Αρχική Blog Σελίδα 14124

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Δήλωση Ρώσου κοσμοναύτη ΑντόνΣκάπλεροφ μετά τη συνάντηση με την υπουργό Τουρισμού

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Δήλωση Ρώσου κοσμοναύτη Αντόν Σκάπλεροφ στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, μετά τη συνάντηση με την υπουργό Τουρισμού

Μήνυμα συμπαράστασης στον ελληνικό λαό έδωσε ο Ρώσος κοσμοναύτης Αντόν Σκάπλεροφ, στο πλαίσιο συνάντησης που είχε με την υπουργό τουρισμό Ελενα Κουντουρά στο γραφείο της, την προηγούμενη Παρασκευή. “Καταρχάς θα ήθελα να εκφράσω τα συλλυπητήριά μου σε όλο τον ελληνικό λαό γι’ αυτήν την τρομακτική τραγωδία, που συνέβη από την πυρκαγιά σε μικρή απόσταση από την Αθήνα”, δήλωσε ο Αντόν Σκάπλεροφ, που βρέθηκε στην Ελλάδα για την αποκατάσταση του μετά την τρίτη διαστημική του πτήση. Ο Ρώσος Κοσμοναύτης πάντοτε επιλέγει Ελλάδα και την Κρήτη για την αποκατάστασή του μετά από διαστημικές αποστολές. Η Ελενα Κουντουρά από τη μεριά της τον ευχαρίστησε για τη ζέση με την οποία αντιμετωπίζει την Ελλάδα, αφού είναι γνωστό, ότι τον περασμένο Μάρτιο σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του από το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό εξύμνησε την Ελλάδα και τον ελληνικό τουρισμό από το Διάστημα στο πλαίσιο του Έτους Τουρισμού Ελλάδος-Ρωσίας. https://www.youtube.com/watch?v=nvs1vPRVBJk. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επεσήμανε πως πρότεινε στην υπουργό Τουρισμού να γίνει πράξη στην Κρήτη ένα μικρό πάρκο, όπου οι κοσμοναύτες και οι αστροναύτες από όλον τον κόσμο, οι οποίοι έρχονται στην Ελλάδα είτε για αποκατάσταση, είτε με τις οικογένειές τους για διακοπές, θα φυτεύουν από ένα δέντρο. Όχι ένα απλό δέντρο, αλλά ειδικά ένα ελαιόδεντρο, που είναι το σύμβολο της ειρήνης και της αφθονίας. Αυτή η πλατεία θα είναι ακριβώς ένα σύμβολο ειρήνης, φιλίας. Στην Κρήτη που ήδη υπάρχει μνημείο για τον Γιούρι Γκαγκάριν πριν δύο χρόνια, το εν λόγω πάρκο αυτή η πλατεία, όπως εξήγησε, “θα είναι ακριβώς ένα σύμβολο ειρήνης, φιλίας, δεν έχει σημασία πώς θα ονομάζεται, πάρκο Φιλίας ή πάρκο των Κοσμοναυτών, αλλά θα συμβολίζει ότι άνθρωποι από όλον τον κόσμο, που τους αρέσει η Ελλάδα, έρχονται εδώ για να περάσουν ωραία, να ξεκουραστούν κι ανάμεσά τους και κοσμοναύτες για αποκατάσταση”.

AΠΕ-ΜΠΕ/Ρεμούνδος Α. Χαλκιαδάκης Κ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Δηλώσεις της διοικήτριας του ΟΑΕΔ Μαρίας Καραμεσήνη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Δηλώσεις της διοικήτριας του ΟΑΕΔ Μαρίας Καραμεσήνη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δηλώσεις της διοικήτριας του ΟΑΕΔ Μαρίας Καραμεσήνη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τη συμφωνία συνεργασίας ΟΑΕΔ και ΑΠΕ-ΜΠΕ για άνεργους πτυχιούχους δημοσιογράφους.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/Ρεμούνδος Α.

ΕΦΚΑ: Παρατείνεται η προθεσμία καταβολής εισφορών Ιουνίου 2018 μη μισθωτών ασφαλισμένων

Την παράταση έως την Παρασκευή, 10 Αυγούστου 2018, της προθεσμίας καταβολής των εισφορών του μηνός Ιουνίου 2018 για τους μη μισθωτούς ασφαλισμένους ανακοίνωσε η διοίκηση του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).

