Αρχική Blog Σελίδα 14193

Τέλος 100 ευρώ για την απόκτηση σήματος για τα πολυλειτουργικά αγροκτήματα

Σε 100 ευρώ ανά έτος θα ανέρχεται το Τέλος για την απόκτηση του σήματος για τα πολυλειτουργικά αγροκτήματα, όπως αναφέρεται στην τροποποιητική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, υπογεγραμμένη από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & τροφίμων, Βαγγέλη Αποστόλου.

Το εν λόγω σήμα θα καταβάλλεται ανά τριετία (σσ. 300 ευρώ) και αυτό θα δίδεται μετά από αίτηση που θα υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος.

Παράλληλα, μέσω της απόφασης δίνεται η δυνατότητα στους δικαιούχους:

α. να επιθέτει το σήμα αποκλειστικά και μόνο στα προϊόντα οικοτεχνικής του παραγωγής

β. να χαρακτηρίζει με το σήμα τις υπηρεσίες για τις οποίες αυτό έχει απονεμηθεί

γ. να χρησιμοποιεί το σήμα σε έντυπο και διαφημιστικό υλικό για την προβολή και την προώθηση των προαναφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών».

Αξίζει να σημειωθεί, πως προβλέπονται κυρώσεις, εάν σε περίπτωση ελέγχου διαπιστωθεί:

-η μη τήρηση των υποχρεώσεων των κατόχων του Σήματος που απορρέουν από την παρούσα ή τη σύμβαση με τον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ,

-εξαπάτηση των εντεταλμένων οργάνων ελέγχου κατά την άσκηση των καθηκόντων τους,

-αντικανονική ή παραπλανητική χρήση του Σήματος σε έντυπα ή διαφημιστικό υλικό και στα προϊόντα οικοτεχνίας, επιβάλλονται, ανάλογα με το είδος, τη σοβαρότητα των περιπτώσεων και την ενδεχόμενη υποτροπή, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας υπηρεσίας του, οι κυρώσεις:

*της έγγραφης σύστασης, με ορισμό προθεσμίας συμμόρφωσης,

*της προσωρινής ανάκλησης του δικαιώματος χρήσης του Σήματος

*της οριστικής ανάκλησης και διαγραφής από το Μητρώο.

Τέλος, οριστική ανάκληση του σήματος επιβάλλεται, πλέον των ανωτέρω και στις κάτωθι περιπτώσεις:

α. Ο δικαιούχος χρήσης του Σήματος δεν πληροί τις προϋποθέσεις του ν. 3874/2010 (151 Α΄), όπως κάθε φορά ισχύει

β. αποδεδειγμένα και για δύο (2) συνεχόμενα έτη δεν προάγονται οι στόχοι του Πολυλειτουργικού Αγροκτήματος, όπως αυτοί ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 52 του ν. 4235/2014 (Α΄ 32) ή/και δεν τηρούνται οι όροι της παρούσας απόφασης,

γ. ο δικαιούχος χρήσης του σήματος:

  1. δεν ανανέωσε τα σχετικά νομιμοποιητικά του έγγραφα ή έπαψε να λειτουργεί
  2. έχει κηρύξει πτώχευση ή έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για αδικήματα παραβίασης της αγορανομικής νομοθεσίας,
  3. έχει υποβάλλει αίτημα διαγραφής του από το μητρώο Πολυλειτουργικών Αγροκτημάτων,
  4. έχει προβεί σκοπίμως σε δήλωση ψευδών ή παραπλανητικών στοιχείων
  5. αν το σήμα χρησιμοποιείται από μη δικαιούχο ή προσβάλλεται κατά οποιονδήποτε τρόπο και κατόπιν απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων χρησιμοποιούνται τα ένδικα βοηθήματα που προβλέπονται στο ν. 4072/2012 (Α΄ 86).

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Υφυπουργείο Αθλητισμού–Ποδόσφαιρο-Γιώργος Βασιλειάδης: «Το προϊόν χρειάζεται επανεκκίνηση»

Στην ανάγκη για μείωση των ομάδων της Super League σε 12 επέμεινε ο υφυπουργός Αθλητισμού, Γιώργος Βασιλειάδης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή «Άλλη Διάσταση» της ΕΡΤ 1. «Εμείς πιστεύαμε και πιστεύουμε ότι χρειάζονται λιγότερες ανώνυμες εταιρίες γιατί δεν βγαίνουν οι οικονομικοί όροι. Δεν βρισκόμαστε στις παλιές εποχές που με ένα τηλέφωνο στον ΟΠΑΠ ερχόντουσαν τα λεφτά σε σακούλες… Το ποδόσφαιρο σε όλη την Ευρώπη παράγει πλούτο κι εδώ δυσκολευόμαστε να βρούμε τηλεοπτικό πάροχο για ομάδες τόσο ιστορικές όσο είναι ο Παναθηναϊκός. Το προϊόν χρειάζεται επανεκκίνηση. Η άποψή μας για την επανεκκίνηση είναι η πρόταση που κάναμε στη Λίγκα».

Μετά από ερώτηση αν η Πολιτεία θα επιμείνει στη μείωση των ομάδων σε 12, ακόμη κι αν από πλευράς Super League δεσμευτούν σε άλλες προϋποθέσεις ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού ήταν σαφής: «Οι ομάδες της Super League θα πρέπει να μειωθούν σε 12».

