Αρχική Blog Σελίδα 14281

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Ν.Δ. για τις αποκαλύψεις σχετικά με τον κ. Σέλτσα

Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Εδώ και τρεις μέρες ο βουλευτής Φλώρινας του ΣΥΡΙΖΑ, Κωνσταντίνος Σέλτσας, με συνεχείς δηλώσεις του -άλλοτε στα σλαβικά, αυτά που ο ίδιος ονομάζει “μακεδονικά” κι άλλοτε στα ελληνικά- δηλώνει τον ενθουσιασμό του για την εθνικώς επιζήμια συμφωνία που υπέγραψε η κυβέρνησή του.

 Η στάση του κ. Σέλτσα δεν προκαλεί έκπληξη δεδομένου ότι ο ίδιος στο παρελθόν φέρεται να έχει προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εναντίον της χώρας μας (!) ως οπαδός της θεωρίας ότι στην Ελλάδα υπάρχει “μακεδονική μειονότητα”, ζητώντας να της αναγνωριστεί η “μακεδονική γλώσσα” και ο “μακεδονικός πολιτισμός” της.  

 Ρωτούμε ευθέως τους κ. Τσίπρα, Κοτζιά και Καμμένο: εκφράζουν οι απόψεις του κ. Σέλτσα την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ;».

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το ενημερωτικό διήμερο για την προστασία από τα κουνούπια της αντιπεριφέρειας δημόσιας υγείας και αλληλεγγύης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το διήμερο  των ενημερωτικών εκδηλώσεων για την προστασία από τα κουνούπια (Σάββατο 16 και Κυριακή 17 Ιουνίου 2018), που διοργάνωσε για δεύτερη συνεχή χρονιά στη Θεσαλονίκη η Αντιπεριφέρεια Δημόσιας Υγείας και Αλληλεγγύης και η Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας και τη Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

ΚΟΥΝΟΥΠΙΑ 3

          «Στο ενημερωτικό διήμερο για την προστασία από τα κουνούπια που διοργανώσαμε για δεύτερη συνεχή χρονιά ως Αντιπεριφέρεια Δημόσιας Υγείας και Αλληλεγγύης στην ΚΟΥΝΟΥΠΙΑ 2παραλία της Θεσσαλονίκης είχαμε την ευκαιρία να ενημερώσουμε τους πολίτες για το μεγάλο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα καταπολέμησης κουνουπιών που υλοποιεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και να τους πληροφορήσουμε, μέσω ειδικών βίντεο, προβολών και προθηκών, για τα μέτρα προφύλαξης που μπορούν οι ίδιοι να λάβουν.

Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συνεχίζουμε τις συντονισμένες ενέργειες για την ομαλή ολοκλήρωση του προγράμματος καταπολέμησης κουνουπιών και παραμένουμε σε συνεχή επαγρύπνηση για την προστασία της δημόσιας υγείας και την αποφυγή όχλησης των συμπολιτών μας από τα κουνούπια», δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Δημόσιας Υγείας και Αλληλεγγύης Δημήτρης Χατζηβρέττας.

Το περίπτερο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που στήθηκε με φόντο το Λευκό Πύργο και με θέα το Θερμαϊκό, προσέλκυσε μεγάλο αριθμό κατοίκων και επισκεπτών, κυρίως παιδιών, που είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα στάδια εξέλιξης των κουνουπιών και να παρατηρήσουν ζωντανές προνύμφες κουνουπιών σε ειδικά διαμορφωμένα ενυδρεία, καθώς και να μάθουν για τα γένη και τα είδη των κουνουπιών που φυλάσσονταν σε ειδική προθήκη.

ΚΟΥΝΟΥΠΙΑ 1

Την εκδήλωση ζωντάνεψε με την παρουσία του ένα ζευγάρι από ξυλοπόδαρους-κουνούπια, που μοίραζε ενημερωτικά φυλλάδια στο κοινό, από την μια άκρη της παραλίας μέχρι την άλλη και φωτογραφίζονταν πρόθυμα με τον κόσμο, ενώ το επιστημονικό προσωπικό της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας βρισκόταν στη διάθεση του κοινού προκειμένου να λύσει κάθε απορία σχετικά με την καταπολέμηση των κουνουπιών.

1 Γείτονας και γειτόνισσα … 2 Οι καλοί πεθαίνουν νέοι… – 3 Η μαρτυριάρα δασκάλα…

Γείτονας και γειτόνισσα …

Η γειτόνισσα συζητά με το γείτονά της και σε μια στιγμή γυρνάει και του λέει:

-Σε μια ώρα έρχεται ο άντρας μου!

-Εεε, και; Δεν κάνουμε τίποτα το κακό.

-Γι’ αυτό στο λέω…

Οι καλοί πεθαίνουν νέοι…

Ο πεθαμένος προς τον άγγελο:

-Γιατί Άγγελε, πέθανα τόσο νέος;

-Γιατί οι καλοί πεθαίνουν πάντα νέοι.

-Το πιστεύεις δηλαδή αυτό;

-Όχι. Βασικά το πότε θα πεθάνεις είναι σαν το μεγάλο δάχτυλο του ποδιού σου.

