Αρχική Blog Σελίδα 14257

Δέκα λεπτά φτάνουν για να εξασφαλίσεις χρηματοδότηση για την ΜΚΟ σου

Ραντεβού δέκα λεπτών γνωριμίας και συνεργασίας μεταξύ χρηματοδοτών και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων έκλεισαν οι υπεύθυνοι του HIGGS, «μιας νεοσύστατης ΜΚΟ, η οποία δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τις άλλες ΜΚΟ να οργανωθούν καλύτερα, να είναι όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικές και να εξασφαλίσουν χρηματοδοτήσεις» όπως δηλώνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η Κατερίνα Ματιάτου διοργανώτρια της εκδήλωσης που έγινε στο νεοκλασικό κτίριο του HIGGS στο Μεταξουργείο.

HIGGSDonorsSpeed dating1

Όπως εξηγεί «πρόκειται για έναν πρωτότυπο τρόπο για να φέρουμε σε επαφή χρηματοδότες με ΜΚΟ, με σκοπό να συστηθούν, να γνωρίσουν ο ένας το έργο και τη στρατηγική του άλλου και, ιδανικά, να προχωρήσουν σε περαιτέρω συνεργασία. Με αυτόν τον τρόπο, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα οι ΜΚΟ και οι χρηματοδότες είχαν πρόσβαση σε κάτι που σε όρους καθημερινότητας θα έπαιρνε πολύ περισσότερο χρόνο και ενέργεια για να έχει το ίδιο αποτέλεσμα».

HIGGSDonorsSpeed dating3

Η κ. Ματιάτου αναφέρει χαρακτηριστικά, ότι το δεκάλεπτο είναι ικανοποιητικός χρόνος μέσα στον οποίο χρειάζεται να παρουσιαστούν με σαφήνεια οι προτεραιότητες, η στρατηγική και το έργο, ώστε στο τέλος της συνάντησης οι δυο πλευρές να ανταλλάξουν στοιχεία επικοινωνίας και να έλθουν σε περαιτέρω επαφή, για να συνεργαστούν.

HIGGSDonorsSpeed dating4

«Είναι η δεύτερη φορά που οργανώνουμε μια παρόμοια δράση, η οποία είχε εξαιρετική ανταπόκριση. Έτσι αυτή τη φορά, καταφέραμε να έχουμε μαζί μας συνολικά 32 εκπροσώπους από 27 εγνωσμένες εταιρείες και τα μεγαλύτερα κοινωφελή ιδρύματα της χώρας, οι οποίοι συναντήθηκαν με 84 ΜΚΟ συνολικά, τριπλασιάζοντας ουσιαστικά τον αριθμό των συμμετοχών σε σχέση με την προηγούμενη εκδήλωση» συμπληρώνει η Κατερίνα Ματιάτου μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Όπως επισημαίνει η ..σωστή «συνταγή» για προσέλκυση χρηματοδοτών είναι «το όραμα και η ανάγκη που θέλουμε να καλύψουμε, τα στοιχεία που έχουμε για να αποδείξουμε ότι αυτή η ανάγκη είναι σημαντική, άρα και το έργο του οργανισμού μας είναι σημαντικό, στη συνέχεια, η ορθολογική παρουσίαση του σχεδιασμού μας, των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων, οι δείκτες και τα νούμερα που χρησιμοποιούμε. Πολύ σημαντικό, να είμαστε διαβασμένοι σχετικά με το χρηματοδότη μας. Χρειάζεται να έχουμε χαρτογραφήσει εκ των προτέρων ποιον θα προσεγγίσουμε και γιατί, ποιος ταιριάζει στρατηγικά με το έργο μας, διαφορετικά όσο καλή και να είναι η πρόταση, ενδέχεται να μην έχει αποτέλεσμα. Τέλος, να είμαστε σαφείς, ακριβείς και σύντομοι και να ξέρουμε πολύ καλά το περιβάλλον μας, δηλαδή τον τομέα δραστηριοποίησής μας. Χρειάζεται μια καλή ισορροπία όλων αυτών για να πούμε ότι μια πρόταση έχει πιθανότητες χρηματοδότησης. Στο HIGGS έχουμε δημιουργήσει συγκεκριμένα προγράμματα που μπορούν να μάθουν στην πράξη αυτά τα μυστικά στις ΜΚΟ και είναι απόλυτα προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους».

HIGGSDonorsSpeed dating2

Στο δεκάλεπτο ραντεβού από το χώρο των Κοινωφελών Ιδρυμάτων συμμετείχαν το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το The Hellenic Initiative,το Μορφωτικό Τμήμα της Πρεσβείας των ΗΠΑ, το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση, το ΤΙΜΑ Κοινωφελές Ίδρυμα, το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου, το Ίδρυμα Vodafone, το Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, το Ίδρυμα Κώστα Π. Λαιμού, το Ascend Collaborative,το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το Ίδρυμα Γεωργίου & Αριστέας Μαμιδάκη. Από το χώρο των Εταιρειών, παραβρέθηκαν Εκπρόσωποι από την ABBVIEPharmaceuticals, τη CITI, την GenesisPharma, τη MicrosoftHellas, τη METRO, την Nestle, τον ΟΤΕ, την Protect&Gamble, τηWIND, τον ΑΒ Βασιλόπουλο, την Αθηναϊκή Ζυθοποιΐα, τα Ελληνικά Πετρέλαια, τον ΗΡΩΝ και τον Σκλαβενίτη.

HIGGSDonorsSpeed dating5

Τι είναι το HIGGS

Το HIGGS αποτελεί μια πρωτοβουλία με στόχο την ενδυνάμωση Μη Κερδοσκοπικών Οργανώσεων, μέσα από εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, δράσεις και εκδηλώσεις. Δημιουργήθηκε το 2015, με Ιδρυτικό Δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Μέσα σε περίπου 2,5 χρόνια λειτουργίας, έχουν περάσει από τα προγράμματά του 85 ΜΚΟ από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι ωφελούν πάνω από 100.000 συνανθρώπους μας. Έχουν δε καταφέρει να δημιουργήσουν πάνω από 40 νέες θέσεις εργασίας και να εξασφαλίσουν πάνω από 1.000.000 ευρώ σε χρηματοδοτήσεις.

Οι φωτογραφίες που επισυνάπτονται έχουν παραχωρηθεί από την Κατερίνα Ματιάτου, υπεύθυνη και επικεφαλής του Speed Dating μεταξύ χρηματοδοτών και ΜΚΟ

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τουρκία – εκλογές 2018: Ένα κρίσιμο τεστ για τον Ερντογάν

Σχεδόν 60 εκατομμύρια Τούρκοι σε συνολικό πληθυσμό περίπου 81 εκατομμυρίων καλούνται σήμερα να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα στις προεδρικές και βουλευτικές εκλογές που διεξάγονται στην Τουρκία, οι οποίες  πιστεύεται ότι θέτουν την μεγαλύτερη πρόκληση που έχει αντιμετωπίσει ποτέ ο πρόεδρος της χώρας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και το ισλαμοσυντηρητικό του Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) από τότε που ανέβηκαν στην εξουσία πριν από περισσότερο από 15 χρόνια.

Οι κάλπες άνοιξαν στις 08:00 τοπική ώρα (και ώρα Ελλάδος) και θα κλείσουν στις 17:00 τοπική ώρα για τις εκλογές αυτές, οι οποίες εισάγουν επίσης ένα νέο σύστημα εκτελεστικής προεδρίας, το οποίο επεδίωκε εδώ και καιρό να υιοθετηθεί ο Ερντογάν και το οποίο υποστήριξε μια μικρή πλειοψηφία Τούρκων σε δημοψήφισμα που έγινε το 2017 για την αναθεώρηση του Συντάγματος. Οι επικριτές του νέου αυτού συστήματος δηλώνουν ότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω διάβρωση της δημοκρατίας στο κράτος αυτό μέλος του ΝΑΤΟ και ότι θα εδραιώσει την “αρχή ενός ανδρός”.

