Ένα γρήγορο, και εύκολο ριζότο αρωματισμένο με κρόκο Κοζάνης, με τομάτες baby Lucia’s Farm, γαρίδες Φλεριανός και εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ΕΛΙΚΗ.
Από την εκπομπή “Κάθε Μέρα Chef με τον Βαγγέλη Δρίσκα”.
Δείτε τη συνταγή στο βίντεο:
Από την εκπομπή “Κάθε Μέρα Chef με τον Βαγγέλη Δρίσκα”.
Ένα χάπι ινσουλίνης θα βελτίωνε την ποιότητα ζωής των περίπου 40 εκατομμυρίων ασθενών με διαβήτη τύπου 1 παγκοσμίως, οι οποίοι σήμερα αναγκάζονται να κάνουν μία ή δύο ενέσεις κάθε μέρα για να λάβουν την αναγκαία ινσουλίνη που το σώμα τους δεν μπορεί να παράγει ή εναλλακτικά, χρησιμοποιούν αυτόματη αντλία ινσουλίνης. Η στοματική χορήγηση της ινσουλίνης έχει έως τώρα αποδειχθεί πολύ δύσκολη, επειδή δεν αντιδρά καλά όταν έρχεται σε επαφή με το όξινο περιβάλλον του στομαχιού, ενώ δεν απορροφάται καλά από το έντερο.
Οι ερευνητές της Σχολής Μηχανικής και Εφαρμοσμένων Επιστημών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής τον καθηγητή εμβιομηχανικής Σαμίρ Μιτραγκότρι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), βρήκαν ένα τρόπο να μεταφέρουν την ινσουλίνη μέσα σε ένα υγρό που τοποθετείται σε κάψουλα από πολυμερές υλικό, ανθεκτικό στα γαστρικά οξέα.
Η κάψουλα διαλύεται και απελευθερώνει την ινσουλίνη, όταν πια φθάνει στο λεπτό έντερο, όπου το περιβάλλον είναι πιο αλκαλικό και λιγότερο όξινο από το στομάχι. Είναι βιοσυμβατή, εύκολα παραγόμενη και μπορεί να αποθηκευθεί σε θερμοκρασία δωματίου για χρονικό διάστημα έως δύο μηνών, χωρίς το περιεχόμενό της να αποσυντίθεται. Προς το παρόν, η κάψουλα έχει δοκιμασθεί επιτυχώς σε πειραματόζωα. Θα ακολουθήσουν περισσότερες δοκιμές σε ζώα για να διασφαλισθεί η έλλειψη τοξικότητας και η αποτελεσματικότητα της θεραπείας. Αν όλα πάνε καλά, θα ακολουθήσουν δοκιμές σε ανθρώπους. Σε κάθε περίπτωση, θα χρειασθούν αρκετά χρόνια, εωσότου υπάρξει ένα χάπι ινσουλίνης που θα κυκλοφορεί στην αγορά.
Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: http://www.pnas.org/content/early/2018/06/19/1722338115
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Στην ερώτησή του ο κ. Παπαδημούλης επισήμανε ότι υπάρχει μια «κραυγαλέα φορολογική αδικία», καθώς οι πολυεθνικές εταιρείες συμβάλλουν λιγότερο στους κρατικούς προϋπολογισμούς μετά την κρίση, με αποτέλεσμα έτσι να επιβαρύνονται μισθωτοί, συνταξιούχοι και μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ζητούσε να πληροφορηθεί ποια μέτρα εξετάζει η Κομισιόν για να αντιμετωπιστεί αυτή η «κραυγαλέα αδικία».
«Κατά την τελευταία τριετία, η Επιτροπή προχώρησε σε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για την επίτευξη του στόχου αυτού, ιδίως μέσω της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις διεθνείς εξελίξεις» υπογραμμίζει στην απάντησή του ο κ. Μοσκοβισί και συνεχίζει: «Η στρατηγική της απαρτίστηκε από δύο σκέλη: αφενός, την ενίσχυση της διαφάνειας και, αφετέρου, την εξάλειψη των νομικών κενών και των αναντιστοιχιών μεταξύ των εθνικών φορολογικών συστημάτων. Οι πρωτοβουλίες επικεντρώθηκαν στη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις, και ιδίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ), οι οποίες δεν συμμετέχουν στην πρακτική της μεταφοράς των κερδών, ούτε σε εξελιγμένες δραστηριότητες φορολογικού σχεδιασμού.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, ο φορολογικός συντελεστής εισοδήματος εταιρειών έχει κατά μέσο όρο μειωθεί από 23,8 % το 2008 σε 21,9 % το 2018. Δεκαπέντε κράτη μέλη είχαν χαμηλότερα ποσοστά το 2018 σε σχέση με το 2008, τέσσερα είχαν υψηλότερα ποσοστά, ενώ τα ποσοστά των υπόλοιπων χωρών παρέμειναν αμετάβλητα. Ο φόρος εισοδήματος εταιρειών κυμάνθηκε κατά τα άλλα μεταξύ 10% και 35% σε ολόκληρη την ΕΕ.
Ωστόσο, οι εν λόγω συντελεστές δεν αντανακλούν κατ’ ανάγκην τον πραγματικό συντελεστή του φόρου που καταβάλλεται από τις επιχειρήσεις. Για την ΕΕ των 28, ο συνολικός «πραγματικός μέσος φορολογικός συντελεστής» μειώθηκε από 21,3% το 2008 σε 20,1% το 2017. Το ποσοστό αυτό μειώθηκε σε 17 κράτη μέλη, ενώ σε άλλα 10 αυξήθηκε. Σε ολόκληρη την ΕΕ, ο πραγματικός μέσος φορολογικός συντελεστής κυμάνθηκε μεταξύ του 9% και του 33,4%.
Οι προτάσεις της Επιτροπής για τη φορολόγηση της ψηφιακής οικονομίας και την κοινή ενοποιημένη βάση φορολογίας εταιρειών (ΚΕΒΦΕ) είναι επί του παρόντος υπό συζήτηση στο Συμβούλιο. Η Επιτροπή έχει δεσμευτεί να διασφαλίσει την έγκρισή τους το συντομότερο δυνατόν».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σε ανακοίνωση της Μητρόπολης αναφέρεται αναλυτικά:
«Η Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου αναγγέλλει την προς Κύριον εκδημία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης και Τυρνάβου, κ. Ιγνατίου.
Την τελευταία του πνοή άφησε τα ξημερώματα της Τρίτης 26 Ιουνίου 2018 (ώρα Ελλάδος), ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνάτιος.
Ο Σεβασμιώτατος προδόθηκε από την καρδιά του, δύο ώρες πριν ολοκληρωθεί η μεταμόσχευση στο συκώτι από τον Ιατρό κ. Ανδρέα Τζάκη».
«Οι σταθερές προοπτικές για την Ελλάδα αντανακλούν το ισοζύγιο των κινδύνων στην πιστοληπτική ικανότητα της χώρας», σημειώνει ο οίκος, προσθέτοντας ότι θα εξέταζε «την αναβάθμιση των αξιολογήσεων, εάν ενισχυθεί η προβλεψιμότητα της πολιτικής, αυξηθούν οι καθαρές ξένες άμεσες επενδύσεις και δούμε περαιτέρω πρόοδο στη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων του πληγέντος τραπεζικού συστήματος. Με βάση το σενάριο αυτό, θεωρούμε ότι η αύξηση του ΑΕΠ, περιλαμβανομένης της αύξησης των επενδύσεων, θα επιταχυνόταν, ωφελώντας την οικονομική ισχύ της Ελλάδας».
