Αρχική Blog Σελίδα 14205

ΕΕ-Σύνοδος Κορυφής: Η Ελλάδα συνέβαλε καθοριστικά στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ώστε να μπει φρένο σε μια βαθιά συντηρητική στροφή του ευρωπαϊκού εγχειρήματος

Η Ελλάδα, τηρώντας στάση αρχών και αξιών κι έχοντας αναλάβει εμπράκτως μεγαλύτερες ευθύνες από αυτές που της αναλογούσαν, συνέβαλε καθοριστικά, μαζί με τις χώρες της ΕΕ που τήρησαν ανάλογη στάση, να μπει φρένο σε μια βαθιά συντηρητική στροφή του ευρωπαϊκού εγχειρήματος, στη διάρκεια της μαραθώνιας συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου (ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 05:00, ώρα Βελγίου) για το προσφυγικό/μεταναστευτικό.

Στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε αντιπαράθεση ανάμεσα στις δυνάμεις που θέλουν μια ευρωπαϊκή συλλογική λύση στη βάση της συνευθύνης και της αλληλεγγύης στο μεταναστευτικό/προσφυγικό ζήτημα, που συνιστά άλλωστε ευρωπαϊκή πρόκληση, και τις δυνάμεις που επιλέγουν να κινηθούν στη βάση της περιχαράκωσης και των μονομερών ενεργειών και όχι στη βάση του συμμερισμού της ευθύνης, η οποία προκύπτει από τη συμμετοχή τους στην Ευρωπαϊκή οικογένεια.

Η Ελλάδα από κοινού με την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σουηδία, την Πορτογαλία και τη Μάλτα, βρέθηκαν απέναντι στις γνωστές θέσεις που εκφράζουν η Αυστρία και οι χώρες του Βίσεγκραντ, και οδηγούν σε μια Ευρώπη-φρούριο.

Η Ιταλία, παρά τις αρχικές ενστάσεις της σε μια συλλογική αντιμετώπιση του ζητήματος, στο τέλος προσχώρησε σε αυτή τη λογική.

Έτσι οι κίνδυνοι που αποφεύχθηκαν ήταν:

  1. Στο ζήτημα των πρωτογενών ροών στην κεντρική Μεσόγειο να προκριθεί μια απόφαση που θα ανέφερε ρητά τη δημιουργία κλειστών κέντρων στην Αφρική.
  2. Η πρόκληση των δευτερογενών ροών να επιλυθεί με συνοριακούς ελέγχους και τη de facto δημιουργία ενός μικρού Σένγκεν. Τον κίνδυνο αυτό είχε επισημάνει ο Έλληνας πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, κατά την άτυπη συνάντηση εργασίας την περασμένη Κυριακή στις Βρυξέλλες.

Επίσης, αποτράπηκε η μετάθεση στις καλένδες της προοπτικής αναθεώρησης του Δουβλίνου σε μια δίκαιη κατεύθυνση, όπως στην πραγματικότητα αποσκοπούσαν όσοι εισηγούνταν να πάει μετά τις ευρωεκλογές του 2019 να αποτύχει.

Μπροστά σ’ αυτούς τους κινδύνους η Ελλάδα έθεσε στην πρώτη γραμμή τις αξίες της αλληλεγγύης και της συνευθύνης, που αποτελούν, ή θα έπρεπε να αποτελούν, το θεμέλιο της Ευρώπης, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες και εξασφαλίστηκαν τα εξής:

  1. Η Ευρωπαϊκή προσέγγιση στη διαχείριση των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών πρέπει να είναι ολοκληρωμένη, δηλαδή να αφορά και τις τρεις διαστάσεις του ζητήματος: την εξωτερική (σχέσεις με τρίτες χώρες), τη διαχείριση των συνόρων, και την εσωτερική διάσταση.
  2. Τονίστηκε η σημασία της αποτελεσματικής συνεργασίας με την Τουρκία, στο πλαίσιο της Κοινής Δήλωσης ΕΕ -Τουρκίας. Παράλληλα συμφωνήθηκε η χορήγηση της δεύτερης δόσης της χρηματοδοτικής διευκόλυνσης για τους πρόσφυγες στην Τουρκία. Μια χώρα που φιλοξενεί 3,5 εκατομμύρια πρόσφυγες. Καθώς επίσης και η ανάγκη η Τουρκία να εφαρμόσει τη διμερή συμφωνία επανεισδοχής με την Ελλάδα, την οποία έχει αναστείλει και τη συμφωνία επανεισδοχής ΕΕ -Τουρκίας.
  3. Στα Συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου τονίζεται ότι ο κανονισμός του Δουβλίνου πρέπει να αναθεωρηθεί στη βάση της αλληλεγγύης και της συνευθύνης.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΕ-Σύνοδος Κορυφής: Λεπτομέρειες για τη συμφωνία

Οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέληξαν τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, έπειτα από σκληρές, πολύωρες διαπραγματεύσεις, σε μια συμφωνία για την αντιμετώπιση του ζητήματος των προσφύγων και των μεταναστών. Ακολουθούν τα βασικά σημεία του κειμένου (1):

* Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο «επαναβεβαιώνει ότι προϋπόθεση για μια λειτουργική πολιτική της ΕΕ είναι μια συνεκτική προσέγγιση» στο ζήτημα της μετανάστευσης, η οποία «συνδυάζει τον πιο αποτελεσματικό έλεγχο των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ». Αυτή «δεν είναι μια πρόκληση που αφορά ένα κράτος μέλος μόνο, αλλά την Ευρώπη ως σύνολο».

* Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο «είναι αποφασισμένο» να «αποτρέψει την επάνοδο των ανεξέλεγκτων ροών» προσφύγων και μεταναστών, όπως είχε συμβεί το 2015, αλλά και «να αναχαιτίσει περαιτέρω την παράνομη μετανάστευση σε όλες τις υπάρχουσες και προκύπτουσες οδούς».

