Αρχική Blog Σελίδα 6551

Αλιεία: Η ΕΕ ενεργοποιεί μέτρα αντιμετώπισης κρίσεων για τη στήριξη αλιείας και υδατοκαλλιεργειών

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να ενεργοποιήσει νέα μέτρα αντιμετώπισης κρίσεων για τη στήριξη των τομέων της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας, προκειμένου να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Ο μηχανισμός αντιμετώπισης κρίσεων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας (ΕΤΘΑΥ) θα προσφέρει άμεση ανακούφιση στις επιχειρήσεις των τομέων της αλιείας, της υδατοκαλλιέργειας και της μεταποίησης θαλασσινών, μέσω χρηματικής αποζημίωσης για τις οικονομικές απώλειες και το πρόσθετο κόστος τους.

Συγκεκριμένα, δίνει στα κράτη μέλη τη δυνατότητα να χορηγούν χρηματική αποζημίωση στις επιχειρήσεις για το διαφυγόν τους εισόδημα, λόγω της τρέχουσας διατάραξης της αγοράς, καθώς και «ενίσχυση αποθήκευσης» στις οργανώσεις παραγωγών.

Το μέτρο αυτό έρχεται να προστεθεί στο προσωρινό πλαίσιο κρίσης, το οποίο παρέχει στα κράτη μέλη τη δυνατότητα να χορηγούν στήριξη μέσω κρατικών ενισχύσεων.

Υπενθυμίζεται ότι στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας και Αλιείας της 21ης Μαρτίου ο ΥπΑΑΤ, κ. Γιώργος Γεωργαντάς είχε θέσει το συγκεκριμένο ζήτημα ζητώντας την υλοποίηση της σχετικής πρότασης που είχαν υποβάλλει αρκετές χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα.

Ο μηχανισμός αντιμετώπισης κρίσεων του ΕΤΘΑΥ αποτελεί προσωρινό μέτρο. Εφαρμόζεται αναδρομικά από τις 24 Φεβρουαρίου 2022, ημερομηνία έναρξης της επίθεσης της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας, και θα διαρκέσει έως το τέλος του 2022.

Συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον μαθητή της τρίτης Λυκείου Σαϊντού Καμαρά

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με τον μαθητή της τρίτης Λυκείου, Σαϊντού Καμαρά.

22 03 29 0006 DPD6599

Ο Πρωθυπουργός δήλωσε το προσωπικό ενδιαφέρον του για την υπόθεση του  μαθητή από την Γουϊνέα και τον ενημέρωσε για τις κινήσεις της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενίσχυση του φακέλου του με υλικό σχετικά με τη συμμετοχή και την απόδοσή του στο σχολικό περιβάλλον με βάση τις εισηγήσεις του Τμήματος Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης Προσφύγων, που λειτουργεί από τον Ιούλιο του 2019.

22 03 29 0005 DPC2276

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε την προσδοκία του, η Απόφαση της Αρχής Προσφυγών να είναι τέτοια που θα επιτρέψει στον Σαϊντού Καμαρά να κάνει την Ελλάδα τη δεύτερη πατρίδα του.

ΚΙΝ.ΑΛ: “Για ακόμη μια φορά η Κυβέρνηση θυσιάζει την ουσία για την επικοινωνία”

Κοινή Δήλωση Γιώργου Καμίνη και Χαράς Κεφαλίδου, υπεύθυνων ΚΤΕ Μετανάστευσης και Παιδείας με αφορμή τη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Σαϊντού Καμαρά

Για ακόμη μια φορά η Κυβέρνηση θυσιάζει την ουσία για την επικοινωνία. Η Αρχή Προσφυγών είναι ανεξάρτητο όργανο. Οι, έστω και έμμεσες, παραινέσεις προς αυτήν θιγούν το κύρος και την ανεξαρτησία της. Η αρμοδιότητα της κυβέρνησης είναι να προτείνει λύσεις για τα κοινωνικά προβλήματα με νομοθετικές πρωτοβουλίες. Αυτό οφείλει να κάνει και τώρα, στο πνεύμα του ν. 3838/2010.

Πρόγραμμα του Ν. Ανδρουλάκη για την Τετάρτη 30 Μαρτίου

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, αύριο Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022 θα συμμετάσχει στο συνέδριο του Οικονομικού Ταχυδρόμου “ΟΤ FORUM”.

