Αρχική Blog Σελίδα 6546

Γ. Οικονόμου: ” …ας καταστραφεί η Ελλάδα – αυτή είναι η φιλοσοφία του κ. Τσίπρα και την απέδειξε το 2015, όταν και βούλιαξε τη χώρα”

Σχόλιο του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, για τις δηλώσεις του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης από την Πάτρα:

Η χώρα διαθέτει, εν μέσω της μεγαλύτερης παγκόσμιας κρίσης μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, μια υπεύθυνη και σοβαρή Κυβέρνηση, που προσπαθεί συνεχώς να κάνει ό,τι είναι εφικτό για να στηρίξει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, έμπρακτα και όχι με παχιά λόγια και φούμαρα.

Σε εντελώς άλλο μήκος κύματος ο κ. Τσίπρας: με την καπηλεία των κρίσεων, που σήμερα επιχειρεί, έχει ως μόνο του στόχο την εξυπηρέτηση των προσωπικών του επιδιώξεων. Στο όνομα του συμφέροντος του, ας καταστραφεί η Ελλάδα – αυτή είναι η φιλοσοφία του και την απέδειξε το 2015, όταν και βούλιαξε τη χώρα. Η ελληνική κοινωνία γνωρίζει ότι όταν εμπιστεύθηκε τον κ. Τσίπρα, τα πράγματα έγιναν πολύ χειρότερα.

Το ΚΙΝ.ΑΛ. για τον κίνδυνο επισιτιστικής κρίσης

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ

Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γ.Γεωργαντά

Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Α. Γεωργιάδη

ΘΕΜΑ : Η έλλειψη πολιτικού σχεδιασμού και μέτρων στήριξης της παραγωγής τροφίμων δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους επισιτιστικής κρίσης στη Χώρα, ακρίβεια στα είδη πρώτης ανάγκης που συνοδεύεται από αισχροκέρδεια – χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις τώρα.

Η επισιτιστική επάρκεια και η διατροφική ασφάλεια είναι βασικές προτεραιότητες για τη Χώρα και η εξασφάλισή τους αποτελεί προϋπόθεση για την απρόσκοπτη πρόσβαση του πληθυσμού σε τρόφιμα ειδικά των ασθενέστερων και ευάλωτων ομάδων.

Η απουσία της κυβερνητικής πολιτικής είναι εκκωφαντική στο σοβαρό αυτό ζήτημα, αφού η Κυβέρνηση επιλέγει να κινείται στο επίπεδο των απροετοίμαστων συσκέψεων και της ρηχής επικοινωνίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σύσκεψη της 28.3.2022 υπό τον Πρωθυπουργό, κατά τη διάρκεια της οποίας δεν ανακοινώθηκε κανένα αξιόλογο μέτρο.

Η πανδημία με τα προβλήματα διακοπών που προκάλεσε στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, έδειξε με τον πιο καθαρό τρόπο, ότι η διατροφική επάρκεια εξαρτάται σημαντικά πλέον από την τοπική παραγωγή.

Επιπροσθέτως, έφερε στο προσκήνιο τη σημασία και την αξία της τοπικής παραγωγής.

Από το 2015 έχει δημιουργηθεί παγκόσμια ανισορροπία στην παραγωγή τροφίμων και η παραγωγή υπολείπεται της ζήτησης. Εξαιτίας,όμως, της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία, η ανισορροπία αυτή εξελίσσεται ήδη αυτή την στιγμή σε επισιτιστική κρίση, λόγω των σημαντικών ποσοτήτων σιτηρών και άλλων προϊόντων που εξάγονταν από την εμπόλεμη περιοχή.

Επιπλέον,Χώρεςόπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Γαλλία κ.α., από τις οποίες η Χώρα μας εισάγει σημαντικές ποσότητες σιτηρών (μαλακό σιτάρι, καλαμπόκι, κριθάρι κλπ.), έθεσαν περιορισμούς και απαγορεύσεις στις εξαγωγές τους.

Ταυτόχρονα, η ολιγωρία λήψης αποτελεσματικών μέτρων από την Κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της μεγάλης αύξησης του κόστους παραγωγής λόγω της δραματικής αύξησης των τιμών των καυσίμων, της ηλεκτρικής ενέργειας, των λιπασμάτων και των ζωοτροφών, έχει οδηγήσει τον πρωτογενή τομέα και τους αγρότες σε αδιέξοδο. Αρκετοί παραγωγοί μειώνουν τις καλλιεργούμενες εκτάσεις και τον αριθμό των ζώων, προκειμένου να μειώσουν την ζημιά. Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι λαμβάνουν αυτές τις δυσμενείς αποφάσεις, γιατί τα προηγούμενα χρόνια η Κυβέρνηση τους άφησε απροστάτευτους απέναντι στην πανδημία, τις ζημιές από τα ακραία καιρικά φαινόμενα, τις ελληνοποιήσεις και την ακρίβεια.