* Ως προς την θαλάσσια οδό της κεντρικής Μεσογείου, «οι προσπάθειες για να εμποδιστούν οι διακινητές να δρουν» με ορμητήριο «τη Λιβύη» και άλλες χώρες «πρέπει να εντατικοποιηθούν περαιτέρω». Η ΕΕ δεσμεύεται να συνεχίσει «να στέκει στο πλευρό της Ιταλίας και άλλων χωρών της πρώτης γραμμής ως προς το ζήτημα αυτό».

* Όσον αφορά την οδό της ανατολικής Μεσογείου, «χρειάζονται επιπρόσθετες προσπάθειες για να εφαρμοστεί πλήρως η Δήλωση ΕΕ-Τουρκίας, να αποτραπούν νέες διελεύσεις από την Τουρκία και να σταματήσουν οι ροές (…)». Ακόμη, είναι «επειγόντως απαραίτητες περισσότερες προσπάθειες για να εξασφαλιστούν οι ταχείες επαναπροωθήσεις και να αποτραπεί η ανάπτυξη νέων θαλάσσιων ή χερσαίων οδών (…) Υπό το φως της πρόσφατης αύξησης των ροών στη δυτική Μεσόγειο, η ΕΕ θα υποστηρίξει, οικονομικά και με άλλους τρόπους, όλες τις προσπάθειες των χωρών μελών, ειδικά της Ισπανίας, και των χωρών προέλευσης και διέλευσης, ειδικά του Μαρόκου, για να εμποδίσουν την παράνομη μετανάστευση».

* Για να τρωθεί το «επιχειρηματικό μοντέλο των διακινητών» μεταναστών και προσφύγων και άρα να «αποτρέπονται οι τραγικές απώλειες ζωών», είναι «απαραίτητο να εξαλειφθούν τα κίνητρα για τα επικίνδυνα αυτά ταξίδια. Αυτό απαιτεί μια νέα προσέγγιση», που θα βασίζεται σε «κοινές ή συμπληρωματικές ενέργειες των χωρών μελών» ως προς την αποβίβαση «όσων σώζονται σε αποστολές έρευνας και διάσωσης». «Σε αυτό το πλαίσιο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καλεί (…) να εξεταστεί η ιδέα να δημιουργηθούν περιφερειακές πλατφόρμες αποβίβασης, σε στενή συνεργασία με τρίτες χώρες, την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) και τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (ΔΟΜ). Αυτές οι πλατφόρμες θα πρέπει να λειτουργούν λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες περιστάσεις, με πλήρη σεβασμό του διεθνούς δικαίου».

* Στην επικράτεια της ΕΕ, εκείνοι που διασώζονται, βάσει του διεθνούς δικαίου, θα πρέπει να αναλαμβάνονται, εντός των ορίων μιας «κοινής προσπάθειας», από «ελεγχόμενα κέντρα που θα δημιουργηθούν σε κράτη μέλη, μόνο σε εθελοντική βάση, όπου η ταχεία και ασφαλής επεξεργασία θα επιτρέπει, με την πλήρη υποστήριξη της ΕΕ, να γίνεται διαχωρισμός μεταξύ των παράτυπων μεταναστών, που θα επαναπατρίζονται, και εκείνων που χρειάζεται διεθνή προστασία, για τους οποίους μπορεί να έχει εφαρμογή η αρχή της αλληλεγγύης». Τα μέτρα για αυτά «τα ελεγχόμενα κέντρα» θα ληφθούν «σε εθελοντική βάση», χωρίς αυτό «να προκαταλαμβάνει τη μεταρρύθμιση του (κανονισμού του) Δουβλίνου».

* Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο «συμφωνεί στην εκταμίευση της δεύτερης δόσης του Μηχανισμού για τους Πρόσφυγες στην Τουρκία και ταυτόχρονα, τη μεταφορά 500 εκατομμυρίων ευρώ από το 11ο αποθεματικό του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάπτυξης στο Καταπιστευματικό Ταμείο Υποδομών της ΕΕ για την Αφρική».

* Η αντιμετώπιση του προβλήματος της μετανάστευσης «στην καρδιά του προϋποθέτει μια εταιρική σχέση με την Αφρική», με σκοπό «την κοινωνικοοικονομική μεταμόρφωση της Αφρικανικής ηπείρου».

* Ενόψει «του επόμενου Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου (ΠΔΠ), το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο υπογραμμίζει την ανάγκη για ευέλικτα εργαλεία που θα επιτρέπουν ταχεία εκταμίευση ώστε να καταπολεμηθεί η παράνομη μετανάστευση» και καλεί να προβλεφθούν ποσά αφιερωμένα «στην εσωτερική ασφάλεια, την ολοκληρωμένη διαχείριση των συνόρων, το άσυλο και τη μετανάστευση».

* Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο υπενθυμίζει «την ανάγκη τα κράτη μέλη να εγγυηθούν τον αποτελεσματικό έλεγχο των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ, με την οικονομική και την υλική υποστήριξη της ΕΕ», ενώ υπογραμμίζει «την ανάγκη να επιταχυνθούν οι αποτελεσματικοί επαναπατρισμοί των παράτυπων μεταναστών».

* Όσον αφορά την «κατάσταση εσωτερικά στην ΕΕ, οι δευτερογενείς μετακινήσεις αιτούντων άσυλο μεταξύ κρατών μελών θέτουν σε κίνδυνο την ακεραιότητα του Κοινού Ευρωπαϊκού Συστήματος Ασύλου και του κεκτημένου (του χώρου) Σένγκεν», επομένως οι χώρες μέλη «πρέπει να λάβουν όλα τα απαραίτητα εσωτερικά νομικά και διοικητικά μέτρα για να σταματήσουν αυτές τις κινήσεις και να συνεργαστούν πιο στενά προς τον σκοπό αυτό».