Ο οίκος αναφέρει ότι «θα υποβάθμιζε τις αξιολογήσεις, εάν υπάρξουν μεγάλες αλλαγές στην πολιτική που αντιστρέφουν τη μεταρρυθμιστική διαδικασία ή αν το αποτέλεσμα της ανάπτυξης είναι σημαντικά πιο αδύναμο από ότι αναμένουμε, κάτι που θα περιόριζε τη δυνατότητα της Ελλάδας να συνεχίσει τη δημοσιονομική προσαρμογή και τη μείωση του χρέους.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η ευχή που αρχικά θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι να πάει όσο το δυνατόν γρηγορότερα διακοπές (ίσως και διαρκείας), προκειμένου να μη ζήσει πάλι η ελληνισμός όσα προκάλεσε η τραγική συμφωνία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ με τους Σκοπιανούς, όπου ανερυθρίαστα κι ανιστόρητα τους αναγνώρισε μακεδονική γλώσσα κι εθνικότητα.
Τώρα, η κυβέρνηση, ισχυρίζεται ότι κλείνει –και δη βιαστικά- ζητήματα δεκαετιών.
Μα για να μένουν «ανοικτά» και να μη τα έχουν κλείσει όλοι οι προηγούμενοι, δεν μπορεί να σημαίνει κάτι άλλο, πέραν του ότι αρνούνταν να ενδώσουν στις διεθνείς πιέσεις αλλά και στις απαιτήσεις των γειτόνων. Όμως, η κυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου, δεν έχει κανένα πρόβλημα να υποχωρεί και να προχωρεί σε ετεροβαρείς συμφωνίες.
Με την Αλβανία βρισκόμαστε ακόμη τυπικά σε εμπόλεμη κατάσταση. Συμφωνούμε όλοι ότι αυτό έχει ξεπεραστεί από την ίδια την ζωή και πρέπει ν’ αρθεί και τυπικά.
Πώς όμως; Με δικές μας παραχωρήσεις, υποχωρήσεις και ταπεινώσεις;
Προσέξτε:
Η Ελλάδα, είχε ήδη υπογράψει με την Αλβανία (2009) συμφωνία για το ζήτημα των θαλασσίων ζωνών (ΑΟΖ), την οποία οι Αλβανοί αναίρεσαν, κατά πρωτοφανές τρόπο στα παγκόσμια διπλωματικά χρονικά.
Κι ο Κοτζιάς, με την ανοχή του Καμμένου, συζητά το θέμα από την αρχή, προκειμένου ν’ αμβλυνθούν, λέει οι διαφορές και να κλείσει το ζήτημα!!! Κι όμως, είναι ο ίδιος άνθρωπος που είχε απαντήσει προσφάτως στη Βουλή (στη Ντόρα Μπακογιάννη) ότι δεν θα λάβει υπόψιν του (στις διαπραγματεύσεις) την απόρριψη της συμφωνίας από τους Αλβανούς.
Τι άλλαξε, άραγε, κι αναθεώρησε την άποψή του και ξεκίνησε συζήτηση εκ του μηδενός;
Προσέξτε:
Η Αλβανία, με ισχυρούς δεσμούς του ηγέτη της Ράμα, με την Τουρκία και τον Ερντογάν, αμφισβητεί (προφανώς με τουρκικές υποδείξεις) την επήρεια των διαπόντιων νησιών και ζητά νέα οριοθέτηση!!!
Ποια είναι τα διαπόντια νησιά; Είναι το σύμπλεγμα των 11 νησιών και νησίδων βόρεια και βορειοδυτικά της Κέρκυρας, στο δυτικότερο σημείο της ελληνικής επικράτειας.
Αν ανοίξουμε, λοιπόν, συζήτηση γι αυτά, όπως φαίνεται ότι κάνει το υπουργείο Εξωτερικών κι η ελληνική κυβέρνηση, δημιουργούμε τετελεσμένο στις… απαιτήσεις της Τουρκίας στο Καστελόριζο.
Ο υπουργός Εξωτερικών, είχε διαβεβαιώσει τη Ντόρα Μπακογιάννη στη Βουλή ότι δεν συζητά θέματα της ΑΟΖ, παρά μόνο «τεχνικά».
Τι άλλαξε άραγε και ξεχάστηκε ο όρος «τεχνικά» και τώρα συζητά εκ του μηδενός; Και δη την ώρα που οι Αλβανοί ισχυρίζονται ότι η νέα ελληνική ΑΟΖ που θα οριοθετηθεί θα είναι μικρότερη από τη συμφωνία του 2009;
Προσέξτε, είναι κι άλλο.
Η Ελλάδα, φέρεται διατεθειμένη ν’ άρει το καθεστώς του εμπολέμου με την Αλβανία. Ως σκέψη, όπως προείπαμε ακούγεται σωστή κι αναγκαία.
Πώς όμως; Όταν η Αλβανία θέτει συνεχώς το χωρίς καμιά υπόσταση ζήτημα της Τσαμουριάς; Δηλαδή της περιοχής της Ηπείρου στη Θεσπρωτία;
Οι πληροφορίες από την Αλβανία (αφού εδώ στην Ελλάδα όλα γίνονται εν κρυπτώ, όπως στο σκοπιανό ζήτημα) αναφέρουν ότι επιχειρείται συσχετισμός της Βορείου Ηπείρου με την Τσαμουριά.
Μα η Ελλάδα, δεν θέτει εδώ κι ένα αιώνα ζήτημα Βορείου Ηπείρου (παρότι με το πρωτόκολλο της Κέρκυρας, το 1914, είχε καθοριστεί ως ανεξάρτητη κρατική οντότητα) κι αυτή υπάρχει μόνο στο συλλογικό υποσυνείδητο. Αντιθέτως, το ανύπαρκτο θέμα της Τσαμουριάς «ζει και βασιλεύει» στη φαντασία και στην αλυτρωτική πολιτική του αλβανικού κράτους για τη Μεγάλη Αλβανία.
Επιπλέον, στη Βόρειο Ήπειρο υπάρχει αναγνωρισμένη ελληνική μειονότητα, ενώ αντιθέτως δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο για την… Τσαμουριά και τους… Τσάμηδες.
Πώς, λοιπόν, καθόμαστε και τα συσχετίζουμε; Και μάλιστα τόσο ετεροβαρώς;
Προσέξτε κάτι ακόμη:
Οι ίδιες πληροφορίες από τα Τίρανα αναφέρουν ότι οι Αλβανοί ζητούν επιτακτικά ν’ αλλάξουμε τα βιβλία της ιστορίας μας.
Η δε Αλβανική τηλεόραση δείχνει Αλβανούς να ευχαριστούν τη Μέρκελ για τις προσπάθειές της να μπει η χώρα τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση!
Προσέξτε κι άλλο:
Οι Αλβανοί ισχυρίζονται ότι ο Νίκος Κοτζιάς τους διαβεβαίωσε ότι συμφωνεί ν’ αποδώσει η Ελλάδα, ως μεσεγγυούχος, τις περιουσίες Αλβανών που δημεύθηκαν με την κήρυξη του εμπολέμου με την Αλβανία το 1940-41. Οι περιουσίες αυτές, που τοποθετούνται κυρίως στα Γιάννινα, τη Θεσσαλονίκη και σε ορισμένες περιοχές της Θεσσαλίας, έχουν περιέλθει στην κατοχή Ελλήνων κι ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών …συμφωνεί να επιστραφούν!
Προσέξτε κι ένα παράδοξο:
Ειδικά στο ζήτημα της ΑΟΖ οι Αλβανοί δεν δείχνουν να βιάζονται κι εμφανίζονται άκρως προβληματισμένοι παρά το γεγονός ότι η ελληνική πλευρά δέχθηκε να συζητήσει από το σημείο μηδέν. Έτσι, δημιουργείται το παράδοξο φαινόμενο να βιάζεται η ελληνική κυβέρνηση για να κλείσει το θέμα, την ώρα που οι Αλβανοί κρατούν επιφυλάξεις ως προς τον χρόνο, αφού θεωρούν ότι οι πιθανότατες αντιδράσεις στην Ελλάδα θα δημιουργήσουν προβλήματα στη συμφωνία. Πολύ περισσότερο αφού δεν έχουν κοπάσει ακόμη οι αντιδράσεις για τους χειρισμούς της ελληνικής κυβέρνησης στο Σκοπιανό.
