Αρχική Blog Σελίδα 6579

Γ. Οικονόμου: “Η Κυβέρνηση εξασφαλίζει και προσφέρει ό,τι περισσότερο γίνεται ώστε να στηρίξει τους πολίτες”

Δήλωση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου:

«Παρότι με τα αριθμητικά δεδομένα, τους υπολογισμούς και την κατανόηση του διεθνούς περιβάλλοντος ο κ. Τσίπρας δεν τα πάει καλά, στο λαϊκισμό και την ψευδολογία είναι άσσος. Εκτίθεται, επιμένοντας πως υπάρχουν ευρωπαϊκές χώρες που έχουν δήθεν φορολογήσει υπερκέρδη εταιρειών ενέργειας, ενώ στην πραγματικότητα καμία μέχρι τώρα δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ φόρου. Επικαλείται συνεχώς δισεκατομμύρια υπερκερδών -η εκδοχή που αναφέρει ως ώρας είναι 1,5 – χωρίς να διευκρινίζει αν εννοεί μεικτά περιθώρια ή αν έλαβε υπόψη εκπτώσεις, επιδοτήσεις και πολιτικές ειδικών τιμών.

Η αλήθεια είναι ότι η Κυβέρνηση δεσμεύτηκε να φορολογήσει σε ποσοστό 90% τα όποια υπερκέρδη όταν σύντομα θα έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή τους, για να προσθέσει όσα περισσότερα γίνεται στην ενίσχυση των 4 δισ., που εδώ και μήνες παρέχει στην ελληνική κοινωνία. Και αυτή η κρίση είναι τελικά αποκαλυπτική για το πολιτικό μέγεθος και την αξία καθενός. Η Κυβέρνηση εξασφαλίζει και προσφέρει ό,τι περισσότερο γίνεται ώστε να στηρίξει τους πολίτες, ο κ. Τσίπρας επιδίδεται και πάλι σε ένα κρεσέντο λαϊκισμού και δημαγωγίας, πετώντας αριθμούς «στον αέρα», δίχως καμία τεκμηρίωση, όπως κάνει τόσα χρόνια».

Επίσκεψη Τσαβδαρίδη σε ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ στην Αλεξάνδρεια

Το σημαντικό έργο που καθημερινά καταβάλλουν το στελεχιακό δυναμικό της Τοπικής Διεύθυνσης ΕΦΚΑ αλλά και του τοπικού Γραφείου του ΟΑΕΔ στην Αλεξάνδρεια αλλά και την αναγκαιότητα επιπρόσθετης στήριξής τους για τη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης που προσφέρουν στην κοινωνία της ευρύτερης περιοχής, υπογράμμισε ο Αν. Γεν. Γραμματέας ΚΟ της ΝΔ και Βουλευτής Ημαθίας κ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης κατά τη σημερινή επίσκεψή του στα Γραφεία τους.

IMG 8621

Συνομιλώντας με τη Διοίκηση και τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ Αλεξάνδρειας, ο Βουλευτής Ημαθίας εξήρε την καθημερινή τους προσπάθεια για παροχή αξιόπιστων και φιλικών υπηρεσιών προς τον ασφαλισμένο, συνταξιούχο, εργοδότη και εργαζόμενο της ευρύτερης περιοχής και δεσμεύθηκε να μεταφέρει τα αιτήματά τους για περαιτέρω ενίσχυση σε υπαλληλικό προσωπικό και υλικοτεχνικές υποδομές στα κέντρα των αποφάσεων, ζητώντας ουσιαστική συνδρομή για την επίλυσή τους.

IMG 8619

Στις συζητήσεις δε με τη Διοίκηση και τους υπαλλήλους του Γραφείου ΟΑΕΔ Αλεξάνδρειας, ο κ. Τσαβδαρίδης τους συνεχάρη για τις εξαιρετικές υπηρεσίες που προσφέρουν με υπομονή και ευγένεια στους απασχολούμενους, ανέργους, επαγγελματίες και επιχειρήσεις της περιοχής και σημείωσε ότι θα συζητήσει τα προβλήματα αλλά και τις προτάσεις που του τέθηκαν με τον αρμόδιο Υπουργό, με στόχο αφενός την αντιμετώπιση χρόνιων παθογενειών του Οργανισμού, αφετέρου την αναβάθμιση του ρόλου του ως πολλαπλασιαστή των δυνατοτήτων απασχόλησης, κατάρτισης και επικαιροποίησης γνώσεων και εργασιακών προοπτικών για όλους.

IMG 8620

Και στις δύο συναντήσεις του ο κ. Τσαβδαρίδης υπογράμμισε ότι ο διαρκής εκσυγχρονισμός όλων των υπηρεσιών πρώτης γραμμής του Ελληνικού Δημοσίου για την εξυπηρέτηση των πολιτών, θα συνεχίσει να αποτελεί κυρίαρχη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση της ΝΔ.

Ο Κυρ. Μητσοτάκης στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες

Δηλώσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την άφιξή του στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες

Δημοσιογράφος: Θεωρείτε πως αν ο Πρόεδρος Πούτιν χρησιμοποιούσε χημικά όπλα στην Ουκρανία, αυτό θα αποτελούσε κόκκινη γραμμή;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ελπίζω ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι και για αυτό το ενδεχόμενο. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι θα στείλουμε ένα πολύ ξεκάθαρο μήνυμα σήμερα ότι η Συμμαχία μας είναι απόλυτα ενωμένη στο ζήτημα της στήριξης της Ουκρανίας, σε αυτόν τον αγώνα για την ύπαρξή της.

Και θεωρώ επίσης πολύ σημαντικό το γεγονός ότι πολλά κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνειδητοποίησαν, ως αποτέλεσμα αυτής της κρίσης, ότι η Ευρώπη πρέπει να αυξήσει το γεωπολιτικό της αποτύπωμα και τις αμυντικές της δαπάνες. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που δαπανά πάνω από το 2% του ΑΕΠ της για την άμυνα εδώ και καιρό. Η Ευρωπαϊκή στρατηγική αυτονομία είναι απόλυτα συμπληρωματική με τη Συμμαχία. Κι αναμένω ότι αυτή η ισχυρή σχέση θα λάβει συγκεκριμένη μορφή στη Σύνοδο της Μαδρίτης, τον Ιούνιο.

22 03 24 0061 DPC1416

Δημοσιογράφος: Πιστεύετε ότι κυρώσεις που αφορούν το φυσικό αέριο είναι αναγκαίες;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Θεωρώ πως θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί ώστε να διασφαλίσουμε πως όποια μέτρα εφαρμόσουμε δεν θα καταλήξουν να είναι πιο επώδυνα για τους Ευρωπαίους πολίτες από ό,τι για τη Ρωσία. Πιστεύω πως η δέσμη των κυρώσεων που έχουμε επιβάλει είναι ισχυρή. Πιστεύω πως τώρα θα πρέπει να εστιάσουμε στο να μην υπάρξουν «διαρροές» όσον αφορά στην εφαρμογή των κυρώσεων, ότι όλες οι χώρες που είναι μέλη αυτής της συμμαχίας συμμετέχουν στις κυρώσεις.

Παράλληλα, σε ό,τι αφορά την Ευρώπη, αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να ενεργήσουμε το ταχύτερο δυνατό ώστε να μειώσουμε την εξάρτησή μας από το ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Αυτή είναι η απόφαση που λάβαμε στις Βερσαλλίες. Και, φυσικά, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα χρησιμοποιήσουμε τη συλλογική δύναμη της Ευρώπης στις αγορές ώστε να πετύχουμε τη μείωση των τιμών φυσικού αερίου. Διότι το πραγματικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε τώρα στην Ευρώπη είναι η σύνδεση μεταξύ των πολύ υψηλών τιμών του φυσικού αερίου και των πολύ υψηλών τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος.

