Αυτοκίνητο: Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν το ύψος των μπροστινών καθισμάτων

Η νέα τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι η μείωση του ύψους των μπροστινών καθισμάτων από το έδαφος. Ακόμη και στα καινούργια SUV – Crossover, που έχουν αυξημένο ύψος από το έδαφος για να κινούνται και στο off road, οι σχεδιαστές του εσωτερικού χώρου αναζητούν τρόπους για να κάθονται πιο χαμηλά οι μπροστινοί επιβάτες.

Αυτή η τάση τείνει να γενικευτεί στις περισσότερες κατηγορίες αυτοκινήτων. Οι λόγοι που εξυπηρετεί αυτή η επιλογή είναι σημαντικοί και έχουν σχέση με την ασφάλεια και την αίσθηση που αποκομίζει κυρίως ο οδηγός κατά την διάρκεια της οδήγησης.

Ειδικότερα, η χαμηλότερη τοποθέτηση των μπροστινών καθισμάτων έχει τις εξής θετικές παρενέργειες:

–        Εξασφαλίζει την αποτελεσματικότερη δράση των συστημάτων ασφάλειας του αυτοκινήτου σε περίπτωση σύγκρουσης.

–        Αυξάνει το αίσθημα ασφάλειας που νοιώθει ο οδηγός.

–        Μειώνει σημαντικά το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, με άμεσα οφέλη στην επίτευξη καλύτερων οδηγικών χαρακτηριστικών.

–        Εξασφαλίζει την πιο εύκολη πρόσβαση στα καθίσματα ακόμη και άτομα που έχουν περιορισμένο ύψος.

–        Επιτρέπει την ευκολότερη εύρεση της κατάλληλης θέσης οδήγησης για να μπορεί ο οδηγός να χειρίζεται άμεσα το τιμόνι, τα πεντάλ, τα χειριστήρια και άλλα συστήματα.

–        Με τις κατάλληλες αλλαγές, η μείωση του ύψους των καθισμάτων δεν επηρεάζει την ορατότητα που έχει ο οδηγός σε όλες τις πλευρές του αυτοκινήτου.

Επίσης, διευκολύνει τους σχεδιαστές στην ολοκλήρωση της σχεδίασης του αμαξώματος και στην προσπάθεια που γίνεται να περιορισθεί το συνολικό ύψος του αυτοκινήτου. Πλέον όλοι οι κατασκεύασες μειώνουν το ύψος των νέων μοντέλων, για δυο κυρίως λόγους, την μείωση της αντίστασης στον αέρα που παίζει καθοριστικό ρόλο στην οικονομία του καυσίμου και στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου καθώς και στην ομορφότερη αισθητική του αυτοκινήτου.

Η μελέτη για την σωστή τοποθέτηση των καθισμάτων σε ένα αυτοκίνητο είναι μια από τις πιο δύσκολες αποστολές που καλούνται να ολοκληρώσουν με επιτυχία οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί. Υπάρχουν και περιπτώσεις παλαιών μοντέλων που η λανθασμένη τοποθέτηση των καθισμάτων υποχρέωνε τον οδηγό να κάθεται σε μη ασφαλή θέση και να καταπονεί την μέση του.

Επίσης, καθοριστικό ρόλο στην επιλογή ενός αυτοκινήτου είναι η δοκιμή που κάνει ο υποψήφιος αγοραστής και η αξιολόγηση της θέσης οδήγησης καθώς και των άλλων θέσεων που περιλαμβάνονται στο αυτοκίνητο.

Αξίζει να τονισθεί ότι ακόμη και οι νέες μπερλίνες, όπως το νέο Peugeot 508, έχουν επηρεαστεί από την τάση που θέλει χαμηλότερη τοποθέτηση των μπροστινών καθισμάτων καθώς και μείωση του συνολικού ύψους του αυτοκινήτου. Οι ίδιες κατευθύνσεις εφαρμόστηκαν και στο νέο Kia Ceed. Πρόκειται για την τελευταία προσθήκη στη μικρομεσαία κατηγορία, που αναμένεται στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΒουλή: Ειδική μηνιαία αποζημίωση στους δύο Έλληνες στρατιωτικούς που κρατούνται στις τουρκικές φυλακές, με τροπολογία που ψηφίστηκε ομόφωνα από όλα τα κόμματα
Επόμενο άρθροΚοζάνη – Αλεξάνδρα Τζάτσου – Η 38χρονη εργαζόμενη που συγκέντρωσε 19.150 μόρια και διεκδικεί μια θέση στην Ιατρική Σχολή