Μ’ αυτά και πολλά άλλα, προκύπτουν ερωτήματα:
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: ” Κόκκινη κάρτα από θεσμούς για γενικούς γραμματείς ”
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: “Κίνδυνος για την καταβολή των συντάξεων ”
ΕΘΝΟΣ: ” 15.000 νέες θέσεις εργασίας για ανέργους 18-29 ετών από τον ΟΑΕΔ ”
ΕΣΤΙΑ: ” Τούρκος στον προεδρικό θώκο της Κυπριακής Δημοκρατίας ”
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: ” Προσφυγή στο ΣτΕ για τη συμφωνία των Πρεσπών! ”
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: ” Χρέος: στο μικροσκόπιο του ΔΝΤ ”
ΤΑ ΝΕΑ: ” Σκλάβοι της Εφορίας. Δουλεύουμε 198 μέρες τον χρόνο για να πληρώνουμε φόρους ”
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: ” Στήριγμα της απάνθρωπης πολιτικής της ΕΕ στο Προσφυγικό! ”
Η ΑΥΓΗ: ” Χέρι-Χέρι με την ακροδεξιά και στην Ευρώπη. Η Ν.Δ., μετά το “Μακεδονικό, και στο προσφυγικό ”
Ο ΛΟΓΟΣ: «Κινητά τέλος»
Φιλελεύθερος: «Δεν ψηφίζω ακόμη κι αν δραπετεύσουν»
ΜΑΚΕΛΕΙΟ: « Εδώ υπάρχει ένας έρωτας μεγάλος»
Kontra: «Τα παίζει όλα για όλα ο Μητσοτάκης»
Espresso: «Όρθιοι με τη χάρη του Τιμίου Σταυρού»
Star: «Δέος για τα θαύματα του Τιμίου Σταυρού»
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: “Οι όροι βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους ”
€ΥΡΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: «Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα»
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλησπέρα κύριε Πρόεδρε.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Καλησπέρα κυρία Κοσιώνη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστούμε πολύ για αυτήν τη συζήτηση.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Εγώ σας ευχαριστώ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω πρώτα απ’ όλα να σας ρωτήσω, επειδή είδα μία πολύ οξεία αντίδραση από το Κόμμα σας και από εσάς προσωπικά, μετά το Eurogroup, αλλά και τη γιορτή του Ζαππείου την Παρασκευή: Τι είναι αυτό που σας κάνει να αντιδράτε τόσο έντονα; Είναι αυτή καθ’ αυτή η απόφαση του Eurogroup ή είναι ο τρόπος με τον οποίο την επικοινωνεί, την πανηγυρίζει η Κυβέρνηση;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Και τα δύο. Να διαχωρίσουμε λοιπόν τα δύο θέματα της απόφασης, η οποία επί της ουσίας επιβεβαιώνει κυρία Κοσιώνη αυτό το οποίο λέμε εδώ και πολύ καιρό: ότι έχουμε μπροστά μας ένα 4ο Μνημόνιο. Γιατί το λέω αυτό; Διότι το 4ο Μνημόνιο επί της ουσίας συνεπάγεται πρόσθετα μέτρα για τους πολίτες, τα οποία είναι προνομοθετημένα και συνεπάγεται επίσης και έναν αυστηρό μηχανισμό εποπτείας, ο οποίος προσομοιάζει με το μηχανισμό εποπτείας τον οποίον είχαμε μέχρι σήμερα. Καμία χώρα η οποία βγήκε από τη μνημονιακή της περιπέτεια δεν είχε ένα αντίστοιχο πλαίσιο εποπτείας και δεν είχε αναγκαστεί να πάρει εκ των προτέρων πρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα ύψους 5,2 δις ευρώ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καμία χώρα όμως, αν μου επιτρέπεται, κύριε Πρόεδρε, δεν είχε και μία ρύθμιση για το χρέος. Συνεπώς, εάν μας ρυθμίζουν το χρέος, αυτό δεν συνεπάγεται έναν υπολογισμό για το πότε θα το αποπληρώσουμε; Αυτό δεν συνοδεύεται και από μέτρα απαραιτήτως;
Κ.ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Κυρία Κοσιώνη, το χρέος αναγκάστηκαν κάποιοι να το ρυθμίσουν, διότι δυστυχώς η κατάσταση στο χρέος ξέφυγε τελείως τα τελευταία τρία χρόνια. Για δείτε λίγο τους στόχους που είχε θέσει η αρχική απόφαση για το χρέος του Νοεμβρίου του 2012 και θα διαπιστώσετε ότι σήμερα είμαστε σε πολύ χειρότερη κατάσταση από αυτήν που βρισκόμασταν τότε. Οποιαδήποτε ρύθμιση του χρέους είναι μία ρύθμιση η οποία επί της ουσίας είναι ευπρόσδεκτη. Από μόνη της όμως δεν είναι αρκετή για να βγάλει τη χώρα από το αναπτυξιακό αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει με τις πολιτικές του κ. Τσίπρα. Θέλω να απαντήσω όμως και στο άλλο σκέλος του ερωτήματός σας. Υπάρχει η ουσία του ζητήματος, το οποίο έχουμε αναδείξει πιστεύω με τρόπο νηφάλιο και τεκμηριωμένο εδώ και πολύ καιρό. Μιλάμε εδώ και πολύ καιρό για 4ο Μνημόνιο. Για τις μειώσεις στις συντάξεις, για τη μείωση στο αφορολόγητο, για όλα αυτά τα οποία έρχονται από 1/1/19 και 1/1/2020 και μιλάμε τώρα και για τους τύπους. Για τη γιορτή της γραβάτας, για την προκλητική φιέστα μιας Κυβέρνησης, η οποία σφιχταγκαλιασμένη πανηγυρίζει, ο κ. Καμμένος και ο κύριος Τσίπρας, για τα δεινά τα οποία θα επιφέρει στους Έλληνες πολίτες και τα οποία αποκρύπτει από τους Έλληνες πολίτες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που πανηγυρίζει η Κυβέρνηση είναι το τέλος του Μνημονίου. Φαντάζομαι δεν αμφισβητείτε ότι τελειώνει το πρόγραμμα τον Αύγουστο;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Τελειώνει το τυπικό πρόγραμμα στις 20 Αυγούστου αυτού του έτους. Αυτό που δεν τελειώνει είναι η αυστηρή επιτήρηση και αυτό που δεν τελειώνει είναι τα μέτρα. Οι πολίτες ενδιαφέρονται για το αν θα αυξηθεί το διαθέσιμο εισόδημά τους. Δεν θα αυξηθεί λοιπόν. Οι συντάξεις και το αφορολόγητο θα μειωθούν και άλλο. Η πρόκληση λοιπόν κυρία Κοσιώνη στην πολιτική είναι ότι όταν πανηγυρίζεις για κάτι το οποίο θα μπορούσες να αντιμετωπίσεις αν μη τι άλλο με λίγο μεγαλύτερη σεμνότητα, ενοχλεί. Και έρχεται αυτή η ιστορία καπάκι, πέντε μέρες μετά τα προκλητικά πανηγύρια τα οποία είδαμε στις Πρέσπες. Πάει πολύ να πανηγυρίζεις για αυτό το οποίο έκανες στις Πρέσπες και να φοράς μετά τη γραβάτα την οποία σου έδωσε ο κ. Ζάεφ και να τη ξαναβγάζεις στη συνέχεια σε ένα σοου υποκρισίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ξέρω αν ήταν αυτή η γραβάτα.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Έμοιαζε πολύ όμως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εν πάση περιπτώσει δεν θέλω να φτάσουμε ακόμα στο Μακεδονικό, για το οποίο θα έχουμε χρόνο. Θέλω να επιμείνω στο εξής: Εσείς ζητάτε εκλογές. Το ζητάτε εδώ και πολύ καιρό. Υπάρχει λοιπόν, νιώθω, το απλό ερώτημα που θα ήθελε να σας απευθύνει κάθε πολίτης. Πείτε κύριε Μητσοτάκη ότι γίνονται εκλογές αύριο το πρωί και αναλαμβάνετε εσείς το τιμόνι της χώρας. Τι θα κάνετε διαφορετικό από αυτό που κάνει σήμερα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ; Δηλαδή αν έρθετε εσείς θα απαλείψετε αυτό το Μνημόνιο; Τις δεσμεύσεις της χώρας; Λέω, εάν θα απεμπλέξετε την Ελλάδα από τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει έναντι των εταίρων της και μέσα σε αυτά, βεβαίως, υπάρχουν και οι συντάξεις, υπάρχει και το αφορολόγητο και άλλα μέτρα στα οποία αναφερθήκατε.