22 03 24 0063 DPC1443

Αυτό το ζήτημα θα συζητηθεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο σήμερα το απόγευμα. Η Ελλάδα έχει διατυπώσει πολύ συγκεκριμένες προτάσεις όσον αφορά τη χρήση της συλλογικής δύναμης που έχουμε στην αγορά για να ρίξουμε τις τιμές του φυσικού αερίου, γιατί πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι οι πολίτες μας, οι επιχειρήσεις μας, δεν θα αντιμετωπίσουν δυσανάλογο κόστος από την εφαρμογή αυτών των κυρώσεων.

Δημοσιογράφος: Πιστεύετε ότι μια ύφεση είναι πιθανή ως αποτέλεσμα της εισβολής του Putin στην Ουκρανία;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Αναμένω ότι σίγουρα θα επηρεαστεί η ανάπτυξη, με βάση τις προβλέψεις μας. Και αυτό είναι το τίμημα που θα πληρώσουμε για να αντισταθούμε σε μια επιθετική συμπεριφορά. Όχι, δεν πιστεύω ότι είναι πιθανή μια ύφεση. Αλλά -επαναλαμβάνω- εναπόκειται σε μας, κυρίως στις ευρωπαϊκές χώρες, να είμαστε δημιουργικοί, να σκεφτούμε λύσεις έξω από το συνηθισμένο πλαίσιο, προκειμένου να βάλουμε ένα όριο στην αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου που αυτή τη στιγμή προκαλεί πραγματικά μεγάλη ζημιά σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ο Γ. Οικονόμου στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου 

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, βρίσκεται στις Βρυξέλλες, όπου ξεκίνησε ήδη η Σύνοδος Κορυφής του ΝΑΤΟ. Κατά την παρέμβασή του θα επαναλάβει τη στήριξη της χώρας μας στην Ουκρανία,  που εκφράστηκε  έμπρακτα από την πρώτη στιγμή της ρωσικής εισβολής με τη συνδρομή σε ανθρωπιστικό και αμυντικό υλικό, τη στήριξη των κυρώσεων έναντι της Ρωσίας και την υποδοχή Ουκρανών προσφύγων, που μέχρι σήμερα έχουν φτάσει περίπου τις 13.000. Θα υπογραμμίσει, παράλληλα, την αταλάντευτη θέση της Ελλάδας για την ανάγκη σεβασμού του Διεθνούς Δικαίου, της κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας της Ουκρανίας, όπως και το δικαίωμά της στην αυτοάμυνα. Θέσεις απαραίτητες για την παγκόσμια ειρήνη, αλλά και τη διασφάλιση των εθνικών μας συμφερόντων.

Σε ό,τι αφορά στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται για την ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική ασφαλείας και συνεπώς για το ΝΑΤΟ, ο Πρωθυπουργός θα αναφερθεί στη συνεργασία ΝΑΤΟ-Ε.Ε. και θα υπογραμμίσει τη σημασία της ευρωπαϊκής στρατηγικής αυτονομίας, που -μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία-  γίνεται πιο επίκαιρη και αναγκαία από ποτέ. Είναι άλλωστε  προφανές ότι η ενίσχυση του ευρωπαϊκού πυλώνα ασφάλειας θα λειτουργήσει συμπληρωματικά και θα ενισχύσει το ΝΑΤΟ.

Το απόγευμα ο Πρωθυπουργός θα συμμετάσχει στην Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, όπου θα εξεταστούν οι εξελίξεις στην Ουκρανία, τα θέματα εξωτερικής πολιτικής και άμυνας  της Ε.Ε,  ειδικότερα η εφαρμογή της Στρατηγικής Πυξίδας και η αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Στη σημερινή συζήτηση -στο ξεκίνημά της θα  συμμετέχει και ο Αμερικανός Πρόεδρος- θα συζητηθούν οι τελευταίες εξελίξεις στην Ουκρανία, η εφαρμογή των κυρώσεων έναντι της Ρωσίας και η περαιτέρω ανθρωπιστική και οικονομική βοήθεια στην Ουκρανία.

Στην αυριανή συζήτηση θα τεθούν θέματα που αφορούν στην αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, αλλά και των πρωτόγνωρων ανατιμήσεων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Ο Πρωθυπουργός θα επαναλάβει τις προτάσεις του, υπογραμμίζοντας πως -παράλληλα με τα μέτρα που λαμβάνονται σε εθνικό επίπεδο- θα πρέπει και η Ε.Ε., καθώς το πρόβλημα αφορά όλους τους λαούς, να λάβει αποτελεσματικές και ουσιαστικές πρωτοβουλίες, να προκύψει μια ευρωπαϊκή παρέμβαση, μια ευρωπαϊκή λύση στο πρόβλημα.

Ως προς τη σταδιακή απεξάρτηση από τις ρωσικές πηγές ενέργειας και την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού, στηρίζουμε την πρόταση της Κομισιόν για κοινή προμήθεια και αποθήκευση φυσικού αερίου. Υπενθυμίζεται, άλλωστε, ότι σχετική πρόταση είχε υποβάλει ο Πρωθυπουργός στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο από το περασμένο φθινόπωρο, προτού καν φανεί στον ορίζοντα η έκταση του προβλήματος που αντιμετωπίζουμε σήμερα.

Για τη νέα δέσμη στήριξης νοικοκυριών, επιχειρήσεων και αγροτών

Το τρομακτικά επιβαρυμένο από τον πόλεμο, την κρίση ενέργειας, την επισιτιστική αρρυθμία και την πανδημία διεθνές περιβάλλον προκαλεί τεράστια προβλήματα σε μια σειρ από χώρες και τη δικιά μας. Η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση. Ζούμε την μεγαλύτερη δοκιμασία μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και η κατάσταση, δυστυχώς, δεν μοιάζει να εξομαλύνεται στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Η Κυβέρνηση, με απόλυτη συναίσθηση της διεθνούς κατάστασης, των εθνικών δυνατοτήτων και με γνώμονα την προστασία της Πατρίδας και της κοινωνίας εφαρμόζει σχέδιο ανταπόκρισης στις κρίσεις και σχεδιάζει επιπρόσθετες πολιτικές για να απαλύνει -όσο γίνεται- το βάρος των επιπτώσεων.

Σε ό,τι αφορά στη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων σε εθνικό επίπεδο έχει ήδη ανακοινωθεί σειρά μέτρων, ενώ χθες έγινε εκτενής συζήτηση στη Βουλή με αφορμή τη ψήφιση νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών που ανάμεσα στ’ άλλα αφορά και τη νέα μείωση του ΕΝΦΙΑ.

Και με αυτό τον τρόπο η Κυβέρνηση ενισχύει  το διαθέσιμο εισόδημα σχεδόν όλων των Ελλήνων μειώνοντας τον ΕΝΦΙΑ κατά 13% συγκριτικά με πέρυσι, ενώ σε σχέση με το 2018 η συνολική ελάφρυνση προσεγγίζει το 35%, υπερκαλύπτει, δηλαδή, την προεκλογική υπόσχεση της Νέας Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού. Έτσι, 8 στους 10 πολίτες  θα πληρώσουν φέτος ΕΝΦΙΑ που θα είναι σημαντικά λιγότερος σε σχέση με αυτόν που πλήρωναν στο παρελθόν. Θα δουν στο εκκαθαριστικό τους μειωμένο ΕΝΦΙΑ σε σχέση με πέρυσι.

Είναι αξιοσημείωτο, είναι τραγελαφικό το γεγονός ότι και σε αυτό το θέμα ο ΣΥΡΙΖΑ αποδείχθηκε ανεμούριο. Ενώ από το βήμα της Βουλής ο κ. Τσίπρας, με περισσή αυταρέσκεια, είπε στον Πρωθυπουργό ότι θα ψηφίσει τη μείωση του ΕΝΦΙΑ, αφού κάθε μέτρο που έρχεται, κάθε ευρώ που ελαφρύνει τον πολίτη είναι θετικό και αυτοί θα τον ψηφίζουν όπως τόνισε, λίγο αργότερα άλλαξε θέση. Συγκεκριμένα, ενώ είχαν πει ότι θα ψηφίσουν τον ΕΝΦΙΑ ο κ. Τσίπρας -για μια ακόμη φορά- φάνηκε συνεπής στην ασυνέπειά του.

