Προαναγγελία προγράμματος για 15.000 επιδοτούμενες νέες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα
Παρουσίαση και απολογισμό της δραστηριότητας της διοίκησης του ΟΑΕΔ σχετικά με τις Σχολές Μαθητείας σε όλη την επικράτεια, έκανε η διοικήτρια του Οργανισμού, Μαρία Καραμεσίνη, κατά την ομιλία της στη εκλογοαπολογιστική συνέλευση των εκπαιδευτικών της Σχολής Μαθητείας στη Λάρισα. Επίσης η κ. Καραμεσίνη, σε δηλώσεις της, αναφέρθηκε και σε πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για την ένταξη των ανέργων στην εργασία, στον ιδιωτικό τομέα, για το επόμενο διάστημα.
Η κ. Καραμεσίνη μετά το τέλος των προγραμματισμένων συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των σχολών, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σημείωσε πως στο πλαίσιο του απολογισμού, ο ΟΑΕΔ τα τελευταία χρόνια έχει εκπονήσει 30 προγράμματα μάθησης στο χώρο εργασίας, όσες και οι επαγγελματικές ειδικότητες που πανελλαδικά προσφέρουν οι σχολές. Τόνισε δε, πως τα προγράμματα έχουν δοθεί στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις για πιλοτική εφαρμογή, καταγραφή και εμπλουτισμό, αλλά και στους κοινωνικούς εταίρους προς διαβούλευση.
Η κ. Καραμεσίνη υποστήριξε μεταξύ άλλων, ότι ο ΟΑΕΔ ανέπτυξε νέο μηχανογραφικό σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου μαθητείας για την καταγραφή των παραμέτρων της ποιοτικής παρακολούθησης, ενώ σημείωσε πως «τα πρώτα μετρήσιμα αποτελέσματα θα βγουν με την λήξη του σχολικού έτους».
Επίσης, αναφέρθηκε στα προγράμματα μαθητείας τα οποία εγκαινιάστηκαν το προηγούμενο διάστημα σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ), τον κλάδο του έτοιμου ενδύματος, αλλά και στην έναρξη νέων ειδικοτήτων (γαλακτοκομική στο Κιλκίς) σε συνεργασία με τον ΕΛΓΟ και μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου.
Μεταξύ άλλων, η κ. Καραμεσίνη στον απολογισμό της αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση του πιλοτικού προγράμματος για αποφοίτους των ΕΠΑΣ στην ειδικότητα του τεχνίτη μαγειρικής τέχνης, τονίζοντας ότι «μετά το πέρας του προγράμματος απασχολούνται όλοι στις επιχειρήσεις της πρακτικής τους άσκησης».
Σε ό,τι αφορά την επιλογή διευθυντών, η διοικήτρια του ΟΑΕΔ σημείωσε πως «για πρώτη φορά εφαρμόστηκε επιλογή διευθυντών με αξιοκρατικό τρόπο, ενώ για πρώτη φόρα στα χρονικά του Οργανισμού οι υποδιευθυντές επιλέχτηκαν μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων», όπως επίσης και για πρώτη φορά εφαρμόστηκε ο θεσμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις σχολές του ΟΑΕΔ.
Η κ. Καραμεσίνη μίλησε και για τα προγράμματα επιμόρφωσης του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, ενώ αναφέρθηκε και στις συμπράξεις του ΟΑΕΔ με το υπουργείο Παιδείας, αλλά και με τη Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, για την αύξηση των θέσεων πρακτικής άσκησης στον ιδιωτικό τομέα της Οικονομίας.
Στο πλαίσιο της συζήτησης που είχε με τους εκπαιδευτικούς των Σχολών Μαθητείας, η διοικήτρια του ΟΑΕΔ τους προέτρεψε «να καταβάλουν μεγαλύτερη προσπάθεια για εξεύρεση περισσότερων θέσεων πρακτικής άσκησης, αλλά και να υλοποιήσουν τον σχεδιασμό για την σωστή εφαρμογή των προγραμμάτων μάθησης εντός των επιχειρήσεων, όπως επίσης και τον έλεγχο της διαδικασίας που εξασφαλίζει την αναβάθμιση της μαθητείας».
Τέλος, σύμφωνα με την κ. Καραμεσίνη, βασικό ζήτημα που αφορά τις πρωτοβουλίες του Οργανισμού που υλοποιήθηκαν το προηγούμενο διάστημα, ήταν και η επιλογή για κατάργηση των σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης και η επαναφορά των ΕΠΑΣ μέχρι το 2022, οπότε θα αξιολογηθεί η συνολική πορεία των σχολών.
Αξίζει να τονιστεί, πως η κ. Καραμεσίνη σε δηλώσεις της νωρίτερα προς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, αναφέρθηκε στα ποσοστά της ανεργίας, στη Θεσσαλία και γενικότερα στην Ελλάδα. Όπως είπε, η Θεσσαλία έχει ποσοστό ανεργίας που φτάνει το 18% και το οποίο «είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ανεργίας της χώρας, ο οποίος βρίσκεται στο 21,2%». Στο πλαίσιο αυτό, η διοικήτρια του Οργανισμού μίλησε και για το νέο πρόγραμμα που αναμένεται το επόμενο διάστημα, και αφορά την δυνατότητα ένταξης στην εργασία 15.000 ανέργων, 18-29 ετών, στον ιδιωτικό και κοινωνικό τομέα της Οικονομίας.
Η κ. Καραμεσίνη είπε ότι από το πρόγραμμα αυτό θα επιχορηγούνται οι επιχειρήσεις με 50% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους για 12 μήνες, για προσλήψεις ανέργων που βρίσκονται εκτός εργασίας από 3 έως 12 μήνες και με υποχρέωση των επιχειρήσεων να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας για ακόμη 3 μήνες, με δικά τους έξοδα.
Το πρόγραμμα αυτό δίνει την δυνατότητα για επιδότηση των επιχειρήσεων για 15 μήνες, εφόσον προσλάβουν μακροχρόνια ανέργους, χωρίς βέβαια το πρόγραμμα να υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας στην συνέχεια, ανέφερε η διοικήτρια του ΟΑΕΔ.
Η Βουλγαρία θα προτείνει το άμεσο κλείσιμο των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους μετανάστες και την ίδρυση κέντρων για τους πρόσφυγες πολέμου εκτός του ευρωπαϊκού εδάφους στην άτυπη μίνι σύνοδο για το μεταναστευτικό που θα διεξαχθεί την Κυριακή.