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Η χώρα χρειάζεται μια τολμηρή αναπτυξιακή πολιτική. Η πρώτη προτεραιότητα θα πρέπει να είναι οι επενδύσεις και οι δουλειές. Ο κ. Τσίπρας έχει αποδείξει ότι αυτό δεν μπορεί να το κάνει. Αν ήμουν εγώ Πρωθυπουργός μην έχετε καμία αμφιβολία ότι το Ελληνικό θα είχε ήδη προχωρήσει. Θα είχαμε κάνει μία τολμηρή φορολογική μεταρρύθμιση, δίνοντας έμφαση στη μείωση των φορολογικών συντελεστών και στο συμμάζεμα του Κράτους γιατί πρέπει να γίνουν και τα δύο ταυτόχρονα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και η Κυβέρνηση μιλάει τώρα για φοροελαφρύνσεις από το υπέρ πλεόνασμα.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Τώρα μιλάει με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, αφού τσάκισε την παραγωγική οικονομία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τις συντάξεις και το αφορολόγητο θα το επαναδιαπραγματευόσασταν;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Θα πετυχαίναμε πολύ μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης από αυτούς που μπορεί να πετύχει η Κυβέρνηση και αυτούς χρειάζεται η χώρα σήμερα. Με 1,5% και 2% κυρία Κοσιώνη δεν πάμε πουθενά. Η χώρα χρειάζεται μια ανάπτυξη της τάξης του 3% με 4% για να την αισθανθούν πραγματικά οι πολίτες. Να υπάρχει αποκλιμάκωση της ανεργίας, βελτίωση των εισοδημάτων και παραγωγή πραγματικού πλούτου. Οι δημοσιονομικοί στόχοι αυτή τη στιγμή δεσμεύουν τη χώρα. Και δυστυχώς είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής του κ. Τσίπρα. Είναι τα απόνερα του τραγικού πρώτου εξαμήνου του 2015. Αυτού για το οποίο ο κ. Τσίπρας περίπου ζήτησε συγνώμη μπροστά στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, για τις συντάξεις δεν μου λέτε. Δηλαδή πιστεύετε ότι υπάρχει περιθώριο επαναδιαπραγμάτευσης;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Αυτή τη στιγμή, κυρία Κοσιώνη, ο κ. Τσίπρας έχει δεσμευτεί σε μέτρα τα οποία δεσμεύουν τη χώρα. Θα σας πω εμείς τι θα κάνουμε. Εμείς μπορούμε να μειώσουμε -και θα το κάνουμε- την εισαγωγική φορολογική κλίμακα για όλους τους Έλληνες για εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ, ώστε ο συμπολίτης μας που για πρώτη φορά θα πληρώσει φόρο με τα μέτρα του κ. Τσίπρα να πληρώσει πολύ λιγότερο από αυτό το οποίο θα πλήρωνε σήμερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με ή χωρίς αφορολόγητο;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Το αφορολόγητο είναι αυτό το οποίο έχει συμφωνήσει ο κ. Τσίπρας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα θα τα τηρήσετε αυτά.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Κυρία Κοσιώνη, σας λέω ξεκάθαρα ότι αυτές είναι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει ο κ. Τσίπρας και τις οποίες μπορούμε μόνο να απαλύνουμε. Εμείς μιλάμε για 1.000 ευρώ αφορολόγητο για κάθε παιδί. Άρα μια οικογένεια με 3 παιδιά θα έχει ένα αφορολόγητο το οποίο θα είναι 3.000 ευρώ υψηλότερο. Και συζητάμε για έναν εισαγωγικό φορολογικό συντελεστή της τάξης του 9% που θα διευκολύνει κάθε ελληνική οικογένεια που έχει σήμερα ένα χαμηλό εισόδημα. Αλλά το ζήτημα εδώ είναι πως θα μπορέσουμε κάποια στιγμή -και είναι κάτι το οποίο το έχω πει εδώ και πολύ καιρό και το έχω πει και εντός και εκτός Ελλάδος- να μετριάσουμε τις επιπτώσεις από τα υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα. Δεν θα το κάνω αμέσως γιατί σήμερα η χώρα δεσμεύεται από αυτά τα μέτρα. Πιστεύω, όμως, ότι μια Κυβέρνηση η οποία θα κάνει πραγματικές μεταρρυθμίσεις, θα μπορεί μετά από ένα χρόνο να ξανάσυζητήσει τους δημοσιονομικούς στόχους με τους πιστωτές μας και να πετύχει -ενδεχομένως για τα τελευταία δύο ή τρία χρόνια αυτής της πενταετούς περιόδου- χαμηλότερα πλεονάσματα. Για να μπορέσει να κάνει τι; Να χρησιμοποιήσει αυτά τα πλεονάσματα για να μπορέσει να μειώσει και άλλο τους φόρους και για να κάνει δυο -και θα το τονίσω αυτό- στοχευμένες κοινωνικές παροχές. Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα στο 1 δις ευρώ από τα 760 εκ. που είναι σήμερα και κάθε παιδί σε παιδικό σταθμό. Δεν νοείται σήμερα -όπου όλα τα Κράτη δίνουν μεγάλη έμφαση στην προσχολική αγωγή- να υπάρχουν Ελληνόπουλα εκτός παιδικού σταθμού. Αυτές είναι δυο δεσμεύσεις κοινωνικής πολιτικής, όχι 20, δύο, τις οποίες αναλαμβάνω και τις οποίες θα τηρήσω μέχρι κεραίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να προχωρήσουμε κύριε Πρόεδρε. Θέλω να έρθουμε στο Σκοπιανό τώρα. Λέτε ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με μια κακή συμφωνία. Το ερώτημα σας έχει ξανά απευθυνθεί, απευθύνεται και στα στελέχη σας που βγαίνουν στα μέσα ενημέρωσης: μετά τη συμφωνία τι θα κάνετε αν γίνετε Κυβέρνηση; Και εδώ έχουμε δυο σενάρια. Αν γίνετε Κυβέρνηση και βρείτε μια συμφωνία ολοκληρωμένη και τι θα γίνει αν γίνετε Κυβέρνηση και κληθείτε εσείς να ψηφίσετε αυτή τη συμφωνία στη Βουλή.