Αρχική Blog Σελίδα 14195

Μανώλης Όθωνας : «Το πρόβλημα δεν ήταν οι λίγες διαφωνίες με εμάς αλλά οι πολλές συμφωνίες με τον κ. Τσίπρα»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΜΑΝΩΛΗ ΌΘΩΝΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΗΣ Φ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ

ΚΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ

ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΣΤΟΝ Ρ/Σ «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ»

ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΓΙΑΝΝΗ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ

  • 6 μήνες ήταν το ένα πόδι μέσα και το άλλο έξω

Η χθεσινή εξέλιξη ήταν απλά η τελική φάση μιας προαποφασισμένης- προσχεδιασμένης ενέργειας. Ήταν φανερό, αμέσως μετά την εκλογική διαδικασία του Νοεμβρίου, υπήρχε εξ αρχής μια άρνηση αποδοχής του αποτελέσματος που δημιουργούσε δεύτερες σκέψεις και  αμφιθυμίες. Για 6 μήνες ήταν το ένα πόδι μέσα και το άλλο έξω. Ήταν λοιπόν θέμα χρόνου και δικαιολογίας το πότε θα συμβεί αυτό που συνέβη εχθές.

  • Το πλαίσιο ήταν και ευρύχωρο και γενναιόδωρο για το ΠΟΤΑΜΙ

Τα γεγονότα επιβεβαιώνουν ότι δεν μπορούσε να λειτουργήσει σε ένα πλαίσιο, το οποίο υπενθυμίζω ήταν και ευρύχωρο και γενναιόδωρο για το ΠΟΤΑΜΙ.  Σε όλα τα συλλογικά όργανα και προσυνεδριακά και στο συνέδριο και μετά με  υπερδιπλάσια εκπροσώπηση από την αναλογία του ποσοστού που κατέγραψε ο κ. Θεοδωράκης το Νοέμβριο. Επίσης μια σειρά διαδικαστικά ζητήματα για τον τρόπο διεξαγωγής του συνεδρίου έγιναν δεκτά γιατί έγινε μία προσπάθεια πάρα πολύ μεγάλη, με κόστος, με υπερβάσεις, ώστε να δημιουργηθούν όροι συμπόρευσης και συνύπαρξης για να μην υπάρχουν ακριβώς οι εύκολες δικαιολογίες τις οποίες κάποιοι σήμερα εκ των υστέρων προσχηματικά επικαλούνται.

  • Το πρόβλημα δεν ήταν οι λίγες διαφωνίες με εμάς αλλά οι πολλές συμφωνίες με τον κ. Τσίπρα.

Δεν μπορώ να κάνω εκτιμήσεις ή δίκη προθέσεων. Είναι έξω από τη λογική μας αυτό το πράγμα. Είναι όμως φανερό ότι, το πρόβλημα ήταν πολύ λιγότερο θέματα διαφωνών με εμάς και περισσότερο συμπτωματικά δεν ξέρω, ή όχι συμφωνιών με τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα το τελευταίο διάστημα. Είναι δηλαδή πολλές οι συμπτώσεις απόψεων με μία σειρά κυβερνητικών αποφάσεων και συνεχείς  οι αντιρρήσεις σε όποιες πολιτικές πρωτοβουλίες έφερνα σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση.

  • Η συστηματική ανάδειξη της διαφορετικότητας αλλοίωνε την εικόνα και το στίγμα μας

Σε ένα εγχείρημα στο συμπορεύονται συλλογικότητες με διαφορετικές πολιτικές αφετηρίες, σε ένα μεταβατικό διάστημα είναι αναπόφευκτες οι δυσκολίες. Τα προβλήματα όμως εντείνονται όταν  κάποιοι έχουν μία εμμονή στο να αναδεικνύουν τις διαφωνίες τους και καμία διάθεση να συμβάλουν και να αναδείξουν τις συμφωνίες, που ήταν και η πλειοψηφία στα θέματα που είχαμε να διαχειριστούμε. Δεν άκουσα όλο το προηγούμενο διάστημα τον κ. Θεοδωράκη να πρωταγωνιστήσει στην ενιαία πολιτική έκφραση, να έχει στο δημόσιο λόγο του το Κίνημα Αλλαγής, την ενίσχυση του και την  προοπτική του. Άκουγα συνεχώς τη φράση «Εγώ και το ΠΟΤΑΜΙ» , και μια συνεχή προσπάθεια για την ανάδειξη της διαφορετικότητας και της διαφωνίας και αυτό ήταν κάτι το οποίο είχε δημιουργήσει ούτως ή άλλως σοβαρά ζητήματα στην εικόνα και το πολιτικό στίγμα του νέου φορέα..

  • Οι πόρτες των κομμάτων δεν είναι πόρτες σαλούν….

Αυτό που έχουμε να κάνουμε στο Κίνημα Αλλαγής, απαλλαγμένοι από αυτή την εσωστρέφεια και το θολό στίγμα στο οποίο οι συμπεριφορές του τελευταίου διαστήματος  είχαν αρνητική συμβολή, είναι να επιταχύνουμε τις μηχανές να βρεθούμε σε πολιτική και εκλογική ετοιμότητα για όλα αυτά που είναι μπροστά μας. Από εκεί και πέρα ο κ. Θεοδωράκης, το ΠΟΤΑΜΙ και όσοι θα ακολουθήσουν αυτό το νέο εγχείρημα αναβίωσης και ανασύστασης της συγκεκριμένης ιστορίας να ασχοληθούν με αυτό. Οι πόρτες των κομμάτων, ξέρετε, δεν είναι πόρτες σαλούν….

Δήλωση Προέδρου Ν.Δ. κ. Κ. Μητσοτάκη – Απάντηση στην ομιλία του κ. Τσίπρα (on camera)

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ο κ. Τσίπρας είναι πλέον Πρωθυπουργός υπό προθεσμία.

Προσποιείται ότι δεν άκουσε τον κ. Καμμένο ο οποίος δημοσίως υποστήριξε ότι θα αποσύρει το κόμμα του από την Κυβέρνηση όταν φέρει την κύρωση της επιζήμιας συμφωνίας με τα Σκόπια στη Βουλή.

Ισχυρίζεται ότι βγαίνουμε από τα μνημόνια, ενώ έχει ήδη υπογράψει νέες περικοπές και νέους φόρους.

Παριστάνει ότι μάχεται την ακροδεξιά, ενώ συγκυβερνά μαζί της εδώ και τριάμισι χρόνια.

Ο τραγέλαφος αυτός πρέπει επιτέλους να τελειώνει.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει πια απαξιωθεί στη συνείδηση των πολιτών. Κανείς πια δεν τους πιστεύει, ό,τι και να υποσχεθούν.

Το πρόβλημα των κυρίων Τσίπρα και Καμμένου δεν μπορεί να γίνει πρόβλημα της χώρας.

Η Ελλάδα δεν αντέχει μία ακόμη περίοδο παρατεταμένης πολιτικής και οικονομικής αβεβαιότητας.

Οι πολίτες ζητούν ένα αξιόπιστο κυβερνητικό σχέδιο για να γίνει καλύτερη η ζωή τους.