Οι αποζημιώσεις για τις ζημιές καθυστερούν και η απάτη με το εθνικό απόθεμα οδηγεί μέσω της κατανομής, για τρίτη συνεχόμενη χρόνια, κοινοτικούς πόρους από τους γεωργούς και τους κτηνοτρόφους σε άτομα που δεν παράγουν και δεν ασκούν καμία γεωργική δραστηριότητα. Τα μέτρα μείωσης του κόστους παραγωγής, που ανακοινώθηκαν στις 17.3.2022, είναι αποσπασματικά και ανεπαρκή. Η παραγωγή τροφίμων δεν είναι γραμμική βιομηχανική διαδικασία που μπορεί να αντικατασταθεί και να μεταφερθεί κάπου αλλού. Όταν χάνεται μια παραγωγή στην τρέχουσα χρονιά, χάνεται και περιμένεις την επόμενη.

Η ίδια απραξία από την πλευρά της Κυβέρνησης σημειώνεται και στην εξεύρεση εναλλακτικών πηγών εισαγωγής σιτηρών από Χώρες που παράγουν και έχουν αποθέματα, ώστε να μπορεί η μεταποίηση και η βιομηχανία τροφίμων της Χώρας να διαθέτει πρώτες ύλες για την παραγωγή τροφίμων, όπως το ψωμί. Το ίδιο πρέπει να πράξει και για την αναζήτηση πρώτων υλών για ζωοτροφές από Χώρες της Ευρώπης, αλλά και από την Αμερική και τον Καναδά. Η βιοτεχνία και η μεταποίηση των τροφίμων, αλλά και των ζωοτροφών, έχει εν τω μεταξύ πληγεί από την κρίση της ακριβής ενέργειας, γεγονός που οδηγεί ήδη κάποιες από αυτές στο να περιορίσουν την παραγωγή τους ή ακόμη και να τη διακόψουν.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζονται φαινόμενα αισχροκέρδειας στην αγορά, πλήττοντας κυρίως τα οικογενειακά εισοδήματα των ευάλωτων, των ασθενέστερων και των νέων.

Έτσι εξαιτίας της ολιγωρίας, των αστοχιών και της έλλειψης σχεδιασμού και πολιτικής από την Κυβέρνηση, δημιουργείται ένα επικίνδυνο διπλό πρόβλημα, αυτό της εγκατάλειψης του πρωτογενούς τομέα, με συνέπεια τη μειωμένη παραγωγή τροφίμων και του κινδύνου της επισιτιστικής κρίσης για τη Χώρα.

Τέλος, η Χώρα μας κατέχει μία από τις χειρότερες(χαμηλότερες) θέσεις μεταξύ των Χωρών της Ε.Ε. στο θέμα της σπατάλης τροφίμων, καθώς μεγάλες ποσότητες οδηγούνται καθημερινά στη χωματερή. Το γεγονός αυτό έχει σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και η λήψη μέτρων για την αντιμετώπισή του μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη στην προσπάθεια διατήρησης της επισιτιστικής ασφάλειας της Χώρας.

Η Κυβέρνηση επιβεβαίωσε την έλλειψη σχεδιασμού και στοιχειώδους πρόνοιας και με την υποβολή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου 2021-27 στα πλαίσια της ΚΑΠ, όπου η διατροφική ασφάλεια αποτελεί ευχή, ενώ δεν υπήρξε καμία συνέργεια για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Εκ των υστέρων προσπαθεί να μπαλώσει στοιχειωδώς μόνο κάποια θέματα με τις συνδεδεμένες ενισχύσεις, αφού πρώτα άλλαξε θέση πολλές φορές και δεν είχε καμία ουσιαστική διαβούλευση με τους παραγωγικούς φορείς της αγροδιατροφής.

Όλα τα παραπάνω μαζί δημιουργούν μεγάλη αβεβαιότητα και σοβαρότατη ανησυχία για την επισιτιστική ασφάλεια της Χώρας και επερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:

1) Για τη μη εφαρμογή μέχρι σήμερα αποτελεσματικών μέτρων μείωσης του κόστους παραγωγής, όπως επιστροφή του Ε.Φ.Κ. πετρελαίου, όριο στη ρήτρα αναπροσαρμογής της ηλεκτρικής ενέργειας και ανάληψη μέρους τους κόστους των ζωοτροφών και των λιπασμάτων, ώστε να ενισχυθεί η τοπική παραγωγή.

2) Για τη μη καταβολή των αποζημιώσεων και ενισχύσεων και τη λανθασμένη κατανομή του εθνικού αποθέματος σε νέους γεωργούς για να αποκτήσουν πόρους για να παράγουν.

3) Για την κακή προετοιμασία και τις ελλείψεις του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου 2021-27, την μη αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για να διευκολυνθούν οι νέοι γεωργοί, να εφαρμοσθούν πολιτικές πρόσβασης στη γεωργική γη, να ευνοηθούν και χρηματοδοτηθούν οι ενεργειακές κοινότητες, να λειτουργήσουν υποδομές εκπαίδευσης και συμβουλών για τους αγρότες.

4) Για την απουσία σχεδίου ελέγχου και παρακολούθησης των αποθεμάτων τροφίμων, ώστε όλος ο πληθυσμός να έχει πρόσβαση στα αναγκαία καθημερινά τρόφιμα.

5) Για την αδυναμία εξεύρεσης ενναλακτικών πηγών προμήθειας πρώτων υλών για την μεταποίηση τροφίμων και την παραγωγή ζωοτροφών.

