Οι συνεχόμενες δηλώσεις του προέδρου του ΙΕΠ Ιωάννη Αντωνίου, για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
και των σχολικών μονάδων, αποδείχτηκε ότι δεν ήταν ούτε τυχαίες ούτε αποσπασματικές αλλά είχαν τον ρόλο «λαγού».
Η ίδια η Υπουργός Παιδείας με τις σημερινές της δηλώσεις (7/2/2020) ξεκαθαρίζει προς πάσα κατεύθυνση ότι θα προχωρήσει την αξιολόγηση αποφασιστικά. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι: «Σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ο σχεδιασμός μας για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι σαφής και ξεκάθαρος: πρώτο βήμα η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και στη συνέχεια η αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών».
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει στα χέρια της όλο το νομικό πλαίσιο που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση. Με βάση αυτό μπορεί να προχωρήσει τους σχεδιασμούς της, να αξιοποιήσει και να επεκτείνει τις υπάρχουσες διατάξεις.
Η προώθηση της αντιδραστικής αξιολόγησης δεν έχει καμία σχέση με τη στήριξη και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά αποτελεί ένα ακόμα μέσο για την προώθηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Έχουμε άλλωστε πείρα από την εφαρμογή της αξιολόγησης σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και αλλού, που είχε ως αποτέλεσμα ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, υποχρηματοδότησή τους, κλείσιμο πολλών, ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, απολύσεις και φυσικά υποβάθμιση της παρεχόμενης μόρφωσης.
Είναι τεράστιες οι ευθύνες των πλειοψηφιών σε ΔΟΕ – ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ/ΔΗ.ΣΥ- ΠΕΚ/ΕΡΑ-ΑΕΕΚΕ-ΣΥΝΕΚ), οι οποίες με τη στάση τους καλλιεργούν αυταπάτες στον κλάδο για μια δήθεν «καλή – μη τιμωρητική αξιολόγηση», δίνουν πολύτιμο χρόνο και στήριξη στην κυβέρνηση να προχωρήσει την αντιεκπαιδευτική της πολιτική. Αποδεικνύεται ότι η θέση που πήραν στα συνέδρια του περασμένου καλοκαιριού υπέρ της αξιολόγησης και κατά της απεργίας – αποχής ήταν «χέρι βοηθείας» προς την κυβέρνηση.
Καμία αναμονή! Τώρα είναι ώρα ακόμα περισσότεροι ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ να στηρίξουν το κοινό κείμενο υπέρ της απεργίας – αποχής, που υπογράφουν έως τώρα 77 εκπαιδευτικά σωματεία.