-Δηλαδή;

-Δεν είναι στο χέρι σου…

Η μαρτυριάρα δασκάλα…

Η δασκάλα μαλώνει τον ζωηρό  Τοτό:

-Τοτέ, πρέπει να σου πω ότι δεν είμαι καθόλου ευχαριστημένη από σένα, θα ενημερώσω τους γονείς σου…

Τοτός:

-Ούτε εγώ από σας. Όμως εγώ δεν πήγα να το πω στους γονείς σας…


ΓΝΩΜΙΚΟ

Η αστρολογία είναι προσβολή στην αισθητική. Ξεφτιλίζει την αστρονομία, σαν να χρησιμοποιείς Μπετόβεν σε διαφημιστικά τραγουδάκια.

Richard Dawkins – 1941 – Βρετανός βιολόγος & συγγραφέας

Το ιαπωνικό σκάφος Hayabusa 2 πλησιάζει τον αστεροειδή Ριούγκου, από όπου θα συλλέξει δείγματα

Το ιαπωνικό σκάφος Hayabusa 2 άρχισε να στέλνει εικόνες του αστεροειδούς Ryugu, τον οποίο πλησιάζει και αναμένεται να προσεγγίσει στις 27 Ιουνίου, με στόχο να συλλέξει δείγματα και να τα φέρει πίσω στη Γη.

Το βάρους 600 κιλών σκάφος «Χαγιαμπούσα 2» εκτοξεύθηκε το 2014 και πλέον απέχει περίπου 215 χιλιόμετρα από τον ακανόνιστου σχήματος και πολύ σκούρο αστεροειδή «Ριούγκου», ο οποίος μοιάζει με «ντάμπλινγκ» και η περιστροφή του είναι ανάδρομη, δηλαδή ανάποδη σε σχέση με εκείνη της Γης και του Ήλιου.

O Ριούγκου ανακαλύφθηκε το 1999, έχει διάμετρο περίπου 900 μέτρων και ανήκει στην κατηγορία των δυνητικά επικίνδυνων για τη Γη αστεροειδών της ομάδας «Απόλλων». Tο Χαγιαμπούσα-2 διαθέτει δύο ηλιακά πάνελ και μια μηχανή ιόντων που δουλεύει με το χημικό στοιχείο ξένο.

Hayabusa 2 JAXA 2
Hayabusa 2 – JAXA

Στις 27 Ιουνίου, το σκάφος θα βρεθεί σε απόσταση 20 χιλιομέτρων από τον αστεροειδή και η Ιαπωνική Διαστημική Υπηρεσία (JAXA) θα τον μελετήσει, για περίπου ενάμιση χρόνο. Σε αυτό το διάστημα θα στείλει διαστημοσυσκευές στην επιφάνειά του -αρχής γενομένης το Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο- και θα χρησιμοποιήσει εκρηκτικά για να ανοίξει τρύπα, ώστε να πάρει δείγματα και από το υπέδαφός του.

Αν όλα πάνε καλά, η αποστολή θα εγκαταλείψει τον Ριούγκου το Δεκέμβριο 2019, ώστε να επιστρέψει στον πλανήτη μας με τα δείγματα του αστεροειδούς στο τέλος του 2020.

Είχε προηγηθεί η αποστολή «Χαγιαμπούσα 1», που είχε εκτοξευθεί το 2003 και έφθασε στον αστεροειδή Ιτοκάβα το 2005. Παρά τις τεχνικές δυσκολίες, το σκάφος τελικά επέστρεψε στη Γη το 2010, μεταφέροντας μια μικρή ποσότητα υλικού από τον αστεροειδή.

Κάτι ανάλογο θα επιχειρήσει το αμερικανικό σκάφος Osiris-Rex που έχει «ραντεβού» με τον αστεροειδή Μπενού τον Αύγουστο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ: Ποια είναι η πραγματική αλήθεια για την συμφωνία με την πΓΔΜ

ΣΥΡΙΖΑ Ημαθίας

Με την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων και τη συμφωνία με την ΠΓΔΜ, η Ελλάδα παίρνει πίσω την ιστορία της, την ιστορία της αρχαίας Μακεδονίας, την οποία είχαν καπηλευθεί παλαιότερες κυβερνήσεις της γείτονος.

Η ελληνική κυβέρνηση καταφέρνει να επιλύσει ένα πρόβλημα που ταλάνιζε την ελληνική διπλωματία (αλλά και την ελληνική κοινωνία) για  πάνω από εικοσιπέντε χρόνια. Παράλληλα προωθεί την σταθερότητα και συνεργασία σε μία εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για την περιοχή, αναδεικνύοντας τον ρόλο της ως ευρωπαϊκό πυλώνα ειρήνης, ασφάλειας και ανάπτυξης στα Βαλκάνια. Ενδεχόμενη παραπομπή της λύσης σε μελλοντική συγκυρία:

  • θα οδηγούσε σε περαιτέρω αποσταθεροποίηση της χώρας (η οποία πέρυσι πέρασε σφοδρή κρίση) με επιπτώσεις στην ασφάλεια και της χώρας μας
  • θα ενίσχυε τον ρόλο τρίτων δυνάμεων στα βόρεια σύνορά μας  (Τουρκία)
  • θα αποδυνάμωνε τις προοδευτικές δυνάμεις στην εν λόγω χώρα, που επιθυμούν λύση, ανοίγοντας το δρόμο εκ νέου για εθνικιστικές δυνάμεις της γείτονος που καπηλεύονται την ιστορία της Ελλάδας.

ΚΕΡΔΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ

  • Η συμφωνία ανταποκρίνεται απόλυτα στην εθνική γραμμή για σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό για χρήση erga omnes, που διατηρεί η χώρα εδώ και 20 χρόνια. 
  • Η αποδοχή της χρήσης erga omnes αποτελεί μεγάλη διπλωματική επιτυχία για την Ελλάδα, δεδομένου ότι στο παρελθόν αυτό δεν είχε γίνει αποδεκτό ούτε ως βάση συζήτησης. Αυτό σημαίνειότι οι γείτονές μας όχι μόνο θα χρησιμοποιούν το συμφωνηθέν όνομα στις διεθνείς τους σχέσεις, στους διεθνείς οργανισμούς, στα διεθνή fora και στα διεθνή έγγραφα, αλλά και στο εσωτερικό της χώρας.
  • 3. Το όνομα «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας», που θα αναγνωρίζεται στη χώρα μας ως «Severna Makedonja» βάζει τέλος στον αλυτρωτισμό που ενείχε η ονομασία «Δημοκρατία της Μακεδονίας», το οποίο αποτελούσε τη συνταγματική ονομασία της γείτονος και με το οποίο είχε ήδη αναγνωριστεί από περισσότερα από 140 κράτη σε διμερές επίπεδο, μεταξύ των οποίων τις ΗΠΑ, τη Ρωσία και την Κίνα.
  • Η κυβέρνηση ωστόσο πέτυχε όχι μόνο την αποδοχή του erga omnes αλλά και την υποχρέωση της γείτονος να προχωρήσει άμεσα σε συνταγματική αναθεώρηση.
  • 5. Η συνταγματική αναθεώρηση αποτελεί τεράστια νίκη της Ελλάδας, δεδομένου ότι δεν περιλαμβανόταν στην εθνική γραμμή, όπως αυτή διαμορφώθηκε τα τελευταία 20 χρόνια και ακολουθήθηκε από όλες τις μετέπειτα κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, αλλά αποτέλεσε κόκκινη γραμμή της σημερινής κυβέρνησης, αλλά και ότι ουδέποτε στο παρελθόνέχει συμφωνήσει χώρα σε αλλαγή του Συντάγματός της βάσει διεθνούς συμφωνίας.
  • 6. Η συμφωνία προβλέπει πως η Ελλάδα θα προχωρήσει σε κύρωση μόνο αφού ολοκληρωθεί η συνταγματική αναθεώρησηστη γειτονική χώρα. Η μεν πρόσκληση στο ΝΑΤΟ και το άνοιγμα κεφαλαίων της ΕΕ θα πραγματοποιηθούν με την κύρωση από το κοινοβούλιο της πΓΔΜ της σύμβασης, η ένταξή της και στους δυο οργανισμούς θα γίνει όμως μετά τη συνταγματική αναθεώρηση, καθώς στην πρόσκληση θα προβλέπεται ρητά πως είναι άκυρη εάν δεν πληρωθεί ο όρος της αναθεώρησης.
  • 7. Με τη συμφωνία αυτή παίρνουμε πίσω την ιστορία μας, τα σύμβολα και την παράδοσή μας αφού στη συμφωνία η γειτονική χώρα αποδέχεται ρητά τοδιαχωρισμό μεταξύ των Ελλήνων Μακεδόνων, του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού τους, τη γλώσσα τους και την περιοχή στην οποία διαβιούν από τη μία, και του λαού της εν λόγω χώρας με τη δική του ιστορία, γλωσσικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά από την άλλη (βλ. άρθρο 7 παρακάτω).
  • 8. Το όνομα θα εγγραφεί στο σύνταγμα της πΓΔΜ με την απαραίτητη αναθεώρηση. Παράλληλα, οι πάνω από 140 χώρες που αναγνωρίζουν σήμερα την εν λόγω χώρα με τον όρο Μακεδονία, θα την αναγνωρίζουν εφεξής ως Βόρεια Μακεδονία.
  • 9. Το όνομα διαχωρίζει απόλυτα την εν λόγω χώρα από την ελληνική Μακεδονία και τις τρεις περιφέρειές της (Ανατολική, Κεντρική, Δυτική).
  • 10. Το τέλος του αλυτρωτισμούεπιβεβαιώνεται με τον πλέον επίσημο τρόπο καθώς παρέχονται εγγυήσεις με τον πλέον ρητό και κατηγορηματικό τρόπο ως προς την εξάλειψη, πρόληψη και καταστολή πάσης φύσεως αλυτρωτικής ρητορικής και ενεργειών είτε προέρχονται από δημόσιους είτε από ιδιωτικούς φορείς. 
  • Εξασφαλίσθηκε η απαλοιφή όλων των αλυτρωτικών αναφορών από το σύνταγμα της γείτονος. Για παράδειγμα, α) αντικαθιστούν το άρθρο για τη στήριξη της ομογένειάς τους, με πιστή αντιγραφή του αντίστοιχου κεφαλαίου στο Ελληνικό Σύνταγμα. Στο πλαίσιο αυτό αφαιρούνται οι αναφορές σε προστασία ‘’μακεδονικών μειονοτήτων’’ σε γειτονικές χώρες β) αντικαθίσταται το άρθρο για την προστασία των συνόρων απαλείφοντας οποιεσδήποτε προβληματικές αναφορές, γ) αφαιρούνται οποιεσδήποτε ακόμα και έμμεσες ιστορικές αναφορές σε αλυτρωτικές βλέψεις στο προοίμιο του Συντάγματος.
  • 12. Η συμφωνία προβλέπει πως η ιθαγένεια/υπηκοότητα στην Βόρεια Μακεδονία θα είναι Macedonian/citizen of the Republic of North Macedonia. Ο ανωτέρω ενιαίος όρος αντικαθιστά το σκέτο «Macedonian» που αναγράφεται σήμερα στα ταξιδιωτικά έγγραφα, άρα αποτελεί σαφή βελτίωση.
  • Η Ελλάδα θα αναγνωρίζει την ιθαγένεια/υπηκοότητα ως «πολίτες της Severna Makedonja».
  • Σημειώνεται ότι είναι διαφορετικός ο όρος «ιθαγένεια/υπηκοότητα» (nationality) από τον όρο εθνότητα (ethnicity). Συνεπώς, η συμφωνία δεν αναγνωρίζει εθνότητα/έθνος, αλλά το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού των πολιτών της γείτονος. Mε το άρθρο 7 της συμφωνίας κατοχυρώνεται ότι οι πολίτες μας έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν να προσδιορίζουν τους γείτονές μας με όποιο όρο χρησιμοποιούν. (βλ. άρθρο 7 παρακάτω)
  • 13. Οι γείτονές μας ήδη έχουν αλλάξει το όνομα του αεροδρομίου τους, του αυτοκινητοδρόμου τους και του σταδίου τους. Θα υπάρξει είτε ανταλλαγή αγαλμάτων με τον Δήμο της Θεσσαλονίκης ή σε περίπτωση που η ανταλλαγή δεν γίνει, η συμφωνία προβλέπει πως η γειτονική χώρα θα τοποθετήσει πλακέτες σε αγάλματα και μνημεία ώστε να καθίσταται σαφές ότι αποτελούν σύμβολα του ελληνικού πολιτισμού (π.χ ο Ιππέας στην πλατεία των Σκοπίων θα έχει επιγραφή πως αναφέρεται στην ελληνιστική περίοδο και θα σημειώνεται ότι συμβολίζει τη φιλία Ελλάδας – πΓΔΜ).
  • 14. Παρά το γεγονός ότι η γλώσσα «Macedonian language» είχε αναγνωριστεί από την Ελλάδα στο πλαίσιο του ΟΗΕ ήδη από το 1977, η στη συμφωνία εμπεριέχεται η πρόσθετη σαφής διατύπωση ότι ανήκει στην οικογένεια των Νότιων Σλαβικών γλωσσών, καθώς και η ρητή καταγραφή ότι η γλώσσα αυτή διαχωρίζεται από τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική-μακεδονική γλωσσική κληρονομιά.
  • Όλοι οι επιθετικοί προσδιορισμοί κρατικών και ευρύτερα δημοσίων, οργάνων καθώς και ομογενειακών/πολιτιστικών οργανώσεων που χρηματοδοτούνται από το κράτος θακαθορίζονται με τον όρο «της Βόρειας Μακεδονίας» με ταυτόχρονη κατάργηση του προσδιορισμού «της Μακεδονίας».
  • 16. Καθιερώνεται Ομάδα εργασίας ειδικών η οποία από το 2019 και μέσα σε 3 χρόνια θα πρέπει να διευθετήσει θέματα εμπορικών σημάτων.

ΠΟΙΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Η κυβέρνηση ξεκίνησε τη διαπραγμάτευση σε ένα διεθνές περιβάλλον στο οποίο ο όρος «Μακεδονία» ήδη περιλαμβανόταν στο όνομα της γείτονος όπως αυτό χρησιμοποιούνταν στους διεθνείς οργανισμούς και σε όλα τα διεθνή fora,( αυτό προέκυπτε εξάλλου και από τη δεσμευτική ενδιάμεση συμφωνία του 1995, σύμφωνα με την οποία η ονομασία της γείτονος ήταν Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας.)

  • Πέραν τούτου πάνω από 140 κράτη (της Κίνας, της Ρωσίας και των Η.Π.Α συμπεριλαμβανομένων) αναγνώριζαν την πΓΔΜ με το συνταγματικό της όνομα, δηλαδή Δημοκρατία της Μακεδονίας, τους δε πολίτες της πΓΔΜ ως Μακεδόνες.
  • Το Διεθνές Δικαστήριο του Ο.Η.Ε το 2011 είχε εκδώσει καταδικαστική απόφαση για την Ελλάδα.
  • Αυτό το διεθνές περιβάλλον ήταν δυσμενέστερο από αυτό που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν προηγούμενες κυβερνήσεις στις όποιες απόπειρες διαπραγμάτευσης.

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Αυτή είναι η συμφωνία  την οποία η ελληνική κυβέρνηση  υπέγραψε . Κάθε προσπάθεια που γίνεται από κύκλους της ακροδεξιάς και των άλλων πολιτικών δυνάμεων στη χώρα μας για την μικροκομματική εκμετάλλευση δεν την αλλάζει σε τίποτα.

Ο κάθε Έλληνας πολίτης δικαιούται να ξέρει την αλήθεια και μόνο αυτή και όχι να παραπλανάται με τον πιο χυδαίο τρόπο, ότι ξεπουλήθηκε το όνομα ή παραχωρήθηκε η  γλώσσα ή η  εθνότητα.

