Αρχική Blog Σελίδα 3855

Ασλάνογλου Κώστας: Ψηφίζεις ΠΑΣΟΚ, βγαίνει ΠΑΣΟΚ και υπάρχει ελπίδα

Λίγα 24ωρα έμειναν μέχρι να ανοίξουν οι κάλπες μιας εξαιρετικά κρίσιμης εκλογικής αναμέτρησης που θα κρίνει πολλά για το παρόν και το μέλλον της πατρίδας μας.

Ωστόσο οι συνθήκες διεξαγωγής των εκλογών δεν συνάδουν με την κρισιμότητα τους, αφού ένα μεγάλο τμήμα τόσο του πολιτικού προσωπικού, όσο και της κοινωνίας δείχνει και είναι μακριά από την πραγματικότητα.

Είναι πολλοί αυτοί που θεωρούν ότι η χώρα ξεπέρασε της παθογένειες του παρελθόντος και ότι μπορεί πλέον να πορευτεί με αμεριμνησία σε ένα μέλλον όπου όλα θα είναι (και πάλι) ρόδινα και ανέφελα. Αυτό προκύπτει εν πολλοίς από το αφήγημα μιας εξαιρετικά προβληματικής (απερχόμενης) κυβέρνησης, αλλά και μιας εξίσου επικίνδυνης και ανερμάτιστης αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Οι τρόποι, τα μέσα και ο λόγος αυτού του δίπολου –υποπροϊόν της βαθιάς κοινωνικής και οικονομικής κρίσης της τελευταίας δεκαετίας – είναι στην ουσία το πρόβλημα που έχει σήμερα η χώρα μας.

Η ελληνική κοινωνία κινδυνεύει να βρεθεί, για άλλη μια φορά, απέναντι σε μια πραγματικότητα εντελώς διαφορετική και εξαιρετικά επώδυνη αν πιστέψει ότι και πάλι όλα είναι εύκολα και κυρίως άκοπα.

Θα φανεί ίσως υπερβολικό αλλά η αλήθεια είναι ότι οι εκλογές της Κυριακής έχουν τη βαρύτητα εκείνων του 1974 και του 1981. Στην ουσία σηματοδοτούν την επόμενη φάση της μεταπολιτευτικής δημοκρατίας μας, δεδομένου ότι στο τέλος της τρίτης δεκαετίας του 21ου αιώνα τίποτα δεν θα μοιάζει με όσα ισχύουν σήμερα.

Επιβάλλεται λοιπόν να προχωρήσουμε ως κοινωνία και ως πολιτικό σύστημα σε μια μεγάλη αλλαγή που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών. Χρειαζόμαστε άμεσα την αλλαγή παραδείγματος. Ωρίμασαν πλέον οι συνθήκες και αποτελεί όρο επιβίωσης, να αφήσουμε πίσω τις αντιλήψεις που θέλουν ισχνές –πλασματικές κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες μονοκομματικών κυβερνήσεων που με «λάφυρο» έναν ταλαιπωρημένο, δυσκίνητο και αντιπαραγωγικό κρατικό μηχανισμό και σε αγαστή συνεργασία με το παρασιτικό κεφάλαιο να ορίζουν τις τύχες της χώρας.

Το πλαίσιο μέσα στο οποίο διενεργούνται οι εκλογές της Κυριακής, έστω και ατελές, μπορεί και πρέπει να επιβάλλει μια νέα πραγματικότητα, εφόσον το πολιτικό προσωπικό σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και υπηρετήσει τα συμφέροντα και της ανάγκες του τόπου και όχι – πάλι – την με οποιονδήποτε τρόπο δική του πολιτική επιβίωση. Γιατί η χώρα μας δεν έχει καμία τύχη στο σκληρό διεθνές περιβάλλον, χωρίς ευρύτερες πολιτικές και κατ’ επέκταση κοινωνικές συναινέσεις ευρείας κλίμακας. Αν δηλαδή το.. πρόβλημα μας εξακολουθεί να είναι ποιος θα είναι ο πρωθυπουργός και όχι αυτά που χρειάζεται να γίνουν για να πάει μπροστά ο τόπος μας.  Κατανοώ ότι για πολλούς αυτή η ανατροπή στον τρόπο σκέψης είναι μια δύσκολη και ίσως δυσεπίλυτη άσκηση. Σύντομα όμως οι περισσότεροι θα συνειδητοποιήσουμε ότι αποτελεί μονόδρομο για το μέλλον που έχουμε ανάγκη.

Προφανώς υπάρχουν – και πρέπει να υπάρχουν – ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές. Όμως η αντιπαράθεση των ιδεών δεν μπορεί να οδηγεί στη σύγκρουση και τον διχασμό, αλλά στη σύνθεση με κύριο πρόταγμα το συμφέρον της χώρας και των πολιτών της.