Στις 17:20 ο κ. Ανδρουλάκης θα συζητήσει με τους δημοσιογράφους Νίκο Φιλιππίδη και Δημήτρη Μανιάτη με θέμα: “Οικονομικές και κοινωνικές κρίσεις και η αντιμετώπισή τους”.

Ο Γ. Οικονόμου για τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου της 29ης Μαρτίου 2022

Συνεδρίασε σήμερα, 29 Μαρτίου, μέσω τηλεδιάσκεψης, υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, το Υπουργικό Συμβούλιο. Μετά την εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού (που έχει ήδη διανεμηθεί) οι αρμόδιοι Υπουργοί ανέπτυξαν τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις της Κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα:

  1. Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, παρουσίασε το νομοσχέδιο για την ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με την κοινωνία.

Στόχος του νομοσχεδίου είναι να διαμορφωθεί ένα Πανεπιστήμιο πιο ποιοτικό, πιο αυτόνομο, πιο λειτουργικό, πιο εξωστρεφές, σε μεγαλύτερη σύνδεση με την κοινωνία και τις ανάγκες της.

-Πολλαπλασιάζει τις προοπτικές των φοιτητών και διευρύνει τους ορίζοντές τους, τόσο σε γνωστικό – ακαδημαϊκό, όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο.

-Παρακινεί τα μέλη ΔΕΠ να καινοτομήσουν και τα ενθαρρύνει να εξελιχθούν, μέσω ενός πιο αξιοκρατικού, πιο ποιοτικού και λιγότερο γραφειοκρατικού πλαισίου.

-Εξελίσσει το ελληνικό Πανεπιστήμιο σε ζωντανή κυψέλη διερεύνησης, επικοινωνίας, δράσης και έκφρασης που πρωτοπορεί και ηγείται των επιστημονικών εξελίξεων του 21ου αιώνα.

-Ενισχύει το αναπτυξιακό πρότυπο της χώρας, με πανεπιστήμια που διαχέουν τα οφέλη στην κοινωνία, ενώ συνδιαλέγονται με τον παραγωγικό ιστό, καθώς και την αγορά εργασίας. Το Πανεπιστήμιο γίνεται πιο εξωστρεφές, λειτουργεί μέσα στην κοινωνία, για την κοινωνία. Το νομοσχέδιο διαρθρώνεται σε 4 άξονες:

Πρώτος άξονας:  Αναβάθμιση ποιότητας Α.Ε.Ι.

  1. Εκσυγχρονισμός προγραμμάτων σπουδών. Ενδεικτικά:

-Διεπιστημονικά κοινά – διπλά προπτυχιακά μεταξύ πανεπιστημιακών Τμημάτων του ίδιου ή άλλων Α.Ε.Ι..

-Δυνατότητα επιλογής μαθημάτων από προγράμματα σπουδών άλλων Τμημάτων της ίδιας ή άλλης Σχολής εντός του Α.Ε.Ι., κατά τις προπτυχιακές σπουδές.

-«Ελληνικό Erasmus». Θέσπιση συστήματος εσωτερικής κινητικότητας φοιτητών μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων. Π.χ. ένας φοιτητής της Νομικής να μπορεί να παρακολουθήσει ένα εξάμηνο στην Αρχιτεκτονική.

-Επαγγελματικά μεταπτυχιακά και απασχόληση εμπειρογνωμόνων από την αγορά εργασίας.

-Βιομηχανικά διδακτορικά. Π.χ. έστω ότι μια εταιρεία που παράγει ανεμογεννήτριες αναζητά έναν νέο τρόπο διαχείρισης των αποβλήτων της. Η εταιρεία αυτή μπορεί να κάνει μια προκήρυξη για έναν υποψήφιο διδάκτορα, προκειμένου να πραγματοποιήσει έρευνα πάνω σε αυτό το αντικείμενο.

-Πλήρες πλαίσιο για τη διεξαγωγή πρακτικής άσκησης.

  1. Ενίσχυση ερευνητικής δραστηριότητας. Ενδεικτικά:

-Ίδρυση ερευνητικών κέντρων και διϊδρυματικών ερευνητικών κέντρων (με Πανεπιστήμια του εξωτερικού).

-Δυνατότητα στελέχωσης με ερευνητές επί θητεία.

-Προσέλκυση Επισκεπτών Καθηγητών και Ερευνητών από Πανεπιστήμια του εξωτερικού.