* Όσον αφορά «τη μεταρρύθμιση για το νέο Κοινό Ευρωπαϊκό Σύστημα Ασύλου, έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος (…)», αλλά χρειάζεται να υπάρξει «συναίνεση για τη μεταρρύθμιση του Κανονισμού του Δουβλίνου» που θα βασίζεται σε «ισορροπία μεταξύ της ευθύνης και της αλληλεγγύης».

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

1 Το πλήρες κείμενο των συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 28ης-29ης Ιουνίου 2018 (προς το παρόν είναι διαθέσιμο μόνο στην αγγλική γλώσσα): https://www.consilium.europa.eu/media/35936/28-euco-final-conclusions-en.pdf.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Απάντηση του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα στις δηλώσεις Κοτζιά

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας απαντώντας στις δηλώσεις του Υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά δήλωσε τα εξής:

 «Ο Υπουργός Εξωτερικών κ. Κοτζιάς, δυστυχώς επέλεξε να επιδοθεί γι’ ακόμη μια φορά στην αγαπημένη του συνήθεια, τη διασπορά διχόνοιας μεταξύ των Ελλήνων.

Η χτεσινή συνάντηση της Αυτοδιοίκησης όλης της Μακεδονίας, στην οποία συμμετείχαν θεσμικοί φορείς από όλη την Ελλάδα, αλλά και το σύνολο των φορέων της Βόρειας Ελλάδας, δεν είχε αποκλεισμούς, διχαστικές ρητορείες και κομματικές επιδιώξεις. Είχε μια ξεκάθαρη κοινή απόφαση, ότι η απαράδεκτη ‘συμφωνία των Πρεσπών’ δεν γίνεται αποδεκτή, αλλά και ένα κοινό αίτημα προς την Κυβέρνηση: να δοθεί ο λόγος στους Έλληνες με άμεση διενέργεια δημοψηφίσματος για τη «συμφωνία».

Το δημοψήφισμα αυτό θα αποτελέσει και μια πρώτης τάξης ευκαιρία για τον κ. Κοτζιά να μάθει ακριβώς ‘πόσοι είναι’ και ΄πού πήγαν’ οι Έλληνες που διαφωνούν με τη ‘συμφωνία’ του».

Συνέντευξη του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στο περιοδικό «Le Point»

Οι Ευρωπαίοι κρίνουν ότι οι μεταρρυθμίσεις σας έχουν πετύχει, ότι δεν χρειάζεστε πλέον πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής. Εμφανίζετε ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης 2% και θα μπορέσετε και πάλι να δανειστείτε από τις αγορές… Είσαστε ευτυχισμένος; 

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ευτυχισμένος… Δύσκολο να το πω. Οπωσδήποτε, πιο ευτυχισμένος από πριν… Θα έλεγα ότι η χώρα μου τα πηγαίνει καλύτερα και ότι οι δύσκολες επιλογές που κάναμε αποφέρουν καρπούς. Οι θαρραλέες αποφάσεις απαιτούν χρόνο για να δείξουν την αξία τους. Τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και επιστρέψαμε στην ομαλότητα. Αλλά, αν κερδίσαμε μια κρίσιμη μάχη, ο πόλεμος δεν τελείωσε.

Πριν από τρία χρόνια εκτυλίχθηκε μια ιστορική εβδομάδα. Στις 5 Ιουλίου 2015, στο δημοψήφισμα που οργανώσατε, οι Έλληνες απέρριψαν το πρόγραμμα λιτότητας που ζητούσε η «τρόικα» σε αντάλλαγμα για την παροχή πρόσθετης βοήθειας. Ωστόσο, μία εβδομάδα αργότερα, υπογράψατε συμφωνία. Τι έγινε;

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αφήστε με καταρχήν να περιγράψω τι έγινε πριν από το δημοψήφισμα. Η χώρα μου ήταν δεμένη πισθάγκωνα. Οι πιστωτές δεν μας άφηναν κανένα περιθώριο. Όταν βρίσκεται κανείς σε κρίσιμη κατάσταση, πρέπει πάντοτε να του αφήνεις μια διέξοδο. Δεν μου άφηναν καμία διέξοδο. Μου ζητούσαν τεράστιες θυσίες, θεαματικές μεταρρυθμίσεις, αλλά χωρίς χρήματα. Πήραμε την απόφαση να οργανώσουμε το δημοψήφισμα για να ξαναμπεί η Ελλάδα στο παιχνίδι, να ανακτήσει διαπραγματευτική δύναμη. Το δημοψήφισμα βοήθησε να συνειδητοποιήσουν όλοι την πίεση.

Το γνωρίζατε ότι το αποτέλεσμα θα ήταν «όχι»…

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι μόνο το γνώριζα, αλλά έκανα καμπάνια γι’ αυτό! Επιτρέψτε μου, όμως, να σας θυμίσω ότι ουδέποτε είπα ότι ήθελα να δω την Ελλάδα να βγαίνει από το ευρώ. Δεν ήταν ποτέ αυτό το όραμά μου για τη χώρα. Έλεγα ότι ήθελα να πετύχω μια καλύτερη συμφωνία. Και αυτό έκανα. Έκανα έναν συμβιβασμό, με δύσκολους όρους για την Ελλάδα, αλλά κερδίσαμε αρκετό χρόνο και χρήματα για κάνουμε τις προσαρμογές λίγο πιο ομαλά. Και έτσι μπόρεσα να εμφανιστώ στο λαό προσφέροντάς του μια προοπτική. Βέβαια, διαπίστωσα ότι οι Ευρωπαίοι εταίροι μας ήταν μερικές φορές πολύ δυσαρεστημένοι μαζί μου, γιατί δεν τα περίμεναν όλα αυτά. Αλλά, στο τέλος, όλοι κατάλαβαν. Και οι πιστωτές μας, και οι ίδιοι οι Έλληνες. Γιατί έπρεπε να πούμε την αλήθεια στον λαό: Αν δεν κάναμε τίποτε, μας περίμενε η χρεωκοπία. Δεν έκρυψα τίποτε από κανέναν. Το δημοψήφισμα αυτό είχε πολλά οφέλη. Αφενός, έπαιξε το ρόλο μιας δημοκρατικής ασφαλιστικής δικλείδας: Έδωσε στους Έλληνες τη δυνατότητα να εκφράσουν τα αισθήματά τους. Αφετέρου, επέτρεψε να επιτευχθεί μια καλύτερη συμφωνία, επωφελής για όλες τις πλευρές. Αν και νομίζω ότι τότε δεν το πίστευαν όλοι οι Ευρωπαίοι εταίροι μας αυτό…