Οι εκλογές είναι η μοναδική διέξοδος για να προχωρήσει η Ελλάδα μπροστά.

Όσο νωρίτερα γίνουν τόσο καλύτερο για την πατρίδα μας».

Δήλωση του Υπουργού Δικαιοσύνης κ. Στ. Κοντονή για την επιχειρηματολογία της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ κ. Κεφαλίδου

Ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Σταύρος Κοντονής προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε σε όλους τους προοδευτικούς πολίτες η επιχειρηματολογία της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ κ. Κεφαλίδου σχετικά με τη διαδικασία της απονομής Χάριτος από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Ο ακροδεξιός λόγος και η φασίζουσα ρητορεία, συνδυασμένα με παραπληροφόρηση και πρωτόγνωρη επιθετικότητα κατά του Προέδρου της Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης, αποδεικνύει ότι το κόμμα της Αλλαγής του 1981 έχει μετατραπεί όχι μόνο σε πολιτικό δεκανίκι της Δεξιάς του κ. Μητσοτάκη αλλά και σε κήρυκα του μίσους, του κοινωνικού περιθωρίου για πολίτες που υπέπεσαν σε αδικήματα κατά το παρελθόν και τιμωρήθηκαν γι’ αυτά και της εξόντωσης συνανθρώπων μας.

Η σημερινή συζήτηση στη Βουλή ήταν μια αποκάλυψη των σύγχρονων Ιαβέρηδων, οι οποίοι απ’ ότι φαίνεται δεν ευδοκιμούν μόνο στην ακροδεξιά και τους νεοναζί αλλά και στο κόμμα της κ. Γεννηματά.

Ομιλία του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στο Υπουργικό Συμβούλιο

Υπουργικό Συμβούλιο: Ομιλία του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα:

Κυρίες και Κύριοι Υπουργοί,

Είναι μια ιδιαίτερη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου η σημερινή.

Είναι η πρώτη μας συνεδρίαση μετά την ιστορική απόφαση του Eurogroup της 21ης Ιουνίου που έκλεισε αμετάκλητα τον κύκλο των αξιολογήσεων και των Μνημονίων, αλλά ταυτόχρονα έδωσε και μια ουσιαστική και  οριστική λύση στο ζήτημα της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.

Και το ότι είναι οριστική η απόφαση αυτή, δεν αποτελεί μόνο δική μας επισήμανση.

Το σύνολο των διεθνών αναλυτών, των οίκων αξιολόγησης που αναβαθμίζουν ξανά την Ελλάδα ο ένας μετά τον άλλoν, το σύνολο των ευρωπαϊκών θεσμών αλλά και των κρατών μελών της Ευρωζώνης και των πολιτικών τους ηγεσιών, αναγνωρίζουν τον ιστορικό χαρακτήρα της απόφασης αυτής.

Μιας απόφασης που η Ελλάδα δικαιούνταν.

Μιας απόφασης που αποτελεί   – θα έλεγα-  την ελάχιστη αναγνώριση στις θυσίες του ελληνικού λαού.

Θυσίες, που δεν ήταν πάντα δίκαιες, πρέπει να ομολογήσουμε .

Διότι υπήρχαν πολλές φορές  και λάθη και  υπερβολές και  αστοχίες των μνημονιακών προγραμμάτων, για τις οποίες ευθύνη έχουν οι ελληνικές κυβερνήσεις του παρελθόντος, αλλά όχι μόνο αυτές.

Ευθύνη έχουν και οι θεσμοί που τα σχεδίασαν και πολλές φορές επέβαλαν την εφαρμογή τους.

Τώρα όμως – και αυτό τον χαρακτήρα έχει και η σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου- είναι, νομίζω,  η στιγμή όχι να  κοιτάμε πίσω, όχι να κοιτάμε το παρελθόν, αλλά να κοιτάξουμε μπροστά, να κοιτάξουμε στο μέλλον ,στην επόμενη μέρα.

Η επόμενη μέρα μπορεί να είναι μια ελπιδοφόρα μέρα, διότι εξασφαλίσαμε συγκεκριμένα μέτρα για την ελάφρυνση του δημόσιου χρέους, που η εφαρμογή τους δίνει τη δυνατότητα στη χώρα να ανακτήσει μια σταθερή και αυτοδύναμη πρόσβαση στις αγορές χρήματος. Με την επιμήκυνση των ωριμάνσεων των ελληνικών ομολόγων αλλά και την περίοδο χάριτος, αποπληρωμής κεφαλαίου και τόκων για τα δάνεια του EFSF, του Ταμείου  Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Και μιλάμε για  ύψος δανείων  100 δισεκατομμυρίων Ευρώ.  Έτσι γίνεται το αποφασιστικό βήμα ώστε μεσοπρόθεσμα οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες του ελληνικού δημοσίου να μην υπερβαίνουν το 15% του ΑΕΠ, κάτι που προέβλεπε η απόφαση του Ιουνίου του περασμένου έτους του Eurogroup, που έβαλε το πλαίσιο για τις αποφάσεις που πάρθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα.

Η συνολική σε χρήμα αποτίμηση αυτού του μέτρου είναι αδύνατη αυτή τη στιγμή. Αλλά αν σκεφτεί κανείς ότι τα πολύ πιο περιορισμένα βραχυπρόθεσμα μέτρα για το χρέος που ήδη εφαρμόζονται, αποτιμώνται αυτή τη στιγμή από τον ESM σε 60 δις ευρώ, μπορεί κανείς να συλλάβει την τάξη μεγέθους της αναδιάρθρωσης που έχουμε μπροστά μας.

Δεν είναι όμως μόνο αυτά. Έχουμε επίσης εξασφαλίσει την επιστροφή των κερδών των Ευρωπαϊκών Κεντρικών Τραπεζών και της ΕΚΤ από τα ελληνικά ομόλογα που έχουν αγοράσει, ύψους 4,8 δις ευρώ.

Επιστροφές που θα γίνονται σε ετήσιες δόσεις, εφόσον η Ελλάδα τηρεί τους δημοσιονομικούς κανόνες που έχουν συμφωνηθεί.

Αλλά κυρίως έχουμε εξασφαλίσει και ένα πολύ σημαντικό στήριγμα, ένα αποκούμπι, για πιθανές αναταράξεις που μπορεί να υπάρχουν στον χώρο των αγορών, όχι με δική μας ευθύνη, από εξωγενείς παράγοντες. Και αναφέρομαι στο λεγόμενο    χρηματοδοτικό μαξιλάρι ύψους περίπου 25 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Πρόκειται εδώ για ένα  κρίσιμο μέτρο, μια δικλείδα ασφαλείας που καλύπτει χρηματοδοτικά τις ανάγκες της χώρας για τουλάχιστον δύο έτη μετά το τέλος του προγράμματος στήριξης.

Έτσι οι έξοδοι στις αγορές θα γίνονται χωρίς χρηματοδοτική πίεση και θα αποσκοπούν στη βέλτιστη διαχείριση του χρέους μας.

Και είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της ένα τέτοιο τεράστιο αποθεματικό.