-Προώθηση δράσεων ανταλλαγής-κινητικότητας Ερευνητών.

-Ανάπτυξη κοινών ερευνητικών υποδομών (core facilities), δημιουργώντας οικονομίες κλίμακας.

iii. Σύγχρονο, πιο αξιοκρατικό σύστημα εκλογής και εξέλιξης μελών ΔΕΠ. Ενδεικτικά φίλτρα διαφάνειας και αντικειμενικότητας, ενάντια σε φωτογραφικές επιλογές «ημετέρων»:

-Μητρώο γνωστικών αντικειμένων το οποίο καταρτίζεται σε ουδέτερο χρόνο.

-Μητρώο εσωτερικών και εξωτερικών εκλεκτόρων ανά γνωστικό αντικείμενο του Μητρώου.

-Έλεγχος και επικύρωση των Μητρώων από την Κοσμητεία.

-Εκπόνηση ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων βάσει των αναγκών κάθε Τμήματος.

-Συγκρότηση εκλεκτορικών σωμάτων με διαδικασίες που ενισχύουν το αδιάβλητο.

-Αύξηση κριτηρίων αριστείας για την εκλογή και εξέλιξη Μελών ΔΕΠ.

Δεύτερος άξονας:  Ενίσχυση λειτουργικότητας Α.Ε.Ι.

  1. Αξιοποίηση θεσμικών εργαλείων για ενίσχυση αποτελεσματικότητας και οργανωτικής λειτουργίας των Α.Ε.Ι., εκτός από Οργανισμό-Εσωτερικό Κανονισμό. Ενδεικτικά:

-Πολυετές Στρατηγικό Σχέδιο και σύστημα στοχοθεσίας.

-Σχέδιο Ψηφιακού Μετασχηματισμού.

-Σχέδιο Αειφορίας και Ανάπτυξης.

-Σχέδιο Προσβασιμότητας ΑμεΑ.

  1. Απελευθέρωση πλαισίου διεξαγωγής έρευνας από γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες, ιδίως σε θέματα οικονομικής διαχείρισης των ερευνητικών έργων-προγραμμάτων.

Τρίτος άξονας:  Προώθηση σύνδεσης Α.Ε.Ι. με την κοινωνία

  1. Αξιοποίηση ερευνητικών αποτελεσμάτων-Ενίσχυση επιχειρηματικότητας. Ενδεικτικά, θέσπιση πλαισίου για start-ups φοιτητών-διδακτόρων-μεταδιδακτόρων (incubators/pre-incubators).
  2. Παροχή υπηρεσιών από εργαστήρια προς πολίτες-φορείς. Θέσπιση πλήρους πλαισίου, π.χ. pro bono υπηρεσίες συμβουλευτικής ψυχολογίας σε ευάλωτες ομάδες από πανεπιστημιακό εργαστήριο.

iii. Ενίσχυση της δια βίου μάθησης. Ενδεικτικά:

-Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης.

-Δυνατότητα οργάνωσης επιμορφωτικών προγραμμάτων για την κάλυψη αναγκών επιμόρφωσης προσωπικού ιδιωτικών φορέων. Π.χ. επιμόρφωση για διαχείριση αποβλήτων βάσει αρχών κυκλικής οικονομίας σε προσωπικό μιας αλυσίδας ξενοδοχείων.

  1. Υποστήριξη διεθνοποίησης και ανάπτυξης συνεργασιών. Ενδεικτικά, δυνατότητα θέσπισης θερινών – χειμερινών προγραμμάτων σπουδών.

Τέταρτος άξονας:  Εκσυγχρονισμός ΔΟΑΤΑΠ

Θέσπιση ευέλικτου πλαισίου για ακαδημαϊκή αναγνώριση πτυχίων από Πανεπιστήμια  του εξωτερικού. Ενδεικτικά:

-Ίδρυση Μητρώων των ακαδημαϊκά αναγνωρισμένων Πανεπιστημίων της αλλοδαπής και των αλλοδαπών προγραμμάτων σπουδών κάθε κύκλου.

-Κατάργηση της υποβολής ατομικής αίτησης για την έκδοση ατομικής πράξης ακαδημαϊκής αναγνώρισης από μέρους των πολιτών που έχουν σπουδάσει στα ανωτέρω Πανεπιστήμια και θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Ελλάδα. Αυτόματη ακαδημαϊκή αναγνώριση εφόσον ο υποψήφιος εμπίπτει στις κατηγορίες του Μητρώου.