Είναι πασίδηλο ότι ο εγκλωβισμός του κ. Τσίπρα σε ξεπερασμένες αρχές από την πραγματικότητα γεννά πολιτική παραφροσύνη. Και αυτό είναι σίγουρα κάτι που δεν βοηθά την Πατρίδα, είναι κάτι σίγουρα που δεν αρμόζει στη χώρα  για την αντιμετώπιση της μεγαλύτερης κρίσης από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά. Η στάση αυτή είναι ξεπερασμένη από την πραγματικότητα. Όπως ξεπερασμένη από την πραγματικότητα είναι και η τακτική του να αρνείται το αυτονόητο, ότι δηλαδή οι επάλληλες κρίσεις σε ενέργεια και καταναλωτικά αγαθά είναι παγκόσμιες και εισαγόμενες στην χώρα. Αρνείται το αυτονόητο ο κ. Τσίπρας προκειμένου να οικοδομήσει αντιπολιτευτικό αφήγημα.

Έχουμε πόλεμο στην Ευρώπη και με αυτό να συμβαίνει τριγύρω μας, ο κ. Τσίπρας μιλάει ακόμα για «ακρίβεια Μητσοτάκη», και όπως πριν από λίγο καιρό μιλούσε για «πανδημία Μητσοτάκη». Ζητά «να γυρίσουν πίσω τα κλεμμένα», μιλάει με μεγάλη ευκολία για δισεκατομμύρια προκειμένου να εκμεταλλευτεί τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι, τη δυσκολία που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία και να δηλητηριάσει ακόμη περισσότερο τη σκέψη τους. Είναι ίδιος και απαράλλακτος με τον Τσίπρα στις πλατείες, στα τρακτέρ, με τον Τσίπρα του «μ’ ένα νόμο και ένα άρθρο», με τον Τσίπρα του «όχι» που έγινε «ναι» και πολλών άλλων τέτοιων αξέχαστων στιγμών.

Δεν χωράει συζήτηση ότι η στάση αυτή είναι πολύ κατώτερη της σοβαρότητας και της κρισιμότητας των περιστάσεων, είδαμε όλοι άλλωστε τι έγινε και με τον ΕΝΦΙΑ. Όταν λίγα λεπτά αργότερα η κυρία Αχτσιόγλου ήρθε να ακυρώσει ή να «διορθώσει» αυτό που ο κ. Τσίπρας υποστήριξε, απαντώντας στον Πρωθυπουργό.

Για τον Πρωθυπουργό και την Κυβέρνηση αντίπαλος δεν είναι ο κ. Τσίπρας, αλλά η ακρίβεια, οι τεράστιες δυσκολίες που προκαλεί στη ζωή των πολιτών, η ανησυχία, αλλά και η αγανάκτηση  που προκαλεί η ακρίβεια στην ελληνική κοινωνία, στις Ελληνίδες και τους Έλληνες. Στη κοινωνία απευθύνονται και οι πολιτικές μας, που προσπαθούν με πράξεις, και όχι με κούφιες υποσχέσεις, να μετριάσουν τις δυσμενείς συνέπειες της κρίσης.

Πολιτικές που εξαντλούν κάθε δυνατότητα. Κάνουμε ό,τι μπορούμε στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας. Πολιτικές που μέχρι σήμερα έχουν αγγίξει τα 4 δισ.. Πολιτικές που στηρίζουν  στα δύσκολα που περνάμε και κυρίως στηρίζουν αυτούς  που αντιμετωπίζουν ακόμη μεγαλύτερες δυσκολίες, τους πιο ευάλωτους. Πολιτικές που εκτός από τη στήριξη στέκονται απέναντι και σε όσους θεωρούν ότι την ώρα που δοκιμάζονται οι αντοχές όλων -και κυρίως των πιο αδύναμων- είναι ενδεχομένως η ώρα να πλουτίζουν σε βάρος των πολιτών.  Και με τον τρόπο αυτό, πάλι με πράξεις,  απαντάμε και στους μύθους, τη φθηνή προπαγάνδα και το κρεσέντο λαϊκισμού, περί ανοχής της αισχροκέρδειας. Συγκεκριμένα:

Πρώτον. Στη διάρκεια της χθεσινής συζήτησης ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι με διάταξη που θα εισαγάγει η Κυβέρνηση, το 90% των υπερκερδών των εταιρειών ενέργειας θα επιστραφεί στο Ελληνικό Δημόσιο. Αυτή είναι η επιλογή της Κυβέρνησης. Στο 90% των υπερκερδών θα μπει έκτακτη φορολόγηση και θα επιστραφεί στον Κρατικό Προϋπολογισμό, ώστε να χρησιμοποιηθεί για την στοχευμένη ανακούφιση των βαριά πληττόμενων από τις επιπτώσεις των κρίσεων. Ήδη, έχει δοθεί εντολή στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, που είναι ο μόνος αρμόδιος φορέας, να αρχίσει να αναλύει τα στοιχεία όλων των εταιρειών ενέργειας από τον περασμένο Οκτώβριο έως σήμερα και με βάση αυτό το πόρισμα θα κινηθεί η Κυβέρνηση.

Θέλω, όμως, να υπογραμμίσω ότι καμία Κυβέρνηση στην Ευρώπη, μέχρι σήμερα, δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ, από οποιαδήποτε φορολόγηση υπερκερδών. Γιατί; Όχι φυσικά γιατί όλες οι κυβερνήσεις στην Ευρώπη και η δική μας έκαναν τους «τροχονόμους» βλέποντας κάποιες να θησαυρίζουν και τους πολλούς να πλήττονται από τις κρίσεις, αλλά για τον απλούστατο λόγο ότι κανείς ακόμα δεν έχει προσδιορίσει ακριβώς τα υπερκέρδη αυτά, καθώς η όλη διαδικασία χρειάζεται χρόνο και είναι πολύπλοκη.

Δεύτερον. Τον  τελευταίο μήνα έχουν γίνει  σχεδόν 3.500 έλεγχοι στην αγορά, διαπιστώθηκαν 841 παραβάσεις και έχουν βεβαιωθεί πρόστιμα σχεδόν 500.000 ευρώ. Και οι έλεγχοι θα συνεχιστούν, χωρίς καμία ανοχή. Είναι έλεγχοι που γίνονται με βάση τα εργαλεία που έχουμε θεσμοθετήσει και τους μηχανισμούς που έχουμε συγκροτήσει όλο το προηγούμενο διάστημα. Στις μεγάλες κρίσεις, στις μεγάλες δοκιμασίες της Πατρίδας και του λαού, κανείς δεν δικαιούται να κερδοσκοπεί σε βάρος των πολλών και η οργανωμένη Πολιτεία κάνει ό,τι μπορεί για να αντιμετωπίσει τέτοια φαινόμενα, που τυχόν παρατηρούνται.