Ο Ερντογάν, ο πιο δημοφιλής, αλλά και διαιρετικός ηγέτης της ιστορίας του σύγχρονου τουρκικού κράτους, προκήρυξε πρόωρες εκλογές, ενώ η διεξαγωγή τους προβλεπόταν για  τον Νοέμβριο του 2019, επιχειρηματολογώντας ότι οι νέες αυτές εξουσίες θα του επιτρέψουν να χειριστεί με καλύτερο τρόπο τα αυξανόμενα οικονομικά προβλήματα της χώρας –η τουρκική λίρα έχασε 20% έναντι του δολαρίου φέτος– και να αντιμετωπίσει τους Κούρδους αντάρτες στη νοτιοανατολική Τουρκία και στο γειτονικό Ιράκ και τη Συρία.

Ωστόσο υπολόγιζε χωρίς τον Μουχαρέμ Ιντζέ, τον υποψήφιο για την προεδρία του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP), του οποίου η δυναμική εμφάνιση στις προεκλογικές συγκεντρώσεις κινητοποίησε την από καιρό αποθαρρυμένη και διασπασμένη αντιπολίτευση της Τουρκίας.

Απευθυνόμενος χθες στους τουλάχιστον ένα εκατομμύριο, μπορεί και πολύ περισσότερους, υποστηρικτές του που είχαν κατέβει για να τον ακούσουν στην προεκλογική συγκέντρωση που έκανε στην Κωνσταντινούπολη, ο Ιντζέ δεσμεύτηκε να αντιστρέψει αυτό που ο ίδιος και τα αντιπολιτευόμενα κόμματα θεωρούν μια στροφή της Τουρκίας προς μια απολυταρχική διακυβέρνηση υπό τον Ερντογάν.

“Αν κερδίσει ο Ερντογάν, τα τηλέφωνά σας θα συνεχίσουν να παρακολουθούνται (…) Ο φόβος θα συνεχίσει να βασιλεύει (…) Αν κερδίσει ο Ιντζέ, τα δικαστήρια θα είναι ανεξάρτητα”, σημείωσε ο Ιντζέ, υπογραμμίζοντας ότι θα άρει την κατάσταση έκτακτης ανάγκης που έχει επιβληθεί στην Τουρκία σε ένα 48ωρο μετά την εκλογή του.

Η Τουρκία τελεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης –η οποία περιορίζει ορισμένες ατομικές ελευθερίες και επιτρέπει στην κυβέρνηση να παρακάμπτει το κοινοβούλιο με διατάγματα έκτακτης ανάγκης– για σχεδόν δύο χρόνια, μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα του Ιουλίου του 2016.

Ο Ερντογάν κατηγορεί για αυτό τον πρώην σύμμαχό του, τον εξόριστο στις ΗΠΑ μουσουλμάνο ιεροκήρυκα Φετουλάχ Γκιουλέν, και προχώρησε σε μια μεγάλη καταστολή των υποστηρικτών του τελευταίου στην Τουρκία. Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, περίπου 160.000 άνθρωποι τέθηκαν υπό κράτηση και άλλοι τόσοι, μεταξύ των οποίων δάσκαλοι, δικαστές και στρατιώτες απολύθηκαν.

Οι επικριτές του προέδρου, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ, στην οποία φιλοδοξεί να ενταχθεί η Τουρκία, καταγγέλλουν ότι ο Ερντογάν χρησιμοποίησε την εκστρατεία αυτή καταστολής για να καταπνίξει τις αντίθετες φωνές. Λίγες είναι οι εφημερίδες ή τα άλλα μέσα ενημέρωσης που επικρίνουν πλέον ανοιχτά την κυβέρνηση και η κάλυψη από τα μμε του Ερντογάν κατά την προεκλογική εκστρατεία ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη από αυτή των άλλων υποψηφίων για την προεδρία.

“Αυτή δεν είναι πλέον η Τουρκία που θέλουμε. Τα δικαιώματα παραβιάζονται, είναι πλέον μια φρικτή κατάσταση για τη δημοκρατία”, δήλωσε η 50χρονη εργαζόμενη στον τομέα της υγείας Σεμά, αφού άσκησε το εκλογικό της δικαίωμα στην Κωνσταντινούπολη.

Αυτή και άλλες στην πόλη δήλωσαν ότι ψήφισαν υπέρ του φιλοκουρδικού Κόμματος της Δημοκρατίας των Λαών (HDP), ώστε αυτό να μπορέσει να εξασφαλίσει ποσοστό άνω του 10% των ψήφων που χρειάζεται για να μπορέσει να μπει στο κοινοβούλιο. Αν τα καταφέρει θα είναι δυσκολότερο για το κόμμα του Ερντογάν, το AKP, να εξασφαλίσει την πλειοψηφία στις εκλογές.

Ο Ερντογάν, ο οποίος υπερασπίζεται τα σκληρά μέτρα που έχει λάβει λέγοντας ότι είναι ζωτικής σημασίας για την εθνική ασφάλεια, υποσχέθηκε στους υποστηρικτές του στις συγκεντρώσεις που πραγματοποίησε χθες ότι αν επανεκλεγεί θα προχωρήσει με περισσότερα από τα μεγάλα σχέδια υποδομής που έχουν βοηθήσει στο να μετατραπεί η Τουρκία σε μια από τις γρηγορότερα αναπτυσσόμενες οικονομίες του κόσμου κατά τη διάρκεια της προεδρίας του.

“Αν κερδίσει, νομίζω ότι τα εμπόδια που έχουμε μπροστά μας θα εξαφανιστούν και θα έχουμε εμείς τον έλεγχο”, δήλωσε η 37χρονη Νεσρίν Κουχά, μια εργαζόμενη σε τηλεφωνικό κέντρο, η οποία φορούσε την ισλαμική μαντίλα.

“Η αντιπολίτευση δεν θα αποτελεί πλέον μπελά με το νέο εκλογικό σύστημα”, δήλωσε ένας άλλος υποστηρικτής του Ερντογάν, ο 60χρονος Οζμέν Εντζέν.

Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι ο Ερντογάν δεν θα καταφέρει να συγκεντρώσει σήμερα ποσοστό άνω του 50% που χρειάζεται για να εκλεγεί στην προεδρία από τον πρώτο γύρο, αν και αναμένεται ότι θα κερδίσει στον δεύτερο που προγραμματίζεται να διεξαχθεί στις 8 Ιουλίου, ενώ το κόμμα του AKP μπορεί να χάσει την κοινοβουλευτική του πλειοψηφία, κάτι το οποίο αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα αυξημένες εντάσεις μεταξύ του προέδρου και του κοινοβουλίου.

Μεταξύ των άλλων υποψηφίων για την προεδρία είναι ο Σελαχατίν Ντεμιρτάς του φιλοκουρδικού Κόμματος της Δημοκρατίας των Λαών (HDP), ο οποίος βρίσκεται στη φυλακή κατηγορούμενος για τρομοκρατία. Ο ίδιος αρνείται τις κατηγορίες.

Στο τελευταίο βιντεοσκοπημένο μήνυμα που απηύθυνε στους Τούρκους ψηφοφόρους από τη φυλακή υψίστης ασφαλείας στην οποία κρατείται, ο Ντεμιρτάς σημείωσε: “Αν το HDP δεν καταφέρει να μπει στο κοινοβούλιο, όλη η Τουρκία θα χάσει. Υποστηρίζω το HDP σημαίνει υποστηρίζω τη δημοκρατία”.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η κοροϊδία με αριθμούς – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Είδαμε κι ακούσαμε χαρές και πανηγύρια στα Ζάππεια.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Είδαμε τον πρωθυπουργό να βάζει γραβάτα και λίγο μετά να τη βγάζει για να φορέσει πάλι, λέει, στολή εργασίας. Είδαμε κι ακούσαμε τον Πάνο Καμμένο να δηλώνει ανερυθρίαστα ότι ο Τσίπρας είναι ο καλύτερος πρωθυπουργός της μεταπολίτευσης. Είδαμε κατευθυνόμενα ή ανίδεα ΜΜΕ να παρουσιάζουν την απόφαση του Λουξεμβούργου ως… νέο ξεκίνημα της Ελλάδας!

Κι όμως.

Η Ελλάδα, χωρίς ίχνος υπερβολής, το μόνο σοβαρό πράγμα που πήρε είναι η ελάφρυνση των καταβολών μέχρι το 2030. Με τίμημα ένα τέταρτο μνημόνιο (γράψαμε σχετικά χθες και παρουσιάσαμε το αγγλικό κείμενο της συμφωνίας), πολυετή υψηλότατα πρωτογενή πλεονάσματα και έλεγχο της τρόικας κάθε τρίμηνο.