6) Για τη μη λήψη μέτρων καταπολέμησης της αισχροκέρδειας στα τρόφιμα και ειδικά στα είδη πρώτης ανάγκης, όπου οι τιμές είναι εκτός ελέγχου.

7) Για την αδυναμία διαμόρφωσης σύγχρονου, απλού και αποτελεσματικού πλαισίου για τη μείωση της σπατάλης στα τρόφιμα, που θα μειώσει το περιβαλλοντικό πρόβλημα από την αποδόμησή τους και θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προβλήματος εξεύρεσης τροφίμων.

8) Για τη μη λήψη μέτρων για τη μείωση του Φ.Π.Α. των ειδών πρώτης ανάγκης, όπως τα τρόφιμα, για να μετριασθούν οι επιπτώσεις στους κοινωνικά ευάλωτους και με ασθενέστερα εισοδήματα συμπολίτες μας.

Τέλος, σας εγκαλούμε:

  1. Για την έλλειψη βούλησης, πρωτοβουλιών και πρότασης για την αναπροσαρμογή της ΚΑΠ σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, ώστε να στηρίξει τη διατροφική επάρκεια και ασφάλεια.
  2. Για την έλλειψη βούλησης να θεσπιστεί συγκεκριμένο μέτρο οικονομικής ενίσχυσης παραγωγών και κτηνοτρόφων για την αντιμετώπιση της μεγάλης αύξησης του κόστους παραγωγής και λειτουργίας των επιχειρήσεων του αγροδιατροφικού τομέα.

Οι Επερωτώντες Βουλευτές

Μιχάλης Κατρίνης

Ευαγγελία Λιακούλη

Γεώργιος Αρβανιτίδης

Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης

Νάντια Γιαννακοπούλου

Αντωνία (Τόνια) Αντωνίου

Ιλχάν Αχμέτ

Χρήστος Γκόκας

Γεώργιος Καμίνης

Χαράλαμπος Καστανίδης

Βασίλης Κεγκέρογλου

Χαρά Κεφαλίδου

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Δημήτριος Κωνσταντόπουλος

Γεώργιος Μουλκιώτης

Μπουρχάν Μπαράν

Δημήτριος Μπιάγκης

Απόστολος Πάνας

Γεώργιος Παπανδρέου

Ανδρέας Πουλάς

Γεώργιος Φραγγίδης

Ανδρέας Λοβέρδος

Στη Θεσσαλονίκη το Σάββατο 2 Απριλίου το πρώτο Προσυνέδριο παρουσία του Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη

Στην πορεία προς το 14ο Συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τις 6 έως τις 8 Μαΐου στο Metropolitan Expo, θα διεξαχθούν δύο Προσυνέδρια σε Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο, καθώς και δύο ακόμα προσυνεδριακές συζητήσεις εντός Αττικής μετά την πρώτη η οποία ήδη πραγματοποιήθηκε στο Αιγάλεω.

Το πρώτο προσυνέδριο στη Θεσσαλονίκη θα λάβει χώρα το Σάββατο 2 Απριλίου και ώρα 09:30, στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο παρουσία του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας και Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Το προσυνέδριο θα πραγματοποιηθεί σε δύο μέρη:

Μέρος Α’: «Καθημερινότητα πολιτών, Μειώσεις Φόρων, Επενδύσεις και Νέες Δουλειές»

Μέρος Β’: «Τα μεγάλα έργα υποδομής που αλλάζουν την εικόνα της χώρας».

Η είσοδος θα επιτραπεί μόνο με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή βεβαίωσης νόσησης κατά το τελευταίο τρίμηνο, καθώς και του αντίστοιχου εγγράφου ταυτοπροσωπίας.

Ο Γ. Οικονόμου στον «Real Fm»

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, στον «Real Fm» και τους δημοσιογράφους, Νίκο Χατζηνικολάου και Κάτια Μακρή

Για τον Φ.Π.Α.

Αυτό που είπε, χθες, ο Πρωθυπουργός είναι ότι όλα τα εργαλεία που μπορεί να βοηθήσουν στο μετριασμό των επιπτώσεων των αυξήσεων, τα εξετάζουμε, τα αξιολογούμε και βρίσκονται στο τραπέζι. Γιατί δεν έχουμε προχωρήσει, μέχρι τώρα, στην αξιοποίηση κάθε φορολογικού εργαλείου; Για τρεις λόγους.

Πρώτον, διότι υπάρχει ένας ισχυρός προβληματισμός – παρά τη δουλειά που θα κάνουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, χωρίς αμφιβολία- για το αν αυτό θα το νιώσει ο καταναλωτής στην τσέπη του ή θα απορροφηθεί από τα άλλα ενδιάμεσα κόστη που όλα τους είναι αυξημένα, εδώ και πάρα πολύ καιρό. Δηλαδή, εδώ κινδυνεύεις να κάνεις κάτι που θα στερήσει έσοδα από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, αλλά να μην το νιώσει ο καταναλωτής στην τσέπη του.