Αλήθεια, πόση διαφορά υπάρχει  εδώ με τα άδεια ταμεία και τα μηδενικά αποθέματα που άφησε πίσω της τον Γενάρη του ΄15 η συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου;

Ποια άβυσσος είναι αυτή που χωρίζει τη διαχειριστική ανεπάρκεια των προηγούμενων κυβερνήσεων με μια  συνετή και υπεύθυνη διαχείριση του δημόσιου χρέους που πετύχαμε τα τρία αυτά χρόνια εμείς;

Όμως πολύς λόγος έχει γίνει και για το καθεστώς της μεταμνημονιακής παρακολούθησης.

Και τι δεν έχουμε ακούσει τις τελευταίες μέρες μέσα στην προσπάθεια κάποιων να σχετικοποιήσουν  μια προφανή  διαπραγματευτική επιτυχία.

Έχουμε ακούσει για τέταρτο μνημόνιο, έχουμε ακούσει για νέες  αβάσταχτες δεσμεύσεις, για θηλιές και άλλα τέτοια καταστροφικά.

Η αλήθεια είναι όμως ότι τίποτα από αυτά  δεν ισχύει. Και όποιος θέλει να δει την αλήθεια είναι  εκεί για  να την αναγνώσει και να τη δει.

Η μεταμνημονιακή παρακολούθηση της Ελλάδας θα γίνεται στο γνωστό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί για όλα τα κράτη μέλη της ΕΖ που βρέθηκαν σε προγράμματα στήριξης και εξήλθαν αυτών.

Η μόνη διαφορά είναι ότι οι εκθέσεις των ευρωπαϊκών θεσμών θα είναι κατά δύο περισσότερες ετησίως. Και βεβαίως πρωταρχικός ρόλος θα είναι αυτός της  Κομισιόν.

Και βάση της παρακολούθησης δεν είναι κάποια νέα ή επιπλέον προαπαιτούμενα αλλά είναι  τα κριτήρια που τέθηκαν στην απόφαση του Eurogroup στις 21 του Ιούνη.

Δηλαδή η εμβάθυνση των θεσμικών μεταρρυθμίσεων των προγραμμάτων, όπως για παράδειγμα η ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων, η ανεξαρτησία Αρχών, όπως η Αρχή δημοσίων εσόδων και η στατιστική αρχή και φυσικά η  επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων που έχουν συμφωνηθεί.

Πράγματα δηλαδή γνωστά και δεδομένα, που καμία σχέση δεν έχουν με νέες δεσμεύσεις ή με όσα πιθανώς θα αναγκαζόμασταν να δεσμευθούμε στη πορεία αν επιλέγαμε όσα μας προέτρεπαν αυτοί που είχαν δεσμεύσει τη χώρα σε πλεονάσματα του 4,5 και 5%.

Αυτοί που απέτυχαν να βγάλουν τη χώρα από τα μνημόνια, μη ολοκληρώνοντας επιτυχώς ούτε το πρώτο ούτε το δεύτερο πρόγραμμα.

Και τώρα για να εξυπηρετήσουν προφανείς πολιτικές σκοπιμότητες επιθυμούσαν να παραμείνει η χώρα στην ομηρεία της μνημονιακής εποπτείας.

Δυστυχώς για αυτούς, ευτυχώς για τη χώρα, όμως,  τους διαψεύσαμε.

Έχουμε καθαρή έξοδο από τα μνημόνια, χωρίς πιστωτικές γραμμές, χωρίς νέα προαπαιτούμενα. Χωρίς νέα προαπαιτούμενα  και νέες αιρεσιμότητες  έναντι μέτρων για το χρέος. Τα μέτρα για το χρέος έχουν παρθεί όλα με την απόφαση που είχαμε προχθές , χωρίς ασφυκτική επιτροπεία έναντι χρηματοδότησης.

Η Ελλάδα, λοιπόν, από τον Σεπτέμβρη και μετά που θα τελειώσουν, από τις 21 Αυγούστου που τελειώνει  και τυπικά  το 3ο  Πρόγραμμα Στήριξης, είναι μια χώρα που θα μπορεί να στέκεται στα πόδια της ξανά. Θα χρηματοδοτεί τις ανάγκες της με τις δικές της δυνάμεις.

Και το σημαντικότερο είναι ότι  οι κυβερνήσεις που θα εκλέγει ο ελληνικός λαός θα αποφασίζουν αυτές τα μέσα της πολιτικής προκειμένου να καλύπτουν τους συμφωνημένους δημοσιονομικούς στόχους.

Αυτή είναι η αλήθεια όσο και αν κάποιους  αυτό τους ενοχλεί. Όσο και αν κάποιοι αδυνατούν να το πιστέψουν.

Εμείς όμως οφείλουμε, κυρίες και κύριοι υπουργοί, να μη μείνουμε μονάχα στη διατύπωση – και με όρους , αν θέλετε, οικονομικούς- της έννοιας της καθαρής εξόδου. Αλλά οφείλουμε να προσδιορίσουμε τι σημαίνει καθαρή έξοδος στη καθημερινότητα των πολιτών, ποια θα είναι η επόμενη μέρα για τη χώρα και τους πολίτες.

Αυτό καλούμαστε τώρα να σχεδιάσουμε, αυτό καλούμαστε να  συγκεκριμενοποιήσουμε και να υλοποιήσουμε. Και αυτό το θέμα έχει η σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Αυτός είναι ο πολιτικός στόχος στη νέα περίοδο που ανοίγεται μπροστά μας, για τη χώρα, για τους πολίτες και για τα κοινωνικά στρώματα που δέχτηκαν τις αβάσταχτες, πολλές φορές, πιέσεις των μνημονιακών προγραμμάτων.

Και είναι προφανές ότι αυτός ο νέος πολιτικός δρόμος που καλούμαστε να ανοίξουμε, αυτή η νέα μέρα που οφείλουμε να σχεδιάσουμε, δεν μπορεί να είναι μια επιστροφή στο παρελθόν.

Στις επιλογές δηλαδή και τις πρακτικές του παλιού πολιτικού συστήματος, στις μέρες της γενικευμένης διαφθοράς και φοροδιαφυγής, στις μέρες της επέκτασης με ασύδοτο δανεισμό, στις μέρες μιας επίπλαστης αντικοινωνικής αφθονίας των λίγων.

Χρειάζεται σήμερα αντιθέτως μια συνετή δημοσιονομική πολιτική, μια – θα την ονόμαζα- λελογισμένη επέκταση στη βάση των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας.

Μια επέκταση με δύο στόχους: Από τη μια τη στήριξη των πλέον αδύναμων και από την άλλη την τόνωση της αναπτυξιακής προοπτικής της ελληνικής οικονομίας. Έχουμε κάποιες βασικές κατευθυντήριες γραμμές οι οποίες είναι γνωστές και διατυπωμένες. Ας τις επαναλάβω:

Έχουμε μπροστά μας την προοπτική της  επαναρρύθμισης της αγοράς εργασίας με την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

Έχουμε μπροστά μας την προοπτική της αύξησης του κατώτατου μισθού.