Προσέξτε:

Με δεδομένο ότι δεν υφίσταται ονομαστικό κούρεμα του χρέους, για να μπορέσουμε ν’ αποτιμήσουμε τη συγκεκριμένη ρύθμιση, πρέπει να κάνουμε αναγωγή σε κοινή χρονική στιγμή, στην παρούσα αξία, δυο αποτιμήσεων τη συγκεκριμένη στιγμή.

Για τα δάνεια του  EFSF η κοινή στιγμή είναι η ημερομηνία έναρξης αποπληρωμής της προηγούμενης ρύθμισης (οριστικοποιήθηκε τον Νοέμβριο 2012).

Έτσι, γίνεται αναγωγή της αξίας του δανείου EFSF την 31/12/2022 (οι πληρωμές της προηγούμενης ρύθμισης άρχιζαν το 2023). Η ρύθμιση που αποφασίσθηκε 21/6/2018 μειώνει την παρούσα αξία κατά μόλις €1.7 δις (σε περίπτωση μη ανατοκισμού των τόκων των περιόδων χάριτος, η μείωση φθάνει τα €5.8 δις). Η ρύθμιση όσον αφορά το χρέος είναι έως και μηδαμινή. Η σημασία της έγκειται, όπως προείπαμε ΜΟΝΟ στην ελάφρυνση καταβολών μέχρι το 2030.
Για να μη σας μπερδεύω με οικονομικούς όρους και αριθμούς, θα σας καταθέσω την αποτίμηση της αξίας της ρύθμισης αναφορικά με τα δάνεια του EFSF με μια απλή άσκηση της παρούσας αξίας, του καθηγητή Γιώργου Προκοπάκη, την οποία είχε την καλοσύνη να κάνει για λογαριασμό της στήλης. Η αναγωγή  είναι σε παρούσα αξία 31/12/2022 – την παραμονή της χρονιάς που με την προηγούμενη ρύθμιση θα άρχιζαν οι πληρωμές.

Βάση υπολογισμού:
1. Το σύνολο των δανείων EFSF, ύψους €131 δισ.
2. Οι τόκοι της δεκαετούς περιόδου χάριτος που έπρεπε να πληρωθούν σε τρεις δόσεις, 2023, 2024, 2026, ύψους €13.5 δις
3. Με την προηγούμενη ρύθμιση, το κεφάλαιο αποπληρώνεται σε 17 ίσες δόσεις, από το 2023 και στα έτη 2023, 2024, 2026 προστίθενται από €4.5 δισ για τους τόκους.
4. Με τη νέα ρύθμιση, οι πληρωμές αρχίζουν το 2030 (επταετής περίοδος χάριτος) και κρατούν 20 χρόνια (τα πρώην 17, παράταση 10 χρόνων, χάρις 7 χρόνων).
5. Με τη νέα ρύθμιση ως οφειλόμενο κεφάλαιο λογίζεται η αρχική οφειλή ESM, πλέον οι τόκοι των δύο περιόδων χάριτος και αποπληρώνεται σε 20 δόσεις.
Άρα:

  1. 1 Σενάριο αποπληρωμής Α
    Οι τόκοι των δύο περιόδων χάριτος (χωρίς να έχουν ανατοκισθεί) κεφαλαιοποιούνται την 31/12/2029, το κεφάλαιο αποπληρώνεται σε 20 ίσες δόσεις και οι τόκοι κατά τη διάρκεια της αποπληρωμής λογίζονται στο σύνολο του οφειλομένου κεφαλαίου.
    5.2 Σενάριο αποπληρωμής Β
    Το αρχικώς οφειλόμενο κεφάλαιο αποπληρώνεται σε 20 ίσες δόσεις. Επί του υπολοίπου κεφαλαίου κάθε χρόνο υπολογίζονται οι τόκοι. Το σύνολο των τόκων των δύο περιόδων χάριτος επίσης εξοφλείται σε 20 δόσεις, χωρίς τόκους.
    6. Ως επιτόκιο χρησιμοποιώ 1.7% σταθερό καθ’ όλη τη διάρκεια δανεισμού και ίδιο στις δύο ρυθμίσεις.
    7. Ο τόκος δεν ανατοκίζεται.

Αποτέλεσμα:
1. Προηγούμενη ρύθμιση:
Oφειλή 31/12/2022 €144.5 δισ
Παρούσα αξία 31/12/2022 €144 δισ
[Μικρή διαφορά σε παρούσα αξία λόγω της καταβολής των τόκων περιόδου χάριτος σε τρεις δόσεις χωρίς να ανατοκίζονται]
2. Ρύθμιση 21/6/2018
Oφειλή 31/12/2029 €160.1 δις
2.1 Σενάριο αποπληρωμής Α (βλέπε 5.1 παραπάνω)
Παρούσα αξία 31/12/2022 €142.3 δις
2.2 Σενάριο αποπληρωμής Β (βλέπε 5.2 παραπάνω)
Παρούσα αξία 31/12/2022 €138.2 δις

Δεν γνωρίζουμε ποιό σενάριο αποπληρωμής θα εφαρμοσθεί. Σε κάθε περίπτωση η διαφορά σε παρούσα αξία 31/12/2029 είναι οπωσδήποτε κάτω από €6 δις-  το πιθανότερο (σενάριο αποπληρωμής Α), δηλαδή  λιγότερο από €2 δις.

Προσέξτε: Οι λοιδορηθέντες για τις πολιτικές που ακολούθησαν κι έφεραν το πρώτο μνημόνιο, Γιώργος Παπανδρέου και Γιώργος Παπακωνσταντίνου, στην πρώτη μικρή αναδιάρθρωση χρέους (25 Μαρτίου 2011) είχαν αποσπάσει περισσότερα (τόσο μείωση επιτοκίων των ευρωπαϊκών δανείων όσο και του ΔΝΤ) κι επιμήκυνση ΟΛΩΝ των δανείων. Τότε, μάλιστα, η αναδιάρθρωση χρέους είχε εκτιμηθεί ότι ελάφρυνε κατά 8,2 δις τις ανάγκες κατά τη διάρκεια ζωής του πρώτου μνημονίου ( (Μάρτιος 2011 – Μάιος 2013, κατά τον τότε προγραμματισμό).

Κι ο ΣΥΡΙΖΑ άρχισε να βγαίνει στους δρόμους και στις πλατείες.

Σήμερα, που αναδιάρθρωση χρέους θα είναι από 6 δις (το μέγιστο) μέχρι λιγότερο από 2 δις, πάλι βγαίνει στους δρόμους. Πανηγυρίζοντας με γραβάτες…

Κάτι ακόμη. Πανηγυρίζει η κυβέρνηση γιατί …επιμηκύνθηκε το χρέος έναντι ενός ακόμη μνημονίου κι όλων των άλλων δεινών που επέφερε, όταν χυδαιολογούσε το 2012 για το μεγαλύτερο «κούρεμα» που έγινε ποτέ σε κράτος, των 137 δις ευρώ, επί κυβέρνησης Παπαδήμου με υπουργό Οικονομικών τον Βενιζέλο. Το οποίο με τιμές του 2060 θ’ αντιστοιχεί με 1 τρις 330 εκ. ευρώ!