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Δεν θα κυρώσουμε τη συμφωνία, κυρία Κοσιώνη, είτε τώρα είτε αν η συμφωνία δεν έχει κυρωθεί αν τη βρούμε όταν θα γίνουμε Κυβέρνηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ακόμη δηλαδή και αν οι γείτονές μας έχουν προχωρήσει σε δημοψηφίσματα, έχουν αλλάξει το Σύνταγμά τους, αν τα έχουν κάνει όλα; Γιατί είναι το τελευταίο βήμα η ψηφοφορία στην ελληνική Βουλή. Δεν θα την ψηφίσετε;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Αυτή τη συμφωνία η Νέα Δημοκρατία δεν θα την κυρώσει, δεν θα την ψηφίσει. Κατέστησα όλους υπεύθυνους για τις πράξεις τους. Προειδοποίησα ότι η συμφωνία παράγει αποτελέσματα από τη στιγμή της υπογραφής της. Κάναμε πρόταση δυσπιστίας ώστε στην ουσία μέσα απ’ την πρόταση δυσπιστίας να αναλάβουν όλοι οι βουλευτές την ευθύνη τους και να στηρίξουν ή να ρίξουν αυτή την Κυβέρνηση. Είπαμε από την πρώτη στιγμή ότι με την υπογραφή της η συμφωνία παράγει αποτελέσματα. Αλλά, κυρία Κοσιώνη, δεν την διαπραγματεύτηκα. Δεν συμφωνώ με πολλές πτυχές αυτής της συμφωνίας. Δεν θα την ψηφίσω ούτε τώρα ούτε αν χρειαστεί ποτέ να την κυρώσω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν την βρείτε έτοιμη και ψηφισμένη;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Εάν η συμφωνία -γιατί πρέπει να απαντήσω ευθέως στο ερώτημά σας- έχει κυρωθεί από την ελληνική Βουλή τα περιθώρια ελιγμών τα οποία έχουμε στη συνέχεια είναι εξαιρετικά στενά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η Κυβέρνηση τώρα σας κατηγορεί ότι έχετε πάρει μια πολύ σκληρή θέση στο Μακεδονικό για λόγους κομματικής σκοπιμότητας, για να αποκομίσετε κομματικά οφέλη. Μακριά από τη θέση που εσείς ο ίδιος είχατε μέχρι πρότινος, μακριά από όσα διαπραγματευόταν η χώρα την περίοδο ’90-’93 και μακριά από όσα διαπραγματευόταν η χώρα στην περίοδο του Βουκουρεστίου το 2008. Σε αυτό τι απαντάτε;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Η βασική μας ένσταση στη συμφωνία, κυρία Κοσιώνη, είναι το γεγονός ότι ο κ. Τσίπρας εκχώρησε κάτι που καμία προηγούμενη Κυβέρνηση δεν ήταν διατεθειμένη να συζητήσει. Την εθνότητα και τη γλώσσα. Την ουσία δηλαδή του αλυτρωτισμού. Προβληματίστηκα πολύ και ξανάδιάβασα και παλιά κείμενα και ομιλίες του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Σκεφτόμουν τι θα έκανε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι θα έκανε λέτε;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Δεν θα ψήφιζε αυτή τη συμφωνία για τον απλούστατο λόγο ότι δεν θα δεχόταν ποτέ «μακεδονική εθνότητα» και «μακεδονική γλώσσα». Γιατί η μεγάλη του έγνοια δεν ήταν τόσο το όνομα, χωρίς να υποτιμώ τη σημασία του, ήταν τα εργαλεία του αλυτρωτισμού. Σήμερα το γεγονός ότι εκχωρήσαμε στη γειτονική χώρα τη «μακεδονική εθνότητα» και τη «μακεδονική γλώσσα» αποτελεί την τελική επιβεβαίωση μιας πολιτικής αλυτρωτισμού την οποία καμία προηγούμενη Κυβέρνηση δεν είχε συζητήσει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εδώ η απάντηση είναι όμως ότι προσδιορίζεται στα επίσημα κείμενα ότι δεν έχουν σχέση με τον αρχαίο ελληνικό Πολιτισμό, ότι η γλώσσα τους είναι νοτιοσλαβικής προέλευσης και επίσης αποσύρονται τα αλυτρωτικά στοιχεία μέσα από το Σύνταγμά τους, κάτι που και εσείς το ζητούσατε.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Μα η ίδια η γλώσσα και η ίδια η εθνότητα υποκρύπτει αλυτρωτισμό και να το εξηγήσω για να το καταλάβουν και οι τηλεθεατές μας: Το πρόβλημα δεν ήταν ποτέ, κυρία Κοσιώνη, ο σφετερισμός της αρχαίας κληρονομιάς του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αυτά είναι μια γραφική ιστορία…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει, ήταν και αυτό ένα θέμα.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Ήταν μια γραφική ιστορία την οποία είχε δρομολογήσει ο Γκρουέφσκι η οποία όμως δεν είχε ουσιαστικά ποτέ κάποιο πραγματικό έρεισμα. Το πρόβλημα ήταν πάντα αυτό το οποίο ονομάζουμε ο «μακεδονικός» αλυτρωτισμός του τέλους του 19ου αιώνα. Η άποψη, δηλαδή, ότι υπάρχει μια εθνική «Μακεδονία» μεγαλύτερη από τα σημερινά όρια των Σκοπίων η οποία επεκτείνεται και στη Βουλγαρία και στην Ελλάδα. Η «μεγάλη Μακεδονία», η «Μακεδονία στους Μακεδόνες», αυτά ήταν τα συνθήματα τα οποία χρησιμοποιούσαν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και άρα λέτε ότι αυτά τα δυο στοιχεία, η γλώσσα και η εθνότητα δεν μας διαφυλάσσουν από αυτές τις πιθανές προθέσεις των γειτόνων μας;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Σε καμία περίπτωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή κύριε Μητσοτάκη αν λεγόταν «βορειομακεδονική γλώσσα» ή «βορειομακεδονική εθνότητα», γιατί και εσείς ήσασταν υπέρ της σύνθετης ονομασίας, θα ήσασταν εντάξει με αυτό;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Θα ήταν σίγουρα ένα βήμα στη σωστή κατεύθυνση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ή καθόλου Μακεδονία γιατί κάποια στελέχη σας λένε και καθόλου Μακεδονία.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Είμαι ξεκάθαρος. Θα ήταν σίγουρα ένα βήμα στη σωστή κατεύθυνση. Μόνο που δεν λέγονται έτσι. Και η συμφωνία την οποία υπέγραψε ο κ. Κοτζιάς έχει εκχωρήσει τη γλώσσα και την εθνότητα πλήρως στους «Μακεδόνες» βόρειους γείτονές μας όπως αυτοαποκαλούνται αυτοί τώρα. Διότι αυτοί έχουν το δικαίωμα να αυτοαποκαλούνται και όχι μόνο να αυτοπροσδιορίζονται, να προσδιορίζονται νομικά ως «Μακεδόνες». Να σας πω και κάτι ακόμα. Βρέθηκα στη βόρεια Ελλάδα τις προηγούμενες μέρες. Δεν θα σταθώ στην καθολική αντίδραση η οποία υπάρχει στη συμφωνία. Και βέβαια θεωρώ παντελώς αχαρακτήριστο το γεγονός ότι ένας Πρωθυπουργός επιλέγει να τοποθετείται απέναντι σε όποιον διαφωνεί με αυτή τη συμφωνία και να τον χαρακτηρίζει ως ακροδεξιό. Διότι αυτό κάνει σήμερα η Κυβέρνηση. Από το Μίκη Θεοδωράκη, μέχρι το ΚΙΝΑΛ, μέχρι τη Νέα Δημοκρατία, μέχρι όποιον διαφοροποιείται με αυτή τη συμφωνία, το Κομμουνιστικό Κόμμα, όλοι είναι ακροδεξιοί κατά τον κ. Τσίπρα. Υπάρχει λοιπόν μια καθολική αντίδραση, αλλά δεν θα μείνω σε αυτό. Εμπορικές χρήσεις. Μίλησα με πάρα πολλές εταιρίες οι οποίες χρησιμοποιούν το επίθετο μακεδονικό ή μακεδονικός για να προσδιορίσουν την εταιρική τους ταυτότητα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, εκεί περιμένουμε μια διευθέτηση να γίνει το επόμενο διάστημα.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Τι θα κάνουμε; Πέντε χρόνια θα περιμένουμε για να διευθετηθούν αυτές οι εμπορικές διενέξεις; Αυτές οι εμπορικές διενέξεις, με άλλα λόγια η συμφωνία, εκτός από το μείζον ζήτημα της εθνότητας και της γλώσσας έχει και πολλά άλλα προβλήματα. Και να σας πω και κάτι ακόμα τελευταίο. Γιατί τόση βιασύνη, κυρία Κοσιώνη; Γιατί τέτοια βιασύνη να υπογραφεί η συμφωνία τώρα;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει, μεσολάβησαν κάμποσοι μήνες διαπραγμάτευσης, δεν έγιναν όλα σε δυο νύχτες.