Δηλαδή; Μπορείτε να γίνετε πιο συγκεκριμένος…

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είχα την υποστήριξη του Φρανσουά Ολάντ και του Ματέο Ρέντζι. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με έβλεπε με συμπάθεια. Έπειτα, όταν κατάλαβε ότι οι πεποιθήσεις μου δεν με οδηγούσαν να τα τινάξω όλα στον αέρα, αλλά ήταν οι πεποιθήσεις ενός υπεύθυνου Ευρωπαίου, είχα την υποστήριξή της. Και η Άνγκελα Μέρκελ με έβλεπε με συμπάθεια, γιατί δεν ήθελα το «Grexit». Αλλά βρισκόταν κι εκείνη σε δύσκολη θέση. Στο τέλος, καταφέραμε να συζητήσουμε εποικοδομητικά. Αλλά, βέβαια, εγώ ήμουν εκείνος που έπρεπε να πάρει την πιο δύσκολη απόφαση, γιατί έπρεπε να εξηγήσω στον λαό μου ότι ο συμβιβασμός εκείνος ήταν αναγκαίος.

Δεν σας είχαν εκλέξει για να κάνετε τέτοιου είδους μεταρρυθμίσεις…

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι Έλληνες κατάλαβαν ότι με τις μεταρρυθμίσεις άνοιγε μια προοπτική στο μέλλον, καθώς βρισκόμασταν σε κατάσταση χρεωκοπίας. Εκείνες τις στιγμές, ο χρόνος είναι το πιο πολύτιμο πράγμα για μια κυβέρνηση που αντιμετωπίζει μια τέτοια κρίση. Ο χρόνος και η αλήθεια. Ξέρετε, το 2015, η Ελλάδα δεν είχε πλέον καμία γεωπολιτική αξιοπιστία. Σήμερα, τρία χρόνια μετά, βγήκαμε από αυτήν την κατάσταση. Είμαστε και πάλι ένας πυλώνας σταθερότητας. Η Ελλάδα είναι μέρος της λύσης. Δεν είναι πια «το» πρόβλημα.

Ο Φρανσουά Ολάντ διηγείται ότι εκείνη την περίοδο προσφύγατε στον Βλαντιμίρ Πούτιν για να σας τυπώσει ελληνικά χαρτονομίσματα. Σκεφτόσασταν την έξοδο από το ευρώ;

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω ότι η Ελλάδα είχε ακόμη τυπογραφεία εν λειτουργία και ότι δεν είχε ανάγκη να ζητήσει κάτι τέτοιο από τον Βλαντιμίρ Πούτιν …

Μεταξύ των πολιτικών σας αναφορών, κατονομάζετε τον Τσε Γκεβάρα και τον Φιντέλ Κάστρο, αλλά και τον Χέλμουτ Σμιτ, που δεν είναι καθόλου το ίδιο πράγμα. Σήμερα, όμως, ορισμένοι σας συγκρίνουν με τον Γκέρχαρντ Σρέντερ, αν όχι τη Μάργκαρετ Θάτσερ…

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρέπει να τοποθετούμε τις προσωπικότητες αυτές στην εποχή τους. Ο καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τον Κάστρο με τον Σμιτ. Όσο για τη σύγκριση με τη Θάτσερ, προφανώς όχι! Είμαστε διαφορετικοί. Εκείνη ανήγαγε σε δόγμα το σύνθημα «ΤΙΝΑ», «Τhere Ιs Νo Αlternative». Δεν μπορεί κανείς να κυβερνά με δόγματα. Και ανέκαθεν αγωνιζόμουν κατά της νεοφιλελεύθερης ορθοδοξίας. Νομίζω ότι υφίσταται μια θεμελιώδης διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στη δεξιά και την αριστερά: η δεξιά προασπίζεται τα συμφέροντα των πλουσίων, ορισμένες φορές και των μεσαίων τάξεων. Η αριστερά, από την πλευρά της, μεριμνά για τους πολλούς, προσπαθεί να διορθώσει τις ανισότητες και να προστατεύσει τους πιο αδύναμους.

Για κάποιον που αποκαλεί τον εαυτό του «αριστερό», οι μεταρρυθμίσεις σας υπήρξαν μάλλον ριζοσπαστικές…

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βρισκόμουν διαρκώς σε δίλημμα ανάμεσα στην προστασία των πιο αδύναμων και στην πραγματικότητα των δημόσιων οικονομικών μας. Αλλά εκείνο που μου έδειχνε τον δρόμο μέχρι το τέλος, ήταν ο φόβος ενός Grexit. Θα ήταν σίγουρη καταστροφή για τους λιγότερο εύπορους. Σε μια χρεωκοπία, οι πλούσιοι μπορούν πάντοτε να τοποθετήσουν τα λεφτά τους στο εξωτερικό. Οι πιο ευάλωτοι μπορεί να έχαναν τα πάντα. Το Grexit, ήταν η κόκκινη γραμμή μου. Ήταν μια δύσκολη  απόφαση αλλά, εν τέλει, ήταν υπέρ των πιο ευάλωτων. Μερικές φορές, πρέπει κανείς να ξέρει να πηγαίνει ενάντια στο ρεύμα, αλλά και ενάντια στα στερεότυπα. Για παράδειγμα, πριν από μερικές εβδομάδες, έκανα μια δύσκολη επιλογή στην υπόθεση της πΓΔΜ. Πολλές εθνικιστικές δυνάμεις κατήγγειλαν την απόφαση αυτή. Θα ήταν εύκολο να παίξω με τα αισθήματα των Ελλήνων. Αλλά αρνήθηκα να το κάνω. Προτίμησα τη μακροπρόθεσμη οπτική. Κι άλλη φορά πήγα κόντρα στον άνεμο, όταν υλοποίησα προοδευτικές μεταρρυθμίσεις σε ζητήματα της κοινωνίας. Ψήφισα τους νόμους για τα δικαιώματα των ΛΟΑΔ και τη χορήγηση της ελληνικής υπηκοότητας σε νέους μετανάστες, που γεννήθηκαν στη χώρα μας. Φυσικά, αυτά έρχονται σε σύγκρουση με τις πεποιθήσεις μιας σημαντικής μερίδας των Ελλήνων. Αλλά, μερικές φορές, είναι απαραίτητο να πάει κανείς κόντρα στην πλειοψηφία. Είναι αυτό που ονομάζουμε υπευθυνότητα.