Ο πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοφ υποστήριξε ότι αφού ανακοπούν οι μεταναστευτικές ροές, η ΕΕ θα πρέπει να ασχοληθεί με τους χιλιάδες μετανάστες που βρίσκονται ήδη στην Ευρώπη, να φροντίσει για τους ανθρώπους που έφυγαν για να γλιτώσουν από εμπόλεμες καταστάσεις και να επαναπατρίσει τους υπόλοιπους.
“Θα επιμείνω για το άμεσο κλείσιμο των εξωτερικών συνόρων ολόκληρης της Ευρωπαϊκής Ένωσης” είπε ο Μπορίσοφ στο κοινοβούλιο όπου μετέβη απρόσμενα, αφού η αντιπολίτευση ζήτησε να πληροφορηθεί τη θέση στη Σόφιας στο μεταναστευτικό. Όπως είπε ο Βούλγαρος πρωθυπουργός, θα πρέπει να ιδρυθούν κέντρα στη Λιβύη και την Τουρκία, στα οποία θα εξετάζονται οι υποθέσεις των μεταναστών προτού αυτοί να φτάσουν στην Ευρώπη.
Η Βουλγαρία, που αυτήν την περίοδο ασκεί την προεδρία της ΕΕ, ελπίζει ότι αν ανακοπούν οι μεταναστευτικές ροές θα κατευναστούν και οι ανησυχίες των χωρών της κεντρικής Ευρώπης οι οποίες αρνούνταν να δεχτούν να παραλάβουν μετανάστες με το σύστημα των υποχρεωτικών ποσοστώσεων, ώστε να μοιραστεί ισομερώς το βάρος.
“Φοβούνται ότι δεν υπάρχουν εγγυήσεις πως αυτή η διαδικασία δεν θα συνεχιστεί”, εξήγησε ο Μπορίσοφ. Πρόσθεσε ότι σκοπεύει να συζητήσει ξανά το θέμα αυτό με τον πρωθυπουργό της Ουγγαρίας Βίκτορ Όρμπαν, ο οποίος έχει ανακοινώσει ότι δεν θα παραστεί στη μίνι σύνοδο των Βρυξελλών. Απόντες από αυτήν την άτυπη σύνοδο θα είναι επίσης και οι ηγέτες της Πολωνίας, της Σλοβακίας και της Τσεχίας.
Το ευρώ “διασφαλίζει το κοινό μας μέλλον στην Ευρώπη”, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Όλαφ Σολτς σε συνέντευξή του στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας Rheinische Post.
“Ναι, το ευρώ είναι μη αναστρέψιμο” είπε ο Σολτς όταν ρωτήθηκε αν το κοινό νόμισμα θα συνεχίσει να υπάρχει μετά από 10 χρόνια. “Διασφαλίζει το κοινό μας μέλλον στην Ευρώπη”, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τον υπουργό, η συμφωνία για την ενίσχυση της ευρωζώνης που επιτεύχθηκε μεταξύ της καγκελαρίου Άγγελα Μέρκελ και του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν στη συνάντηση που είχαν στο Μέζεμπεργκ, έξω από το Βερολίνο, αυτήν την εβδομάδα, θα θωρακίσει το ευρώ από τις κρίσεις.
“Με τις συμφωνίες του Μέζεμπεργκ οικοδομούμε περαιτέρω το σπίτι της Ευρώπης. Περιλαμβάνει μια μονωμένη οροφή που αντέχει τις μελλοντικές καταιγίδες και τις βροχερές ημέρες. Έχουμε μια νέα ορμή στην Ευρώπη, χάρη στον πρόεδρο Μακρόν”, πρόσθεσε.
Δεν έχει περάσει δα και μια αιωνιότητα από εκείνο το διάγγελμα του Τσίπρα στο οποίο έλεγε ότι η επιμήκυνση του χρέους θα είναι ένα μακρύτερο σχοινί για να κρεμαστούμε! Και ζητούσε διαγραφή του 30% του χρέους και 2οετή επιμήκυνση.
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Σήμερα, πανηγυρίζει!!!
Από μια συμφωνία πολύ κατώτερη αναφορικά με όσα περίμενε και μας έλεγε, η οποία συν τοις άλλους περιλαμβάνει τεράστια βάρη και με τα μεγάλα αλλά και ψιλά της γράμματα, καταρρίπτει το αφήγημα του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης περί καθαρής εξόδου από τα μνημόνια.
Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, πήραμε ότι μας έδωσαν.
Ούτε ένα ευρώ ελάφρυνση του χρέους, σε αντίθεση με το 2012 που υπήρξε «κούρεμα» χρέους 125 δις ευρώ κι ο ΣΥΡΙΖΑ … βγήκε στους δρόμους και στις πλατείες.
Η συμφωνία προβλέπει δεκαετή επιμήκυνση του χρέους ΜΟΝΟ για το δάνειο του EFSF, ύψους 130 δις κι ένα μαξιλάρι που δεν αναμένεται να περάσει τα 15 δις ευρώ και θα χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της χώρας τα επόμενα χρόνια. Από τη δόση των τελευταίων 15 δις ευρώ, τα 3,3 θα κατευθυνθούν στην επαναγορά δανείων του ΔΝΤ, ύψους 11 δις ευρώ. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι επανακτάται μεν από τη χώρα μας ένα μικρό μέρος των δανείων του ΔΝΤ αλλά αυτό παραμένει βασικός δανειστής μας και με σημαντικό ρόλο και λόγο στην περίοδο μετά τα μνημόνια.
Η ουσία είναι ότι η Ελλάδα, δεν βγαίνει από τα μνημόνια και δεν σβήνεται ευρώ χρέους.
Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια η ελληνική κυβέρνηση σπατάλησε κι ανθρώπινο και πολιτικό κεφάλαιο, δέσμευσε τη χώρα και τους πολίτες για δεκαετίες, υλοποίησε ασμένως 450 προαπαιτούμενα ΑΛΛΑ προχώρησε σε μηδαμινές ή ελάχιστες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που θ’ άλλαζαν την εικόνα του παραγωγικού ιστού και της ίδιας της Οικονομίας.
Προσέξτε:
Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για κάτι που η ίδια …απευχόταν. Πανηγυρίζει επειδή οι… τοκογλύφοι έδωσαν «πολιτική έγκριση επιτυχίας»!!! Πουλάει και πάλι σανό ενώ τα δεδομένα δεν είναι έτσι.
Προσέξτε:
Ο Τσίπρας δεν κατάφερε να διαγράψει ούτε μισό ευρώ χρέους, όπως έλεγε.
