ αφού γλίτωσε την χρεωκοπία στην οποία την οδήγησε η Κυβέρνηση του κ. Τσίπρα έχει μέχρι σήμερα δώσει 800 εκ. ευρώ προκειμένου να απορροφήσει μέρος του κόστους για τους πελάτες της, κάτι που προφανώς θα ήταν αδύνατον, αν συνεχιζόταν η καταστροφική πολιτική της περιόδου ΣΥΡΙΖΑ.
  • Η Κυβέρνηση έχει διαθέσει συνολικά πάνω από 2 δισ. ευρώ μέχρι σήμερα, προκειμένου να μετριαστούν οι επιπτώσεις από τις ανατιμήσεις σε ρεύμα και φυσικό αέριο και η στήριξη αυτή θα συνεχιστεί.
  • Με νομοθετική ρύθμιση της Κυβέρνησης δεν μπορεί το περιθώριο μεικτού κέρδους ανά μονάδα προϊόντος να υπερβαίνει το αντίστοιχο περιθώριο προς της 1ης Σεπτεμβρίου 2021.
  • Η Κυβέρνηση πολύ σύντομα θα παρουσιάσει επιπλέον μέτρα στήριξης, σχεδιασμένα και κοστολογημένα, έτσι ώστε να έχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον περιορισμό των συνεπειών της ακρίβειας στη ζωή των πολιτών.
  • Την 1η Μαΐου θα υπάρξει νέα αύξηση του κατώτατου μισθού, αύξηση που δεν μπορεί να έρθει νωρίτερα αφού απαιτούνται συγκεκριμένες νομικές διαδικασίες και συνεννοήσεις.

Στα λόγια του αέρα του κ. Τσίπρα, η Κυβέρνηση προσπαθεί συνεχώς με συγκεκριμένα μέτρα και ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες προκειμένου να αμβλυνθούν οι συνέπειες μιας πρωτοφανούς παγκόσμιας κρίσης».