Εντυπωσιακή και ιδαίτερα αισιόδοξη για την άμεση επικοινωνία της Αστυνομίας με τους πολίτες και την εδραίωση της σχέσης εμπιστοσύνης με την κοινωνία, χαρακτηρίζουν στελέχη του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ την ανταπόκριση των χρηστών του διαδικτύου και ειδικότερα των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης, στην λειτουργία της επίσημης ιστοσελίδας του Σώματος στο Facebook: https://www.facebook.com/hellenicpolice
Η επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας, δημιουργήθηκε πριν από 25 μέρες, στις 3 Σεπτεμβρίου 2016 και ήδη έχει φτάσει τους 6.800 φίλους, ενώ αυξάνονται συνεχώς και με γρήγορο ρυθμό.
Όπως ανέφεραν αρμόδια στελέχη της ΕΛ.ΑΣ, στόχος της δημιουργίας σελίδας στο Facebook είναι να ενημερώνει και να ευαισθητοποιεί τους χρήστες του διαδικτύου για διάφορα θέματα, με τρόπο άμεσο και γρήγορο, ενώ παράλληλα να δέχεται απόψεις, παρεμβάσεις ή και καταγγελίες πολιτών, προκειμένου να αντιμετωπίζονται άμεσα ζητήματα που αφορούν στη σχέση με την κοινωνία.
Για το λόγο αυτό η Αστυνομία ζητάει την συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων πολιτών, ώστε να πιάνει τόπο οποιαδήποτε συμβουλή ή επισήμανση, που αφορά σε θέματα κοινωνικού χαρακτήρα, ασφάλειας και καθημερινότητας.
Πιο συγκεκριμένα, η θεματολογία των αναρτήσεων στοχεύει στο να διευκολύνουν την καθημερινότητα του πολίτη, όπως η κίνηση στους δρόμους, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και χρηστικές πληροφορίες για έκδοση διαφόρων εγγράφων. Επίσης, η οδική ασφάλεια, η κακοποίηση γυναικών και παιδιών, η προστασία των ζώων, η ασφαλής χρήση του διαδικτύου, η προστασία των ηλικιωμένων από τις απάτες είναι μερικά από τα θέματα που μπορεί να διαβάσει κάποιος στα social media της ΕΛ.ΑΣ.
Σημειώνεται ότι το Facebook είναι το τρίτο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που αξιοποιεί η Ελληνική Αστυνομία για να προσεγγίσει τους χρήστες του διαδικτύου, καθώς βρίσκεται 6 χρόνια στο Twitter και στο YouTube, μετρώντας σχεδόν 69.000 followers και 4,5 εκατομμύρια προβολές, αντίστοιχα.
Πολλές από τις αναρτήσεις μάλιστα, έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον των ΜΜΕ, (όπως για παράδειγμα συμβουλές για την μη χρήση αλκοόλ από οδηγούς, αλλά και την επισήμανση στους πολίτες να μην ενημερώνουν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι φεύγουν για διακοπές, κ.λ.π.).
Μάλιστα, το τελευταίο χρονικό διάστημα που αποφασίστηκε η πιο δυναμική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από την ΕΛ.ΑΣ., με ένα ανθρώπινο πρόσωπο και μηνύματα κατά των φυλετικών διακρίσεων, δεν έλειψαν οι περιπτώσεις που προκάλεσαν αντιδράσεις ακόμα και ρατσιστικού περιεχομένου. Παράδειγμα, η επερώτηση στη Βουλή από τον βουλευτή της Χρυσής Αυγής, Χρ. Χατζησάββα, ο οποίος ενοχλήθηκε από ένα μελαμψό παιδί, ανάμεσα σε άλλα παιδάκια, σε αφίσα που ανάρτησε στο twitter η ΕΛ.ΑΣ, για να υπενθυμίσει στους γονείς ότι πρέπει να τα προσέχουν στην παραλία.
Ο βουλευτής χαρακτήρισε «έμμεση και υποσυνείδητη προπαγάνδα και σαφέστατη θέση υπέρ της πολιπολιτισμικότητας και της μείξης των εθνών» την επιλογή της Αστυνομίας, προκαλώντας την έντονη αντίδραση των υπολοίπων βουλευτών και των δημοσιογράφων.
Μιλώντας για τους στόχους της Ελληνικής Αστυνομίας στα social media η αστυνόμος Β’ Ιωάννα Μαρμάρου, που είναι επικοινωνιολόγος και υπεύθυνη της ομάδας των social media της ΕΛ.ΑΣ, ανέφερε οτι κρίθηκε απαραίτητο, μετά το Twitter και το YouTube, να γίνει η σελίδα στο Facebook, για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των σύγχρονων εργαλείων στον τομέα της ενημέρωσης, της πληροφόρησης και γενικότερα της επικοινωνίας και τόνισε: «Με τον τρόπο αυτό, επιδιώκουμε να πετύχουμε μία αμφίδρομη επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τους πολίτες. Κανένα από τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τον κόσμο δεν μένει χωρίς απάντηση, ενώ όλα τα σχόλια διαβάζονται και αξιολογούνται. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, ενεργοποιήσαμε στο Twitter δημοσκόπηση όπου καλούμε τον κόσμο να μας πει τι θέλει να βλέπει από εμάς στα social media».
Η κ. Μαρμάρου πάντως υπογράμμισε ότι οι λογαριασμοί στα social media δεν στοχεύουν στην ανταπόκριση σε περιστατικά έκτακτης ανάγκης, για τα οποία ο κόσμος πρέπει να καλεί αμέσως το 100. Τέλος, για τους λάτρεις των «λέξεων κλειδιών» (hashtags) σημειώνεται ότι η Ελληνική Αστυνομία τα χρησιμοποιεί, στοχεύοντας στην κατηγοριοποίηση συζητήσεων και αναρτήσεων και στην αξιοποίησή από τους χρήστες. Ενδεικτικά, μπορεί να χρησιμοποιηθούν και να γίνουν αναζητήσεις από τους χρήστες με τα hashtags: #hellenicpolice, #CyberCrimeDivisionGR, #FinancialPoliceGr, #Ειδικές_Υπηρεσίες, #κίνηση #Κυκλοφοριακές_ρυθμίσεις, #οδική_ασφάλεια, #Συμβουλές, #Απαντάμε, #antitrafficking.