Ο υφυπουργός Αθλητισμού, Γιώργος Βασιλειάδης, αναφέρθηκε επίσης και στον ερασιτεχνικό αθλητισμό, τομέας στον οποίο επικεντρώνεται η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Υπενθύμισε πως και πέρυσι η Πολιτεία και συγκεκριμένα η ΓΓΑ είχαν συνδρομή στο σύνολο του ερασιτεχνικού αθλητισμού και μέσα από την τηλεοπτική συμφωνία με την ΕΡΤ. «Αυτό θα γίνει και φέτος εξασφαλίζοντας ακόμη καλύτερους όρους στις τηλεοπτικές συμφωνίες. Στο θεσμικό πλαίσιο, έχουμε επιτύχει αύξηση 10% το χρόνο στις χρηματοδοτήσεις των Ομοσπονδιών. Τώρα, μέσα από το Μεσοπρόθεσμο, θα έχουμε και 3 εκατ. επιπλέον για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε και να συνδράμουμε στον ελληνικό αθλητισμό,» επισήμανε ο Γιώργος Βασιλειάδης.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απατεώνων σε Ημαθία, Θεσσαλονίκη και Αθήνα που θησαύριζε με πρόσχημα την τακτοποίηση κόκκινων δανείων. Εντόπιζαν θύματα μέσω ιερομόναχων και μέντιουμ

Με συνεργάτες ιερομόναχους και μέντιουμ, μια ψευτομεγαλοδικηγόρος και οι αετονύχηδες «συνέταιροι» της, είχαν αποκομίσει κοντά στα 2,3 εκατομμύρια ευρώ, μέσα σε πέντε χρόνια, εξαπατώντας ανθρώπους που χτυπήθηκαν από την κρίση και αναζητούσαν διέξοδο από τα δάνεια προς το δημόσιο και τράπεζες, που δεν μπορούσαν να αποπληρώσουν.

Πρόκειται για ένα αριστοτεχνικά στημένο κύκλωμα, που θησαύριζε με το πρόσχημα ότι μπορούσε να τακτοποιήσει τα δάνεια των θυμάτων του και το οποίο εξαρθρώθηκε από την Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος και Εμπορίας Ανθρώπων της Ασφάλειας Αττικής.

Ο τρόπος δράσης των μελών του κυκλώματος ξεπερνάει και τον πιο ευφάνταστο σεναριογράφο, αφού δεν υπήρχε ούτε ένα σημείο αλήθειας σε ό,τι έκαναν.

Η υπόθεση αποκαλύφθηκε μετά από έρευνα, που ξεκίνησε ύστερα από καταγγελία για απάτη και μετά από συντονισμένη επιχείρηση που έγινε χθες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ημαθία, συνελήφθησαν η 46χρονη αρχηγός του κυκλώματος, ο 44χρονος σύζυγος της, καθώς και ένας ακόμα άνδρας και μια γυναίκα, ηλικίας 50 ετών, ενώ συγκατηγορούμενοι τους, για διάπραξη απατών, είναι μία 48χρονη γυναίκα και ένας 82χρονος.

Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, το κύκλωμα, μέσω δικτύου γνωστών, μεταξύ των οποίων ιερομόναχοι και μέντιουμ, όπου κατέφευγαν οι δανειολήπτες, μάθαιναν τα στοιχεία και πληροφορίες για τα υποψήφια θύματά τους και ξεκινούσε η εφαρμογή του σχεδίου.

Η 46χρονη εμφανιζόταν ως δικηγόρος και οικονομολόγος, με μεγάλο δικηγορικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη και υποσχόταν τη ρύθμιση των χρεών, με άμεση εκδίκαση των υποθέσεων, διακανονισμούς με τράπεζες και ρυθμίσεις ακόμα και σε εξαιρετικά πολύπλοκες περιπτώσεις που «φάνταζαν αδύνατες» μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Για τον σκοπό αυτό η ψευτοδικηγόρος ισχυριζόταν ότι είχε υψηλές γνωριμίες στο Δημόσιο, σε τράπεζες, ακόμα και στην ΕΥΠ, που υποτίθεται ότι της έδιναν πληροφορίες.

Ήταν μάλιστα τόσο πειστική, που τα θύματα τής σύστηναν και άλλους ενδιαφερόμενους.

Τα ραντεβού με τους «πελάτες» η 46χρονη τα έκλεινε σε καφετέριες, ξενοδοχεία ή στα σπίτια των θυμάτων και για να δίνει κύρος, εμφανιζόταν είτε με τον  44χρονο άνδρα της, τον οποίο παρουσίαζε ως πιλότο της Αεροπορίας Στρατού, ή της Πολεμικής Αεροπορίας, είτε τον 50χρονο που εμφανιζόταν ως καθηγητής πανεπιστημίου, είτε με την 50χρονη, που τη σύστηνε ως… ένοπλη σωματοφύλακα της.

Ζητούσε από τα θύματα όλα τα απαραίτητα έγγραφα της υπόθεσης, επικαλούμενη τη δημιουργία φακέλου, με σκοπό στην πραγματικότητα την αξιολόγηση των περιουσιακών στοιχείων και τη δημιουργία οικονομικού προφίλ για τον εκάστοτε, ώστε να επιλέξει τελικά άτομα με οικονομικό υπόβαθρο.

Στη συνέχεια, τα μέλη του κυκλώματος απαιτούσαν την καταβολή μεγάλων χρηματικών ποσών ή άλλων ανταλλαγμάτων (τιμαλφή ή ακίνητη περιουσία) τα οποία υποτίθεται πως ήταν απαραίτητα για την ολοκλήρωση των απαιτούμενων ενεργειών (κάλυψη δικαστικών εξόδων, κάλυψη εξόδων που αφορούσαν τις τραπεζικές διαδικασίες, ρύθμιση οφειλών και χρεών κ.λπ.) και την εξασφάλιση της επιτυχούς έκβασης των υποθέσεων.

Αμέσως μετά όμως, η επικοινωνία με τα θύματα διακόπτονταν με το πρόσχημα ότι η 46χρονη είχε σοβαρά προβλήματα υγείας, που την ανάγκαζαν να βρίσκεται είτε κλινήρης, είτε σε νοσοκομείο.