  1. Ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας Τσιάρας, παρουσίασε το νομοσχέδιο  για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/713 για την καταπολέμηση της απάτης και της πλαστογραφίας μέσων πληρωμής πλην των μετρητών.

Με το νομοσχέδιο επιδιώκεται η αντιμετώπιση αδικημάτων που συνιστούν απειλή για την ασφάλεια, αντιπροσωπεύουν πηγή εισοδήματος για το οργανωμένο έγκλημα και ευνοούν την ανάπτυξη άλλων εγκληματικών δραστηριοτήτων, όπως της τρομοκρατίας και της διακίνησης ναρκωτικών. Επίσης, συνιστούν εμπόδιο στην ψηφιακή ενιαία αγορά, διότι διαβρώνουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και προκαλούν άμεσες οικονομικές ζημιές.

Σκοπός του νομοσχεδίου είναι η αντιμετώπιση της απάτης και της πλαστογραφίας μέσων πληρωμής πλην των μετρητών με τον ορισμό των ποινικών αδικημάτων και κυρώσεων σχετικά με τα μέσα αυτά πληρωμής, προκειμένου να συνεχιστεί ανεμπόδιστα η ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας, αλλά και να διευκολυνθεί η διάδοση της καινοτομίας στον τομέα των τεχνολογιών πληρωμών.

Ιδιαιτέρως επιδιώκεται η διεύρυνση της προστασίας των παραδοσιακών υλικών μέσων πληρωμής και στα άυλα μέσα πληρωμής, που σχετίζονται με το ψηφιακό περιβάλλον. Σκοπός είναι, επίσης, η διευκόλυνση της πρόληψης των αδικηµάτων αυτών και η παροχή συνδρομής και στήριξης στα θύματα. Είναι επομένως αναγκαίο να ποινικοποιηθούν οι εγκληματικές συμπεριφορές που περιγράφονται στην Οδηγία και αφορούν άυλα μέσα πληρωμής σχετιζόμενα με το ψηφιακό περιβάλλον, διότι η ποινικοποίηση αυτή δεν καλύπτεται από τις υφιστάμενες διατάξεις.

  1. Ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας Τσιάρας, παρουσίασε το νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση των Οδηγιών 2019/770 και 2019/771 σχετικά με τις συμβάσεις για την προμήθεια ψηφιακού περιεχομένου και ψηφιακών υπηρεσιών, καθώς και τις πωλήσεις αγαθών.

α)  Η Οδηγία (ΕΕ) 2019/770 σχετικά με τις συμβάσεις για την προμήθεια ψηφιακού περιεχομένου και ψηφιακών υπηρεσιών περιλαμβάνει καινοτόμες διατάξεις, με δεδομένο ότι τα ζητήματα που τίθενται από αυτήν δεν είχαν ρυθμιστεί έως τώρα στο εθνικό δίκαιο. Οι διατάξεις που ενσωματώνουν την Οδηγία 2019/770:

-Ισχύουν σε κάθε σύμβαση, ανεξάρτητα από το αν ο λήπτης του ψηφιακού περιεχομένου είναι καταναλωτής ή όχι. Ωστόσο, αποτελούν αναγκαστικό δίκαιο μόνο σε περίπτωση λήπτη καταναλωτή.

-Εφαρμόζονται τόσο όταν καταβάλλεται τίμημα για το ψηφιακό περιεχόμενο-ψηφιακές υπηρεσίες, όσο και όταν αντί για τίμημα παρέχονται προσωπικά δεδομένα.

-Θεσπίζουν κανόνες που αφορούν τις συμβάσεις για την προμήθεια ψηφιακού περιεχομένου (λ.χ. προγράμματα υπολογιστών και εφαρμογές για φορητές συσκευές, καθώς και αρχεία βίντεο και ήχου σε ψηφιακή μορφή) και ψηφιακών υπηρεσιών (λ.χ. υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους και μέσα κοινωνικής δικτύωσης).

β) Η Οδηγία 2019/771 αντικαθιστά την Οδηγία 1999/44, σχετικά με ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών, η οποία μεταφέρθηκε στην εθνική έννομη τάξη με τον ν. 3043/2002, ο οποίος επέφερε ουσιώδεις τροποποιήσεις στο δίκαιο της πώλησης (άρθρα 534 – 572 του Αστικού Κώδικα). Οι διατάξεις που ενσωματώνουν την Οδηγία 2019/771:

-Αποσκοπούν στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς και την ασφάλεια δικαίου.