Ήρθε η ώρα λοιπόν να επιχειρήσουμε τη φυγή προς το μέλλον. Να αποβάλλουμε αντιλήψεις δεκαετιών που ήθελαν τους «φωτισμένους» ηγέτες να «οδηγούν» ανεξέλεγκτα το λαό και τη χώρα σε επιλογές που εν πολλοίς οι ίδιοι όριζαν. Αυτοί οι ηγέτες πράγματι υπήρξαν, αλλά πλέον ανήκουν στην ιστορία και πάντως δεν μπορούν να έχουν σχέση με την Ελλάδα του 21ου αιώνα.

Σήμερα αυτό που στο ΠΑΣΟΚ ονομάζουμε αλλαγή παραδείγματος απαντά στην ανάγκη να εγκαταλειφτεί το ξεπερασμένο Πρωθυπουργικό μοντέλο διακυβέρνησης, όταν μάλιστα φάνηκε με τέτοια ένταση το μέγεθος της αποτυχίας του, για διαφορετικούς λόγους, στους δυο τελευταίους Πρωθυπουργούς της χώρας.

Γνωρίζω, από πρώτο χέρι, ότι το δυσώδες μιντιακό περιβάλλον όπως αυτό διαμορφώθηκε από τους εμπόρους της παραπληροφόρησης, με την αρχική συναίνεση του συνόλου του πολιτικού συστήματος (Μητσοτάκης, Παπανδρέου, Φλωράκης), σε συνεργασία με το πολλαπλώς αποτυχημένο μοντέλο των αρπακτικών – δημοσκοπικών εταιρειών  και μαζί με τα μεγάλα γνωστά ή άγνωστα (παρασιτικά) κεφάλαια δεν θέλουν  σε καμία περίπτωση μια τέτοια εξέλιξη και θα την πολεμήσουν λυσσαλέα  (και το κάνουν) μια τέτοια εξέλιξη με κάθε μέσο και τρόπο.

Βλέπετε τα.. λεφτά είναι πολλά (Ταμείο Ανάκαμψης) για να αφεθούν στη διαχείριση θεσμών διαφάνειας και πολιτικής λογοδοσίας. Όμως για τη χώρα αύτη είναι η τελευταία ευκαιρία, αν πραγματικά θέλουμε να ελπίζουμε σε μια αξιοπρεπή και βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη με επίκεντρο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του και όχι του κεφαλαίου, της… «αγοράς» και των ανισοτήτων.

Ταιριάζει  απόλυτα σε αυτό το σύστημα μια… αυτοδύναμη κυβέρνηση Μητσοτάκη που θα συνεχίσει τις απευθείας αναθέσεις και τις εμφανείς σχέσεις διαπλοκής και φυσικά μια «τρεις λαλούν και δυο χορεύουν» αντιπολίτευση ΣΥΡΙΖΑ. Για να πετύχουν τους στόχους τους άρχισαν πάλι (όπως και 2019) το γνωστό πια σενάριο του «μπαμπούλα» ανάμεσα στα δύο κόμματα με τη μικρή δημοσκοπική(;) διαφορά που καταγράφουν!!! οι γνωστοί δημοσκοπικοί βραχίονες της εξαπάτησης των πολιτών.

Αυτή τη φορά όμως δεν πρόκειται να τους περάσει τόσο εύκολα γιατί όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται αυτό το άθλιο παιχνίδι.

Το ΠΑΣΟΚ άλλωστε τους χαλά τα σχέδια και για αυτό είναι ο χώρος που δέχεται έναν λυσσαλέο βρώμικο και δυσώδη πόλεμο. Άλλοτε με ειρωνείες, άλλοτε με απειλές, άλλοτε με ψέματα και συνειδητή διαστρέβλωση θέσεων και άλλοτε με γελοίες, βλακώδεις μιμήσεις που μόνο γέλιο προκαλούν.

Προσπαθούν να μειώσουν, όσο μπορούν, την επιρροή του στην ελληνική κοινωνία, ώστε να μην είναι εμπόδιο στα σχέδια τους.

Αγνοούν όμως ότι το ΠΑΣΟΚ έχει βαθιές και γερές ρίζες στην κοινωνία μας γιατί είναι το κίνημα που δημιουργήθηκε για να προσφέρει στην πατρίδα με τα λάθη, τις παραλείψεις και τις αστοχίες. Το αποτύπωμα είναι βαθύ και ανεξίτηλο θέλουν δεν θέλουν.

Το ΠΑΣΟΚ έχοντας γυρίσει σελίδα είναι και πάλι έτοιμο να πρωταγωνιστήσει στη διαμόρφωση μιας νέας ελπιδοφόρας προοπτικής για τον τόπο, με νέα καθαρά πρόσωπα, με τη νέα γενιά των στελεχών του που δίνουν καθημερινά τη μάχη του αυτονόητου και απαλλαγμένο από τους κάθε λογής «επιβήτορες» και σαλτιμπάγκους της πολιτικής θα συνεισφέρει με κάθε τρόπο στην προσπάθεια να αλλάξει το πολιτικό παράδειγμα στη χώρα μας.