Από τη μέχρι στιγμής έρευνα, το κύκλωμα από το 2013, κατάφερε να εξαπατήσει τουλάχιστον 20 άτομα, ενώ υπολογίζεται ότι αποκόμισαν παράνομο περιουσιακό όφελος, που υπερβαίνει τα 2.280.000 ευρώ (μετρητά, τραπεζικές μεταφορές, τραπεζικές επιταγές, συναλλαγματικές, ακίνητη περιουσία, δικαστικές αξιώσεις από εικονική χορήγηση δανείων κ.λ.π.).

Στην κατοχή τους καθώς και από τις κατ’ οίκον έρευνες, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν πλήθος εγγράφων και άλλων πειστηρίων που αποδεικνύουν τη δράση τους.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν  στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παγκόσμια ημέρα κατά της πλαστικής σακούλας: Η Μεσόγειος κινδυνεύει να μετατραπεί σε μια “πλαστική θάλασσα”

   Κάθε πλαστική σακούλα χρησιμοποιείται κατά μέσο όρο για λιγότερο από 25 λεπτά της ώρας. Και ύστερα πετιέται. Όμως, η διάρκεια ζωής της φθάνει από 100 έως 500 χρόνια πριν αποσυντεθεί πλήρως. Είκοσι πέντε λεπτά, που έχουν δραματικό αντίκτυπο τόσο για το περιβάλλον, όσο και για τις ζωές μας.

 Η 3η Ιουλίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια ημέρα κατά της πλαστικής σακούλας. «Η Μεσόγειος Θάλασσα μετατρέπεται με γοργούς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια σε μια επικίνδυνη “πλαστική παγίδα” με ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ρύπανσης εξαιτίας των πλαστικών απορριμμάτων, που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο τα θαλάσσια είδη, αλλά και την ανθρώπινη υγεία». Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα, στο οποίο καταλήγει πρόσφατη μελέτη του WWF με τίτλο, «Σώζοντας τη Μεσόγειο από την πλαστική παγίδα». Έχει, μάλιστα, υπολογιστεί πως εντοπίζονται 1,25 εκατομμύρια κομματάκια πλαστικού ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο στη Μεσόγειο Θάλασσα συγκέντρωση, σχεδόν τέσσερις φορές υψηλότερη από αυτήν που καταγράφεται στο λεγόμενο «πλαστικό νησί», στον Βόρειο Ειρηνικό Ωκεανό. Όταν δε, εισέρχονται στην τροφική αλυσίδα αποτελούν απειλή όχι μόνο για έναν μεγάλο αριθμό ειδών, αλλά και για την ανθρώπινη υγεία.

Σύμφωνα με τη μελέτη του WWF, στη Μεσόγειο, τα πλαστικά αποτελούν το 95% των σκουπιδιών που εντοπίζονται στις θάλασσες, τόσο στον βυθό της θάλασσας, όσο και στις ακτές. Η ρύπανση αυτή, προέρχεται κυρίως από την Τουρκία και την Ισπανία και σε δεύτερη φάση, από την Ιταλία, την Αίγυπτο, τη Γαλλία και την Ελλάδα, με τους τουρίστες που επισκέπτονται την περιοχή να ευθύνονται για την ετήσια αύξηση, κατά 40%, των απορριμμάτων που καταλήγουν στη Μεσόγειο Θάλασσα.

Όπως τονίζει απ΄ την πλευρά του το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS, με αφορμή τη σημερινή παγκόσμια ημέρα κατά της πλαστικής σακούλας και με κεντρικό σύνθημα «ετοιμάσου να αλλάξεις», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ρίχνεται στη μάχη. Η εκστρατεία ακολουθεί την πρόταση για μια νέα νομοθεσία που θα σταματήσει τα θαλάσσια απορρίμματα στην πηγή τους, στοχοποιώντας τα 10 συχνότερα πλαστικά προϊόντα, τα οποία καταλήγουν στους ωκεανούς.

Σημειώνεται ότι το 43% των θαλάσσιων απορριμμάτων αποτελείται από 10 τύπους πλαστικών μιας χρήσης, όπως συσκευασίες φαγητού, πλαστικά ποτήρια και κουτάκια αναψυκτικών, μπατονέτες, πλαστικά πιατάκια – πιρουνάκια – καλαμάκια, πλαστικά μπουκάλια, μπαλόνια, πακέτα και πλαστικά συσκευασίας, αποτσίγαρα, προϊόντα υγιεινής και πλαστικές σακούλες.

Επιπλέον, όπως επισημαίνει το WWF, τα μεγάλα πλαστικά κομμάτια τραυματίζουν, προκαλούν ασφυξία και συχνά θάνατο στα ζώα της θάλασσας, συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων εμβληματικών ειδών που είτε προστατεύονται από το νόμο, είτε κινδυνεύουν με εξαφάνιση, όπως είναι οι θαλάσσιες χελώνες ή τα θαλάσσια θηλαστικά.

«Η ουσιαστική αντιμετώπιση της αυξανόμενης ρύπανσης των θαλασσών απαιτεί την εφαρμογή της Οδηγίας ως μεταβατικού σταδίου, μέχρι την πλήρη κατάργηση της λεπτής μεταφερόμενης πλαστικής σακούλας», που- για το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS- «αποτελεί τη μόνη ενδεδειγμένη λύση».

Όπως σχολιάζει το Δίκτυο, δυστυχώς ακόμα και σήμερα, έξι μήνες μετά την εφαρμογή του πρώτου μέτρου για τη μείωση στη χρήση της λεπτής μεταφερόμενης πλαστικής σακούλας, δε βλέπουμε άλλες προτάσεις και μέτρα. Η εφαρμογή αποδείχτηκε, όπως το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS είχε τονίσει, απλά ζήτημα χρέωσης και είσπραξης ενώ ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει σαφής δέσμευση για τη διάθεση του περιβαλλοντικού τέλους από τη χρέωση. Μόνο εφόσον είναι ανταποδοτική προς όλους μας στην πράξη, θα κερδίσει ως σύμμαχο την κοινωνία των πολιτών.