-Εφαρμόζονται σε κάθε σύμβαση πώλησης. Οι ειδικές διατάξεις που αφορούν αποκλειστικά στην προστασία των καταναλωτών (π.χ. τα ζητήματα των εμπορικών εγγυήσεων) εφαρμόζονται μόνο για καταναλωτές.

-Οι πωλητές πρέπει να εξασφαλίζουν ότι τα αγαθά που παραδίδονται στον αγοραστή είναι σύμφωνα με τη σύμβαση πώλησης, καθώς: είναι σύμφωνα με όσα συμφωνήθηκαν στη σύμβαση, π.χ. αντιστοιχούν στην περιγραφή, τον τύπο, την ποσότητα, την ποιότητα και έχουν τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται από τη σύμβαση, είναι κατάλληλα για τους συμφωνηθέντες σκοπούς και πληρούν αντικειμενικά κριτήρια συμμόρφωσης.

-Οι πωλητές φέρουν ευθύνη για οποιαδήποτε έλλειψη ανταπόκρισης που καθίσταται εμφανής εντός δύο ετών από την παράδοση. Κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους, ο αγοραστής δεν οφείλει να αποδείξει ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά τον χρόνο παράδοσης. Διευρύνεται συνεπώς η προστασία του αγοραστή, καθώς μέχρι τώρα το τεκμήριο ύπαρξης του ελαττώματος ήταν έξι μήνες.

-Προβλέπεται ιεράρχηση των δικαιωμάτων που μπορεί να ασκήσει ο αγοραστής σε περίπτωση ύπαρξης ελαττώματος σε ένα προϊόν.

  1. Ο  Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, παρουσίασε το νομοσχέδιο για την ίδρυση Πάρκου Ναυτικής Παράδοσης.

Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιδιώκεται να ρυθμιστεί ρητά και ανεπιφύλακτα το ιδιοκτησιακό καθεστώς συγκεκριμένων  εκτάσεων με σκοπό τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της ανέγερσης ενός πολιτιστικού χώρου με την επωνυμία «Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης» στο Δέλτα του Φαλήρου, που πρόκειται να γίνει εξ ολοκλήρου από πόρους που θα προκύψουν από δωρεά ιδιώτη. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, μεταξύ άλλων:

-Καθορίζεται με ακρίβεια ποιες εκτάσεις πρόκειται να παραχωρηθούν κατά κυριότητα ή χρήση στο Ταμείο Εθνικού Στόλου, επ’ ωφελεία του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, αντίστοιχα.

-Ρυθμίζονται διαδικαστικά ζητήματα που αφορούν στην παραχώρηση.

-Προσδιορίζονται οι περιπτώσεις κατά τις οποίες η παραχώρηση των εκτάσεων αίρεται, έτσι ώστε να διασφαλίζεται ότι οι εκτάσεις που παραχωρήθηκαν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για τον σκοπό για τον οποίο παραχωρήθηκαν.

-Καταργούνται παραχωρητήρια που έχουν εκδοθεί κατά καιρούς, προκειμένου να μη δημιουργείται αμφιβολία ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς των οικείων εκτάσεων.

Από τη δημιουργία του πάρκου πρόκειται να αναβαθμιστεί η ευρύτερη περιοχή, ενώ παράλληλα θα δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας, τόσο κατά την ανέγερση όσο και κατά τη λειτουργία του χώρου. Μάλιστα, οι ωφέλειες αυτές θα αντληθούν χωρίς κόστος για το ελληνικό Δημόσιο, διότι το πάρκο θα ανεγερθεί από πόρους που θα προκύψουν από δωρεά ιδιώτη.

5. Το Υπουργικό Συμβούλιο μετά από εισήγηση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστου Στυλιανίδη, ενέκρινε την τροποποίηση της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου 10/2021 για τη σύσταση, συγκρότηση και λειτουργία της Διυπουργικής Επιτροπής Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας, προκειμένου να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα της Επιτροπής αυτής.

ΕΛ.ΑΣ: Συνελήφθη ημεδαπός στην Πέλλα για απόπειρα ανθρωποκτονίας

Συνελήφθη σήμερα (29 Μαρτίου 2022) το μεσημέρι σε περιοχή της Πέλλας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Αλμωπίας, ημεδαπός άνδρας, για απόπειρα ανθρωποκτονίας, παράβαση της νομοθεσίας περί ενδοοικογενειακής βίας και παράβαση του νόμου περί όπλων.

