Bιβλιοκριτική: Καπράγια: Το νέο αριστούργημα της Πέμης Γκανά – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η Πέμη Γκανά είναι μια νέα, εξαιρετικά ταλαντούχα συγγραφέας που τη γνωρίσαμε πριν 4 χρόνια με το πρώτο της βιβλίο, ένα εμβληματικό μυθιστόρημα με τίτλο «Kairlov».

Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η «Καπράγια» είναι το δεύτερο μυθιστόρημα της, όπου αποτινάσσοντας, πλέον, την μεγαλοπρέπεια της Τσαρικής Αυλής του προηγούμενου πονήματός της, σκύβει πάνω στο ουρλιαχτό της απόγνωσης των ηρώων του νέου της…

Η Καπράγια είναι ένα εξαιρετικό ανάγνωσμα, με συγγραφικά ευρήματα, απίστευτη πλοκή, ήρωες που γίνονται φίλοι του αναγνώστη και πολλά στοιχεία ενός ψυχολογικού θρίλερ σαν εκείνα που σκηνοθέτησαν στον κινηματογράφο ένας

Jaume Balagueró, ένας Oriol Paulo, ένας Martin Scorsese ή και ο Alfred Hitchcock! Όλο το βιβλίο άλλωστε, κυλά σαν κινηματογραφική ταινία…

Σε δεύτερη ανάγνωση διαπιστώνουμε τον φόβο της δημιουργού μπροστά στη λήθη. Κι ο νους ανασύρει από τα βάθη του τα λόγια του Τόμας Γουλφ: «Και συμπονούσε όλους τους μπακάληδες, τους υφασματέμπορους που είχαν έρθει και φύγει μαζί με το εφήμερο έργο τους, μερικά ξεχασμένα περιττώματα ή ένα σάπιο ύφασμα. Και η τρομερή φρίκη του θανάτου και της λήθης, ανατάραζε την καρδιά του. Θλιβόταν για όλους εκείνους τους ανθρώπους που είχαν πεθάνει δίχως να ΄χουν χαράξει το όνομά τους πάνω σ ένα βράχο, δεν είχαν λαξέψει μια ένδειξη, κάποιο έμβλημα ώστε να έμεναν αξέχαστοι για πάντα».

Η γλώσσα της Πέμης Γκανά, ρέει σαν γάργαρο νερό ηπειρώτικης πηγής. Κι εκεί, μέσα στη ροή και στις εικόνες που δημιουργεί στον αναγνώστη αλλάζει και μετατρέπεται σε τραχιά και σπαράζει δίπλα στο κορίτσι – ηρωίδα της που ακροβατεί ανάμεσα στην πραγματικότητα και την παράνοια. Κι από δίπλα μια μάμα που ορίζει, κατά πως θέλει, την ζωή του άντρα και της κόρης, ένας ναυτικός που νοσταλγεί λιμάνια και θάλασσες καθώς ζει ριζωμένος στον βράχο της Καπράγιας, ένας γιατρός που μάχεται με τους προσωπικούς του δαίμονες. Πρόσωπα που πλαγιάζουν μαζί, ονειρεύονται, εκδικούνται, μπερδεύονται οι εφιάλτες τους. Κοινός παρανομαστής η αγωνιώδης προσπάθεια της επιβίωσης, της λύτρωσης, που μοιάζει αδύνατη καθώς όλοι έχουν να αντιπαλέψουν τον σκοταδισμό και τις δεισιδαιμονίες της εποχής. Οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με δολοφονίες, και την αφόρητη σιωπή που συνθλίβει αργά, μα σταθερά, τις ζωές τους, μα το χειρότερο είναι πως έχοντας περάσει από μέσα από την κόλαση δεν έχουν καμία ελπίδα για το μέλλον.
Τι είναι το ζητούμενο τελικά;   Η προσωπική ευτυχία ή μήπως το κοινό καλό; Οι ήρωες καλούνται να πάρουν αποφάσεις που ενίοτε στοιχίζουν την ίδια την ζωή τους.

Διαβάστε το, θα σας καθηλώσει και θα σας αφήσει άφωνους με το τέλος του…

Βιογραφικό

Η Πέμη Γκανά γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων κι έκανε μεταπτυχιακό στην Ψυχολογία του Καταναλωτή στο πανεπιστήμιο John Moores του Λίβερπουλ.

Το 2016 κυκλοφόρησε το μυθιστόρημά της, «Kairlov», από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης. Το 2019 συμμετείχε με το διήγημα «Τα όνειρα του κυρίου Πάντιγκτον»

στη συλλογή διηγημάτων «Μαζί ξανά», από τις εκδόσεις Βακχικόν. Διηγήματά της

δημοσιεύονται κατά καιρούς σε ηλεκτρονικά περιοδικά, ενώ το διήγημα «Charleston chew», της σειράς «Μπόλτον Κρικ», βραβεύτηκε το 2018.

Η «Καπράγια» είναι το δεύτερο μυθιστόρημά της και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πνοή.