 Όλες οι πολιτικές δυνάμεις έχουν την ευθύνη για την πορεία αυτής της χώρας. ¨Όλες οι πολιτικές δυνάμεις να τοποθετηθούν ειλικρινά απέναντι σ΄αυτή τη συμφωνία. Το θέμα του Μακεδονικού δεν προσφέρεται για μικροκομματικά οφέλη και εθνικούς διχασμούς. Η συμφωνία μπορεί να οικοδομήσει την ειρηνική συνύπαρξη όλων των λαών των Βαλκανίων και την  οικονομική ευημερία και συνεργασία τους.

Ν.Ε.  ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

Δικηγορικός Σύλλογος Βέροιας: Δραστηριότητες του Προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Βεροίας, Φώτη Καραβασίλη

Το περασμένο Σαββατοκύριακο, 16 και 17 Ιουνίου 2018, συγκλήθηκε στην Ορεστιάδα και την Αλεξανδρούπολη η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας, με θέματα που αφορούν στον κλάδο, όπως οργάνωση Πανελληνίου Συνεδρίου Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας, που θα γίνει την Άνοιξη του 2019 στις Σέρρες, επικουρική ασφάλιση Δικηγόρων κλπ, αλλά και με σκοπό να σταλεί συμβολικό μήνυμα στήριξης από την ακριτική αυτή περιοχή προς κάθε κατεύθυνση για την άδικη κράτηση των δύο Ελλήνων αξιωματικών στις φυλακές της Ανδριανούπολης.

Δικ Συλ Βέροιας 1

Ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Βεροίας, Φώτης Καραβασίλης, ο οποίος είναι και μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του προς διενέργεια Πανελληνίου Δικηγορικού Συνεδρίου, συμμετείχε στις εργασίες της Ολομέλειας, τόσο στην Ορεστιάδα, όσο και στην Αλεξανδρούπολη και συναντήθηκε, μεταξύ των άλλων, με τους γονείς του ενός εκ των δύο αξιωματικών, εκφράζοντας και ο ίδιος, όπως και όλο το Δικηγορικό Σώμα, την συμπαράστασή του. Ήδη, μετά από ενέργειες της Ολομέλειας των Προέδρων, έλαβαν επισήμως θέση για το θέμα της άδικης κράτησης των δύο αξιωματικών σε βάρος των οποίων, ως γνωστόν, δεν έχει απαγγελθεί μέχρι σήμερα  κατηγορία, και οι Ευρωπαίοι Δικηγόροι, οι οποίοι, διά του Προέδρου τους Antonin Mokry, έστειλαν επιστολή συμπαράστασης προς την Ολομέλεια των Προέδρων, στην οποία μάλιστα αναφέρονται στις ενέργειες που ήδη κάνουν από την πλευρά τους προς την Τουρκική πλευρά, αναμένοντας από τον Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου της Ανδριανούπολης σχετική απάντηση για το θέμα.

Δικ Συλ Βέροιας 2

Η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας εξέδωσε ψήφισμα και για το θέμα της Μακεδονίας, του οποίου όμως το περιεχόμενο βρήκε αντίθετο τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Βέροιας Φώτη Καραβασίλη, ο οποίος και δεν το ψήφισε.

Δικ Συλ Βέροιας 3

Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018 συναντήθηκαν στη Βέροια, στο Εκκοκιστήριο Ιδεών, μετά από πρόσκληση του Προέδρου του Δικηγορικού μας Συλλόγου, οι οκτώ (8) Πρόεδροι των Δικηγορικών Συλλόγων της Περιφέρειας του Εφετείου Θεσσαλονίκης, οι οποίοι συζήτησαν επί θεμάτων που αφορούν στο Εφετείο Θεσσαλονίκης, τους περιφερειακούς Δικηγορικούς Συλλόγους, αλλά και θέματα σχετικά με την αδυναμία εξυπηρέτησης των Δικηγόρων από το ΤΥΔΕ -Ασφαλιστικό Ταμεία, αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών από τα Δικαστήρια και την ταχύτερη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους.

Το ΣτΕ υποχρέωνε το Δημόσιο να καταβάλλει αποζημίωση 350.000 ευρώ στους συγγενείς 24χρόνου που σκοτώθηκε όταν προσέκρουσε με το αυτοκίνητό του, πάνω σε παράνομη διαφημιστική πινακίδα

Το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάνθηκε ότι το Δημόσιο ευθύνεται για τη  μη αφαίρεση παράνομα τοποθετημένης  διαφημιστικής πινακίδας, επί της Λ. Κηφισίας, που είχε ως αποτέλεσμα να βρει το θάνατο 24χρόνος οδηγός, όταν το αυτοκίνητό του εξετράπη της πορείας και προσέκρουσε στην πινακίδα. Για το λόγο αυτό, το δικαστήριο επιδίκασε στους συγγενείς του άτυχου νέου 350.000 ευρώ, συν τους νόμιμους τόκους.

  Ειδικότερα, το Δεκέμβριο του 2005, λίγο πριν τα ξημερώματα (4 π.μ.) ο 24χρόνος οδηγούσε το αυτοκίνητό του επί της Λ. Κηφισίας με κατεύθυνση από Αθήνα προς Κηφισιά. Στο ύψος της Helexpo το αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του, προσέκρουσε αρχικά σε 8 μεταλλικούς στύλους (κολωνάκια), ύψους 0,80μ. οι οποίοι ήταν πακτωμένοι στο τσιμεντένιο δάπεδο του πεζοδρομίου της διαχωριστικής νησίδας.