Δεν κατάφερε να λάβει «αυτόματο» μηχανισμό ρύθμισης του χρέους, αναλόγως με την αύξηση του ΑΕΠ της και τις δυνατότητες της Οικονομίας.
Ο Τσίπρας δεν κατάφερε την καθαρή έξοδο, ούτε τη μεταμνημονιακή σκληρή εποπτεία.
Έφερε (με το 4ο μνημόνιο) νέα σκληρά μέτρα, ύψους 5 δις.
Δέσμευσε τη χώρα να έχει πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% μέχρι το 2022 και κατά Μ.Ο. 2,2 -2,5%, μέχρι το… 2060!!!
Δεν κατάφερε (όπως ήθελε και διαλαλούσε) ν’ αποφύγει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αποκρατικοποιήσεων και μάλιστα με τη δυνατότητα των δανειστών να επιβάλουν νέα μέτρα αν αυτές δεν πραγματοποιούνται.
Τι πήρε η κυβέρνηση;
Πλην της δεκαετούς επιμήκυνσης, πήρε την επιστροφή των κερδών (περίπου 4 δις) των ευρωπαϊκών κεντρικών τραπεζών από τα ελληνικά ομόλογα, που είχαν ανασταλεί από την περίοδο του Βαρουφάκη. Κι αυτά, κατόπιν έγκρισης.
Να μην καταβάλλει για τις ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκης εξυπηρέτησης του χρέους, ποσά μεγαλύτερα του 15% του ΑΕΠ για το προσεχές μεσοπρόθεσμο διάστημα και 20% του ΑΕΠ μακροπρόθεσμα.
Φυσικά, τα χρήματα θα είναι υποχρεωμένη να τα βρίσκει στις αγορές, με επιτόκια απείρως μεγαλύτερα και …χωρίς διαπραγματεύσεις. Οι οποίες αγορές περιμένουν με ανοικτές αγκάλες για να διορθώσουν ή να ρεφάρουν την καταστροφή τους από το πραγματικό «κούρεμα» χρέους του 2012. Που ήταν 125 δις ευρώ (μαζί με το PSI).
Και με τα ελληνικά spread να βρίσκονται στα ύψη.
Προσέξτε κάτι ακόμη:
Στα ψιλά γράμματα του κειμένου της απόφασης του Eurogroup, οι δανειστές δεν άφησαν τίποτα στην τύχη. Αναφέρονται τα πάντα. Αναλυτικά χρονοδιαγράμματα κι όλες οι μεταμνημονιακές δεσμεύσεις της Ελλάδας. Δηλαδή, αυτό που εδώ και καιρό αποκαλούμε (και στην ουσία είναι) 4ο μνημόνιο.
Εκεί (δημοσιεύουμε στο τέλος του άρθρου το αγγλικό κείμενο) περιλαμβάνεται ακόμη κι η υποχρέωση εκπαίδευσης των δικαστών σε Οικονομικά ζητήματα, ούτως ώστε να γνωρίζουν τι δικάζουν και τι αποφάσεις λαμβάνουν.
Επιπλέον, αναφέρεται η ολοκλήρωση των αποκρατικοποιήσεων σε ΔΕΣΦΑ (εντός του 2018), των ΕΛΠΕ, της Εγνατίας, της ΕΥΔΑΠ, της ΕΥΑΘ και των λιμανιών της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας.
Έχει κι άλλα.
Προβλέπει την πώληση των μετοχών της ΔΕΗ, του δικτύου ΔΕΠΑ ενώ αναφέρεται ξεκάθαρα η ελληνική δέσμευση για την πώληση των μετοχών των τραπεζών που διατηρεί το ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Όσο για μισθούς και συντάξεις που υπόσχονται διάφορα οι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ;
Υπέγραψαν, στο Λουξεμβούργο προχθές, τη δέσμευση για τις περικοπές των συντάξεων και τη μη αύξηση του βασικού μισθού που ήδη η κυβέρνηση είχε φτάσει σε επίπεδο …χαρτζιλικιού.
Όσο για τη μη εφαρμογή του αφορολόγητου; Ξεχάστε το με βούλα και υπογραφή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Προς τι λοιπόν τα πανηγύρια και τα show;
Προς τι ο νέος διαμοιρασμός σανού;
Προς τι το βάλε –βγάλε τη γραβάτα;
Πάντως, δόξα τω Θεώ, που γλιτώσαμε τα 2 δις του email Χαρδούβελη!
Για του λόγου το αληθές, ιδού το αγγλικό κείμενο:
22 June 2018 Annex: Specific commitments to ensure the continuity and completion of reforms adopted under the ESM programme
1: Fiscal and fiscal structural. Greece will fully respect its commitment to ensure that its annual budget achieves a primary surplus of 3.5% of GDP over the medium-term which respects the objectives of key reforms enacted under the ESM programme. To this end, it will complete the full offsetting and collection of the clawback by June every year for the previous calendar year. On tax policy, Greece will undertake, by mid-2019 and mid-2020, nationwide valuation exercises of property tax value based on market values and will update property tax values for ENFIA and other taxes fully in line with market values by mid-2020. On tax administration, Greece will reach the agreed permanent staffing positions at the Independent Authority of Public Revenue (IAPR) of 12.000 by end-2018, 12.500 by end 2019 and 13.322 by mid-2021, by when the end-to-end IT collection systems will also be fully operational. Greece will continue to implement reforms in the area of public financial management, avoiding the accumulation of new arrears and will, by mid-2019, complete the implementation of reforms identified by the Hellenic Court of Auditors. In addition, Greece commits to complete the cash monitoring and forecasting for the General Government Treasury account system (end-2019), complete the Chart of Accounts for the central administration by implementing the fund and functional classifications in the 2021 State budget (mid-2021) and extend to this reform to General Government entities (mid-2022).
2: Social welfare. Greece will continue with efforts to modernise it social welfare system, working closely with technical assistance provided through the SRSS. The setup of the single pension fund EFKA will be completed by mid-2020. As part of the Greek authorities’ strategy to modernise the health care sector, Greece will ensure the rollout of the primary health care system, in particular by opening at least 120 primary health care centres (TOMYs) by end-2018 and all 240 TOMYs by mid-2020. The main body responsible for central procurement (EKAPY) will be set up by end-2018, with a view to achieving a share of centralised procurement in total hospital expenditure of 30% in mid-2020 and 40% in mid-2022. Greece will complete the reform of social safety nets launched under the programme; to this end it will apply to all disability benefits the new approach for disability determination based on both medical and functional assessment by mid-2019, review the system of subsidies for local public transport by end-2019, and complete the roll-out of all three pillars of the Social Solidarity Income (SSI) scheme by end-2019.