Άντε, όμως, να πεις αυτά τα απλά για οικονομολόγους στοιχεία, στη γιαγιά και στον παππού στο χωριό, ή σε μια κοινωνία που δεν έχει ιδέα που της πάνε τα τέσσερα και το μόνο που τη νοιάζει είναι αν φόρεσε γραβάτα ο Τσίπρας…

Κάτι τελευταίο. Όλος ο θίασος βρέθηκε στο Ζάππειο για την φιέστα του σανού, αλλά έλειπε ο … Τσακαλώτος. Ο οποίος, προφανώς, αντιλήφθηκε το γελοίο του πράγματος και την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια…

Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι απαιτείται τεράστιο θράσος για να γιορτάζεις το «σχεδόν τίποτα», που επιφέρει κι άλλα δεινά. Αλλά, μια άλλη αλήθεια αναφέρει ότι το θράσος είναι το μόνο που διαθέτει και δη σε πλεόνασμα ο αριστεροδέξιος θίασος…

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Κυριακής 24 Ιουνίου 2018

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 24/6/2018

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: « Ο κ.Τσίπρας παίζει το χαρτί χωρισμού Κράτους-Εκκλησίας »

ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ: « Η θηλιά του χρέους…και η φιέστα της γραβάτας »

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ: « Βάφτισαν το …σχοινί γραβάτα! »

REAL NEWS: « Εφιάλτης με υπογραφή Μέρκελ.Οι Γερμανοί ρίχνουν όλο το βάρος του προσφυγικού στην Ελλάδα  »

ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ: « Το στοίχημα των συντάξεων  »

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ: « Επιχείρηση καμένη γη »

ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ: « Η ανηφόρα συνεχίζεται.Μικρή ανάσα-Μεγάλο το κόστος  »

Η ΑΥΓΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ: « Ξεκίνησε μια νέα εποχή για τη χώρα »

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: «Δεν βγαίνει!  »

Documento: « Επνιξε τα μνημόνια με τη γραβάτα!  »

ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ: « Η Ελλάδα και πάλι στους Ελληνες  »

Η ΕΠΟΧΗ: «  Περισσότερες δεσμεύσεις προς τους πολίτες λιγότερες στους δανειστές »

 

Δ. Λιάκος: Μόνιμες φορο-ελαφρύνσεις στον προϋπολογισμό του 2019

Αναλυτικές απαντήσεις για την απόφαση-σταθμό του Eurogroup δίνει, μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και υπεύθυνος για την παρακολούθηση του 3ου Προγράμματος, Δημήτρης Λιάκος.

Κατά την εκτίμησή του, «η συμφωνία είναι καλύτερη των προσδοκιών», θυμίζοντας το σημείο από το οποίο εκκίνησαν οι διαπραγματεύσεις, και επικαλείται τα σχόλια διεθνών αναλυτών που κάνουν λόγο για ιστορική απόφαση, για καθαρή έξοδο.

Ειδικότερα, υπογραμμίζει, αφ’ ης στιγμής η χώρα δεν έχει να πληρώνει τόκους και χρεολύσια ως το 2032, «από σήμερα δημιουργείται ένας πολύ καθαρός διάδρομος», ενώ «το ελληνικό χρέος γίνεται περισσότερο ελκυστικό και οι αγορές  θα ανταποκριθούν ιδιαίτερα θετικά», εκτιμά ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, στη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Αναλύει ταυτοχρόνως το κυβερνητικό σχέδιο της επόμενης ημέρας: Το ζητούμενο είναι -σημειώνει- να επιτυγχάνεις τα δημοσιονομικά πλεονάσματα από την ικανότητα της οικονομίας να τα παράξει, χωρίς δηλαδή νέα μέτρα, νέα λιτότητα. Και κάνει γνωστό, μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι «το 2019 θα λάβουν χώρα οι πρώτες στοχευμένες και μόνιμες ελαφρύνσεις», κάτι που αναμένεται να αποτυπωθεί στον προσεχή προϋπολογισμό.

Στο κεφάλαιο της μεταμνημονιακής παρακολούθησης, ο Δ. Λιάκος διαβεβαιώνει ότι αυτή «δεν περιλαμβάνει καμία νέα δέσμευση αλλά την υποχρέωση συνέχισης συγκεκριμένων μεταρρυθμιστικών δράσεων, οι οποίες περιλαμβάνονται και στο δικό μας σχέδιο».

Και στο μεγάλο «κάδρο», η χώρα ζει «ιστορικές στιγμές (…) τελείωσε η μνημονιακή εποχή και αυτό γίνεται μια εβδομάδα μετά από μια άλλη ιστορική στιγμή, τη συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και FYROM στο ονοματολογικό», υπογραμμίζει ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ στη συνέντευξή του στο Πρακτορείο.

Τέλος, εστιάζει ιδιαίτερα στο ότι «όλοι αναγνωρίζουν ότι έχουν να κάνουν με συνομιλητές αξιόπιστους, που έχουν τη διάθεση να βρουν λύσεις σε προβλήματα. Βάζοντας μπροστά το εθνικό, και όχι το κομματικό συμφέρον. Βάζοντας μπροστά τις προοπτικές και το μέλλον της χώρας και όχι το πολιτικό κόστος», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ Δημήτρη Λιάκου στον Νίκο Παπαδημητρίου για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

Ερ.: Πώς κρίνετε συνοπτικά τη συμφωνία στο Eurogroup, κ. υπουργέ;

Απ.: Η συμφωνία είναι καλύτερη των προσδοκιών -και αυτό πρέπει να το συνειδητοποιήσουν όλοι. Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε το σημείο από το οποίο ξεκινήσαμε. Το Μάιο του 2017, υπήρχε μια προσέγγιση για επέκταση των ωριμάνσεων όσον αφορά τις λήξεις των ομολόγων κατά πέντε χρόνια και τίποτε περισσότερο. Στη συνέχεια, στο Eurogroup του Ιουνίου προστέθηκε το 0-15 έτη για την επέκταση ωριμάνσεων και την περίοδο χάριτος στις αποπληρωμές,  ενώ η πρόταση αύξησης της τελευταίας δόσης του προγράμματος ούτε καν ως ιδέα δεν υπήρχε στο τραπέζι των συζητήσεων, ωστόσο οι διαφωνίες ήταν έντονες. Θυμίζω ότι πρόσφατα κάποιες χώρες έλεγαν για αποδεκτή επιμήκυνση από 3 ως 7 έτη. Ενώ η επενδυτική κοινότητα -και είναι ένα σημείο που πρέπει να καταγραφεί- είχε «υποτιμήσει» την πιθανότητα επέκτασης της περίοδο χάριτος.

Πρακτικά για το δάνειο του δεύτερου προγράμματος δεν θα πληρώνουμε τόκους και χρεολύσια ως το 2032. ‘Αρα, από σήμερα δημιουργείται ένας πολύ καθαρός διάδρομος και η Ελλάδα ανακτά πλήρως την πρόσβασή της στις αγορές και μάλιστα με επιτόκια που θεωρώ πως θα είναι πολύ ελκυστικά.

Αυτό επίσης που είναι σημαντικό είναι οι πρώτες αντιδράσεις των αγορών με την πτώση των αποδόσεων των ελληνικών ομολόγων. Επιπλέον, ανέβηκε η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου, γεγονός που οι αναλυτές απέδιδαν στην απόφαση του Eurogroup. Επομένως: αναλυτές, αγορές, πολιτικοί, οι περισσότεροι δημοσιογράφοι του εξωτερικού κρίνουν την απόφαση ως ιστορική, ως πολύ σημαντική για το θέμα διευθέτησης της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.

Ερ.: Σε μια διαπραγμάτευση όμως δεν γίνεται να τα κερδίσεις όλα, χάνεις κιόλας. Προκάλεσε επίσης συζητήσεις η μεγάλη διάρκεια  της συνεδρίασης του Eurogroup, ειδικότερα η στάση του γερμανικού παράγοντα. ‘Αλλαξε κάτι μέσα στη νύχτα;

Απ.: Οι κρίσιμες συνεδριάσεις του Eurogroup διαρκούν  αρκετά. Επίσης έγινε εμβόλιμη συζήτηση για το κρίσιμο ζήτημα του Ευρωπαϊκού προϋπολογισμού. ‘Αρα, δεν μας έκανε εντύπωση η μεγάλη διάρκεια.

Ερ.: Είναι βιώσιμο πλέον το χρέος, κ. υπουργέ;

Απ.: Σε όρους τεχνικούς, ναι. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και οι πιο «δύσκολοι» παίκτες, όπως η Κριστίν Λαγκάρντ μίλησαν για βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους τουλάχιστον ως τη δεκαετία του 2030. Αν το δούμε τεχνικά, αυτό πάει πιο πέρα. Επίσης από την απόφαση του Eurogroup είναι πολύ σημαντική η αναφορά ότι μετά το 2032 θα επανεξετάσει το θέμα της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους και ότι είναι έτοιμα τα κράτη-μέλη να πάρουν περαιτέρω αποφάσεις. Για τα επόμενα 14 χρόνια δημιουργούνται λοιπόν μεγαλύτερα περιθώρια ευελιξίας στο δημοσιονομικό κομμάτι, κάτι που είναι πολύ σημαντικό και θα φανεί στο μέλλον.