Στην συνέχεια, αφού είχε διανύσει 14,80 μ. από την πρώτη πρόσκρουση, ανετράπη  και ακινητοποιήθηκε  στη σιδερένια κολώνα, ύψους 2,60 μέτρων, η οποία στήριζε τη διαφημιστική πινακίδα  (2,20 μ. Χ 1,40 μ.), τύπου «ρακέτα». Το αυτοκίνητο, «αγκάλιασε» την κολώνα που στήριζε τη διαφημιστική πινακίδα και  αυτή (πινακίδα) έπεσε στο πεζοδρόμιο, ενώ  απαιτήθηκε μία ώρα σχεδόν για τον απεγκλωβισμό του οδηγού από την  Πυροσβεστική Υπηρεσία.

 Ο οδηγός μετά τον απεγκλωβισμό του, διακομίσθηκε στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός», όπου εξέπνευσε στις 8,05 π.μ. από καρδιακή ανακοπή συνεπεία «ρήξεως ισθμού αορτής», ενώ σύμφωνα με την γνωμάτευση του ιατροδικαστή του Εργαστηρίου Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών,  ο οποίος διενήργησε νεκροψία – νεκροτομή, ο θάνατος επήλθε «συνεπεία ρήξεως ανιούσης αορτής τραυματικής αιτιολογίας», κατά το τροχαίο ατύχημα. Παράλληλα, σύμφωνα με την έκθεση τοξικολογικής εξετάσεως του Εργαστηρίου Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, δεν διαπιστώθηκε η παρουσία οινοπνεύματος, δηλητηρίου ή εξαρτησιογόνων ουσιών στο αίμα του οδηγού.

    Οι συγγενείς του οδηγού (γονείς, αδελφός και οι δύο γιαγιάδες) προσέφυγαν στην Διοικητική Δικαιοσύνη κατά του Ελληνικού Δημοσίου υποστηρίζοντας ότι το τροχαίο ατύχημα και ο θάνατός του   οφείλονταν σε παράνομες παραλείψεις των αρμοδίων οργάνων του Δημοσίου.

Οι συγγενείς υποστήριξαν ότι  στο πλαίσιο της αρμοδιότητας τους, τα όργανα του Δημοσίου υποχρεούνται να εποπτεύουν τους Ο.Τ.Α. για την αποτελεσματική εφαρμογή των μέτρων αφαίρεσης παράνομων διαφημιστικών πινακίδων και την επιβολή  προστίμων, ενώ ανέφεραν ότι, η τοποθέτηση της διαφημιστικής πινακίδας, στην οποία προσέκρουσε το αυτοκίνητο, είχε εγκατασταθεί παράνομα (χωρίς προηγούμενη έγκριση της θέσης που τοποθετήθηκε, χωρίς άδεια και έλεγχο των προδιαγραφών της, όπως ορίζει ο Κ.Ο.Κ.).

      Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών  έκρινε ότι το  Δημόσιο, είχε υποχρέωση να απομακρύνει τη  διαφημιστική πινακίδα και αυτό ανεξάρτητα από την ίδια υποχρέωση του Δήμου Αμαρουσίου και ότι η  μη απομάκρυνσή της  συνιστούσε, μη νόμιμη παράλειψη του Ελληνικού Δημοσίου και όχι αποκλειστική ευθύνη του Δήμου Αμαρουσίου, ενώ έκρινε ότι υπάρχει ο απαιτούμενος αιτιώδης σύνδεσμος μεταξύ της παράνομης παράλειψης του Δημοσίου και του θανατηφόρου αποτελέσματος της σύγκρουσης του αυτοκινήτου   με την διαφημιστική  πινακίδα.

Παράλληλα, το δικαστήριο έκρινε ότι ο 24χρόνος έχει συνυπαιτιότητα στο ατύχημα κατά 30%. Και αυτό, γιατί παρότι οδηγούσε το αυτοκίνητο «υπό καλές καιρικές συνθήκες και σε καλή και ξηρά κατάσταση της οδού, με επαρκή ορατότητα, επιδεικνύοντας αμέλεια και έλλειψη προσοχής μέσου συνετού οδηγού σε νυχτερινή ώρα», παραβίασε τις διατάξεις   του Κ.Ο.Κ., καθώς και την πινακίδα  που υπάρχει στο σημείο του ατυχήματος, η οποία περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα σε 70 χλμ. ανά ώρα, ενώ εκείνος εκινείτο με ταχύτητα 95χλμ./ώρα περίπου, με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

       Το Διοικητικό Εφετείο επιδίκασε το ποσό των 350.000 ευρώ (συν τους νόμιμους τόκους) στους γονείς, στον αδελφό και τις δύο γιαγιάδες του άτυχου οδηγού ως χρηματική ικανοποίηση λόγω της ψυχικής οδύνης που υπέστησαν από τον θάνατο του γιού, αδελφού και εγγονού.