Υπενθυμίζεται ότι η διαχείριση των πλαστικών απορριμμάτων και η ανακύκλωση συμπεριλαμβάνονται στην Εθνική Στρατηγική για τα Στερεά Απόβλητα και την Εθνική Στρατηγική για το Πρόγραμμα για την Πρόληψη Αποβλήτων, με την Ελλάδα να πρέπει μέχρι το 2020 να ανακυκλώνει το 65% των πλαστικών συσκευασιών.

Δυστυχώς, όμως, σύμφωνα με το WWF, η χώρα μας έχει ακόμα δρόμο να διανύσει, καθώς, όπως τονίζεται στην έρευνα, η ισχύουσα διαχείριση στερεών αποβλήτων είναι ανεπαρκής. Την ίδια στιγμή, η ευαισθητοποίηση των πολιτών παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.

«Αν η αύξηση των πλαστικών απορριμμάτων συνεχιστεί, αυτό θα πλήξει την παγκόσμια φήμη της Μεσογείου ως τουριστικό προορισμό και ως περιοχή με πλούσια αλιευτική παράδοση, με συντριπτικές συνέπειες για τις τοπικές κοινότητες που στηρίζουν την επιβίωσή τους σε αυτούς τους τομείς. Όλα αυτά θα πρέπει να οδηγήσουν στην άμεση λήψη δράσεων που θα συμβάλλουν στην προστασία της Μεσογείου», δήλωσε ο John Tanzer, επικεφαλής του θαλάσσιου τομέα από το WWF International.

Απ΄ την πλευρά του ο κ. Αχιλλέας Πληθάρας, υπεύθυνος προγραμμάτων ευαισθητοποίησης του WWF Ελλάς τονίζει: «Στην Ελλάδα, η ρύπανση από πλαστικά μόλις τώρα άρχισε να μπαίνει στο εγχώριο δημόσιο διάλογο, αλλά με τρόπο αποσπασματικό, και κυρίως μέσα  από κατακερματισμένες δράσεις ενημέρωσης. Αν θέλουμε να συνεχίσουμε να λέμε ότι είμαστε μια χώρα με μοναδικό θαλάσσιο πλούτο και παράδοση, πρέπει να ενεργήσουμε άμεσα, ο καθένας από τη δική του μεριά. Δεν πρέπει να αφήσουμε τη Μεσόγειο και τις θάλασσές μας να «πνιγούν» στα πλαστικά».

Η περίπτωση της Ελλάδας

Σύμφωνα με τη μελέτη του WWF, η χώρα μας καταναλώνει περίπου 0,6 εκατομμύρια τόνους πλαστικών το χρόνο και ανακυκλώνει μόλις το 20%. Μία έρευνα που προέκυψε από τα στοιχεία 80 καθαρισμών στην Ελλάδα, καταδεικνύει ότι το πιο κοινό υλικό ρύπανσης είναι τα πλαστικά (43-51%), ενώ ακολουθεί το χαρτί (13-18%) και το αλουμίνιο (7-12%). Σύμφωνα με αυτή την έρευνα, τα βασικά σκουπίδια που βρίσκει κανείς στις ελληνικές παραλίες είναι φίλτρα τσιγάρων, καπάκια από μπουκάλια, καλαμάκια και αναδευτήρες, πλαστικά μπουκάλια, συσκευασίες φαγητών και φυσικά πλαστικές σακούλες.

Ενδεικτικό είναι ότι μόλις το 34% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι αποφεύγει την αγορά πλαστικών προϊόντων μιας χρήσης. Το ποσοστό για τους Έλληνες είναι ακόμα μικρότερο και μόλις φτάνει το 24%, δείγμα του ότι απαιτείται περισσότερη προσπάθεια για την ευαισθητοποίηση και την ανάληψη δράσης εκ μέρους των πολιτών.

Πώς η Μεσόγειος θα βγει από αυτή την «πλαστική παγίδα»;

Σύμφωνα με την μελέτη, οι καθυστερήσεις και τα κενά που εντοπίζονται στη διαχείριση των απορριμμάτων στις περισσότερες μεσογειακές χώρες αποτελούν την πηγή του προβλήματος. Από τους 27 εκατομμύρια τόνους πλαστικών απορριμμάτων που παράγονται κάθε χρόνο στην Ευρώπη (28 κράτη μέλη, Νορβηγία και Ελβετία), μόνο το ένα τρίτο ανακυκλώνεται. Στο πλαίσιο αυτό, και σε συνέχεια των πρόσφατων προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μείωση των πλαστικών μιας χρήσης, το WWF έρχεται να επιβεβαιώσει την απογοητευτική κατάσταση που επικρατεί στη Μεσόγειο, τονίζοντας την επιτακτική ανάγκη για άμεση εφαρμογή μέτρων από κυβερνήσεις, επιχειρήσεις και πολίτες, με στόχο τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στο αστικό, παράκτιο και θαλάσσιο περιβάλλον της Μεσογείου.

Ενδεικτικά, το WWF προτείνει:

•         Για τις κυβερνήσεις: Υιοθέτηση μιας δεσμευτικής διεθνούς συμφωνίας για την εξάλειψη των πλαστικών απορρίψεων στους ωκεανούς, με δεσμευτικούς στόχους για τα κράτη, προκειμένου να επιτευχθεί 100% ανακύκλωση των πλαστικών απορριμμάτων ως το 2030 και να απαγορευθούν ολοκληρωτικά τα πλαστικά μιας χρήσης (π.χ. σακούλες, καλαμάκια).