Το δεύτερο, είναι ότι στη χώρα μας υπάρχει μια πάρα πολύ ισχυρή εξάρτηση από τον Φ.Π.Α. των δημοσίων εσόδων. Πολύ μεγαλύτερη απ’ ό,τι σε άλλες χώρες. Άρα, αυτά είναι χρήματα που θα λείψουν από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, που θα χρηματοδοτούσαν μια σειρά από κοινωνικές δαπάνες και που πρέπει να υπάρχουν και ως εφεδρείες για επιπλέον στήριξη σε μια σειρά από δυσκολίες που έχουμε και που ενδεχομένως γίνουν ακόμα μεγαλύτερες στο μέλλον.

Και το τρίτο ότι θα ήταν μια λογική οριζόντιας στήριξης σε όλους -όλοι έχουν ανάγκη χωρίς αμφιβολία- την ώρα που κάποιοι έχουν περισσότερη ανάγκη  και ο προσανατολισμός της Κυβέρνησης είναι κυρίως να βοηθά αυτούς που έχουν περισσότερο ανάγκη.

Παρ’ όλα αυτά, προφανώς, όσο η κρίση διαρκεί, όσο οι δυσκολίες αυξάνονται, δεν πρέπει να είμαστε δογματικοί. Κρατούμε ως σκέψη την παρέμβαση και σε αυτά τα κομμάτια. Προφανώς και θα αφορά περιορισμένα είδη πρώτης ανάγκης και προφανώς για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Όμως, για να είμαστε ξεκάθαροι, δεν είμαστε ακόμη εκεί. Εξακολουθούν οι προβληματισμοί που έχουμε για την αποτελεσματικότητα του μέτρου, σε σχέση  με το κόστος του.

Για τις δημοσκοπήσεις

Ο κόσμος είναι αγανακτισμένος με την ακρίβεια. Ο κόσμος έρχεται από μια δεκαετή κρίση, από την πανδημία. Την ώρα που αισθανόμαστε ότι πλησιάζουμε στο να αποκαταστήσουμε την κανονικότητα, συμβαίνει και κάτι άλλο -όχι μέσα στη χώρα, αλλά έξω από τη χώρα- που  αναστατώνει πολύ περισσότερο τις ζωές των πολιτών. Άρα, η κοινωνία -και δικαιολογημένα- έχει μπουχτίσει, έχει κουραστεί, βρίσκεται σε μια απόγνωση, σε μια αγανάκτηση γι’ αυτά που αντιμετωπίζει. Και είναι απολύτως φυσιολογικό αυτή την αγανάκτηση να την εισπράττει ως φθορά και η Κυβέρνηση.

Δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Δεν ζούμε σε άλλη γη, δεν είμαστε αλλού. Ούτε δεν έχουμε ξαναδεί πως οι πολίτες απαιτούν καλύτερη διαχείριση και την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Αυτό είναι που εισπράττουμε από τον κόσμο και οφείλουμε να είμαστε ειλικρινείς απέναντι σε αυτό. Από την άλλη, όταν έχεις την ευθύνη διακυβέρνησης, οφείλεις οι πολιτικές που παίρνεις να εξασφαλίζουν και την κοινωνική συνοχή και τη στήριξη του κόσμου και να μην τινάξουν τη χώρα στον αέρα.

Πολλές φορές ο συνδυασμός αυτής της εξίσωσης δεν βγαίνει σε όλα. Και υπάρχουν οι αντιδράσεις, υπάρχει η δυσαρέσκεια, υπάρχει η τοποθέτηση της κοινής γνώμης. Συγκρατώ ότι, παρά τα όσα έχουμε περάσει, ο κόσμος αναγνωρίζει ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει διαχειριστεί κρίσεις που δεν παρήγαγε η ίδια. Έχει διαχειριστεί κρίσεις πρωτόγνωρες πολλές από αυτές και παρ’ όλα αυτά εξακολουθεί η διαφορά της από την Αξιωματική Αντιπολίτευση να είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που είχαμε σε προηγούμενες εκλογές.

Για τους ελέγχους στην αγορά

Προφανώς και οι έλεγχοι θα συνεχιστούν. Ό,τι εργαλείο έχουν στα χέρια τους οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, θα το αξιοποιήσουν, για να βάλουμε φραγμό σε όποιους επιχειρήσουν να αισχροκερδήσουν, να κερδοσκοπήσουν σε μια πάρα πολύ δύσκολη συγκυρία. Γίνονται καθημερινά έλεγχοι, παράγουν αποτελέσματα. Πέφτουν μεγάλα, μικρότερα πρόστιμα σε όλους εκείνους τους κλάδους που διαπιστώνει ο κρατικός ελεγκτικός μηχανισμός ότι υπάρχουν προβλήματα.

Να θυμίσω ότι θεσμοθετήσαμε και το εργαλείο του “κόφτη” στα κέρδη, σε σχέση με το περιθώριο κέρδους που υπήρχε τον περασμένο Σεπτέμβριο.  Η συζήτηση για ανακοίνωση των ονομάτων των παραβατών, έχει επαναληφθεί πολλές φορές στο παρελθόν. Εμπλέκονται διάφορες Αρχές και αντίθετες γνώμες. Μέχρι να τελεσιδικήσει κάτι, γιατί πάντοτε υπάρχει το δικαίωμα της προσφυγής και της αναίρεσης, εκείνο που νομικά επικρατεί  είναι ότι δεν πρέπει να αναφέρεις το όνομα. Μεγαλύτερη αξία έχει να γνωρίζει ο κόσμος ότι ο ελεγκτικός μηχανισμός είναι ενεργοποιημένος.  