Το 2015, υπήρξατε ο ήρωας πολλών πολιτικών στην Ευρώπη, όπως ο Πάμπλο Ιγκλέσιας (κίνημα Podemos) στην Ισπανία, ή ο Ζαν-Λυκ Μελανσόν στη Γαλλία. Διατηρείτε επαφές μαζί τους;

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρέπει να διακρίνουμε ανάλογα με την περίπτωση. Ο Σύριζα είναι κόμμα της αριστεράς. Σ’ αυτήν την οικογένεια ανήκουμε. Και, ταυτόχρονα, διατηρούμε πολύ καλές σχέσεις με τους σοσιαλιστές και τους σοσιαλδημοκράτες στην Ευρώπη. Όχι με όλους, αλλά πάντως έχουμε θέση παρατηρητή στο ευρωπαϊκό σοσιαλιστικό κόμμα. Και, για να απαντήσω στην ερώτησή σας, ναι, διατηρούμε στενές σχέσεις με το κίνημα Podemos. Αλλά όχι με τον Μελανσόν.

Γιατί;

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επιτρέψτε μου να αντιστρέψω τους ρόλους και να σας κάνω εγώ μια ερώτηση: τι πιστεύετε ότι θα έκανε εάν κέρδιζε τις γαλλικές προεδρικές εκλογές;

Δύσκολο να πει κανείς. Δεν ξέρουμε καν εάν έλπιζε πραγματικά ότι θα τις κέρδιζε αυτές τις εκλογές…

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς! Είχα την αίσθηση ότι δεν ήθελε πραγματικά να κυβερνήσει. Συνειδητοποίησα ότι δεν ήξερε και πολύ καλά τι θα έκανε σε περίπτωση νίκης. Αυτό δεν είναι θέση της αριστεράς. Όταν είναι κανείς αριστερός, οφείλει να προετοιμαστεί για την εξουσία με ένα πρόγραμμα υπέρ των πιο αδύναμων. Γνωρίζοντας ταυτόχρονα, ότι θα πρέπει ορισμένες φορές να πάρει δύσκολες αποφάσεις. Εγώ επέλεξα να προετοιμαστώ για την ανάληψη ευθυνών, και όχι απλά να ικανοποιούμαι με την επαναστατική μου στάση.

Τι έκανε το κλικ;

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η αποφασιστική στιγμή ήταν όταν με ρώτησαν ποια είναι η θέση μου για την Ευρώπη. Ήξερα ότι εάν δεν έδινα μια ξεκάθαρη απάντηση στον κόσμο, θα γινόμουν σαν τον Μελανσόν, θα ήταν σαν να υπεκφεύγω. Επέλεξα να μην αποφύγω τα δύσκολα, επέλεξα να αναλάβω την ευθύνη.

Πολλοί δικοί σας αρνήθηκαν να σας ακολουθήσουν. Αρχίζοντας από τον Γιάννη Βαρουφάκη…

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ορισμένοι από τους συντρόφους μου προτίμησαν να εγκαταλείψουν το πλοίο. Εκείνοι που έλεγαν παχιά λόγια χωρίς να αναλαμβάνουν ευθύνες μέτρησαν τις δυνάμεις τους, αλλά σύντομα συνειδητοποίησαν πως δεν ήταν αρκετοί. Από την πλευρά μου, ζήτησα από τους Έλληνες να επικυρώσουν το πρόγραμμά μου προκηρύσσοντας νέες εκλογές. Οι Έλληνες επέλεξαν να μας δείξουν εμπιστοσύνη. Ήταν ένα στοίχημα. Είμαι ο μόνος Έλληνας πρωθυπουργός από την αρχή της κρίσης που κατέβηκε στις εκλογές ανοίγοντας όλα τα χαρτιά του στο τραπέζι. Και αυτό μας επέτρεψε να παραμείνουμε στην εξουσία. Κανένας δεν το πίστευε. Πολλοί από τους Ευρωπαίους εταίρους μου πίστευαν ότι δεν θα παραμέναμε στην εξουσία, ότι θα μας έριχναν. Μόνο εάν λες την αλήθεια στο λαό μπορείς να παραμείνεις στην εξουσία.

Με βάση τη συμφωνία της περασμένης εβδομάδας, θα πρέπει παρόλα αυτά να διατηρήσετε πλεονάσματα 3,5% μέχρι το 2022, και 2% μέχρι το 2060…  Η κατάσταση παραμένει πολύ εύθραυστη…

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρόκειται για ζωτικό ζήτημα. Νομίζω ότι έχουμε αποδείξει ότι είναι δυνατή η διατήρηση πρωτογενούς πλεονάσματος άνω του 3,5% και ταυτόχρονα η προστασία των πιο αδύναμων. Ήταν μια πολύ δύσκολη άσκηση. Μειώσαμε τις μη αναγκαίες δημόσιες δαπάνες. Καταπολεμήσαμε επίσης τη διαφθορά και τη φοροδιαφυγή, αυξήσαμε την απασχόληση. Το φορτίο παραμένει βαρύ αλλά είναι εφικτό και το 2019 και το 2020 θα έχουμε μια ανάσα. Καταφέραμε να εμποδίσουμε την κατάρρευση της οικονομίας και επιστρέφουμε σε μια πολιτική ανάπτυξης.