Ερ.: Αναφερθήκατε στην πρώτη αντίδραση των αγορών, είναι τελικά η λύση πειστική για αυτές;

Απ.: Ναι, το πιστεύω. Μιλάτε με έναν άνθρωπο που προέρχεται από τις αγορές..

Ερ.: Ακριβώς για ένα λόγο παραπάνω…

Απ.: Το feedback που υπήρχε ήταν ότι αν ήμασταν στα 7-8 χρόνια, όλοι θα ήταν σχετικά ικανοποιημένοι. Σήμερα είμαστε στην 10ετια. Σημαντικό για εμάς είναι να δούμε τον κατάλληλο χρόνο των εκδόσεων ομολόγων, καθώς η αρχική σκέψη είναι για 4-5 εκδόσεις ομολόγων την επόμενη διετία. Το ελληνικό χρέος γίνεται περισσότερο ελκυστικό και οι αγορές  θα ανταποκριθούν ιδιαίτερα θετικά. Οι αναλύσεις από πολύ μεγάλα «σπίτια», όπως το λέμε στην χρηματοοικονομική γλώσσα, μιλούν για ιστορική απόφαση, για καθαρή έξοδο -μεγάλη αμερικανική τράπεζα το ανέφερε αυτό. Οι πρώτες αντιδράσεις είναι πολύ θετικές και αυτό νομίζω ότι θα συνεχιστεί.

Ερ.: Πότε θα έχουμε την πρώτη από αυτές τις εκδόσεις ομολόγων;

Απ.: Ανακοινώσεις σε αυτά δεν γίνεται ποτέ! Κατανοώ το δημοσιογραφικό …άγχος αλλά πρέπει να δει κανείς το timing, τις συνθήκες στο οικονομικό αλλά και το πολιτικό περιβάλλον. Θυμίζω την αναστάτωση που είχε προκαλέσει στα ομόλογα η ιταλική πολιτική κρίση. Οι πρώτες μας κινήσεις το προηγούμενο διάστημα ήταν αρκετά επιτυχημένες, άρα με τον ίδιο προσεκτικό τρόπο θα σχεδιάσουμε και τις επόμενες, προκειμένου να ανακτήσουμε την πρόσβαση στις αγορές με σταθερό τρόπο.

Ερ.: Το γαλλικό «κλειδί» εγκαταλείφθηκε οριστικά; Και αν ναι, τι συνεπάγεται αυτό;

Απ.: Στη δήλωση του Eurogroup γίνεται μια μικρή αναφορά αλλά επειδή τα μέτρα που αποφασίστηκαν είναι εμπροσθοβαρή, μειώθηκε αρκετά η χρησιμότητα του γαλλικού μηχανισμού. Αλλά, παραμένει ως εργαλείο για το μέλλον. Θυμίζω ότι η ανάγκη για εμπροσθοβαρή μέτρα ήταν και θέση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και ήταν από τα ελάχιστα, πρέπει να πω, πράγματα στα οποία είχαμε συμφωνήσει.

Ερ.: Υπάρχει συζήτηση για το ποια ήταν τα ανταλλάγματα, αφενός γίνεται αναφορά στους ανά τρίμηνο επισκέψεις των εταίρων μας, αφετέρου στις δεσμεύσεις που αναλαμβάνει η χώρα για τα επόμενα χρόνια…

Απ.: Θα επικαλεστώ όσα είπε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος μετά τη συνεδρίαση του Eurogroup. Είχαμε τέσσερα θέματα να λύσουμε: το πρώτο ήταν η ολοκλήρωση των προαπαιτουμένων. Είχαμε 88 προαπαιτούμενα, τα οποία ολοκληρώθηκαν στην ώρα τους. Και θέλω να σημειώσω στο σημείο αυτό ότι μιλάμε μεν για 88 προαπαιτούμενα, αλλά ο αριθμός των υποδράσεων είναι πολλαπλάσιος. Η δουλειά που έγινε το διάστημα αυτό ήταν εξαιρετικά εντατική και μην ξεχνάμε ότι τελειώσαμε τα προαπαιτούμενα δύο μήνες πριν τη λήξη του προγράμματος, πράγμα που κανείς δεν έχει σχολιάσει. Φέραμε, δηλαδή, το χρονοδιάγραμμα πιο μπροστά, είχαμε πει ότι θα τελειώσουμε στις 21 Ιουνίου -και αυτό έγινε.

Το δεύτερο κομμάτι του παζλ είχε να κάνει με την ολιστική στρατηγική και αυτό ήταν μια δουλειά που είχε ξεκινήσει προ διετίας όταν υπουργός Οικονομίας ήταν ο Γιώργος Σταθάκης, συνεχίστηκε με τον κ. Παπαδημητρίου, και μετά τον κεντρικό συντονισμό είχε ο Αλέξης Χαρίτσης. Υπήρχε μια ομάδα, με επίκεντρο τα Υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών, και παράλληλα η συμβολή και άλλων στελεχών. Το πρώτο κείμενο θυμίζω ότι το παρουσιάσαμε τον Απρίλιο, στο Eurogroup της Σόφιας. Και είναι η πρώτη φορά που έχουμε ένα τέτοιο κείμενο, το οποίο συνδέει πώς θα έχουμε καλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης. Και η αποδοχή της στρατηγικής από τους εταίρους μας όπως θα παρατηρήσατε ήταν ιδιαίτερα θετική.

Το τρίτο κομμάτι ήταν το καθεστώς της μεταμνημονιακής παρακολούθησης. Δεν περιλαμβάνει καμία νέα δέσμευση αλλά την υποχρέωση συνέχισης συγκεκριμένων μεταρρυθμιστικών δράσεων, οι οποίες περιλαμβάνονται και στο δικό μας σχέδιο. Εμείς είπαμε ότι αυτές τις προσπάθειες θα τις συνεχίσουμε, κάποιες δεν ολοκληρώθηκαν αλλά εμείς επιθυμούμε και επιδιώκουμε να ολοκληρωθούν π.χ. ο εκσυγχρονισμός της δημόσιας διοίκησης, το κτηματολόγιο, η άρση εμποδίων στις επενδύσεις κ.α. Δεν είναι δηλαδή ότι μας επέβαλαν κάτι καινούριο οι εταίροι, εξ ου και ο Επίτροπος κ. Μοσκοβισί και ο πρόεδρος του Eurogroup κ. Σεντένο είπαν ότι δεν μιλάμε για νέο πρόγραμμα αλλά για την εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανόνων. Να υπογραμμίσω ότι ο Κανονισμός 472 αναφέρει ρητά πώς να μειώνεις το χρέος σου, άρα τι ρυθμούς πλεονάσματος να έχεις προκειμένου να φθάσεις στο 60% που προβλέπει η Συνθήκη Μαάστριχτ. ‘Αρα, αυτό που ακούω για δέσμευση σε πλεονάσματα ως το 2060 δεν είναι τίποτε άλλο από την υποχρέωσή μας λόγω της συμμετοχής μας στην Ευρωζώνη και την Ε.Ε., συμμετοχή που κανείς, θέλω να ελπίζω, αμφισβητεί το θετικό της πρόσημο. Όποιος θέλει από την αντιπολίτευση να αντιπροτείνει κάτι, ας έλθει να το πει. Αυτή είναι πάντως η πραγματικότητα.

Ερ.: Συνεπώς, δεν πρέπει να ξενίζουν οι τριμηνιαίοι έλεγχοι;

Απ.: Ακριβώς. Δεν είναι κάτι παραπάνω από αυτό που έτσι κι αλλιώς θα είχαμε λόγω της εξόδου από πρόγραμμα στήριξης και λόγω του μεγάλου όγκου του χρέους. Ας διαβάσουν τους Κανονισμούς, όσοι συνεχίζουν να παραπληροφορούν.

Τέλος, τέταρτος πυλώνας είναι το θέμα του χρέους, που αναλύσαμε ήδη.

Μιλάμε, κ. Παπαδημητρίου, για ιστορικές στιγμές και δεν ξέρω πόσοι το έχουν συνειδητοποιήσει. Τελείωσε η μνημονιακή εποχή και αυτό γίνεται μια εβδομάδα μετά από μια άλλη ιστορική στιγμή, τη συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και FYROM στο ονοματολογικό, ένα θέμα που ταλαιπώρησε για δεκαετίες την ελληνική κοινωνία και την ελληνική πολιτική σκηνή.

