Αύξηση 15% στις εγγραφές στα Επαγγελματικά Λύκεια μετά την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος “Μία Νέα Αρχή στα ΕΠ.ΑΛ.”

Σε περίπου 400 Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) της χώρας θα χρηματοδοτηθούν με 2.200 ευρώ “Σχέδια Δράσης” που προωθούν την καινοτομία, τη δημιουργικότητα, την επιχειρηματικότητα στα σχολεία και προβάλλουν τις επιστήμες, την τεχνολογία και τον πολιτισμό στο πλαίσιο του προγράμματος “Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.”. Το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας – ΝΟΗΣΙΣ, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, συντονίζει τη δημιουργία των “Σχεδίων Δράσης” που υλοποιούνται με στόχο να δοθεί ένα ισχυρό μήνυμα εξωστρέφειας προς την τοπική κοινωνία.

    Το πρόγραμμα “Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.” η σκοπιμότητα, η χρησιμότητα και η ωφέλειά του για την εκπαίδευση, αλλά και για την κοινωνία γενικότερα, καθώς επίσης και τα Σχέδια Δράσης του βρέθηκαν στο επίκεντρο ημερίδας που διοργάνωσαν σήμερα στη Θεσσαλονίκη, το ΝΟΗΣΙΣ σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

       Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η επαγγελματική εκπαίδευση να μην είναι λύση ανάγκης, αλλά να είναι επιλογή για τους μαθητές και τις μαθήτριες και προς αυτή την κατεύθυνση καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, όπως τόνισε σε χαιρετισμό της στους συμμετέχοντες στις εργασίες της ημερίδας μέσω βιντεοδιάσκεψης η υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Μερόπη Τζούφη.

   “Για το υπουργείο Παιδείας, αλλά για την κυβέρνηση συνολικά, η ενίσχυση και η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι μία σημαντική προτεραιότητα κι αυτό προκύπτει και από το σύνολο των μεταρρυθμίσεων και των αλλαγών που έχουν δρομολογηθεί το τελευταίο διάστημα, οι οποίες ήταν απολύτως απαραίτητες, ώστε να αναθεωρηθούν ριζικά εκπαιδευτικές πολιτικές του παρελθόντος που είχαν οδηγήσει την επαγγελματική εκπαίδευση σε βαθμιαία απαξίωση” υπογράμμισε.

 Αναφερόμενη στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για την Αναβάθμιση της Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης και τη Μαθητεία που υιοθετήθηκε το 2016, τόνισε ότι στοχεύει στην αναβάθμιση του επιπέδου μόρφωσης, αλλά κυρίως τη διασφάλιση επαγγελματικής διεξόδου για τους αποφοίτους.

Για το πρόγραμμα “Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.” που εντάσσεται σε αυτό το στρατηγικό σχεδιασμό είπε ότι μετά την πιλοτική εφαρμογή του πέρσι σε εννέα ΕΠΑ.Λ., φέτος γενικεύεται και στα 398 ΕΠΑ.Λ. της χώρας.

 “Υπάρχει αύξηση του μαθητικού δυναμικού στα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑ.Λ. και εγγράφονται και παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και με αναπηρία, που είναι πολύ σημαντικό, αφού ξέρουμε ότι ο πληθυσμός αυτών των παιδιών έχει προβλήματα διασύνδεσης με την αγορά εργασίας” υπογράμμισε η υφυπουργός Παιδείας προσθέτοντας ότι δυναμική αποκτά και ο θεσμός της μαθητείας.

   Τα θέματα που μας απασχολούν είναι τα νέα προγράμματα σπουδών, είμαστε στη διαδικασία  για νέο εκπαιδευτικό υλικό από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, έχει ξεκινήσει και πρέπει να επιταχυνθεί η διαδικασία για τον τεχνολογικό, εργαστηριακό εξοπλισμό στα σχολεία και στα ερευνητικά κέντρα και η διεύρυνση και ανάπτυξη των προγραμμάτων μαθητείας, ανέφερε.

   Το πιο σημαντικό είναι το πώς θα υποστηρίξουμε το έργο των εκπαιδευτικών και των ίδιων μαθητών, ώστε αυτή η προσπάθεια που γίνεται, να αλλάξει με σταθερό τρόπο την πραγματικότητα στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Αύξηση 15% στις εγγραφές στα ΕΠΑ.Λ. – Πρωταθλήτρια η Κεντρική Μακεδονία στο πρόγραμμα μαθητείας

  Με την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος “Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.” αυξήθηκαν κατά 15% οι εγγραφές στα ΕΠΑ.Λ. και έχει αλλάξει το κλίμα, το πως βλέπει η κοινωνία την επαγγελματική εκπαίδευση, επισήμανε ο Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης.