•         Για τις επιχειρήσεις: Να επενδύσουν στον σχεδιασμό νέων, καινοτόμων και βιώσιμων υλικών που θα αντικαταστήσουν τα πλαστικά.

•         Για τους πολίτες: Να μην επιλέγουν προϊόντα σε πλαστική συσκευασία, να μειώσουν τα πλαστικά μιας χρήσης, να εντάξουν την ανακύκλωση στην καθημερινότητά τους και να μεταδίδουν το μήνυμα στους συμπολίτες τους.

•             Η Ευρώπη των 28, μαζί με τη Νορβηγία και την Ελβετία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός πλαστικών στον κόσμο, μετά την Κίνα, παράγοντας 27 εκατ. τόνους πλαστικών απορριμμάτων κάθε χρόνο και απορρίπτοντας 150-500.000 εκατ. τόνους μικροπλαστικών στη Μεσογειακή Θάλασσα και τις ευρωπαϊκές θάλασσες σε ετήσια βάση.

Απαντήσεις για όλα όσα αφορούν την εφαρμογή του «Οικογενειακού Γιατρού» έδωσε το υπουργείο Υγείας. Τι πρέπει να ξέρουν οι πολίτες

Διευκρινίσεις αλλά και χρήσιμες πληροφορίες για τον «Οικογενειακό Γιατρό» έδωσε το υπουργείο Υγείας, απαντώντας εμμέσως πλην σαφώς στον Ιατρικό Σύλλογο της Αθήνας που έκανε νωρίτερα σήμερα λόγο για «επίταξη» των γιατρών των Κέντρων Υγείας ως οικογενειακών.

Το υπουργείο Υγείας αναφέρει ότι  πρόκειται για αντιστοίχιση του πληθυσμού σε οικογενειακούς γιατρούς και εξηγεί τους λόγους που αυτή έπρεπε να γίνει.

Όπως εξηγεί έγινε με σκοπό «την επιτάχυνση και διευκόλυνση της διαδικασίας εγγραφής σε Οικογενειακό Ιατρό, όπως προβλέπεται στο άρθρο 19 του ν.4486/2017.Έτσι, κάθε κάτοχος ΑΜΚΑ και ΑΥΠΑ αντιστοιχίσθηκε τυχαία και ηλεκτρονικά με έναν Οικογενειακό Ιατρό, όπως αυτός ορίζεται στην παρ. 2 του άρθρου 6 του ν.4486/2017.

Οικογενειακοί γιατροί με τον νόμο αυτό μπορούν να είναι οι γιατροί κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ., που υπηρετούν και παρέχουν τις υπηρεσίες τους στις Το.Μ.Υ., στα Κέντρα Υγείας και σε λοιπές δημόσιες μονάδες Π.Φ.Υ.

Επίσης γιατροί που παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο πλαίσιο λειτουργίας της Τοπικής Ομάδας Υγείας του άρθρου 106 του ν. 4461/2017, γιατροί  συμβεβλημένοι με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και με εγγεγραμμένο πληθυσμό ευθύνης.

Ως οικογενειακοί γιατροί, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, ορίζονται γιατροί ειδικότητας γενικής ιατρικής ή παθολογίας για τον ενήλικο πληθυσμό και παιδίατροι για τον παιδικό πληθυσμό».

Το υπουργείο Υγειάς απαντά και στο ερώτημα πώς και με ποια κριτήρια έγινε η αντιστοίχιση;

Σύμφωνα λοιπόν με την ανακοίνωση του υπουργείου «Η αντιστοίχιση πραγματοποιήθηκε από την ΗΔΙΚΑ μέσω του ηλεκτρονικού συστήματός της και γι αυτήν ελήφθησαν υπόψη, για τους μεν Λήπτες Υπηρεσιών Υγείας:

– Η ηλικία (για τη διάκριση μεταξύ Οικογενειακού Ιατρού ενήλικου και παιδικού πληθυσμού) και ο τόπος διαμονής κάθε Λήπτη Υπηρεσιών Υγείας, όπως αυτά  τηρούνται στη βάση δεδομένων για τους ΑΜΚΑ ή ΑΥΠΑ. Για τους Οικογενειακούς Ιατρούς ελήφθησαν υπόψη, η ειδικότητα (για τη διάκριση μεταξύ Οικογενειακού  Ιατρού ενήλικου και παιδικού πληθυσμού) και ο τόπος παροχής υπηρεσιών.

– Κάθε πολίτης (Λήπτης Υπηρεσιών Υγείας) αντιστοιχίσθηκε με βάση τον τόπο διαμονής του με έναν οικογενειακό γιατρό τυχαία, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο  ανώτατος πληθυσμός ευθύνης που έχει τεθεί στο άρθρο 6 του ν.4486/2017. Για τους γιατρούς ειδικότητας γενικής ιατρικής ή παθολογίας, ο ανώτατος πληθυσμός τον οποίο μπορούν να εγγράψουν (δηλαδή ο ανώτατος πληθυσμός ευθύνης τους) είναι έως 2.250 ενήλικες.

– Για τους παιδιάτρους, ο ανώτατος πληθυσμός τον οποίο μπορούν να εγγράψουν (δηλαδή ο ανώτατος πληθυσμός ευθύνης τους) είναι έως 1.500 παιδιά.

 Αυτό σημαίνει ότι στον ίδιο δήμο, όλοι οι “Οικογενειακοί Ιατροί” (ανάλογα με την ηλικία του πληθυσμού) αντιστοιχίζονται τυχαία με αριθμό Ληπτών Υπηρεσιών   Υγείας ίσο με το σύνολο των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας διαιρούμενο δια του αριθμού των«Οικογενειακών Ιατρών» που παρέχουν υπηρεσίες εντός του δήμου» εξηγεί το υπουργείο Υγείας.