Επίσης, παρατείνεται έως τις 10 Αυγούστου η προθεσμία καταβολής της τρίτης δόσης εκκαθάρισης των ασφαλιστικών εισφορών έτους 2017 των μη μισθωτών ασφαλισμένων.

Oικονομικό αδιέξοδο για παραγωγούς και κτηνοτρόφους μετά την κρίση του γάλακτος

Η ασφυκτική πίεση για ρευστότητα αναγκάζει τους παραγωγούς της μηδικής και του τριφυλλιού να ρίξουν τις τιμές.

Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο να πωλούν την μηδική ακόμα και 8 λεπτά το κιλό. Από την κατάσταση βέβαια επωφελούνται οι έμποροι και οι μεσάζοντες. Ενδεικτική είναι η περίπτωση στη Λάρισα, που πρότειναν σε καλλιεργητές απλά να σπείρουν και οι έμποροι να αναλάβουν όλα τα υπόλοιπα, να κόβουν και να δένουν δίνοντας στους καλλιεργητές μόνον 12 λεπτά. Λόγω της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης των κτηνοτρόφων αλλά και της έλλειψης ρευστότητας των παραγωγών οι έμποροι αγοράζουν ακόμα και 8 λεπτά και το πουλούν με πίστωση δύο μηνών στον κτηνοτρόφο βάζοντας «τόκο»…

Το πρόβλημα μεγιστοποιήθηκε λόγω της κρίσης του γάλακτος τους τελευταίους μήνες. Πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι νέοι καλλιεργητές της μηδικής, που μπήκαν τα τελευταία χρόνια στο χώρο για να αυξήσουν το εισόδημά τους και να επωφεληθούν των επιδοτήσεων βιολογικών, που δεν δόθηκαν. Έτσι αναγκάζονται κυριολεκτικά να «σκοτώνουν» την παραγωγή τους πουλώντας και 9 λεπτά με αποτέλεσμα να δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα στους παλιούς καλλιεργητές,  που έχουν επενδύσει σε υποδομές και μηχανήματα.

Ο καιρός δεν βοήθησε την κατάσταση, αφού οι παρατεταμένες βροχοπτώσεις υποβάθμισαν την ποιότητα της παραγωγής και οι κάποιοι παραγωγοί αναγκάστηκαν να το μαζέψουν και να το δέσουν γνωρίζοντας ότι θα μείνει η παραγωγή τους αδιάθετη.  Η απώλεια της παραγωγής υπολογίζεται στο 20% για φέτος. Οπότε σε συνδυασμό με την ανυπαρξία ρευστότητας έφεραν αδιέξοδο.  Πάντως γενικά οι τιμές διαμορφώνονται στα 12 λεπτά και για τους παραγωγούς που θέλουν άμεσα ρευστό η τιμή φθάνει και τα 9-10 λεπτά όπως αναφέραμε παραπάνω.

Πάντως θα πρέπει να αναφέρουμε ότι παρατηρείται η τάση στροφής, στην καλλιέργεια τριφυλλιού που κρατά την τιμή στα περσινά επίπεδα των 15 λεπτών, για τον παραγωγό και 19 λεπτά αγοράζει ο κτηνοτρόφος τριφύλλι εγγυημένης ποιότητας και συμπεριλαμβάνονται τα μεταφορικά.  Εάν ο κτηνοτρόφος το αγοράσει κατευθείαν από τον παραγωγό η τιμή είναι 12 λεπτά+2 λεπτά τα εργατικά +3λεπτά τα μεταφορικά. ΄Ετσι γλυτώνουν το κέρδος του εμπόρου περίπου 3 λεπτά.  Όμως οι κτηνοτρόφοι συνήθως αναγκάζονται να πληρώσουν με πίστωση δίνοντας επιταγή του τυροκόμου, οπότε η πίστωση ανεβάζει περίπου 2 λεπτά ακόμα την τιμή.

Στα νησιά και κυρίως στην Κρήτη η τιμή διαμορφώνεται στα 25-27 λεπτά το κιλό την μπάλα και το χειμώνα το τριφύλλι φθάνει και 30-35 λεπτά με πίστωση 2 μηνών.