Ορισμένοι προβλέπουν την ήττα σας στις επόμενες εκλογές. Δεν μπαίνετε στον πειρασμό να επανεξετάσετε τις μεταρρυθμίσεις που έγιναν; Να μοιράσετε και πάλι χρήμα για εκλογικούς λόγους;

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι! Η πλειοψηφία του κόσμου καταλαβαίνει πολύ καλά πλέον ότι αυτό δεν λειτουργεί. Αυτή ακριβώς η λογική είναι που έφερε την Ελλάδα στα πρόθυρα της χρεωκοπίας. Δεν πρόκειται, λοιπόν, να ανεβώ σε κανένα ελικόπτερο για να μοιράσω χρήματα που δεν υπάρχουν στα ταμεία! Πρέπει να ελιχθούμε μέσα στο πλαίσιο του ευρώ, αλλά ισότιμα.

Η Ελλάδα έχει πρωτογενές πλεόνασμα εδώ και χρόνια, πράγμα που δεν συμβαίνει στη Γαλλία τα τελευταία 40 χρόνια. Θα μπορούσατε να κάνετε μαθήματα μείωσης των δημόσιων δαπανών στον Εμανουέλ Μακρόν …

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μαθήματα; Εγώ; Μα εγώ δεν κάνω μάθημα σε κανέναν! Το μόνο πράγμα που έμαθα τα τελευταία αυτά χρόνια, είναι ότι για να μεταρρυθμίσεις μια χώρα, πρέπει να αναζητήσεις ένα μίνιμουμ συναίνεσης στους κόλπους της κοινωνίας. Πρέπει ο κόσμος να καταλάβει ότι είναι απαραίτητο. Αυτό έκανα όταν κατέβηκα στις εκλογές το 2015. Θυμάμαι τις διαδηλώσεις στους δρόμους της Αθήνας μεταξύ 2010 και 2015. Συμμετείχα κι εγώ σε κάποιες από αυτές σαν αντιπολίτευση. Και στη συνέχεια έγινα ο στόχος. Πολλές αποφάσεις δεν ήταν δημοφιλείς, αλλά ο κόσμος επέδειξε μεγαλύτερη ανοχή απέναντί μου.

Στηρίζετε το πρόγραμμα του Εμανουέλ Μακρόν για έναν προϋπολογισμό της ευρωζώνης;

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και βέβαια! Είναι η κατεύθυνση προς την οποία πρέπει να κινηθούμε. Ορισμένοι το βλέπουν με σκεπτικισμό, ιδίως οι Γερμανοί. Αλλά η Ευρώπη θα τα πάει καλύτερα όταν οι φίλοι Γερμανοί συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν και άλλα Κοινοβούλια στην Ευρώπη που μπορούν να εκφράζονται όπως η Μπούντεσταγκ! Φυσικά, το πολιτικό κόστος είναι σημαντικό, αλλά ως ηγέτες οφείλουμε να αποδεχθούμε το κόστος για το καλό των λαών και της Ευρώπης.

Το 2015, εμπνέατε φόβο στην Ευρώπη. Σήμερα, ανησυχείτε κι εσείς με τη σειρά σας με την άνοδο του λαϊκισμού σε όλη την  Ένωση;

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ορισμένοι εταίροι μας έκαναν λάθος το 2015 όταν έγινε το δημοψήφισμα. Η απειλή δεν προερχόταν από την αριστερά που επιζητούσε μια καλύτερη Ευρώπη, αλλά από τους εθνικιστές που την αντιμάχονται επί της αρχής. Αυτό συνιστά τεράστια διαφορά. Πρέπει να πείσουμε τους πολίτες ότι η Ευρώπη είναι ελκυστική. Είναι απαραίτητο να βελτιώσουμε τη λειτουργία της, να διορθώσουμε τις ελλείψεις της. Αλλά τίποτε δεν θα ήταν χειρότερο για τους λαούς από μια Ευρώπη που έχει καταρρεύσει.

Στη διάθεση των Δήμων 95 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των δημοτικών σταθμών της χώρας

Ο Υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης, υπέγραψε την Πρόσκληση προς τους Δήμους και τα Νομικά Πρόσωπα αυτών για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο διάθεσης 95 εκατ. ευρώ, ώστε το σύνολο των λειτουργούντων δημοτικών βρεφικών, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών σε ολόκληρη τη χώρα να επιχορηγηθεί, προκειμένου να διευκολυνθεί η εναρμόνισή τους με τις προδιαγραφές του νέου θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης (Π.Δ. 99/2017).

Με τη σημερινή πρόσκληση:

  • Διατίθενται 95 εκατ. ευρώ στους 325 Δήμους για το σύνολο των 1.700 λειτουργούντων δημοτικών σταθμών τους
  • Προβλέπεται κατανομή της χρηματοδότησης ανά σταθμό με ανώτατο ύψος τις 50.000 ευρώ
  • Ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτημάτων ορίζεται η 31η Δεκεμβρίου 2018
  • Το πρόγραμμα υλοποιείται έως τη 31η Δεκεμβρίου 2022, με δυνατότητα παράτασης σε περιπτώσεις δικαιολογημένων αιτημάτων των Δήμων

Βασικό μέλημα της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Εσωτερικών είναι η εδραίωση ενός ολοένα και πιο ασφαλούς περιβάλλοντος φιλοξενίας για τα βρέφη και τα παιδιά. Στη βάση αυτής της επιδίωξης, το Υπουργείο Εσωτερικών, ανταποκρινόμενο στην απαίτηση για διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και ιδιαίτερα προς τα μικρά παιδιά και τους γονείς τους,  σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, εξέδωσε το Προεδρικό Διάταγμα 99/2017, με το οποίο καθορίζονται οι προϋποθέσεις αδειοδότησης και λειτουργίας των δημοτικών βρεφικών, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών.