Έχουμε μια κυβέρνηση και έναν πρωθυπουργό, που είναι εκείνοι που έχουν φέρει μέσα σε μία εβδομάδα δύο σημαντικά ιστορικά γεγονότα. Όποιος θέλει να το παραδεχθεί, ας το παραδεχθεί. Όποιος είναι δειλός και δεν θέλει να το δει, δικαίωμά του.

Ερ.: Να επανέλθω στα πρωτογενή πλεονάσματα. Ακόμη και μεγάλα διεθνή μέσα ενημέρωσης -όπως αποτυπώθηκε και στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε της συνεδρίασης του Eurogroup- διερωτώνται αν είναι δυνατόν να υπάρχουν τόσο υψηλά πλεονάσματα για τόσα πολλά χρόνια, με το πρόσθετο σχόλιο ότι δεν υπάρχει προηγούμενο. Τι απαντάτε, κ. υπουργέ;

Απ.: Το ζητούμενο είναι να επιτυγχάνεις τα δημοσιονομικά πλεονάσματα από την ικανότητα της οικονομίας να τα παράξει. Πράγμα που σημαίνει ότι αρχικά έχεις φτιάξει το κομμάτι των μηχανισμών (φορολογικοί μηχανισμοί, υγιές ασφαλιστικό σύστημα κ.α). Μετά, πρέπει να έχεις καλύτερους αναπτυξιακούς ρυθμούς. Εκεί, είναι το μεγάλο στοίχημα της επόμενης περιόδου: πώς θα έχουμε ενισχυμένους ρυθμούς με βιώσιμο τρόπο, προκειμένου να αυξηθεί η απασχόληση. Και μέσα από  όλα αυτά, η οικονομία να παράξει τα πλεονάσματα. Χωρίς νέα μέτρα, νέα λιτότητα κ.ο.κ. Με το Μεσοπρόθεσμο που ψηφίστηκε,  όχι μόνο θα επιτευχθούν τα πλεονάσματα, αλλά θα έχουμε επιπρόσθετο δημοσιονομικό χώρο για συγκεκριμένες φορολογικές ελαφρύνσεις και διαφορετική άσκηση κοινωνικής πολιτικής, με ενίσχυση του κοινωνικού κράτους. Ήδη, οι δαπάνες της Υγείας είναι αυξημένες και αυτό είχε να γίνει πάρα πολλά χρόνια. Μακάρι, βεβαίως, τα πλεονάσματα που ζητούνται, να ήταν μικρότερα. Θεωρώ, ωστόσο, ότι θα έχουμε την ικανότητα να τα παράξουμε. Μην ξεχνάμε ότι φθάσαμε στη μνημονιακή εποχή, επειδή η χώρα για πάρα πολλά χρόνια παρήγαγε σημαντικά ελλείμματα. Μετά μπήκαμε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο, και είχα την τύχη – ή την ατυχία, αν θέλετε- να χειρίζομαι το 3ο Πρόγραμμα, και, πιστέψτε με, ήταν πολύ δύσκολο καθήκον. Μπήκαμε σε μια εποχή με πολύ σοβαρές επιπτώσεις στο ΑΕΠ, την ανεργία, τη μετανάστευση νέων ανθρώπων.

Είναι πράγματα που πρέπει να δούμε και να διορθώσουμε. Και πρέπει πάντα να το έχουμε στη στρατηγική μας, τι θα κάνουμε για αυτά τα θέματα. Συνεπώς, πρέπει να φτάσουμε στο ανάποδο σημείο: πρέπει να πάμε σε  φορολογικές ελαφρύνσεις. Και το 2019 θα λάβουν χώρα οι πρώτες στοχευμένες και μόνιμες ελαφρύνσεις.

Ερ.: Τι αλλάζει από τον Αύγουστο και μετά; Ποιες οι προοπτικές για την ελληνική οικονομία;

Απ.: Το γεγονός ότι το χρέος γίνεται βιώσιμο, κάνει την Ελλάδα περισσότερο ελκυστικό επενδυτικό προορισμό. Τα επιτόκια δανεισμού μειώνονται, γεγονός θετικό τόσο για τον δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας. Δημιουργούμε πλεονάσματα με ένα σταθερό τρόπο. Αυτά τα περιθώρια θα επιστρέψουν στους πολίτες, τον ελληνικό λαό, που, οκτώ χρόνια, έκανε πάρα πολλές θυσίες. ‘Αρα, θα αρχίσουμε να επιστρέφουμε πράγματα πίσω στους Έλληνες πολίτες, τους φορολογούμενους με πολύ στοχευμένο τρόπο. Με σταθερό τρόπο όμως, και την ίδια στιγμή να δημιουργούνται προϋποθέσεις για αύξηση του εισοδήματος και ενίσχυση της ανάπτυξης. Δεν θέλουμε να φανούμε αρεστοί μειώνοντας απλώς τις φορολογικές επιβαρύνσεις, αλλά θέλουμε την ταυτόχρονη ικανοποίηση δύο στόχων: μείωση βαρών και παράλληλη ενίσχυση αναπτυξιακών ρυθμών.

Ερ.: Ακούγονται πολλά για φορολογικές ελαφρύνσεις, για τον κατώτατο μισθό, για 13η σύνταξη. Τι ισχύει;

Απ.: Ο στόχος είναι μείωση φορολογικών βαρών με τρόπο στοχευμένο για την ενίσχυση εκείνων που έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα. Επίσης, να βελτιωθούν οι κοινωνικές δομές. Και να βοηθηθεί το κομμάτι της ανάπτυξης, γιατί μόνο μέσω αυτής θα έλθει η μείωση της ανεργίας.

Ερ.: Μπορείτε να προσδιορίσετε το χρόνο κατά τον οποίο ο πολίτης θα δει κάποια διαφορά;

Απ.: Οι θετικές φορολογικές παρεμβάσεις θα αποτυπωθούν στον προϋπολογισμό για την επόμενη χρονιά, όπως σας προανέφερα. Επίσης, είμαι αισιόδοξος ότι και φέτος θα υπερκεράσουμε τους στόχους, άρα θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε στο τέλος του χρόνου με έκτακτες παρεμβάσεις.

Ερ.: Αύριο, Δευτέρα, μαζί με τον πρωθυπουργό και άλλα κυβερνητικά στελέχη μεταβαίνετε στο Λονδίνο. Ποιος ο σκοπός αυτής της επίσκεψης;

Απ.: Ο ρόλος της χώρας στη διεθνή σκακιέρα έχει ενισχυθεί πολύ το τελευταίο διάστημα. Η Ελλάδα πλέον είναι εκείνη που δίνει λύσεις, και όχι μέρος του προβλήματος. Θεωρώ εξαιρετικά επιτυχή την ανοιχτή εξωτερική πολιτική των τελευταίων ετών, που έχει βοηθήσει να είμαστε ένας σταθερός πόλος σε μια δύσκολη περιοχή. Στο Λονδίνο θα γίνουν επαφές και με επενδυτές. Η απόφαση του Eurogroup είναι για μας «διαβατήριο» για να πούμε στους επενδυτές τι θέλουμε να πετύχουμε την επόμενη μέρα. Το κύριο μέλημά μας στο εξής πρέπει να είναι πώς θα πείσουμε τους ξένους επενδυτές να έρθουν στη χώρα προκειμένου να πετύχουμε το διπλό στόχο, ανάπτυξη και απασχόληση. Θέλουμε να δείξουμε τα πολλά επιτεύγματα της περιόδου, όπως και να περιγράψουμε πώς βλέπουμε το μέλλον. Και φυσικά, οι πολιτικές συζητήσεις με την ομόλογο του  πρωθυπουργού, την κ. Μέι, και τον κ. Κόρμπιν.