 Έχουμε μπροστά μας τις στοχευμένες μόνιμες φοροελαφρύνσεις από τον δημοσιονομικό χώρο, ππου με βάση το ψηφισμένο μεσοπρόθεσμο, προβλέπει για το 2019 έναν δημοσιονομικό χώρο  700-750 εκ. ευρώ, που για πρώτη φορά, αυτά θα αποτυπωθούν πιο συγκεκριμένα στον προϋπολογισμό του 2019.

Έχουμε μπροστά μας την προοπτική για την περαιτέρω στήριξη του κοινωνικού κράτους και ειδικά της υγείας αλλά και της πρόνοιας.

Έχουμε βεβαίως την προοπτική επανάληψης και φέτος, όπως δείχνουν τα στοιχεία της απόδοσης της οικονομίας,  μερίσματος κοινωνικής αλληλεγγύης στοχευμένα σε κοινωνικές κατηγορίες που το έχουν ανάγκη.

Έχουμε μπροστά μας την προοπτική της ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας του δημόσιου τομέα με συγκεκριμένα θεσμικά μέτρα.

Την προσπάθεια για τη διαμόρφωση ενός φιλικότερου κλίματος για τους επενδυτές και για την προσέλκυση άμεσων επενδύσεων.

Βεβαίως έχουμε και τη στήριξη των νησιών μας, με τη διατήρηση του χαμηλού ΦΠΑ στα νησιά της προσφυγικής κρίσης, με ταυτόχρονο διπλασιασμό των  κονδυλίων από ευρωπαϊκούς πόρους για έργα ανάπτυξης στα νησιά του Αιγαίου, τα επόμενα χρόνια.

Αλλά έχουμε και την εφαρμογή του νόμου, που πριν από λίγες μέρες ψηφίσαμε και αφορά το μεταφορικό ισοδύναμο, μια θεσμική τομή, προκειμένου οι πολίτες που κατοικούν στα νησιά μας να μην αισθάνονται, να μην είναι πολίτες β ΄κατηγορίας, να αμβλύνουμε εν πάση περιπτώσει σε κάποιο βαθμό – σημαντικό θα έλεγα- τις ανισότητες ανάμεσα στους νησιώτες και τους κατοίκους της ηπειρωτικής χώρας.

Όμως όλα αυτά και άλλα πολλά που έχουμε μπροστά μας, και θα πρέπει να τα εξειδικεύσουμε με ορόσημο τη ΔΕΘ, χρήζουν μελέτης. Χρειάζεται  να εξειδικευτούν περαιτέρω,  να πάρουν την μορφή πολιτικών δράσεων με αρχή μέση και τέλος.

Επαναλαμβάνω, και να αντιληφθούν όσο πιο γρήγορα γίνεται οι πολίτες στην καθημερινότητά τους την έννοια της καθαρής εξόδου για να πάρει σάρκα και οστα η επόμενη των μνημονίων μέρα στον τόπο μας.

Και για πρώτη φορά , θα έλεγα, ότι έχουμε σήμερα τη δυνατότητα με ένα διευρυμένο πεδίο ελευθερίας να ξεδιπλώσουμε τη δική μας πολιτική με άξονα  αυτό που ονομάσαμε  δίκαιη ανάπτυξη.

Και θέλω να επαναλάβω εδώ:

Ότι όσο θα απομακρυνόμαστε από τη μνημονιακή περίοδο και όσο η στρατηγική της δίκαιης ανάπτυξης θα γίνεται πολιτική πράξη και δράση τόσο οι διαχωριστικές πολιτικές γραμμές θα γίνονται πιο ορατές και πιο σαφείς.

Τόσο τα πολιτικά διλήμματα που έχουμε μπροστά μας  θα γίνονται πιο σαφή, αλλά και αμείλικτα θα έλεγα.

Διότι δεν μπορεί κανείς να μην πάρει θέση στο ερώτημα, στο δίλημμα: Αν είναι υπέρ της ανάκτησης των ρυθμίσεων υπέρ των εργαζομένων και της αύξησης του κατώτατου μισθού ή συντάσσεται με την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, με την κατάργηση του οχταώρου, με έναν βεβαίως δημόσιο τομέα αναποτελεσματικό, ανίσχυρο ή με έναν δημόσιο τομέα ισχυρό και ανταποδοτικό. Αν τάσσεται υπέρ της διάλυσης του δημοσίου τομέα ή υπέρ της συνέχισης των μεταρρυθμίσεων για την ανασυγκρότησή του.

Αυτά είναι τα κρίσιμα ερωτήματα της επόμενης ημέρας. Δεν μπορεί κανείς να μην πάρει θέση στο κρίσιμο, αμείλικτο ερώτημα, αν στηρίζει το κοινωνικό κράτος και το ασφαλιστικό σύστημα ή τις απολύσεις γιατρών, καθηγητών, δασκάλων, τη διάλυση του δημοσίου τομέα, τη ρήτρα 5 απολύσεις προς 1 πρόσληψη, πέντε αποχωρήσεις προς μία πρόσληψη, που έχει πει δημόσια ότι θέλει  να επαναφέρει ο κ. Μητσοτάκης, παρά το γεγονός ότι εμείς καταφέραμε να συμφωνήσουμε για την επόμενη περίοδο το 1 προς 1. Αυτά είναι τα κρίσιμα ζητήματα της επόμενης περιόδου.

Και ξέρετε, το να τεθούν αυτά τα διλήμματα πολύ συγκεκριμένα στην ημερήσια διάταξη, μπροστά σε κρίσιμες αποφάσεις που έχουμε να πάρουμε, είναι αυτό που πραγματικά φοβούνται οι αντίπαλοί μας. Διότι τώρα που κατέρρευσαν ολοκληρωτικά τα κινδυνολογικά σενάρια και η μαζική τρομοκρατία που προσπαθούσαν να εξαπολύσουν τα δύο προηγούμενα χρόνια, ότι δεν κλείσουν οι αξιολογήσεις, δεν θα πάρουμε μία λύση – τομή όπως έγινε για το χρέος, ότι δεν υπάρξει μία προοπτική επιστροφής στην κανονικότητα, τώρα είναι που θα πρέπει να αντιπαρατεθούν προγραμματικά και να καταθέσει ο καθένας τις προτάσεις του για την επόμενη ημέρα. Και τα διλήμματα αυτά θα διαγραφούν έντονα.

Και βεβαίως, θα μου επιτρέψετε να πω ότι, όταν θα διαγραφούν έντονα αυτά τα διλήμματα και οι προγραμματικές διαφορές, θα γίνουν ακόμα πιο σαφείς οι ανατριχιαστικά αντικοινωνικές προτάσεις που καταθέτει διαρκώς, βεβαίως με επικοινωνιακό ρετουσάρισμα – αλλά αυτή είναι η ουσία – ο αρχηγός της αντιπολίτευσης, ο κ. Μητσοτάκης.