   Το πρόγραμμα, όπως εξήγησε, περιλαμβάνει τον κλασικό ρόλο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ο οποίος είναι η προετοιμασία των μαθητών για να ανταποκριθούν σε ένα επάγγελμα ή και να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην επόμενη βαθμίδα και αναβαθμίζεται με το θεσμό της μαθητείας συνδεδεμένης με το σχολείο.  Επιδιώκει όμως και την αναβάθμιση του κοινωνικού ρόλου ως προϋπόθεση για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, σύμφωνα με την αναλυτική περιγραφή του ρόλου των ΕΠΑ.Λ., σημείωσε ο κ. Ανανιάδης, τονίζοντας ότι στην Κεντρική Μακεδονία το πρόγραμμα υλοποιήθηκε πιλοτικά πέρσι στο ΕΠΑ.Λ. Λαγκαδά.

    Αναφερόμενος στο πρόγραμμα της μαθητείας, είπε ότι συνεχίζει για δεύτερη χρονιά και έχει μεγάλη επιτυχία και στην Κεντρική Μακεδονία. “Είμαστε πρώτοι στην Ελλάδα, έχουμε πάνω από 1.000 απόφοιτους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό και για εννέα μήνες θα κάνουν πρακτική σε επιχειρήσεις αμειβόμενοι με το ποσό των 350 ευρώ το μήνα, θα έχουν ασφάλιση, προϋπηρεσία και αν θέλουν μπορούν να δώσουν εξετάσεις και να πάρουν την πιστοποίηση επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων” τόνισε.

   Ιδιαίτερα καινοτόμο χαρακτήρισε τον Τομέα Δομικών Έργων στο ΕΠΑ.Λ. Λαγκαδά, μοναδικό στην Κεντρική Μακεδονία σημειώνοντας ότι δεν έχει ακόμα εγκριθεί η μαθητεία για τους επτά αποφοίτους τους.  Το ΝΟΗΣΙΣ έχει αναλάβει την υλοποίηση και την παρακολούθηση των “Σχεδίων Δράσης” στα ΕΠΑ.Λ. γι αυτό έχει συσταθεί ειδική ομάδα στελεχών του που εργάζεται σχεδόν αποκλειστικά με το πρόγραμμα, υπογράμμισε ο πρόεδρος του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας, Μιχάλης Σιγάλας.

  Η ομάδα μόλις έχει ολοκληρώσει μία πιλοτική εφαρμογή με σχέδια δράσης από εννέα ΕΠΑ.Λ. και σήμερα είναι έτοιμη για την επέκταση προγράμματος σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας, ανέφερε ο κ. Σιγάλας εκφράζοντας τη βαθιά πεποίθησή του ως πανεπιστημιακός δάσκαλος ότι κανένα πρόγραμμα, καμία δράση, καμία βελτίωση υποδομών δεν μπορεί να πετύχει τους στόχους της χωρίς τη συμμετοχή της πρωτοβουλίας και την αφοσίωση των ενεργών εκπαιδευτικών και τη δυνατότητά τους να εμπνεύσουν τη δημιουργικότητα και τη φιλομάθεια των μαθητών.

Το ΝΟΗΣΙΣ ως φορέας διαχείρισης συντάσσει στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς την προκήρυξη για τα “Σχέδια Δράσης” και αναλαμβάνει την συγκέντρωση, κατηγοριοποίηση, έλεγχο και αξιολόγηση των υποβληθέντων Σχεδίων, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν από ΕΣΠΑ 2014-2020. Στη συνέχεια δίνει τις κατευθυντήριες οδηγίες για την υλοποίηση των Σχεδίων Δράσης και παράλληλα παρακολουθεί και συμβουλεύει για την οικονομική διαχείριση τους. Περισσότερες πληροφορίες για τις βασικές δράσεις του προγράμματος “Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ” είναι διαθέσιμες στον σύνδεσμο www.minedu.gov.gr/texniki-ekpaideusi-2/enimerosi-mathiton-kai-ekpaideftikon-gia-to-neo-epal/36530-28-08-18-mia-nea-arxi-gia-ta-epaggelmatika-lykeia-4

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΧωρίς αλλαγές τα τέλη κυκλοφορίας – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας
Επόμενο άρθροΟ Αναγκαστικός Συνεταιρισμός Κροκοπαραγωγών Κοζάνης νέο μέλος της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