Ερ.: Ακούστηκαν πολλές φήμες την περίοδο αυτή, κ. υπουργέ. Εσείς βλέπετε κάποια διασύνδεση της συμφωνίας στο Eurogroup με το προσφυγικό αφενός, την επίλυση του ονοματολογικού αφετέρου;

Απ.: Όχι, καμία. Ο ρόλος της χώρας είναι διαφορετικός. Όλοι αναγνωρίζουν ότι έχουν να κάνουν με συνομιλητές αξιόπιστους, που έχουν τη διάθεση να βρουν λύσεις σε προβλήματα. Βάζοντας μπροστά το εθνικό, και όχι το κομματικό συμφέρον. Βάζοντας μπροστά τις προοπτικές και το μέλλον της χώρας και όχι το πολιτικό κόστος. Η αναγνώριση του ρόλου αυτού συνεπάγεται ότι οι συνομιλητές σου σε αντιμετωπίζουν διαφορετικά. Αυτό είναι μεγάλο επίτευγμα της κυβέρνησής μας και του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα προσωπικά, που κατόρθωσε στα τρία χρόνια διακυβέρνησης της χώρας να αλλάξει αυτήν την εικόνα. Αυτό για μένα ήταν το μεγαλύτερο επίτευγμά μας. Και εμένα, ως νέο στον πολιτικό στίβο, αυτό με κάνει πιο χαρούμενο από ο,τιδήποτε άλλο, πέραν φυσικά του κλεισίματος του μνημονίου, που ήταν η βασική μου δουλειά.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τουρκία: Άνοιξαν οι κάλπες για τις προεδρικές και βουλευτικές εκλογές

Στις 8 το πρωί άνοιξαν οι κάλπες σε όλη την επικράτεια για τις προεδρικές και βουλευτικές εκλογές της Τουρκίας. Η προσέλευση σε ορισμένα εκλογικά τμήματα στις μεγάλες πόλεις ξεκίνησε νωρίς από αυτούς που επέλεξαν να πάνε πρωί για να αποφύγουν ουρές που σχηματίζονται προς το μεσημέρι.

Ο κ. Ταγίπ Ερντογάν θα ψηφίσει σε σχολείο στο Σκούταρι της ασιατικής πλευράς της Κωνσταντινούπολης όπου άλλωστε ψηφίζει πάντοτε. Ο απερχόμενος και τελευταίος πρωθυπουργός της χώρας Μπιναλί Γιλντιρίμ θα ψηφίσει στην Σμύρνη, ενώ όπως κάθε φορά ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου και ο εταίρος του Ταγίπ Ερντογάν και ηγέτης του Κόμματος Εθνικιστικού Κινήματος Ντεβλέτ Μπαχτσελί θα ψηφίσουν στην Άγκυρα.

Στην Κωνσταντινούπολη και στο Μαιλέρμπεγι, θα ρίξει την ψήφο της η Μεράλ Ακσενέρ ηγέτης του Καλού Κόμματος ενώ ο υποψήφιος πρόεδρος του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος Μουχαρέμ Ιντζέ πρόκειται να ψηφίσει στην Γιάλοβα από όπου κατάγεται. Ο υποψήφιος του κουρδικού κόμματος, Σελαχατίν Ντεμιρτάς, θα ψηφίσει στις φυλακές της Αδριανούπολης όπου κρατείται.

Δρακόντεια είναι τα μέτρα ασφαλείας σε όλη την χώρα. Πάνω από 38.000 αστυνομικοί, τρία μη επανδρωμένα αεροσκάφη, 5 ελικόπτερα και πάνω από 100 αύρες θα τηρούν την ασφάλεια στην Κωνσταντινούπολη. Σε όλη την Τουρκία συνολικά πάνω από 530.000 στελέχη της ασφάλειας θα τηρούν την τάξη.

Για πρώτη φορά σε αυτές της εκλογές στελεχώθηκαν μονάδες με φορητές κάλπες που θα πάνε στις κατοικίες ατόμων με ειδικές ανάγκες για να ασκήσουν με ευκολία το δικαίωμα τους ως ψηφοφόροι.

Ο Πρόεδρος του Ανώτατου εκλογικού Συμβουλίου Δήλωσε ότι ευελπιστεί πως τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν πριν από τις 11:00 το βράδυ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αλ. Τσίπρας στην εφ. «Αυγή»: Επιστρέφουμε στην κανονικότητα, ανακτούμε την οικονομική μας κυριαρχία

«Ένας μεγάλος και οδυνηρός κύκλος έκλεισε. Μια νέα εποχή για τη χώρα ξεκίνησε. Επιστρέφουμε στην κανονικότητα, ανακτούμε την οικονομική μας κυριαρχία», αναφέρει ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, σε αποκλειστική δήλωσή του στην κυριακάτικη εφημερίδα «Αυγή».

Στη συνέχεια της δήλωσή του, ο πρωθυπουργός σημειώνει: «Ωστόσο, τα οφέλη από αυτή την επάνοδο πρέπει να γίνουν αισθητά και στην κοινωνία όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Πρώτη μας φροντίδα, λοιπόν, από εδώ και εμπρός είναι η στήριξη της εργασίας και του κοινωνικού κράτους, η φορολογική ελάφρυνση γι΄ αυτούς που σήκωσαν το βάρος της κρίσης, οι στοχευμένες ενισχύσεις στα πιο αδύναμα κοινωνικά στρώματα.

Στόχος όμως είναι και η εδραίωση της δημοκρατίας και της διαφάνειας στη χώρα μας, που εξαιτίας της διαφθοράς του παλιού πολιτικού συστήματος, οδηγήθηκε σε μια βαθιά και παρατεταμένη κρίση.

Συνεχίζουμε να παλεύουμε λοιπόν. Κερδίσαμε μια κρίσιμη μάχη, έχουμε ακόμη πολλές μπροστά μας».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δ. Αβραμόπουλος: Η οπισθοδρόμηση σε εθνικές πολιτικές στο μεταναστευτικό δεν αποτελεί επιλογή και δεν θα έχει ποτέ αποτελέσματα

«Είναι η ώρα για κοινές ευρωπαϊκές λύσεις ώστε να αντιμετωπιστούν δίκαια, ισορροπημένα και μακροπρόθεσμα οι αδυναμίες του ευρωπαϊκού συστήματος ασύλου», τονίζει ο Ευρωπαίος επίτροπος Μετανάστευσης, Εσωτερικών Υποθέσεων και Ιθαγένειας, Δημήτρης Αβραμόπουλος, σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ με αφορμή τη μίνι σύνοδο κορυφής για το μεταναστευτικό που συγκαλεί σήμερα στις Βρυξέλλες ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιούνκερ.

Όπως εξάλλου ανέφερε ο επίτροπος Μετανάστευσης στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε την περασμένη Πέμπτη στις Βρυξέλλες, ενόψει της σημερινής συνάντησης, οι όροι παροχής ασύλου στην ΕΕ καθώς και η αντιμετώπιση των προσφυγικών κρίσεων, αποτελούν δύο ζητήματα η επίλυση των οποίων «είναι εκ των ων ουκ άνευ για την ελεύθερη κυκλοφορία των προσώπων και τη λειτουργία του χώρου Σέγκεν».

Ο κ. Αβραμόπουλος επισημαίνει ότι η οπισθοδρόμηση σε εθνικές πολιτικές προσεγγίσεις διαχείρισης του μεταναστευτικού δεν αποτελεί επιλογή και δεν θα έχει ποτέ αποτελέσματα, και δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πεπεισμένος ότι υπάρχουν τομείς στους οποίους η πρόοδος είναι εφικτή, όπως η δέσμευση για εξεύρεση συμφωνίας σε όλα τα επιμέρους στοιχεία του κοινού ευρωπαϊκού συστήματος ασύλου μέχρι το τέλος του έτους, η εντατικοποίηση των επιστροφών, η συνεργασία μας με τρίτα κράτη μέλη για την αντιμετώπιση των βαθύτερων αιτιών της μετανάστευσης, η συνέχιση της εφαρμογής της δήλωσης ΕΕ-Τουρκίας και η ενίσχυση της προστασίας των συνόρων μας.

Υπογραμμίζει ότι η ευρωπαϊκή μεταναστευτική πολιτική βασίζεται και θα πρέπει να συνεχίσει να βασίζεται στις ευρωπαϊκές αξίες και αρχές της αλληλεγγύης, της υπευθυνότητας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δηλώνει κάθετα αντίθετος σε κάθε προοπτική δημιουργίας κέντρων τύπου “Γκουαντάναμο” για τους μετανάστες.

«Πρέπει να διαφυλάξουμε τις αρχές και την ενότητα της Ευρώπης με πνεύμα ευθύνης. Η Ευρώπη μπορεί να προχωρήσει μπροστά μόνο ενωμένη», τονίζει καταλήγοντας ο Έλληνας Επίτροπος.