Στο ζήτημα που αντιδρούν οι γιατροί, το υπουργείο Υγείας επισημαίνει ότι άλλο είναι η αντιστοίχιση και άλλο η εγγραφή των πολιτών στον «Οικογενειακό Γιατρό» καθώς «η αντιστοίχιση ενός Λήπτη Υπηρεσιών Υγείας με Οικογενειακό Ιατρό δεν σημαίνει την εγγραφή του».

 Η αντιστοίχιση σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο η αντιστοίχιση έγινε με σκοπό να διευκολυνθεί και να επιταχυνθεί η διαδικασία της υποχρεωτικής εγγραφής, η οποία θα ξεκινά με την υποβολή αίτησης εγγραφής από τον Λήπτη Υπηρεσιών Υγείας και ολοκληρώνεται κατά την πρώτη επίσκεψή του στον «Οικογενειακό Ιατρό» επιλογής του.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παρατάθηκε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς

Παρατείνεται κατά τρεις ημέρες η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων εγγραφής στο πρόγραμμα «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής», για τη φιλοξενία σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Συγκεκριμένα, με απόφαση του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης, Θεόδωρου Γκοτσόπουλου, η προθεσμία  υποβολής αιτήσεων για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς παρατείνεται έως τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 6 Ιουλίου, αντί για χθές Τρίτη.

Αντίστροφη μέτρηση για την κατάθεση του προγράμματος «Κλεισθένης Ι» στη Βουλή – Τι περιλαμβάνει το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου

Αρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών για τη μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (πρόγραμμα «Κλεισθένης Ι»). Το υπουργείο έστειλε το τελικό κείμενο και την αιτιολογική έκθεση στην Ένωση Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) και την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), προκειμένου να διατυπώσουν τις παρατηρήσεις και τις επισημάνσεις τους.

Απλή αναλογική ως εκλογικό σύστημα στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές

Από τις διατάξεις του 378 σελίδων νομοσχεδίου ξεχωρίζει η πρόβλεψη για καθιέρωση της απλής αναλογικής ως εκλογικού συστήματος στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές. Το σύνολο των εδρών του δημοτικού και περιφερειακού συμβουλίου κατανέμεται στους συνδυασμούς που έλαβαν μέρος στις εκλογές, ανάλογα με τον αριθμό των έγκυρων ψηφοδελτίων που έλαβαν στον α’ γύρο. Αν κανένας συνδυασμός δεν συγκεντρώσει ποσοστό 50% συν 1, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται την επόμενη Κυριακή (β’ γύρος), ανάμεσα μόνο στους υποψήφιους δημάρχους των δύο συνδυασμών που έλαβαν τις περισσότερες ψήφους.

Οι αυτοδιοικητικές εκλογές αποσυνδέονται από τις ευρωεκλογές και θα διεξάγονται τη δεύτερη Κυριακή του Οκτωβρίου (οι προσεχείς θα διεξαχθούν στις 13 Οκτωβρίου), ενώ η διάρκεια της δημοτικής και περιφερειακής περιόδου επανέρχεται στην τετραετία από πενταετία που ήταν με το πρόγραμμα «Καλλικράτης». Η εγκατάσταση των νέων αρχών γίνεται την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους από τη διεξαγωγή των εκλογών και η θητεία τους λήγει την 31η Δεκεμβρίου του τέταρτου έτους.

Ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας με δυνατότητα προσαύξησης έως και 30%, αντί του 10% που προέβλεπε το αρχικό κείμενο που είχε δοθεί προς διαβούλευση.

Ρυθμίσεις του «Κλεισθένης Ι»

Από το τελικό κείμενο, επίσης, απουσιάζει η πρόβλεψη για ένταξη του Πρασίνου στις ανταποδοτικές υπηρεσίες των δήμων (όπως η καθαριότητα και ο οδοφωτισμός), εξαιτίας ενστάσεων που διατύπωσαν αιρετοί κυρίως δήμοι της περιφέρειας.

Ο «Κλεισθένης» περιλαμβάνει ακόμα ρυθμίσεις για την ενίσχυση των θεσμών συμμετοχής των πολιτών στα κοινά με την προκήρυξη δημοψηφισμάτων ανά δήμο και ανά περιφέρεια για τοπικά ζητήματα.

Ο θεσμός του Δημοτικού και Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη που προέβλεπε ο «Καλλικράτης» και δεν είχε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, αντικαθίσταται από τον Δημοτικό και Περιφερειακό Διαμεσολαβητή, για τον οποίο αφιερώνονται 23 άρθρα.

Οι δήμοι διακρίνονται σε πέντε κατηγορίες με βάση τον πληθυσμό τους, τα ιδιαίτερα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά τους, τα βασικά χαρακτηριστικά της οικονομικής δραστηριότητας εντός των ορίων τους, το βαθμό αστικοποίησής τους, την ένταξή τους ή μη σε ευρύτερα πολεοδομικά συγκροτήματα μητροπολιτικού χαρακτήρα και τη θέση τους στη διοικητική διαίρεση της χώρας.

Για την κατανομή της κρατικής χρηματοδότησης των δήμων (Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι – ΚΑΠ) δεν θα λαμβάνεται υπόψη μόνο η υπαγωγή στην αντίστοιχη κατηγορία, αλλά και άλλα κριτήρια όπως το μήκος των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, καθώς και του δημοτικού και αγροτικού οδικού δικτύου,  το επίπεδο των παρεχόμενων κοινωνικών υπηρεσιών, η δυνατότητα άντλησης τοπικών πόρων, οι πληθυσμιακές διακυμάνσεις ανά εποχές, η δημογραφική τάση κ.λπ.

Μετά από σχετική γνώμη του Συνηγόρου του Πολίτη, το νομοσχέδιο περιέχει διάταξη, που προβλέπει την διαγραφή οφειλών από τέλη καθαριότητας και φωτισμού για ακίνητα που έχει διακοπεί η ηλεκτροδότηση.