      Όμως, το Δημόσιο άσκησε αναίρεση επί της εφετειακής απόφασης υποστηρίζοντας, μεταξύ των άλλων, ότι ο 24χρόνος ήταν συνυπαίτιος του ατυχήματος κατά 99% και ότι η ευθύνη απομάκρυνσης της παράνομης   πινακίδας ανήκει στο Δήμο Αμαρουσίου, αλλά το  Α΄ Τμήμα του ΣτΕ απέρριψε ως αβάσιμους και αόριστους τους ισχυρισμούς του Δημοσίου και επικύρωσε τη εφετειακή απόφαση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τουρκία: Απορρίφθηκε για τέταρτη φορά το αίτημα αποφυλάκισης των δύο Ελλήνων στρατιωτικών

Για μια ακόμη φορά, την τέταρτη κατά σειρά, απορρίπτεται το αίτημα αποφυλάκισης, που υπέβαλαν για τους πελάτες τους οι συνήγοροι των δύο Ελλήνων στρατιωτικών, που κρατούνται από τις 2 Μαρτίου στις φυλακές υψίστης ασφαλείας της Αδριανούπολης. Το αίτημα κατετέθη σήμερα, στο πλαίσιο δικαιώματος που παρέχει η τουρκική νομοθεσία για επανεξέταση του θέματος κάθε μήνα.

Ο δικαστής που εξέτασε άμεσα το αίτημα αποφάσισε να παραμείνουν προφυλακισμένοι με το σκεπτικό, μεταξύ άλλων, ότι δεν έχει αλλάξει κάτι στην προγενέστερη κατάσταση, ότι εξακολουθεί να υπάρχει το ενδεχόμενο να διαφύγουν αν παραμείνουν ελεύθεροι, αλλά και το ότι η αποφυλάκισή τους με περιοριστικά μέτρα δεν θα είναι επαρκής.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μείωση θανάτων από τροχαία δυστυχήματα κατά 41% στη χώρα μας την περίοδο 2010-2017

Στην Ελλάδα, οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα έχουν μειωθεί κατά 41% τη χρονική περίοδο 2010 -2017. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία μιας νέας έκθεσης από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council – ETSC), ενεργό μέλος του οποίου αποτελεί το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς».

Σύμφωνα με την έκθεση, η Ευρώπη συνολικά έχει μειώσει τον αριθμό των τροχαίων θανάτων κατά 20% κατά τη χρονική διάρκεια 2010-2017, ποσοστό κατά πολύ μικρότερο από το 38% που χρειάζεται για να πετύχει το στόχο της. Η Ελλάδα (-41%) και η Εσθονία (-39%) είναι οι μόνες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν καταφέρει να επιτύχουν αυτή τη μείωση. Η Νορβηγία, που δεν είναι κράτος μέλος της Ε.Ε., έχει μειώσει τους τροχαίους θανάτους κατά 49% από το 2010.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών υποστηρίζει ότι οι κυβερνήσεις χρειάζονται ισχυρή πολιτική βούληση, επείγοντα μέτρα και ουσιαστικές επενδύσεις για ασφαλείς υποδομές, προκειμένου να μειωθούν οι 500 θάνατοι που λαμβάνουν χώρα κάθε εβδομάδα στους δρόμους της Ευρώπης. Σύμφωνα με την τελευταία Ετήσια Έκθεση Δείκτη Οδικής Ασφάλειας (PIN), παρόλο που οι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν κατά 2% πέρυσι, η συνολική μείωση τα τελευταία τέσσερα χρόνια (από το 2013) είναι μόνο 3%. Το παραπάνω ποσοστό είναι σημαντικά μικρότερο από την ετήσια μείωση κατά 6,7% που απαιτείται προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των τροχαίων θανάτων στο μισό τη δεκαετία μέχρι το 2020. Μέχρι τώρα, η Εσθονία και η Ελλάδα είναι οι μόνες ευρωπαϊκές χώρες που φαίνεται να φθάνουν αυτόν το στόχο.

Ο εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, σχολίασε «Εάν δύο επιβατικά αεροπλάνα έπεφταν κάθε εβδομάδα στην Ευρώπη, τότε η δημόσια και πολιτική απάντηση στην πρόκληση αυτή θα ήταν άμεσες μεταρρυθμίσεις. Και οι βελτιώσεις στην ασφάλεια των αεροπορικών μεταφορών τα τελευταία πενήντα χρόνια στην Ευρώπη ήταν αυτό ακριβώς: μεταρρυθμίσεις. Τώρα, χρειαζόμαστε ένα παρόμοιο σύστημα προσέγγισης, ευρείας εμβέλειας, για την οδική ασφάλεια». Και πρόσθεσε πως «οι κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη πρέπει να παρουσιάσουν βελτίωση σε διάστημα μηνών, και όχι ετών, αποτελεσματικότερη επιβολή του νόμου και λήψη μέτρων με τη μορφή κατεπείγοντος, ώστε να μειωθούν οι βασικές αιτίες θανάτου και  σοβαρών τραυματισμών, που είναι η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η απόσπαση προσοχής και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας».

Τα τροχαία στη χώρα μας και η πρόοδος

Ειδικότερα, σε  ότι αφορά τη χώρα μας, η πρόοδος που σημειώθηκε στον αριθμό των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στους ελληνικούς δρόμους, αποδίδεται στις αλλαγές που επήλθαν στη συμπεριφορά και τρόπο μετακίνησης των Ελλήνων λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και λόγω των εκστρατειών ενημέρωσης και των προγραμμάτων εκπαίδευσης. Όμως, η βελτίωση στην οδική ασφάλεια οφείλεται μερικώς και στη σημαντική επέκταση του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων, από 900 χλμ. το 2007 σε 2.500 χλμ. το τέλος του 2017. Η κίνηση από το επαρχιακό οδικό δίκτυο μεταφέρθηκε στους νέους αυτοκινητόδρομους, δηλαδή σε ασφαλέστερους δρόμους.

Ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Γεώργιος Γιαννής δήλωσε ότι «η βελτίωση στις επιθεωρήσεις ελέγχου οχημάτων μετά τις ιδιωτικοποιήσεις, η αυστηρότερη εφαρμογή της νομοθεσίας της ΕΕ στους τομείς της ασφάλειας των οχημάτων και της κατάρτισης των οδηγών, καθώς και τα σχέδια για την ασφαλή κινητικότητα στις πόλεις που εισήγαγαν αρκετές τοπικές αρχές με επίκεντρο τις υποδομές, συνέβαλαν επίσης στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα. Η σημαντική βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς των Ελλήνων οδηγών (μη υπέρβαση ταχύτητας, λιγότερη επιθετικότητα) μπορεί να αποδοθεί στις κοινωνικές αλλαγές λόγω της οικονομικής κρίσης, καθώς και στις συστηματικές εκστρατείες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του ευρύτερου κοινού και τις εκπαιδευτικές δράσεις του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς”».

Τέλος, σχολιάζοντας την Έκθεση Δείκτη Οδικής Ασφάλειας, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά αναφέρει «Είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς η Ελλάδα να είναι μία από τις δύο μοναδικές ευρωπαϊκές χώρες που φαίνεται να φθάνουν τον στόχο μείωσης τροχαίων δυστυχημάτων της ΕΕ μέχρι το 2020. Ιδιαίτερα, μάλιστα, καθώς η προσπάθεια του Ινστιτούτου όλα αυτά τα χρόνια ήταν συντονισμένη και εστιασμένη στην πρόληψη και τους νέους, με στόχο πάντα τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Όμως, το γεγονός ότι χώρες με υψηλότερο επίπεδο οδικής ασφάλειας κατέγραψαν τις χειρότερες επιδόσεις της δεκαετίας και ότι ο στόχος για δραστική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων αποκλίνει από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, δεν μπορεί παρά να με λυπεί βαθύτατα. Είναι σήμερα επιτακτική η ανάγκη για συντονισμένες προσπάθειες και γόνιμες συνέργειες ανάμεσα σε όλους ανεξαιρέτως τους φορείς, ώστε να πετύχουμε τον κοινό μας στόχο, να μη χάνεται καμιά ανθρώπινη ζωή στο δρόμο».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γερμανία – Α. Μέρκελ: Ελπίζω ότι στο Eurogroup θα κάνουμε με την Ελλάδα το τελευταίο βήμα στο πρόγραμμα

Την ελπίδα ότι στην συνεδρίαση του Eurogroup την Πέμπτη «θα καταφέρουμε να κάνουμε με την Ελλάδα το τελευταίο βήμα στο πρόγραμμα», εξέφρασε η Καγκελάριος της Γερμανίας ‘Αγγελα Μέρκελ, επισημαίνοντας ότι «τότε όλες οι χώρες του ευρώ θα βρίσκονται εκτός προγραμμάτων» και θα είναι η σωστή στιγμή για να ληφθούν τα μέτρα θωράκισης της Ευρωζώνης.

«Τώρα πιστεύω έχουμε την χρονική στιγμή. Την Πέμπτη ελπίζω να καταφέρουμε να κάνουμε με την Ελλάδα το τελευταίο βήμα στο πρόγραμμα. Τότε όλες οι χώρες του ευρώ θα είναι εκτός προγραμμάτων και τότε θα είναι η σωστή στιγμή για να πούμε “τώρα πρέπει να καταστήσουμε την Ευρωζώνη ασφαλή έναντι κρίσεων” και πιστεύω ότι μπορούμε με τις προτάσεις μας να κάνουμε ένα καλό βήμα στην σύνοδο κορυφής της Ευρωζώνης που θα έχουμε μετά το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο την επόμενη εβδομάδα», δήλωσε η Καγκελάριος, κατά την κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε με τον Πρόεδρο της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν, στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων με στόχο την κατάθεση γερμανογαλλικής πρότασης στην Σύνοδο Κορυφής στο τέλος του μήνα.

Η κυρία Μέρκελ τόνισε ακόμη ότι μια οικονομική και νομισματική ένωση μπορεί να κρατηθεί μόνο αν οι οικονομικές πολιτικές πλησιάσουν μεταξύ τους και ανέφερε ενδεικτικά το παράδειγμα της συνεργασίας Γερμανίας και Γαλλίας προκειμένου να εναρμονιστεί το σύστημα φορολόγησης των επιχειρήσεων, αλλά και την πρόοδο που έχουν σημειώσει τα δύο υπουργεία Οικονομικών στο θέμα της τραπεζικής ένωσης. Τόνισε ωστόσο ότι για να καταστεί δυνατή η σύγκλιση κάποιες χώρες χρειάζονται επιπλέον βοήθεια και επισήμανε ότι «η σύγκλιση στην Ευρωζώνη δεν είναι ακόμη επαρκής».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