Με πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η χώρα και της επίδρασής τους στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προβλέπεται πενταετές χρονικό περιθώριο για τους Δήμους προκειμένου να προσαρμοστούν πλήρως στα όσα ορίζει το Π.Δ. 99/2017, με προτεραιότητα στα ζητήματα ασφάλειας. Παράλληλα, εξασφαλίστηκε το ποσό των 95 εκατ. ευρώ, προκειμένου να ενισχυθεί η συλλογική προσπάθεια διαμόρφωσης καλύτερων όρων για τα βρέφη και τα παιδιά, παρά τις οικονομικά αντίξοες συνθήκες.

Πρόκειται για μία ακόμη συγκεκριμένη πρωτοβουλία ενίσχυσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού, από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Εσωτερικών, η οποία εντάσσεται στις συνεχόμενες προσπάθειες εναρμόνισης των κοινωνικών υποδομών με τις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις.

Σχόλιο Γραφείου Τύπου Κινήματος Αλλαγής, για τον βανδαλισμό του Μνημείου του Ολοκαυτώματος στη Θεσσαλονίκη.

Ο χτεσινός βανδαλισμός του Μνημείου του Ολοκαυτώματος στη Θεσσαλονίκη προκαλεί αισθήματα αποτροπιασμού σε κάθε δημοκρατικό πολίτη της χώρας. Καταδικάζουμε απερίφραστα και χωρίς “αστερίσκους”.

Η σύλληψη και η τιμωρία των βανδάλων, ρατσιστών  και τρομοκρατών, όπως και η προστασία Μνημείων και πολιτών, είναι υποχρέωση της Πολιτείας.

Δήλωση Προέδρου της Ν.Δ. κ. Κ. Μητσοτάκη από τις Βρυξέλλες για το μεταναστευτικό

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, προσερχόμενος στη Σύνοδο Ηγετών του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η συνοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης δοκιμάζεται με αφορμή το προσφυγικό πρόβλημα. Οι λύσεις οι οποίες θα δοθούν θα πρέπει να είναι ευρωπαϊκές και θα πρέπει να στηρίζονται στις αρχές της αποτελεσματικότητας, της αλληλεγγύης, αλλά και της δίκαιης κατανομής των βαρών ανάμεσα σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και πρώτη προτεραιότητα θα πρέπει να είναι η αποτελεσματική φύλαξη των εξωτερικών συνόρων της Ένωσης, αλλά και η ενιαία διαδικασία χορήγησης ασύλου σε όσους επιχειρούν να μπουν στην Ευρώπη.

Κυριάκος Μητσοτάκης 34Α

 Ο κ. Τσίπρας δυστυχώς έχει μεγάλες ευθύνες για την πολιτική των ανοιχτών συνόρων την οποία υιοθέτησε το 2015. Όπως έχει επίσης μεγάλες ευθύνες για το γεγονός ότι οι διαδικασίες χορήγησης ασύλου στη χώρα μας και στα ελληνικά νησιά καθυστερούν αδικαιολόγητα πολύ. Με αποτέλεσμα η κατάσταση σε πολλά νησιά να είναι σήμερα τραγική. Ο κ. Τσίπρας με άλλα λόγια δεν είναι αξιόπιστος συνομιλητής όταν μιλάει για το προσφυγικό πρόβλημα.

 Και κάτι τελευταίο: Η χώρα μας έχει δοκιμαστεί πολύ κι έχει τραυματιστεί από την προσφυγική κρίση. Σήμερα η συζήτηση θα πρέπει να είναι για το πώς περισσότεροι πρόσφυγες θα φύγουν από την Ελλάδα στα πλαίσια ενός νέου προγράμματος μετεγκατάστασης στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες κι όχι για το πώς κάποιοι άλλοι θα επιστρέψουν πίσω στην Πατρίδα μας».

Δήλωση του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Κώστα Στρατή για την ψήφιση του νέου πλαισίου αξιοποίησης των ακινήτων και των αναψυκτηρίων του Υπουργείου Πολιτισμού

Δήλωση του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Κώστα Στρατή για την ψήφιση του νέου πλαισίου αξιοποίησης των ακινήτων και των αναψυκτηρίων του Υπουργείου Πολιτισμού και του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων

Ψηφίστηκε χθες 27 Ιουνίου στη Βουλή το νέο πλαίσιο για την αξιοποίηση των ακινήτων και των αναψυκτηρίων του Υπουργείου Πολιτισμού και του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, με πρωταρχικό στόχο την παροχή υπηρεσιών και προϊόντων υψηλής ποιότητας στα εκατομμύρια τουριστών απ’ όλο τον κόσμο που επισκέπτονται κάθε χρόνο τους αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία και τα μνημεία της χώρας.

Έγινε έτσι το πρώτο αναγκαίο και αποφασιστικό βήμα για την αναβάθμιση των αναψυκτηρίων στους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς, που θα συμβάλλει σημαντικά στη διεθνή προβολή της χώρας και στην εθνική επικοινωνιακή στρατηγική (nation branding).

Έχουν ήδη δοθεί οι σχετικές οδηγίες προς τη διοίκηση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων αφ’ ενός για την εκπόνηση προγραμμάτων αξιοποίησης με βάση τις κατευθυντήριες του νέου πλαισίου, ώστε να εγκριθούν από τα Κεντρικά Συμβούλια του Υπουργείου και να ξεκινήσει η υλοποίησή τους το συντομότερο δυνατό, και αφ’ ετέρου για την άμεση αντιμετώπιση, σύμφωνα με την προβλεπόμενη μεταβατική διαδικασία, του ζητήματος των αναψυκτηρίων που είναι κλειστά ή παρουσιάζουν προβληματική λειτουργία.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω προσωπικά τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης για τη συνεργασία μας και το συντονισμό των νομοθετικών διαδικασιών, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την αποδοχή της σχετικής τροπολογίας στο νομοσχέδιο για το μεταφορικό ισοδύναμο και τους βουλευτές που τη στήριξαν με την ψήφο τους.