Τρίτον: Στο Νόμο που ψηφίστηκε χθες, περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που προβλέπουν  στενή παρακολούθηση των αποθεμάτων σε επτά κατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας θα πρέπει να υποβάλουν εντός δύο ημερών από τη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. τα αποθέματα που έχουν σε πρώτες ύλες για την παραγωγή σε λιπάσματα, ζωοτροφές, ωμά δημητριακά παντός είδους και ιδίως σιτάρι ή σιμιγδάλι, κριθάρι, βρώμη, καλαμπόκι, εδώδιμο φαγόπυρο, άλευρα και ιδίως αλεύρια σιταριού ή σιμιγδαλιού και αλεύρια δημητριακών, ηλίανθο και φυτικά έλαια εκτός από το ελαιόλαδο και ιδίως ηλιέλαιο, φοινικέλαιο και αραβοσιτέλαιο. Η μη υποβολή ή η υποβολή ανακριβούς δήλωσης, επισύρει κυρώσεις, όπως κατάσχεση και διοικητικό πρόστιμο από 1.000 έως 100.000 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο μέτρο είχε εφαρμοστεί και στο ξέσπασμα της πανδημίας. Μείζονος σημασίας είναι το γεγονός ότι  το μέτρο πέραν της ενημέρωσης που παρέχει κεντρικά για τα αποθέματα της χώρας, αποτελεί και μία δικλείδα στο να μην υπάρξουν φαινόμενα κερδοσκοπίας.

Η Κυβέρνηση, όπως απέδειξε και στην έναρξη της πανδημίας, αλλά και στην έναρξη της κρίσης ενέργειας, λειτουργεί έγκαιρα και προληπτικά, στο πλαίσιο μιας μετρημένης και νοικοκυρεμένης διακυβέρνησης. Προετοιμαζόμαστε για παν ενδεχόμενο και δεν ακολουθούμε απλά τις εξελίξεις, μεριμνούμε για την ασφάλεια των πολιτών, αλλά και για τη σταθερότητα της χώρας.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

ΑΜ. ΚΑΝΤΖΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, θέλω να έλθουμε στο θέμα της πανδημίας και στις πληροφορίες που υποστηρίζουν ότι είμαστε στην κατάργηση του πιστοποιητικού εμβολιασμού και αν καταργηθεί, τελικά, το rapid test για τους ανεμβολίαστους στους εξωτερικούς χώρους της εστίασης και πότε αναμένεται αυτό να γίνει;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Προχωρούμε βήμα βήμα, σταθμίζοντας όλα τα δεδομένα. Γνωρίζετε ότι, ήδη από χθες, έχουμε αλλαγές σε ό,τι αφορά στην πληρότητα στους αθλητικούς χώρους, πηγαίνουμε στο 100%, πλέον, και στο ένα τεστ την εβδομάδα στα σχολεία. Αντίστοιχες σκέψεις, για άρση περαιτέρω μέτρων, που έχουν θεσπιστεί για την αντιμετώπιση της πανδημίας, συζητούνται στην Επιτροπή. Θα περιμένουμε τις Εισηγήσεις και αντίστοιχα θα αποφασίσει και θα δράσει η Κυβέρνηση.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Ένα χρονοδιάγραμμα, στο περίπου τουλάχιστον, μπορείτε να μας δώσετε, για το θέμα με την υπερφορολόγηση των υπερκερδών; Δηλαδή, πότε μπορούμε να περιμένουμε κάποια αποτελέσματα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ:  Η οδηγία που έχει δοθεί στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και στο αρμόδιο Υπουργείο είναι το συντομότερο δυνατόν να έχουμε στη διάθεσή μας τα στοιχεία εκείνα που θα μας επιτρέψουν να κάνουμε τις παρεμβάσεις, για τις οποίες μίλησε ο Πρωθυπουργός στη Βουλή, χθες.

ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Μία απορία· γιατί να ερχόμαστε εκ των υστέρων να φορολογούμε και να μη λάβουμε μέτρα, ώστε να περιορίσουμε την αισχροκέρδεια εκ των προτέρων;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ:  Όπως σας είπα προηγουμένως, η Κυβέρνηση έχει λάβει μέτρα περιορισμού της αισχροκέρδειας σε μια σειρά από τομείς της αγοράς. Σε ό,τι αφορά στην ενέργεια η Κυβέρνηση, αλλά και ο μεγαλύτερος πάροχος της χώρας, η Δ.Ε.Η., χορηγούσαν και εξακολουθούν να χορηγούν εκπτώσεις και μάλιστα να επιδοτούν καταναλωτές, με πάρα πολλά χρήματα, στην προσπάθεια μετριασμού των ανατιμήσεων. Συνεπώς, αυτό που θα έρθουμε τώρα να κάνουμε, παρατηρώντας και προσδιορίζοντας ακριβώς τα υπερκέρδη, και περαιτέρω ενίσχυσης του Κρατικού Προϋπολογισμού, για να διαθέσουμε και αυτά τα έσοδα στη μάχη κατά της ακρίβειας, είναι κάτι επιπρόσθετο στα όσα μέτρα έχουμε πάρει, σε όλο το προηγούμενο διάστημα.

Καμιά χώρα στην Ευρώπη δεν  έχει φορολογήσει υπερκέρδη, για τον απλούστατο λόγο το ότι αυτά απαιτούν χρόνο να προσδιοριστούν, μέσα από μια πολύπλοκη διαδικασία. Κανένας δεν θέλει να παριστάνει τον “τροχονόμο”, παρατηρώντας κάποιους να κερδίζουν και κάποιους να πληρώνουν. Όλο το προηγούμενο διάστημα η Κυβέρνηση, με πολιτικές στήριξης, με συγκεκριμένες πράξεις, στα όρια αντοχής της οικονομίας -ειλικρινά κάνοντας αυτό που μπορούμε, που επιτρέπουν οι δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας- αλλά και, όπως σας είπα, με προσπάθειες και αξιοποίηση των μηχανισμών του Κράτους και των εργαλείων που έχουμε, αντιμετωπίζει την αισχροκέρδεια σε όλο το φάσμα της αγοράς.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Υπάρχουν δημοσιεύματα, που αναφέρουν ότι, τουλάχιστον, τρεις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ήδη βάλει πλαφόν στη λιανική για το ηλιέλαιο, τα άλευρα και τη ζάχαρη. Υπάρχει τέτοια εικόνα σε εσάς; Γνωρίζετε κάτι περισσότερο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πολλές εταιρείες λιανικής συμπεριφέρονται με αυτόν τον τρόπο. Αντίστοιχα είχαν συμπεριφερθεί για κάποια κατηγορία προϊόντων και στην περίοδο της πανδημίας. Ήδη, η Κυβέρνηση, όπως σας είπα και προηγουμένως, στην εισαγωγική μου τοποθέτηση, ζητά τη δήλωση των αποθεμάτων σε μια σειρά από προϊόντα που συνδέονται με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και την πιθανότητα να έχουμε ελλείψεις. Τη Δευτέρα θα πραγματοποιηθεί και σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό με τον αρμόδιο Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης. Ένα αντικείμενο της σύσκεψης και της συζήτησης θα είναι και το θέμα των αποθεμάτων και των πιθανών κινδύνων που θα αντιμετωπίσουμε. Παρακολουθούμε το φαινόμενο και θα λάβουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα, σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας.