3: Financial stability. Greece will continue to implement reforms aimed at restoring the health of the banking system, including NPL resolution efforts by ensuring the continued effectiveness of the relevant legal framework (i.e. household and corporate insolvency, out-of-court workout, NPL sales, e-auctions) and taking all necessary actions to this effect. Greece will implement the comprehensive action plan on household insolvency with the objective to eliminate the backlog of cases, including the process of pending applications, by end-2021. Financial training to judges, related to the above, will be provided by end-2018. In the context of implementing the Three-Year Action Plan on Justice, phases I and II of the establishment of the e-justice system (OSDDY-PP) will be completed by end-2018 and mid-2020 respectively and the electronic filing of legal documents will be implemented throughout the Courts by end-2019, having completed the tendering procedure by mid-2019. The HFSF will by end-2018 develop an exit strategy for the sale of its stakes in the systemic banks and the mandate of the Selection Panel of the HFSF shall aligned with the mandate of the HFSF; the independence of the HFSF will be fully respected and it shall continue to operate under commercial terms and without any political or other interference. The decision on liquidation or extension of the mandate for the HFSF will be taken by mid-2022. Greece will continue the relaxation of capital controls in line with the published roadmap.
4: Labour and product markets. Regarding the labour market, Greece will safeguard competitiveness through an annual update of the minimum wage in line with the provisions of Law 4172/2012. The implementation of the action plan on undeclared work will be completed by end-2019. Greece will complete the investment licensing reform, and to this end adopt all enabling licensing legislation (end-2018), finalise inspection legislation (mid-2020), revise the nuisance classification (mid-2021), finalise the simplification of investment licensing procedures in the agreed remaining sectors (mid- 2020) and fully deploy the relevant ICT (end-2019) . Greece will complete the cadastre project by ratifying the complete cadastral mapping and forest maps by mid-2021, and as intermediate steps will complete the drawing of the remaining forest maps by mid-2019 and fully establish the cadastral agency and complete 45% of cadastral mapping by mid-2020. With a view to completing reforms in the energy sector, the agreed divestment of Public Power Corporation’s lignite-fired capacity will be completed by end-2018. The Target Model will be fully launched by mid-2019, while the measures agreed as part of the joint assessment on the NOME auction system will be implemented by end- 2019.
5. HCAP and privatisation. The Asset Development Plan and the Strategic Plan of HCAP will be implemented on a continuous basis. With a view to swiftly attracting investment to support a sustained economic recovery, Greece confirms its intention to complete of the transactions on the AIA concession and DESFA (end-2018); HELPE (including transfer of remaining shares to HCAP) and Marina of Alimos (mid-2019); Egnatia, DEPA commercial, AIA shares, EYDAP, EYATH and the regional ports of Alexandroupoli and Kavala (end-2019); the sale or other form of monetisation of PPC shares, DEPA network, regional ports of Igoumenitsa and Kerkyra, and Kavala underground storage (mid- 2021) and a number of other regional ports, based on the recommendations of the consultants of TAIPED and following the agreed process between the authorities and TAIPED (mid-2022). The transfer of OAKA to HCAP and the restructuring of ETAD will be completed by end-2018 and the review/replacement of all SOE boards by mid-2019.
6. Public administration. The implementation of reforms to modernise the public administration will be sustained. As part of this effort, Greece will complete reforms to modernise human resource management in the public sector, and in particular the appointment of Administrative Secretary Generals and all Directors General according to law 4369/2016 by end-2018 and independent assessment of this process, including follow-up measures (mid-2019), complete the 3rd cycle of mobility and performance assessments by mid-2019, and complete the integrated HR Management System (digital organigram for all public entities and link with single payment authority) by end-2019.
In view of enhancing legal certainty and access to law through legal codification, the Labour Law Code and Code of Labour Regulatory Provisions will be adopted by mid-2020, and the National Gateway for Codification and Reform of Greek Legislation will be completed by mid-2022. Greece will implement all GRECO (Groupe d’Etats contre la Corruption) recommendations in the context of the implementation of its overall national anti-corruption plan by mid-2021.
“Χωρίς όρια η ανευθυνότητα του Υπουργείου Παιδείας – Ζήτησε από τους μαθητές των ΕΠΑΛ να υποβάλουν ψευδείς δηλώσεις”
Ο αναπληρωτής Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Αργολίδας, κ.ΓιάννηςΑνδριανός,έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η ανευθυνότητα του Υπουργείου Παιδείας έχει πλέον ξεπεράσει κάθε όριο, καθώς με εντελώς απαράδεκτες και αντιπαιδαγωγικές μεθοδεύσεις ζήτησε από τους μαθητές των ΕΠΑΛ να υποβάλουν ψευδείς υπεύθυνες δηλώσεις για να καλύψει νέα του ολιγωρία.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο της 19ης Ιουνίου ανακάλεσε εκδοθέντες απολυτήριους τίτλους από τα ΕΠΑΛ και κάλεσε τα σχολεία να απαιτήσουν από τους αποφοίτους να υποβάλουν υπογεγραμμένη υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 στην οποία να αναφέρεται ότι ουδέποτε παρέλαβαν το απολυτήριο. Προφανώς έτσι αντιλαμβάνεται η Κυβέρνηση τον παιδαγωγικό ρόλο του Κράτους. Την επόμενη μέρα, το Υπουργείο έσπευσε κακήν-κακώς να διορθώσει αυτή την απαράδεκτη απαίτηση ζητώντας από τους αποφοίτους να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα αναφέρεται ότι παρέλαβαν τον τίτλο, αλλά δεν τον έχουν πλέον στην κατοχή τους.
Η νέα αυτή ολιγωρία του Υπουργείου έρχεται να προστεθεί στο προηγούμενο αντίστοιχο λάθος με τον αλγόριθμο του myschool για την έκδοση αποτελεσμάτων των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων καθώς και με την εγγραφή των μαθητών από τα Γυμνάσια στα Γενικά Λύκεια και την ανανέωση της εγγραφής τους από την Α’ στη Β’ και από τη Β’ στη Γ’ τάξη των Γενικών Λυκείων. Είναι η πρώτη όμως φορά που το Υπουργείο κάλεσε μαθητές να υποβάλουν καταφανώς ψευδή υπεύθυνη δήλωση για την κάλυψη δικών του σφαλμάτων.
Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις στα ζητήματα που εγείρονται, να αποδώσει ως οφείλει προσωπικά και άμεσα ευθύνες εκεί όπου ανήκουν, τόσο για την εντελώς απαράδεκτη αυτή μεθόδευση, όσο και για το λάθος στα εκδοθέντα απολυτήρια που ταλαιπωρεί αχρείαστα τους μαθητές και τις οικογένειές τους και και να λάβει κάθε προσήκον μέτρο ώστε αυτή η σειρά των σφαλμάτων από πλευράς Υπουργείου να σταματήσει επιτέλους εδώ».
Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ακόμη και από τυπικούς διάλογους που γίνονται σε προκαθορισμένο σκηνικό, προκύπτουν αλήθειες: Ο κ. Τσίπρας, υμνώντας την φιλοευρωπαϊκή στάση του Προέδρου της Δημοκρατίας, το 2015, χωρίς ντροπή ομολόγησε δημοσίως πως με το δημοψήφισμα έπαιξε την Ελλάδα στα ζάρια, χωρίς να τον ενδιαφέρει η έξοδός της από το ευρώ. «Είχατε δίκιο» λέει τώρα στους πολίτες που πριν από τρία χρόνια απαξίωνε, ενώ διεκδικούσαν το αυτονόητο: την παραμονή της χώρας στην Ευρώπη.
Με τον ίδιο κυνισμό, αποφεύγει να μιλήσει για τα δύο αχρείαστα μνημόνια με τα οποία επιβάρυνε τους Έλληνες. Για τη γενικευμένη λιτότητα και τη φοροκαταιγίδα μίας τριετίας. Και για τις νέες περικοπές που έρχονται σε λίγους μήνες, σε συντάξεις, επιδόματα, μισθούς και αφορολόγητο.
Θρασύς και αλαζόνας, εξακολουθεί να προσβάλλει τη νοημοσύνη των Ελλήνων. Και αστειεύεται με γραβάτες και άλλες φαιδρότητες, ενώ θα πληρώνουμε για πολλά ακόμη χρόνια τις επιλογές του.
Η ρύθμιση που πήρεγια το χρέος απέχει πολύ, όχι μόνον από τις προσδοκίες που είχε καλλιεργήσει, αλλά και από τις δεσμεύσεις που είχε εξασφαλίσει η Ελλάδα από τους εταίρους της ήδη από το 2012.
Δεν θα αφήσουμε την αδίστακτη προπαγάνδα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να κρύψει τις ολέθριες επιλογές τους με φιέστες και νέα ψέματα.
Την Δευτέρα, η Νέα Δημοκρατία καταθέτει στη Βουλή πρόταση για προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την οικονομία. Εκεί, ο κ. Τσίπρας θα απολογηθεί για όσα δεινά έφερε στους πολίτες, αλλά και για τα δεσμά στα οποία συμφώνησε για την επόμενη μέρα της χώρας. Δεν θα αφήσουμε να περάσει ούτε κι αυτό το τελευταίο του ψέμα. Οι Έλληνες αξίζουμε και μπορούμε καλύτερα».
Ιστορική χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, τη χθεσινή συμφωνία στο Eurogroup για το ελληνικό χρέος, κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλο, στο Προεδρικό Μέγαρο.
Όπως σημείωσε ο πρωθυπουργός, το ελληνικό χρέος καθίσταται βιώσιμο και αυτή είναι μία εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη, καθώς η συμφωνία, στην οποία κατέληξαν χθες οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης, προβλέπει καταρχάς μία δεκαετή περίοδο χάριτος και ισόχρονη επέκταση της αποπληρωμής των κεφαλαίων των δανείων της χώρας προς το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
«Κεφάλαια και τόκοι που έληγαν το 2023 θα αποπληρωθούν μετά το 2033 και ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα να έχουμε ένα πολύ στιβαρό μαξιλάρι ρευστότητας, ύψους άνω των 24 δισ. ευρώ, και βεβαίως έχουμε και την επιστροφή των κερδών των κεντρικών τραπεζών από τα ελληνικά ομόλογα, ύψους 4,8 δισ. ευρώ, 1,2 δισ. ευρώ κάθε έτος από το 2019 έως το 2022» τόνισε.
Όσον αφορά το πλαίσιο που διαμορφώνεται με αυτές τις αποφάσεις, ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για μία συμφωνία που είναι πολύ πιο πάνω από τις προσδοκίες των αγορών. Μία συμφωνία που ανταποκρίνεται στο ηθικό χρέος των εταίρων μας, απέναντι στις θυσίες του ελληνικού λαού, όλα αυτά τα χρόνια, προκειμένου να παραμείνει ενωμένη και αρραγής η Ευρωζώνη. Προκειμένου να προστατευτεί και να μείνει αρραγές το όραμα της ευρωπαϊκής ενοποίησης.
Ως εκ τούτου, εκτίμησε πως η 21γ Ιούνη 2018 μένει στην Ιστορία ως μία πολύ σημαντική ημέρα για την Ευρώπη. «Είναι μία νέα σελίδα για τη χώρα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλείψουμε τον συνετό δρόμο της δημοσιονομικής ισορροπίας και των δομικών μεταρρυθμίσεων, που έχει ανάγκη η χώρα. Σημαίνει, όμως, ότι εγκαταλείπουμε τον ακανθώδη δρόμο των μνημονίων, της επιβολής ακραίας λιτότητας, της άρσης σημαντικού μέρους της οικονομικής κυριαρχίας των κυβερνήσεων που ζήσαμε όλα αυτά τα χρόνια» επισήμανε.
Όπως πρόσθεσε, από εδώ και στο εξής έχουμε βεβαίως στόχους, δεσμευόμαστε σε αυτούς τους δημοσιονομικούς στόχους, έχουμε άλλωστε αποδείξει ότι μπορούμε να τους πετυχαίνουμε, όμως είναι στη διακριτική ευχέρεια της κάθε κυβέρνησης, που εκλέγει ο ελληνικός λαός, να επιλέγει τα μέσα, προκειμένου να υλοποιήσει αυτούς τους στόχους, και αυτή είναι μία εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη για τη χώρα.