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Μισό λεπτό, γιατί τέτοια βιασύνη; Και γιατί συνέπεσε αυτή η συμφωνία με τη συζήτηση για το 4ο μνημόνιο;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι θέλετε να πείτε;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Θέλω να πω ότι υπάρχει ένας συγχρονισμός δράσεων ο οποίος γεννά κάποια εύλογα ερωτήματα. Τα έθεσα στη Βουλή, δεν πήρα καμία απάντηση, νομίζω ότι οι τηλεθεατές μας μπορούν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι εννοείτε, ότι η Κυβέρνηση έχει διαπραγματευτεί ανταλλάγματα με τους εταίρους μας, αυτό λέτε;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Εγώ άφησα ξεκάθαρα τέτοιο υπονοούμενο, δεν πήρα καμία απάντηση για αυτό. Θα το δούμε στην πορεία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τους εταίρους σας στην Ευρώπη οι οποίοι στηρίζουν αυτή τη συμφωνία και μάλιστα πολλοί από αυτούς κάνουν και διθυραμβικά σχόλια, μιλούν για διπλωματικό θρίαμβο κλπ., έχετε συζητήσει αυτό το θέμα;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Βεβαίως και έχω συζητήσει αυτό το θέμα και έχω εξηγήσει την άποψή μου. Δεν δέχτηκα καμία πίεση σε καμία χρονική συγκυρία για να στηρίξω αυτή τη συμφωνία. Υπάρχουν πολλές απόψεις οι οποίες διαφοροποιούνται και από τα θετικά σχόλια τα οποία είδαμε στις εφημερίδες. Αλλά να σας πω κάτι; Εγώ αγωνίζομαι για το τι είναι προς όφελος του εθνικού συμφέροντος. Και αν χρειαστεί να διαφωνήσω και με κάποιους εταίρους μας για αυτό το ζήτημα θα το κάνω χωρίς καμία ιδιαίτερη δυσκολία. Το δικό μου χρέος είναι να κρατήσω τον ελληνικό λαό ενωμένο. Ο κ. Τσίπρας συστηματικά επενδύει σε έναν διχασμό. Το έκανε και με αφορμή το Σκοπιανό. Το έκανε για να διχάσει την αντιπολίτευση, δεν πέτυχε το στόχο του. Εξακολουθεί και σήμερα που υπέγραψε τη συμφωνία να διχάζει τον ελληνικό λαό και να προκαλεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, κάποιοι λένε ότι πρέπει να γίνει δημοψήφισμα στην Ελλάδα. Εσείς είστε υπέρ ή κατά αυτής της άποψης;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Εκλογές πρέπει να γίνουν, κυρία Κοσιώνη, το συντομότερο δυνατό. Αυτή είναι η δημοκρατική λύση για να τοποθετηθούν οι πολίτες και για το ζήτημα αυτό. Είναι ένα αίτημα το οποίο, όπως γνωρίζετε, το έχω καταθέσει εδώ και δυο χρόνια. Αισθάνομαι προσωπικά δικαιωμένος διότι πιστεύω ακράδαντα ότι αν είχαν γίνει εκλογές νωρίτερα, θα είχαμε γλιτώσει τα χειρότερα όχι μόνο στο Σκοπιανό. Εγώ δεν θα δεχόμουν αυτή τη συμφωνία κυρία Κοσιώνη. Θα διαπραγματευόμουν, αλλά αυτή τη συμφωνία δεν θα τη δεχόμουν. Και αν έπρεπε να μην συμφωνήσω δεν θα συμφωνούσα. Δεν ήμασταν υποχρεωμένοι ντε και καλά να βρούμε μια λύση τώρα η οποία να βολεύει τους Σκοπιανούς περισσότερο από ότι βολεύει εμάς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή έγινε και πολύ συζήτηση για τα όσα φέρεστε να έχετε πει στο Βερολίνο, θέλετε να μας πείτε τι είπατε στο Βερολίνο;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Ακριβώς αυτά που είπα και σε εσάς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ότι δεν πρόκειται να ψηφίσετε αυτή τη συμφωνία.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Δεν θα ψηφίσω αυτή τη συμφωνία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εκτός και αν τη βρείτε έτοιμη, ψηφισμένη δηλαδή κλπ.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Δεν θα ψηφίσω αυτή τη συμφωνία. Άρα, επειδή γίνεται πολύ κουβέντα για το τι λέμε εντός και το τι λέμε εκτός Ελλάδος, τα ίδια ακριβώς που σας λέω τώρα τα έχω πει στο εξωτερικό, τα ίδια θα πω και όταν θα βρεθώ στο Βερολίνο σε δυο μέρες από τώρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως θέλω να επιμένω, οι ομοϊδεάτες σας στην Ευρώπη οι οποίοι θεωρούν μια διπλωματική νίκη, ένα διπλωματικό θρίαμβο όπως σας είπα και πριν αυτή τη συμφωνία, θέλουν το κακό της Ελλάδας;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Όχι, τους βολεύει αυτή η ιστορία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τους βολεύει, μάλιστα.
Κ.ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Βεβαίως τους βολεύει. Θα σας πω γιατί τους βολεύει. Γιατί βγάζει ένα αγκάθι από την μελλοντική προοπτική εισόδου των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, κάτι το οποίο υπό προϋποθέσεις όλοι θέλουμε. Θέλουμε να ζούμε ειρηνικά με τους βόρειους γείτονές μας. Και να σας πω και κάτι, επειδή πολύς λόγος έγινε και για τις οικονομικές επαφές μας και για τις σχέσεις των δύο λαών: χωρίς να έχει λυθεί το πρόβλημα, οι οικονομικές μας επαφές είναι μια χαρά και ήταν μια χαρά. Τώρα θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα διότι δημιουργείται μεγάλη ένταση. Βγαίνει λοιπόν ένα αγκάθι από την ατζέντα πολλών. Ο κ. Τσίπρας ήταν εύκολος -κατά την άποψή μου- να κάνει αυτή την παραχώρηση και εξ ου και πιέστηκε να την κάνει. Αλλά από εκεί και πέρα αν αυτό εξυπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα, αν προκαλεί ξέρετε στον ελληνικό λαό μια αίσθηση ταπείνωσης, μια αίσθηση στεναχώριας, θλίψης, για ένα ζήτημα το οποίο έχει μεγάλη συναισθηματική φόρτιση αυτό, το ερώτημά μου είναι: Πρέπει ή δεν πρέπει εμείς να το λάβουμε υπόψη μας;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καταλαβαίνετε ότι είναι βαριές αυτές οι αιτιάσεις, έτσι;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Όχι, πόσο μάλλον όταν σας είπα την άποψή μου ότι η συμφωνία αυτή, ως προς το σκέλος της εθνότητας και της γλώσσας, είναι μια συμφωνία την οποία εγώ ποτέ δεν θα υπέγραφα και την οποία πιστεύω ότι κανείς προηγούμενος πρωθυπουργός δεν θα υπέγραφε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τελευταίο ερώτημα για το Σκοπιανό. Είδατε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας όταν δόθηκαν τα χέρια ανάμεσα στις δύο πλευρές. Θέλω να μου πείτε αν περιμένετε κάτι παραπάνω από τον κ. Παυλόπουλο. Ακολούθησε και αυτή η πολύ σκληρή ανακοίνωση από τον πρώην Πρόεδρο του Κόμματος ο οποίος μίλησε για ανιστόρητη σύμπλευση με τον κ. Τσίπρα. Θέλω να μου πείτε αν περιμένετε κάτι παραπάνω λοιπόν από τον κ. Παυλόπουλο και αν συμφωνείτε με αυτή την τοποθέτηση του κ. Σαμαρά.