  1. KATZOY: Θα έρθω στο θέμα της Συνόδου Κορυφής της Ε.Ε. και της Συνόδου του ΝΑΤΟ που θα παρευρεθεί και ο Αμερικανός Πρόεδρος, ο Joe Biden. Θέλω να ρωτήσω αν θα υπάρξει περίπτωση να τον δει προσωπικά, να έχουν ένα τετ-α-τετ με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, και αν ευσταθούν οι πληροφορίες, κύριε Εκπρόσωπε, ότι είμαστε κοντά στο να κλειστεί ένα ραντεβού, μια επίσκεψη του Έλληνα Πρωθυπουργού στις Η.Π.Α. τον Απρίλιο.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν έχει προγραμματιστεί κάποια συνάντηση στις Βρυξέλλες κατά τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ και του Συμβουλίου Κορυφής της Ε.Ε.. Από εκεί και πέρα, όπως έχω απαντήσει κι άλλες φορές, το ταξίδι του Πρωθυπουργού στις Η.Π.Α. βρίσκεται στη φάση της προετοιμασίας.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, την περασμένη Τρίτη, στη Βουλή, ψηφίστηκε η αλλαγή του Νομοθετικού Πλαισίου Αστικής Ευθύνης για τις εφημερίδες. Προβλέπει πρόστιμο μέσω του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης και είσπραξη από το Πρακτορείο Διανομής Τύπου της χώρας. Η ΕΣΗΕΑ καταγγέλλει πως δεν έγινε διαβούλευση μαζί της, πως αντίκειται στο Σύνταγμα και πως δεν προστατεύει επαρκώς τους δημοσιογράφους. Καταρχάς, αν πρόκειται για τη διαφάνεια, γιατί δεν ισχύει κάτι τέτοιο και για τα κανάλια και τα υπόλοιπα Μ.Μ.Ε.; Και, επίσης, θα ήθελα να μάθω αν έχετε οχλήσεις από ευρωπαϊκούς θεσμούς και δημοσιογραφικές οργανώσεις για την προστασία των δημοσιογράφων, όπως για τη δολοφονία Καραϊβάζ;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πρώτα από όλα, οι διατάξεις που ψηφίσαμε στη Βουλή την περασμένη Τρίτη αποσκοπούν στο να δώσουν διαφάνεια, ταυτότητα στα έντυπα και να προσδιορίσουν τις διαδικασίες, μέσα από τις οποίες οι κυρώσεις που επιβάλλει η συντεταγμένη Πολιτεία θα μπορούν να έχουν εφαρμογή, έτσι ώστε να προστατεύουμε και το κύρος των θεσμών και το κύρος του Τύπου, αλλά και τους πολίτες που θεωρούν ότι βάλλονται, συκοφαντούνται ή, εν πάση περιπτώσει, αδικούνται από συγκεκριμένα δημοσιεύματα.

Δεν πρόκειται για διατάξεις που επιφέρουν λογοκρισία. Δεν πρόκειται για διατάξεις που δημιουργούν οποιοδήποτε πρόβλημα στην προστασία του Τύπου, κάτι το οποίο, άλλωστε, προστατεύεται στη χώρα μας συνταγματικά. Αυτό που κάνουν οι διατάξεις είναι να έρθουν να αντιμετωπίσουν κενά και «παράθυρα», όπου επιτρέπουν σε διάφορους επιτήδειους να εμφανίζουν αχυράνθρωπους ως υπεύθυνους των εντύπων, να εκμεταλλεύονται διάφορα «παράθυρα» της νομοθεσίας σε διάφορους πολυδαίδαλους διαδρόμους και να μην είναι υπόλογοι για τις πράξεις τους, πράξεις που τους καταλογίζει η ελληνική Δικαιοσύνη.

Δεύτερον, δεν υπάρχει κάποιο θέμα αντισυνταγματικότητας, με δεδομένο ότι το Ε.Σ.Ρ. από το Σύνταγμα έχει κάποιες ελάχιστες εγγυημένες αρμοδιότητες και ο Νόμος ορίζει ότι μπορεί να του προστίθενται και άλλες αρμοδιότητες. Και τρίτον, σε ό,τι αφορά στις κυρώσεις αυτό που κάνουμε είναι να επιτρέπουμε να εκτελούνται  οι αποφάσεις που βγάζει η ελληνική Δικαιοσύνη, για οικονομικές κυρώσεις. Και αυτό, διότι μέχρι στιγμής τι υπήρχε;

Υπήρχαν έντυπα που μέσα από αδιαφανείς ή κουτοπόνηρες διαδικασίες, εκχωρούσαν τις απαιτήσεις σε οικείους τρίτους, με αποτέλεσμα να μη μπορούσε να εκτελεστεί η επιβαλλόμενη κύρωση. Αυτό που κάνουμε τώρα είναι ότι τα χρήματα που το Πρακτορείο, αποδίδει σε κάθε έντυπο που διανέμει, εφόσον υπάρχει κάποια καταδικαστική απόφαση, η οποία πρέπει να εκτελεστεί, θα εισπράττονται από το αρμόδιο όργανο, είτε αυτό είναι η φορολογική Αρχή της χώρας είτε είναι κάποιος -φυσικό πρόσωπο-που του έχει επιδικαστεί  αποζημίωση πριν της εκχώρησης στον οποιονδήποτε τρίτο.

Ερχόμαστε, δηλαδή, με ένα Νόμο, ακριβώς στο πνεύμα του Συντάγματος να κάνουμε αυτό που λέει το Σύνταγμα. Γιατί το Σύνταγμα ορίζει με πολύ μεγάλη σοφία και σαφήνεια και τα περί προστασίας του Τύπου και τα περί προστασίας των δημοσιογράφων και τα περί προστασίας των πολιτών, που ενδεχομένως θίγονται από αυτά. Από εκεί και πέρα, η χώρα μας σε ό,τι αφορά στην προστασία των δημοσιογράφων, ως ένα κατεξοχήν ευρωπαϊκό Κράτος Δικαίου, κάνει πάντοτε αυτά που πρέπει να κάνει και οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί να δώσουμε διευκρινίσεις σε όποιον έχει διαφορετική αντίληψη, το κάνουμε με πολύ μεγάλη προθυμία και με πολύ μεγάλη σαφήνεια.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, το οποίο επικαλέστηκε και ο Πρωθυπουργός χθες, προειδοποιεί μεταξύ άλλων ότι η χώρα μας, αν οδηγηθεί σε αύξηση του δημοσίου χρέους, θα προκύψουν δυσάρεστες δημοσιονομικές καταστάσεις. Φοβάστε ότι θα χρειαστεί ένα ακόμη Μνημόνιο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όπως έχει πει πολλές φορές ο Πρωθυπουργός, με Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και με Πρωθυπουργό τον Μητσοτάκη, η χώρα δεν θα οδηγηθεί ούτε σε νέα μνημόνια, ούτε σε παραπάνω φόρους. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που εφαρμόζουμε μια λελογισμένη και σώφρονα πολιτική και για να ανταποκριθούμε στην απαίτηση της κοινωνίας να στηρίξουμε τους ανθρώπους απέναντι σε αυτές τις πρωτοφανείς, τις τεράστιες ανατιμήσεις, αλλά και, ταυτόχρονα, να διαφυλάξουμε τη σταθερότητα της χώρας. Έτσι ώστε να είμαστε στο σημείο, να έχουμε τη δυνατότητα την ώρα που αυτός ο δυσάρεστος κύκλος θα κλείσει, να μπορούμε να συνεχίσουμε τη δυναμική ανάπτυξης που είχε και που πιστεύουμε ότι θα εξακολουθεί να έχει η ελληνική οικονομία.

Γ.  ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, χθες ο Πρωθυπουργός είπε από τη Βουλή ότι, όσον αφορά στις ταχύτητες αντίδρασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν τρέφει αυταπάτες. Και θα ήθελα να σας ρωτήσω τι περιμένουμε, σε επίπεδο άμεσων αποφάσεων, από τη Σύνοδο Κορυφής;

Γ.  ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο Πρωθυπουργός ήταν από τους πρώτους Ευρωπαίους ηγέτες που είχε ζητήσει την άμεση ενεργοποίηση προς την κατεύθυνση μιας πανευρωπαϊκής λύσης. Μάλιστα, είχε καταθέσει και συγκεκριμένη πρόταση έξι σημείων. Πρόταση, που ανάμεσα στα άλλα, αποσκοπούσε στο να μπουν κανόνες στον τρόπο λειτουργίας διεθνώς της αγοράς του φυσικού αερίου, εκεί, δηλαδή, που είναι το κλειδί, προκειμένου να έχουμε τη δυνατότητα να τιθασεύσουμε τις συνεχείς αυξήσεις.

Η ελληνική Κυβέρνηση και ο Έλληνας Πρωθυπουργός πιστεύουν ότι, όντως, πρέπει να κινηθεί γρήγορα η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς την  κατεύθυνση αυτή. Τη θέση αυτή την έχει καταστήσει σαφή ο Έλληνας Πρωθυπουργός στους Ευρωπαίους ομολόγους του με διάφορες ευκαιρίες. Θα την επαναλάβει σήμερα και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Πεποίθησή μας είναι ότι η Ευρώπη πρέπει να τρέξει γρήγορα προς αυτή την κατεύθυνση, να δείξει αντανακλαστικά, όπως έδειξε και στην περίοδο της πανδημίας.