Διότι, τι κινδυνολογία μπορεί να στήσει, όταν το ελληνικό δεκαετές ομόλογο είναι σήμερα στο 3,89% δηλαδή έχει πέσει από το φράγμα του 4%, το ψυχολογικό, θα έλεγα, φράγμα, και όταν το πενταετές έσπασε το φράγμα του 3% και κινείται σήμερα στο 2,95%; Δεν μπορεί κανείς να πείσει κινδυνολογώντας πια για την οικονομία.

Και ακριβώς, επειδή φοβούνται ότι αυτή η εξέλιξη θα έχει συνέχεια, ακριβώς επειδή βλέπουν ότι η χώρα αλλάζει σελίδα, φοβούμαι ότι  αποφάσισαν να κάνουν κάτι δραματικά επικίνδυνο: Να ασπαστούν την γραμμή μιας νέας εθνικοφροσύνης στην οποία έχει παρασύρει, πιστεύω και τον αρχηγό της αντιπολίτευσης, τον κ. Μητσοτάκη η ακροδεξιά ηγετική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας που τον κρατάει όμηρο.

Και με αφορμή το θέμα της ΠΓΔΜ ο κύριος Μητσοτάκης, πιστεύω, ότι έβγαλε πια οριστικά και αμετάκλητα την μάσκα του φιλελεύθερου κεντροδεξιού μεταρρυθμιστή και αποφάσισε να ακολουθήσει τον κ. Σαμαρά στο εμπόριο του δήθεν, επαναλαμβάνω, δήθεν πατριωτισμού. Με το λόγο και τις πρακτικές του πριμοδοτεί στην πραγματικότητα ένα και μόνο πράγμα και καταφέρνει ένα και μόνο πράγμα: Να νομιμοποιήσει έναν ακροδεξιό ακτιβισμό και έναν εθνικιστικό πολιτικό λόγο, που πολλές φορές φλερτάρει ανοιχτά με τον φασισμό.

Και αυτό δεν είναι επικίνδυνο μόνο για τη Νέα Δημοκρατία που πλέον χάνει κάθε διεθνή αξιοπιστία και μεταλλάσσεται πυρηνικά. Αυτό είναι επικίνδυνο για τη χώρα.

Το σημαντικό είναι, ότι με αυτή την πολιτική επιλογή εκτρέφεται ο φανατισμός, ο διχασμός, αλλά και ακραίοι φασιστικοί πολιτικοί σχηματισμοί, όπως αυτός της Χρυσής Αυγής αλλά και άλλων, που, αν και περιθωριακοί, νιώθουν τώρα πιο ασφαλείς να βγουν ξανά από τις κρυψώνες τους.

Και αυτή η γραμμή που ακολουθεί, θα έλεγα, ότι είναι μία γραμμή που διαχωρίζει πλέον μία παράταξη με μεγάλη προσφορά στη δημοκρατία και στον τόπο, η συντηρητική παράταξη, με μεγάλες διαφωνίες που μπορεί να έχουμε – αλλά είναι μία γραμμή που την διαχωρίζει πλέον από την παραδοσιακή ακροδεξιά.

Και θα μου επιτρέψετε να συσχετίσω αυτές τις εξελίξεις στη χώρα μας και με τις εξελίξεις το τελευταίο διάστημα στην Ευρώπη. Είχαμε μία κρίσιμη σύνοδο Κορυφής την προηγούμενη Πέμπτη και Παρασκευή με αφορμή τη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης. Όπου εκεί, είχαμε, από τη μια το μέτωπο της ανθρωπιστικής και δικαιοκρατικής διαχείρισης του προσφυγικού στην Ευρώπη και από την άλλη τις απόψεις εκείνες και τις ηγεσίες εκείνες που εκφράζουν έναν έντονο διχαστικό λόγο, που εκφράζουν έναν ακραία σωβινιστικό, αντιμεταναστευτικό και πολλές φορές ρατσιστικό λόγο.

Πολύ φοβούμαι, ότι σε αυτή την αντιπαράθεση, σε αυτή την σύγκρουση ιδεών, η ηγεσία σήμερα της αξιωματικής αντιπολίτευσης παίρνει το μέρος των δυνάμεων της ακραίας δεξιάς στην Ευρώπη του πρωθυπουργού της Ουγγαρίας του κ. Όρμπαν ή του Αυστριακού καγκελάριου του κ. Κουρτς. Του κ. Κουρτς, θυμίζω, ο οποίος όχι μόνον ανατροφοδοτεί μία αντιμεταναστευτική ρητορική, αλλά συνδυάζει αυτόν τον ακραίο διχαστικό λόγο με μία ακραία νεοφιλελεύθερη οικονομική πρόταση. Διότι είναι αυτός ο οποίος πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε και το νόμο για την υποχρεωτική 12ωρη εργασία.

Αυτή είναι η αντιπαράθεση σήμερα που διεξάγεται στην Ευρώπη. Μία αντιπαράθεση η οποία διατρέχει οριζόντια, θα έλεγα, το πολιτικό σύστημα, καθώς βλέπουν ότι είναι απόλυτα διχασμένη και η μεγαλύτερη πολιτική οικογένεια, η συντηρητική οικογένεια στην Ευρώπη: Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. Διότι αυτοί είναι μέλη του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, αλλά από την άλλη μεριά άλλοι ηγέτες του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος κρατούν μία εντελώς διαφορετική θέση και στάση.

Φοβάμαι λοιπόν ότι αυτή είναι νέα πολιτική οικογένεια της σημερινής Νέας Δημοκρατίας, του κ. Μητσοτάκη, η πολιτική συμμαχία μιας ακραίας δεξιάς που θέλει να αφήσει μόνη της την Ελλάδα να αντιμετωπίσει την προσφυγική κρίση και να επιβάλλει στην Ευρώπη μία νέα αντικοινωνική ατζέντα.

Όλες αυτές οι επιλογές, λοιπόν, εγώ πιστεύω και θέλω να το πω ευθαρσώς, είναι επιλογές που, όχι έρχονται σε αντίθεση με την κυβέρνηση – αυτό είναι προφανές – αλλά έρχονται σε αντίθεση με αυτό που εγώ θα ονόμαζα, με πλήρη αίσθηση ευθύνης αυτού που λέγω, του «εθνικού συμφέροντος».

Η Ελλάδα είναι μία χώρα που βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι στη νοτιοανατολική Μεσόγειο. Βρεθήκαμε να αντιμετωπίζουμε ταυτόχρονα δύο μεγάλες κρίσεις: μία οικονομική και μία προσφυγική. Καταφέραμε όμως να ανταπεξέλθουμε αναδεικνύοντας αρχές και αξίες. Όλη η Ευρώπη και όλος ο κόσμος μιλά για το πρόσωπο που έδειξε η Ελλάδα στη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης.

Καταφέραμε ταυτόχρονα να αναβαθμίσουμε τον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας. Η Ελλάδα, όχι μόνο δεν έγινε μέρος της κρίσης ασφάλειας στην περιοχή, αλλά είναι πυλώνας σταθερότητας και ασφάλειας στη νοτιοανατολική Μεσόγειο. Πιστεύω, λοιπόν, ότι αυτές οι επιλογές, οι ακραία νεοφιλελεύθερες αλλά και επιλογές που φλερτάρουν με τις ιδέες και τις αξίες μιας άκρας δεξιάς, σήμερα είναι επιλογές που βρίσκονται σε αντίθεση με το εθνικό συμφέρον.

Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες, οι έλληνες πολίτες και ιστορία γνωρίζουν και δημοκρατικά αντανακλαστικά έχουν και την πραγματική ευρωπαϊκή προοπτική επιθυμούν, σε τελευταία ανάλυση. Και ευρωπαϊκή προοπτική αληθινή δεν είναι ο καθένας μόνος του. Είναι αλληλεγγύη, είναι διαμερισμός των βαρών και της ευθύνης. Και οι Έλληνες πολίτες πιστεύω, ότι βλέπουν καθαρά σήμερα ποιες δυνάμεις είναι αυτές που μπορεί να εγγυηθούν την δημοκρατική σταθερότητα, το άνοιγμα της Ελλάδας στον κόσμο, την κοινωνική προστασία και την ευημερία.

Θέλω, λοιπόν, να σας πω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι μετά από αυτή την κρίσιμη συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου την προηγούμενη εβδομάδα που ανέδειξε μία διχασμένη Ευρώπη και η συγκυρία το έφερε σε αυτή την κρίσιμη συνεδρίαση να είναι, που η Ελλάδα αναδεικνύεται ως η χώρα μέρος της λύσης και όχι μέρος του προβλήματος. Που τελείωσε επιτυχώς ένα δύσκολο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, που ανακάμπτει οικονομικά, που έχει ένα πλέον διαχειρίσιμο δημόσιο χρέος από κει που ήταν μη διαχειρίσιμο όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Πιστεύω, λοιπόν, ότι μετά από αυτό το κρίσιμο συμβούλιο, ότι η Ελλάδα δια της κυβέρνησής της σήμερα, της συμμαχικής κυβέρνησης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και των ΑΝ.ΕΛ., η Ελλάδα παίρνει για μία ακόμη φορά το σωστό μέρος της ιστορίας σε μία σύγκρουση που ξεπερνά τα σύνορά μας. Είναι μία σύγκρουση, θα έλεγα, που αφορά την Ευρώπη αλλά και τον κόσμο. Και παίρνουμε το σωστό μέρος της ιστορίας. Βρισκόμαστε στην πλευρά, στο στρατόπεδο εκείνων των δυνάμεων που προασπίζονται τις ευρωπαϊκές αξίες και τα πανανθρώπινα ιδανικά. Και πιστεύω βαθιά, ότι οι Ελληνίδες και οι Έλληνες αυτό το κατανοούν και όταν έρθει η ώρα, θα δώσουν τη δική τους απάντηση σε όσους επιχειρούν να τους κατατάξουν ή θα επιχειρήσουν να τους κατατάξουν στο λάθος στρατόπεδο της ιστορίας, στη λάθος μεριά της ιστορίας.

Και θα αποδείξουν, βεβαίως, ότι τα δημοκρατικά αντανακλαστικά του ελληνικού λαού που ιστορικά άνοιγε πάντα δρόμους για την ελευθερία, τη δημοκρατία, την αλληλεγγύη, την κοινωνική δικαιοσύνη, θα είναι αυτά τα αντανακλαστικά που δεν θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να γυρίσει πίσω. Σε κάποιους, μάλλον, να γυρίσουν την Ελλάδα πίσω. Η Ελλάδα θα προχωρήσει μπροστά σε μία προοπτική οικονομικής ευημερίας, ανάκαμψης, προόδου, δημοκρατίας και κοινωνικής δικαιοσύνης. Αυτό είναι το σχέδιό μας.

Μπαίνουμε σε μία ευθεία που είναι απαλλαγμένη από τα δυσβάσταχτα βάρη και τα εμπόδια του παρελθόντος.

Αυτή η ευθεία, αυτοί οι 14 μήνες που έχουμε μπροστά μας είναι όμως και οι πιο δύσκολοι, από την άποψη ότι πρέπει από δω και στο εξής να αποδείξουμε, ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε με την ίδια και ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τώρα που δεν θα’ χουμε τους «βαρβάρους», για να θυμηθώ και τον Καβάφη «τι θα γένουμε τώρα χωρίς βαρβάρους;». Νομίζω, ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε πολύ καλύτερα και θα το αποδείξουμε.

Σας ευχαριστώ.

Συνάντηση Προέδρου Ν.Δ. κ. Κ. Μητσοτάκη με τον Ευρωπαίο Επίτροπο κ. P. Moscovisi

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, θα συναντηθεί σήμερα Τρίτη 3 Ιουλίου, στις 14:30, με τον Επίτροπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιο για τις οικονομικές και τις δημοσιονομικές υποθέσεις, τη φορολογία και τα τελωνεία, κ. Pierre Moscovisi.

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο γραφείο του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας στη Βουλή.

Παρουσιάστηκαν οι δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στην 3η συνάντηση της τοπικής ομάδας υποστήριξης του έργου RUMORE

Τις δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρουσίασε ο προϊστάμενος της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Υποστήριξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης, στο πλαίσιο της 3ης συνάντησης της Τοπικής Ομάδας Υποστήριξης (Local Stakeholders GroupLSG) του έργου RUMORE, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Το έργο RUMORE συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Interreg Europe 2014-2020.

180702 3η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΟΥ RUMORE 01

Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν από τους εκπροσώπους του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Κεντρικής Μακεδονίας και της ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΕ τρεις επιλεγμένες καλές πρακτικές συνεργασιών του αγροτικού με τον αστικό τομέα από τη 2η διαπεριφερειακή εκπαιδευτική συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε το Μάιο του 2018 στην Περιφέρεια της Λομβαρδίας (Μιλάνο), από την Περιφέρεια του Luneburg (Γερμανία), το Δήμο του Μιλάνο (Ιταλία) και την Περιφέρεια της Λομβαρδίας (Ιταλία). Ακολούθησε συζήτηση με τα μέλη της Τοπικής Ομάδας Στήριξης για τα χαρακτηριστικά των καλών πρακτικών και την αξιοποίησή τους στα εργαλεία πολιτικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

180702 3η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΟΥ RUMORE 02

Επιπλέον παρουσιάστηκαν οι ανοιχτές δράσεις χρηματοδότησης ΕΠΑνΕΚ (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, Ανταγωνιστικότητας, Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας) από το γενικό διευθυντή του ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ Σπύρο Σκοτίδα, καθώς και τα Τοπικά Προγράμματα CLLD/LEADER από τον γενικό διευθυντή της ΑΝΕΘ Βασίλη Παπαβασιλείου.

180702 3η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΟΥ RUMORE 03

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με μία πρώτη προσέγγιση του Σχεδίου Δράσης (Action Plan) της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που θα αναπτυχθεί στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου RUMORE για την προώθηση των αγροτικών – αστικών συνεργασιών, καθώς και για το ρόλο της Τοπικής Ομάδας Υποστήριξης (Local Stakeholders Group – LSG).