Απευθυνόμαστε στο σημαντικό σκεπτόμενο κομμάτι της κοινωνίας μας. Την Κυριακή ψηφίζεις ΠΑΣΟΚ, βγαίνει ΠΑΣΟΚ και η ελπίδα παραμένει ζωντανή

ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ ΚΩΣΤΑΣ

Πρ. Γραμματέας Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ

Απ. Βεσυρόπουλος: «Την Κυριακή ανοίγουμε το δρόμο για την Ισχυρή και Αυτοδύναμη Ελλάδα»

Σε μεγάλη συγκέντρωση πολιτών στη Μελίκη, ο Υφυπουργός Οικονομικών και Υποψήφιος Βουλευτής Ημαθίας, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος ζήτησε από τους πολίτες να δώσουν μια καθαρή και ισχυρή εντολή για μια Ισχυρή και Αυτοδύναμη Ελλάδα.

Ο κ. Βεσυρόπουλος τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι:

  • Η χώρα δεν χρειάζεται κυβερνήσεις ειδικού σκοπού που συνιστούν ακυβερνησία και χάος.
  • Πληρώσαμε ακριβά τις αυταπάτες, τις περιπέτειες, τις εύκολες λύσεις. Η χώρα χρειάζεται ισχυρή κυβέρνηση, πολιτική και οικονομική σταθερότητα.
  • Δεν ψηφίζουμε απλά για κυβέρνηση. Αποφασίζουμε για τη χώρα μας και τα παιδιά μας.
  • Η Ελλάδα του 2023 δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα του 2019. Προχωρήσαμε σε πολλαπλές μειώσεις φορολογικών επιβαρύνσεων, δημιουργήσαμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, αυξήσαμε τις επενδύσεις και μειώσαμε την ανεργία.

«Την Κυριακή οι πολίτες θα δώσουν το δικό τους μήνυμα, θα στηρίξουν τη μοναδική σοβαρή και αξιόπιστη πρόταση διακυβέρνησης που υπάρχει: την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας διασφαλίζει ότι μέχρι το τέλος του χρόνου, η Ελλάδα θα έχει αποκτήσει επενδυτική βαθμίδα, γεγονός που θα έχει πολλαπλές θετικές επιπτώσεις για την εθνική μας οικονομία, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες αφού θα μειωθεί το κόστος δανεισμού.

Την Κυριακή ανοίγουμε το δρόμο για μία ακόμη τετραετία άσκησης συνετής οικονομικής πολιτικής, πρόσθετης μείωσης των φόρων, καλύτερων μισθών και διατήρησης των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης» δήλωσε ο Υφυπουργός Οικονομικών και Υποψήφιος Βουλευτής Ημαθίας, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος.

βεσυρόπουλος 2 1

Γ. Γεραπετρίτης: Θέλουμε μια ισχυρή κυβέρνηση γιατί θεωρούμε ότι αυτό είναι το καλό και ωφέλιμο για τη χώρα

Η ΝΔ θέλει να υπάρχει μια ισχυρή κυβέρνηση όχι για λόγους πολιτικής έπαρσης και αλαζονείας, αλλά διότι θεωρεί ότι αυτό είναι το καλό και ωφέλιμο για τη χώρα ιδίως στο μέτρο που θα έχουμε απέναντί μας – όπως διαφαίνεται – μια πολύ ισχυρή τουρκική κυβέρνηση, με τα γνωστά ζητήματα τα οποία ανακύπτουν και με τις σχέσεις εντός της ΕΕ και τις διμερείς σχέσεις με την Τουρκία, ξεκαθάρισε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης.

 

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό 9.84, ο κ. Γεραπετρίτης αφού επανέλαβε την βασική προσέγγιση της ΝΔ, η οποία δεν είναι άλλη από την επιδίωξη της αυτοδυναμίας του κόμματος ώστε η χώρα να κυβερνηθεί με σταθερότητα, απάντησε στο ερώτημα αν η ΝΔ είναι έτοιμη να σχηματίσει μια κυβέρνηση συνεργασίας κι αν θα διερευνήσει την δυνατότητα σχηματισμού κυβέρνησης με το ΠΑΣΟΚ από την πρώτη κάλπη.