Είναι σαφές ότι η Κυβέρνηση δεν έχει κανέναν λόγο να κρύβει ονόματα. Η ουσία είναι να γίνονται έλεγχοι. Η ουσία είναι, μαζί με την οικονομική  στήριξη που δίνουμε σε ένα πολύ μεγάλο φάσμα της ελληνικής κοινωνίας, να προσθέσουμε και τη λειτουργία της αγοράς στο σωστό επίπεδο. Επαναφέρω και προσθέτω, για ακόμη μια φορά, στο πλαίσιο αυτό, τη δέσμευση του Πρωθυπουργού για τη φορολόγηση σε ποσοστό 90% των όποιων υπερκερδών προσδιοριστούν στον ενεργειακό τομέα.

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, με ανακοίνωσή της, είπε ότι θα προσδιορίσει τη μέθοδο, τη διαδικασία, τα ύψη των υπερκερδών. Από εκεί και πέρα, ο Πρωθυπουργός δεσμεύτηκε ότι τα υπερκέρδη θα φορολογηθούν με 90% και τα ποσά θα πάνε στον Κρατικό Προϋπολογισμό για να προστεθούν στην οικονομική στήριξη  που δίνει  η Κυβέρνηση στην κοινωνία.

Για την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ

Η αγωνία του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι το πώς θα βρούμε παραπάνω χρήματα, για να βοηθήσουμε τον κόσμο. Η αγωνία του ΣΥΡΙΖΑ είναι  να χτίσει ένα αντιπολιτευτικό αφήγημα, ότι εδώ υπάρχουν κάποιοι που βγάζουν πολλά λεφτά, την ώρα που ο κόσμος δεν μπορεί να πληρώσει τους λογαριασμούς και η Κυβέρνηση είναι με αυτούς τους λίγους. Δεν αντέχει στη λογική αυτό το επιχείρημα. Αυτή η ρητορική περί αυθαιρεσίας, περί αισχροκέρδειας, περί λίγων εκλεκτών που κονομάνε, την ώρα που οι πολλοί υποφέρουν, είναι μια χρεοκοπημένη λογική στη συνείδηση του κόσμου.

Είναι η προσωποποίηση, ο ορισμός  του λαϊκισμού, που αποδυναμώνεται και αποδομείται από την ίδια την πραγματικότητα. Επικαλούνται δισεκατομμύρια και νούμερα, που δήθεν τους έχει πει η ΡΑΕ. Βγαίνει η ΡΑΕ και λέει: «Εμείς δεν έχουμε προσδιορίσει τίποτα ακόμη. Ψάχνουμε τον τρόπο. Σε λίγες μέρες θα το πούμε στην Κυβέρνηση». Λένε ότι ο Μητσοτάκης είναι με τους λίγους και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να κερδίζουν οι εκλεκτοί επιχειρηματίες. Και βγαίνει ο Μητσοτάκης και λέει ότι το 90% θα φορολογηθεί και θα γυρίσει πίσω στον κόσμο. Μας λένε ότι η Δ.Ε.Η.  κερδοσκοπεί σε βάρος του Έλληνα φορολογούμενου και του Έλληνα καταναλωτή και η Δ.Ε.Η. έχει επιδοτήσει με 800 εκατ. ήδη, απευθείας στους καταναλωτές, απορροφώντας  μέρος των αυξήσεων.

Όλα αυτά εξυπηρετούν μία λογική ενός αντιπολιτευτικού αφηγήματος, που αρνείται, όμως, το αυτονόητο. Αρνείται ότι η κρίση που αντιμετωπίζουμε στη χώρα είναι παγκόσμια και εισαγόμενη και άρα δύσκολο να αντιμετωπιστεί. Χρειάζεται σοβαρότητα, χρειάζονται συγκεκριμένα μέτρα, χρειάζονται πράξεις, που θα  μετριάζουν, δεν θα μηδενίζουν. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Εδώ χρειάζεται σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ειλικρίνεια. Δεν χρειάζεται δημαγωγία και λαϊκισμός.

Όλα τα στοιχεία για τη Δ.Ε.Η. είναι διαφανή και σε πρόσβαση σε όποιον θέλει να ελέγξει. Η Δ.Ε.Η. έχει κάνει, ό,τι έπρεπε για να είναι σε θέση σήμερα να στηρίζει την ελληνική κοινωνία και να δίνει 800 εκατ. για να μετριαστούν οι επιπτώσεις του ρεύματος. Για να μπορεί να υλοποιεί ένα επενδυτικό σχέδιο, προκειμένου να αυξήσουμε το μίγμα των ΑΠΕ και να μην ξαναβρεθούμε ποτέ στο μέλλον, σε αυτή τη δυσάρεστη θέση να είμαστε τόσο πολύ εξαρτώμενοι από ένα καύσιμο που οι διεθνείς κρίσεις το οδήγησαν να πάρει αυτές τις τιμές. Η πολιτική αντιπαράθεση πρέπει να γίνεται πάνω σε αυτές τις βάσεις.