Επίσης, ο δήμος Καλαμπάκας μετονομάζεται σε Μετεώρων και ο δήμος Μώλου – Αγ. Κωνσταντίνου σε Καμένων Βούρλων.

Το νομοσχέδιο συμπληρώνεται με ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) της χώρας, καθώς και διατάξεις για την ταχύτερη απονομή ιθαγένειας και πολιτογράφησης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανερμάτιστες σκέψεις, καιροσκοπισμός και θέατρο – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτή η πολιτική συνεύρεση της Αριστεράς με την ακροδεξιά στη χώρα μας είναι ο ορισμός αυτού που αποκαλείται παρά φύσιν.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τώρα που αναδεικνύονται οι πολιτικές αντιφάσεις κι ο καιροσκοπισμός των Τσίπρα και Καμμένου, οι ασυναρτησίες, η δημαγωγία, ο λαϊκισμός, η υποκρισία, η αναποτελεσματικότητα, ο κυνισμός  κι η όξυνση της πολιτικής ζωής δημιουργούν μόνιμο σκηνικό πολιτικής αστάθειας.

Χθες, υπό το βάρος των εξελίξεων και των αντιδράσεων της κοινής γνώμης για την στάση του στο Σκοπιανό, ο συγκυβερνήτης Πάνος Καμμένος, προχώρησε σε έναν ακόμη θεατρινίστικο ελιγμό.

Πρωί πρωί διοργάνωσε συνέντευξη Τύπου. Στην οποία για μια ακόμη φορά προσπάθησε να μη λάβει θέση για το Σκοπιανό και δη δια πράξεων.  Φραστικά και μόνο, ανέφερε ότι η συμφωνία είναι κακή, δεν την αποδέχεται, θα επιχειρήσει να την  μπλοκάρει κι ότι αυτή θα περάσει μόνο αν κυρωθεί με πλειοψηφία 180 βουλευτών στη Βουλή ή γίνει δημοψήφισμα ή εκλογές!

Επί της ουσίας, δηλαδή, δεν είπε τίποτα. Ή μάλλον είπε κάτι για …μελλοντική αποχώρηση από την κυβέρνηση… Πασπαλίσματα με ανερμάτιστα και ρευστά λόγια. Πολύ περισσότερο αφού ο Πάνος Καμμένος δεν φημίζεται για την πολιτική αξιοπιστία του.

Προσέξτε:

Μόλις πριν λίγες ημέρες ανέφερε ότι δεν θα κυρώσει τη συμφωνία όταν έρθει στη Βουλή. Αφού πρώτα με τη στήριξή του έδωσε το δικαίωμα στους Τσίπρα και Κοτζιά να πάνε στις Πρέσπες , να υπογράψουν τη συμφωνία και να δημιουργήσουν τετελεσμένα.

Σήμερα, άλλαξε ρότα κι ανέφερε ότι  «δεν θα αφήσουμε τη συμφωνία να έρθει στη Βουλή χωρίς εκλογές ή δημοψήφισμα», καθώς το ενδεχόμενο της αυξημένης πλειοψηφίας είχε ήδη απορριφθεί από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο και τον υπουργό εξωτερικών.

Όμως, λίγη ώρα μετά όσα είπε ο Καμμένος περί αυξημένης πλειοψηφίας κι υπερψήφισης της συμφωνίας από 180 βουλευτές, με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Μεγάρου Μαξίμου, ο Αλέξης Τσίπρας άφησε ανοιχτό το θέμα, αδειάζοντας τους δικούς του υπουργούς που το είχαν κλείσει.

Δηλαδή, πρωθυπουργός υπό ομηρεία Καμμένου!

Προσέξτε:

Μόλις πριν λίγες ημέρες ο κυβερνητικός εταίρος  δήλωνε ότι ο Τσίπρας είναι ο καλύτερος πρωθυπουργός της μεταπολίτευσης και ο Κοτζιάς ο καλύτερος υπουργός Εξωτερικών!

Τώρα, λέει ότι οι… καλύτεροι της μεταπολίτευσης… έφεραν μια κακή συμφωνία.

Αλλά, παραμένει κολλημένος στην καρέκλα του!!!

Πιάσ’ τ’ αυγό και κούρευ’ το!

Προσέξτε:

Ανακοίνωσε ότι θα συνοδεύσει εκείνος τον Τσίπρα στη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ που θα συζητηθεί και το Σκοπιανό.

Δηλαδή, τι θα πάει να πει; Μην ακούτε τον Τσίπρα που έφερε κακή συμφωνία; Κι ότι αν τη φέρει στη Βουλή θα την καταψηφίσει, θα τον ρίξει και θα προκαλέσει εκλογές;

Αστεία πράγματα από μικρά πολιτικά μυαλά.

Τα οποία ίσως να είναι κα προσυνεννοημένα.

Πάντως, ο Πάνος Καμμένος στη σπουδή του να δείξει στο ακροατήριό του (όσο του έχει απομείνει) ότι κάτι κάνει, κήρυξε ηθελημένα ή άθελά του την έναρξη της προεκλογικής περιόδου. Άλλωστε, η δική του πολιτική αστάθεια έχει μεταφερθεί και στον ΣΥΡΙΖΑ κι ο πανικός είναι έκδηλος και στους δυο κυβερνητικούς εταίρους.

Η νέα σελίδα για την Ελλάδα, μόλις έχει αρχίσει να γυρίζει.

Κι αν συνήθως τα παραμύθια έχουν όμορφο τέλος, το παραμύθι των κυβερνητικών εταίρων φτάνει στο πιο άσχημο τέλος που θα μπορούσαν να φανταστούν.