Ολόκληρη η δήλωση του επιτρόπου Μετανάστευσης, Εσωτερικών Υποθέσεων και Ιθαγένειας, Δημήτρη Αβραμόπουλου στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων έχει ως εξής:

«Η διαχείριση του μεταναστευτικού αποτελεί κοινή μας ευρωπαϊκή ευθύνη. Η οπισθοδρόμηση σε εθνικές πολιτικές προσεγγίσεις δεν αποτελεί επιλογή και δεν θα έχει ποτέ αποτελέσματα. Δεν είναι, όμως, η ώρα για καταλογισμό ευθυνών. Είναι η ώρα για κοινές ευρωπαϊκές λύσεις ώστε να αντιμετωπιστούν δίκαια, ισορροπημένα και μακροπρόθεσμα οι αδυναμίες του ευρωπαϊκού συστήματος ασύλου. Αυτό θα είναι ακριβώς το αντικείμενο της άτυπης συνάντησης που συγκαλεί ο Πρόεδρος Γιούνκερ την Κυριακή ενόψει της Συνόδου των Ηγετών της επόμενης εβδομάδας.

Είμαι πεπεισμένος ότι υπάρχουν τομείς στους οποίους η πρόοδος είναι εφικτή, και συγκεκριμένα η δέσμευση για εξεύρεση συμφωνίας σε όλα τα επιμέρους στοιχεία του κοινού ευρωπαϊκού συστήματος ασύλου μέχρι το τέλος του έτους, η εντατικοποίηση των επιστροφών, η συνεργασία μας με τρίτα κράτη μέλη για την αντιμετώπιση των βαθύτερων αιτιών της μετανάστευσης, η συνέχιση της εφαρμογής της δήλωσης ΕΕ-Τουρκίας και η ενίσχυση της προστασίας των συνόρων μας. Σε ό,τι αφορά, ειδικά, το τελευταίο, προτείναμε τον μετασχηματισμό της Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής σε μια πραγματική Ευρωπαϊκή Συνοριακή Αστυνομία (EU Border Police) με ένα μόνιμο σώμα 10.000 συνοριοφυλάκων, και την μετατροπή της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο (EASO) σε μια γνήσια Ευρωπαϊκή Αρχή για το Άσυλο.

Η ευρωπαϊκή μεταναστευτική πολιτική βασίζεται και θα πρέπει να συνεχίσει να βασίζεται στις ευρωπαϊκές αξίες και αρχές της αλληλεγγύης, της υπευθυνότητας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μπορούμε να βρούμε νέες λύσεις για να αντιμετωπίσουμε τις μεταναστευτικές προκλήσεις, αλλά δεν μπορούμε να απομακρυνθούμε από τις αρχές μας αυτές. Αντιτίθεμαι σε κάθε προοπτική δημιουργίας κέντρων τύπου “Γκουαντάναμο” για τους μετανάστες. Θέλω να είμαι σαφής, δεν θα δεχτούμε συζήτηση για κάτι τέτοιο. Οι ιδέες αυτές είναι ενάντια στις κοινές ευρωπαϊκές αρχές και τις αξίες μας. Θέτουν σε αμφισβήτηση τα θεμέλια και το μέλλον του κοινού ευρωπαϊκού οικοδομήματος.

Πρέπει να διαφυλάξουμε τις αρχές και την ενότητα της Ευρώπης με πνεύμα ευθύνης. Η Ευρώπη μπορεί να προχωρήσει μπροστά μόνο ενωμένη. Και οι ώρες αυτές είναι ώρες ευθύνης για τις ηγεσίες και τους πολιτικούς της Ευρώπης. Θα κριθούμε αυστηρά από τις σημερινές και επόμενες γενεές Ευρωπαίων πολιτών και ιδιαίτερα των νέων αν επιτρέψουμε την οπισθοδρόμηση στο σχετικά πρόσφατο οδυνηρό παρελθόν.»

Αντιπροσωπεία της υπό το Πατριαρχείο Μόσχας Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο

Την Έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, στο Φανάρι, επισκέφθηκε το Σάββατο, 23 Ιουνίου, Αντιπροσωπεία της υπό το Πατριαρχείο Μόσχας Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, ύστερα από σχετικό αίτημά της.

UKR6

Την Αντιπροσωπεία αποτελούσαν οι Μητροπολίτες Οδησσού και Ιζμαΐλ Αγαθάγγελος, Κάμιανετς-Ποδίλσκ και Γοροδόκ Θεόδωρος, Λουγάνσκ και Αλτσέβσκ Μητροφάνης, Μπορίσπολ και Μπροβαρί Αντώνιος, ο Πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Δανιλέβιτς, και το μέλος της Άνω Βουλής της Ουκρανίας, κ.Βαντίμ Νοβίνσκι.

UKR7

Τα μέλη της Αντιπροσωπείας της υπό το Πατριαρχείο Μόσχας Εκκλησίας της Ουκρανίας, αφού προσκύνησαν στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό, έγιναν δεκτοί από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ο οποίος ακολούθως προήδρευσε των συνομιλιών, στις οποίες από την πλευρά του Οικουμενικού Πατριαρχείου συμμετείχαν οι Μητροπολίτες Γέρων Περγάμου Ιωάννης, Γαλλίας Εμμανουήλ και Σμύρνης Βαρθολομαίος. Στις συνομιλίες εξετάστηκε η υφιστάμενη εκκλησιαστική κατάσταση στην Ουκρανία και αντηλλάγησαν απόψεις, σε σχέση με την επιθυμία της Μητρός Εκκλησίας για την αποκατάσταση της ενότητας των Ορθοδόξων πιστών στην Ουκρανία, με τελική προοπτική την εκχώρηση στην Εκκλησία αυτών αυτοκεφάλου καθεστώτος.

UKR8

Αργά το μεσημέρι οι συνομιλίες διεκόπησαν και οι δύο Αντιπροσωπείες παρακάθησαν σε γεύμα στην Πατριαρχική τράπεζα και συνέχισαν αμέσως μετά.

UKR5

Σε δηλώσεις του, σε ουκρανικά Μέσα Ενημερώσεως, μετά τις συνομιλίες που ολοκληρώθηκαν το απόγευμα, ο Μητροπολίτης Γαλλίας Εμμανουήλ, ανέφερε: «Σήμερα, υπό την Προεδρία του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, είχαμε την χαρά να συνεργαστούμε με την Αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ουκρανίας, εδώ στις Αυλές της Μητρός Εκκλησίας στην Κωνσταντινούπολη. Ήταν μια πολύ χρήσιμη και εποικοδομητική συνεργασία, την οποία είχαμε σήμερα, [μία] ανταλλαγή απόψεων επί του ουκρανικού ζητήματος, το οποίο αφορά και εσάς που είστε και ζείτε στην Ουκρανία. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ως η Μητέρα Εκκλησία, δεν έπαψε ποτέ να ενδιαφέρεται και ενδιαφέρεται ακόμα περισσότερο σήμερα για τη θεραπεία του προβλήματος το οποίο υπάρχει στην Ουκρανία, για την επικράτηση της ειρήνης στην χώρα και, επίσης, για την ειρήνευση όλων των ομάδων και την συνεργασία όλων για το καλό της Ορθοδοξίας στην Ουκρανία. Είμαστε πεπεισμένοι ότι όλοι μαζί μπορούμε να βοηθήσουμε, να συνδράμουμε σε αυτή την κρίσιμη στιγμή για τον Ουκρανικό λαό. Και αυτή η σημερινή συνάντηση ήταν πραγματικά μια ευλογημένη στιγμή και ελπίζουμε στην καλή συνεργασία, στην μελλοντική συνεργασία μας και στο συνεχή διάλογο με όλους εσάς τους αδελφούς εκπροσώπους της Εκκλησίας της Ουκρανίας».

Φώτο:

UKR1 UKR2 UKR3 UKR4

Ο Υπουργός Εσωτερικών της FYROM στο Οικουμενικό Πατριαρχείο

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο επισκέφθηκε σήμερα, Σάββατο, 23 Ιουνίου, ο Υπουργός Εσωτερικών της FYROM κ. Oliver Spasovski.

O κ. Spasovski, με την συνοδεία του, έγινε δεκτός με τιμή και εγκαρδιότητα από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.