Σύγκληση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας σε τακτική συνεδρίαση τη Δευτέρα 2 Ιουλίου 2018

Τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 2 Ιουλίου 2018, στις 13.00, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας (Βασ. Όλγας 198, Θεσσαλονίκη), με θέματα ημερήσιας διάταξης:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ Προέδρου Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας

ΕΠΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ:

Θέμα 1ο. Οικονομικός απολογισμός Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας οικονομικού έτους 2017.

Εισηγήτρια: Αθηνά Αθανασιάδου-Αηδονά, Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, Διαφάνειας-Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Προγραμματικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Θέμα 2ο: Έγκριση 9ης τροποποίησης προϋπολογισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας οικονομικού έτους 2018.

Εισηγήτρια: Αθηνά Αθανασιάδου-Αηδονά, Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, Διαφάνειας-Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Προγραμματικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Θέμα 3ο: Αποδοχή εκτέλεσης της πράξης με τίτλο «Ολοκληρωμένο Σύστημα Αειφορικής Διαχείρισης Οικοσυστήματος Λίμνης Δοιράνης» (Integrated sustainable management system of Doirani Lake ecosystem- ΑΚΡΩΝΥΜΙΟ: “Plan D.oiran”), η οποία συγχρηματοδοτείται από το «Ευρωπαϊκό  Πρόγραμμα Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδα- ΠΓΔΜ 2014-2020».

Εισηγήτρια: Αθηνά Αθανασιάδου-Αηδονά, Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, Διαφάνειας-Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Προγραμματικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Θέμα 4ο: Επικαιροποίηση προτάσεων επί του σχεδίου Υ.Α. του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασµού και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΠΠΧΣΑΑ) Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Εισηγητής: Διαπαραταξιακή Επιτροπή Διαβούλευσης ΠΠΧΣΑΑ Π.Κ.Μ.

Θέμα 5ο: Έγκριση σύναψης προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Δήμου Σερρών και του ΔΗ.Κ.Ε.  ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών.

Εισηγητής: Ιωάννης Μωυσιάδης, Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Σερρών.

Θέμα 6ο: Έγκριση παραχώρησης οικοδομικών υλικών προς το Εκκλησιαστικό Ίδρυμα της Ιεράς Μητροπόλεως Κασσανδρείας «Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΜΑΡΚΟΣ», από απαλλοτριωμένο κτίριο, στα πλαίσια του Έργου: «Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Δοϊράνη, τμήμα από Α/Κ Ασσήρου έως Α/Κ Ν. Σάντας».

Προϋπολογισμός Μελέτης: 56.650.000,00€

Αριθμός Έργου: 2015ΕΠ00810006 ΣΑΕΠ 008/1, ΟΠΣ 5000301

Ανάδοχος: «ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ΑΤΕ»

Εισηγητής: Ιωάννης Γιώργος, Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Θέμα 7ο: Έγκριση τρόπου δημοπράτησης για την  επιλογή αναδόχου, σύμφωνα με το άρθρο 119 του Ν. 4412/2016, για την εκτέλεση του Υποέργου 1: «Παροχή Υπηρεσιών Νομικού Συμβούλου», προϋπολογισμού 39.680,00€ (συμπεριλαμβανόμενου Φ.Π.Α.) της Πράξης: «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΕΚΤΙΜΗΤΗ», σύμφωνα με το Ν. 4412/2016 «Δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών (Προσαρμογή στις οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)».

Χρηματοδότηση: 2018ΕΠ00810031 της ΣΑΕ 0081

Εισηγητής: Ιωάννης Γιώργος, Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

 

Θέμα 8ο: Αποδοχή πρότασης της Μελέτης Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων για την κατασκευή του Ι.Κ. Ανδρομάχης (Κ2) και του Ι.Κ. Γανόχωρας (Κ4) της εργολαβίας «Περιφερειακή Οδός Κατερίνης»

Προϋπολογισμού μελέτης: 56.500.000€

Αριθμός έργου: 2016 ΕΠ 00810010 της ΣΑΕ 0081, Κωδικός ΜΙS 5000760

Ανάδοχος : «Κ/Ξ Γ. Πετρής ΑΤΕ – ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ΑΤΕ»

Εισηγητής:           Ιωάννης Γιώργος, Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Θέμα 9ο: Έγκριση εξουσιοδότησης προς τον Αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας για απόκτηση μετοχών «ΑΜΑΛΘΕΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ Α.Ε.»

Εισηγητής: Κωνσταντίνος Καλαϊτζίδης, Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Ημαθίας.

Θέμα 10ο: Έγκριση του τρόπου δημοπράτησης υποέργου της Π.Ε. Ημαθίας της ΣΑΕΠ508 έτους 2017-2019.

Εισηγητής: Κωνσταντίνος Καλαϊτζίδης, Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Ημαθίας.

ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ: Τσίπρας: από το “GO BACK κυρία Merkel”, στο “ότι θέλει η κυρία Μerkel”

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

 Ο κ. Τσίπρας δηλώνει έτοιμος να υπογράψει συμφωνία με την κα Μέρκελ για την «επιστροφή» προσφύγων που ζητούν άσυλο στη  Γερμανία, σε βάρος της χώρας μας αλλά και των προσφύγων.

 Ο κ. Τσίπρας οπισθοχωρεί ατάκτως σε όσα δήλωνε μέχρι πρόσφατα για ανάγκη αλλαγής του Κανονισμού Δουβλίνο παρατείνοντας τον εγκλωβισμό των προσφύγων σε ασφυκτικές συνθήκες όπως αυτές της Μόριας των έξι μέχρι σήμερα νεκρών.

 Εξόφληση γραμματίων, με ότι του ζητηθεί.

Ανθρωπιστικά απαράδεκτη και πολλαπλώς επικίνδυνη ενέργεια.