Όχι  μόνο διότι αυτό είναι απαραίτητο και αναγκαίο για να δοθούν περισσότερες δυνατότητες στα κράτη, πέρα από τα μέτρα που παίρνουν σε εθνικό επίπεδο, να σταθούν στο πλευρό των πολιτών και των κοινωνιών, αλλά και για έναν επιπλέον λόγο: Διότι δεν πρέπει να επιτρέψουμε στην ακρίβεια, στα προβλήματα, στην αγανάκτηση, στον θυμό που αυτή δημιουργεί στις ευρωπαϊκές κοινωνίες, να δώσουν έδαφος στην ανάπτυξη αντισυστημικών και λαϊκίστικων κραυγών και ρευμάτων, που θα ξαναφέρουν χώρες σε περιπέτειες, όπως αυτές που ζήσαμε το προηγούμενο διάστημα, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας.

ΣΠ.  ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Χθες, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών υπήρχε μία διάταξη που στερεί από 380.000 μικρούς παραγωγούς τσίπουρου και τσικουδιάς τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την ονομασία κατά τη διάθεσή τους στα εστιατόρια και στις κάβες. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν είναι υποχρέωση με βάση την ευρωπαϊκή οδηγία. Γιατί το έκανε αυτό η Κυβέρνηση; Για  να ευνοήσει, όπως οι ίδιοι λένε, τους μεγάλους παραγωγούς;

Γ.  ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν γνωρίζω το θέμα. Θα μου επιτρέψετε να ενημερωθώ από το Υπουργείο Οικονομικών και να επανέλθω τη Δευτέρα. Είναι κάπως εξειδικευμένο.

ΣΠ.  ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Επειδή χθες οι ίδιοι οι Βουλευτές ανέφεραν ότι αφορά 380.000 παραγωγούς και σε μεγάλες περιοχές, γι’ αυτό και το ρώτησα.

Γ.  ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θα ενημερωθώ και θα επανέλθω.

Μ.  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Θα μπορούσατε να μας πείτε κάποια πράγματα περισσότερα για το σχέδιο για την επισιτιστική κρίση; Είπατε θα γίνει σύσκεψη τη Δευτέρα. Υπάρχει κάτι από την Κυβέρνηση, σε επίπεδο προεργασίας;

Γ.  ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν είπα ότι υπάρχει επισιτιστική κρίση. Είπα ότι θα γίνει μία σύσκεψη για να δούμε πού βρισκόμαστε από άποψη αποθεμάτων, τι περιμένουμε, ποιοι είναι οι κίνδυνοι που διαγράφονται στον ορίζοντα. Και μετά τη σύσκεψη αυτή της Δευτέρας, θα υπάρχουν και οι αντίστοιχες ανακοινώσεις.

Γ.  ΣΚΙΤΖΗ: Ήθελα να ρωτήσω αν μπορείτε να μας πείτε το σκεπτικό της Κυβέρνησης για την κατάργηση του προστίμου στους ανεμβολίαστους άνω των 60 από τις 15 Απριλίου, όπως ανακοίνωσε χθες ο ίδιος ο Υπουργός Υγείας.

Γ.  ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο Υπουργός Υγείας ήταν σαφής στην ανακοίνωσή του. Καταρχάς, να πούμε ότι μέχρι και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου ισχύουν τα πρόστιμα όπως είναι. Έχουν βεβαιωθεί και έχουν εισπραχθεί πρόστιμα. Θα δώσουμε αναλυτικά στοιχεία για το τι έχει προηγηθεί στο επόμενο διάστημα. Και επίσης να αποσαφηνίσουμε ότι η απόφαση αυτή, δηλαδή το ότι δεν θα επιβάλλονται από ένα σημείο και μετά καινούργια πρόστιμα, δεν σημαίνει ότι τα όσα έχουν επιβληθεί, θα ακυρωθούν. Θα εξακολουθούν να ισχύουν, δηλαδή. Ευχαριστώ πολύ.

Κατανομή κατά νομό στην Κεντρική Μακεδονία των 3.569 νέων κρουσμάτων κορονοϊού

Τα 3.569 νέα κρούσματα που ανακοινώθηκαν από τον ΕΟΔΥ για την Κεντρική Μακεδονία κατανέμονται ανά νομό ως εξής:

-2.272 κρούσματα στην ΠΕ Θεσσαλονίκης

-287 κρούσματα στην Π.Ε Ημαθίας

-167  κρούσματα στην Π.Ε. Κιλκίς

-223 κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας

-168 κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας

-254 κρούσματα στην Π.Ε. Σερρών

-198 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής

Γεωγραφική κατανομή των 22.107 κρουσμάτων κορονοϊού που ανακοίνωσε σήμερα ο ΕΟΔΥ

Η γεωγραφική κατανομή των 22.107 κρουσμάτων covid-19 που ανακοίνωσε σήμερα ο ΕΟΔΥ έχει ως εξής:

1.053 κρούσματα στην Π.Ε. Ανατολικής Αττικής

1.448 κρούσματα στην Π.Ε. Βόρειου Τομέα Αθηνών

305 κρούσματα στην Π.Ε. Δυτικής Αττικής

939 κρούσματα στην Π.Ε. Δυτικού Τομέα Αθηνών

2.364 κρούσματα στην Π.Ε. Κεντρικού Τομέα Αθηνών

1.024 κρούσματα στην Π.Ε. Νοτίου Τομέα Αθηνών

909 κρούσματα στην Π.Ε. Πειραιώς

151 κρούσματα στην Π.Ε. Νήσων

2.272 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης

467 κρούσματα στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας

22 κρούσματα στην Π.Ε. Άνδρου

188 κρούσματα στην Π.Ε. Αργολίδας

195 κρούσματα στην Π.Ε. Αρκαδίας

64 κρούσματα στην Π.Ε. Άρτας

482 κρούσματα στην Π.Ε. Αχαΐας

213 κρούσματα στην Π.Ε. Βοιωτίας

62 κρούσματα στην Π.Ε. Γρεβενών

105 κρούσματα στην Π.Ε. Δράμας

212 κρούσματα στην Π.Ε. Εβρου

414 κρούσματα στην Π.Ε. Εύβοιας

30 κρούσματα στην Π.Ε. Ευρυτανίας

55 κρούσματα στην Π.Ε. Ζακύνθου

235 κρούσματα στην Π.Ε. Ηλείας

167 κρούσματα στην Π.Ε Ημαθίας

805 κρούσματα στην Π.Ε. Ηρακλείου

33 κρούσματα στην Π.Ε. Θάσου

88 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσπρωτίας

73 κρούσματα στην Π.Ε. Θήρας

1 κρούσμα στην Π.Ε. Ιθάκης

40 κρούσματα στην Π.Ε. Ικαρίας

239 κρούσματα στην Π.Ε. Ιωαννίνων

176 κρούσματα στην Π.Ε. Καβάλας

88 κρούσματα στην Π.Ε Καλύμνου

175 κρούσματα στην Π.Ε. Καρδίτσας

4 κρούσματα στην Π.Ε. Καρπάθου

65 κρούσματα στην Π.Ε. Καστοριάς

14 κρούσματα στην Π.Ε. Κέας- Κύθνου

240 κρούσματα στην Π.Ε. Κέρκυρας

63 κρούσματα στην Π.Ε. Κεφαλληνίας

123 κρούσματα στην Π.Ε. Κιλκίς

363 κρούσματα στην Π.Ε Κοζάνης

274 κρούσματα στην Π.Ε. Κορινθίας

86 κρούσματα στην Π.Ε. Κω

275 κρούσματα στην Π.Ε. Λακωνίας

574 κρούσματα στην Π.Ε Λάρισας

225 κρούσματα στην Π.Ε. Λασιθίου

143 κρούσματα στην Π.Ε. Λέσβου

45 κρούσματα στην Π.Ε. Λευκάδας

36 κρούσματα στην Π.Ε. Λήμνου

393 κρούσματα στην Π.Ε. Μαγνησίας

337 κρούσματα στην Π.Ε. Μεσσηνίας

23 κρούσματα στην Π.Ε Μήλου

15 κρούσματα στην Π.Ε. Μυκόνου

55 κρούσματα στην Π.Ε. Νάξου

121 κρούσματα στην Π.Ε. Ξάνθης

41 κρούσματα στην Π.Ε. Πάρου

223 κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας

168 κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας

119 κρούσματα στην Π.Ε. Πρέβεζας

166 κρούσματα στην Π.Ε. Ρεθύμνου

91 κρούσματα στην Π.Ε. Ροδόπης

179 κρούσματα στην Π.Ε. Ρόδου

53 κρούσματα στην Π.Ε. Σάμου

254 κρούσματα στην Π.Ε. Σερρών

35 κρούσματα στην Π.Ε. Σποράδων

71 κρούσματα στην Π.Ε. Σύρου

27 κρούσματα στην Π.Ε. Τήνου

272 κρούσματα στην Π.Ε. Τρικάλων

355 κρούσματα στην Π.Ε. Φθιώτιδας

90 κρούσματα στην Π.Ε. Φλώρινας

48 κρούσματα στην Π.Ε. Φωκίδας

198 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής

454 κρούσματα στην Π.Ε. Χανίων

143 κρούσματα στην Π.Ε Χίου

527 κρούσματα υπό διερεύνηση

Κορονοϊός: 22.107 νέα κρούσματα στη χώρα – 2.884.100 συνολικά – 344 διασωληνωμένοι – 27.125 θάνατοι

Τα στοιχεία που παρουσιάζονται αφορούν περιστατικά από την επιδημιολογική επιτήρηση της νόσου από το νέο κορωνοϊό (COVID19), με βάση τα δεδομένα που έχουν δηλωθεί στον ΕΟΔΥ και καταγραφεί μέχρι τις 24 Μαρτίου 2022 (ώρα 15:00).

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 22.107, εκ των οποίων 23 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 2.884.100

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 344

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 42, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 27.125 θάνατοι.

ΕΟΔΥ / ΑΠΕ-ΜΠΕ

Υγεία: Καλά νέα για τους φίλους του καφέ, ο οποίος φαίνεται να προστατεύει την καρδιά, σύμφωνα με νέες μελέτες

Η κατανάλωση δύο έως τριών καφέδων τη μέρα φαίνεται να κάνει καλό στην καρδιά, μειώνοντας τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο, καρδιακή αρρυθμία και ανεπάρκεια, ενώ ευνοεί και την μακροζωία, σύμφωνα με τρεις νέες επιστημονικές έρευνες, που παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο του Αμερικανικού Κολεγίου Καρδιολογίας.

Το όφελος αφορά τόσο τους ανθρώπους με καρδιαγγειακή νόσο όσο και εκείνους χωρίς τέτοιο διαγνωσμένο πρόβλημα. Οι νέες μελέτες, σύμφωνα με τους επιστήμονες, καθησυχάζουν ότι ο καφές δεν δημιουργεί νέα καρδιαγγειακά προβλήματα, ούτε επιδεινώνει τα ήδη υπάρχοντα, ενώ φαίνεται να λειτουργεί και προστατευτικά.

 «Επειδή ο καφές μπορεί να επιταχύνει τους παλμούς της καρδιάς, μερικοί άνθρωποι ανησυχούν ότι μπορεί να πυροδοτήσει ή να χειροτερέψει ορισμένα καρδιολογικά προβλήματα. Από αυτό μπορεί να προέλθει και μια γενική ιατρική συμβουλή να κόψει κανείς τον καφέ. Όμως τα δεδομένα μας δείχνουν ότι η καθημερινή κατανάλωση καφέ δεν πρέπει να αποθαρρύνεται, αλλά μάλλον ο καφές πρέπει να θεωρηθεί μέρος μιας υγιεινής διατροφής για τους ανθρώπους με και χωρίς καρδιοπάθεια. Βρήκαμε ότι η κατανάλωση καφέ είχε είτε ουδέτερο αποτέλεσμα, δηλαδή δεν προκάλεσε κάποια βλάβη, είτε σχετιζόταν με οφέλη για την υγεία της καρδιάς», δήλωσε ο επικεφαλής των τριών ερευνών καθηγητής ιατρικής Πίτερ Κίστλερ του αυστραλιανού Νοσοκομείου Άλφρεντ, του Καρδιολογικού Ινστιτούτου Μπέικερ και του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης.

 Η πρώτη έρευνα ανέλυσε στοιχεία για 382.535 ανθρώπους με μέση ηλικία 57 ετών και χωρίς γνωστή καρδιοπάθεια. Όσοι έπιναν δύο έως τρεις καφέδες καθημερινά, είχαν το μεγαλύτερο όφελος, περίπου 10% έως 15% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου, καρδιακής ανεπάρκειας, καρδιακής αρρυθμίας ή πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία. Ο κίνδυνος ήταν μεγαλύτερος για όσους έπιναν λιγότερους ή περισσότερους καφέδες από δύο-τρεις. Από την άλλη, ο κίνδυνος εγκεφαλικού ή θανάτου καρδιαγγειακής αιτιολογίας ήταν μικρότερος μεταξύ όσων έπιναν έναν καφέ τη μέρα.

Η δεύτερη μελέτη σε 34.279 άτομα με κάποια διαγνωσμένη καρδιαγγειακή νόσο έδειξε επίσης ότι δύο έως τρεις καφέδες τη μέρα σχετίζονταν με μικρότερη πιθανότητα θανάτου, σε σχέση με όσους δεν έπιναν καθόλου καφέ. Η κατανάλωση οποιασδήποτε ποσότητας καφέ δεν αύξανε τον κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής ή άλλης αρρυθμίας της καρδιάς. Όσοι είχαν ήδη αρρυθμία και έπιναν έναν καφέ τη μέρα, είχαν σχεδόν 20% μικρότερο κίνδυνο θανάτου σε σχέση με όσους δεν έπιναν κανέναν καφέ.

«Οι φίλοι του καφέ μπορούν να νιώσουν ήσυχοι να συνεχίσουν να τον απολαμβάνουν ακόμη κι αν έχουν καρδιακή νόσο», ανέφερε ο δρ Κίστλερ. Όπως είπε, «υπάρχει μια ολόκληρη γκάμα μηχανισμών μέσω των οποίων ο καφές μπορεί να μειώσει τη θνησιμότητα και να επιδράσει ευνοϊκά στην καρδιαγγειακή νόσο. Οι άνθρωποι συχνά εξισώνουν τον καφέ με την καφεΐνη, αλλά ο καφές στην πραγματικότητα περιέχει πάνω από 100 βιολογικά δραστικές ουσίες. Αυτές μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του οξειδωτικού στρες και της φλεγμονής, να βελτιώσουν την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη, να τονώσουν το μεταβολισμό, να αναστείλουν την απορρόφηση λίπους από το έντερο και να μπλοκάρουν υποδοχείς που είναι γνωστό ότι εμπλέκονται στους αφύσικους ρυθμούς της καρδιάς».