Συνάντηση Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μ. Τζούφη με την Επίτροπο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης, Dunja Mijatovic

Συνάντηση με την Επίτροπο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης, Dunja Mijatovic, είχε χθες το μεσημέρι η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη. Από πλευράς του ΥΠΠΕΘ, στη σύσκεψη συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Γιώργος Αγγελόπουλος, καθώς και ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλαντζής.

Η Επίτροπος, ζήτησε να ενημερωθεί για τις επιπτώσεις της λιτότητας στην πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, καθώς και στην πρόσβαση των παιδιών με αναπηρίες τόσο στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, όσο και στην γενική εκπαίδευση. Ιδιαίτερα στάθηκε η κ. Mijatovic και στον αντίκτυπο που είχαν τα μέτρα λιτότητας στην ποιότητα της εκπαίδευσης, όπως επίσης σε θέματα πρόσβασης των παιδιών μεταναστών και προσφύγων αλλά και των παιδιών Ρομά.

Η Υφυπουργός σημείωσε ότι «κατά τη διάρκεια της κρίσης, η επιβράδυνση της οικονομίας είχε επίσης αντίκτυπο στους παράγοντες που επηρεάζουν τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα των μαθητών, σε επίπεδο παρακολούθησης, απόδοσης και ποιότητας. Επίσης, η μείωση των εισοδημάτων των νοικοκυριών, η αυξημένη εργασία και η εργασιακή ανασφάλεια των γονέων, πυροδότησαν μια σειρά από καταστάσεις που σχετίζονται με την παιδική φτώχεια, την υλική αποστέρηση και τελικά την εκπαίδευση των μαθητών».

Πρόσθεσε ότι «μέσα στο συγκεκριμένο πλαίσιο λιτότητας, η κυβέρνησή μας έθεσε μια σειρά από προτεραιότητες για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, τη διασφάλιση των δικαιωμάτων – ειδικά των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, τη σταθεροποίηση της οικονομίας και την αποκατάσταση της δημοκρατίας».

Όπως ανέφερε η κ. Τζούφη, παρά τις ασφυκτικές πολιτικές και οικονομικές συνθήκες των τελευταίων ετών, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων κατάφερε ενδεικτικά να

  • αυξήσει τις δαπάνες για την Παιδεία μετά από 5 χρόνια μειώσεων,
  • αυξήσει τον Προϋπολογισμό του 2017 κατά 5,4 % σε σχέση με το 2016 και στον Προϋπολογισμό του 2018 κατά 3,6 % σε σχέση με το 2017,
  • εξασφαλίσει έκτακτη επιχορήγηση στα Πανεπιστήμια ύψους 41 εκατομμυρίων ευρώ,
  • αυξήσει τη δημόσια δαπάνη για την Έρευνα και την Καινοτομία.

Συνάντηση Υφυπουργού Παιδείας Μ. Τζούφη με την Επίτροπο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης Dunja Mijatovic 2

Όσον αφορά συγκεκριμένα την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη θεσμοθέτηση του ενιαίου τύπου ολοήμερου Δημοτικού σχολείου και της δίχρονης προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης, στην επέκταση του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα»  με το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, τα οποία αφορούν 124.000 μαθητές.

Η Υφυπουργός αναφέρθηκε συνοπτικά και στις παρεμβάσεις στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως η ενίσχυση της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στα πολύ χαμηλά ποσοστά μαθητικής διαρροής, που εντοπίζεται στο 6,2%, δηλαδή χαμηλότερη από τον μ.ό. των 28 χωρών μελών που είναι 10,7%. Όπως επεσήμανε, «μέσα σε συνθήκες λιτότητας, το σχολείο εδώ φάνηκε να γίνεται αντιληπτό ως μια ‘αγκαλιά’ από τα παιδιά και τις οικογένειές τους».

Απαντώντας σε ερώτηση για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, η Υφυπουργός αναφέρθηκε ενδεικτικά στην ανασυγκρότηση του θεσμικού πλαισίου με στόχο τον ενταξιακό προσανατολισμό και την ίδρυση, μετά από 8 χρόνια, 36 Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και 570 Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ) και την αύξηση αριθμού προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, σε αριθμό σχεδόν διπλάσιο των προ τριετίας πραγματοποιούμενων προσλήψεων.

Επιπλέον, σημείωσε ότι δόθηκε η δυνατότητα λειτουργίας Ολοήμερου προγράμματος σε όλα τα Ειδικά Νηπιαγωγεία και Ειδικά Δημοτικά Σχολεία και ότι θεσμοθετήθηκε νέος τύπος σχολείου, το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο.

Αναπτύσσοντας περαιτέρω τις παρεμβάσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, η Υφυπουργός υπογράμμισε την επαναφορά 2.500 εκπαιδευτικών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που ήταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας-απόλυσης. Μίλησε για την χορήγηση επαγγελματικών δικαιωμάτων και για την εξασφάλιση εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, με στόχο την ασφαλή πρώτη επαφή των αποφοίτων ΕΠΑΛ με την εργασία. Τέλος, σημείωσε ότι έγιναν παρεμβάσεις για την πρόσβαση των μαθητών σε ΤΕΙ (ποσοστό 20%), Στρατιωτικές Σχολές, ΙΕΚ κ.ά., για την καθιέρωση της πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και την ίδρυση διετών Δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα Ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την προνομιακή πρόσβαση αποφοίτων ΕΠΑΛ.

Μιλώντας ειδικότερα για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, εκτός από όσα ανέφερε εισαγωγικά, η κ. Τζούφη σημείωσε ότι αυξήθηκε η δημόσια δαπάνη για την Έρευνα και την Καινοτομία από 60 εκ. € το 2015 στα 117 εκ. € το 2017, ενώ προβλέπεται να υπερδιπλασιαστεί και να φτάσει τα 127 εκ. € το 2018. Επεσήμανε δε ότι υπήρξε αύξηση των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων από 141 εκ. € το 2015 σε 157 εκ. € το 2017, με πρόβλεψη για 206 εκ. € το 2018 και στήριξη ύψους 240 εκ. € νέων επιστημόνων και την ενίσχυση της Έρευνας στα ΑΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα.

Τόνισε επίσης ότι το ΥΠΠΕΘ προχωρά στο φιλόδοξο σχέδιο της αναμόρφωσης του χώρου των ΑΕΙ της χώρας, ενώ παράλληλα ενισχύονται τα Πανεπιστήμια με επιπλέον 1.500 νέους επιστήμονες για την απόκτηση διδακτικής εμπειρίας μέσω ΕΣΠΑ.

Για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, μίλησε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΠΕΘ Γιώργος Αγγελόπουλος, αναφερόμενος στην ίδρυση Τάξεων Υποδοχής στην Β’θμια Εκπαίδευση και την πρόσβασή τους σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Μίλησε για τις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση και σημείωσε ότι από τον Οκτώβριο του 2016 περισσότερα από 8.000 προσφυγόπουλα ξεκίνησαν να φοιτούν στο ελληνικό δημόσιο σχολείο.