Αν κάποιος θέλει να είναι υπεύθυνος και σοβαρός, αυτό πρέπει να πει στον Έλληνα πολίτη. Πρέπει να του πει, δηλαδή, σε ποια κατάσταση ήταν η Δ.Ε.Η., επί των ημερών του, που είχε φτάσει τη μετοχή της, γιατί δεν είχε κάνει επενδύσεις, γιατί οδήγησε στην απαξίωση συνολικά της εικόνας της στην ελληνική κοινωνία και γιατί, παρ’ όλα αυτά, είχαν κάνει και αυξήσεις. Άκουγα τον κ. Τσίπρα, στην τηλεοπτική του συνέντευξη χθες, να λέει ότι εμείς δεν είχαμε κάνει αυξήσεις. Είχαν κάνει 8% μεσοσταθμικά αυξήσεις στα τιμολόγια. Δεν το λέω εγώ, το λέει ο επικεφαλής της Δ.Ε.Η. εκείνων των ημερών, χωρίς καμία ενεργειακή κρίση.

Για τις εκλογές 

Εμείς έχουμε μία παραδοσιακή θέση, αξιακή, απέναντι στα πράγματα. Πιστεύουμε ότι η χώρα πρέπει να έχει μια σταθερή και ισχυρή Κυβέρνηση. Και η αυτοδυναμία είναι το καλύτερο μέσο, ο καλύτερος τρόπος για να έχουμε αυτή τη σταθερότητα και αυτή τη διάρκεια για πολλούς λόγους και για επιχειρήματα που έχουν συζητηθεί και θα συζητηθούν και όταν έρθει η ώρα ξανά στο δημόσιο διάλογο. Όταν έρθει εκείνη η ώρα, θα προτάξουμε ποιο ήταν το έργο μας, τι διαχειριστήκαμε, τι πετύχαμε. Αφήστε να φτάσουμε μέχρι το τέλος της Άνοιξης του ‘23 που θα γίνουν οι εκλογές. Αφήστε να δούμε πώς η Κυβέρνηση θα έχει διαχειριστεί συνολικά αυτήν την τεράστια κρίση. Τι θα έχουμε καταθέσει ως αποτέλεσμα της δουλειάς μας και ως προοπτική για τον κόσμο και ανάλογα με το τι θα συμβεί τότε, θα δούμε.

Ο Πρωθυπουργός είπε ότι για μας, το ζητούμενο είναι η σταθερότητα. Η αυτοδυναμία εξακολουθεί να παραμένει όχι αυτοσκοπός, αλλά το μέσο για τη σταθερότητα αυτή. Παρ’ όλα αυτά, στις εκλογές μιλά ο λαός, ψηφίζει ο κόσμος. Εάν η ελληνική κοινωνία, έχει κάτι να μας πει εκείνη την περίοδο, διαφορετικό από αυτό που πιστεύουμε εμείς ότι είναι η καλύτερη εγγύηση μιας σταθερής διακυβέρνησης, δεν μπορείς να κλείνεις τα αυτιά σου, να την αγνοείς. Αυτός είναι ο νόμος της Δημοκρατίας. Θα δούμε, με βάση τις συνθήκες τότε που θα διαμορφωθούν, τι μπορεί να σημαίνει αυτό.

Και δεν θα το δούμε μόνο εμείς, θα το δουν και θα  μιλήσουν και άλλοι. Υπάρχει περιθώριο ποτέ συνεργασίας Νέας Δημοκρατίας με το ΣΥΡΙΖΑ; Την ώρα που υπάρχει πόλεμος και κρίσεις, πετούν δεξιά και αριστερά ατεκμηρίωτα δισεκατομμύρια, μιλούν για κρίσεις που έχουν ονοματεπώνυμο Μητσοτάκη, υποστηρίζουν ότι δεν φταίει για την άνοδο της τιμής του φυσικού αερίου αυτό που γίνεται από τη Ρωσία στην Ουκρανία, αλλά το ότι ο Πρωθυπουργός είναι νεοφιλελεύθερος και έχει πλούσιους φίλους και μόνο αυτούς ενδιαφέρεται να φροντίσει.

Σοβαρά, υπάρχει πάνω σε αυτό κάποια βάση συνεννόησης και συνεργασίας με τους ανθρώπους αυτούς; Δεν υπάρχει. Μας χωρίζει ένα χάσμα αντίληψης και ανάλυσης στην πολιτική, βάθους σκέψης, με βάση αυτά που συμβαίνουν. Οι άνθρωποι βρίσκονται αλλού. Βρίσκονται σε σχήματα ξεπερασμένων δεκαετιών. Προσπαθούν να ερμηνεύσουν το σήμερα με τους φακούς του χθες. Είναι δύσκολο κανείς να συνεννοηθεί ή να επικοινωνήσει.