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Όχι, δεν περίμενα κάτι παραπάνω από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ούτε είχε και την τη συνταγματική αρμοδιότητα να κάνει κάτι παραπάνω. Έθεσα όμως στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ένα συνταγματικό παράδοξο. Ποιο είναι αυτό; Ότι ο κ. Τσίπρας υπογράφει και δεσμεύει τη χώρα χωρίς να έχει την στήριξη του κυβερνητικού του εταίρου. Αυτός ο κωμικοτραγικός θίασος Τσίπρα-Καμμένου προκαλεί όχι μόνο τη συνταγματική μας τάξη αλλά και τη νοημοσύνη των πολιτών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα το είπατε χωρίς να περιμένετε κάτι από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Όχι, το είπα διότι έκρινα ότι έπρεπε να ενημερώσω τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για αυτό τον τραγέλαφο, διότι περί τραγέλαφου πρόκειται. Ο κ. Καμμένος να λέει ότι θα ρίξει την Κυβέρνηση κάποια στιγμή στο μέλλον, αλλά προς το παρόν να τη στηρίζει, να συμμετέχει στην εκδήλωση με τις γραβάτες του κ. Τσίπρα και να αλληλοαγκαλιάζονται και να αλληλοσυγχαίρονται, την ίδια στιγμή που ισχυρίζεται ότι αυτή η συμφωνία είναι κακή για τη χώρα. Είχε τη δυνατότητα να ρίξει την Κυβέρνηση. Είχε πει πολλές φορές στο παρελθόν ότι θα ρίξει την Κυβέρνηση και είχε πει επίσης ότι θα αποχωρήσει από την πολιτική αν δεν κουρευτεί το χρέος. Όπως ο κ. Τσίπρας είχε πει για την επιμήκυνση ότι είναι το σχοινί από το οποίο θα κρεμαστούμε. Το λέω αυτό, κυρία Κοσιώνη, διότι κάποια στιγμή στην ελληνική πολιτική πρέπει να υπάρχει μια στοιχειώδης συνέπεια μεταξύ λόγων και πράξεων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως να σας πω κάτι, κύριε Πρόεδρε, κάποτε κατηγορούσατε τον ΣΥΡΙΖΑ επειδή ήταν πολύ ακραίος και επειδή έπαιρνε ακραίες θέσεις στην οικονομία, στα θεσμικά ζητήματα κλπ. Τώρα που μετατοπίζεται ο κ. Τσίπρας του ασκείτε στα ίδια ντεσιμπέλ την κριτική.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Δεν θεωρώ ότι μετατοπίζεται ο κ. Τσίπρας ούτε θεωρώ ότι ο κ. Τσίπρας ξαφνικά έγινε μετριοπαθής, κεντρώος, εκσυγχρονιστής, πολιτικός. Θεωρώ ότι ο κ. Τσίπρας είναι ένας κυνικός πολιτικός. Ενδιαφέρεται για τακτικούς ελιγμούς, για να παραμείνει στην εξουσία. Δεν θεωρώ ότι η ουσία και το DNA του Κόμματός του έχει ουσιαστικά αλλάξει. Το πρόβλημά μου με τον κ. Τσίπρα δεν είναι μόνο αυτά τα οποία έχει κάνει κυρία Κοσιώνη. Γιατί πρέπει κάποια στιγμή να μιλήσουμε για το μέλλον.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει, εκείνος σας αντιτείνει τι έχουν κάνει οι δικές σας κυβερνήσεις στο παρελθόν.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Μόνο που ο κ. Τσίπρας αυτή τη στιγμή θα ζητήσει τρίτη ευκαιρία να κυβερνήσει τη χώρα και εγώ θα ζητήσω προσωπικά την πρώτη μου ευκαιρία. Θα μιλήσουμε λοιπόν για το μέλλον, για το ποιος μπορεί να βγάλει τη χώρα από το αδιέξοδο. Για το ποιος θα δημιουργήσει δουλειές. Θα μιλήσουμε για ασφαλή Πανεπιστήμια, θα μιλήσουμε για ποιοτική υγεία, για ποιοτική παιδεία. Ο κ. Τσίπρας ήδη κυβερνά 3,5 χρόνια και φαντάζομαι ότι αν είχε αυτές τις προτεραιότητες, θα είχε ήδη εφαρμόσει πολιτικές σε αυτήν την κατεύθυνση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένα τελευταίο ερώτημα κύριε Μητσοτάκη με αφορμή τις εκλογές στην Τουρκία. Θέλω να μου πείτε με δυο λόγια, αυτός ο νέος παντοδύναμος Ερντογάν, εάν σας ανησυχεί και τι πιστεύετε ότι μπορούμε να περιμένουμε για τους δύο Έλληνες στρατιωτικούς που κρατούνται στην Ανδριανούπολη.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Έστειλα ήδη σήμερα μία συγχαρητήρια επιστολή στον κύριο Ερντογάν για την εκλογή του, στην οποία όμως του έθιξα το ζήτημα της παράνομης κράτησης των δύο αξιωματικών μας. Του επισήμανα ότι αν θέλει πραγματικά να κάνει μία ουσιαστική επανεκκίνηση στις σχέσεις μεταξύ των δύο Κρατών, οφείλει η Τουρκία να απελευθερώσει το συντομότερο δυνατόν τους δύο αξιωματικούς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ανησυχεί αυτή η παντοδυναμία του;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Δεν παρεμβαίνω στα εσωτερικά της Τουρκίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε σχέση με εμάς εννοώ.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Πιστεύω πάντα ότι υπάρχει ένα περιθώριο μιας έντιμης συνεννόησης με την Τουρκία, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι θα σεβαστεί η Τουρκία το διεθνές δίκαιο, τις σχέσεις καλής γειτονίας και τις ουσιαστικές σχέσεις που πιστεύω ότι θέλει να έχει όχι μόνο με την Ελλάδα, αλλά και με την Ευρώπη. Κάποια στιγμή θα πρέπει να επιμείνουμε και εντός της Ευρώπης και να παίξουμε πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθειά της να κάνει τα σύνορα της Ελλάδος σύνορα της Ευρώπης. Ο κ. Τσίπρας που άφησε ανοιχτά τα σύνορα για να περάσουν 1 εκατομμύριο μετανάστες και πρόσφυγες είναι ο τελευταίος ο οποίος μπορεί να μιλήσει με αξιοπιστία σήμερα στην Ευρώπη για ασφαλή σύνορα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Μητσοτάκη, κύριε Πρόεδρε, θέλω να σας ευχαριστήσω πολύ για αυτή τη συζήτηση που είχαμε.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Εγώ σας ευχαριστώ.
Η συμφωνία που πετύχαμε για την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια προϋποθέτει ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει η χώρα μας.
Θέλω λοιπόν να συγχαρώ την Εθνική Τράπεζα για την Οργάνωση της συνάντησης και να καλώς ορίσω κι εγώ με τη σειρά μου τους συμμετέχοντες παραγωγούς και εκπροσώπους επιχειρήσεων.
Η ελληνική ύπαιθρος, σχεδόν στο σύνολό της, είναι ένας τόπος που περιέσωσε σε μια ιδιότυπη σύγχρονη κιβωτό ακέραιο το φυσικό του περιβάλλον και έχει τη δυνατότητα να παράξει σήμερα, υγιεινά προϊόντα με υψηλή θρεπτική και οικονομική αξία.
Η χώρα μας αποτελεί από μόνη της brand name και δεν χρειάζεται επικοινωνιολόγους και image makers για να βρουν κάποιο άλλο, εντυπωσιακότερο λογότυπο. Η φύση και οι άνθρωποι εδώ έχουν φτιάξει την ταυτότητα του τόπου.
Είναι ενθαρρυντικό ότι αυτή τη νέα πραγματικότητα, τη συνειδητοποιούν ολοένα και περισσότερο, το πολιτικό προσωπικό της χώρας, ο επιχειρηματικός κόσμος και οι ίδιοι οι παραγωγοί.
Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Αττική Γη δεν υπήρξε ποτέ Γη της Επαγγελίας αλλά από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα λειτούργησε ως τέτοια στον Ελλαδικό Χώρο. Ακόμη και σήμερα με τις τεράστιες περιβαλλοντικές αν όχι προσβολές, τουλάχιστον επιβαρύνσεις που έχει υποστεί παραμένει, επιμένει να παράγει αγροτικά προϊόντα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας.
Κύριες προτεραιότητες της κυβέρνησης και του ΥΠΑΑΤ ως σήμερα ήταν η ανασυγκρότηση του Αγροτικού Χώρου με βάση ένα σύγχρονο παραγωγικό μοντέλο αγροτικής ανάπτυξης, ο προσανατολισμός του με βάση τις ανάγκες και απαιτήσεις των αγορών και η δημιουργία εργαλείων στήριξής του.
Το πρώτο λοιπόν που καταφέραμε ήταν ο αγροτικός τομέας να μπει ψηλά στην οικονομική και πολιτική ατζέντα και να γίνει συνείδηση ότι χωρίς αυτόν στην Ελλάδα δεν πάμε πουθενά.
Το δεύτερο που κάναμε, αφού επουλώσαμε – όσες τουλάχιστον μπορούσαμε – από τις πληγές που ταλάνιζαν επί δεκαετίες τον αγροτικό χώρο, ήταν να βάλουμε μπροστά μέτρα και δράσεις, για να ενθαρρύνουμε, να διευκολύνουμε και να ενισχύσουμε τους παραγωγούς της ελληνικής υπαίθρου.
Ποιο εργαλείο έχουμε εμείς ως Υπουργείο για να στηρίξουμε αυτή τη προσπάθεια;
Το νέο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης.
Πρόκειται για ένα Πρόγραμμα ύψους 4,7 δις κοινοτικής συμμετοχής, που θα κινητοποιήσει συνολικούς πόρους της τάξης των 6 δις ευρώ και μαζί με το ΕΠΑΛΘ ξεπερνάμε τα 6,5 δις. Αν δε προσθέσουμε και τις ενισχύσεις φτάνουμε στα 19 δις δηλαδή την εξαετία 2015 -2020 θα εισρεύσουν στον αγροτικό χώρο κοινοτικοί πόροι κοντά στα 20 δις και μάλιστα χωρίς αντίδωρο.
Απλά οφείλουμε να ξέρουμε ότι οι πόροι αυτοί κατανέμονται με βάση συγκεκριμένους κανονισμούς, που αποτελούν το 50% της Ε.Ε.
Η πρώτη κίνηση που κάναμε με την έναρξη των διαδικασιών υλοποίησης του ΠΑΑ, ήταν η διεύρυνση της συνεργασίας μας με τη Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, με την εκχώρηση του 37,4 % των πόρων, δηλαδή 1,7 δις, κάνοντας πράξη τη προεκλογική μας δέσμευση για Αποκέντρωση με Αυτοδιοίκηση.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία – τομή στην εφαρμογή της αγροτικής πολιτικής στη χώρα μας, μια πρωτοβουλία που εδράζεται σε δύο βασικές επιλογές:
– Πρώτον στην εμπιστοσύνη μας προς τις Περιφέρειες να υλοποιούν πολιτικές που τις αφορούν άμεσα και συμβάλουν στην ανάπτυξη και την πρόοδό τους και
– Δεύτερον στη πεποίθησή μας ότι το Υπουργείο πρέπει να έχει ένα πιο επιτελικό και εποπτικό ρόλο στην εφαρμογή των Προγραμμάτων.
Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι εν μέσω της οικονομικής και δημοσιονομικής κρίσης, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά γενικότερα στην Ευρώπη και στον κόσμο, η αναζήτηση της ποιότητας θα περνούσε σε δεύτερη μοίρα.
Όμως εκείνο που διαπιστώνουμε είναι ότι, παρά τις δυσκολίες, οι καταναλωτές αναζητούν τα ποιοτικά προϊόντα με υψηλή θρεπτική αξία όπως και εναλλακτικές μορφές ψυχαγωγίας και ξεκούρασης.
Ολοένα και περισσότερο γίνεται πεποίθηση τόσο των πολιτών όσο και των κυβερνήσεων, ότι υγεία και διατροφή είναι μια βασική συνάρτηση που πρέπει να προσεχθεί στον σύγχρονο κόσμο.
Η ποιότητα έχει ενταχθεί με αποφασιστικό τρόπο στην λειτουργία της οικονομίας, έχει γίνει αξία και αξίωση για το καταναλωτικό κοινό.
Εσείς στη σημερινή σας εκδήλωση προσθέτετε και τη πολιτιστική παράδοση, αλλά και τη γευσιγνωσία, βάζοντας ουσιαστικά όλη τη σφραγίδα της ελληνικής αγροδιατροφικής αλυσίδας».
«Η διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης σε καθαρό και οικονομικά προσιτό νερό είναι αυτονόητη υποχρέωση όλων μας, θεμελιώδες δικαίωμα όλων των πολιτών, και δεν πρέπει να αποτελεί, άμεσα ή έμμεσα, πόρο επί του οποίου γίνεται κερδοσκοπία», επεσήμανε ο Αν. ΥΠΕΝ.
Παρουσιάζοντας αναλυτικότερα την τροποποίηση που προτείνει η Ελλάδα, ο Σωκράτης Φάμελλος τόνισε ότι παρέχονται όλα τα εχέγγυα για την τήρηση της αρχής της αναλογικότητας και της επικουρικότητας και την αποφυγή ακραίων ερμηνειών που μπορεί να οδηγήσουν σε δυσανάλογα κόστη. «Η παρέμβασή μας αφήνει το περιθώριο στα Κράτη Μέλη να επιλέξουν τα βέλτιστα μέτρα ανάλογα με τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες τους, αλλά ταυτόχρονα πετυχαίνει και τη θεσμική θωράκιση ενός βασικού ανθρώπινου δικαιώματος».
«Οφείλουμε από τις δηλώσεις να περάσουμε στις πράξεις», σχολίασε ο Αν. ΥΠΕΝ καλώντας τους ομολόγους του να αποδείξουν εμπράκτως ότι οι πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπηρετούν τους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης και ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία αποσκοπεί στη διασφάλιση ενός ελάχιστο εγγυημένου επιπέδου διαβίωσης για όλους τους πολίτες.
«Με τον τρόπο αυτό θα πετύχουμε τη θεσμική θωράκιση ενός βασικού ανθρώπινου δικαιώματος, όπως είναι το πόσιμο νερό, και θα δείξουμε ότι η ΕΕ δεν εστιάζει μονοσήμαντα στα οικονομικά και δημοσιονομικά ζητήματα, αλλά αποσκοπεί στη διασφάλιση ενός εγγυημένου ποιοτικού επιπέδου διαβίωσης για όλους τους πολίτες, κάτι που αποτελεί την καρδιά του ευρωπαϊκού οράματος», κατέληξε ο Σωκράτης Φάμελλος.
Όσον αφορά επιμέρους ζητήματα, τα οποία σχετίζονται με την εναρμόνιση των υλικών και των προϊόντων που έρχονται σε επαφή με το πόσιμο νερό, ο Αν. ΥΠΕΝ. επεσήμανε ότι θα πρέπει να τεθούν ελάχιστα πρότυπα ποιότητας και συγκεκριμένες υγειονομικές απαιτήσεις στο πλαίσιο της Οδηγίας για το Πόσιμο Νερό, παρέχοντας στα κράτη μέλη την ευελιξία να καθορίζουν αυστηρότερες προδιαγραφές, και να τις προσαρμόζουν ανάλογα με τις ιδιαίτερες κλιματολογικές τους συνθήκες, με κεντρικό κριτήριο την προστασία της υγείας.