Όσες ενέσεις κι αν τους γίνουν, όσοι πρόθυμοι κι αν βρεθούν να τους στηρίξουν προσωρινά, η πορεία του πολιτικού καιροσκοπισμού και του λαϊκισμού είναι προδιαγεγραμμένη…

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Τετάρτης 4 Ιουλίου 2018

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 04/07/2018

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: “Κυβερνητικό θέατρο σκιών”

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: “Φοβού τους Δαναούς”

ΕΘΝΟΣ: “Πλειοψηφία άλλου τύπου!”

ΕΣΤΙΑ: “Ο Τσίπρας κρύβεται πίσω από τον Πάνο Καμμένο”

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: “Διπλό κούρεμα στα αναδρομικά των επικουρικών”

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: “Ο Πιερ προμοδοτεί, ο Κυριάκος δυσφορεί και ο Πάνος απειλεί”

ΤΑ ΝΕΑ: “Κυβέρνηση-παρωδία. Το τελευταίο κόλπο Τσίπρα-Καμμένου για την καρέκλα”

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: “Επίσκεψη Μοσκοβισί στην Αθήνα “Συνεχίστε όπως μέχρι σήμερα”…την επίθεση στο λαό!”

Η ΑΥΓΗ: “Έπεσαν οι μάσκες. Ο πανικός της Ν.Δ. μπροστά στην καθαρή έξοδο”

Ο ΛΟΓΟΣ: «Χαραμάδα ευκαιρίας»

ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: «Κυβέρνηση χωρίς Τσίπα»

KONTRA: «Χουνέρι σε Κυριάκο με τις συντάξεις ετοιμάζει ο Αλέξης»

ESPRESSO: « Μάνα και κόρη με τον ίδιο εραστή»

STAR: «Φοβόταν ποιοι του την είχαν στημένη»

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΛΗΘΕΙΑ: «Οι τελευταίες δύσκολες ώρες του Λαρίσης»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: “Σεντένο: Δεν αποτελεί επιλογή το πισωγύρισμα”

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ: « «Παράθυρο» για μη μείωση των συντάξεων»

 

 

Ελίζα Βόζεμπεργκ: «Τα αποτελέσματα της Συνόδου Κορυφής για το μεταναστευτικό δεν μας δικαιώνουν»

Τα συμπεράσματα της πρόσφατης Συνόδου Κορυφής της Ε.Ε. με κεντρικό θέμα το προσφυγικό σχολίασε η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και του Ε.Λ.Κ., κυρία Ελίζα Βόζεμπεργκ – Βρυωνίδη, κατά τη διάρκεια σχετικής συζήτησης στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, παρουσία του Προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, κ. Τουσκ, του Προέδρου Γιούνκερ και του Έλληνα Επιτρόπου Εσωτερικών Υποθέσεων, κ. Δ. Αβραμόπουλου.

Η Ελληνίδα ευρωβουλευτής σημείωσε ότι η από 27-28 Ιουνίου Σύνοδος Κορυφής των Ευρωπαίων ηγετών δεν έδωσε ικανοποιητικές και βιώσιμες λύσεις για το κορυφαίο ζήτημα του μεταναστευτικού. Αντιθέτως, δημιούργησε αβεβαιότητα για το μέλλον και επιβεβαίωσε ότι η εφαρμογή της θεμελιώδους αρχής της αλληλεγγύης στην πράξη είναι προβληματική.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ελίζα Βόζεμπεργκ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην Ελλάδα, που πρέπει εδώ και τώρα να αποσυμφορηθεί επιτέλους από τους μεγάλους πληθυσμούς αιτούντων άσυλο, δεδομένου ότι οι αφίξεις αλλοδαπών από τα παράλια της Τουρκίας έχουν αυξηθεί κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης της Ελίζας Βόζεμπεργκ :

«Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε,

Όλα τα χρόνια μιλούμε για την ανάγκη Κοινής Ευρωπαϊκής Πολιτικής Ασύλου, Κοινής Ευρωπαϊκής Μεταναστευτικής Πολιτικής και για δεσμευτικές πολιτικές σε όλα τα κράτη μέλη. Όλοι γνωρίζουμε ότι ο εθελοντισμός έχει αποδεδειγμένα αποτύχει. Όπως επίσης υπάρχουν συγκεκριμένες χώρες που αρνήθηκαν να εφαρμόσουν αποφάσεις που έχουμε λάβει, υποστηρίζοντας τα συμφέροντά τους χωρίς ευρωπαϊκή νοοτροπία.

Η Σύνοδος Κορυφής δεν έδωσε ικανοποιητικές απαντήσεις, δεν οδηγήθηκε σε λύσεις βιώσιμες για το κορυφαίο αυτό θέμα. Η αναβολή οριστικής μεταρρύθμισης του Κανονισμού του Δουβλίνου για το Δεκέμβρη δημιουργεί ανασφάλεια ενώ αναμφίβολα δεν υποστηρίζει τη θεμελιώδη αρχή της αλληλεγγύης.

Το μεταναστευτικό πρόβλημα εξακολουθεί να επιβαρύνει τις χώρες πρώτης υποδοχής, όπως η Ελλάδα, διότι άλλωστε οι ροές από την Τουρκία συνεχίζονται και μάλιστα αυξημένες το 2018, όπως άλλωστε και η Επιτροπή έχει βεβαιώσει.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Πλησιάζει ο χρόνος των ευρωεκλογών και οφείλουμε όλοι να απαντήσουμε στους συμπολίτες μας, πώς θα λειτουργήσει η αναλογική υποδοχή προσφύγων σε όλα τα κράτη μέλη, σύμφωνα με την ισορροπημένη και δίκαιη πρόταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να αποσυμφορηθεί η χώρα μου, η Ελλάδα, για να μπορέσει να διαχειριστεί αποτελεσματικά αλλά και με σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων το πολύ σημαντικό αυτό θέμα».