Για τα ελληνοτουρκικά  

Αυτό που έγινε με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και την ενεργοποίηση όλου του δυτικού κόσμου, Ε.Ε., ΝΑΤΟ, προς μια κατεύθυνση απόλυτης καταδίκης του αναθεωρητισμού και του επεκτατισμού, οδήγησε και  την Τουρκία, επί της ουσίας, να αλλάξει και αυτή ρότα σε μια σειρά από πράγματα. Να επιχειρήσει να αποκαταστήσει διαύλους επικοινωνίας, όχι μόνο με τη Γαλλία, με το Ισραήλ, με τις Η.Π.Α., αλλά ακόμη και τους Αρμένιους μίλησαν, ενόψει της καινούριας κατάστασης που γεωπολιτικά διαμορφώνεται.

Η χώρα μας δεν έχει ούτε να φοβάται, ούτε να χάσει τίποτα από τη μετατόπιση της Τουρκίας προς την άποψη της Δύσης ότι τα σύνορα είναι σύνορα, τελεία και παύλα. Αν κάποιους πρέπει να βάζει σε δεύτερες σκέψεις κάτι, είναι το κατά πόσο η γειτονική χώρα θα δείξει συνέπεια σε αυτή την άποψη, για να εξακολουθεί να την αντιμετωπίζει και η Δύση με διαφορετικό πνεύμα και με διαφορετική ματιά από αυτή που την αντιμετώπιζε μέχρι σήμερα.

Δράσεις ΚΙΝ.ΑΛ. στο πλαίσιο της αυτο-οργάνωσης

Στο πλαίσιο της αυτο-οργανωσης του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής προγραμματίζονται για αύριο 31 Μαρτίου 2022 οι εξής κομματικές δράσεις:

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ

18:00 ΓΡΑΦΕΙΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ (Μπότσαρη 1 Κεντρική Πλατεία)
ΟΜΙΛΗΤΕΣ: Ανδρέας Πουλάς, Βουλευτής Αργολίδας – Μάρα Κουκουδάκη, Μέλος ΚΠΕ

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
18:30 ΠΑΝΘΕΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ (Οδός Εθν. Αντιστάσεως)
ΟΜΙΛΗΤΗΣ: Κωνσταντίνος Γάτσιος, Μέλος ΚΠΕ

ΧΙΟΣ
18:00 ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΟΜΙΛΗΤΗΣ: Παναγιώτης Βλάχος, Μέλος ΚΠΕ

Θα προηγηθεί επίσκεψη στο Κέντρο Μεταναστών

Κατανομή κατά νομό στην Κεντρική Μακεδονία των 3.403 νέων κρουσμάτων κορονοϊού

Τα 3.403 νέα κρούσματα που ανακοινώθηκαν από τον ΕΟΔΥ για την Κεντρική Μακεδονία κατανέμονται ανά νομό ως εξής:

– 2191 κρούσματα στην ΠΕ Θεσσαλονίκης

– 220 κρούσματα στην Π.Ε Ημαθίας

– 118 κρούσματα στην Π.Ε. Κιλκίς

– 186 κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας

– 176 κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας

– 311 κρούσματα στην Π.Ε. Σερρών

– 201 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής

Γεωγραφική κατανομή των 22.451 κρουσμάτων κορονοϊού που ανακοίνωσε σήμερα ο ΕΟΔΥ

Η γεωγραφική κατανομή των 22.451 κρουσμάτων covid-19 που ανακοίνωσε σήμερα ο ΕΟΔΥ έχει ως εξής:

Opera Στιγμιότυπο 2022 03 30 183224 eody.gov .gr

Opera Στιγμιότυπο 2022 03 30 183315 eody.gov .gr

 

Κορονοϊός: 22.451 νέα κρούσματα στη χώρα – 3.009.333 συνολικά – 348 διασωληνωμένοι – 27.454 θάνατοι

Τα στοιχεία που παρουσιάζονται αφορούν περιστατικά από την επιδημιολογική επιτήρηση της νόσου από το νέο κορωνοϊό (COVID-19), με βάση τα δεδομένα που έχουν δηλωθεί στον ΕΟΔΥ και καταγραφεί μέχρι τις 30 Μαρτίου 2022 (ώρα 15:00).

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 22.451, εκ των οποίων 29 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 3.009.333

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 348

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 60, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 27.454 θάνατοι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γερμανία: Φυσικό αέριο: Ενεργοποίηση του πρώτου επιπέδου σχεδίου έκτακτης ανάγκης – Τι θα συμβεί αν η Μόσχα κλείσει την βάνα;

Η Γερμανία ενεργοποίησε το πρώτο επίπεδο σχεδίου έκτακτης ανάγκης για την διαχείριση της προμήθειας φυσικού αερίου προς την πρώτη οικονομία της Ευρώπης στο πλαίσιο προετοιμασίας για την διατάραξη ή τον τερματισμό της ροής φυσικού αερίου από την Ρωσία.

Οι ρωσικές εξαγωγές αντιστοιχούν στο 55% των εισαγωγών φυσικού αερίου της Γερμανίας για το 2021. Αν και το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 40% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ δήλωσε ότι η Γερμανία δεν θα επιτύχει πλήρη ανεξαρτησία από τις ρωσικές προμήθειες πριν από τα μέσα του 2024.