Ο κλάδος της μεταποίησης ζωοτροφών με παραγωγή μηδικής σε πέλλετ έχει θετικές και αρνητικές πλευρές για την ώρα. Ο καιρός δεν βοήθησε και οι απώλειες ήταν μεγάλες. Οι τιμές που πληρώνονται οι παραγωγοί είναι 150 ευρώ τον τόνο με υγρασία αποδεκτή μέχρι 20%. Βέβαια η εταιρία καλύπτει τα εργατικά κοπής και συλλογής.

Ο ανταγωνισμός με την εισαγωγή χόρτου και τριφυλλιού από την  Βουλγαρία είναι μεγάλος.

Οι βιομηχανίες αγοράζουν από το χωράφι άκοπη μηδική με 8-12 λεπτά και κομμένη από τον παραγωγό 4 λεπτά ακόμη. Η τιμή πέλλετ από τους εμπόρους διαμορφώνεται στα 25 λεπτά το πρώτης ποιότητας με πρωτείνη 16-17% και παράδοση στο χώρο του κτηνοτρόφου ενώ το δεύτερης ποιότητας με λιγότερη πρωτείνη πωλείται 19 λεπτά. Το χόρτο σε μπάλα πωλείται 13-17 λεπτά ανάλογα βέβαια με την ποιότητα και την μορφή του δέματος.

Η οικονομική δυσκολία των κτηνοτρόφων για την προμήθεια ζωοτροφών είναι μεγάλη ενώ πριν υπήρχε σχετική άνεση πληρώνοντας με επιταγές των τυροκόμων που παρέδιδαν το γάλα τους.

Τελικά η κρίση του γάλακτος έχει αναστατώσει παραγωγούς και κτηνοτρόφους

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Αλεξάνδρεια: Το δάκρυ του Μακεδονομάχου. – βίντεο

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Το έντονο εθνικό και πατριωτικό κλιμα στο Συλλαλητήριο της Αλεξάνδρειας, αποτυπώθηκε με την πλέον χαρακτηριστική εικόνα. Τη στιγμή της ομιλίας του δημάρχου Αλεξάνδρειας, το πρόσωπο του παραστάτη με τη φορεσιά μακεδονομάχου, Μπάμπη Καψάλη βούρκωσε από συγκίνηση.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Αλεξάνδρεια – Εναέρια πλάνα από το συλλαλητήριο για την Μακεδονία μας

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Αλεξάνδρεια – Εναέρια πλάνα από το  συλλαλητήριο για την Μακεδονία μας

Φωτο:

ENAER SYL MAK ALE 1 ENAER SYL MAK ALE 2 ENAER SYL MAK ALE 3 ENAER SYL MAK ALE 4 ENAER SYL MAK ALE 5 ENAER SYL MAK ALE 6

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Αλεξάνδρεια: Το Συλλαλητήριο στην καρδιά της Μακεδονίας. – (βίντεο – φωτό)

Ο βροχερός καιρός δεν στάθηκε εμπόδιο στη διεξαγωγή του Μακεδονικού Συλλαλητηρίου της Αλεξάνδρειας.

Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος

Τη σειρά των ομιλητών άνοιξε ο εκπρόσωπος των Κρητικών Φίλων Μακεδονικού Αγώνα. Ακολούθησε ο δήμαρχος Αλεξάνδρειας Παναγιώτης Γκυρίνης, ενώ εκ μέρους του Μητροπολίτη Βεροίας που απουσίαζε λόγω του εθνικού πένθους τον χαιρετισμό του απηύθυνε ο Αρχιμανδρίτης Διονύσιος Ανθόπουλος.

Στον κόσμο μίλησε επίσης ο απόγονος του θρυλικού μακεδονομάχου οπλαρχηγού Γκόνου Γιώτα, κ. Κωνσταντίνος Καμτσής. Τέλος, το Συλλαλητήριο κορυφώθηκε με την ομιλία του κεντρικού προσώπου της εκδήλωσης, καθηγητή Νικόλαου Λυγερού.