Η τρίτη μελέτη εστίασε στο αν υπάρχουν διαφορές στη σχέση καφέ και καρδιαγγειακής νόσου ανάλογα με το αν κανείς πίνει καφέ με ή χωρίς καφεΐνη, καθώς επίσης αλεσμένο ή στιγμιαίο. Διαπιστώθηκε ξανά ότι άσχετα με το είδος του καφέ, δύο έως τρεις καφέδες τη μέρα σχετίζονται με μειωμένο κίνδυνο για αρρυθμία, μπλοκάρισμα των αρτηριών ή καρδιακή ανεπάρκεια. Ο καφές «ντεκαφεϊνέ» δεν φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο για αρρυθμία ή καρδιακή ανεπάρκεια, αλλά μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου. Γενικότερα, σύμφωνα με τους ερευνητές, ο καφές με καφεΐνη φαίνεται προτιμότερος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θ. Πλεύρης: Στο 90% η εμβολιαστική κάλυψη στους άνω των 60 ετών μετά την επιβολή προστίμου – Ανοιχτό το ενδεχόμενο να επανέλθει το μέτρο τον ερχόμενο Σεπτέμβριο

Το μέτρο της επιβολής διοικητικού προστίμου στους ανεμβολίαστους άνω των 60 ετών δεν καταργείται, αλλά αναστέλλεται από 15 Απριλίου και «τον Σεπτέμβριο που περιμένουμε ότι πάλι θα πιεστεί το ΕΣΥ, το πρόστιμο θα επανέλθει.

Η σχετική διάταξη αφήνει ανοιχτό αυτό το ενδεχόμενο», ανάφερε σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ1 ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης. Η επιβολή προστίμου είχε ως αποτέλεσμα από τις περίπου 560.000 ανεμβολίαστους συμπολίτες μας άνω των 60 ετών να εμβολιαστούν περισσότεροι από 250.000 και η εμβολιαστική κάλυψη σε αυτόν τον ευάλωτο πληθυσμό να έχει ξεπεράσει το 90%, είπε ο υπουργός. Σημείωσε ότι έχει καταλογιστεί πρόστιμο 300 ευρώ μέχρι τις 15 Απριλίου και εξήγησε πως «όταν μπήκε το πρόστιμο ήμασταν σε φάση κλιμάκωσης της πανδημίας και το ΕΣΥ ήταν επιβαρυμένο. Επομένως, ήταν απολύτως λογικό. Τώρα που είμαστε σε αποκλιμάκωση, μπορούμε να αναστείλουμε το μέτρο, όμως δεν το καταργούμε».

Ο υπουργός είπε ότι σήμερα βλέπουμε τα οφέλη από τα μέτρα της υποχρεωτικότητας και της αύξησης της εμβολιαστικής κάλυψης.

Διευκρίνισε ότι η αποκλιμάκωση των μέτρων γίνεται σταδιακά. «Έχουμε κάνει ένα συνολικό σχεδιασμό μέχρι το τέλος του καλοκαιριού και θα βλέπουμε και πώς κινείται η πανδημία. Επ’ αυτού του πλάνου θα γίνουν οι τοποθετήσεις και οι αξιολογήσεις από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων βάσει της πορείας της πανδημίας και η κυβέρνηση θα λάβει τις τελικές αποφάσεις». Δεν έχουμε τελειώσει με την πανδημία, υπάρχει ανησυχία για το ερχόμενο φθινόπωρο, είπε ο υπουργός τονίζοντας ότι «βάσει της πορείας της κλιμακώνουμε και αποκλιμακώνουμε μέτρα. Αυτή τη στιγμή τα κρούσματα δεν παράγουν νοσηλείες, επομένως θα ήταν δογματικό να παραμείνουμε σε ένα σκληρό μοντέλο. Αν μεταβληθούν αυτά τα στοιχεία, προφανώς αυτό το μοντέλο θα αλλάξει».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σέρρες: Εξιχνιάστηκαν απάτες σε βάρος οκτώ γυναικών με τη μέθοδο «love scamming»- Πώς δρούσε ο ιθύνων νους που παραμένει αταυτοποίητος

Συστηνόταν άλλοτε ως στρατιωτικός των Αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων κι άλλοτε ως υπάλληλος του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ), υποστηρίζοντας ότι δήθεν υπηρετεί σε χώρες της Ασίας, όπως το Αφγανιστάν και η Συρία. «Αλίευε» τα υποψήφια θύματά του -όλες γυναίκες- χρησιμοποιώντας ψεύτικο προφίλ σε δημοφιλή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης και επικοινωνούσε στη συνέχεια μαζί τους, μέσω διαδικτυακών εφαρμογών κι ενίοτε τηλεφωνικά.

Στις ατελείωτες ώρες επικοινωνίας, μιλούσε γλυκά και τρυφερά, εκφράζοντας ερωτικά συναισθήματα προς τις συνομιλήτριές του.

Στην πραγματικότητα όμως επρόκειτο για απατεώνα που δεν επιδίωκε τίποτα παραπάνω από το να αποσπάσει χρήματα. Και πράγματι τα κατάφερε πείθοντας, με διάφορα τεχνάσματα, τα ανυποψίαστα θύματά του, να καταθέσουν διάφορα χρηματικά ποσά είτε σε τραπεζικούς λογαριασμούς της Ελλάδας και του εξωτερικού είτε σε εταιρίες μεταφοράς χρημάτων.

Αστυνομικοί του Τμήματος Ηράκλειας Σερρών εξιχνίασαν οκτώ τέτοιες περιπτώσεις απάτης, γνωστές ως «love scamming» ή «romance scamming», που τελέστηκαν τα δύο τελευταία χρόνια σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, με συνολική λεία σχεδόν 170.000 ευρώ. Μπορεί ο «ιθύνων νους» να μην κατέστη εφικτό να ταυτοποιηθεί από την αστυνομική έρευνα, ωστόσο εξακριβώθηκαν τα στοιχεία πέντε συνεργών του.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας, πρόκειται για δύο Ελληνίδες (67 και 48 ετών), δυο Νιγηριανούς (41 και 44 ετών) κι έναν Τούρκο υπήκοο (τα στοιχεία του ταυτοποιήθηκαν εν μέρει). Όπως προέκυψε, τα πέντε παραπάνω άτομα φαίνεται πως είναι δικαιούχοι των λογαριασμών, όπου τμηματικά κατατέθηκαν τα χρήματα.

Πώς «ξάφριζε» τα θύματα

Ποια, όμως, ήταν τα επιχειρήματα που επιστράτευε ο υποτιθέμενος Αμερικανός στρατιωτικός ή υπάλληλος του ΟΗΕ για να «ξαφρίσει» τα θύματα; Όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, αφού κέρδιζε την εμπιστοσύνη, φαίνεται ότι χρησιμοποιούσε τα εξής τεχνάσματα υποστηρίζοντας:

*ότι θα έστελνε δέμα που δήθεν περιείχε χρήματα ή πολύτιμα αντικείμενα και θα έπρεπε να καταβληθούν χρήματα για τα έξοδα μεταφοράς και εκτελωνισμού,

*ότι δήθεν είχε συλληφθεί σε αεροδρόμιο σε χώρα της Ασίας και ζητούσε να καταβληθούν χρήματα ως υποτιθέμενη εγγύηση για την απελευθέρωσή του,

*ότι θα έπαιρνε σύνταξη και θα ερχόταν να εγκατασταθεί μόνιμα στην Ελλάδα, ζητώντας να αιτηθεί ως σύζυγός του άδεια από τον ΟΗΕ, καταβάλλοντας προηγουμένως κάποια χρηματικά ποσά.

Όσον αφορά τη γεωγραφική κατανομή των υποθέσεων που ήρθαν στο φως, αυτές αφορούν όλη την Ελλάδα και συγκεκριμένα τους νομούς Σερρών, Ημαθίας, Αχαΐας, Πέλλας, Αττικής και Θεσσαλονίκης (στις δύο τελευταίες περιοχές από δύο θύματα). Η έρευνα των αστυνομικών συνεχίζεται τόσο για την ταυτοποίηση των στοιχείων των άγνωστων συνεργών τους όσο και για την τυχόν συμμετοχή τους και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις.

ΑΠΕ-ΜΠΕ