Ποιο είναι το πρόβλημα;

Η Μόσχα ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την θέσπιση μηχανισμού μέχρι τις 31 Μαρτίου στο πλαίσιο του οποίου οι «μη φιλικές» προς το Κρεμλίνο χώρες, όσες έχουν επιβάλει κυρώσεις κατά της Ρωσίας για την επίθεση στην Ουκρανία, θα πληρώνουν σε ρούβλια για την αγορά ρωσικού φυσικού αερίου. Το μέτρο αφορά την Γερμανία και τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες μέχρι σήμερα πληρώνουν σε δολάρια.

Ο Ρόμπερτ Χάμπεκ, ο γερμανός υπουργός υπεύθυνος για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, έχει απορρίψει την ρωσική απαίτηση λέγοντας ότι τα συμβόλαια θα εφαρμοσθούν με τους όρους που προβλέπουν.

Οι μεγαλύτεροι γερμανοί πελάτες της Ρωσίας είναι οι Uniper, RWE και  VNG της EnBW, που έχουν μακράς διάρκειας συμβόλαια. Δεν έχουν σχολιάσει ερωτήματα για επιμέρους προετοιμασίες για την αντιμετώπιση της διατάραξης της προμήθειας φυσικού αερίου.

Ποιο είναι το σχέδιο της Γερμανίας;

Το Σχέδιο Εκτακτης Ανάγκης του Βερολίνου για το φυσικό αέριο προβλέπει τρία επίπεδα συναγερμού.

Το πρώτο επίπεδο, που ενεργοποίησε σήμερα η γερμανική κυβέρνηση, εφαρμόζεται όταν υπάρχουν ενδείξεις ότι είναι πιθανόν να υπάρξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης στις προμήθειες φυσικού αερίου. Το δεύτερο επίπεδο σημαίνει συναγερμό όταν η διατάραξη της προμήθειας ή η εξαιρετικά υψηλή ζήτηση επηρεάζουν την συνήθη ισορροπία, αλλά μπορεί να υπάρξει διόρθωση χωρίς παρέμβαση.

Το τρίτο επίπεδο αποτελεί κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης και ενεργοποιείται όταν τα μέτρα της αγοράς δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις. Στο επίπεδο αυτό, η ρυθμιστική αρχή του δικτύου, η Bundesnetzagentur, καλείται να αποφασίσει με ποιον τρόπο θα διανεμηθούν τα υπάρχοντα αποθέματα πετρελαίου στην χώρα.

Ποιος επηρεάζεται πρώτος;

Αν η Γερμανία δεν διασφαλίσει επαρκή προμήθεια φυσικού αερίου, η πρώτη που θα πληγεί θα είναι η βιομηχανία, που αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο της γερμανικής ζήτησης.

«Αυτό σημαίνει ότι χάνεται βιομηχανική παραγωγή, χάνονται εφοδιαστικές αλυσίδες», δήλωσε ο Λέοναρντ Μπίρνμπάουμ, διευθύνων σύμβουλος του ενεργειακού ομίλου  E.ON στο δίκτυο ARD. «Το βέβαιο είναι ότι  μιλάμε για πολύ μεγάλες απώλειες».

Τα νοικοκυριά θα έχουν προτεραιότητα έναντι της βιομηχανίας, ενώ τα νοσοκομεία, τα κέντρα φροντίδας και άλλα ιδρύματα του δημοσίου τομέα με ειδικές ανάγκες θα είναι τα τελευταία που θα πληγούν από την έλλειψη φυσικού αερίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ρωσία: Αν θέλετε αέριο, σιτηρά ή μέταλλα “βρείτε ρούβλια”, δήλωσε ο πρόεδρος της Δούμας απευθυνόμενος στην ΕΕ

Ο πρόεδρος της Δούμας Βιάτσεσλαβ Βολόντιν προειδοποίησε σήμερα την ΕΕ ότι, αν θέλει να εισάγει φυσικό αέριο από τη Ρωσία, θα πρέπει να πληρώνει σε ρούβλια, ενώ πρόσθεσε ότι το ίδιο ενδέχεται να ισχύσει και για τις εξαγωγές πετρελαίου, σιτηρών, μετάλλων, λιπασμάτων, άνθρακα και ξυλείας.

 

Αφού η Δύση επέβαλε αυστηρές κυρώσεις στη Ρωσία για την εισβολή της στην Ουκρανία, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν ζήτησε το φυσικό αέριο που εξάγεται στην ΕΕ να πληρώνεται σε ρούβλια. Οι υπουργοί Ενέργειας της G7 απέρριψαν χθες, Τρίτη, το αίτημα αυτό, ενώ ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν δήλωσε στον Ρώσο ομόλογό του ότι κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατο.

«Αν θέλετε αέριο, βρείτε ρούβλια», ανέφερε σε ανάρτησή του σήμερα ο Βολόντιν.

«Επιπλέον θα ήταν σωστό, όπου αυτό ωφελεί τη χώρα μας, να επεκτείνουμε τον κατάλογο των προϊόντων που τιμολογούνται σε ρούβλια προκειμένου να περιλαμβάνει: τα λιπάσματα, τα σιτηρά, το πετρέλαιο, το ηλιέλαιο, τον άνθρακα, τα μέταλλα, την ξυλεία κτλ», πρόσθεσε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