Δείτε το βίντεο: 

Φωτο:

SYL ALE MAK 1 SYL ALE MAK 2 SYL ALE MAK 3 SYL ALE MAK 4 SYL ALE MAK 5 SYL ALE MAK 6 SYL ALE MAK 7 SYL ALE MAK 8 SYL ALE MAK 9 SYL ALE MAK 10 SYL ALE MAK 11 SYL ALE MAK 12 SYL ALE MAK 13 SYL ALE MAK 14 SYL ALE MAK 15 SYL ALE MAK 16 SYL ALE MAK 17 SYL ALE MAK 18 SYL ALE MAK 19 SYL ALE MAK 20 SYL ALE MAK 21 SYL ALE MAK 22 SYL ALE MAK 23 SYL ALE MAK 24 SYL ALE MAK 25 SYL ALE MAK 26 SYL ALE MAK 27 SYL ALE MAK 28 SYL ALE MAK 29 SYL ALE MAK 30 SYL ALE MAK 31 SYL ALE MAK 32 SYL ALE MAK 33 SYL ALE MAK 34 SYL ALE MAK 35 SYL ALE MAK 36 SYL ALE MAK 37 SYL ALE MAK 38 SYL ALE MAK 39 SYL ALE MAK 40 SYL ALE MAK 41 SYL ALE MAK 42 SYL ALE MAK 43 SYL ALE MAK 44 SYL ALE MAK 45 SYL ALE MAK 46 SYL ALE MAK 47 SYL ALE MAK 48 SYL ALE MAK 49 SYL ALE MAK 50 SYL ALE MAK 51 SYL ALE MAK 52 SYL ALE MAK 53 SYL ALE MAK 54 SYL ALE MAK 55

Αναστολή έξι δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από 1η -ΑΥΓ. και για ένα μήνα, λόγω θερινής περιόδου και της μειωμένης επιβατικής κίνησης

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι, από την Τετάρτη 01/08/2018 μέχρι και την Παρασκευή 31/08/2018, θα υπάρξουν μεταβολές σε ορισμένα δρομολόγια του δικτύου της, λόγω θερινής περιόδου και της μειωμένης επιβατικής κίνησης που παρατηρείται κάθε χρόνο σε συγκεκριμένες διαδρομές.

Αναλυτικά τα δρομολόγια που αναστέλλονται είναι τα εξής:

Μεταξύ Λιοσίων – Κορωπίου – Λιοσίων

Αναστέλλεται η κυκλοφορία των κατωτέρω αμαξ/χιών:

12200,12204,12208,12212,12232,12236,12240,12244

12205,12209,12213,12217,12237,12241,12245,12249

Μεταξύ Πειραιώς –Κιάτου –Πειραιώς

Αναστέλλεται η κυκλοφορία των κατωτέρω αμαξ/χιών:

1300-2305

Μεταξύ Αθηνών – Χαλκίδος – Αθηνών

Αναστέλλεται η κυκλοφορία των κατωτέρω αμαξ/χιών:

1532,1552, 1537,1557

Μεταξύ Θεσσαλονίκης – Λάρισας – Θεσσαλονίκης

Αναστέλλεται η κυκλοφορία των κατωτέρω αμαξ/χιών:

1591,1592

Μεταξύ Θεσσαλονίκης – Έδεσσας – Θεσσαλονίκης

α) Αναστέλλεται η κυκλοφορία της αμαξ/χίας 730

β) Τo δρομολόγιο της αμαξ/χίας 743 υποκαθίστανται με μισθωμένα λεωφορεία από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Μεταξύ Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου – Αλεξανδρούπολης

Τα δρομολόγια των αμαξ/χιών 1680-1681, 1686-1687,1684-1685, υποκαθίστανται με μισθωμένα λεωφορεία από την  ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τα πέντε βασικά λάθη που κάνουν οι οδηγοί όταν λειτουργούν το κλιματιστικό του αυτοκινήτου τους

Είναι γνωστό στους περισσότερους ότι οι υψηλές θερμοκρασίες μέσα στο αυτοκίνητο επηρεάζουν αρνητικά τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού. Αυτό σημαίνει ότι ο χώρος της καμπίνας των επιβατών, κατά τη διάρκεια της οδήγησης πρέπει να είναι δροσερός και αεριζόμενος.