Για την πρόσβαση των μαθητών/τριών Ρομά, ο κ. Αγγελόπουλος, σημείωσε ότι οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων ενθαρρύνουν την προσέλευσή τους στο σχολείο: Τόσο στο Νηπιαγωγείο όσο και στο Δημοτικό σχολείο, γίνονται δεκτά ανεξάρτητα από το εάν είναι γραμμένα σε μητρώα ή δημοτολόγια, ακόμη κι αν δεν διαθέτουν πιστοποιητικό μόνιμης κατοικίας.

Εκτενώς αναφέρθηκε ο κ. Αγγελόπουλος και στις συντονισμένες δράσεις του ΥΠΠΕΘ για την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, αναφερόμενος, μεταξύ άλλων, στις επιμορφωτικές παρεμβάσεις, αλλά και στην τοποθέτηση ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία όπου φοιτούν Ρομά. Επιπλέον, επεσήμανε ότι η Κυβέρνηση ίδρυσε ειδική Γραμματεία Ρομά και πως το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης παρέχεται και σε οικογένειες Ρομά, υπό την προϋπόθεση τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο.

Π. Χρηστίδης: Προχωράμε με την εντολή που έχουμε από τους 212.000 ιδρυτές της παράταξης με αυτόνομη πορεία και αυτοδύναμη στρατηγική

Σημεία Τοποθέτησης Παύλου Χρηστίδη, Εκπροσώπου Τύπου του Κινήματος Αλλαγής, στον ρ/σ  “¨Παραπολιτικά 90,1 fm” και στον Δημοσιογράφο Δημήτρη Τάκη

Όποιος δεν είναι σε αυτήν την κατεύθυνση, δεν μπορεί να υπηρετήσει τους στόχους του Κινήματος Αλλαγής. Είναι αυτονόητο. Είδαμε το τελευταίο διάστημα κάποια στελέχη του Ποταμιού να δηλώνουν ότι θέλουν να πάνε στο ΣΥΡΙΖΑ και κάποια άλλα στη Νέα Δημοκρατία. Αυτό παραβιάζει τη θεμελιώδη αρχή του Κινήματος Αλλαγής που είναι η ισχυρή αντιπολίτευση στην  καταστροφική κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και η οριοθέτηση μας από τη συντηρητική Νέα Δημοκρατία.

Ήταν προφανές ότι όλο αυτό θα οδηγούσε εδώ, ωστόσο, μία σειρά στελεχών του Ποταμιού σε όλη την Ελλάδα παραμένουν στο Κίνημα Αλλαγής αφοσιωμένοι στον κοινό αγώνα τον οποίο δίνουμε καθημερινά.

Θα νικήσει η καθαρή φωνή της παράταξης που θα είναι ουσιαστική για την κοινωνία. Αυτό είναι το μήνυμα που λαμβάνουμε από χθες και αφορά όλους όσους ενδιαφέρονται για την ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑ.

Η αποχώρηση μέρους  του Ποταμιού θα αποκρυσταλλώσει ακόμα περισσότερο τον προγραμματικό μας λόγο, μιας και   το προηγούμενο διάστημα είχαμε παραφωνίες Σεβόμαστε όλες τις διαφορετικές απόψεις που εκφράζονται εντός του Κινήματος Αλλαγής. Αυτό που προκύπτει όμως είναι ότι ο κ. Θεοδωράκης δεν φεύγει επειδή είχε μία διαφορετική άποψη. Κάναμε όλοι μαζί το Συνέδριό μας, Κεντρική Επιτροπή, Εκτελεστική Γραμματεία και λήφθηκαν αποφάσεις όπως λαμβάνονται σε όλα τα μεγάλα κόμματα, με πλειοψηφίες και μειοψηφίες και με απόλυτο σεβασμό στις πρωτοβουλίες της Προέδρου, η οποία πήρε την εντολή από όλους όσοι την εξέλεξαν.

Η ουσία είναι ότι προχωράμε συνθέτοντας και ενώνοντας δυνάμεις. Είμαστε αισιόδοξοι και πιστεύουμε ότι μετά από κάθε εμπόδιο παίρνουμε δύναμη για να προχωρήσουμε ακόμα πιο μπροστά. Αυτό θα κάνουμε από εδώ κι εμπρός.

Θα συμβάλλουμε για να αντιμετωπίσουν οι πολίτες τα προβλήματά τους και να φύγει μία κυβέρνηση που είναι καταστροφική και τελεί υπό προθεσμία, μετά και τις δηλώσεις του κ. Καμμένου. Έχει αρχίσει και αδειάζει η κλεψύδρα και δεν πρέπει να σηματοδοτήσει αυτό άσχημες εξελίξεις για τη χώρα.

Ομιλία της προέδρου του Κινήματος Αλλαγής Φώφης Γεννηματά στο 1o FORUM ΤΟΥ INVESTGR – ΞΕΝΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (αύριο, στις 10 πμ)

Η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά θα μιλήσει σήμερα Τρίτη 3 Ιουλίου, στις 10 πμ στο 1ο Forum του INVESTGR – Ξένες Επενδύσεις στην ΕΛΛΑΔΑ. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο HILTON.

Ανέκδοτα : Προσπάθησαν όλοι…

Προσπάθησαν όλοι…

Ένας 55χρονος, πάει στο γιατρό για εξέταση σπέρματος, κι αυτός τού δίνει ένα βαζάκι άδειο και του λέει να το φέρει με δείγμα. Την άλλη μέρα πάει ο 505χρονος με το βαζάκι άδειο.

– Τι έγινε; Πού είναι το δείγμα;

– Που να στα λέω  γιατρέ μου, πολύ δύσκολα τα πράγματα. Πρώτα δοκίμασα με το δεξί μου χέρι, αλλά τίποτα. Μετά με το αριστερό, αλλά τίποτα.. Μετά δοκίμασα και με τα 2 χέρια, αλλά πάλι τίποτα. Φώναξα την γυναίκα μου, δοκίμασε με το δεξί τίποτα, με το αριστερό τίποτα, δοκίμασε με το στόμα, πάλι τίποτα.

– Τίποτα; Τι μου λες τώρα;

– Τίποτα σου λέω, τίποτα. Φώναξα και την κόρη μου.

– Και την κόρη σας;

 – Ναι. Τι με τα χέρια, τι με το στόμα, τίποτα! Προσπαθήσανε και οι δύο μαζί. Τίποτα. Ε, μετά αναγκαστήκαμε να φωνάξουμε… και τη γειτόνισσα…

– Τη γειτόνισσα;

– Ναι την καημένη, την λυπήθηκα, 3 ώρες προσπαθούσε, μια με τα χέρια, μια με το στόμα, αλλά τίποτα.

– Μα είναι φοβερό αυτό που μου λέτε.

– Ακριβώς γι` αυτό ήρθα γιατρέ. Δώστε μου ένα άλλο βαζάκι, γιατί αυτό δεν ανοίγει με τίποτα!


ΓΝΩΜΙΚΟ

Οι πονηριές και οι προδοσίες οφείλονται αποκλειστικά σε έλλειψη ικανότητας.

Λα Ροσφουκώ – 1613-1680 – Γάλλος συγγραφέας