«Πιστεύω, ότι γρήγορα και ο ελληνικός λαός θα διαπιστώσει τις θετικές αλλαγές που έρχονται και αφορούν τόσο το αμέσως επόμενο διάστημα -μέσα στο 2018- όσο κυρίως και τα αμέσως επόμενα χρόνια, τον δημοσιονομικό χώρο που δημιουργείται, κυρίως και από τη δυναμική που θα αναπτυχθεί στην ελληνική οικονομία, μετά από τη θετική ανταπόκριση των αγορών, που θα οδηγήσει σε ένα κύμα επενδύσεων, που θα φέρει νέες θέσεις εργασίας» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο κ. Τσίπρας ανέφερε ότι αυτό είναι το πλαίσιο και συμπλήρωσε: «Ήθελα να είσθε ο πρώτος, στον οποίο θα μεταφέρω και θα παρουσιάσω, με κάθε επισημότητα, τις λεπτομέρειες της χθεσινής απόφασης, όμως, πέραν του θεσμικού ρόλου, θα ήθελα με την παρουσία μου εδώ να αναγνωρίσω και τον ιδιαίτερο ρόλο που εσείς ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας, θεσμικά αλλά και σε προσωπικό επίπεδο, διαδραματίσατε όλο αυτό το διάστημα».
«Πήραμε κρίσιμες αποφάσεις, πολλές φορές κάτω από πολύ μεγάλη πίεση, και θέλω και δημόσια να αναγνωρίσω ότι αταλάντευτα ήσασταν προσανατολισμένος στην άποψη ότι η χώρα πρέπει να παραμείνει στον σκληρό πυρήνα της Ευρωζώνης και κάποια στιγμή θα έρθει η ώρα της ανταμοιβής. Ομολογώ ότι είχατε δίκιο και πιστεύω ότι αυτή η ανταμοιβή δεν αφορά καμία κυβέρνηση. Αφορά το σύνολο του ελληνικού λαού. Ως εκ τούτου, θα ήθελα και πέραν του θεσμικού σας ρόλου, και προσωπικά, να σας ευχαριστήσω για τη στήριξη» τόνισε ο πρωθυπουργός.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, αφού ευχαρίστησε τον Πρωθυπουργό για την τήρηση της κοινοβουλευτικής τάξης σε ό,τι αφορά την ενημέρωσή του, σημείωσε ότι έκανε αυτό που θα έκανε ο καθένας στη θέση του, κάθε Πρόεδρος Δημοκρατίας και οι προκάτοχοί του, αν βρίσκονταν στην ίδια θέση. «Έκανα το χρέος μου. Αυτό επέβαλε και η συγκυρία, αλλά και η ιστορία του τόπου και η προοπτική της» επισήμανε ο κ. Παυλόπουλος. Παράλληλα, διευκρίνισε προς όλους εκείνους που μπορεί να έχουν κάποιες αμφιβολίες, ότι ο ρυθμιστικός ρόλος του Προέδρου της Δημοκρατίας, κατά το Σύνταγμα, δεν είναι στατικός. Προσαρμόζεται κατ’ ανάγκη στη συγκυρία. Είναι διαφορετικός στις ομαλές περιστάσεις και πολύ διαφορετικός όταν η συγκυρία είναι κρίσιμη.
Ιστορική χαρακτήρισε ο Αλ. Τσίπρας τη συμφωνία στο Eurogroup για το ελληνικό χρέος, κατά την συνάντησή του με τον Πρ. Παυλόπουλο – Γ.Τ. ΠΘ – Andrea Bonetti
Επίσης, υπογράμμισε ότι ζήσαμε κρίσιμες συγκυρίες και παρατήρησε ότι η απόφαση για την παραμονή στην ευρωπαϊκή πορεία μας ήταν απόφαση της πολύ μεγάλης πλειοψηφίας του ελληνικού λαού. «Κανένας δεν μπορεί να πει ότι στο δημοψήφισμα που έγινε τότε ο ελληνικός λαός που είπε ΟΧΙ, αυτός ο λαός ήθελε την έξοδο της Ελλάδας από την ΕΕ και την Ευρωζώνη. Αυτό αποδείχθηκε στην πορεία. Και θέλω εδώ να αναγνωρίσω σε όλους εκείνους που εκείνη την εποχή συνέβαλαν, όλες οι πολιτικές δυνάμεις, προς αυτήν την κατεύθυνση» πρόσθεσε.
Κλείνοντας την παρέμβασή του, ο κ. Παυλόπουλος αναφέρθηκε πρώτον, σε ένα τμήμα από το ανακοινωθέν του χθεσινού Eurogroup, στο οποίο επισημαίνεται ότι η Ελλάδα βγαίνει από το πρόγραμμα οικονομικής βοήθειας με ισχυρότερη οικονομία, η οποία στηρίζεται στις δημοσιονομικές και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν και δεύτερον, στη δήλωση του προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν Κλωντ Γιούνκερ, στην οποία σημείωσε, μεταξύ άλλων, «αποτίω φόρο τιμής στον ελληνικό λαό για τις αντοχές του και την προσήλωσή του στην Ευρώπη» και πρόσθεσε ότι τούτες τις ώρες πρέπει όλοι μας, εμείς πρωτίστως, αλλά και οι εταίροι μας, να γνωρίζουμε με πόσες θυσίες του ελληνικού λαού επιτεύχθηκε αυτό που επιτεύχθηκε.
Τέλος, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τόνισε ότι αυτές οι θυσίες δεν οφείλονται μόνο σε λάθη δικά μας, ενώ υπενθύμισε ότι αρκετές, πολύ σημαντικές μάλιστα από αυτέ τις θυσίες οφείλονται και σε λάθη που έγιναν λόγω του περιεχομένου των προγραμμάτων, όπως αυτά διαμορφώθηκαν από εκείνους που τα διαμόρφωσαν και όχι από εμάς.
Δήμητρα Κατσιμεντέ
Σύντομη στιχομυθία μεταξύ πρωθυπουργού και Προέδρου της Δημοκρατίας πριν την επίσημη ενημέρωση για τις αποτελέσματα του χθεσινού Eurogroup:
«Τα στοιχήματα πρέπει να εκπληρώνονται όταν κερδίζονται, αλλά πρέπει να βρω κατάλληλο πουκάσιμο (για γραβάτα)» σημείωσε ο κ. Τσίπρας, κατά την είσοδό του στο γραφείο του Προέδρου της Δημοκρατίας, λίγο πριν ξεκινήσει την επίσημη ενημέρωση προς τον κ. Παυλόπουλο, εξηγώντας τον λόγο για τον οποίο δεν φόρεσε γραβάτα κατά την σημερινή συνάντησή τους.
Μάλιστα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας του υπενθύμισε ότι ήταν ο Ματέο Ρέντσι εκείνος που του χάρισε την πρώτη γραβάτα, με τον πρωθυπουργό να απαντά «μου έχουν χαρίσει αρκετές».
Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Νάσος Ηλιόπουλος, εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Συμβούλιο Υπουργών Απασχόλησης και Κοινωνικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που συνεδρίασε την Πέμπτη, 21 Ιουνίου 2018, στο Λουξεμβούργο.
Ο Υφυπουργός Εργασίας υποστήριξε τις προτάσεις για τις δύο Οδηγίες σχετικά με την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής για τους εργαζόμενους γονείς και φροντιστές και σχετικά με τους διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας, για τις οποίες επιτεύχθηκε γενική προσέγγιση.
Στην τοποθέτησή του για το Ευρωπαϊκό Εξάμηνο, ο Υφυπουργός Εργασίας ανέδειξε τη σημασία της ουσιαστικής ανάληψης δράσεων κοινωνικής πολιτικής από τα κράτη μέλη για την αποτελεσματική υλοποίηση των στόχων του Ευρωπαϊκού Πυλώνα Κοινωνικών Δικαιωμάτων, αναφερόμενος και στο παράδειγμα της Ελλάδας:
«Σήμερα είναι μια πολύ σημαντική μέρα γιατί ολοκληρώνεται και επίσημα η τελευταία αξιολόγηση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής. Το τελευταίο διάστημα κάνουμε σημαντικά βήματα για την μείωση της ανεργίας, την προστασία της εργασίας και την καταπολέμηση της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας. Με την ολοκλήρωση, όμως, του προγράμματος θα γίνει άλλο ένα πολύ σημαντικό βήμα, καθώς θα δοθεί ένα τέλος στην αντιμεταρρύθμιση που έγινε το 2011 με την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, τις οποίες δεν επετράπη στην εκλεγμένη κυβέρνηση του 2015 να επαναφέρει. Αυτό αποτελεί ένα αρνητικό σημείο στην κοινή μας πορεία, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η περίπτωση της ελληνικής κρίσης κατέστησε σαφές ότι η προσπάθεια οικοδόμησης ενός συγκριτικού πλεονεκτήματος πάνω στην ευέλικτη και φθηνή εργασία είναι ταυτόχρονα κοινωνικά άδικη και οικονομικά αναποτελεσματική».
Ο Υφυπουργός Εργασίας ανέφερε, επίσης, πως σημαντικό στόχο του κοινωνικού πυλώνα αποτελεί και η ενίσχυση του κοινωνικού διαλόγου, ο οποίος αποδυναμώθηκε στην Ελλάδα με την κατάργηση της επεκτασιμότητας των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, ενώ, κλείνοντας την παρέμβασή του, σημείωσε ότι ο ευρωπαϊκός δρόμος οφείλει να είναι ο δρόμος της δημοκρατίας, της αντιμετώπισης των κοινωνικών ανισοτήτων και κατ’ επέκταση της προστασίας της εργασίας.
Η χθεσινή απόφαση του Eurogroup είναι όντως ιστορική. Διότι σηματοδοτεί την αρχή του τέλους της πιο καταστροφικής ιστορίας που γνώρισε η Ελλάδα στα χρόνια της Μεταπολίτευσης. Της ιστορίας των ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ που στοίχισαν στους Ελληνες 100 δις ευρώ, επειδή απλά είχαν αυταπάτες, όπως και οι ίδιοι πια έχουν το θράσος να ομολογούν.
Το ευτύχημα είναι ότι η ιστορία αυτή φτάνει σε μερικούς μήνες στο οριστικό τέλος της. Οταν επιτέλους οι κ. Τσίπρας και Καμμένος αποφασίσουν να κάνουν εθνικές εκλογές και να επιστρέψουν οριστικά στην αντιπολίτευση.
Το δυστύχημα ωστόσο είναι ότι οι Ελληνες θα πληρώνουν ακόμη για αρκετά χρόνια τους πειραματισμούς τους και την καταστροφή που αυτοί επέφεραν στην οικονομία. Και για να πεισθούν και οι τελευταίοι δύσπιστοι, η ΝΔ απαντά σε όλους τους ισχυρισμούς που επικαλέστηκε σήμερα το Μαξίμου επιδιώκοντας, όπως συνηθίζει, να βαφτίσει το ψάρι κρέας.
Πανηγυρίζει η κυβέρνηση διότι εξασφάλισε όπως λέει «δέκα χρόνια περίοδο χάριτος για το δάνειο του EFSF, δηλαδή πάγωμα των πληρωμών κεφαλαίου και τόκων μέχρι το 2032», καθώς και για τη «δεκαετή επιμήκυνση των ωριμάνσεων των ομολόγων του δανείου του EFSF».
Όταν ο κυβερνήσεις Παπαδήμου-Σαμαρά το 2012 πέτυχαν αντίστοιχη 10ετή επιμήκυνση, ο κ. Τσίπρας μιλούσε για “ένα μακρύτερο σχοινί για να κρεμαστούμε». Και ζητούσε «διαγραφή χρέους».
Τώρα που η κυβέρνηση Τσίπρα με τρία χρόνια καθυστέρηση πήρε την ίδια επιμήκυνση που είχαν διασφαλίσει οι κυβερνήσεις Παπαδήμου και Σαμαρά, και μάλιστα χωρίς το κούρεμα χρέους 132 δις ευρώ που πέτυχαν εκείνες (PSI τον Μάρτιο και την επαναγορά ομολόγων τον Δεκέμβριο 2012) το εμφανίζει ως μεγάλη επιτυχία. Ποιον πείθει πλην του εαυτού της;
Πανηγυρίζει η κυβέρνηση για την «εκταμίευση των 15 δισ. ευρώ, τα οποία αυξάνουν το χρηματικό απόθεμα του ελληνικού δημοσίου στα 24,1 δισ ευρώ».
Από τα 15 δισ. ευρώ της δόσης ούτε 1 ευρώ δεν πάει στην πραγματική οικονομία. Τα 9,5 δις ευρώ θα “παρκαριστούν” για τη δημιουργία του ταμειακού αποθέματος (cash buffer). Kαι τα 5,5 δις ευρώ θα αποπληρώσουν δανειακές υποχρεώσεις. Ούτε ένα ευρώ από αυτά δεν θα διοχετευθεί στην αγορά που έχει στεγνώσει από την υπερφορολόγηση, τη στάση πληρωμών προς τους ιδιώτες και την αντιαναπτυξιακή πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Ταυτόχρονα, πρόκειται για ομολογία αποτυχίας του 3ου μνημονίου να εξασφαλίσει στην Ελλάδα απρόσκοπτη πρόσβαση στις αγορές. Προεξοφλείται έτσι ότι η χώρα μας δεν θα μπορεί να δανειστεί με λογικά επιτόκια από τις αγορές και δανείζεται προκαταβολικά από τους εταίρους μας.