Έρευνες έχουν δείξει ότι με εσωτερική θερμοκρασία 35 βαθμών Κελσίου οι αντιδράσεις του οδηγού μειώνονται κατά 20% από το αν οδηγούσε σε θερμοκρασία 25 βαθμών Κελσίου. Δηλαδή ουσιαστικά είναι το ίδιο ποσοστό μείωσης της αντίδρασης αν οδηγούσε έχοντας αλκοόλ στο αίμα του περίπου 0,5 γραμμάρια ανά λίτρο. Σήμερα, αρκετοί οδηγοί λειτουργούν λάθος τον κλιματισμό του αυτοκινήτου τους. Οι τεχνικοί, από την πλευρά τους, συμβουλεύουν για την ορθή λειτουργία του, όμως οι οδηγοί συνεχίζουν τα λάθη.

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει στο συγκεκριμένο θέμα έχουν εντοπιστεί πέντε βασικά λάθη. Τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού η εσωτερική θερμοκρασία μπορεί να φθάσει ακόμη και τους 60 βαθμούς Κελσίου, ενώ όλοι έχουμε διαπιστώσει ότι πολλές φορές όταν μπούμε γρήγορα μέσα στο αυτοκίνητο δεν μπορούμε να πιάσουμε, λόγω ζέστης, ούτε το τιμόνι, ούτε τον λαβιέ ταχύτητας. Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη είναι η άμεση ενεργοποίηση του κλιματισμού. Η σωστή αντίδραση είναι να ανοίξουμε τα παράθυρα και τις πόρτες για να μπει φρέσκος και δροσερότερος αέρας. Με αυτή την κίνηση καταφέρνουμε να μειώσουμε αισθητά τη θερμοκρασία στην καμπίνα των επιβατών. Αμέσως μόλις μειωθεί η θερμοκρασία τότε ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τον κλιματισμό, ο οποίος θα έχει άμεση ανταπόκριση.

Ενα ακόμη λάθος που κάνουν αρκετοί οδηγοί είναι να βάζουν την επιλογή της ανακύκλωσης. Για τους “ειδικούς” είναι ένα άλλο κλασικό λάθος. Πρέπει να βρίσκεται στην επιλογή “Auto”, ώστε η ροή του αέρα να ρυθμίζεται ομοιόμορφα και αποτελεσματικά. Υπάρχουν κάποια καλοκαιρινά πρωινά, κυρίως σε περιοχές που βρίσκονται σε μεγάλο υψόμετρο που είναι δροσερά. Καλό είναι να μπαίνει σε λειτουργία το κλιματιστικό ακόμη και σε αυτά τα μέρη, γιατί αποτρέπεται η πιθανότητα θολώματος του παρμπρίζ.

Είναι, επίσης, πολύ σημαντικό οι αεραγωγοί να βρίσκονται σε σωστή θέση και να επιλέγουμε τη σωστή ροή αέρα. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο να βάζουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό και να μην αισθανόμαστε δροσιά. Σύμφωνα με εμπειρογνώμονες δεν έχει να κάνει με τη θερμοκρασία, αλλά προς ποια κατεύθυνση ρέει ο αέρας στην καμπίνα. Προκειμένου να επιτευχθεί ομοιόμορφη κατανομή της ροής αέρα οι αεραγωγοί πρέπει να δείχνουν προς τα πάνω και όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων.  Όπως γίνεται με όλα τα μέρη του αυτοκινήτου, έτσι πρέπει να λειτουργούμε και με τον κλιματισμό. Πρέπει τουλάχιστον ανά 15.000 ή 20.000 χιλιόμετρα να αλλάζουμε το φίλτρο καμπίνας, τόσο για να υπάρχει σωστή ροή αέρα, όσο και για να μην αναπτυχθούν μικρόβια στο φίλτρο που με την σειρά τους θα περάσουν στην καμπίνα. Πέρα των πέντε βασικών λαθών που κάνουν οι οδηγοί, καλό είναι να γίνεται μία φορά τον χρόνο συντήρηση του κλιματισμού στο συνεργείο με συμπλήρωμα φρέον, ώστε το κλειστό κύκλωμα να έχει καλύτερη απόδοση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Την Τρίτη 31 Ιουλίου θα φαίνεται ο κοντινότερος και φωτεινότερος Άρης από το 2003, κάτι που δεν θα ξανασυμβεί έως το 2035

Την Τρίτη 31 Ιουλίου ο πλανήτης ‘Αρης θα πλησιάσει τη Γη περισσότερο από κάθε άλλη φορά μετά το 2003 και θα είναι έτσι ο φωτεινότερος των τελευταίων 15 ετών. Τόσο κοντινός και τόσο φωτεινός ο ‘Αρης δεν θα υπάρξει ξανά έως το 2035.