Ειδικότερα, ο προαναφερόμενος λίγη ώρα νωρίτερα, διαπληκτίστηκε με τον γιό του, σε αποθήκη που βρίσκεται στην οικία του γιού του, όπου του επιτέθηκε με γροθιές και επιχείρησε με τη χρήση τσεκουριού να τον τραυματίσει στο κεφάλι, χωρίς ωστόσο να το καταφέρει, προκαλώντας του τραύμα στον λαιμό.

Από τους αστυνομικούς εντοπίστηκε στον χώρο της αποθήκης ένα τσεκούρι και κατασχέθηκε.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Έδεσσας.

Δ. Μάντζος: “Η ενεργειακή κρίση επιβάλει την λήψη άμεσων μέτρων για να μειωθούν οι ανισότητες και το μάρμαρο να μην πληρώσουν μόνο οι πολίτες και το κράτος”

ΣΧΟΛΙΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΝΤΖΟΥ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

O Πρωθυπουργός επιχειρώντας να δικαιολογήσει την ατολμία του να υιοθετήσει παρεμβάσεις – ασπίδα για τους πολίτες και να χτυπήσει την κερδοσκοπία των εταιρειών ενέργειας – που σημειωτέον άλλες ευρωπαϊκές χώρες ήδη εφαρμόζουν – καταφεύγει σε επιχειρήματα εκτός πραγματικότητας.

Ως αξιόπιστη πολιτική δύναμη με σαφείς και ρεαλιστικές προτάσεις, από τον Φεβρουάριο είχαμε υπογραμμίσει την ανάγκη για την φορολόγηση των υπερκερδών των εταιρειών ενέργειας. Εδώ και καιρό μιλούσαμε για τις υπεραποδόσεις του ΦΠΑ, για να επιβεβαιωθούμε πολύ πρόσφατα από τα μέτρα, που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση με καθυστέρηση.

Η ενεργειακή κρίση επιβάλει την λήψη άμεσων μέτρων για να μειωθούν οι ανισότητες και το μάρμαρο να μην πληρώσουν μόνο οι πολίτες και το κράτος.

Ενημέρωση για υποβολή αναγγελιών ζημίας από τον παγετό της 21 Μαρτίου 2022 σε καλλιέργειες στην περιοχή του Δήμου Αλεξάνδρειας

Από το Υποκατάστημα ΕΛ.Γ.Α. Βέροιας σας γνωρίζουμε ότι, θα εγκριθούν οι αναγγελίες ζημιάς από τον πρόσφατο παγετό της 21/3/2022, για είδη και ποικιλίες που βρίσκονταν σε καλυπτόμενο ασφαλιστικά στάδιο, σύμφωνα με τον κανονισμό ασφάλισης Φυτικής παραγωγής του ΕΛΓΑ (άρθρο 6.Γ.1) και συγκεκριμένα:

  1. Κηπευτικά: ( σε συνεννόηση με τους επόπτες)
  2. Αμύγδαλα: όλες οι ποικιλίες
  3. Βερίκοκα:όλες οι ποικιλίες
  4. Δαμάσκηνα: όλες οι ποικιλίες εκτός από τα βιομηχανικά: Στάνλεϊ και Πρέζιντεντ και την επιτραπέζια ποικιλία: Τισισαν
  5. Επιτραπέζια Ροδάκινα, Νεκταρίνια και Πλατύκαρπα Ροδάκινα και Νεκταρίνια:
    • Όλες οι Υπερπρώιμες ποικιλίες
    • Όλες οι πρώιμες ποικιλίες με ημερομηνία έναρξης συγκομιδής 21/6.
    • Οι πρωιμανθείς ποικιλίες
  6. Βιομηχανικά ροδάκινα: Ποικιλίες Μιρέλλα και Μαρλέν.

Επισημαίνουμε ότι η ημερομηνία έναρξης υποβολής των δηλώσεων ζημιάς ορίζεται η Τετάρτη  30 Μαρτίου 2022 και λήξης η Παρασκευή 15 Απριλίου 2022.

Για περισσότερες διευκρινήσεις, σχετικά με τις καλυπτόμενες καλλιέργειες, μπορείτε να απευθύνεστε στον αρμόδιο επόπτη της περιοχής σας.