«Η χώρα δεν θα μείνει ακυβέρνητη. Αυτό είναι το μόνο βέβαιο. Η ΝΔ είναι δύναμη ευθύνης. Έχουμε μια πάρα πολύ συγκεκριμένη προσέγγιση για τα πράγματα. Εμείς θέλουμε να υπάρχει μια ισχυρή κυβέρνηση όχι για λόγους πολιτικής έπαρσης και αλαζονείας, αλλά γιατί θεωρούμε ότι αυτό είναι το καλό και ωφέλιμο για τη χώρα ιδίως στο μέτρο που θα έχουμε απέναντί μας – όπως διαφαίνεται – μια πολύ ισχυρή τουρκική κυβέρνηση, με τα γνωστά ζητήματα τα οποία ανακύπτουν και με τις σχέσεις εντός της ΕΕ και τις διμερείς σχέσεις με την Τουρκία. Σχετικά με την συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ αυτή την έχει μάλλον υποδαυλίσει με έναν εξαιρετικά αρνητικό τρόπο ο κ. Ανδρουλάκης όταν ανέφερε ότι δεν πρέπει να έχουμε πρωθυπουργό τον κ. Μητσοτάκη. Μια δήλωση πρόθεσης, η οποία αντιβαίνει την πολιτική λογική υπό την έννοια ότι ένα κόμμα το οποίο έχει ένα τόσο υψηλό ποσοστό δεν είναι δυνατόν να του στερείς την δυνατότητα να κυβερνήσει με τον αρχηγό του. Από την άλλη πλευρά γνωρίζουμε τους όρους τους οποίους έχει θέσει. Πρωτίστως όμως με αυτού του τύπου την προδιάθεση εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ (όπως το ήταν απέναντι σε πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης όπως η αξιολόγηση στο Δημόσιο, η ενίσχυση των Ναυπηγείων και της αμυντικής βιομηχανίας) αλλά και μια ισχνή πλειοψηφία δικομματική – η οποία θα περιλαμβάνει αναγκαστικά και ένα κομμάτι που θα είναι αντίθετο, όχι απλώς ιδεολογικά, αλλά ακόμη και στα βασικά πολιτικά ζητήματα απέναντι στον κορμό του κοινωνικού φιλελευθερισμού της ΝΔ, θα έχει μια τεράστια δυσκολία διακυβέρνησης. ‘Αρα με αυτά τα δεδομένα εμείς θεωρούμε ότι η απλή αναλογική έχει εξαιρετικά μεγάλη δυσκολία να παραγάγει μια κυβέρνηση η οποία θα είναι βιώσιμη και ισχυρή και στο πλαίσιο αυτό θα κινηθούμε. Και βεβαίως εμείς θα κινηθούμε στο πλαίσιο του Συντάγματος. Εκεί όπου θα μας τάξει ο λαός εκεί θα πορευτούμε”, είπε συγκεκριμένα ο κ. Γεραπετρίτης.

Στο ερώτημα αν αίρονται οι επιφυλάξεις της ΝΔ αν δεν είναι αρχηγός στο ΠΑΣΟΚ ο Νίκος Ανδρουλάκης ο κ. Γεραπετρίτης αφού ανέφερε ότι οι επιφυλάξεις της ΝΔ καταρχάς είναι ιδεολογικές και επανέλαβε ότι η ΝΔ θεωρεί ότι πρέπει να υπάρχει μια ισχυρή κυβέρνηση και η ισχυρή κυβέρνηση είναι μια αυτοδύναμη κυβέρνηση, τόνισε ότι “Εάν δεν μπορεί να υπάρξει λόγω πολιτικών συσχετισμών μια αυτοδύναμη κυβέρνηση, θα αναζητηθούν οι συμμαχίες εκείνες οι οποίες θα είναι πολιτικά βιώσιμες. Παραμένει όμως η βασική μας παραδοχή ότι εμείς αναζητούμε την αυτοδυναμία γιατί θεωρούμε ότι αυτό είναι το αναγκαίο και ωφέλιμο για τη χώρα”.

Απαντώντας στην ερώτηση αν ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα παραδώσει την εντολή σχηματισμού κυβέρνησης, ο υπουργός Επικρατείας είπε ότι δεν μπορεί να διερμηνεύσει την πρόθεση του πρωθυπουργού και προσέθεσε πως “Έίναι ένα ζήτημα που έχει να κάνει με τους πολιτικούς συσχετισμούς δυνάμεων, που θα προκύψουν την Κυριακή το βράδυ. Εκείνο το οποίο όλοι αντιλαμβανόμαστε είναι ότι θα αναζητηθεί η πιο ισχυρή κυβέρνηση που θα προκύψει από τις κάλπες”.

Γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια συνολικής αναβάθμισης στον σιδηρόδρομο

Ο κ. Γεραπετρίτης, με την ιδιότητά του ως αρμόδιος υπουργός για τα θέματα Μεταφορών αναφέρθηκε στην “πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια” που έγινε για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου και την ασφαλή λειτουργία του τονίζοντας πως η κυβέρνηση κινήθηκε προς δύο κατευθύνσεις: – Πρώτον λήφθηκαν άμεσα μέτρα, τα οποία θεραπεύουν χρόνιες παθολογίες με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Όπως είπε συγκεκριμένα, πλέον οι σήραγγες είναι απολύτως ασφαλείς, αναβαθμίστηκε η πυρόσβεση και η πυρασφάλεια, η ηλεκτροδότηση, η ηλεκτρονική επιτήρηση μέσω καμερών και κυρίως το επίπεδο των επικοινωνιών και πλέον δεν υπάρχει κανένα τυφλό σημείο σε όλο το δίκτυο, ενισχύθηκε το προσωπικό, μειώθηκαν οι ταχύτητες. – Δεύτερον στο τέλος Σεπτεμβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα αναβάθμισης για την τηλεδιοίκηση και την σηματοδότηση έτσι ώστε ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη να είναι από πλευράς ασφάλειας ο πιο σύγχρονος άξονας που θα υπάρχει.