Ο ‘Αρης και η Γη κινούνται με ελλειπτικές τροχιές πέριξ του Ήλιου σε διαφορετικές αποστάσεις από το άστρο μας και με διαφορετικές ταχύτητες. Κάθε περίπου δύο χρόνια οι δύο γειτονικοί πλανήτες και ο Ήλιος ευθυγραμμίζονται, με τη Γη στη μέση, ένα φαινόμενο που λέγεται «αντίθεση» στην αστρονομία. Φέτος η αντίθεση αυτή συνέβη στις 27 Ιουλίου, την ίδια μέρα με την θεαματική μακράς διάρκειας ολική έκλειψη Σελήνης.

Ο ‘Αρης θα φθάσει στο κοντινότερο σημείο του από τη Γη στις 10:50 ώρα Ελλάδας στις 31 Ιουλίου. Ο πλανήτης, που θα λάμπει στον ουρανό με μια πορτοκαλί-κόκκινη απόχρωση, θα βρίσκεται σε απόσταση περίπου 57,6 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τη Γη.

Όμως, παρά το πλησίασμα αυτό, δεν θα καταρριφθεί το ρεκόρ του 2003, όταν ο «κόκκινος πλανήτης» απείχε μόνο 55,8 εκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη. Επρόκειτο για την πιο «στενή επαφή» εδώ και σχεδόν 60.000 χρόνια, ένα ρεκόρ που δεν θα καταρριφθεί έως τις 28 Αυγούστου 2287, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA).

Όταν ο ‘Αρης βρίσκεται ευθυγραμμισμένος με τη Γη, αλλά με τον Ήλιο ανάμεσά τους, τότε βρίσκεται στη μεγαλύτερη απόσταση από τη Γη, περίπου στα 401 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Η μέση απόσταση μεταξύ Γης-‘Αρη είναι γύρω στα 225 εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Επειδή ο ‘Αρης βρίσκεται μακρύτερα από τον Ήλιο από ό,τι η Γη, χρειάζεται περίπου δύο γήινα χρόνια για να ολοκληρώσει μια πλήρη περιφορά (η διάρκεια του έτους του) γύρω από το μητρικό άστρο του ηλιακού μας συστήματος.

Άρης NASA

Για περίπου δύο μήνες, μεταξύ 7 Ιουλίου και 7 Σεπτεμβρίου, ο ‘Αρης θα λάμπει πιο έντονα από ό,τι ο Δίας στον ουρανό της Γης και θα είναι αυτός -και όχι ο μεγαλύτερος πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος- το τέταρτο φωτεινότερο αντικείμενο μετά τον Ήλιο, τη Σελήνη και την Αφροδίτη. Ο ‘Αρης, ο οποίος έχει περίπου το μισό μέγεθος της Γης και βρίσκεται πολύ μακρύτερα από ό,τι το φεγγάρι μας, θα φαίνεται στον ουρανό περίπου 75 φορές μικρότερος σε σχέση με τη Σελήνη.

H NASA και οι άλλες διαστημικές υπηρεσίες εκτοξεύουν περίπου ανά διετία τις διαστημικές αποστολές τους, όταν ο ‘Αρης πλησιάζει πολύ τη Γη, ώστε το ταξίδι να είναι πιο σύντομο. Έτσι, τα ρόβερ Opportunity και Spirit εκτοξεύθηκαν το 2003, ο αρειανός δορυφόρος MRO το 2005 και το Mars Phoenix Lander το 2007.

Η επόμενη προσέγγιση ‘Αρη-Γης θα γίνει τον Οκτώβριο 2020 και η επόμενη πολύ κοντινή αντίθεση των δύο πλανητών το Σεπτέμβριο 2035. Αυτή την εποχή, ο ‘Αρης βρίσκεται εν μέσω μιας τεράστιας αμμοθύελλας που έχει καλύψει σχεδόν όλο τον πλανήτη και έχει βυθίσει στη σιωπή το αμερικανικό ρόβερ Opportunity, το οποίο μπορεί να μην ξανακουσθεί μετά από αυτή την περιπέτεια, τη δυσκολότερη κατά την 14ετή αποστολή του.

ΑΠΕ-ΜΠΕ