Επίσης, η κυβέρνηση απέτυχε να εξασφαλίσει το σύνολο των πόρων (86 δις ευρώ) που είχαν δεσμευθεί από το 3ο Μνημόνιο, ενώ πήρε πολλαπλάσια από τα αρχικώς προβλεπόμενα μέτρα λιτότητας εκχωρώντας παράλληλα το σύνολο σχεδόν της δημόσιας περιουσίας στο αιώνιο υπερταμείο που τελεί υπό τον έλεγχο των δανειστών.
Πανηγυρίζει για την «επιστροφή κερδών της ΕΚΤ και των άλλων Κεντρικών Τραπεζών της Ευρωζώνης ύψους 4,8 δισ. που θα εκταμιευθούν σε 4 ετήσιες ή 8 εξαμηνιαίες δόσεις».
Ακόμη και στο non-paper της κυβέρνησης ομολογείται ότι η επιστροφή αυτών των κερδών αφορά περίπου τα μισά χρήματα από όσα δικαιούνταν οι Έλληνες φορολογούμενοι, ενώ ακόμη και αυτά θα δοθούν σε δόσεις, υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις.
Υπενθυμίζεται ότι τα κέρδη των Κεντρικών Τραπεζών υπολογίζονταν σε περίπου 13 δις ευρώ. Η επιστροφή αυτών στην Ελλάδα είχε ξεκινήσει τη διετία 2013-2014 επί Νέας Δημοκρατίας και σταμάτησε το 2015 λόγω της Κυβέρνησης Τσίπρα-Καμμένου. Αποτέλεσμα της δήθεν περήφανης διαπραγμάτευσης, εκτός των άλλων ήταν να χάσουμε οριστικά τα κέρδη των ετών 2015-2017. Ενώ δικαιούμασταν 9,3 δισ. ευρώ θα επιστραφούν τελικά στην Ελλάδα μόλις 4,8 δις ευρώ. Αντί πανηγυρισμών λοιπόν η κυβέρνηση θα όφειλε ακόμη και σήμερα να απολογείται.
Πανηγυρίζει ότι οι δεσμεύσεις που ανέλαβε δεν συνιστούν «νέο Μνημόνιο».
Άλλο ένα ψέμα των κ. Τσίπρα και Καμμένου και μάλιστα διαρκείας 4 ετών. Και αυτό γιατί περιλαμβάνει νέα δημοσιονομικά μέτρα χωρίς χρηματοδότηση. Δηλαδή ένα 4ο Μνημόνιο, χωρίς κανένα αντάλλαγμα από τους δανειστές μας. Κατάφεραν δηλαδή το ακατόρθωτο, Αντί “δάνειο χωρίς μνημόνιο” που απαιτούσαν, τελικά με την υπερήφανη διαπραγμάτευσή τους να υπογράψουν “μνημόνιο χωρίς δάνειο”.
Συγκεκριμένα -και δυστυχώς για τη χώρα- το «4ο Μνημόνιο» περιλαμβάνει:
– Μέτρα 5,1 δισ. ευρώ που θα προκύψουν από μείωση των συντάξεων και του αφορολόγητου ορίου, σε 6 μήνες από τώρα. Ανεβαίνει έτσι ο συνολικός λογαριασμός της λιτότητας που έφερε η κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου στα 14,5 δις ευρώ.
– Υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2022 και 2,2% κατά μέσο όρο μέχρι το 2060!
– Τριμηνιαία εποπτεία της Τρόικας μέχρι το 2022. Πολύ πιο ενισχυμένη μάλιστα από άλλες χώρες που βγήκαν από μνημόνια, όπως η Κύπρος και η Πορτογαλία.
Πανηγυρίζει ότι η ρύθμιση για το χρέος συνιστά μεγάλη επιτυχία καθώς «οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας για το μεσοπρόθεσμο διάστημα δεν θα υπερβαίνουν το 15% μέχρι το 2042 και το 20% από εκεί και πέρα».
Είναι το ελάχιστο που θα μπορούσαν να κάνουν για τις θυσίες των Ελλήνων πολιτών. Η χθεσινή ρύθμιση είναι η μόνη που κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά ήρθε αργά, δεν είναι αυτόματη και -κυρίως- δεν δίνει οριστική λύση στο ζήτημα του χρέους.
Για παράδειγμα, δεν υπάρχει ρητή αναφορά για τον επιθυμητό λόγο χρέους προς ΑΕΠ. Αντίθετα, στη συμφωνία του 2012 υπήρχε σαφής αναφορά ότι το χρέος θα πρέπει να ανέρχεται περί το 110% του ΑΕΠ το 2022. Μάλιστα το ΔΝΤ στην Έκθεση Βιωσιμότητας του Χρέους (DSA) τον Ιούνιο του 2014 προέβλεπε ότι το αυτό θα ανέλθει στο 117,2% του ΑΕΠ το 2022. Φέτος, το ΔΝΤ (Fiscal Monitor, Απρίλιος 2014) εκτιμά ότι το χρέος θα προσεγγίσει στο 168,7% του ΑΕΠ το 2022. Δηλαδή, πάνω από 50 μονάδες του ΑΕΠ υψηλότερο εξαιτίας της καταστροφικής διακυβέρνησης Τσίπρα-Καμμένου.
Συμπέρασμα
Το ονομαστικό δημόσιο χρέος παραμένει πολύ υψηλό και ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστεί οριστικά είναι η Ελλάδα να επιτύχει υψηλούς και διατηρήσιμους ρυθμούς ανάπτυξης. Αυτή η κυβέρνηση απέδειξε ότι δεν μπορεί. Χρειάζεται πολιτική αλλαγή και μία νέα κυβέρνηση που να εμπνέει εμπιστοσύνη, να αλλάξει το μείγμα πολιτικής και να υλοποιήσει τολμηρές μεταρρυθμίσεις. Και αυτή η κυβέρνηση είναι της Νέας Δημοκρατίας που θα αναλάβει σύντομα το τιμόνι της χώρας.
Υ.Γ. DebtAlert: Χάθηκε το «γαλλικό κλειδί» που θα ξεκλείδωνε την «αριστερή ντουλάπα» για το χρέος… Δύο χρόνια μας μιλούσαν για αυτό και σήμερα δεν θα ακούσετε λέξη από την κατά τα άλλα λαλίστατη κυβέρνηση.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.