Ερωτηθείς για την σύμβαση με την Hellenic Train, ο κ. Γεραπετρίτης αφού περιέγραψε την δεδομένη κατάσταση (ότι έχει υπάρξει παραχώρηση λειτουργίας προς τη Hellenic Train, επί ΣΥΡΙΖΑ με ένα πολύ χαμηλό τίμημα 45 εκατ. και με τους όρους που έγινε) εξήγησε ότι αυτό δεν μπορεί να αλλοιωθεί στα βασικά του χαρακτηριστικά διότι θα ήταν αντισυμβατικό εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου. Ωστόσο τόνισε ότι η κυβέρνηση παρακολουθεί την τήρηση όλων των συμβατικών δεσμεύσεων που έχουν να κάνουν και με τη συμβατική λειτουργία του σιδηρόδρομου και με τις αναγκαίες επενδύσεις οι οποίες είναι υποχρεωτικές και από την άλλη πλευρά λαμβάνει και την τεχνογνωσία για την αναβάθμιση των υποδομών. Υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση υπέγραψε ένα πολύ ισχυρό μνημόνιο συνεργασίας με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους για την παροχή τεχνογνωσίας σε ζητήματα ασφάλειας, εκπαίδευσης και σε ζητήματα που σχετίζονται συνολικά με την λειτουργία του σιδηροδρόμου όπως επίσης λαμβάνει τεχνογνωσία ειδικώς από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων “για να μπορέσουμε να έχουμε πλήρη τεχνογνωσία αναβάθμισης”. “‘Αρα δουλεύουμε και προς την κατεύθυνση της συνολικής αναβάθμισης του σιδηροδρόμου” τόνισε.

Σχετικώς με τις κινητοποιήσεις στον σιδηρόδρομο, ο αρμόδιος υπουργός υπογράμμισε ότι έχουν κάθε δικαίωμα και λόγο οι εργαζόμενοι να ενδιαφέρονται για την καλή λειτουργία από κει και πέρα όμως οφείλουμε όλοι να είμαστε εποικοδομητικοί. “Από τη στιγμή που έγινε μια τιτάνια προσπάθεια για να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος με πολύ υψηλό επίπεδο συνεργασίας όλοι έπρεπε να συνταχτούμε πίσω από αυτό διότι είναι πάρα πολύ κρίσιμο να εμπεδωθεί η απόλυτη εμπιστοσύνη του κοινού προς τον σιδηρόδρομο” τόνισε και προσέθεσε πως ότι τα σωματεία του ΟΣΕ έχουν μια πάρα πολύ δημιουργική στάση απέναντι στα πράγματα και έχουν βοηθήσει πολύ ώστε να μπορέσουμε να διορθώσουμε τα πράγματα.

ΑΠΕ - ΜΠΕ

e-ΕΦΚΑ: Επιστροφή εισφορών, ύψους 20,3 εκατ. ευρώ, σε χιλιάδες επαγγελματίες

Πραγματοποιείται αύριο, Παρασκευή, 19 Μαΐου 2023, η πρώτη από μία σειρά καταβολών, ύψους 20.334.737,50 ευρώ, που αφορά στην επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών, κλάδων επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας, για τα έτη 2019 και 2020, σε χιλιάδες επαγγελματίες.

 

Συγκεκριμένα, αφορά σε δικηγόρους με έμμισθη εντολή του ιδιωτικού τομέα και των ΝΠΙΔ, μισθωτούς μηχανικούς, καθώς και υγειονομικούς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (ΙΔΑΧ & ΙΔΟΧ), οι οποίοι:

– υπέβαλαν αίτηση, μέσω της αντίστοιχης ηλεκτρονικής υπηρεσίας, μέχρι τις 02/05/2023,

– δεν έχουν από οποιανδήποτε αιτία οφειλή προς τον e-ΕΦΚΑ βεβαιωμένη στο ΚΕΑΟ και

– απασχολήθηκαν την ανωτέρω χρονική περίοδο σε έναν εργοδότη.

Στην πρώτη αυτή καταβολή, το ανώτατο επιστρεφόμενο ποσό, που θα πιστωθεί στους τραπεζικούς λογαριασμούς των 6.810 δικαιούχων, ανέρχεται σε 13.738,61 ευρώ.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι αρμόδιες υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ συνεχίζουν την επεξεργασία των αιτήσεων των λοιπών κατηγοριών δικαιούχων, καθώς και όσων υποβλήθηκαν από 03/05/2023 και μετέπειτα, προκειμένου να αποδοθούν τα αντίστοιχα ποσά με την ίδια διαδικασία σε επόμενη καταβολή.

ΑΠΕ - ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Έκρυβε 9 κιλά ηρωίνη στον προφυλακτήρα του αυτοκινήτου

Σχεδόν 9 κιλά ηρωίνη έκρυβε στον πίσω προφυλακτήρα του αυτοκινήτου του ένας 23χρονος που συνελήφθη μετά από αστυνομική επιχείρηση στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Αθηνών. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η ΕΛ.ΑΣ., πρόκειται για μέλος κυκλώματος που επρόκειτο να διακινήσει μεγάλες ποσότητες ηρωίνης σε πιάτσες τοξικοεξαρτημένων.

 

Η Δίωξη Ναρκωτικών Θεσσαλονίκης φαίνεται πως είχε πληροφορίες για την μεταφορά της ναρκωτικής ουσίας και όταν το όχημα έφτασε στο σταθμό διοδίων των Νέων Μαλγάρων αστυνομικοί το ακινητοποίησαν για έλεγχο. Κάνοντας «φύλλο και φτερό» το αυτοκίνητο εντόπισαν στον πίσω προφυλακτήρα 18 συσκευασίες με ηρωίνη, συνολικού βάρους 8 κιλών και 900 γραμμαρίων.

Το αυτοκίνητο κατασχέθηκε ως μέσο μεταφοράς ναρκωτικών, ενώ στην κατοχή του 23χρονου βρέθηκε χρηματικό ποσό (250 ευρώ) το οποίο κατασχέθηκε, όπως επίσης το κινητό του τηλέφωνο.

ΑΠΕ - ΜΠΕ

Ιταλία: Ζημιές δισεκατομμυρίων ευρώ από τις πλημμύρες στην περιφέρεια Εμίλια Ρομάνια, νέες καταστροφές στην περιοχή της Ραβένα

Ο πρόεδρος της περιφέρειας Εμίλια Ρομάνια Στέφανο Μπονατσίνι δήλωσε σήμερα ότι οι ζημιές από το κύμα κακοκαιρίας των τελευταίων τριών ημέρων ανέρχονται σε δισεκατομμύρια ευρώ. Την περασμένη νύχτα, εξαιτίας των συνεχών βροχοπτώσεων, πλημμύρισε και η ευρύτερη περιοχή της Ραβένα. Πιο συγκεκριμένα, στις πόλεις Λούγκο και Τσέρβια η στάθμη του νερού ξεπέρασε το ένα μέτρο και η ηλεκτροδότηση, όπως και οι τηλεφωνικές συνδέσεις, έχουν διακοπεί.

 

Σωστικά συνεργεία συνεχίζουν να καταφθάνουν στις πληγείσες περιοχές απ’ όλη την χώρα. Ο απολογισμός των θυμάτων έχει φθάσει τους εννέα νεκρούς, ενώ 13.000 άνθρωποι έχουν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Η Ιταλική Πυροσβεστική Υπηρεσία έχει κινητοποιήσει σχεδόν 800 άνδρες, με 250 οχήματα. Παράλληλα, στις πλημμυρισμένες περιοχές επιχειρούν μέλη της Πολιτικής Προστασίας, του ιταλικού στρατού, των καραμπινιέρων και της αστυνομίας, αλλά και της ακτοφυλακής, με χρήση ελικοπτέρων.

Ο Ιταλός υπουργός Περιβάλλοντος Τζιλμπέρτο Πικέτο Φρατίν, μιλώντας στην ραδιοφωνία της Rai, υπογράμμισε ότι «στις 23 του μηνός, το υπουργικό συμβούλιο της κυβέρνησης Μελόνι θα κηρύξει σε κατάσταση φυσικής καταστροφής την περιφέρεια Εμίλια Ρομάνια και θα εγκριθούν νέα, συγκεκριμένα μέτρα, όπως το πάγωμα της πληρωμής φόρων και δανείων για τους κατοίκους».

Στο μεταξύ, έπειτα από τη χθεσινή διακοπή της κυκλοφορίας, ξανάρχισαν να ανοίγουν δρόμοι και αυτοκινητόδρομοι. Εξαιτίας νέας κατολίσθησης όμως, στον αυτοκινητόδρομο A1 (o οποίος συνδέει το Μιλάνο με την Νάπολη) την ώρα αυτή  η ουρά των αυτοκινήτων ξεπερνά τα 14 χιλιόμετρα.

ΑΠΕ - ΜΠΕ

Πόλεμος στην Ουκρανία: Τα ουκρανικά στρατεύματα κερδίζουν εδάφη στις πτέρυγες του μετώπου του Μπαχμούτ, σύμφωνα με τον στρατό

Ο ουκρανικός στρατός ανακοίνωσε σήμερα ότι κατέλαβε νέα εδάφη εν μέσω σφοδρών συγκρούσεων γύρω από την πόλη Μπαχμούτ στην ανατολική Ουκρανία, παρόλο που οι ρωσικές δυνάμεις υπερτερούν σε αριθμό και σε οπλισμό.

 

Την περασμένη εβδομάδα, το Κίεβο δήλωσε ότι αύξησε την πίεση στα στρατεύματα της Μόσχας στα βόρεια και τα νότια του Μπαχμούτ. Ρωσικές δυνάμεις μισθοφόρων υποστηρίζουν ότι έχουν προωθηθεί εντός της πόλης, ενώ το Κίεβο έχει παραδεχθεί ότι έχουν κάποιες μικρές επιτυχίες.

«Παρά το γεγονός ότι οι μονάδες μας δεν έχουν πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό… και το προσωπικό, συνεχίζουν να προελαύνουν στις (ρωσικές) πτέρυγες και έχουν καλύψει απόσταση 150 έως 1.700 μέτρων», δήλωσε ο εκπρόσωπος του στρατού Σέρχιι Τσερεβάτι σε σχόλια που μεταδόθηκαν από την τηλεόραση. Δεν διευκρίνισε σε ποια χρονική περίοδο κερδήθηκαν τα εδάφη αυτά. Το Reuters δεν ήταν σε θέση να εξακριβώσει ανεξάρτητα την κατάσταση στο πεδίο της μάχης.

Η Μόσχα θεωρεί το Μπαχμούτ, μια πόλη με περίπου 70.000 κατοίκους πριν από την εισβολή της Ρωσίας πέρυσι, ως εφαλτήριο για την κατάληψη της υπόλοιπης περιοχής του Ντονμπάς. Ουκρανοί αξιωματούχοι έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι η προέλασή τους γύρω από το Μπαχμούτ δεν εντάσσεται στην ευρύτερη αντεπίθεση που σχεδιάζει το Κίεβο για να εκδιώξει τις ρωσικές δυνάμεις.

ΑΠΕ - ΜΠΕ

Ξεκινούν οι αιτήσεις για 5.000 θέσεις απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας νέων σε Αττική και Κεντρική Μακεδονία, με 100% επιδότηση από τη ΔΥΠΑ

Ξεκινά σήμερα, Πέμπτη 18 Μαΐου 2023, στις 11:00, η υποβολή αιτήσεων επιχειρήσεων για επιπλέον 5.000 θέσεις του «προγράμματος απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας για άνεργους νέους, ηλικίας 18-29 ετών, στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας».

 

Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει με την κάλυψη των επιπλέον 5.000 θέσεων.

Όπως αναφέρει η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) σε ανακοίνωσή της, οι αρχικές 10.000 θέσεις εξαντλήθηκαν.

Στόχος της δράσης, διάρκειας επτά μηνών, είναι η ενίσχυση της πρόσβασης των νέων στην αγορά εργασίας, μέσω της επιδοτούμενης απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας.

Η ΔΥΠΑ καταβάλλει μηνιαία αποζημίωση ίση με τον κατώτατο μισθό, με πλήρεις ασφαλιστικές εισφορές, καθώς και αναλογία δώρων εορτών και επιδόματος αδείας.

Ωφελούμενοι είναι άνεργοι, ηλικίας 18-29 ετών, απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ΔΥΠΑ των Περιφερειών Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας.

Η διαδικασία είναι απλή:

1. Η επιχείρηση, που ενδιαφέρεται να συμμετάσχει, υποβάλλει ηλεκτρονική αίτηση, στην οποία προσδιορίζει τον αριθμό των θέσεων που διαθέτει, καθώς και τις ειδικότητες και το εκπαιδευτικό επίπεδό τους (απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μην έχει προβεί σε μείωση προσωπικού, λόγω καταγγελίας σύμβασης εργασίας στο τρίμηνο πριν από την αίτηση).

2. Η ΔΥΠΑ επιβεβαιώνει ότι η επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις.

3. Οι εργασιακοί σύμβουλοι της ΔΥΠΑ υποδεικνύουν υποψηφίους, σύμφωνα με τα απαιτούμενα προσόντα της κενής θέσης.

4. Η επιχείρηση επιλέγει τον ωφελούμενο και υπογράφουν συμφωνητικό συνεργασίας.

Το πρόγραμμα, προϋπολογισμού 100.500.000 ευρώ, συγχρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο/Πρωτοβουλία για την Απασχόληση των Νέων, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014- 2020».

Για τη δημόσια πρόσκληση και για περισσότερες πληροφορίες, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.dypa.gov.gr/proghrammata-anoikhta.

ΑΠΕ - ΜΠΕ

Υπ. Εργασίας: Τριπλάσιες ασφαλιστικές εισφορές θα σήμαινε η επιστροφή του νόμου Κατρούγκαλου – Κ. Χατζηδάκης: Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ σημαίνει διάλυση της οικονομίας και της μεσαίας τάξης

«Έως και τριπλάσιες ασφαλιστικές εισφορές, σε σύγκριση με το σημερινό καθεστώς, θα πληρώνουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες σε περίπτωση επαναφοράς του νόμου Κατρούγκαλου, την οποία ανήγγειλε με δηλώσεις του ο πρώην υπουργός Εργασίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Κατρούγκαλος», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

 

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το υπουργείο, «τυχόν επαναφορά του νόμου Κατρούγκαλου θα σημάνει την κατάργηση των μειώσεων στις εισφορές που εφήρμοσε η σημερινή κυβέρνηση, απαλλάσσοντας χιλιάδες επαγγελματίες από τις καταστρεπτικές επιβαρύνσεις που επέβαλε ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε σήμερα τα εξής: «Αποκαλύπτεται μέρος όσων θα μας περίμενε, αν τυχόν επέστρεφε με κάποιον τρόπο ο ΣΥΡΙΖΑ. Όλα αυτά που λέει έχουν τεράστιο κόστος και θα διαλύσουν και την οικονομία και τους πολίτες στην Ελλάδα. Για να πραγματοποιηθούν αυτά που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, ή θα πρέπει να διευρυνθεί το έλλειμμα και να γίνει γιγαντιαίο το χρέος, οπότε θα ξεχάσουμε την επενδυτική βαθμίδα και θα ξαναέρθει πάλι το ΔΝΤ στην Ελλάδα ή θα πρέπει να αυξηθούν οι φόροι και οι εισφορές, όπως είχε την ειλικρίνεια να πει ο κ. Κατρούγκαλος, με αποτέλεσμα να τσακιστούν οι πολίτες, οι επιχειρήσεις, η μεσαία τάξη».

* Επισυνάπτεται πίνακας του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τον υπολογισμό της αύξησης των εισφορών που προκύπτει με την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου.

ΑΠΕ - ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Επιβάτης στην πρώτη δοκιμαστική λειτουργία του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ο Κυρ. Μητσοτάκης – «Κάναμε πράξη τη δέσμευσή μας» δήλωσε ο πρωθυπουργός

Επιβάτης στην πρώτη δοκιμαστική λειτουργία του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ήταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο ίδιος έκανε για πρώτη φορά ολόκληρη τη διαδρομή, από το νέο σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το αμαξοστάσιο στην Πυλαία και δήλωσε πως η κυβέρνησή του έκανε πράξη τη δέσμευσή της να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη.

 

«Η σημερινή εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, το πολύπαθο αυτό έργο, τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία και όσοι είχαν την ευκαιρία να μας συνοδεύσουν σήμερα, καθώς διανύσαμε την πρώτη γραμμή του Μετρό, διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση αυτή τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευσή της. Να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη.

Ταυτόχρονα, όμως, προστατεύοντας και την εξαιρετικά πλούσια πολιτιστική κληρονομιά η οποία αναδείχθηκε μέσα από τα έργα κατασκευής του Μετρό.

Είναι πράγματι μία πολύ σημαντική μέρα σήμερα για τη Θεσσαλονίκη, για τους Θεσσαλονικείς, καθώς ένα όνειρο δεκαετιών γίνεται πια πράξη.

Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους όσοι εργάστηκαν με πολύ μεγάλο κόπο για να μπορέσουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, για να περάσουμε από την απάτη των μουσαμάδων στην πραγματικότητα ενός έργου το οποίο ξεκινά τη δοκιμαστική του λειτουργία.

Ραντεβού στο Σταθμό Βενιζέλου, όπου εκεί θα έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε με πόση μεγάλη προσοχή και σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά γίνεται η επανατοποθέτηση των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων. Έτσι, όπως σας είπα, να κάνουμε πραγματικά πράξη το μετρό της Θεσσαλονίκης, να μην είναι απλά ένα σημαντικό μεταφορικό έργο αλλά ουσιαστικά ένα ζωντανό μουσείο.

Πιστεύω ένα Μετρό μοναδικό στον κόσμο που ίσως από μόνο του να αξίζει μία επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο πρωθυπουργός

Ανακοίνωσε μάλιστα ότι τώρα που γίνεται πράξη και το Μετρό της Θεσσαλονίκης η εταιρεία “Αττικό Μετρό” θα μετονομαστεί σε “Ελληνικό Μετρό”.

Τον πρωθυπουργό σε αυτό το ταξίδι συνόδευαν ο υπουργός επικρατείας αρμόδιος για θέματα μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης ο υφυπουργός υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας και ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό” Νίκος Ταχιάος.

Το ίδιο δρομολόγιο έκανα νωρίτερα από τον πρωθυπουργό και οι δημοσιογράφοι με ξεναγό τον Νίκο Ταχιάο.

Από το νέο σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το συντριβάνι η κίνηση του συρμού έγινε με χειριστή και με ταχύτητα έως τα 15 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ από το συντριβάνι μέχρι το αμαξοστάσιο με άλλο συρμό που κινήθηκε αυτόματα και με ταχύτητα που έφτασε μέχρι τα 70 έως 80 χιλιόμετρα την ώρα.

Στο αμαξοστάσιο ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στο Κέντρο Ελέγχου λειτουργίας του Μετρό.

ΑΠΕ - ΜΠΕ / Νίκος Ρούμπος