Παρακαλούμε η επίσκεψη στους-ις κατά τόπους ανταποκριτές-τριες ΕΛΓΑ να γίνεται κατόπιν συνεννόησης σχετικά με τις ποικιλίες.

Οι Ανταποκριτές-τριες ΕΛΓΑ
του Δήμου Αλεξάνδρειας

Π. Μαντάς: Ψηφίστηκε η τροπολογία για ποιοτικό τηλεοπτικό σήμα σε ολόκληρη τη Μεσσηνία

Οριστική λύση στα διαχρονικά προβλήματα του κακού τηλεοπτικού σήματος και της ελλιπούς τηλεοπτικής κάλυψης, τόσο για τη Τριφυλία όσο και για άλλες περιοχές της Μεσσηνίας, έρχεται να δώσει τροπολογία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών που ψηφίστηκε πριν λίγες ημέρες στη Βουλή.

Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση δίνεται πλέον η δυνατότητα στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού να προχωρήσουν στην εγκατάσταση αναμεταδότη σήματος μικρής εμβέλειας και χαμηλής όχλησης και ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας σε κάθε περιοχή που εντοπίζεται πρόβλημα, χωρίς γεωγραφικούς ή άλλους περιορισμούς και με στόχο κάθε ελληνικό σπίτι να έχει πρόσβαση σε ποιοτικό τηλεοπτικό σήμα.

Επίσης καλύπτονται και οι περιπτώσεις αναβάθμισης και βελτίωσης τυχόν υφιστάμενων υποδομών αναμετάδοσης, όπως συμβαίνει σε πολλές περιοχές που ήδη υπάρχουν μικροί αναμεταδότες της DIGEA ή της ΕΡΤ, οι οποίοι όμως μέχρι τώρα δεν ήταν καταγεγραμμένοι και δεν μπορούσαν να συντηρηθούν ή να αναβαθμισθούν.​

Σημαντικό σημείο του νέου πλαισίου αποτελεί ο τρόπος χρηματοδότησης των παραπάνω παρεμβάσεων, η οποία προέρχεται από το πρόγραμμα της προηγούμενης κυβέρνησης για τις “Λευκές Περιοχές”. Όπως διαπιστώθηκε το πρόγραμμα αυτό διαθέτει μεγάλο και αναξιοποίητο χρηματικό υπόλοιπο, γεγονός που κυρίως οφείλεται στον χαμηλής απορροφητικότητας σχεδιασμό του προγράμματος, ο οποίος εστιάζει μόνο σε κύριες κατοικίες και σε εθνικής εμβέλειας κανάλια και εξαιρεί τόσο τα εξοχικά σπίτια, όσο και τα τοπικά τηλεοπτικά δίκτυα.

«Επικοινωνία Μαντά με Λεβεντάκη για άμεση δρομολόγηση της λύσης»

Με το νέο καθεστώς που διαμορφώνεται και τις δυνατότητες που πλέον παρέχονται, όλα τα ζητήματα προβληματικής τηλεοπτικής κάλυψης που ταλαιπωρούν πολίτες κάθε περιοχής της χώρας μπορούν να δρομολογηθούν προς οριστική επίλυση. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη καλούνται να παίξουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες στις οποίες εντοπίζονται περιοχές με κακό ή καθόλου τηλεοπτικό σήμα.

Προς αυτή την κατεύθυνση πραγματοποιήθηκε ήδη επικοινωνία του βουλευτή Μεσσηνίας Περικλή Μαντά με τη δημοτική αρχή του Δήμου Τριφυλίας, προκειμένου να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση ως προς τις νέες δυνατότητες που ο νόμος παρέχει, καθώς και να ζητηθεί η ενεργοποίηση του Δήμου ώστε να δρομολογηθεί η οριστική επίλυση του προβλήματος.

Κατανομή κατά νομό στην Κεντρική Μακεδονία των 4.284 νέων κρουσμάτων κορονοϊού

Τα 4.284 νέα κρούσματα που ανακοινώθηκαν από τον ΕΟΔΥ για την Κεντρική Μακεδονία κατανέμονται ανά νομό ως εξής:

-2.827 κρούσματα στην ΠΕ Θεσσαλονίκης

-293 κρούσματα στην Π.Ε Ημαθίας

-164 κρούσματα στην Π.Ε. Κιλκίς

-233 κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας

-186 κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας

-340 κρούσματα στην Π.Ε. Σερρών

-241 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής